Rozdíly Mbček - co je originál?

prohledat
3675 příspěvků (zobrazeno 3401 až 3450) od 28.02.2012 do 06.02.2025, založil/a Bukaj
řadit dle data
11:07:22
12.01.2013
Václav Kršek
na svoji škodě 100 (výroba někdy 3/1971) jsem měnil hadice topení, a ty co tam byly ( myslím že byly origo) měly hladký povrch a dvojtou textilný výztuhu, jak popisuje někdo níže, ještě sem je nevyhodil kdyby jste chtěli foto :)
16:59:26
11.01.2013
doking
-> Bukaj: Mám 16 serii a mám bakelitovej
14:25:49
11.01.2013
Bukaj
-> Jozka:

Takže šedý bakelit by mohl být původní v autě z 15. série - díky za info4
14:23:25
11.01.2013
Jozka
-> Bukaj: Hadicema si u prvních stovek jistej nejsem, nejstarší kus, co si pamatuju (1972), měl bohužel kombinaci obého.

O obalech topení vím malinko víc, hledal jsem kvůli iXU - původní laminátový z Kovony Karviná zmizly podle dosavadního výzkumu z MB někdy v roce 1967 - naše auto z ledna 1968 mělo už šedý mramorovaný bakelit v originále.. U stovek převažuje černý provedení..
14:15:33
11.01.2013
Bukaj
-> Jozka:

Hele, Ty jsi stovek-znalý, mohl bys to vědět...

...když už jsme u hadic k topení, tak stovky už měly od počátku výroby ty vroubkovaný hadice, nebo ještě ty s pogumovaným textilem? A druhý dotaz - jak to bylo s obalem topení - kdy byl přelom laminátového a bakelitového obalu? Už na MB, nebo až na kilech? MB katalog uvádí jen jeden typ, ale v mnohých MBčkách se setkávám s bakeliťákem. Do modelu 66 je určitě z výroby laminát, ale v mém autě je bakelit. Tak jestli je to původní, nebo měněné z kila?
14:00:16
11.01.2013
Jozka
-> Bukaj: 3 Budu mu věřit.. a nechám v autě ty vroubkovaný hadice, co tam teď jsou..4
11:57:02
11.01.2013
Bukaj
-> Jozka:

Já věřím katalogu - i když to tak občas nevypadá, nakonec má vždycky pravdu 3
10:07:30
11.01.2013
Jozka
-> sliwowitz: Že bych tedy na 17.tý měl mít taky pružinu..? Jsem si byl skoro jistej, že tam z výroby už nebyla..
15:56:34
10.01.2013
sliwowitz
Mate recht, s tymi trubkami som to domotal... Hadica je vacsia od 16.s, cize santavy ma chybu.



Tie ochranne spiraly som mal aj na 17. serii, hadice pod tym vyzerali povodne...

Preventivne som daval rebrovane hadice, a na ne mi tie pruziny nevliezli. Pred par dnami som akurat jednu z nich nasiel :)
11:55:42
10.01.2013
Jozka
-> Bukaj: Vím který myslíš.. ty mrchy nešly vůbec z nátrubků stahovat, vždycky se přitom roztřepily. Naštěstí jedu v těch rýhovanejch, který jsou vzhledově shodný i v eMkách, ale i tyhle mám nějaký slušnější odložený.. Ony tenhle look měly dřív všechny tlakový hadice, bohužel dneska, když už se vidí podobný, tak jsou na nich všelijaký nežádoucí loga a popisky..10
11:28:57
10.01.2013
Bukaj
-> Jozka:

To já už se zase léta snažím někde sehnat hadice k topení, které vypadají jako origo a nejsou úplně zpuchřelé - myslím ty s dvojitou textilní výztuhou, které jsou na povrchu holé, bez výstupků (žeber) gumy (jako pozdější hadice ze 742). zatím tedy ne moc úspěšně...8
11:12:29
10.01.2013
Jozka
-> Bukaj: Jo, to byly časy.. mám dojem, že táta ani žádný hadice nekupoval, malý kousky si zprivatizoval v zaměstnání a delší koupil porůznu - MB jsem po něm převzal přeinstalovaný do hadic, co vypadaly jako dnešní zahradní, jen dost odolnějších..
10:28:35
10.01.2013
Bukaj
-> Jozka:

