![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Danster 11.12.14 16:52:22: To auto, který nejspíš myslíš, má štítek 1966 (a motor odpovídající 11. sérii), což by jakž takž sedělo.. co ale hlavně nesedí, je postupně se měnící "leganda" k němu.. A s její původní verzí jsou v rozporu i ty žábry..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Já se podobně dohadoval s majitelem mbx o původnosti termosytiče. Prostě se z výroby nedával, protože on ho tam neměl a hotovo. Motor je origo jak vyjel z továrny a nic nechybí. Ale k čemu je termosmyčka co mu kouká z potrubí asi netušil tatar.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: To jsem mu taky tvrdil a on přitvrdil a že ne že to z Boleslavi takhle vyjíždělo a to už jsem měl co dělat abych se nezačal smát
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Danster:
Však to bylo origo MB 64...
...s vyměněnou kastlí v 70. letech![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Však to bylo origo MB 64...
...s vyměněnou kastlí v 70. letech
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Jo u jednoho MBX a podle výrobního čísla a čísla motoru to byl myslím model 67" a ještě na blatníku bylo vidět že to bylo převařený.
A i jsem viděl kombinaci kastle 100vky s ventilačkou na c sloupku a jinak všechno ostatní MB a žábry. A ten se taky do krve hádal že to tak je origo. Ale tam to byla možná i trochu neznalost protože to zdědil.
A i jsem viděl kombinaci kastle 100vky s ventilačkou na c sloupku a jinak všechno ostatní MB a žábry. A ten se taky do krve hádal že to tak je origo. Ale tam to byla možná i trochu neznalost protože to zdědil.
-> Danster: Vlastní zkušenost? ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Koblet: A ještě by se ty co to mají převařený do krve hádali že je to originál
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Koblet:
![52](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
-> Jozka: Rozhodně se jich udělalo méně než jich dnes jezdí. Mám pocit že implementovat žábry do litříka je dnes velice populární a už jsem je viděl i na stovce s úzkým sloupkem.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tomaso435: Obecně se traduje, že byly celkem čtyři (bez kabrioletu/ů)..
jak to je s těma mbx se žábrama? kolik toho bylo? někdo tvrdí že jen jeden prototyp
-> vaclav3: včera jsem se koukal do knihy 1000 MB, a taktéž jsem našel tuto informaci :) byla by rarita kdyby tento exemplář ještě existoval :)
-> Václav Kršek: Podle knihy Legendární Škoda 1000 MB, jde o vůbec první prototyp z roku 1958. V tomto provedení byl postaven pouze v jediném kuse.
To mě právě zaujalo, že tahle fotka nebude starší než někdy z první poloviny 70. let z důvodu toho 4okého stováče, takže to MB muselo být minimálně 10 let staré
docela by mě zajimalo kolik těch skvostů z celkového počtu 50 se dožilo dneška ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> m8rinek: tak vzhledem k tomu, že to stojí vedle notně mladší 110, tak předpokládám, že tahle fotka je z pozdějšího (soukromého?) provozu, nikoliv z testování prototypu ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> m8rinek: ja vim, ale zda ještě existuje ?
-> Tomaso435: jezdit, prototypy pak normalne jezdily..
-> Václav Kršek: kdo ví zda to auto ještě žije, nebo to někdo zahodil pač co s tim...
-> Václav Kršek: Co jiného by to mělo být? ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Toto jsem našel na FB...myslíte že to bude jeden z 50 prototypů?
-> sliwowitz 27.11.14 18:04:55: Ha ! To je určitě ten další rozdíl, kterej jsem si nemohl vybavit, když se tady nedávno tyhle drobný odchylky řešily.. Jednou jsem na tenhle odchylnej výlisek taky narazil a též to byla 66-ka..
-> Bukaj: Fakt škoda, že ten prodejce o tomhle autě vůbec nic neví.. a ani se mu nechce vyslat dotaz do MB (třeba kam bylo z fabriky nasměřováno).
-> Bukaj: Fakt škoda, že ten prodejce o tomhle autě vůbec nic neví.. a ani se mu nechce vyslat dotaz do MB (třeba kam bylo z fabriky nasměřováno).
