Rozdíly Mbček - co je originál?

prohledat
3675 příspěvků (zobrazeno 2401 až 2450) od 28.02.2012 do 06.02.2025, založil/a Bukaj
řadit dle data
17:01:29
19.01.2015
Václav Kršek
Aha, děkuji pánové za rady, no mě se podařilo ulovit koberečky ze 110 L z roku 1975, tak asi nakonec ozdobí moji stovečku :D no nevadí, náhodou kobereček v hlavním zavazadelníku, ten se asi taky liší 100 a 1000 mb že?
16:55:13
19.01.2015
Bukaj
-> Václav Kršek 19.01.15 16:29:35: Ještě bych upřesnil to, co psal-> dragon_cb_cz:

MB De Luxe mělo stejné gumové podlážky, jako standard a na nich (chemoprenem) nalepené kovraly4
16:38:22
19.01.2015
mirecek.666
-> Václav Kršek: jak píše -> dragon_cb_cz: v tom bílým co jsi měl ode mě origo byly, jen díky tomu že stály ve vodě se rozložily na nitě, jestli chceš mám dva doma, tušim spolujezdec druhej je dozadu
16:30:25
19.01.2015
dragon_cb_cz
-> Václav Kršek: U de Luxe byly Kovraly, tzn textilní koberce, ale MBčkové jsou jiné než kilí.
16:29:35
19.01.2015
Václav Kršek
Nevíte prosim někdo, jaké koberce byly na podlaze u vozu 1100 MB De Luxe modelu 69? Byly tam ty klasické gumové, nebo už ty tkané jako třeba u š 100L? děkuji
22:19:14
18.01.2015
Jozka
-> Tabi: Řekl bych že ne, 68 štíty byly sice skoro uni, ale dole na nich nic nebylo, resp. mám takovej dojem, že na některých možná byly vylisovaný i hodnoty pro chybějící žárovku, ale to fakt lovím z paměti, na jistotu bych musel vylovit fyzicky..



Tatík dodělával couvačku někdy v 70.tých a opatřil ND už s napevno nýtovanými odrazovými plochami menšími, kusy s těmi dokulata se mi vyskytly kdovíkde (a taky jsem je měl na 1203 služební).
21:15:28
18.01.2015
Bukaj
-> Jozka: Jo, 67-68 měly určitě ty se stavitelnou objímkou, nevím, jak 69, ale předpokládám, že ty s pevnou objímkou byly dodávány jako N.D. A u 66 si nejsem jist.

-> zralous: Stříbrné disky kol se tu už někdy řešily. Zkus projít téma 4

Já jsem byl přesvědčen, že s nástupem De Luxe přišly stříbřenkové disky pro tuto výbavu, někdo tvrdil, že až s modelem 67. Odstín normální škodovácká stříbřenka - nijak hluboký lesk a jemné šupinky hliníku, že to opravdu vypadalo spíše jako šedá...3