Dle katalogu se ochranná pružina používala jen do 14. série, takže předpokládám, že jako náhradní díly už se vůbec neprodávala. Hadice v metráži, tehdy se to snad ani jinak nedělalo - ještě nebylo moc hadic tvarovaných, jako na dnešní vozy, kde každá hadička a každej šroubek je "speciálně vyvinut" pro konkrétní typ auta a lze koupit jen v autorizovaném servisu 3
08:16:58
10.01.2013
Jozka
-> Bukaj: Vtípek, je mi jasný, že těch hadic budeš mít spoustu.. jako já. S malejma termostatama jsem na tom taky podobně jako ty - ale nemám v plánu je používat..

Vzhledem ke kombinaci hliník - ocel. trubka bych řekl, že recept viz -> m8rinek: bude fungovat celkem dobře, i když jsem to nikdy nezkoušel.. Ještě mě tak napadlo - ta hadice na dlouhou trubku jestli se prodávala jako ND i s ochrannou spirálou, nebo v metráži a "péro" zvlášť...
18:45:51
09.01.2013
m8rinek
-> Bukaj: Trubku je ten nejmenší problém vyměnit ;) Ale chce to ohřát...
18:44:42
09.01.2013
Bukaj
Řezat trubku se mi nechce a nevím, jestli půjde vyšroubovat a vyměnit z velkého domku...

...v nejhorším nechám velký domek a budu se tvářit, že je to origo, nebo že o ničem nevím 3
18:43:24
09.01.2013
Bukaj
-> Jozka:

Díky, hadic mám hafo taky, jak na malej, tak na velkej (jen na malej mám jenom 3 termostaty a jen jeden je novej, kdežto na velkej průměr mám termostatů 5 a 3 z toho nový. Voskový nepočítám).

Jen je trochu problém s těmi hrdly (domky) - všechny motory ve všech MB, co jsem použil na díly, nebo co servisuji, mají velké domky. Vloni jsem sice sehnal jeden malej domek, ale je to ten s dlouhou trubkou...
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 09.01.2013 18:43:24
11:09:26
09.01.2013
Jozka
Až vyměníš, tak hadic na malej term mám doma hafo..4
11:08:35
09.01.2013
Jozka
-> Bukaj: Takže katalog stanovuje změny na hranice sérií.. asi bych mrknul ještě do Bati, kolikrát zmiňuje i tohle (hlavně vydání 1975 je plný těhle údajů). Věčná škoda, motor z konce 15. série jsem doma měl údajně v původním stavu, ale někdo si ho přes vrata odnesl..

Se k tomu furt vracíme - origo aut prokazatelně netknutejch je jako šafránu.. Takže 100% info z reálu mám (úplně k ničemu): u 13. série jsem tu hadici "zahnutou až nahóóru" prokazatelně vlastnoručně řezal, 17. měla big domek a krátkou trubku..3 3.
10:08:45
09.01.2013
Bukaj
-> Jozka:

No, právě v katalogu je odlišený domek temostatu do 14. série, pro 15. sérii a od 16. série a hadice termostatu do 15. série a od 16. série širší. Z toho vyplývá, že 15. série měla ještě úzké hrdlo...

A úzké hrdlo s prodlouženou trubkou dle katalogu je do 14. série, pro 15. sérii je úzké hrdlo s krátkou trubkou a spojovací esíčkovou trubkou k topení a od 16. série široké hrdlo (také se spojovací S trubkou)...



