![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Petr98: Troubí pěkně.. ale většinou ne moc dlouho..![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> Petr98 02.02.15 07:52:33: V prodlevě jsem hledal ten rozdíl v délce piksly a navíc selhalo připojení asi.. dle lepších e-shopů jsou 1000MB filtry 152 mm vysoký a 1100MB 187/188 mm.. Horší e-shopy nerozlišujou, takže zřejmě objednáš na litra/kilo a dostaneš něco, co se ti dovnitř nevleze.. A myslím, že i zadní prolis na těle poblíže násosu je u 1100 boxu výraznější..
-> Bukaj: Nu, ta el. instalace, jak jsem myslel, ovšem takovýhle plechový jazyky jsem tuším ještě nikdy neviděl.. takže zdokumentovat a pátrat dál..
Násosy alias banja jsou zajímavej artikl - pokud si pamatuju, nevyhodil jsem žádnej a přesto jich mám volně ložených jen 7 k 9ti filtrboxům, z toho dva zprzněný. A zjistil jsem v neděli, že v jednom G/X filtrboxu cosi bydlelo a díky tomu je násos od něj taky na vyhození..
-> Bukaj: Nu, ta el. instalace, jak jsem myslel, ovšem takovýhle plechový jazyky jsem tuším ještě nikdy neviděl.. takže zdokumentovat a pátrat dál..
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Násosy alias banja jsou zajímavej artikl - pokud si pamatuju, nevyhodil jsem žádnej a přesto jich mám volně ložených jen 7 k 9ti filtrboxům, z toho dva zprzněný. A zjistil jsem v neděli, že v jednom G/X filtrboxu cosi bydlelo a díky tomu je násos od něj taky na vyhození..
-> Bukaj: s tema fanfarama si me tak navnadil, ze jsem si uvedomil, ze jsem je vlastne jeste neslysel spolu troubit
takze dnes odpoledne to spacham ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Petr98: Co se filtrboxů týče, tak souhlas s Tebou - prvomodely hezky zaoblený, to "zplácnutí" pro složenou vzpěru kapoty je právě kvůli změně umístění vzpěry.
1000/100 filtr je kratší, než 1100/110/105/120/130 filtr a stejně tak filtrbox.
Co se "banja" týče, tak moc rozdílů nevím, vzhledem k tomu, že u mne je to docela nedostatkový díl (vyházel jsem všechny, které byly deformované, nebo uřezané a zbylo mi jedno...
).
1000/100 filtr je kratší, než 1100/110/105/120/130 filtr a stejně tak filtrbox.
Co se "banja" týče, tak moc rozdílů nevím, vzhledem k tomu, že u mne je to docela nedostatkový díl (vyházel jsem všechny, které byly deformované, nebo uřezané a zbylo mi jedno...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jozka 30.01.15 01:18:14: A De Luxe instalace se liší v kabelech pro Fanfary jen tím, že od fastonů levé Fanfary vedou kabely k pravé (není navíc ve svazku extra kabeláž pro obě strany). Pokud je mi známo, tak jen v kabelu pro couvačku je "skutečný" rozdíl oproti standardu. Spíš se liší instalace jednotlivých modelových ročníků.
Jinak originál kabel pro pravou Fanfaru vede od levé Fanfary nárazníkem a je přichycen přes bužírku zevnitř pod šrouby držáku jinými plíšky, než jsem měl na mysli. Ale to asi budou ty plíšky z katalogu "pro verzi De Luxe"![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak originál kabel pro pravou Fanfaru vede od levé Fanfary nárazníkem a je přichycen přes bužírku zevnitř pod šrouby držáku jinými plíšky, než jsem měl na mysli. Ale to asi budou ty plíšky z katalogu "pro verzi De Luxe"
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jozka 30.01.15 01:18:14: Držáky kabelu to nebyly určitě - opravu to sloužilo (alespoň dle toho, jak to bylo namontováno) jako "podpěra" spodní části spz, možná antirezonanční?
Viz foto.
Viz foto.
