Kolik vydrží najet seriová Škodovka?

prohledat
39 příspěvků (zobrazeno 1 až 39) od 29.01.2005 do 31.01.2005, založil/a D.J.Vlasta
řadit dle data
20:17:27
31.01.2005
Gryzly
-> minno: značky jsou v depozitu a na jaře se musí přetěsnit převodovka a pak pujde.
19:53:54
31.01.2005
minno
-> Gryzly: už teda hnědku nejdeš predať?
19:27:07
31.01.2005
Gryzly
Sorry mělo tam být do roku 1994 a ne od.
19:07:36
31.01.2005
Gryzly
Tak jestli chce někdo rekordy, tak tady je zadní strana techničáku od tohodle auta

www.meap.cz/u-geen/.../in dex.php?id=4&i... . Jezdilo až do zimy 2003 v podniku, ted ho má muj tata. od roku 1994 to najelo 363 983 km. Pak už se to přestalo psát. generálka se dělala po 296 794 km v roce 1992 a to tak že tam v servisu dali motor ze Š130. Kastli měnily po 162 010 km asi kvuli bouračce. to dělaly přímo v Boleslavy. Počítám že to už má náběh na půl mega.
zvětšit Kolik vydrží najet seriová Škodovka? - obrázek od Gryzly vložen 31.01.2005 19:07:36
14:06:20
31.01.2005
Labros
-> King2: hmmm.. někteří to ani nemusíme přepočítávat na 10tkm..
14:03:14
31.01.2005
King
2 labros: Jenze kdyz si spoctes, ze na 10tkm je to 6l, coz bejvalo nekdy 3 mesice jezdeni, tak to byla docela slusna volejnicka6
11:54:03
31.01.2005
Labros
-> King2: 0,6l / 1000km po 180tkm... to je zlatej motůrek...
11:15:09
31.01.2005
King
2 Ludek: Otazkou je co mame na mysli pod pojmem zivotnost4 Muj bejvalej 105kovej motor jezdil do svych 80tkm po Praze (3 majitele) a ja mu pak nadelil LPG - cca do 140tkm byl v pohode (0,1-0,2l oleje/100km, spotreba do 7l plynu), pak se postupne spotreba olej zvedala az na cca 0,6l/1000 pri cca 180tkm, komprese bidnejsi, ale nicmene motor provozovatelnej. Podepsalo na nem hlavne cca 20tkm po dalnici (4q). Treba tchanuv do nebe vychvalovany zigul mi nedavno udelal "radost", kdyz se po 160tkm totalne odporoucel (krouzky v riti - olej strikal vsema porama, vacka na sracku) - proste poslednich par let jezdil jenom 10km "priskoky".
08:58:54
31.01.2005
Luděk
no,přesně jsem čekal,že po dotazech na to,kolik může vydržet sériová 105tka,se tu začnou vyskytovat témata,který jsou o úplně jiných vozech1.Výdrž auta je individuální záležitost,podle toho,jak dlouhý trasy ten motor absolovuje,jaký olej používá,jaký řidič s ním jezdí,ale mimo vyjímek je relativní živostnost motoru 742.105/120 cca 100tis. km
08:57:07
31.01.2005
Bery
na tátově Fáčku je 375 tis. a běhá bez problémů.zaplať pánbůh:-)
08:49:29
31.01.2005
BEYER - zrušená registrace
mno kamos ma na svojej firemnej felde... uz nieco cez 400tis... v lete mal 386tis. 1 Chooki a to jazdi prevazne po meste 4 v 360tis... mu prdlo tesnenie pod hlavou a od vymeny zacala papat trochu olejcek ale ked sme to otvorili kukal som nato jak puk... vsetko pekne ciste... len olejovy film... tot pokial sa dava dobry olej nema problema a motor prezije dost.... bol to neporovnatelny rozdiel mojej rapidy 136 po 80tis. km a jeho feldy po 360tis. km moj motor bol totalne zlo... z pohladu spiny 1miestami 5mm karbonu 9 takze pokial sa dava dobry oil a clovek vie jazdit... motor vydrzi... 1
08:09:16
31.01.2005
Jirik - zrušená registrace
-> minno: S tou Š100.