EDIT:

A co je na různých motorech k vidění je jedna věc, mne (asi jako spoustu jiných lidí zde) ale zajímá, co tam mohlo být z výroby a co je pozdější předělávka. Z pochopitelných důvodů je dnes na většině MB motorů široké hrdlo (jednak proto, že se dělalo ještě spoustu let na stovce, jednak z důvodu větší spolehlivosti širšího termostatu a taky vhledem k dostupnosti dílů - do širokého hrdla šel později koupit mnohem spolehlivější voskový termostat, který se v úzkém provedení nevyráběl (nebo alespoň jsem se s ním dosud nesetkal).

Tak asi budu shánět úzké hrdlo s krátkou trubkou...
upraveno 1x, naposled 09.01.2013 10:14:30
08:24:05
09.01.2013
Jozka
-> Bukaj: Skoro bych se s termostatem přiklonil k -> sliwowitz: - mám obdobný údaje - od 11/1967 a č.mot. 248 885 (koncem 15. série) velká skříň termostatu s dlouhou rourou, napojenou přímo na hadici k topení, od 259271 s náběhem 16.tý série roura zkrácená, propojovací hadice a koleno navíc.. Ale do katalogu jsem teda nekoukal.

Jinak pár starších motorů jsem s velkou skříní i viděl - po výměně hlavy nebo zničení nalepenýho domku termostatu během GO hlavy.. asi jak bejval připečenej..
19:56:32
08.01.2013
Bukaj
-> sliwowitz:

A podle mne ta LT MB má 10 listů - fotky klamou. Jak jsou listy vrtule natočené, tak pokud to není foceno přímo z čela, tak vypadají, že nejsou proti sobě. Schválně mrkni k Medákovi na fotky - píše, že má 10 listou vrtuli a na fotkách také vypadá, že listy nejsou proti sobě 4
19:53:24
08.01.2013
Bukaj
-> sliwowitz:

S těmi listy vrtule souhlasím, že ne každá 1100 měla 10... 6

Ale s termostaty je to jinak, než píšeš - termostat je větší až od 16. série, domeček pro 15. sérii je úzký s dlouhou trubkou...

(Termostat s hadicí je v katalogu na straně, kde je karburátor)4

A drátěnka je tam pro lepší "srážlivost" olejové mlhy, aby si motor zbytečně nepřisával olej přes nohu větráku. Otázka je, na kolik je toto řešení funkční :) 6
19:14:33
08.01.2013
sliwowitz
Mb s LT znackou je 9listova, nema listy oproti sebe, tzn je ich neparny pocet :) a kedze je to uzky stlpik, tak je to podla mna spravne...

A z vlastneho pozorovania mozem povedat, ze ani kazda 1100 18+ ich nema 10, pozeram po nich uz par rokov... Skor to bolo montovane len ako tropicka uprava (rovnako ako 100/110)



Hrdla termostatu boli tri (do 14, pre 15 (velky priemer) a od 16(trubka co ide poza hlavu je v jednom kuse bez spojovacej hadice) ). P. santavy uvadza druhy typ od c.m. 248885 , treti od 16.s.

Hadicu a termostat samotny nech hladam jak hladam v katalogu nevidim 9



Apropo (mozno to uz zaznelo), akemu ucelu sluzi ta dratenka, co sa davala do nohy ventilatora MBG/X?
11:10:43
08.01.2013
Bukaj
Rád bych zjistil, jestli na mém autě (15. série, číslo motoru 241527) mohlo být z výroby už širší hrdlo termostatu...? Všude se uvádí, že bylo až později - od šestnácté série (č.mot. 259271)...8

Tak by mne zajímalo, jestli nějaké jiné (zaručeně originální) MBG z 15. série nemá také širší hrdlo termostatu...6
upraveno 2x, naposled 08.01.2013 11:11:49
11:02:08
08.01.2013
Bukaj
-> Medák:

Mně zase ta vrtule u toho MB s LT značkou připadá jako desetilistová. To MB z Virtu má jen 9...