-> Jozka: presne tak. Neni duvod.....
jen jsi me zmatl s tim 1100 filtrem. On je fakt jiny jo?? ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Petr98: Jasně, to co dal -> Tabi 01.02.15 21:52:10: , je shodný s mým pravým, spletl jsem si ruce.. Ten nalevo má dokonce ještě nasazenou i hadičku
První teda bez plošky.. jsem se před tímhle průzkumem i domníval, že první byly nesplacatělý, protože díky asymetrický podpeře k vybrání není moc důvod, jenže jak jsem teď baňatý našel jen s rozvidleným odvětráním, čili stovkový, zmátlo mě to..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
První teda bez plošky.. jsem se před tímhle průzkumem i domníval, že první byly nesplacatělý, protože díky asymetrický podpeře k vybrání není moc důvod, jenže jak jsem teď baňatý našel jen s rozvidleným odvětráním, čili stovkový, zmátlo mě to..
-> Jozka: prvni je uplne kulaty
nema zadne oploseni.....
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jozka 01.02.15 22:12:28: s tim levym? Tam nevidim druhy vystup z odvetravani, co jde do karbce.... To mela az stovka ne?
-> Tabi: Nestraš.. já jo - ale ne zas moc, klidně je možný, že ty dva s prolomenými vrchními výlisky jsou jen dvě varianty téhož a ten prvomodelovej vypadal ještě trochu jinak..
Pěkný je sledovat ten vývoj - starý mají takový vychytaný odvětrávání a nový už jen úplně pitomou trubku..![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Pěkný je sledovat ten vývoj - starý mají takový vychytaný odvětrávání a nový už jen úplně pitomou trubku..
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jozka: Ani bych se moc nedivil,kdyby sem dal někdo fotku s dalším typem.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tabi: No, tehle tvůj bude nejspíš shodnej s tím úplně levým.. čili si to asi myslím správně - měly by se vyskytovat jen tři varianty a třetí by měla být pro motory 1100 už na dlouhej filtr..
Doufám, že alespoň násosy jsou všechny stejný, už mě to norování nebaví, stačili, že jsem včera "našel" na svým MBF2 kus bez toho "heliportu" na hrnek na kafe, takže nepoužitelnej a vůbec nevím, kde se tam vzal..![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Doufám, že alespoň násosy jsou všechny stejný, už mě to norování nebaví, stačili, že jsem včera "našel" na svým MBF2 kus bez toho "heliportu" na hrnek na kafe, takže nepoužitelnej a vůbec nevím, kde se tam vzal..
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Kdo má zmáknutý filtrboxy.. nejsem si úplně jistej - zleva: a) stovka b) starší MB provedení c) novější 1000MB (pro středovou vzpěru asi od 12. série) ?
-> Bukaj: Jak to popisuješ, mám trochu podezření, jestli by to nemohly být třeba příchytky elektroinstalace - propojky mezi fanfárama. Cosi podobnýho (i když domorobo) už jsem v případě páru houkaček na MB i našel, tak 0,5 mm plech.. přitom ale netuším, kudy skutečně u luxů vedl vodič k pravé houkačce, protože mohl být i implantován do atyp deluxe svazku s výstupem u L blinkru - jestli ale něco takovýho jako deLuxe svazek vůbec existovalo..
-> Jozka: U asi tří držáků SPZ (všechny z De Luxe) jsem našel takové plechové jazýčky (i tvarem), cca 5 cm dlouhé a 2 cm široké (odhad), chycené pod šroubem, držícím přes gumku "lištu" pod SPZ. Byly z tenkého tvrdého a pružného plechu a "podpíraly" spodní kraj SPZky...
Tak jsem si říkal, jestli to není ono - to v tom katalogu je ale kreslené "do Lka" a hranaté.
Tak jsem si říkal, jestli to není ono - to v tom katalogu je ale kreslené "do Lka" a hranaté.
-> Bukaj: Na ten čep jsem taky koukal, rozměr sedí, matou mě u něj ty podložky - jsem tam nikdy žádný nenašel a kdyby se daly, čep "nedosáhne" do spodního otvoru v kolejnici.. ale taky jsem snad v žádným autě nikdy nenašel víc nežli 2 čepy, což se dá ale přisoudit jejich snadné "ztratnosti".. a jo, X-o je v týhle partii shodný se sedanem, liší se až sedadlo samotný..
