-> Stepix: já myslim že těch 120 je (bude) hromada. Sice se to teď likviduje ve velkym, ale vem si kolik jich jezdilo. Na přelomu 80-90.let se taky likvidovalo všechno. Těch traktůrků, co táta s kamarády postavil z Octavií... Jeden jeho známý dělal traktůrek z Felicie a oni ho doslova ukecali, aby aspoň rám předního okna někomu za pár korun prodal a neházel to do šrotu s ostatními, pro něj nepotřebnými, věcmi
Každá generace měla mladý hejsky, kteří neměli vztah k plechovkám, ve kterých jezdili zamlada a likvidovali je. Táta třeba takhle dojezdil tuším Populára (nebo Tudora?) a pak ho hodili do nějaký strže, která se v rámci zcelování lánů zasypávala...
-> Libor: taky myslím, že jako budoucí veterán se dá sehnat auto v 100% stavu. Ale vyhodit tohleto, to je taky škoda. Tady těžko radit. Možná by bylo vděčnější to rozebrat na díly, ale pokud ji chceš celou pro sebe, ber.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
škoda 105l (m) jako veterán?
10:03:48
18.01.2012
18.01.2012
Stepix
-> j_j: stovku před 10ti lety taky nešlo doporučit na veterána a ejhle... Přávě naopak, vsadím se, že v roce 2025 bude Mko z 85ho vzácnější než litr dneska. Páč jsme generace hejsků a tyhle stodváci likvidujeme jako "neperspektivní"
; a jelikož v tom půlka lidí jezdila za mlada, je to pro ně šrot. Mít to kde pakrovat, tak už mi stojí jedna pěkná v garáži...
apropo z kodexu FIVA:
FIVA definuje historické vozidlo jako mechanicky poháněné silniční vozidlo:
- které je minimálně 30 let staré
- které je uchováváno a udržováno v historicky věrném stavu
- které NENÍ užíváno ke každodenní přepravě
- a které je z těchto důvodů součástí našeho technického a kulturního dědictví.
takže za pár let si to mko klidně přihlásit na Véčka může.
-> Libor: jeslti je to tak jak píšeš, tak to nemá cenu, zkoukni net a zjistíš že za 10 tisíc máš absolutní libovku...
apropo z kodexu FIVA:
FIVA definuje historické vozidlo jako mechanicky poháněné silniční vozidlo:
- které je minimálně 30 let staré
- které je uchováváno a udržováno v historicky věrném stavu
- které NENÍ užíváno ke každodenní přepravě
- a které je z těchto důvodů součástí našeho technického a kulturního dědictví.
takže za pár let si to mko klidně přihlásit na Véčka může.
-> Libor: jeslti je to tak jak píšeš, tak to nemá cenu, zkoukni net a zjistíš že za 10 tisíc máš absolutní libovku...
09:33:12
18.01.2012
18.01.2012
j_j
Pokud máš vztah k téhle řadě škodovek a je pěkná tak jí vezmi. Z hlediska veterána to ale nemá cenu, protože eMko není ještě ani youngtimer. Poslední papírově uznatelné škodovky jako veterány jsou užovky a jsou hlasy pro posunutí hranice na rok 1980. Nákup auta bych neuspěchal a pokud chceš v budoucnu auto jako veterána, tak bych se poohlídnul z hlediska nejmladších aut po MB/prvomodelovém kilu/110 LS/R , úzká 120 LS/GLS a garde/rapidu. Emko nelze moc doporučit jako perspektivního veterána.
09:29:57
18.01.2012
18.01.2012
aceboss
Jedině uschovat někde vce stodole a vytáhnout za 15-20 let a možná to bude veterán......
09:15:09
18.01.2012
18.01.2012
Libor
ahoj všichni. běžně bych to sem nedával ale setkal jsem se po delší době se stálou zákaznicí a její 105L. jedná se o žlutý emko ,je druhou majitelkou, na prvních spz a ani nic bych na ní při pohledu z venčí neshledal zajímavého ,než když jsem ji videl zespod. podlaha řádně natřená a nevyvařovaná, lehká povrch.koroze nápravnice a pružin,případně nějakej ten šroub ale jinak netknutá. vzhledem k tomu že je to nejstarší u mě servisované vozidlo a paní do června jí chce rušit ,chtěl bych se optat má li takovéto vozidlo již nákou hodnotu z hlediska veterána, z venčí je to opelichanina poopravovaná sprejem z důvodu častých odřenin, motor jiný (120) značně olejem nakonzervovaný. sem zvědav na váš názor,či je to jen další kapitola na blízkém vrakovišti? foto mohu opatřit.