skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
videa škodovek
-> Petr Urban 12.08.19 12:55:09: Neznám tu situaci na prejimkach, ale napadá mě leda že se začalo obecně "podvádět" a tak se jako první začali technici zabývat důsledným dodržováním homologací. Až to dospělo k absurdistanu... Pokud to tam takhle vyloženě je, jde oproti tomu asi těžko oponovat. Navíc je homologační list trvale k dispozici.. Myslím si ale že vše je možné dohodnout,povolit na další sezónu po určitých procesech na FASu.
-> Tuner#2: Volal mi Milan Dlouhý ... a nechali si nedávno dělat nové svody od Hlušičky, z nějakého důvodu neřek proč tam ty Hříčinovi jet nechtěli. Takže jsem mistifikoval, nebyl jsem informovaný o aktuálu, omlouvám se. Jedou nyní Hlušičku, ale dle té otřesné homologace, takže trubky nemají stejné délky o mnoho centimetrů, jsou zlomené u hlavy, větve nejsou dlouhý jak by motor potřeboval apod. hrůzy jen aby to bylo podle jednoho otřesného obrázku z homologace trubky co si někdo posvařoval doma a dal na 130rs vyfotili do FIA jen aby tam něco bylo a dnes je z toho etalon jak to má být .... to jsou takové trapnosti kolem historiků, že průměrně myslícímu člověku to hlava nebere ... Nebo tam někdo tahá za drátky...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 09.08.19 14:57:19: mě toho auta je taky líto, ale jestli s tím mám ject jak pro rohlíky, to můžu bejt rovnou doma. Třeba vůbec mi není líto Pežotu, jenže tam je průser, jak to nedělá žádnej kravál a ladně se to houpe, tak to na videu vypadá strašně nudně i když se s tím jede hrozná hrana, kterou bych si se stovkou v životě nedovolil kvůli kyvce. Jenže jak to řve drncá a občas uteče bokem, tak se na to kouká líp. Přitom je to na 10km vložce třeba o minutu pomalejší.
U času 1:30 si vždycky vzpomenu proč mám na převodovce ustřižený to mezikruží co jí středí s motorem :-D
U času 1:30 si vždycky vzpomenu proč mám na převodovce ustřižený to mezikruží co jí středí s motorem :-D
-> MVM 10.08.19 13:01:52: To je ale bohužel v každém odvětví... Jak se tomu začneš víc věnovat, tak najedou se dostaneš na úroveň, že nejsi schopen pojmout to jak se to obecně dělá a co se považuje za "standart".
-> 11mAjA11 10.08.19 13:12:41: Já to vím moc dobře, kamarád stavěl 130L/A a Ti magoři ho vyhodili za zabudovanou Heigo nádrž v kufru... Přitom první 130L/A vznikly z LRy, ta nádrž je i v homologačním listu na Ačko a přesto vlastní výklad. To samé se zadní nápravou...
-> Petr Urban 10.08.19 20:44:28: Takže Hricina je teď jediný pro umí schválené svody? Kým schválené? Já bych je tam těma dobovýma fotkama musel umlátit fakt.
-> 11mAjA11 10.08.19 13:12:41: Já to vím moc dobře, kamarád stavěl 130L/A a Ti magoři ho vyhodili za zabudovanou Heigo nádrž v kufru... Přitom první 130L/A vznikly z LRy, ta nádrž je i v homologačním listu na Ačko a přesto vlastní výklad. To samé se zadní nápravou...

-> Petr Urban 10.08.19 20:44:28: Takže Hricina je teď jediný pro umí schválené svody? Kým schválené? Já bych je tam těma dobovýma fotkama musel umlátit fakt.