De Luxe příchytky jsem si v katalogu nikdy nevšiml, asi že ani na autech - zajímavý, vůbec mě nenapadá, na co by mohla sloužit. K Fanfárám těžko a žádnej extra prvek v prostoru rezervy nebo kufru taky neumím..
Držák SPZ, co je rozkreslenej u P nárazníku, mi přijde kompletní.. 1+2 ks kovový, pryže, spojovací materiál.. co dalšího mi doteď unikalo ?
Obaly topení - potvrzuješ panující chaos.. fakt to vypadá na nějaké źadrhávající se dodavatelsko.- odběratelské vztahy v socialistické ekonomice..![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
De Luxe příchytky jsem si v katalogu nikdy nevšiml, asi že ani na autech - zajímavý, vůbec mě nenapadá, na co by mohla sloužit. K Fanfárám těžko a žádnej extra prvek v prostoru rezervy nebo kufru taky neumím..
Držák SPZ, co je rozkreslenej u P nárazníku, mi přijde kompletní.. 1+2 ks kovový, pryže, spojovací materiál.. co dalšího mi doteď unikalo ?
Obaly topení - potvrzuješ panující chaos.. fakt to vypadá na nějaké źadrhávající se dodavatelsko.- odběratelské vztahy v socialistické ekonomice..
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Jozka 27.01.15 22:36:32: Ten čep sedadel - není to náhodou to, co je v katalogu na straně 378 - přední sedadla MBX pozice 2a? Myslím, že rozměrem by to odpovídalo (5x32) a počtem kusů taky.
Ale nevím, jak má IXo řešené pojezdy, je-li to stejné, jako u čtyřdvířek.
Každopádně v katalogu u sedanových sedaček ten čep není
Jinak můj dosavadní průzkum obalů topení:
laminát - De Luxe 66, De Luxe 67, De Luxe 68
šedý bakelit - MBG De Luxe 67
černý bakelit - MB 65, De Luxe 67, De Luxe 69
Jinak mám dotaz ke katalogu: na straně 342 pozice 10, respektive strana 344 pozice 16 - "příchytka pro vozy de luxe" - co to má být? Nějak mne nic nenapadá...
A také jsem v katalogu nezaznamenal u držáku SPZky takové ty plechové jazýčky, které "podpírají" SPZku...
Ale nevím, jak má IXo řešené pojezdy, je-li to stejné, jako u čtyřdvířek.
Každopádně v katalogu u sedanových sedaček ten čep není
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak můj dosavadní průzkum obalů topení:
laminát - De Luxe 66, De Luxe 67, De Luxe 68
šedý bakelit - MBG De Luxe 67
černý bakelit - MB 65, De Luxe 67, De Luxe 69
Jinak mám dotaz ke katalogu: na straně 342 pozice 10, respektive strana 344 pozice 16 - "příchytka pro vozy de luxe" - co to má být? Nějak mne nic nenapadá...
A také jsem v katalogu nezaznamenal u držáku SPZky takové ty plechové jazýčky, které "podpírají" SPZku...
-> Petr98: Možná zjistili, že zašít svorkovnici mezi motorek a rám kufru je praktičtější a ještě se uspoří pár cm měděných vodičů..
Zkoumal jsem před dvěma lety při volbě motorku pro MBX a pokud si pamatuju dobře, tak ani dle katalogu se nedaj tyhle dvě provední odlišit, v 1972 souhrnným jsou obě čísla dílů, starý i nový (09... a 443..) uvedený pod jednou položkou bez dalších údajů..
Zkoumal jsem před dvěma lety při volbě motorku pro MBX a pokud si pamatuju dobře, tak ani dle katalogu se nedaj tyhle dvě provední odlišit, v 1972 souhrnným jsou obě čísla dílů, starý i nový (09... a 443..) uvedený pod jednou položkou bez dalších údajů..
