skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Bukaj: Dvojpankáče mám jako těsnění kufru a je to 100% origo původní ač 100L prvomodel ale myslim že tam moc změn nenadělali. A spermii jsem teď při sundavání blatníků našel jak ty říkáš mezi podběhem a blatníkem a ještě mezi čílkem blatníku a kastlí. Ale tam už za původnost neručim.
-> Bukaj:
Mám úplně stejný poznatky, jak ty (=chaos).
Všechny tyhle profily mám doma, na 4-obrázku jsem ty spodní vlnovce našel jak v metráži mezi ND, tak i na autech, ale bohužel již rozebíraných..
Takže mohu přispět pouze informací s nevalnou vypovídací hodnotou - totiž. že toho děsně tuhýho trojpankáče mi fakt prodali v roce 1990 v Mototechně v Budweisu (ve speciálním oddělení gumopryžovém) jako těsnění kufru..

Všechny tyhle profily mám doma, na 4-obrázku jsem ty spodní vlnovce našel jak v metráži mezi ND, tak i na autech, ale bohužel již rozebíraných..
Takže mohu přispět pouze informací s nevalnou vypovídací hodnotou - totiž. že toho děsně tuhýho trojpankáče mi fakt prodali v roce 1990 v Mototechně v Budweisu (ve speciálním oddělení gumopryžovém) jako těsnění kufru..

...a dále tu mám dva velmi podobné profily - dvojpankáč a trojpankáč
Jeden z nich by měl být mezi zadní podblatníky a blatníky, ale který?
Nebo je to jen evoluce téhož profilu v průběhu výroby? Často je inzerován též jako těsnění kufru - byl někdy v tomto případě na nějakých MBčkách jiný profil, než ten, který znám já (bez "břitů" nahoře, naopak s lehce vpadlým prostředkem)...
Jinak ten dvojpankáč je oproti trojpankáči z o dost měkčího a lehčího materiálu (více vzduchových bublinek v gumě) - platí to pro všechny vzorky z různých zdrojů, takže to není náhoda...
Jeden z nich by měl být mezi zadní podblatníky a blatníky, ale který?
Nebo je to jen evoluce téhož profilu v průběhu výroby? Často je inzerován též jako těsnění kufru - byl někdy v tomto případě na nějakých MBčkách jiný profil, než ten, který znám já (bez "břitů" nahoře, naopak s lehce vpadlým prostředkem)...
Jinak ten dvojpankáč je oproti trojpankáči z o dost měkčího a lehčího materiálu (více vzduchových bublinek v gumě) - platí to pro všechny vzorky z různých zdrojů, takže to není náhoda...

Rád bych si ujasnil jednu věc a tou jsou gumové profily, použité v průběhu výroby na MBčkách.
Především mi jde o gumy, které na pohled nejsou vidět - gumy pod blatníky. Ještě se mi nepoštěstilo se šťourat v MBčku, které dosud nemělo sundané blatníky, takže se pod blatníky dá najít ledacos - ale co je "správně"?
Profily na fotce, co se mi dostaly při úklidu pod ruku:
1) vlevo nahoře (pracovní název "one eyed Pacman ghost") - domnívám se, že jde o původní tvar profilu mezi kastli a chladič - je to tak?
2) vpravo nahoře (pracovní název "spermie") - tento je ten jediný? správný mezi podběh a blatníky - je to tak?
3) vlevo dole ("dvouvlnka", "mekáč") - byl tento profil z výroby na nějakém MB? Třeba mezi prahem a patkou blatníku?
4) vpravo dole ("zmije") - a co tento profil? U jakých vozů byl použit ve výrobě?

Především mi jde o gumy, které na pohled nejsou vidět - gumy pod blatníky. Ještě se mi nepoštěstilo se šťourat v MBčku, které dosud nemělo sundané blatníky, takže se pod blatníky dá najít ledacos - ale co je "správně"?
Profily na fotce, co se mi dostaly při úklidu pod ruku:
1) vlevo nahoře (pracovní název "one eyed Pacman ghost") - domnívám se, že jde o původní tvar profilu mezi kastli a chladič - je to tak?
2) vpravo nahoře (pracovní název "spermie") - tento je ten jediný? správný mezi podběh a blatníky - je to tak?
3) vlevo dole ("dvouvlnka", "mekáč") - byl tento profil z výroby na nějakém MB? Třeba mezi prahem a patkou blatníku?
4) vpravo dole ("zmije") - a co tento profil? U jakých vozů byl použit ve výrobě?