A model 69 určitě vyjížděl už na OS25, ale je možné, že ještě dobíhaly starší diagonálky na standardy a naopak za příplatek asi bylo možné obutí radiálek4
21:05:33
18.01.2015
Tabi
-> Jozka: Nad tou zpátečkovou žárovkou jsem přemýšlel taky,ještě mě napadlo,jestli,když začali dávat na deluxe zpátečku,tak začali dělat všechny štíty s tím držákem a když to šlo právě na deluxe,tak tam dodatečně přišroubovali třetí objímku na žárovku.74 Taky jsem si říkal,jestli nechtěli tu žárovku poposunout,aby se dostala částečně víc mimo odrazku,ale je tam minimální rozdíl na to aby to mělo snad víc svítit. 8 Ještě se zeptám Petra UB40 jak to má on.Protože jsem mu dával na pozink štíty a ten držáček měl mám pocit mezi ostatní drobotí.
20:57:08
18.01.2015
zralous
Taky přidám otázku.. Od kdy se začaly dělat šedé disky kol, popř. pokud by někdo měl příslušné číslo barvy. A s jakým obutím sjížděly eMBéčka z linky v roce 69. Pokud se to tu již řešilo, tak omluva79
18:39:02
18.01.2015
Jozka
-> Tabi: Dle toho, co jsem porůznu vymontoval, odhaduju, že ty se stavitelnou objímkou a velkou odrazovou plochou budou nejpůvodnější (i když jsem nepochopil, proč jsou nastavitelný), u X-vypadaly, že jsou dost origo.. ale možná kovanější deluxáci upřesní..
12:05:06
18.01.2015
Tabi
Detail couvačky a jiného prolisu,ta pravá je s auta.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Tabi vložen 18.01.2015 12:05:06
12:03:13
18.01.2015
Tabi
Měl bych dotaz ohledně štítů na zadní světla,ty co jsem vyndal s auto jsou pravděpodobně původní.Doma mám ještě náhradní ale jiný a viděl jsem na aukru ještě jeden taky jiný,ten neměl snad žádný prolis po obvodě,aspoň to tak vypadalo na fotkách.Takže to už jsou tři co jsem viděl a nepočítám to,že byly štíty s couvačkou a bez.Je tam rozdíl v samotném plechu,ty co jsou sundané s auta mají malinko větší prolis po celém obvodě,potom je rozdíl prolisu nad spodní objímkou na couvačku a jiné uchycení samotné objímky ,jiná parabolka na couvačce a mají menší díru na průchodku.A na samotných parabolkách je velký rozdíl v samotném pokovení,ty s auta jsou daleko hezčí,hladké a lesklejší.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Tabi vložen 18.01.2015 12:03:13
22:27:05
16.01.2015
Jozka
-> Tabi: Tak já si to někde v létě na sraze zkusím ohmatat..5
22:27:05
16.01.2015
Jozka
-> Tabi: Tak já si to někde v létě na sraze zkusím ohmatat..5
22:22:37
16.01.2015
Tabi
-> Jozka: Nedokážu říct jestli je silnější nebo lepší matroš,to už si nepamatuju,je to víc jak patnáct let co jsem jezdil s tisícovkama do lesa.1
19:02:22
16.01.2015
Jozka
-> Petr98: Tak to je skvělý.. byl jsem ochotnej se smířit i se 742 variantou s těma chlopněma navíc..

-> zralous: Tak to bych řekl, že byla velmi zdařilá směna..1
18:15:30
16.01.2015
zralous
-> Petr98: Díky, vypádá to hodně podobně jako to, co jsem dával já.. možná mi tam chybí to koncové rozšíření..

-> Jozka: Tak to jsem měl celkem kliku, když jsem tenkrát vyměnil stopnici na MBX ušitou z origo matroše za pár rohlíků na přední masku1
upraveno 1x, naposled 16.01.2015 18:23:46
18:05:31
16.01.2015
Petr98
Nedalo mi to a sel jsem hned do garaze a mam jeste jedno klubko 4
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Petr98 vložen 16.01.2015 18:05:31
18:04:36
16.01.2015
Petr98
Pro jozku a zralouse
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Petr98 vložen 16.01.2015 18:04:36
17:52:05
16.01.2015
Jozka
-> Petr98: Mám stejné 10 Alespoň tedy v tuzemsku jistě ne a kdo náhodou má, tak nedá. Vloni jsem kapituloval a spokojil se se 120 matrošem, neb jsem měl akorát na ty sloupky - schovaný zbytky starejch stropnic..
17:32:55
16.01.2015
Petr98
-> Jozka: Slyšel jsem špatné zprávy od nejpovolanějších, že nejsou materiály na stropnice, sloupky atd... 8
17:02:25
16.01.2015
Jozka
-> Tabi: To by bylo, renovovalo by se lépe - oni s tím syčáci začli už u úzkosloupků. Jinak máš pěkný, dokonce od opěradla jen otlačený, ne protržený.. ten matroš asi nebude ten samej, jako na standartech - nebo jo?
16:22:30
16.01.2015
Tabi
-> Jozka: Daleko lepší by bylo,kdyby ty tapece na z.sloupku byli prošité stejně jako je stropnice. 7 Jinak já je mám pěkné,na fotce je jenom odraz blesku od zadního skla,hned vedle gumy.Dal jsem tady fotku pro UB40,protože mu kamarád říkal,že jsou to tapece ze stovky,ale do modelů 69 dávali už tyhle provařené taky.6
13:26:43
16.01.2015
Jozka
-> Tabi: Pěkná lumpárna, tyhle protavovaný díly čalounění, ještě že nemám deLuxe..4



Za fotku omluva - neb mám dojem, že jsem jí už jednou někam dával.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Jozka vložen 16.01.2015 13:26:43
21:21:53
15.01.2015
Tabi
21:21:13
15.01.2015
Tabi
21:20:18
15.01.2015
Tabi
21:19:12
15.01.2015
Tabi
UB40,tady je pár fotek topení a všeho okolo + tapec na zadním sloupku.Vše určitě původní.4
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Tabi vložen 15.01.2015 21:19:12
09:29:01
13.01.2015
Petr98
-> Bukaj: dik moc 6
09:20:41
13.01.2015
Bukaj
-> Petr98 13.01.15 08:17:10: Takhle.