-> Jozka: jeden ma svorkovnici nahore, jeden dole
-> Petr98: Ten se štítkem je jednoznačně starší - mrkni jen na ty PAL specifikace, na potištěným už by mělo (nebo mohlo) být to novější dlouhý součíslí - 443... atd.
Delal jsem dneska poradek a objevil jsem dva druhy motorku steracu. Pocitam, ze ten se stitkem je novejsi. Vi o tom nekdo vic? Diky
-> Jozka: to bude
s hodnej
s hodnej
-> Danster: Jo, nedává to smysl..
-> ub40: To asi mít nebudu.. ale našel jsem mezi věcma na zinek jeden ten zajišťovací čep pojezdu sedadla plonkovej, tak ti ho můžu poslat jako vzorek..
Kdo najde čepy do kolejniček v katalogu, má bludišťáka..
![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> ub40: To asi mít nebudu.. ale našel jsem mezi věcma na zinek jeden ten zajišťovací čep pojezdu sedadla plonkovej, tak ti ho můžu poslat jako vzorek..
Kdo najde čepy do kolejniček v katalogu, má bludišťáka..
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
děkuju za foto ještě bych to potřeboval v rozměrech potom dám vyrobit a neměl by tu někdo pěkné kvalitní foto štítku stěračů s rozměry??![130](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/130.gif)
![130](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/130.gif)
-> Jozka: No s těma obalama mě to přijde stejně že dávali co bylo a nedá se říct co do jakýho modelu.
-> Tabi: A jo - taky jsem loni trochu meditoval nad svým motůrkem, ale pak jsem se rozhodl, že postačí, jak je. Ten potisk se dá podomácky napodobit snad jedině gumovým razítkem - jinak si nedovedu představit nic, co by se dalo aplikovat (teda krom sítotisku)..
-> zralous: / -> Tabi: S obalama snad jedině Bukaj že by ještě něco dozkoumal.. V autech je to všelijak, v zásadě v tom pořadí, jak jsem zmínil, ale s tolika vyjímkama, že to nedává smysl.. Už jsem asi kdysi psal, že výrobci obalů byli nejmíň dva, smysl dává i to, že laminování v Karviný nahradili progresivním bakelitem z nějaký PAL lisovny, ale zjistit nějaký detaily se mi přes dost usilovný slídění nezdařilo.
-> zralous: / -> Tabi: S obalama snad jedině Bukaj že by ještě něco dozkoumal.. V autech je to všelijak, v zásadě v tom pořadí, jak jsem zmínil, ale s tolika vyjímkama, že to nedává smysl.. Už jsem asi kdysi psal, že výrobci obalů byli nejmíň dva, smysl dává i to, že laminování v Karviný nahradili progresivním bakelitem z nějaký PAL lisovny, ale zjistit nějaký detaily se mi přes dost usilovný slídění nezdařilo.
-> Petr98: -> Jozka: topení jsem měl v 1100MBX 69 - černý
a v 1000MB 67 - šedý.. Ta 67 byla s šedym na tuty z výroby.
a v 1000MB 67 - šedý.. Ta 67 byla s šedym na tuty z výroby.
-> Jozka: Tak já mám potisk na motůrku pěknej,viz foto,pouze to očistím a je to jako nové,ale UB40 to řeší.
K těm obalům topení co si pamatuju,tak já měl ve všech škodovkách určitě černé.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Petr98:
Těm obalům jsem zamlada bohužel nevěnoval dostatečnou pozornost, měl jsem za to, že laminát - šedý - černý, ale postupem času se ukázalo, že je to nějak jinak - skoro to vypadá, že se montovaly paralerně všechny..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
A v 68-ce s bočním blinkrem jsme měli nejspíš šedej (připouštím i černej) - ale rozhodně na 100% jsem si jistej, že v ní nebyl laminát.. první jsem viděl až mnohem později v modelu 1966 (ale i v kile z roku 1972) - čímž jsem na obaly rezignoval..