Co takhle zkusit napsat majiteli toho prvního MB? Má tam mail, tak třeba by byl ochoten se podělit o informace 4
07:54:59
08.01.2013
Jozka
-> Medák: Ty chladiče v době výroby tvýho kusu už existovaly, tak třeba se do něj některej zatoulal - nebo těch pár kusů na 1100 dodavatel zmáknul.. ony ty katalogy apod. taky nejsou 100% přesný a pokud k autu nenajdeš bratříčka, těžko tohle ověřit.10
23:46:39
07.01.2013
Medák
-> Bukaj: tak to je zajímavý 8 ale při prohlížení fotek počítám listy na vrtuli a došel jsem k číslu 9 ! a 1100 by měla mít listů 10 ! což moje auto má 2

-> Jozka: moje číslo motoru 310626 7 ale furt si říkám, že i u prvních aut museli počítat s modifikacemi
10:10:50
07.01.2013
Jozka
-> Bukaj: Já si zas marně osvěžoval pamět ve svým archívu.. a třeba SM se na jaře zaměřil na skutečnosti typu "že jedenkaždý koník navíc u 1100 přijde zákazníka na 700 Kčs" nebo na vlastnosti licenčních radiálek.. takže.. k ničemu.



Zajímavý, že v některým tom článku o světlých zítřcích zmiňovali, že 1100MB bude mít napínák rozvodovýho řetězu..
09:48:06
07.01.2013
Bukaj
-> Jozka:

Nojo, obě 1100MB, co jsem našel, jsou z prvních kusů, chtělo by to najít něco mezi, ale už nic jiného jsem na googlu nevypátral...
09:38:39
07.01.2013
Jozka
-> Bukaj: Tos zdatně vypátral.. To by mělo být z kusů, vyrobených 1967 a údajně prodávaných od ledna 1968 (asi čekali na cenový výměr či co..), i když v článku je zas ještě jiná varianta - ale série by to ještě měla být 16-tá...
09:16:52
07.01.2013
Bukaj
09:13:04
07.01.2013
Bukaj
-> Medák:

Tak jsem při snídani trochu pátral po netu a tohle ti asi vetkne brouka do hlavy: rebelweb.wz.cz/skoda_1100 mb.htm

Sice píše "nultá série 1100", takže kdoví, ale chladič má s hrdlem uprostřed...8
08:16:21
07.01.2013
Jozka
-> Duri: Máš bohužel pravdu - najít konkrétní a originální 1100-ky z počátku výroby, tj. od konce roku 67 do 08/68 je asi jedinej způsob, jak záhadu vyřešit. Ale jak píšeš, i obtížnej, většina jich zřejmě putovala za hranice.

Jinak existujou pouze neprůkazný vodítka - změnu chladiče za účinější avizovali u 1100 už před náběhem výroby (ale současně avizovali do série i 10-ti lopatkový větráky), též u továrních aut se takový chladiče vyskytly ještě v úzkosloupkový éře..

-> Medák: Čistě teoreticky by měl být chladič s hrdlem vpravo od čísla motoru 318 700 (asi víš), ale je to jen čistá teorie.. 4
22:21:29
06.01.2013
Duri
-> Medák: Rozumiem tvojej dileme. Tvoj pripad je totiz specificky. Mas 1100MB deLuxe serie 17. V tomto case mali vsetky 1000MB/L/G/X chladice s hrdlom uprostred. Otazka je, ci aj 1100MBL spred 18. serie malo hrdlo uprostred, alebo uz v pravo.

Podla cisla dielu a katalogu by som povedal, ze to mohlo byt uz v pravo. Ale uplnu istotu do tohto moze vniest len iny majitel 1100MBL starsej ako 18.serie s povodnym chladicom. Zial takeho bude asi problem najst8
22:12:42
06.01.2013
Medák
-> Bukaj:

jj, o číslování chladičů vím, ale chladič není původní 8

-> Duri:

děkuju za fotky, což mě trochu uklidňuje, že bych nemusel řešit chladič, dá se předpokládat, že i 17. serie měla chladič s hrdlem vpravo ??
21:50:07
06.01.2013
Bukaj
-> Medák:

