skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sanitní Forman Plus
prohledat
70 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 12.07.2012 do 22.01.2017, založil/a 1560 - zrušená registrace
-> minno 30.12.16 15:29:05: Tých príbehov bolo veľa s týmto autom a som rád, že som ich mohol zažiť. :-) Auto bolo veľmi fajn.
-> MartinKRZ: pekný príbeh
Nuž, trochu mi srdce poskočilo, keď som našiel túto stránku. :-)
Úplne prvá sanitka Škoda Forman Plus putovala ešte pred záverom roka 1992 na Slovensko na Polikliniku v Novom Smokovci. Osobne som si to auto preberal v Hradci Králové. Pán Tilšar ma viezol ešte v protoype, ktorý bol staršia modelová rada (béžová palubovka), mňa už čakala palubovka čierna, teda model 1993. Pamätám, že ma s tým prototypom viezol dosť svižne a keď som ja prevážal voz do Tatier, bol ešte nezabehnutý a pomerne dlho (lebo bol nakoniec pridelený aj mne) mal problém na päťke udržať rýchlosť 110. Ale potom jazdilo auto výborne. Zase v Tatrách nebolo treba závodiť, a v zime to bolo omnoho lepšie auto ako Škoda 1203, resp. TAZ 1500. S nosidlami a predným sedadlom to bolo presne ako sa spomínalo, sedadlo muselo maximálne dopredu, aby rozložené nosidlá vošli. Vo výbave som mal ešte kreslo na znesenie pacienta po schodoch nadol (výborná pomôcka, len počas jazdy konštrukcia trochu rachotila) a vybavením sme to mali ako rýchlu záchranku, takže bolo v ňom EKG, kufor s liekmi, ambuvák, malá kyslíková fľaša (veľkú som nevozil), ktorá sa ale presťahovala na konštrukciu pod nosidlami, aby ju mal lekár pri prevoze poruke.
Taká perlička... Moje auto bol zo začiatku problém tankovať, stále vypínala pištoľ. Neskôr sa ukázalo, že hrubá odvzdušňovacia hadica nádrže bola trochu dlhšia a pri montáži, namiesto aby z nej odrezali, natlačili ju do konštrukcie karosérie a v nej sa prelomila. Samozrejme, neodvzdušňovala. Natankovať auto trvalo večnosť. :-)
Úplne prvá sanitka Škoda Forman Plus putovala ešte pred záverom roka 1992 na Slovensko na Polikliniku v Novom Smokovci. Osobne som si to auto preberal v Hradci Králové. Pán Tilšar ma viezol ešte v protoype, ktorý bol staršia modelová rada (béžová palubovka), mňa už čakala palubovka čierna, teda model 1993. Pamätám, že ma s tým prototypom viezol dosť svižne a keď som ja prevážal voz do Tatier, bol ešte nezabehnutý a pomerne dlho (lebo bol nakoniec pridelený aj mne) mal problém na päťke udržať rýchlosť 110. Ale potom jazdilo auto výborne. Zase v Tatrách nebolo treba závodiť, a v zime to bolo omnoho lepšie auto ako Škoda 1203, resp. TAZ 1500. S nosidlami a predným sedadlom to bolo presne ako sa spomínalo, sedadlo muselo maximálne dopredu, aby rozložené nosidlá vošli. Vo výbave som mal ešte kreslo na znesenie pacienta po schodoch nadol (výborná pomôcka, len počas jazdy konštrukcia trochu rachotila) a vybavením sme to mali ako rýchlu záchranku, takže bolo v ňom EKG, kufor s liekmi, ambuvák, malá kyslíková fľaša (veľkú som nevozil), ktorá sa ale presťahovala na konštrukciu pod nosidlami, aby ju mal lekár pri prevoze poruke.
Taká perlička... Moje auto bol zo začiatku problém tankovať, stále vypínala pištoľ. Neskôr sa ukázalo, že hrubá odvzdušňovacia hadica nádrže bola trochu dlhšia a pri montáži, namiesto aby z nej odrezali, natlačili ju do konštrukcie karosérie a v nej sa prelomila. Samozrejme, neodvzdušňovala. Natankovať auto trvalo večnosť. :-)
-> Luky: V plánu bylo 300ks, ale kolik jich bylo reálně vyrobených nikdo neví.
-> Nwkt: nemusíš to asi tak hrotit
Já spíš kdyby to bylo někde v obecném povedomí, třeba jako cabria nebo tak něco...

-> Luky: Někde byl výstup počtů registrovaných vozidel podle značky v daném roce. Se to pokusím dohledat
-> Nwkt: jaký výstup z jakého registru?
-> Luky: Zkus vyfiltrovat podle výstupu z registru
Když už se tady nakousla Laureta - kolik jich vlastně bylo? Je nějaký přehled kolik jich kde jezdí? Jsem před pár týdny potkal jednu tmavomodrou s faceliftovým čumákem, tak mně tak začalo vrtat hlavou, že jednu bych hrozně nutně potřeboval 

-> Merca: Takže je stále na prodej nebo jak to máme chápat? A případně nějaká reálná cena?
-> Bohyn: prodavam to ja s kamaradem to kilo jsme tam dali ze srandy mame to v hodne dobrem stavu nic sme na tom nemuseli delat je to tak jak to lezelo jen sme dali baterku :-)
Je to sice už neaktuální, ale toho sanitního Formana u zimního stadionu jsem fotil já. Je to skutečně v Novém Bydžově a vozidlo stále patří řediteli královehradecké záchranné služby.
-> Merca: Ten byl ještě včera na bazoši za kilo, ty seš prodávající nebo si ho právě koupil? Podle fotek je TOP stav

