![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia I
-> palinator 29.02.24 08:19:43: Já s tím párkrát jel. Takovej favorit, no![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tak ta kamoska si nikdy neztezovala a to s tim autem jezdila obcas z Prahy zpatky na Trebicsko k rodicum.Ale asi taky nepredjizdela..ona je jen uzivatel ne ridic.Takze uplne vidim kolonu traktor,Avia,tahle Octavia a hromada nervoznich ridicu za nimi :)
-> saskyn2 29.02.24 14:22:46:
Ještě přidám přepočet kW/t.
120L 43 kW/t
Felda combi 41 kW/t
Ovce 37 kW/t
U 120 bude problém v katastrofální aerodynamice, podélný zástavbě motoru a že těch 37 kW jako nová dosáhla reálně sotva.
U Feldy bude proti aerodynamika, reálně bude mít vyšší výkon než 40 kW.
U Ovce můžou být proti výrazně větší kola (rotační hmoty dělají divy), reálně bude mít vyšší výkon než 44 kW.
Chtělo by to někoho kdo má starý prospekty nebo TP, na netu se údaje dost liší. Ale třeba papírový Toledo TDI ve výbavě mělo tuším 1170 kg, taky letělo jak píchlá svině. Moje ovce je o 200 kg těžší, přitom není o moc větší. Felda je o dost menší auto a ze všech stran působí mnohem papírověji než Ovce nebo Fabie
Ještě přidám přepočet kW/t.
120L 43 kW/t
Felda combi 41 kW/t
Ovce 37 kW/t
U 120 bude problém v katastrofální aerodynamice, podélný zástavbě motoru a že těch 37 kW jako nová dosáhla reálně sotva.
U Feldy bude proti aerodynamika, reálně bude mít vyšší výkon než 40 kW.
U Ovce můžou být proti výrazně větší kola (rotační hmoty dělají divy), reálně bude mít vyšší výkon než 44 kW.
Chtělo by to někoho kdo má starý prospekty nebo TP, na netu se údaje dost liší. Ale třeba papírový Toledo TDI ve výbavě mělo tuším 1170 kg, taky letělo jak píchlá svině. Moje ovce je o 200 kg těžší, přitom není o moc větší. Felda je o dost menší auto a ze všech stran působí mnohem papírověji než Ovce nebo Fabie
-> Jarda/felda: hodně
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 29.02.24 14:42:00: jenže SDI můžeš dávat kouř jak chceš a pořád nepojede ale zároven tě neseřere :D tý 1.4 budeš nakládat a každou benzínku můžeš stavět tankovat
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 29.02.24 14:42:00: Nene, SDi je traktor, to jelo dobre a moh ses rozjizdet skoro na trojku jak se Zetorem ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> michael: Nojo..letí to..Ja to nemyslel doslovně
No ale SDI muselo bejt ještě větší peklo ne? Ale nikdy jsem s tím nejel.
-> palinator 29.02.24 13:44:14: Kde si přišel na takový čísla? Ono to záleží jak to kdo měřil, co si pamatuju tak u š120 dle výroby bylo někde mezi 19 a 21s což je samo o sobě mazec na stejný auto a motor
Felda má max o 150kg mín jak ta ovce, ale taky o 4kw mín na výkonu, takže pochybuju že by tam byl takový nesmyslný rozdíl, jedině by to bylo daný zpřevodováním.
EDIT:ted jsem našel oktávka 18,5, felda 15,5s to jsou 3 a ne 4s. Ale stejně bych tomu nevěřil.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
EDIT:ted jsem našel oktávka 18,5, felda 15,5s to jsou 3 a ne 4s. Ale stejně bych tomu nevěřil.
Tyjo, udělat se 120LS na světlech Ofci, to je sen.
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2:
O 4 vteřiny pomalejší zrychlení Ovce vs. Feldy 40 kW považuješ za to stejné? Mě přijdou 4 vteřiny docela dost. Stodvacítka má zrychlení psané stejné, všechno ostatní je rychlejší.
O 4 vteřiny pomalejší zrychlení Ovce vs. Feldy 40 kW považuješ za to stejné? Mě přijdou 4 vteřiny docela dost. Stodvacítka má zrychlení psané stejné, všechno ostatní je rychlejší.
