skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 136 Klub
-> radar75: jáj už mi zaplo. ok ;)
niekde na začiatku témata si dal tabuľku o 136 ktoré poznáš a bola tam jedna zelená z Košíc. Len preto. 

-> radar75: teraz som trochu mimo, čo máš na mysli, akú zelenú? je však pravda, že zabúdam :)
Shatter ak myslíš tu zelenú 136GL z roku 2009 v KE a podľa foto si takú videl v Gelnici, mám pre teba smutnú správu. Tá na fotke je z Gelnice, o Košickej ak to nieje ona neviem, lebo ten hrdý počerný majiteľ ju kúpil z Košíc a keď ju vykončil šla na šrotovisko v roku 2010. To som z nej stihol vyoperovať motor, prevodovku, vlečku, 4piesty s držiakmi, okrúhlu prístrojovku a loukotě. potom o týždeň som ju videl na veľkej kope na vrchu šrotu. 

ja mám zafixované tieto čísla: 1631ks 136 sedan a 1020 kusov 135 sedan. rapid 135/136 ako tu niekto spomínal, tých cca 10tisíc spolu.
-> lokaj: Já bejt tebou tak do dám do inzerce, protože tam spíš si to přečte člověk co něco shání.
Jinak jsme zapátral zde na webu a našel jsem toto:
Škoda 135 GL: skoda-virt.cz/cz/.../2730 -mirek-135-gl
Škoda 135 GL: skoda-virt.cz/cz/.../7285 -petr-135-gl
Škoda 135 GL: skoda-virt.cz/cz/.../2282 -skoda-135-gl
Škoda 135 L : skoda-virt.cz/cz/.../3502 -fedor-skoda-135
a před časem tady byla jedna 135 GL na prodej: skoda-virt.cz/cz/.../1393 69-prodam-skodu-135-gl?red irected ale její osud mi není znám.
Jinak jsme zapátral zde na webu a našel jsem toto:
Škoda 135 GL: skoda-virt.cz/cz/.../2730 -mirek-135-gl
Škoda 135 GL: skoda-virt.cz/cz/.../7285 -petr-135-gl
Škoda 135 GL: skoda-virt.cz/cz/.../2282 -skoda-135-gl
Škoda 135 L : skoda-virt.cz/cz/.../3502 -fedor-skoda-135
a před časem tady byla jedna 135 GL na prodej: skoda-virt.cz/cz/.../1393 69-prodam-skodu-135-gl?red irected ale její osud mi není znám.
-> lokaj: to jo no :) ..viděl sem vlastně víc GLíček než GLek..
Jo,jo přesně jak říkáš. já taky viděl v životě pouze dvě a to jedna byla z německa dovoz.Takže sice GLi bylo cca 400ks a karbeců o dost víc, dnes už je i karbec pořádná vzácnost takže jsou nastejno.
-> Domajz2: Ty cedrychovi počty mi tady takhle vod ponku přijdou věrohodnější...Když se od počtu sedanů 135 odečtou ještě GLička...zjistíme,že obyč.135GL je taky vlastně docela vzácnost...sám sem osobně viděl asi jen 2..
A z toho všeho (i R 135) byla silná většina z německa.
A z toho všeho (i R 135) byla silná většina z německa.
-> David.: OK, tak alespoň vím, že tu nesehnatelnou masku mám shánět ve 3ech kusech místo dvou. Rapid měl dvoudílnou do 8/88 a dal už jednodílnou?
Nevidím důvod proč bys ho tam dát nemohl? Jestli ho ale někdo bude chtít je otázka, je to to sice trochu raritka, ale pořád jen 120ka... to asi záleží na tom konkrétním kusu.
No ale chtělo by to, protože v tom je pěknej bordel.Sice to nebude asi už nikdy plně ověřený,ale aspoň to bude blízké jistotě ty kusy,verze, roky,výbavy atd.. Myslíš, že můžu dát do tématu U NÁS NA VRAKOVIŠTI auto, který jsem hodně těsně zachránil i s původními SPZ před vrakovištěm a nabízím ho, aby se ho někdo ujal? Není to prodej ani inzerce nebo tak, jen nabídka. Myslíš že někdo bude chtít jak novou Š 120 L M1 rok 1984 po 1. majiteli a GO snad všeho? Když se dneska mohou všichni utlouct po jakýchkoliv užovkách,litrech nebo 130kách a vejš?
-> lokaj: Gratuluji k povýšení do stavu bláznovského :) Jinak s těmi kusy je to fakt nejistý. Zkusil jsem hodit tenhle dotaz na jednu čerstvou zaměstnankyni boleslavského archivu ale než bude mít čas zjišťovat něco takového tak to asi bude chvíli trvat.