-> Tuner#2: Ano fakt Hříčina, takový humus z trubek, takový katastroficky přesazený spoje a vlitý sváry, nedopasovaný trubky by snad hlušička ani nemohl udělat, navíc mi to sám Petr říkal, jako jediný asi chtěl udělat rychle tu katastrofu dle obrázku z homologace.
-> Tuner#2:
No jo jenze Ti komisari jsou stari jak hnede uhli, vsichni Skodovkama jezdili a vi co kde maji hledat a co se hlavne svindlovalo uz za totace..kdyz tam dojede cokoli mene rozsiteneho zahranicniho tak cumi jak tupe howada, tapou v homologacich, nakonec se zmuzou na kontrolu ramu, brzd a zakladnich obecnych veci..coz pak ostatni ucastniky se Skodovkama akorat nasere a znechuti..vim to protoze na nasem Favoritu prvni co Mrkvan na STK kontroloval byly drzaky kotoucu a tvrdil ze tam je 8sroubu (samo byl kotouc na 6ti), takze tak no..je to prales a tezce zkostnately system..lidi se tam neobmenujou, res. hodne pomalu a za ne prilis idealne nadane jedince..uvidime kam ten Cesky domaci motorsport dospeje..
No jo jenze Ti komisari jsou stari jak hnede uhli, vsichni Skodovkama jezdili a vi co kde maji hledat a co se hlavne svindlovalo uz za totace..kdyz tam dojede cokoli mene rozsiteneho zahranicniho tak cumi jak tupe howada, tapou v homologacich, nakonec se zmuzou na kontrolu ramu, brzd a zakladnich obecnych veci..coz pak ostatni ucastniky se Skodovkama akorat nasere a znechuti..vim to protoze na nasem Favoritu prvni co Mrkvan na STK kontroloval byly drzaky kotoucu a tvrdil ze tam je 8sroubu (samo byl kotouc na 6ti), takze tak no..je to prales a tezce zkostnately system..lidi se tam neobmenujou, res. hodne pomalu a za ne prilis idealne nadane jedince..uvidime kam ten Cesky domaci motorsport dospeje..

-> Petr Urban 10.08.19 10:12:11: A právě když zjistíš postupně jak a jakými lidmi je vlastně motorsport tvoren,jak vše probíhá a funguje- tak je pak lepší nic nevědět. Jít si sednout s pivem do trávy nebo na tribunu nebo k RZ. Dát si klobásu kouknout na auta a jít dělat něco jinýho..

-> Petr Urban 10.08.19 10:12:11: fakt Hricina a ne Hlusicka? Dost o tom pochybuji. Jinak o výfuku vím, ostatně vyřazené svody z mistraku jezdí třeba kamarád Mates s tou světle žlutou LRou. Já bych u těch testaci nemohl být, já bych je tam musel umlatit do hlavy téma homologacema co ani neumí přečíst...
-> Tuner#2: Jezdit umí, ale chovat se k dané technice úměrně nikoliv. A jsou tam opravdu katastrofické svody i s výfukem od Hříčiny, za prvé mi to sám řekl a za druhé to otřesné provedení je vidět na první pohled, raději nebudu ani psát jaké stádo to ubírá na brzdě jak výkonu, tak hlavně značnou část krutu v celém pásmu.
Oni totiž ty mé svody (mé protože délky,průměry a provedení jsou v mé gesci) co 3-4 roky jelo několik lidí na republice najednou vadit začli...birokracie. A tak bohužel vyšlo prohlášení s FASU jaké mohou a nemohou být výfuky a opírají se o fotku v FIA papírech která tam ani nikdy neměla být, někdo tehdy vzal domapodomácku hnusné povařené trubky a nafotilo se to do FIA, aby tam aspoň něco bylo a ono ejhle po desetiletích kdy chtěli pouze dodržovat systém 4-2-1 výfuku a výstupní průměr, se dle úplně otřesné černobílé fotky hodnotí dokonce jaké tvary ty trubky mohou být ... Tak absurdní věci co tam hošani na FASU vymýšlí k historikům pouze poukazuje na jejich zaujatost a těžkou neiteligenci.
Oni totiž ty mé svody (mé protože délky,průměry a provedení jsou v mé gesci) co 3-4 roky jelo několik lidí na republice najednou vadit začli...birokracie. A tak bohužel vyšlo prohlášení s FASU jaké mohou a nemohou být výfuky a opírají se o fotku v FIA papírech která tam ani nikdy neměla být, někdo tehdy vzal domapodomácku hnusné povařené trubky a nafotilo se to do FIA, aby tam aspoň něco bylo a ono ejhle po desetiletích kdy chtěli pouze dodržovat systém 4-2-1 výfuku a výstupní průměr, se dle úplně otřesné černobílé fotky hodnotí dokonce jaké tvary ty trubky mohou být ... Tak absurdní věci co tam hošani na FASU vymýšlí k historikům pouze poukazuje na jejich zaujatost a těžkou neiteligenci.
-> Tuner#2: Jedou pro zábavu, pro lidi na efekt,ne na čas. Jsou lidi kteří s technikou soucítí a umí ji šetřit, ví co to stojí práce. A jsou druzí,kterým je to naprosto jedno... Mě se to video taky líbilo. Bavili jsme se ale o tom jestli je možné aby to historická technika snášela obecně. Ne Šimurdova technika.
mě se ten příjezd líbí. on je dobrý řidič. ne jaký někteří, co stojí na brzdach až do zastavení. ale i když do toho napumpujes max možného, tak už to pak buď není historik, nebo s tím člověk musí trochu jinak zachazet. spíš se tu asi řeší ten přístup.
Já si myslím, že z toho děláte zbytečnou kovbojku...
Petr to ždíme co to dá a to víme odpradávna všichni a ve finále je to co se nám líbí (alespoň mě a z reakcí na minulá videa myslím i Vám). To, že tady přepálil příjezd k odbočce/otočce myslím nechtěl tak úplně ani on, ale umí i z takové krizovky krásně elegantně vybruslit.
A co se týče používání historické techniky, vzpomeňte na Engeho jak vodil tátovu LRu na rallyesprintu v Praze a nebo ostatně nemusíme chodit daleko jak jezdí vhml s jeho 100vkou pravidelnost. Myslím, že víc už to ani nejde...
Petr to ždíme co to dá a to víme odpradávna všichni a ve finále je to co se nám líbí (alespoň mě a z reakcí na minulá videa myslím i Vám). To, že tady přepálil příjezd k odbočce/otočce myslím nechtěl tak úplně ani on, ale umí i z takové krizovky krásně elegantně vybruslit.
A co se týče používání historické techniky, vzpomeňte na Engeho jak vodil tátovu LRu na rallyesprintu v Praze a nebo ostatně nemusíme chodit daleko jak jezdí vhml s jeho 100vkou pravidelnost. Myslím, že víc už to ani nejde...