-> sliwowitz:
Každopádně, ať je původ lišt (mimochodem velmi precizně provedených) jakýkoli, je to zajímavé a dobře, že tu ten odkaz je
Zda je to z fabriky, od dealera, dobový doplněk zahraničního výrobce, nebo jen touha šikovného člověka "odlišit se", to se asi nedozvíme.
Každopádně, ať je původ lišt (mimochodem velmi precizně provedených) jakýkoli, je to zajímavé a dobře, že tu ten odkaz je
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Zda je to z fabriky, od dealera, dobový doplněk zahraničního výrobce, nebo jen touha šikovného člověka "odlišit se", to se asi nedozvíme.
-> Bukaj: -> dragon_cb_cz: -> vaclav3:
ja tomu nerozumim, ja delam do vcel....![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
ja tomu nerozumim, ja delam do vcel....
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> sliwowitz: Vzhledem k tomu zjevně dodělávanému nápisu MB67 na zádi bych to viděl na nějakého kreativního blázna s přístupem k příslušnému vybavení na zpracování hliníkového plechu....
-> sliwowitz 27.11.14 18:22:59: Zajímavé![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> tunerlada: kdyztak mam. Ale s EKEM.
-> tunerlada: Jak pravil.. -> dragon_cb_cz: Mě teda normální papíry připadají jednodušší, ale V tomhle případě čistší - akorát bych měl trochu obavy v případě auta čerstvě vyřazenýho z evidence..
-> tunerlada: I bez toho TP to na Včka dostaneš, když ho budeš mít, nic nezkazíš.
-> tunerlada: Tak to jsem zvědavý.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jozka: no a dalo by se to třeba přihlásit na véčka kdybych měl třeba jen zbytek střihlého velkého TP ? kdyby to bylo ve fakt pěkným stavu a úzkej sloupek ? (ještě jsem neviděl fotky ale když mi to včera popisoval tak by to mohl být)
-> tunerlada: Bych do toho šel.. Živejch not od mrtvejch embéček je patrně ještě dost. Jen já letos dostal nejmíň tři nabídky, jestli bych nějaký nechtěl..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Kluci chci se zeptat,je dneska realne nebo mate nekdo z vas papiry ze vsim vsudy ktere by sly prihlasit? Vcera sem dostal nabidku od kamose na luxusniho litra ale papiry stihl zrusit majtl minulej tyden :/
-> j_j: I já..![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Jozka: tak tak, a proto koupím tyhle druhovýrobky a originály nechám spinkat zatím :)
-> Petr98: Jak kterej..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Stejně, originál je originál ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Bukaj: Dokonce se chystali i další - čímž mohl nastat pro zákazníka konkurenční boj, ale asi z toho už nic nebude..
-> j_j: Jo, už jsou pár týdnů na trhu. Na letních Chotusicích jsem si prohlížel předseriovou výrobu a na slunku byly dost do žluta, ale výrobce tvrdil, že seriová výroba bude lepší. Je fajn, že se najde někdo, kdo zainvestuje do výroby nedostatkových dílů, byť nemohou být 100% identické s originálem. Ovšem až na pár hnidopichů si jistě na trhu zájemce najdou![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> j_j: ještě ty mohli udělat přední lištu modelu 69 :)
-> Václav Kršek: Svou fotku nemůžu najít, ale třeba: www.skoda110r.cz/forum/68
342.jpg
Děkuji pánové, no je pravdou že tam bylo čerpadlo už ze 120cy s odkalovací nádobkou, a přívodní trubka vůbec osově nesouhlasila s nátrubkem na čerpadle, takže na hadičce musela být smyčka, tak to původně asi opravdu vedlo až nahoru do filtru...mimochodem nemáte někdo fotku toho přídavného filtru té tzv. skleničky?
-> Petr98: Rozteč tomu vinglíku, na který se sklenka dávala, dost odpovídá, fakt je, že takhle vysoko jsem ho nikdy namontovanej neviděl - vždycky tak o 10 cm níž (asi někdo, kdo se byl línej ohýbat..).