Ale budou víc o šeda - tyhle už mám napatlaný Regumem...



Jinak jsou to ty dva vlevo - s oválnou dírou. Ty vpravo jsou na Octavii apod - má menší kulák (guma je užší) a kulák má vnější závit (menší kulatá díra v gumě).



Jinak snaž se jich sehnat co nejvíc, při navlékání tutově nějaký roztrháš - bejvaj dost tvrdý a je potřeba je docela fest natáhnout...

Ty octaviácké jdou kdyžtak použít taky, ale je větší pravěpodobnost roztržení.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 13.01.2015 09:20:41
08:17:10
13.01.2015
Petr98
Mohl by tu nekdo dat fotku, jak vypadaji ty gumove picince na kulaky? Diky predem 4
21:59:17
11.01.2015
Václav Kršek
já mám dvě 1100 MB z února 69, na obou černá ručka, páčky na kanále otočeny směrem vzad (delší černá, kratší bílá)
21:43:31
11.01.2015
Jozka
Všichni mají černou ručku a určitě i antireflexní palubku a další - jen já mám kulový..12 12
21:28:20
11.01.2015
Tabi
Dávám jsem do seznamu mojí i s datem narození,Škoda 1000 MB deLuxe vyrobena 26.10.1968,série myslím 19

č.kar.366500,č.mot.363175 /7,barva:8220 ? :-)

Na 99,9 % ručka origo černá barva a páčky sytič+klapka se tváří taky jako origo.Stejné jako Petr98,Bukaj atd.Na 100% to bohužel říct nemůžu,ale vzhledem k tomu jak je auto zachovalé a bez nějakých větších zásahů a úprav,tak tomu i věřím.4
13:48:22
11.01.2015
Jozka
-> Danster: Super, přitom jste s -> Koblet: zároveň ověřili i o info o kladkostrojích od 04/1969. A když se vyskytovala už 09/68, tak já mám doma po kmotrovi přechodovýho kříížence jak sviňa.3
13:41:52
11.01.2015
Danster
-> Danster 11.01.15 10:41:19: Tak doplňuji taky mám černou ručku a datum výroby 24.3.19694
13:12:46
11.01.2015
Jozka
-> Bukaj: Jsem se kouknul do kalendáře a ten můj širokosloupek má boleslavský razítko ze čtvrtka 1.8.1968, čili to je začátek 18. série (dle čísla motoru 323xxx přesto vypadá jako 5ti tisící kus ?!), takže krom jiných zbytků z předchozího modelu může mít klidně i "nesprávnou" barvu ručky.. 5
12:20:51
11.01.2015
Bukaj
-> Danster: -> Koblet: -> Petr98:

Díky, pánové4

Takže to vypadá, že model 69 - černá páka

a někdy v březnu/dubnu 69 změna kastle a lanovodů...
upraveno 1x, naposled 11.01.2015 12:22:21
11:41:42
11.01.2015
Petr98
9/68 model 69, rucka cerna, kladka
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Petr98 vložen 11.01.2015 11:41:42
11:33:48
11.01.2015
Koblet
Ručku mám černou a vypadá že je původní. Jinak kladkostroj už nemám, jak píše Danster mám skutečně táhla. Jo a datum výroby je 22.4.1969. Tak snad vám to pomůže ve výzkumu. 4
10:41:19
11.01.2015
Danster
-> Jozka: Přesně já u svý březnový 69" mám pořád kladkostroj ale nemůžu si vybavit barvu tý ručky. Ale myslím že kolega -> Koblet: má dubnovou už s lanovodama jako kilo takže stačí když napíše co má za barvu ručky a jestli je origo108
02:10:04
11.01.2015
Jozka
-> Bukaj: Mu tam omylem šoupli kus, co už měli naskladněnej na kila.. 3 3