-> MVM: mě to nevysvetluj.ja v tom žiju



-> Bery 08.08.19 20:39:18: Technika pravých historiků to vydrží úměrně tomu jak se k ní šetrně jako k historický technice přistupuje. Dnešní rally se ageresivitou nedá s tou soudobou srovnávat, dneska je to typický rozbitý rychlý asfalt. A né vždy platí v motorsportu,že zvenčí agresivní "rychlý" průjezd sekcí je časově rychlejší oproti průjezdu - o kvalt výš kupříkladu, a s klidným průjezdem působícím neefektne jako jízda na nákup...
-> Petr Urban 09.08.19 00:55:15: tam bude spíš Hlusicka a ten výfuky umí. Od Hriciny Petr výfuk nikdy neměl. 

-> Bery: Jenže ten výfuk už nejedou, nýbrž zpracováním katastrofu Hřičina ... Já k tomu dělal všechno vč. tvého výfuku a mých svodů a mělo to 138HP, 152 Nm na reálné brzdě než do toho začli kolemjdoucí drbat... Pak jsem opravil na vlastní náklady katastrofickou chyby s mou důvěrou špatně zvolenými kovanými písty a po opravě kdy z mého pohledu bylo vše s mým vědomím na 120% už sem v tom bohužel vrtal kdo měl ruky nohy, takže výfuky jiný, karburátory přejebaný, zapalování netuším. Jen vnitřek a střeva jsou moje, ale jen z toho co vím, tuším nyní - 15Nm a - 10 HP... a teď vidím jak se s tím ještě zachází... Ani nevím jestli mě to má mrzet nebo ne, zklamává mě denně tolik lidí, že už ani nemám sílu to moc řešit, začíná mě to tak všechno srát kolem těch egoistů co jezdí ... že už to dělám ze setrvačnosti a přemýšlím co budu dělat jiného, protože mě to prostředí už opravdu štve.
-> Tuner#2: to musí pak posoudit jiní, k tomu určení lidé. já k tomu dělal jen výfuk.
-> Tuner#2: To nikdo netvrdí... Jen to zacházení by u historika mělo bejt asi maličko jinde. Ale třeba to vydrží (možná po testu repase :-D) a všichni se budem divit.
Bery to spíš hodnotil tak, že takhle se v současný době může zacházet s technikou z roku 20xx + a ne s něčím, co bylo vyvinutý před 30ti a více lety...
Bery to spíš hodnotil tak, že takhle se v současný době může zacházet s technikou z roku 20xx + a ne s něčím, co bylo vyvinutý před 30ti a více lety...
-> Bery 08.08.19 20:39:18: Jo hlavně převodovka to bude mít těžký. Myslel jsem, že narážíš na to, že tam má něco co být nemá. 