-> moucan: Úplně stejný nejsou, ale možná se liší jen délkou - kilí prvomodelovou jsem sice v ruce nikdy neměl, ale hrdla jo a ty mají u obou aut stejný průměry.
Bohužel z hlavy nevím jistě.. a to jsem dneska manipuloval jak MB s nádrží, tak z kilí nádrže vyříznutou část s nádtrubkama..
Bohužel z hlavy nevím jistě.. a to jsem dneska manipuloval jak MB s nádrží, tak z kilí nádrže vyříznutou část s nádtrubkama..

Přifařím se sem s dotazem ať nezakládam nový téma. Budete někdo vědět jakej průměr má MBčková hadice hrdla nádrže a jestli je stejná s hadicí na prvomodelovym hrdle 100vky? Dík.
-> Bukaj: Tak to fakt nevím.. jsem si nikdy nedělal celkovej přehled změn a úprav, změny číslování či šíbování slepicema sice vnímám, ale vždy jsem jen zkoumal konkrétní tykve.
-> Jozka: A není náhodou odlitek stejnej a rozdíl jen v opracování?
-> SO545 21.11.20 18:41:27: Řekl bych, že tohle číslo odlitku mám na 110 L hlavě - ale nejsem si jistej a teď naprosto netuším, kde mi hlava stojí..
A ani fotku nemůžu najít..

A ani fotku nemůžu najít..
105 oproti 1000covkové(asi i stovkové) hlavě má rozdílné delší vahadla-tyč a nedá se zaměnit (hlava jo, vahadlovka se musí předělat)
-> SO545: Koukni na spalováky - pokud budou mít vydutí, je to 110 LS/R, jinak 100od 110 odlišíš změřením "můstků" mezi spalováky. 110 je má užší. Ale přesné hodnoty z hlavy nevím a nemám aktuálně kde oměřit...
-> Bukaj 22.11.20 08:25:39: tak to poznam aj ja ...nafotim spalovaky ?
Niekto ju pretrel a Indian uz nieje oznaceny farebne
Na mojej 100 mam novu hlavu zo 105 a rok 73 ktory som dekodoval aj ja sedi k autu.
Ak by to bola klasicka 100 potesila by. Mal by som motor ako s fabriky.
Niekto ju pretrel a Indian uz nieje oznaceny farebne
Na mojej 100 mam novu hlavu zo 105 a rok 73 ktory som dekodoval aj ja sedi k autu.
Ak by to bola klasicka 100 potesila by. Mal by som motor ako s fabriky.
-> SO545: Z těchto dvou fotek poznám jen to, že je to škodovácké OHV a rok výroby 1973...
-> hans1: ok,díky
-> Kilián: 1000,100-31/27 mm,1100,110-32/28mm,105 31/27mm ale tyto rozměry si ověř,mám to tak zapsáno ale nevím kde jsem ty informace vzal jestli jsem to skutečně měřil
-> hans1: Ano, časem bych rád repas původní mb hlavy.
A rozměry talířků vyfuk/sací jsou jaké prosím?
Stejné jako 105?
A rozměry talířků vyfuk/sací jsou jaké prosím?
Stejné jako 105?
-> Kilián: 1000,1100,100 má dřík 7,5mm (7,75abnormál )105 7,94mm (8,2 abnormál) asi tam ale budou jiné upevňovací klínky.Otázka je jestli ty ventily chceš na repasi staré hlavy,prvně bych si zjistil pokud jsou dostupné nástroje,vodítka atd.
ventily sací/výfukové jsou stejné jako se stovkou? dle katalogu nd by asi být měly, ale radši se ptám.
konkrétně na mb 68, 16 serie
konkrétně na mb 68, 16 serie
-> Minott: Příchytka no.. do obloučku se vejde šroubek a (pamatuju-li se dobře) tak pod něj (?) ta trubička.
-> Jozka 04.07.20 16:02:10: dik, iný som nenašiel,, a nemám predstavu jak to tam držalo,
-> Minott: Ano, takhle nějak ten plíšek cca vypadá.
Rýchly dotaz,, ako je uchytena trúbka na otváranie nadrze na kasni,, tým "plieskom" co je na foto? Dik za info,,
-> Bukaj: Bohužel - nevím nic.. co jsem potkal nebo mám, už bylo modernizovaný, nebo rozebraný bez gum. Z jednoho takovýho jsem vyndal směsici podivnou všech možnejch pryží, ale někam jsem je pohodil bez bližšího zkoumání.. vypadaly amatérsky.
Že by na tohle dělali formu je trochu divný, napadá mě teď jedině juknout do katalogu - pokud u toho profilu není uvedená délka a číslo není shodný se sedanama, byla by to jistá indicie.
Že by na tohle dělali formu je trochu divný, napadá mě teď jedině juknout do katalogu - pokud u toho profilu není uvedená délka a číslo není shodný se sedanama, byla by to jistá indicie.
-> Jozka: Jinak Ty bys mohl vědít:
Dostala se mi do ruky nová těsnicí guma mezi blatník a kastli - rozměrově bych řekl, že odpovídá zadnímu blatníku MBX - co mne překvapilo je to, že není z metráže, ale je přímo do formy odlitá včetně přesně vyražených otvorů na šrouby a zúžení (zkosení) na začátku blatníku (není oříznuto, je tam vidět spoj formy)...
Dochovalo se Ti nějaké iXo s původními gumkami pro ověření?
Dostala se mi do ruky nová těsnicí guma mezi blatník a kastli - rozměrově bych řekl, že odpovídá zadnímu blatníku MBX - co mne překvapilo je to, že není z metráže, ale je přímo do formy odlitá včetně přesně vyražených otvorů na šrouby a zúžení (zkosení) na začátku blatníku (není oříznuto, je tam vidět spoj formy)...