Já to mám napsaný, někde v knihách, ale zrovna to tu nemám.Rapidů to je správně těch cca 9000 ks 136 a 1000 ks 135,a u sedanů bylo taky míň verzí 136 než 135. Myslím, že skoro 3000 ks 136 proti 1000 něco ks 135. Stal se ze mně blázen.. Známí narychlo dávali na vrakáč svou před 4 lety zrestauraovanou Š 120 L model M1 1984, tak jsem ji ještě narychlejc vzal. nabídnu ji tady někomu a když nikdo nebude chtít, tak si ji nechám. Je vysoce zachovalá.
A teď si dáme trochu matematiky. Od přítelkyně jsem dostal knihu od R.M. Cedrycha a Lukáše Nachtmanna "Škoda - auta známá i neznámá" a tam je uvedeno, že Škody řady 746 tedy sedanů typu 135/136 bylo dohromady vyrobeno 2903 kusů. Když od toho odečtu údaj ze škoda webu - 1631 kusů sedanů 136, dostanu číslo 1272 což by měl být počet vyrobených sedanů 135, ale tento údaj odpovídá údajnému počtu Rapidů 135 a ne sedanů.
Nejčastější údaj o počtu vyrobených rapidů135/136 je 10 980 kusů dokupy. Z toho je 1272 ks. rapidů 135 a zbytek 136. Myslíte, že je možné aby bylo vyrobeno stejný počet rapidů 135 a sedanů 135?
Další z údaje pocházejí z Wikipedie, kde počet vyrobených rapidů 135/136 odpovídá i údajům uváděným jinde, ale liší se počet sedanů 135/136.
Dle wiki bylo vyrobeno 6 603 ks. sedanů 135 a 5 857 ks. sedanů 136 (mj. je to první zdroj, který uvádí více vyrobených 135 než 136). Nejdřív jsem si myslel, že jsou těchto počtech zahrnuty i rapidy, tedy že vzali všechny 135/136 šmahem, ale když tyto údaje posčítám (6 603+5 857 = 12 460) a od toho odečtu údajný počet sedanů (12 460-2 903 = 9 557), nevyjde mi všude uváděný počet rapidů 135/136 tedy 10 980.
Neví někdo kde je chyba?
Nejčastější údaj o počtu vyrobených rapidů135/136 je 10 980 kusů dokupy. Z toho je 1272 ks. rapidů 135 a zbytek 136. Myslíte, že je možné aby bylo vyrobeno stejný počet rapidů 135 a sedanů 135?
Další z údaje pocházejí z Wikipedie, kde počet vyrobených rapidů 135/136 odpovídá i údajům uváděným jinde, ale liší se počet sedanů 135/136.
Dle wiki bylo vyrobeno 6 603 ks. sedanů 135 a 5 857 ks. sedanů 136 (mj. je to první zdroj, který uvádí více vyrobených 135 než 136). Nejdřív jsem si myslel, že jsou těchto počtech zahrnuty i rapidy, tedy že vzali všechny 135/136 šmahem, ale když tyto údaje posčítám (6 603+5 857 = 12 460) a od toho odečtu údajný počet sedanů (12 460-2 903 = 9 557), nevyjde mi všude uváděný počet rapidů 135/136 tedy 10 980.
Neví někdo kde je chyba?
-> Vít Heřman: tak správně na 130,5,6 sedan by měla být dvoudílná pořád protože na jednodílnou nedáš ten přední nápis "škoda 130,5,6" ale ke konci výroby tam pak dávali cokoliv....na začátku jednodílná byla určená pro model 125L
-> Vít Heřman: Jednodielna maska je model 89, teda montovala sa od 8/88.
BTW, když jsem koukal tu GLku Domajz2, jak to bylo s dvoudílnejma maskama? Myslel jsem, že všechny eMka od 88 dál měly jednodílnou, ale ta dvoudílná se na 136GL objevuje docela často.
-> lokaj: A co potom když těch aut máš 6 :D Já jsem už taky další auto neplánoval, max vyměnit 130 Rapid za 136 Rapid. Na svojí 136GL jsem se jel kouknout spíš ze zvědavosti, ale když byla možnost jí vzít za 7 litrů (a to jsem možná měl smlouvat a byla by levnějc) a za 500 mi jí přes půl republiky odvezli na plaťáku až před barák, tak jsem neváhal. Navíc k ní skoro nejetý zimní i letní gumy 165/70 R13, který se daj celkem dobře prodat, nebyla na ní ekodaň... nebylo moc co řešit. Některý nabídky se neodmítají.
A vůbec teď nelituju. Jasně, naštěstí platím nájem jen za jednu garáž, kdybych jich platil 6 tak mě švihne. Ale 136GL je 136GL, je s tim radost jezdit.
A vůbec teď nelituju. Jasně, naštěstí platím nájem jen za jednu garáž, kdybych jich platil 6 tak mě švihne. Ale 136GL je 136GL, je s tim radost jezdit.