100 a 110ka neměla opravdu jenom SKORO stejnej motor jako 1000 a 1100. Š100 a 110 má těžší silnější klikovku. Taky se muselo na hundrtku na rozjezdu víc šlapat než na 1000, 1100 a 110. 1

Nu, a zase jsme u kvality zpracování a taky použitejch matrošů, samozřejmě i u povedenejch a nepovedenejch kusů. 4
20:04:29
30.01.2005
maty
Tatikovy vydrzel 105kovej motor(rv 83) necelejch 150tisic km. Zajimavy bylo to ze se o to otec tak deda, kterej to auto mel pred nim docela staral, bylo to garazovany a pravidelne udrzovany, muj osobni odhad ze to auto za zivotu tohoto motoru jelo trikrat pres sto (jednou rikal tatik ze kdyz delali generalku kastrle tak to s dvornim mechanikem zkouseli a fakt vic jak 125 nejelo a pak sem ho mel dvykrat puceny ja bez ridicaku - prislo mi to jako lina mrcha). Motor se odporoucel na rovince behem 100 metru v 70-80ti na ctyrku na malej plyn.

Ted neco zajimavejsiho muj strec kdysi v 90tych letech nafsoval formana (ten prvni typ), kterej mel na tachaci cca 420tis a kdyz ho odevzdaval tak mel neco pres 500 tis (auto jelo bez problemu a bylo servisovano ve znackovem servisu - nikdy za tu dobu ho nekde nenechalo) pak dostal dalsiho formana (po "faceliftu") ten mel najeto "jen" 250tis a ten mu vydrzel do 400tis (taky znackovy servis ale parkrat zustal nekde vyset) PS klidne se s nima urcite nejezdilo a garaz vydely jen na fotkach.
15:52:26
30.01.2005
Fantozzi
joooo 130 jezdila posledni pulrok jak oživot až jsem pak jednou nedojel a motor byl v nebíčku :-) Sice jsem věděl že sním není něco v pořádku, páč poslední rok a půl života zlobil, zdechal a vůbec dělal neplechu, ale nikdo si s tím nedokázal poradit. A pak byl najednou poryč :-)
15:07:02
30.01.2005
D.J.Vlasta
Diky za prispevky.Ta 105 dedy ma ted asi 91000 km.Motor zatim beha celkem dobre,sice trosku nekdy zacvakaj ventily a kdyz jsem s tim jel tak se mi zda ze trosku vibruje klika,dela to pri vyssich otackach a pri vetsi zatezi se to projevuje vic.Jinac kastle skoro jak z tovarny(rok vyroby 84),krome prednich blatniku,ty zacinaj nahore v rohu mirne kvest.Ale to ma asi kazda starsi Skouda.Akorat ted chudak dostava zabrat,deda uz s ni moc nejezdi,tak jsem mu ji ted na zimu zkonfiskoval a jezdim s ni do prace.Duvod-setrim si svoji 125 protoze ta na posolenou silnici nesmi vyjet.No holt z ciho krev netece3
12:14:48
30.01.2005
Fjoo
Je individuálne, zálezí na intervaloch výmeny oleju. Potom na spôsobe jazdy a ci sa jazdí v meste alebo mimo mesta. Otec má známeho, ktorého 120 má najazdené 320 000km vraj tam dával tú rgeneracnú prísadu do oleju. No neviem co je na tom pravdy skutovne som to auto nevidel. Potom je otázne ako kto zhodnotí ze auto je zrelé na go lebo niekedy go netreba stací vymenit iby kruzky a auto ide v poho dalej. Kamos má 120 a najazdené 170000km auto dimí, klepká, a nejda ako by malo. No navise mu dáva aj kapky a olej mení skôr ako si spomenie a o dolievani ani nehovorím. Je to zhumplovaný motor ale ide tak naco Go?