Dochovalo se Ti nějaké iXo s původními gumkami pro ověření?

-> blankjones: Tenhle detail už se tu řešil, na těch skoro 70 !stranách" to bude.. ale uznávám, že hledat cokoliv je tady problém
.
Konec struny je uchycen úplně stejně, jako na uzavíracím ventilu výměníku topení = dutej váleček s dírkou a závitem + šroubek. Podobně i záchyt na tom držáku..

Konec struny je uchycen úplně stejně, jako na uzavíracím ventilu výměníku topení = dutej váleček s dírkou a závitem + šroubek. Podobně i záchyt na tom držáku..
Zdravím Vás,
chtěl bych poprosit, jestli někdo z Vás nemá foto původního upevnění ovládacího lanka klapky ventilátoru (1., viz obrázek). Byla zde použita nějaká koncovka lanka nebo byl jen drát uchycen za dírku, nemohu sehnat žádnou fotografii :( A druhá otázka, nemáte někdo navíc vrchní díl uchycení bowdenu (2.)? Popř., jestli nevíte, kde by se dalo sehnat? Moc děkuji!
chtěl bych poprosit, jestli někdo z Vás nemá foto původního upevnění ovládacího lanka klapky ventilátoru (1., viz obrázek). Byla zde použita nějaká koncovka lanka nebo byl jen drát uchycen za dírku, nemohu sehnat žádnou fotografii :( A druhá otázka, nemáte někdo navíc vrchní díl uchycení bowdenu (2.)? Popř., jestli nevíte, kde by se dalo sehnat? Moc děkuji!
-> Minott 12.03.20 19:35:34: Čísla, cos od prodávajícího dostal, skutečně sedí pro pravej a levej odlitek tělesa strojku (12-113 94109 + 12-114 94109), jsou shodný pro kila i MB a bohužel nemají s číslem z katalogu moc společnýho - jako ostatně dost často
.
-> Bukaj 12.03.20 21:22:46: Kilo (sada 110L 71, ale dveře mohly být i starší) má do šneku zalitej úplně stejnej čtyřhran, jako MB - délkou, ale dírku v něm nemá vůbec žádnou - úplně jsem zapomněl, že ty růžice byly přibližně samosvorný.. Tak si to ulož do paměti, já to v pondělí už vědět nebudu..