To je, ale vždy je lepší to mít dopředu spočítáný jestli to auto bude někdo chtít, jestli na to ty budeš mít finance a prostor skladovat to než si pro to někdo přijde, zajištěný ouřady aby si byl v pohodě, opravy, příp.povinný a tak.. Věř mi co říkám já jako student z paneláku měl taky čtyři škodovky naráz, každá měla své povinné ručení,SPZku,pronajatou garáž,servis včetně neodkládaných ale okamžitých oprav a to byl potom fičák teda shánět prachy a platit to s kapesného ve vojenskoučiteslké rodině kde ti nic zadarmo a bez výslechu nedaj...
-> lokaj: Přesně tak jsem to myslel !!! Jak jsem viděl tu, už nyní moji 136ku, po chvíli váhání a ostychu a na naléhání kámoše jsme se šli zeptat. I když jsem student a todle je moje 4. auto, tak mi to stálo za ten pocit. Asi by ho nedali do šrotu, ale spíš na díly nebo synovci. Ještě že synovec byl rozmazlený a raději si koupil nějaké Audi. No prostě jsem ji zachránil. I když už mě museli na evidenčce a posléze na benzince roztlačovat protože je v háji startér. Ale i tak, zachraňovat skvostné škodovky je pro pravé škodovkáře povinnost.
A proto na tom už makám.Už jsem zachránil 105 GL a 120 GLS a vždy když vidím nějakého důchodce s autem, nebojím se otevřít pusu a zeptat se že pokud by to někdy chtěl dát do šrotu raději si to vemu a dám mu číslo.Vždy se někdo najde kdo si to autíčko veme a bude o něj pečovat.Stejnou chybu jak s těmito vozy již neudělám a tak u mně bude muset projít těžkým srdcařským škodováckým testem.

-> Domajz2: já nepláču, mám tam smajlík. A s tím zachraňováním ... skoro 5 let už na tom ve volných chvílích pracuju 

-> Vít Heřman: -> rsvancara: -> lokaj: No nic pánové, ať je to jakkoliv smutné, je třeba přestat plakat nad rozlitým mlíkem. Sešrotovaná auta již stejně nikdo nevzkřísí a dřív nebo později by tam stejně skončila - všechny zachránit nepůjdou. Je třeba začít konat. Proto je třeba zachraňovat vyjímečné škodovky. Ubývá jich, ale ještě jich je pořád dost. Nejsou vidět, jsou zavřené u důchodců v garáži. Takže do práce 

Co dodat no... některý lidi fakt nemaj rozum.
-> lokaj: to je na facku přes celou hubu :-)
A takto vypadala ta Tuzexová Š 130 GL, když šla na vrakoviště..

