-> gim: Firmy nie su postavene na hlavu, mozno akurat princip fungovania akciovych spolocnosti (akcionari, ktori najviac tlacia na maximalizaciu zisku a vyplacanie dividend).
- zamestnanci pozaduju / ocakavaju kazdy rok zvysenie platu
- naklady na materialy a energie idu stupaju
- obrovska konkurencia tlaci ceny aut dole a marze su stale nizsie
- uz spominany problem s akcionarmi, od manazerov pozaduju rast a vyssie zisky
- vizia spolocnosti udrzat si vysoky podiel na trhu
- vyvoj novych materialov, zlepsovanie parametrov, optimalizacia procesov - toto su obrovske polozky
Ked zvazis tieto faktory, ostavaju ti tieto moznosti:
- usetrit na platoch zamestnancov → presun do krajin s nizkou cenou prace
- zvysit zisk → zvysit produkovane mnozstvo aut na vyrovnanie nizsej marze → expanzia na nove trhy
- usetrit na materialoch → ako napr. kedysi u madiel Seatov, kde ludsky pot dokazal rozozrat povrchovu upravu madla dveri
Robim s podobnymi velkymi spolocnostami a najvacsi problem je prave v ich velkosti a nie v tom, ci ich vedu Nemci alebo Cesi. Vo velkej firme uz top manazer nie je ten, ktory vzisiel z fabriky, ale je to profesional v riadeni, ktory nema ziaden blizsi vztah k produktom. Prenho je to komodita. Ja verim, ze ked zostane v CR/SR klub v pocte < 10tis skodoviek v dobrom stave a zvysok sa rozpadne, potom aj u nas ludia objavia caro tychto socialistickych konzerv na vikendovych cestach...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Konec škodovek?
→ red.bill: Ono se není moc čemu divit, že na své staré auta není škodovka příliš hrdá..vždyt to taky nebyla ona kdo rozhodoval co bude vyrábět.
www.ceskatelevize.cz/prog ram/.../clanek73?print=1 toto je jedne z jasných příkladů!! Perfektní autíčko, krásné a na mnohel lepší úrovni než pozdější stodvacky, bohužel na tehdejší poměry asi příliš moc 'západní'
www.ceskatelevize.cz/prog ram/.../clanek73?print=1 toto je jedne z jasných příkladů!! Perfektní autíčko, krásné a na mnohel lepší úrovni než pozdější stodvacky, bohužel na tehdejší poměry asi příliš moc 'západní'
Si myslím, že na zaučení dokonalá autíčka...jsem student, kupil jsem Rapida na LPG a jezdím levně, opravy mě taky vyjdou levně,provozu rozhodně nebráním jezdím běžně stovkou i víc a auto udržuji...na šroťák jej rozhodně nedám...Ale je fakt že není škodovka jako škodovka, když vidím ty staré zhnité stodvacky a favority(těch je u nás mnohem více), tak to jsou fakt auta na odpis...a když vymizí, tak ty zachovalé a hezké kousky konečně trošku získají na hodnotě...a co se týče dílů, jednoduchá rada, nahromadit do zásoby dokud jich je všude dostatek..

-> Pavel P.. 23.04.09 21:05:10: ne, favorit, felicie a nějaké zahraniční vraky (ještě starší než byly ty 120tky), prostě auta taky pomalu zadarmo :-)
-> Fén: ničevo....

-> Pavel P..: Copak? :o))
-> rsvancara: no holt asi bohatej kraj :-))
-> Pavel P.. 15.04.09 22:03:42: nesouhlasím, u nás na vesnici je jedna rozmlácená 120tka, která už nikdy nepojede a pak ještě jedna, kterou jsem viděl tahat brány po poli (bez SPZ) .... další mám já rozebranou do šroubku v garáži já (má SPZ a bude zase jezdit), další před garáží parkuje bratr (vlastně taky vrak). Další jsem na vesnici už nenašel. Je tu cca 450 lidí.
-> Fén: a ty mi taky....
-> VeTëV:

-> VeTëV:

-> Pavel P..: takze ty naplnujes definici spravenho cecha tak za malou vesnici 

-> Pavel P..: Ty budeš asi hodně správnej čech. :o))
-> Pavel P..: Tak to si rek velmi dobre



-> Syny: ale proto aby škodovky jezdily nejsou nutný nový díly.... stačí obejít sběrny a vrakáče a máš dílů hromady, inzerce jsou toho taky plný a na vesnici má každej pátej na zahradě nějakej vrak.. takže bych to tak černě neviděl, to jen pro nás to bude horší při renovaci a skládání z nových dílů jinak nouze o díly hned tak nebude.... a proč? protože každej správnej čech všechno schová co kdyby se to jednou hodilo.