-> Bukaj 12.03.20 21:22:46: Kilo (sada 110L 71, ale dveře mohly být i starší) má do šneku zalitej úplně stejnej čtyřhran, jako MB - délkou, ale dírku v něm nemá vůbec žádnou - úplně jsem zapomněl, že ty růžice byly přibližně samosvorný.. Tak si to ulož do paměti, já to v pondělí už vědět nebudu..

-> Minott: Na tom něco bude.. tehdy kdysi jsem posádce vzadu dával rozkaz k aktivaci skoro jen tehdy, když jsem po prosvištění "dálnice" z Phy na Dubenec odlehčoval v létě motoru zatopením v interiéru..
Jinak může být - jsou to čirou náhodou i díly, který umím v úložištích dokonce i lokalizovat..
Jinak může být - jsou to čirou náhodou i díly, který umím v úložištích dokonce i lokalizovat..

-> Jozka 21.03.20 10:39:21: jooo,vtedy ale take horka v lete neboli,,,,
no pomali to možes chystat,,



no pomali to možes chystat,,


-> Minott: Zničil sis dobrovolně klimatizaci ?
Ty tyčky se dal vykoumat mozkovým myšlením, která kam (přinejhorším mají okýnka snahu se otvírat dovnitř), důležitý je mít dvě různý..

Ty tyčky se dal vykoumat mozkovým myšlením, která kam (přinejhorším mají okýnka snahu se otvírat dovnitř), důležitý je mít dvě různý..
-> Bukaj: -> Jozka 20.03.20 11:46:10: jj, pre opakovanie,, predny lavy a zadny pravy su rovnake,,zadne spodne tycky sa lisia v tom vystupku,,( vrch toho okienka mam),,
v minulosti som tie okienka vyrval a dal som tam 100-ve na tvrdo,,
v minulosti som tie okienka vyrval a dal som tam 100-ve na tvrdo,,
-> Minott: Tak mi to nedalo a vyštrachal jsem to, co mám připraveno na jeden vůz i s popisem
Zleva: LP, LZ, PZ, PP (přední jsou na foto orientovány zobáčkem směrem dolů, zadní směrem nahoru)
Jinak co si uvědomuji, tak stovky (snad kromě modelu 70) už neměly kličku, takže ta hřídelka křidélka byla už bez toho zobáčku, takže nepoužitelné pro MB...

Zleva: LP, LZ, PZ, PP (přední jsou na foto orientovány zobáčkem směrem dolů, zadní směrem nahoru)
Jinak co si uvědomuji, tak stovky (snad kromě modelu 70) už neměly kličku, takže ta hřídelka křidélka byla už bez toho zobáčku, takže nepoužitelné pro MB...
-> Bukaj 12.03.20 21:22:46: diki,za osvetu,,,predajca sa zatial nechyta ani z foto,,,
-> Jozka 20.03.20 11:46:10: pohoda,zatial to nemam,,to je ta ked niekto predava a nevie čo,,ako nič v zlom na nho,,
,vobec s tym neponahlam,cakal som kym sa umudri počasie,,ale zas tu uraduje koronak,tak kludne v lete to možme nejako spachat,ked sa to DUFAJME ŠECI dostane do normalu,,


-> Jozka 20.03.20 11:46:10: pohoda,zatial to nemam,,to je ta ked niekto predava a nevie čo,,ako nič v zlom na nho,,



-> Bukaj: Taky bych řekl, že ty strojky ("převodovky") jsou dost univerzální napříč modelama s tím, že LP=LZ a PP=PZ.. Lišej se jen způsobem zajištění šneku (drátěná pojistka u starších, plechový "víčko" u novějších), nebo šroubkama, rozdíl mezi 1000/100, MBX nebo 1203 je až v nosiči okýnka..
-> Minott: Jestli to není s křížkem po funuse, čísla jsem opsal a zkusím mrknout, co přečtu ve svých zásobách.. nebejt hranic, rovnou bych ti vybral a poslal správný, mám dost..
E: Tak jsem přečetl kulový, musím na ně vzít kartáč..
-> Minott: Jestli to není s křížkem po funuse, čísla jsem opsal a zkusím mrknout, co přečtu ve svých zásobách.. nebejt hranic, rovnou bych ti vybral a poslal správný, mám dost..