Modré GLi je vyfoceno dole. Takto vypadala moje Vladimíra, když šla ode mně k novému, třetímu a poslednímu majiteli. Krásná klasická Škoda 130 L.A takto i vypadala když šla na vrakoviště. GLi to samé. Možná, že si je někdo nechal,ale já myslím, že na vrakovišti se čtyřdvéřovým "obyčejným stodvácám" pod kapotu nikdo nedívá. Chytne to za střechu přendá jinam a je po autě.
No nikdo mi to nevěří, ale tenkrát nebyly mobily s nahráváním nebo foťákem, takže důkaz krom pár vykulenejch očí a zlomenejch eg nemám.. Co se týče obou aut na fotce(+ještě tam hodil 130 GL červená/černá střecha a vzácné Mondeo 1993 2.0 16V SportGhia-manželka s jejími rodiči byla prý neúprosná a chtěla novější auto-Solenza).135 GLI 1989-modrá byla po GO karoserie a laku, poloviční GO motoru,ale porouchala se tam nějaká pumpa či čerpadlo nebo nevím. Ta v pozadí červená 130 L 1986 byla po 1.majitelce najeto 90.000km servisovaná pouze ve Škoda-auto částečná GO karoserie jinak moc zachovalá. Skončila, protože potřebovala najednou vyměnit spojku. 130 GL 1986 skončila padž ji ukradl jeho malý bratránek a urval ve stodole o něco tzv. domeček a poskákal jí střechu kapoty a skla.. Klasickej zbohatlík co teď jezdí v cca 4letém Jaguaru XJ..Nic z nich v podstatě zachráněno nebylo. Snad jen spojler,nápis a možná katalyzátor..
-> lokaj: To se mi až nechce věřit :( A opravdu skončily pod lisem? Takové pěkné a vzácné kousky jdou obvykle i na šroťáku stranou a buď se rozprodají nebo se prodají celé překupníkům. Jestli to poničili, tak to je škoda. Jak na tom byly kastle těch aut?
Já si myslím, že ke konci už v tom měli zaprvé bordel a za druhé už jim bylo jedno jak ty auta bouchali, protože už se jen čekalo až se naplno rozjede Fanouš. Co se týká modelu 105 S tak ten skončil společně se 105 SP už v roce 1986. Jinak dneska taky člověk dostane Fabiu nebo Octaviu takovou která je skladem pokud nemá něco vysněného a může to být HTp Cllasic a může mít liťáky,mlhovky, metlu,AC, nebo projektorový světlomety protože to tak nakonfigurovali přímo v tom salonu. Jinak když jsem byl ještě mladej a blbej tak jsem s GLi proháněl Bravo, Octaviu TDI 66kW, stará Clia apod.. Ačkoliv to mělo mít maximálku nižší (140km/h) a díky katlíku i výkon já z toho dostal zkopca tachometrovejch 185 km/h (opravdu si nedělám srandu) takže reálnejch 165, ale to už spíš lítalo vzduchem než jelo..Takže GLi má něco do sebe.
Prvně zodpovím otázku dole. I to modré GLi i ta 130 L v pozadí ai stejně stará 130 GL Tuzex skončili na šroťáku, neboť některé manželky některých můžů co znám mají hlavní, jediné a konečné slovo. Teď mají Dacii Solenzu Prima a stejně jezdí autobusem že jo, takže.. Jinak dle mně když nepočítám 135 GLi ta je tak nastejno možná o fous lepší záleží konkrétně na zachvoalosti typu a zkušenosti řidiče atd.. je nejrychlejší Škoda 136 L/GL. Má 46kW. lehoulince odlišný motor od 135 atd..Ale pokud mám říct jestli je rychlejší jak pocitově tak tachometrově 135 L/ GL, nebo 130 L/ GL tak jasně zvedám ruku pro model 130. Obě auta mají stejný výkon cca 43kW (GLi má 41kW),ale jiné motory,krouťák asi taky, převodovku a ta 130ka se prostě z fleku pohne rychlejí, rychlejí dosáhne vyšších rychlostí a hlavně mi přijde, že to tak netočilo otáčky při hodně velkých rychlostech. Co se týká zrychlení mezi kvalty tak taky lepší. Se všemi těmito auty jsem jezdil a jsou to moje zkušenosti.. Ale víte jak.Moje zkušenost je že jsem s klíčkama od auta 135GLi z roku 1989 odemčel a nastartoval a odjel s autem 120 LS z roku 1985 a všiml si toho až za jízdy, protože klíčky s klíčenkou a popiskou co měly být v zapalování byly na sedačce spolujezdce. myslel jsem, že se mi to normálně zdá..
-> Domajz2: v pohodě

-> David.: jo takhle, jj chápu sorry.
No na wikipedii píšou toto:
Exportní varianty: Škoda 135 Si - Sport, injection. Exportní verze 135 L se vstřikováním Bendix a sportovním laděním interiéru.
...ale Bůh ví či se tomu dá věřit.
No na wikipedii píšou toto:
Exportní varianty: Škoda 135 Si - Sport, injection. Exportní verze 135 L se vstřikováním Bendix a sportovním laděním interiéru.
...ale Bůh ví či se tomu dá věřit.
-> Vít Heřman: no áno ale stále to bola príplatková verzia s cenou nad rámec daného typu výbavy auta. Či to už bolo takto vybavené dobrovoľne na objednávku alebo "dobrovoľne nasilu" je zas vec druhá, ale bolo to navyše....
-> Vít Heřman: ano, většinou to tak bylo. co tam dali ve výrobě to tam bylo a pak se to připočítalo na faktuře pokud se to lišilo od základní výbavy v ceníku
-> minno: Ono "příplatková výbava" - stejně lidi kupovali co bylo a nazdar, tchán by si rozhodně za otáčkoměr dobrovolně nepřiplatil (a tchýně by mu to ani nedovolila
) a měl ho - prostě byla skladem s otáčkoměrem, tak vzali co bylo skladem a byli rádi, že je auto.