Je to zajímavej detail poměrně.. jsem si pák nikdy moc nevšímal a škoda, že mi povodeň umyla identifikaci z mý sbírky pák.10 Díky tomu je dneska už nemožný tu nejnovější vyselektovat.. Nu, teď ještě najít auto s číslem karosérie 415 500, který by mělo být první s vahadlem (duben 1969), podívat se, jakou má páku a "máme to doma". 4
01:50:35
11.01.2015
Bukaj
-> Jozka: Takže mám od majitele potvrzeno, že původní páka z 1100MB 69 je černá - psal mi sms, že ji našel 4
22:35:24
10.01.2015
Jozka
-> Bukaj: Mám někde celej chuchvalec těchhle táhloví a je to teda fakt směska. Dokonce obsahuje tam i bambulkovaný nelakovaný, otočený standarně po srsti, takže mě vůbec nenapadlo, že to někdy bylo jinak.. chtěl jsem na to dneska mrknout, ale bohužel - příbuzenstvo nás obsadilo jak Putin Krym a tak jsem se k tomu nedostal..

Jinak bych zdůraznil, že ráhno u ručky nerovná se širokosloupek (model 69), montovalo se až koncem výroby v roce 69 a pokud si pamatuju, tak ani není v souhrnným katalogu z roku 1972 (a ta páka u 742 má jinej čep, než MB a kila, ale urči víš a jen jsi to pominul).
20:10:58
10.01.2015
Bukaj
-> Jozka: -> Danster: Delší je černá a jak jsem psal - u nejstaršího typu MB s nelakovanými páčkami s kulatými bambulkami byly páčky otočené po směru jízdy...

Jinak u většiny MB, co jsem zkoumal, pokud nebyla jedna páčka opačně kvůli sytiči, bylo zapojení stejné 4

Moje MBG viz foto:

-> Tabi 10.01.15 12:29:50: A šedé páky měly určitě všechny vozy s kladkoručkou (do modelu 68), ovšem my tu řešíme, jestli měly šedou páku i 69ky, nebo se změnou systému lan se změnila i barva páky, která ve stejném provedení (barva i tvar) zůstala ve výrobě až do posledních 742 (1990)...?
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 10.01.2015 20:10:58
upraveno 1x, naposled 10.01.2015 20:14:24
14:09:28
10.01.2015
Jozka
-> Danster: Mě teda oklamala.. a snadno, mám to na každým autě jinak (dá se snadno prohodit) a navíc 742 má krátkou černou..
12:52:03
10.01.2015
Danster
Jak tak koukám tak barvy páček jsou stejně jak u mojí 5/68" jen mám černou páčku delší a tady mě přijde že je delší šedivá -> Bukaj 10.01.15 01:14:03: nebo klame fotka ?
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Danster vložen 10.01.2015 12:52:03
12:44:33
10.01.2015
Jozka
-> Tabi: No jo, jenomže základní rozdělení je MB - šedý páky, kilo - černý páky.. černý mohly být buď na konci výroby anebo výsledkem modernizace na vahadlo i u těch aut, co ho původně neměly (v rámci posléze ztížené dostupnosti asymetrických brzdových lan).



Jsem snad vždycky pod černou barvou našel zbytky původní šedivý a na 100% vím, že mý auta 01 + 08/1968 měly v originále šedivou páku, přitom obě měly asymetrická lanka. Možná tedy, že změna barvy souvisí (resp. je v souběhu) s vypuštěním kladkostrojů na ručce v roce 1969..
12:29:50
10.01.2015
Tabi
Tak já můžu potvrdit,že páčky mám stejné a ruční brzdu taky černou.Kdysi dávno,kdyš jsem byl ještě dr.voštěp,tak jsme jezdili do lesa z dvouma litrama a ručky byli určitě černý,nepamatuju si,že bych i jinde viděl šedou.
11:30:52
10.01.2015
Jozka
-> Bukaj: Koukám, že masivní likvidace termosytičů udělala v těch páčkách pěknej bordel, v každým autě je to jinak.. takže má být šedivá delší (topení u řidiče) a černá kratší (klapka) napravo ? Nebyly ty původní nebarvený s bambulkama obráceně - kratší (nelogicky) hned u páky brzdy ?
Extreme Tyres