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
A v 68-ce s bočním blinkrem jsme měli nejspíš šedej (připouštím i černej) - ale rozhodně na 100% jsem si jistej, že v ní nebyl laminát.. první jsem viděl až mnohem později v modelu 1966 (ale i v kile z roku 1972) - čímž jsem na obaly rezignoval..
-> Jozka: laminat jsem mel v 68ce s bocnim blinkrem. Ale tedka v 68ce mam cerny. Tak sam nevim....
-> Tabi 26.01.15 20:02:00: Nebo starší provedení motůrku stěračů, který má nýtovanej štítek - ale to ti nebude sedět s modelovým rokem..
Obaly topení jsou ve hře tři - šedej, černej a laminát, při poslední diskusi na jejich téma se k závěrům nedošlo, sám jsem zvědav, jestli zdejší výzkum v tomto pokročil - a jo, i laminát byl z výroby..
Obaly topení jsou ve hře tři - šedej, černej a laminát, při poslední diskusi na jejich téma se k závěrům nedošlo, sám jsem zvědav, jestli zdejší výzkum v tomto pokročil - a jo, i laminát byl z výroby..
Něco pro originalisty a pro UB40,
neřešil někdo z vás tu nálepku na topení pod sedačkou viz foto.Nemáte někdo prosím doma nové topení nebo ten obal,kde je ta samolepka nalepená?Případně jestli by to někdo nafotil,aby se podle toho nechala vyrobit nová.Ještě něco k potisku motůrku stěračů,tam je asi větší problém to nechat udělat stejnou medodou,jedině necha udělat taky samolepku.A ještě mám dotaz ohledně samotného obalu topení,dostal jsem k autu jedno náhradní a to je bez úpravy,surový laminát,nebo s čeho to je.Dávali se takové ve výrobě do aut,nebo to byl náhradní díl?díky za info.![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Václav Kršek: I to číslo je originál.. pro chladič 1100MB a 1100MBX..![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Václav Kršek: I to číslo je originál.. pro chladič 1100MB a 1100MBX..![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Na první fotce to je špatně vidět, tady ještě přikládám foto štítku, předpokládám že ten šedý nátěr bude ještě originál ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Tak záhada odhalena, po chvilce škrábání se ten rádobyhliník proměnil v měď ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Václav Kršek: Hliníkovej chladič jsem ještě na MB neviděl - vyfotíš ho?![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Děkuji už mám představu oč jde :) Ještě jedna věc mi vrtá hlavou, v příručce se píše že by škoda 1100 MB měla mít chladič s měděnýma lamelama, v jedné svojí 1100 je s ocelovýma lamelala ale to předpokládám že už ho někdo měnil, no ale ve druhé 1100 jsem našel chladič s lamelama z hliníkového plechu což mě tedy docela překvapilo, protože jsem myslel že chladiče tohoto typu z hliníku nikdy nebyly, neporadil by jsme mi prosím někdo?
-> Václav Kršek: Přesně jak píše Jozka,je to trochu lepší hadr na podlahu.
V kartě mám na str.19 jednu fotku jak se po vyprání sušil v kotelně.
skoda-virt.cz/cz/.../9863
-tabi-skoda-1000-mb-deluxe
?x=1&of...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Václav Kršek: Moc toho vidět není, ale MB mát v kufru "koberec" tkanej, resp. ono to má spíš strukturu hadru na podlahu - a je to obšitý dvěma koženkovými lemy..
Jo jinak tohle je ten kobereček co jsem sehnal, podle fotek co jsem porovnával to bude asi něco jiného než v tisícovce
-> dragon_cb_cz: nene tyhle co mám jsou z jedný ze šroťáku, no a navíc ten řidičův je z půlky utržen takže v podstatě použitelná jen ta guma, no ale koukal jsem ten materiál z kterýho jsou vyrobeny se možná bude dát sehnat i dnes
-> Václav Kršek: Kdyby náhodou ty kilí byly na prodej... to jsou ty z Olomouce?
-> Václav Kršek: To se liší určitě - kufr má úplně jiný tvar, MB tam má takovej tkanej hadr (blbě se shání) a kilo nevím, neznám - nemá náhodou sololitovou desku potaženou nějakou textilií?