-> Tuner#2: 9 RZ v tomhle tempu, to ten motor a převodovka zazijou strašný karate. ta historická technika- úplně si nejsem jistý jestli to může vydržet.
-> MVM 08.08.19 19:42:03: Nikdo netvrdí to co píšeš, ostatně to, že to bylo příliš a že to ani Petr nechtěl zazní už ve videu. Nicméně si nemyslím, že zrovna Petr tím chce zvedat sledovanost, má řadu jiných videí, které jsou nádherné a můžu na ně koukat pořád.
-> Tuner#2: Tak nepřipadá mě že ten druhý příjezd byl až tak moc plánovaný. Spíš mi to přijde jako z krizovky vytvořená efektní otočka. Ty sáně a zablokovaný kola jsou nějak moc dlouho...Ale účel sledování videa to splnilo..
-> Petr Urban 08.08.19 10:08:18: To už jsme jednou řešili, ale když ono se tak hezky na to kouká.
-> Bery 08.08.19 18:55:35: Z čeho tak soudíš?

-> Bery 08.08.19 18:55:35: Z čeho tak soudíš?
nepůsobí to moc historicky. spíš do kat. 17

-> Tuner#2: Zdá se ti normální takle zacházet s historikem ... jako mět tam 16V a sekvenci, fajn. Ale tohle ... TO už tam má můj motor zas a z tohohle zacházení tak rupne ta slabá 13ková klika a zas mě budou pomlouvat za něco co jsem neudělal ale mohou si jen sami.
Komu tím prospěl ?
že je frajer ve videu 
Komu tím prospěl ?


-> Eidy: 

-> Tuner#2: Pacient, hroznej pacient.
-> Jirik_Tuňák1983: verit nemusite 

-> castrol 29.03.19 22:09:50: Nevěříme, tak to zbytečně neokecávej. 

-> Jirik_Tuňák1983: davam to sem len koli fačku ,vobec taketo sracky nepocuvam
-> Jirik_Tuňák1983:
Co je to za sračku? 


-> castrol 29.03.19 22:00:46: No ty píč@, strašný, chtěl bych vidět, jak by to okomentoval můj děda, kdyby byl ještě živ. 