Domajz2 28.03.12 13:40:34 napsal: → Vít Heřman: Přesně, taky jsem četl, že 135 Si měla být sportovní varianta nikoli „standart“. Nehledě na to, že sockoverze se už v roce 1989 nevyráběly. Jelikož se už nevyráběly ani 105ky.
jo a jedna 125L z 89 je tady v inzerci na prodej a hádejte co – nemá otáčkoměr skoda-virt.cz/cz/.../159 667-skoda-125-l-4/
125l je přece obyčejná 120L s 5tiqaltem, nemusi mit nutně otackomer, to je ke konci vyroby tam flakali ty sdružene pristroje
jo a jedna 125L z 89 je tady v inzerci na prodej a hádejte co – nemá otáčkoměr skoda-virt.cz/cz/.../159 667-skoda-125-l-4/
125l je přece obyčejná 120L s 5tiqaltem, nemusi mit nutně otackomer, to je ke konci vyroby tam flakali ty sdružene pristroje
-> Vít Heřman 28.03.12 13:28:13: myslím že jo. Můj předpoklad vychází z toho, že byla nejlehčí.
ach jo, večná téma, otáčkomer-neotáčkomer, hranaté budíky či okrúhle, kyvka či vlečka
Stanovený popis výbavy od výrobcu nepustí, všetky ostatné odlišnosti sú vo väčšine prípadov len príplatková výbava alebo ku koncu výroby možno len zmätok v montovaných súčastiach, nikdy to však nie je pre daný model či danú výbavu štandardná súčasť (ako napr. ten otáčkomer u 105ky).

Stanovený popis výbavy od výrobcu nepustí, všetky ostatné odlišnosti sú vo väčšine prípadov len príplatková výbava alebo ku koncu výroby možno len zmätok v montovaných súčastiach, nikdy to však nie je pre daný model či danú výbavu štandardná súčasť (ako napr. ten otáčkomer u 105ky).
-> Domajz2: jasný, já to nedopsal jako jediný standard ve verzi M
-> David.: no vždyť to píšu, ale ještě od 1978 do 1983 se vyráběla 120 ve verzi standart, něco o tom vím, jednu vlastním.
-> Domajz2: 105S skončila už v 87 jako jediný standard
-> Vít Heřman: Přesně, taky jsem četl, že 135 Si měla být sportovní varianta nikoli "standart". Nehledě na to, že sockoverze se už v roce 1989 nevyráběly. Jelikož se už nevyráběly ani 105ky.
jo a jedna 125L z 89 je tady v inzerci na prodej a hádejte co - nemá otáčkoměr skoda-virt.cz/cz/.../1596 67-skoda-125-l-4
jo a jedna 125L z 89 je tady v inzerci na prodej a hádejte co - nemá otáčkoměr skoda-virt.cz/cz/.../1596 67-skoda-125-l-4
To je bordel, aby se v tom prase vyznalo!




-> Vít Heřman:
Ale jsou třeba 125L poslední a bez otáčkoměru.. Já mám 120L s otáčkoměrem, 5q a ipurama, to nepopírám.
Ale jsou třeba 125L poslední a bez otáčkoměru.. Já mám 120L s otáčkoměrem, 5q a ipurama, to nepopírám.

-> Vít Heřman: tak to nebylo, i poslední 125tky 89 měly normálně kulatý budíky a bez otáčkoměru, hranaté se nedávaly všude, sousedi měli 105tku 88(takže jednu z posledních) a hranatý za příplatek
-> rsvancara: Fakt "S" měla být sockoverze? To se mi u 135/136 moc nechce věřit, nemělo to být spíš něco sportovního?
-> Domajz2: Otáčkoměr mely dokonce i poslední 105ky standardně - určitě od chvíle kdy naběhly hranaté budíky. Naše 105L rok 88 (pokud se dobřa pamatuju ten rok, ale téměř 100% jo) měla hranaté budíky s otáčkoměrem a rozhodně to nebyl žádný tuning.
-> minno: Osobně si myslím, že kyvku plánovali pro 135 Si (model oholený úplně o všechno).