Ověříš si to podle výrobního data chladiče, jestli souhlasí s datem výroby auta -

na chladiči jsou dvě písmena - jedno značí rok, druhé měsíc ;-)
21:49:22
06.01.2013
Duri
-> Medák: na foto seria 21, rovnaky chladic ako dolu. Aj 1100MB seria 18 mala hrdlo vpravo.Nechce sa mi ist do garaze, ci sedi cislo na chladici, ale asi bude...
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Duri vložen 06.01.2013 21:49:22
upraveno 1x, naposled 06.01.2013 21:50:42
21:47:27
06.01.2013
Duri
-> Medák: nech sa paci: 1100MB seria 21
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Duri vložen 06.01.2013 21:47:27
18:18:10
06.01.2013
Medák
Mám dotaz ohledně chladiče na Š1100 MB. V katalogu vidím, že byly 4 varianty chladičů

1) Š 1000 MB; MBX; MBG do 13. série

2) Š 1000 MB. MBX; MBG od 14. do 17. série

3) Š 1000 MB od 18. série

4) Š 1100 MB; MBX



zajímá mě jestli varianta 4) který je teoreticky určená pro moje auto měla hrdlo uprostřed nebo už bylo vpravo. Na obrázku v katalogu to není rozlišeno.

Máte někdo chladič s číslem dílu 443 511 110 102 ??

díky za pomoc
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Medák vložen 06.01.2013 18:18:10
18:03:47
27.12.2012
Jozka
-> Vojtik: Většina H4 parabol embéčkovejch má původ v buse ŠL11..4



K tomu zadnímu platu - 67mičky ještě maj dlouhý, moje 1968-ka - z ledna už má zkrácený..
15:59:13
25.12.2012
Vojtik
Nečetl jsem to celý, tak nevím, jestli nebudu někoho opakovat, ale H4 paraboly se jednak vyráběly jako ND, ale seriově pocházely z Tatry 613
14:08:15
25.12.2012
Petr98
-> Bukaj: Takže někde mezi je zlom 4 to jsme chytri3
12:36:31
25.12.2012
Bukaj
-> Petr98:

Moje MBG má 242927 a má už plech děrovaný jen pod platem, teď jsem na to koukal.6
upraveno 2x, naposled 25.12.2012 12:38:03
12:13:00
25.12.2012
Petr98
-> Bukaj: MBG ma 220100 a ma žebrování ještě přes celé plato
11:31:27
24.12.2012
Bukaj
-> Petr98:

Jo, tohle je normálka, nevím, čemu se divíš? 6

Jinak teď jsem koukal na kastli Deluxe model 66 (číslo 128xxx) a také má žebrování až do konce plata. Tak že by to měnili až s modelem 67, nebo dokonce 68? Nejsem si jist, jak to mám u Levandulky, ale myslím, že mám už novější typ plechu plata...
14:57:42
23.12.2012
Petr98
Ještě fotka dokonalosti technického zpracování 3
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Petr98 vložen 23.12.2012 14:57:42
00:41:25
23.12.2012
Petr98
-> Bukaj: Překvapilo mě, že žebrování přes celé plato zůstalo a změnila se jenom koženka. A ještě větší údiv jsem měl když jsem koženku odlepil. Na celém platu nalepená taková tenká hadra a přes žebrování přesně udělaný takový, něco jako linoleum. No soudruzi ve škodovce se s tím nesrali.... Toto zpracování bych přirovnal v k Ladě niva, která měla na podlaze u spolujezdce výlisek z polystyrenu... Asi aby prostor pro nohy nebyl tak dlouhý... 3
20:50:14
22.12.2012
Bukaj
-> Petr98: Má domněnka je s náběhem Deluxů - model 66

Ale je to jen domněnka

4
17:34:28
22.12.2012
Petr98
Kdy se změnilo žebrování zadního plata z žebrování přes celé plato na žebrování na střed?
Extreme Tyres