E: Tak jsem přečetl kulový, musím na ně vzít kartáč..
-> Minott: Doufám, že teď nebudu plácat nesmysly, ale domnívám se, že ten "domeček se šnekem" byl (s drobnými obměnami v čase) stejný pro všechny typy tehdy vyráběných aut (1000 MB, 100, 110, 1203 atd) jen byla levá a pravá strana.
Hlavní rozdíl je v těch hliníkových "křidélkách" na hřídelce - ty se lišily pro jednotlivé modely (a taktéž levé a pravé). Další rozdíly byly v čtyřhrané osce kličky (součást šneka) - byly různě dlouhé, ale tuším, že na MB byly nejkratší, lze tedy v nejhorším případě zkrácením a provrtáním dírky na zajišťovací čípek kličky přizpůsobit i ty delší...
Jinak ať ti prodejce pošle fotky a poznáš to (pokud tedy nebude mít foťák jako Isti
)
Hlavní rozdíl je v těch hliníkových "křidélkách" na hřídelce - ty se lišily pro jednotlivé modely (a taktéž levé a pravé). Další rozdíly byly v čtyřhrané osce kličky (součást šneka) - byly různě dlouhé, ale tuším, že na MB byly nejkratší, lze tedy v nejhorším případě zkrácením a provrtáním dírky na zajišťovací čípek kličky přizpůsobit i ty delší...


Pani,dotaz,,corona necorona,,,
zhanam mechnizmus na zadne prave dvere na to malé trojuholníkove okienko,,aj tu hriadelku,
na FB som natrafil na typka co by to mohol mat len nevie co vlastne ma,,tak som mu poslal cisla z katalogu co mam na liter
hriadelka - 12-014-92 902
mechaizmus - 12-148-97 630
na tom co ma on je 12-113-94 109
alebo 12-114-94 109
mohlo sa to počas vyroby menit,alebo to je zo s100,co by mohlo teoreticky pasovat??
dik za info,,,
zhanam mechnizmus na zadne prave dvere na to malé trojuholníkove okienko,,aj tu hriadelku,
na FB som natrafil na typka co by to mohol mat len nevie co vlastne ma,,tak som mu poslal cisla z katalogu co mam na liter
hriadelka - 12-014-92 902
mechaizmus - 12-148-97 630
na tom co ma on je 12-113-94 109
alebo 12-114-94 109
mohlo sa to počas vyroby menit,alebo to je zo s100,co by mohlo teoreticky pasovat??
dik za info,,,
Neví někdo, jak je to se zadními kryty světel s červeným blinkrem? Nějaké kusé informace mám, ale neví někdo víc? Popřípadě, co se dá dohledat - potvrdit...? Díky
Jsou 100% stejné válce 1000mb/100/ a 105? mají 113 tkové číslo ale jinak podle mě by měli být stejné.Nemám s čím srovnat všechny motory co mám jsou min.2x po generálce.žeby tloušťka stěny?
-> Jozka 24.10.19 21:25:45: Atlas lemy vedia pekne odrat pneu na boku...ale montovane boli na 15palcov VW chrobak...
-> Minott: Dobový fotky jsou blbý v tom, že často zachycujou třeba jen zbožný přání výrobce / dovozce.. Do nějakýho roku snad 1993 jsem žádnou tisícovku na pneu s lemama nikdy nikde nepotkal, neviděl, neslyšel.. v ČSSR totál rarita i jinak, nějaký ty Simky nebo Taunusy apod. jo, ale hodně hodně málo.. ale když se ti to líbí, tak pohoda, osobně bych byl jen nervózní z pověstí, jak to pneu může odírat (nevím ale, kolik je na nich pravdy).
Jak jsem psal, ty boční bych na renovaci měl, problém je jen doprava, když se mi ale posledně rozlomil ten středovej, náhradní jsem sice vyhrabal, ale horko těžko - dokonce uvažuju, že na MBX, kde je nutný partii nad oknem vyvařit, použiju kilí držák..
Ale tvoje renovace má svý fanoušky, třeba někdo z krajanů nabídne řešení..
Jak jsem psal, ty boční bych na renovaci měl, problém je jen doprava, když se mi ale posledně rozlomil ten středovej, náhradní jsem sice vyhrabal, ale horko těžko - dokonce uvažuju, že na MBX, kde je nutný partii nad oknem vyvařit, použiju kilí držák..
Ale tvoje renovace má svý fanoušky, třeba někdo z krajanů nabídne řešení..