-> Merca 12.09.14 20:39:59: Hmm, hodně pěkný. To bych docela i bral. :)
-> Merca: mozes dat aj viac fotiek 

-> Merca: ták a z kama ty si? :-)
divam se ze tady jste nadseni do techto sanitek tady je muj krasavec :-)
Moje sanita vyrobena 1992,ale model 1993.Ale dle prospektů výroba i modelu 1992.
A proč by auto modelový rok 1993 nemohlo být vyrobeno už v roce 1992? Celkem běžná věc, že náběh nového MR je třeba v půlce KR...
Tak sanitní užitkový Forman se vyráběl už v roce 1992, ale vypadal o dost jináč, než Vanplusácká verze. Všechno, co na Van+ sanitu mám, je až pro modelový rok 1993.
-> HASTRMAN-TATRMAN: nebylo to náhodou od modelobvého roku 93? 

Ja myslim ze ani jednoho kdyz se tyhlety uzitkovy Formani Plus vyrabeli az od roku 93 

-> skalick7: Kolik už jich máš? 

Dnes jsem jednoho zachránil-první majitel-rv 1992

Dnes zakoupen
r.v.1992 od prvního majitele

-> 1560: Sorry, ale nebyl čas to nafotit dřív. Pokusím se ještě o lepší až na to bude světlo.
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) :
Kolik, kolik, kolik?
Kolik, kolik, kolik?

-> 1560: Taky bych něco měl... podařilo se mi vypůjčit publikaci vydanou pod hlavičkou OS KOVO k 75. výročí výroby v Kvasinách. A světe div se, je tam i přesný počet vyrobených sanitek.
Jinak jsem se od kolegy dozvěděl to, že sanitní Plusy sjeli z výrobní linky bez jakékoliv zvláštní výbavy a dovybavení bylo prováděno externí firmou mimo závody Škoda a.a.s. (již zmíněná Regina a.s. v Hradci Králové, dnes prodejce Citroen a Suzuki). Něco málo více je ve zmíněné brožuře, doplním snad o víkendu. Níže již naskenovaný propagační leták se mi pokusí kolega nalézt doma.

Jinak jsem se od kolegy dozvěděl to, že sanitní Plusy sjeli z výrobní linky bez jakékoliv zvláštní výbavy a dovybavení bylo prováděno externí firmou mimo závody Škoda a.a.s. (již zmíněná Regina a.s. v Hradci Králové, dnes prodejce Citroen a Suzuki). Něco málo více je ve zmíněné brožuře, doplním snad o víkendu. Níže již naskenovaný propagační leták se mi pokusí kolega nalézt doma.
-> Nostalgik:
Boží materiál, díky!
Boží materiál, díky!
Vojtisek 18.07.12 19:11:02 napsal:
→ Nostalgik: jak říká → Tomaso435 , ve
článcích se to dá rozkliknout pro lepší člení či prohlížení
detailů. Pokud si to bral jako kritiku (nevím jak), tak promin, ale byl to
NÁVRH.
E: jediný, kdo tu kritizuje, je Rakušan :-D
Nič sa nedeje, len som zvyknutý na slová ako "prosím ťa, nemohol by si..." Dnes je to s morálkou na internete dosť zlé a aspoň mi škodovkári by sme mali byť príkladom toho, ako spraviť aj spoza počítača príjemnú a slušnú atmosféru.
→ Nostalgik: jak říká → Tomaso435 , ve
článcích se to dá rozkliknout pro lepší člení či prohlížení
detailů. Pokud si to bral jako kritiku (nevím jak), tak promin, ale byl to
NÁVRH.

E: jediný, kdo tu kritizuje, je Rakušan :-D
Nič sa nedeje, len som zvyknutý na slová ako "prosím ťa, nemohol by si..." Dnes je to s morálkou na internete dosť zlé a aspoň mi škodovkári by sme mali byť príkladom toho, ako spraviť aj spoza počítača príjemnú a slušnú atmosféru.
-> Nostalgik: jak říká-> Tomaso435 , ve článcích se to dá rozkliknout pro lepší člení či prohlížení detailů. Pokud si to bral jako kritiku (nevím jak), tak promin, ale byl to NÁVRH.
E: jediný, kdo tu kritizuje, je Rakušan :-D

E: jediný, kdo tu kritizuje, je Rakušan :-D
Níže diskutované auto stálo o víkendu před domem v Trnavě. (ne na SVK, ale v ČR u Boharyně) www.mapy.cz/
-> Nostalgik: to není kritika to je návrh, bude to tam v lepším rozlišení a snadněji to najdeš;)
Vojtisek 18.07.12 19:00:06 napsal:
→ Nostalgik: co to dát do článků?
A co to stále nekritizovat ? Ja som to ani naskenovat nemusel
Peace
→ Nostalgik: co to dát do článků?

A co to stále nekritizovat ? Ja som to ani naskenovat nemusel

-> Nostalgik: co to dát do článků?

-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Pravidelně tam nestojí, byl se tam podívat na hokej, normálně se tam takhle neparkuje
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Těžko, po tomhle nekoukám. Ale ta část zimáku s hospodou nad zadní částí sanitky patří firmě.
-> 1560: aukro.cz/prospekt-skoda-f
orman-ambulance-i248026263
9.html tady máš ten prospekt.
-> Hurdis: Tak jsem to tipnul dobře, že to je zimák nebo jiná sportovní hala. :) Takže bys o něm mohl vědět spíš něco ty, ne? Stojí tam pravidelně, je nějakého soukromníka či instituce?
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) 13.07.12 09:58:40: Fotka je z ulice U Plovárny, Nový Bydžov, levá strana zimního stadionu.