11:13:57
30.01.2005
Milošek
Š125l-88 - rokkdyz sem dostal svou sade mela na tacho 13tkm takze jednou pretocenej najel jsem sni dalsich 10tkm udelal go a zase v poho prevodovka je uz taky druha....
04:09:12
30.01.2005
dial K for Karlos
Moji rodiče měli favo 135LS. Auto ze začátku garážované a jezdilo po celou dobu jak po městě, tak delší trasy. V létě, v zimě, pořád. Nejdřív ho měla hlavně máma, ta mu nakládala, co to dá. Po dálnici pořád 140, 160 a lítal jak ďábel. Tímto stylem najezdil neuvěřitelných 120tis. km. Pak dostal do parády auto táta a ten s tím jezdil maximálně 100, 120 a nijak to nevytáčel. Motor si tedy postupně sedl a zlenivěl. Pak už se z něj nikdy víc jak 130 po rovině nevymáčklo, ale táhnul zase od nižších otáček a v poho. Po 230 tisících ujetých kilometrů byl motor v původním stavu, jen mu byly po celou dobu pravidelně dělané svíčky, olej, filtry, předstih a dolaďoval se občas karbec, prostě jen nutná údržba.Auto jsme prodali kolegovi z práce a jezdí denně po městě dodnes. Podotýkám, že jsou už dost slyšet rozvody a občas to chytne na 3 válce, ale 4. se po chvilce přidá. Ani to nežere olej (je to stále v normě) a motor docela na své kilometry i pěkně táhne. Auto už sice hnije, převodovka dávno po repasi, asi třetí spojka,tlumiče K.O... Dneska má něco kolem 250 tisíc a vypadá to, že se motoru ještě chce žít alespoň dalších 20 tisíc, nechci to zakřiknout,ale zatím chodí OK. Takže to asi není vyjímka, co tady čtu, je to reálné. Jen tímto potvrzuji, že motory 135 jsou podle mě nejtrvanlivější. Ale je to velice relativní a za spoustu okolností, takže nad tím nelze dělat závěry..
00:57:44
30.01.2005
Stepix
-> D.J.Vlasta: no, tak ja mam 105, z 1984 a ma nalitano daleko pres 105tis. uz pekne hluci a za chvili ten motor dam pryc, ale jeste si myslim, ze by neco hodne vodjel.... taky na nem mam 5q, (pro vsechny: vim ze je to kravina) akceleruje akorat do 4 a 5 to drzi, takze kdyz jedu 80 a dam 5, tak jedu 80 furt a kdyz to rozpelasim z kopce 140 a dam za 5, tak nemam problem 140 drzet! myslim si ,ze je to na ten muj srot docela vykon!
23:31:39
29.01.2005
Labros
-> Jirik: Docela bych věřil, že 130ka vydrží míň než stodváca, a ta zase míň než 105ka. Když prostě kvalita je stejná, a přitom se zvětší komprese, nebo zdvihovej objem, tak se to někde projevit musí.
22:09:34
29.01.2005
minno
-> chooki: presne, takisto je rozdiel či niekto najazdí 100 tis. km. za 5 rokov s autom denne v prevádzke mimo mesta, alebo za 20 rokov občas po pár km (x zím, x štartovaní, x jázd, ale málo km) - to si už vlastne písal.