Přitom to nejede o nic hůř jak obyčejná š120 nebo 40kw felicie kterou tady spousta lidí považuje za etalon nejlepšího auta na světě
Tím teda neříkám že bych v tom chtěl jezdit
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tím teda neříkám že bych v tom chtěl jezdit
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MVM: Vyběhlo to před 25 lety ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> MVM: no k takovym autum se jako standardni prislusenstvi dava "Planovaci kalendar predjizdeni" :-)
-> Dušan 29.02.24 09:42:32: Když to vyběhlo na svět před 20.lety, tak kluci ze servisu (kde to bylo jako náhradní/předváděcí) s tim jeli ve 4 lidech na školení.
A pry se s tim báli regulerně předjíždět (Vrchní prchni velorexem předjíždění autobusu) .. Někteří členové výpravy chtěli jet zpátky radši vlakem..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 29.02.24 08:19:43: Děkuji, radši knihu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Mimochodem vejfukový svody z OHV Octavie nemáte někdo navíc? :-)
To musí jet jak rotačka s tunovým vozíkem. Každopádně to bude jednou rarita. Teď je to v hodnotě pár dílů co na tom je.
Ahoj,zdravim vsechny.Chci se zeptat.Moje kamaradka chce prodat Skodu Octavia LX1.4 MPi 44kW v zelene petrol. Original LX poklice,dverni listy atd..Rok 2000 (predface) koupene jako nove a stale v jedne rodine (otec-dcera).Auto neni spatne,najeto bude mit do 200 tisic, alesamozrejmne orovozni odreniny mit bude.Trictvrte zivota garazovane.Vim ze se jich vyrobilo jen par stovek kusu a je mi lito to prodat delnikum na zniceni.1.otazka jestli by nekdo umel odhadnout strizlivou cenu.Muj odhad je zatim okolo 35 000,- ale je to pouze odhad.Vim ze bez fotekse to blbe odhaduje,ale aspon priblizne.2.otazka jestli to nabidnout do Skody MB muzea,nebo se tim akorat ztrapnim.A 3.otazka jestli nekdo z vas takovou raritu neshani jako ulozenku.Puvodni okresni SPZ,technicak atd.Je to v podstate neco jako Skoda 105S,nebo Fabia Junior 1.0Mpi.Diky za odpovedi.
-> Jirik_Tuňák1983: no ale u tech prvních 1,6 je to s tema převodama jak píšeš .. stačí si vyhledat v Googlu nýty převodovka DUU .. a vyhonené AEEčka 55kw žerou olej dost .. dyť jsou ty octávky už olítané hujdy každá s 300tis km na hrbu .. jako proč ne, ale když to člověk chce pro sebe tak ať počítá s investicema .. to bude ale dnes u všech aut za dve vyplaty..
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček 22.09.14 20:31:07: Asi bych to tak nedramatizoval. Podal jsi to tak, že na třech autech z pěti se rozpadnou převody a olej to žere 1:1 s benzínem. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
žerou hlavne přes kroužky ..
navíc u 1,6 se často vysype převodovka ..
navíc u 1,6 se často vysype převodovka ..
-> palinator: Proto mám auta se starými litinami :D
-> dragon_cb_cz 22.09.14 20:20:33: no pokud to zustane jenom u hlavy tak je ještě gut
-> Mr._Nosferatu:
Na spotřebu oleje je třeba si u dnešních motorů zvykat.
Budou žrát všechny.
Na spotřebu oleje je třeba si u dnešních motorů zvykat.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Mr._Nosferatu: Tak pokud je potřeba po 200 tisících vyměnit gufera na hlavě, tak pokud je to nejzávažnější vada toho motoru, tak bych se toho asi nebál ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Nevím no, ale co vím tak i ty 74kw žerou olej víc než je zdrávo, vím že na škole jsme při 200tis,prostě při rozvodech přetěsnovaly i hlavy ...