-> palinator: Tak napůl. Máš třeba auto,který je nejdřív nedotáčivý a pod plynem přetáčivý .. Takže nemůžeš na konci dlouhý rovinky zároveň brzdit a zatáčet. Tak raději déle brzdíš,zatížíš předek,zlomíš to agresivněji,ale můžeš akcelerovat bez rizika korekce plynu protože přidáváš hned plnej s kolama rovně a ne v oblouku - a ta akcelerace vše smaže/onu ztrátu v nájezdu.
Ale takhle se jezdilo dřív,dneska máš trakci a ABS. Brzdí se v oblouku stejně tak přidává,je už jiná doba a novější auta.
Ale takhle se jezdilo dřív,dneska máš trakci a ABS. Brzdí se v oblouku stejně tak přidává,je už jiná doba a novější auta.
-> MVM:
Tohle natažení brzdění se používá ideálně před dlouhou rovinkou, aby na výjezdu ze zatáčky byla už co největší rychlost, i za cenu pomalejšího projetí této zatáčky. Nebo si to pamatuju blbě?
Tohle natažení brzdění se používá ideálně před dlouhou rovinkou, aby na výjezdu ze zatáčky byla už co největší rychlost, i za cenu pomalejšího projetí této zatáčky. Nebo si to pamatuju blbě?
-> vhml 05.07.18 12:22:57: proto taky vsem ujede. Kazdej hejtar se ohani tovarnou, ale jeho um uz nikdo nezmini.
-> vhml 05.07.18 12:22:57: No zkrátka všude tam,kde buď adheze povrchu,nebo slabší brzdy - neumožní zabrždění auta v nájezdu klasicky plným bržděním a auto se zbrzdí jedním/dvěma přetáčivýma smykama před zatáčkou (ideálně vidět historici šotolina Finsko). Ale je potřeba pro takový táhlý dlouhý smyk oravdu dobrej pružnej motor aby v půlce zatáčky,jak kdy se to začne chytat,nedošla pára.. A vidět takhle 1,3 škodovku na suchu, hrabat ve 120Km/h,to už chce výkon nebo žádnou adhezi ..
Ad rallye Kopecký - ono to není jen v soutěžích. Jsou auta na okruhu který jsou přemotorovaný , (stejně tak jako WRC,R5,atd) Kde se přímo v datech telemetrie dozvíš v jaký fázi zatáčky ztrácíš a kde získáváš. A mnohdy se vyplatí než čistá stopa - natáhnout brždění,pak prudce zlomit na apex a co nejřív s rovnýma kolama plnej plyn zmizet ze zatáčky :-)))
Ad rallye Kopecký - ono to není jen v soutěžích. Jsou auta na okruhu který jsou přemotorovaný , (stejně tak jako WRC,R5,atd) Kde se přímo v datech telemetrie dozvíš v jaký fázi zatáčky ztrácíš a kde získáváš. A mnohdy se vyplatí než čistá stopa - natáhnout brždění,pak prudce zlomit na apex a co nejřív s rovnýma kolama plnej plyn zmizet ze zatáčky :-)))
-> MVM 05.07.18 07:11:22: přesně tak, powerslide nemusí být v podmínkách nižší přilnavosti nutně pomalejší než čistá stopa. Typicky na stovce s kyvkou nebo žigulíku, kde ty zadní nápravy vzhledem ke svý konstrukci nemají kdovíjakou přilnavost a je rychlejší to prostě neřešit a poslat to tam.
Druhej krásnej příklad - Honza Kopecký. Všimnite si videí, ideálně zpomalených záběrů. Posílá auto bokem do každý ostřejší zátočiny/ křižovatky. Ale vždy jen tak, že nemusí dávat žádné kontra. Auto sice jede bokem, ale s kolama rovně a pořád dopředu. To je ten obrovskej rozdíl mezi zbytkem českýho pole.
Druhej krásnej příklad - Honza Kopecký. Všimnite si videí, ideálně zpomalených záběrů. Posílá auto bokem do každý ostřejší zátočiny/ křižovatky. Ale vždy jen tak, že nemusí dávat žádné kontra. Auto sice jede bokem, ale s kolama rovně a pořád dopředu. To je ten obrovskej rozdíl mezi zbytkem českýho pole.
-> MVM 05.07.18 07:11:22: Měl vzadu zimaky 

-> Eidy: Pomalejší to být nemusí. Jsou dva jizdní styly Powerslide (Drift) a Sideway. Zvlášť na mokru nebo štěrku,sněhu. Protože v podstatě nebrzdíš brzdama. (jen pozn.)
Ale na suchu se škodovkou s malým objemem motoru,s upraveným motorem kterej nemá dlouhej průběh .. to je dost dobrý, Ale musí jet o dva řády rychleji v nájezdu do zatáčky než to obvkle snese - jinak by ten smyk jen tak neudržel,nebo má nějaký mrchy pneu vzadu aby to šlo líp. Je vidět že se ot těch gum ani v nejrychlejších dlouhých obloucíc nějak extra nekouří modře/bíle.. Kahle se s tim nepáře, vidíš že ten motor drhne do krve,klidně to urve spojkou - ale jo vypadá to dobře na efekt
Ale na suchu se škodovkou s malým objemem motoru,s upraveným motorem kterej nemá dlouhej průběh .. to je dost dobrý, Ale musí jet o dva řády rychleji v nájezdu do zatáčky než to obvkle snese - jinak by ten smyk jen tak neudržel,nebo má nějaký mrchy pneu vzadu aby to šlo líp. Je vidět že se ot těch gum ani v nejrychlejších dlouhých obloucíc nějak extra nekouří modře/bíle.. Kahle se s tim nepáře, vidíš že ten motor drhne do krve,klidně to urve spojkou - ale jo vypadá to dobře na efekt

-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.07.18 23:49:06: Boží! To je pecka na tohle koukat. Kašlu na to, že je to pomalejší, hlavně, že je sranda.



-> Tuner#2: To je velkej mazec tahle jízda.
-> Luky 17.03.18 08:19:14: jezkos to říkal ;-)