ináč s tebou súhlasím so všetkým. auto sa dá udržovať v prevádzke "do nekonečna", je to obmedzené potom už len jedine dostupnosťou ND. je rozdiel keď niekto do auta nevloží za 20 rokov ani korunu naviac a postupne sa mu celé rozsype, ako keď sa počas prevádzky vždy hneď všetko zlé mení alebo opravuje. aj na nových autách sa hneď od začiatku kazia rôzne maličkosti a keď na to užívateľ kašle, aj v tom novom aute je za chvíľu všetko nefunkčné.
21:29:22
29.01.2005
Pet
-> Jirik: Máš recht s tim že motory před smrtí fakt valej. Mi sme měli 105ku jako rodinný vůz před pár rokama a ta pak už byla totálně shnilá, najeto kolem 200t a motor jel jak ďábel. A pak sme jí prodali za 5t na baseballový hřiště na tahání ňákejch sítí na úpravu povrchu. A kde je jí dneska konec chuděře 150
21:27:54
29.01.2005
chooki
Ja mam na svojej 105ke, rok 81, asi 105 tis. km, posledny rok co ju vlastnim pribudlo asi 15 tis.km v meste, kludny styl, auto jazdi absolutne v pohode...

Ale neodpustim si poznamku k celej tejto otazke, pojem Kolik vydrží najet seriová Škodovka? je znacne relativny, myslim ze zivotnost auta ovplyvnuje jednoznacne moralna zastaranost v tej ktorej spolocnosti, podla toho ako je bohata...

Zivotnost udavana v km, je absolutne nepresny udaj, najdolezitejsie je styl akym sa jazdi, stara o auto, garazovane alebo nie apod.. :.

1. Je predsa rozdiel ci auto (resp. motor) jazdi po meste priemernou rychl. 40kmh, stoji v zacpach, ako ked nekdo jazdi mimo mesto 80 kmh. Taky motor co jazdi len po meste si odpracuje behom 100tis km 2 krat viac ako motor vesnicana :)

2. Takisto je rozdiel ked niekto jazdi castejsie na plny plyn, toci do 4000 ot., ako ked niekto toci do 2500...

3. Takisto je rozdiel ked niekto udrzuje motor (a cele auto ) v poriadku, olej, filtre, nastavenia predstihu, karbeca a pod...

Tychto rozdielov je milion dalsich...

Potom ma este napada co to vlastne znamena zivotnost auta ???

Myslim ze na vrakoviskach koncia auta, ktore su nemoderne, (ak to nie su totalky-havarie), ked sa nieco pokazi, co by vyzadovalo opravu par tisic, velmi malokedy sa stane porucha, ktora ukonci definitvine zivot auta...chcem tym povedat, ze ked ma niekto chut, tak na aute najazdi tolko km kolko chce, kludne aj na skoda milion km ....
19:44:31
29.01.2005
minno
Ja mám teraz 82tis. a motor zatiaľ beží pekne.

Viem o jednom dôvode, prečo niekomu tak rýchlo zdochýnajú motory. Laici nevedia čo je to ručné čerpanie benzínu po dlhšom stání. Po týždni sadnú do auta a štartujú a štarujú a štartujú a trápia motor, pretáčajú ho minútu na sucho, než im to chytí...
19:34:14
29.01.2005
minno
-> Jirik: No a môj dedko mal na Š100, kde je +/- totožný motor ako v 1000MB robenú GO už po 100 000 km. Takže záleží aj kus od kusa.
19:24:26
29.01.2005
Jirik - zrušená registrace
-> Kucí:

Nejhorší byly kvalitativně jednoznačně motory Š 105 - 120. Bylo to samozřejmě taky použitejma materiálama.

Táta měl na 1000 MB - 168 000 a pořád OK, ale tehdá to bylo vyráběný s trochu jiným přístupem.

Děda má na Octavii super (dvanáctistovka)

už 3x protočenej tachometr.

Jeden známej má na Fakeru 135 najeto 285 000 km.

Soused má půjčovnu s autama (Feldy, Fáčka) a s běžnou údržbou a jak říkáte dílčíma opravama mu tam jezdil Fakír s přes 300 000 km !

Převážná většina 105-120tek byla s blížícíma se 90 - 100 000 km celkem v prdeli a hulily.

Motory 130 jsou kapitolou samy pro sebe, ty když dokázaly schopně najezdit víc jak 105 - 120ky, tak to byl zázrak.

105ky zase vydrží víc jak 120ky.