-> růža 22.09.14 19:49:20: to sem chtěl slišet dík 55 ty žraly hodně olej tyhle prý sou lepší
-> šadesa: Rozhodně je lepší jak 55 kW. prázdný to jede celkem pěkně, plný auto nic moc. Je to teda mnohem lepší a živější motor než pozdější 75 kW v OII. A celkově nejlepší atmosferický benzín, co se do jedničky dával. Spotřeba kolem 7-8l podle stylu. Poruchovost nevím, ale co jsme měli v rodině, tak jezdila bez sebemenšího problému.
-> palinator: to nevim, to na zadku napsaný nemělo :-D ale s těma 205kama R16, to bylo jak jízda za simsonem :-D
-> Tomaso435 22.09.14 18:55:32: jo to se stává![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tomaso435:
44 nebo 55 kW?![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
44 nebo 55 kW?
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
jooo, dneska mě zdržovala octavia I 1.4 MPi ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> šadesa:
No vezme si to asi jako každý benzinový VW. Podívej se na spritmonitor.de
No vezme si to asi jako každý benzinový VW. Podívej se na spritmonitor.de
-> palinator 22.09.14 18:29:26: no já je osobně vůbec neznám a co spotřeba? kolega mě říkal že prý odházejí hlavy
-> šadesa:
Tyhle berou občas taky. Je to ničim nevynikající motor jako většina atmosferickejch benzinovejch motorů VW. Zvlaštní je, že to byla nová celohliníková konstrukce, která dál nepokračovala a pokračovali dál ve výrobě litinovejch původních 1,6 s jinejma hlavama.
Tyhle berou občas taky. Je to ničim nevynikající motor jako většina atmosferickejch benzinovejch motorů VW. Zvlaštní je, že to byla nová celohliníková konstrukce, která dál nepokračovala a pokračovali dál ve výrobě litinovejch původních 1,6 s jinejma hlavama.
mam takovej dotaz když už tady řešíte octu1 mam možnost koupít jako spotřebák 1.6 74 kw zajímaly by mě zkušenosti neznám ten motor je lepší než 55 která často brala olej atd
-> Klubko_: polep to sám céočkem a jezdi .. libovka z toho nikdy nebude a cpát do toho 25tis je nesmysl ..
-> Klubko_: Taky byh to viděl sehnat zdravou kastli a složit jedno pořádný auto, z bůhví kolika kastlý je tahle slepená ....
-> Klubko_: vidím to na inú budu
-> Karel.: jn, ten zadek je starline, červenám se
zatím to drží ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Nechám změřit tlaky, zhodnotím finanční zatížení a chtěl bych to nechat udělat...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Nechám změřit tlaky, zhodnotím finanční zatížení a chtěl bych to nechat udělat...
-> Klubko_: ale no tak starline díly to snad ne
Tak to neřeš a dej to do kupy, já bych to tak udělal, motor nežere olej? Kolem 500tis km se stává, že né všechny motory jsou už v kondici. Ještě bych změřil kompresy před tou opravou
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Karel. 05.09.14 15:25:12: rozvody, turbo od repase (zatuhly a membrana regulatoru) mají najeto cca 35tkm, zadní brzdy a ložiska cca 30tkm, přední silentbloky, volnoběžka alternátoru, vlnovec výfuku cca 15tkm
Spíš se mi částka jako 50-80tis nechce uvolňovat do auta a tohle mi vyhovuje. Palubka je nová.
Je to tahle z karty, fotky na konci skoda-virt.cz/cz/.../6090 -klubko-ted-uz-dedova-feld a to je ale stav při koupi, teď najeto 410 000km
-> Jawák - zrušená registrace 05.09.14 15:49:06: kromě kastle to šlape dobře...
-> krup 05.09.14 15:03:51: hmm, mám pocit, že za 50 koupíl leda stejně oježděnou...
Spíš se mi částka jako 50-80tis nechce uvolňovat do auta a tohle mi vyhovuje. Palubka je nová.
Je to tahle z karty, fotky na konci skoda-virt.cz/cz/.../6090 -klubko-ted-uz-dedova-feld a to je ale stav při koupi, teď najeto 410 000km
-> Jawák - zrušená registrace 05.09.14 15:49:06: kromě kastle to šlape dobře...
-> krup 05.09.14 15:03:51: hmm, mám pocit, že za 50 koupíl leda stejně oježděnou...