-> Jozka: sak toho sa obavam ze to nahodim a bude to nekde fucat,,disky su docela v pohode,,velku dieru v disku som mal,, to som vyriesil po svojom,,
bude aj foto,,, a biele lemy ,ked to teda nebola origo biela pneu,, som videl na par dobovych foto,, tym padom je pre mna jasno,,,
som mal tušaka ze tieto srandy na clonky bude problem zohnat,, ja som to mal prerobene na uchyty ala 1203-ka,,,,
,,




som mal tušaka ze tieto srandy na clonky bude problem zohnat,, ja som to mal prerobene na uchyty ala 1203-ka,,,,

-> Minott: Pokud jsou dosedací plochy patek plášťů nevyrezlý a nemáš náhodou mezi diskama kusy s úchylně velkou ďourou na ventilek, tak v klidu bez duší (nechystáš-li nějakej extrémní způsob užívání). S bílejma předkožkama zkušenosti ale nemám, na MB dle mě nepatřej (ale proti gustu..
).
Bižuterie ke clonám bude možná menší problém, středový držáky dost často praskaly (=sám mám málo), nadnormativní zásoby těch bočních v novějším plastovým provedení už jsem rozdal a v kovu mám jen nějaký kusy s olezlým pokovením a ještě v ČR. Ale kdyby bylo nejhůř..

Bižuterie ke clonám bude možná menší problém, středový držáky dost často praskaly (=sám mám málo), nadnormativní zásoby těch bočních v novějším plastovým provedení už jsem rozdal a v kovu mám jen nějaký kusy s olezlým pokovením a ještě v ČR. Ale kdyby bylo nejhůř..

Páni dotaz,,
ako je to , nove gumy stare disky, bez duše, s dušou ?? ked tam budu aj biele lemy tam duša asi určite?? dik za rady,,
ps.: keby niekto mal navyše,,kupim,, vid nižšie,,


ps.: keby niekto mal navyše,,kupim,, vid nižšie,,
-> dragon_cb_cz: Tak pokud by šlo, tak bych na jaře možná využil. Ještě budu měnit/kontrolovat pár jiných věcí, tak třeba můj problém zmizí a nebude třeba.
-> MVM: Jasné, spíš mi šlo o to jestli není nějaký fígl na ověření.
-> MVM: Jasné, spíš mi šlo o to jestli není nějaký fígl na ověření.
-> Martin14 18.10.19 10:23:16: Za předpokladu že máš v dobrém stavu rozdělovač,že i rozvody jsou v rámci mezí bez vůlí,tak je statický nastavení předstihu jedno z nejpřesnějších. Dynamicky stroboskop používám hlavně na kontrolu a rozsah odstředivé regulace.

-> Martin14: Stroboskop kdyžtak taky mám. Ale moc užitečná věc mi to nepřijde, sice to seřídiš na nějakou "tabulkovou" hodnotu, ale kolikrát to je daleko horší než "podle ucha". A s nepřesností danou "úhlem pohledu" se fakt netrap, to je naprosto zanedbatelné.
-> darklord: Chápu to spíš tak, že mu to vychází +- 5 stupňů při kontrole (protáčení motoru), ne volnoběhu (když nemá strobo).
-> darklord: Chápu to spíš tak, že mu to vychází +- 5 stupňů při kontrole (protáčení motoru), ne volnoběhu (když nemá strobo).