Nesmíte zapomenout na jednu věc, a to že motor má duši a vycítí, že se blíží jeho konec a kolikrát začne jezdit jako o život.

Dost motorů před smrtí jezdí výtečně. 4

19:19:22
29.01.2005
Plejba jr.
Fakt jste tak optimistický? První 120 mi odešla po 105tis km - náklady na uvedení do rozumného stavu už výrazně převyšovaly hodnotu auta (motor, koroze, podvozek). Moje současná 105 má najeto 72tis a je celkem ok, ale nepočítám, že by vydržela ještě jednou tolik.
19:07:01
29.01.2005
Labros
-> D.J.Vlasta: Tvůj děda má zánovní škůdku! 4 Ten motor bude jezdit ještě po dalších 100.000km, akorát bude už šíleně vyklepanej, bude řvát jak tur, olej bude žrát i z něj poteče horem dolem, těsnění už bude několikátý. Ale po městě pojede.
19:03:07
29.01.2005
Labros
Tak Kirriho neberte úplně vážně4 já tu svojí koupil když měla 200.000 a v prdeli byl motor, převodovka měla v prdeli jeden synchron, zadní náprava byla ještě použitelná, na přední bylo akorát lehce docela dost zatuhlý řízení, jinak to byla škodovka celkem v normě. Semtam se musí něco vyměnit nebo ošetřit, ale není to tak hrozný.
15:18:13
29.01.2005
Kočislav
Já mám 136 GL po prvním majiteli - starší člověk, má 178 000 km, motor asi 30 000 po GO, převodovka už dost zlobí.

Strejda měl favorita, najeto asi 270 000 km, většinu na plyn a náš rodinný automechanik říkal, že favoriťácké motory jsou docela dobré, po 250 000 km přetěsnit a dalších 250 000 km je ten motor ještě schopný. (Asi s trochou nadsázky.)
14:00:16
29.01.2005
Vojta - zrušená registrace
Jeden muj takovy znamy starsi pan ma 120 nejeti 280tis bez GO jezdi porad. Je fakt ze on nejezdi rychlejc jak 90km/h ale jezdi hodne
12:50:51
29.01.2005
kirri
-> minno: Škodovky do 200000 a FAvorit tak 250000, sem se ptal servismenů4
12:46:49
29.01.2005
minno
-> K!RR!: to skôr favorit, resp Š135-6 :-)

Š105-120 bežne vydrží tak do 150 tis. km, ak zvládne v pohode aj viac, je to skôr výnimka, viď. Hurdis.
12:18:17
29.01.2005
kirri
-> D.J.Vlasta: někde kolem 200000 až 250000km bez větších obíží by měla najet sériová Škoda
11:43:24
29.01.2005
dokturek
moje shade uz ma taky neco kolem 200 000 km, mam druhej tachac, ten prvni se zastavil na 120tis a dal se s nim jezdilo asi rok, ted na novym mam neco kolem 30tis a motor furt slape
09:59:20
29.01.2005
Hurdis
Na žádném z těch motorů ještě nebyla dělána G.O. Pouze běžné dílčí opravy a údržba.
09:56:08
29.01.2005
Hurdis
Já mám na své šáde momentálně 140 tis. a máme doma ještě jednu 125L z r. 89 po dědovi a ta má necelých 235 tis. a stále bezproblémů jezdí. Má už sice jinou kastli, druhou převodovku apod. ale motor je pořád původní a jede OK.
03:08:02
29.01.2005
Tomáš SK
Sused najazdil bez vacsej opravy motora 185tis km, este sa aj chvali tym, ze nikdy do toho auta nezainvestoval viac nez bolo nevyhnutne nutne 4
02:33:38
29.01.2005
D.J.Vlasta
Mam dotaz,105 myho dedy brzo oslavi 100 tisic km.Mate zkusenosti nebo dokonce i rekordy kolik vydrzi najet seriova Skudka,pri relativne normalnim zachazeni do generalky motoru?
Extreme Tyres