-> Pavel P..: No ted jich je hodne, pac sou dily levny, ale casem se dostanem do stadia, ze dilu bude min a min a budou drahy a nesehnatelny a to pak plno lidi skodovky zacne davat na vrakac a tim se opet prestanou vyrabet dasi dily a tak... I kdyz ta druhoska stejne stoji vime za co :) Me to je v celku jedno... Kdzy neco budu chtit, tak si to koupim tak jako tak.
-> Risan: Ja to chapu a sem si toho vedom uz davno, ale ver mi, ze vetsina lidi tu skochtli ma a "tuni" prave proro, ze se daj dily sehant radove o nulu na konci min nez na auta zapadni...
-> Risan: Ja to chapu a sem si toho vedom uz davno, ale ver mi, ze vetsina lidi tu skochtli ma a "tuni" prave proro, ze se daj dily sehant radove o nulu na konci min nez na auta zapadni...
Pavel P.. 21.04.09 16:01:54 napsal: → Risan: jenže v čechách je hodně příznivců a majitelů těhle škodovek a udržují je a maj je jako koníček a poptávka po dílech bude stále..... takže proč by se neměli vyrábět a dovážet??
To tvrdil Syny, tak si to prosím vyřiď s ním.
Pavel P.. 21.04.09 16:01:54 napsal: a to že škodovkáři co maj stodvacítku jsou všichni šetřílkové a kolenovrti, to soudíš dle sebe?
Kde jsem napsal "všichni"? Já vidím ve svém příspěvku slovo "někteří". Nevím, jestli soudím škodovkáře podle sebe, ale žádné auto vyrobené v AZNP nebo Škoda Auto já nevlastním, takže by to byl každopádně soud nepřesný.
To tvrdil Syny, tak si to prosím vyřiď s ním.
Pavel P.. 21.04.09 16:01:54 napsal: a to že škodovkáři co maj stodvacítku jsou všichni šetřílkové a kolenovrti, to soudíš dle sebe?
Kde jsem napsal "všichni"? Já vidím ve svém příspěvku slovo "někteří". Nevím, jestli soudím škodovkáře podle sebe, ale žádné auto vyrobené v AZNP nebo Škoda Auto já nevlastním, takže by to byl každopádně soud nepřesný.
-> Risan: jenže v čechách je hodně příznivců a majitelů těhle škodovek a udržují je a maj je jako koníček a poptávka po dílech bude stále..... takže proč by se neměli vyrábět a dovážet??
a to že škodovkáři co maj stodvacítku jsou všichni šetřílkové a kolenovrti, to soudíš dle sebe?
a to že škodovkáři co maj stodvacítku jsou všichni šetřílkové a kolenovrti, to soudíš dle sebe?
-> Syny: No jistě. A stejně jsou na tom majitelé starých oktávií a tater 613 a 603 a ještě starších aut. Co asi dělají? Došlo jim, že mají drahého koníčka. To škodovkáři-stodvacítkáři nějak pochopit nechtějí.
Problém bude asi v tom, že někteří stále chápou stodvacítku jako levné auto na ježdění a nechtějí roztáčet kola kapitalismu utrácením za služby spojené s provozem vozidla a marže na nové díly. Komu to vyhovuje, kdomě jich samých? Asi nikomu dalšímu. Komu tedy stojí za to jejich problémy řešit, když jsou to šetřílkové, ze kterých nic nekápne?
Problém bude asi v tom, že někteří stále chápou stodvacítku jako levné auto na ježdění a nechtějí roztáčet kola kapitalismu utrácením za služby spojené s provozem vozidla a marže na nové díly. Komu to vyhovuje, kdomě jich samých? Asi nikomu dalšímu. Komu tedy stojí za to jejich problémy řešit, když jsou to šetřílkové, ze kterých nic nekápne?
-> Risan: Cim mene aut -> tim mene dilu v mototechne. Pochybuju, ze se boudou delat s dilama na 742 a dovazet je a prodavat, kdzy to auto budou mit ve meste 4 lidi :) To je asi hlavni duvod bych rekl... Uz ted jde sehnad prd a jsem zvedav co treba za 3 roky :)
-> Risan: já z toho mam radost :-)
Já pořád marně hledám důvod, proč majitelé škodovek pláčou, že majitelů škodovek ubývá. Očekával bych, že budou mít z úbytku radost, protože jejich auto bude hodnotnějším veteránem. Cena veterána přece hodně závisí na počtu dochovaných kusů. Na vaše auto nikdo nesahá, pokud vím. Chcete snad něco vyčítat těm, co se jich zbavují na základě vlastního rozhodnutí?
Touha, aby celá republika věčně jezdila ve stodvacítkách mi připadá chorobná. To přece společnosti nic dobrého přinést nemůže. Stodvacítky jsou prostě překonaná stará auta. Aby se z nich staly uznávaní veteráni, masivní redukce jejich počtu nastat musí. To je podle mne nutná podmínka přechodu od starého krámu k zajímavému veteránu.
Touha, aby celá republika věčně jezdila ve stodvacítkách mi připadá chorobná. To přece společnosti nic dobrého přinést nemůže. Stodvacítky jsou prostě překonaná stará auta. Aby se z nich staly uznávaní veteráni, masivní redukce jejich počtu nastat musí. To je podle mne nutná podmínka přechodu od starého krámu k zajímavému veteránu.
-> TommyEngelo: aspon to mohli poskladat podle barev
Teda nevím, kde tu většina lidí žije, že nedává na šroty. Já při pohledu z balkónu vidím cca 60 aut, z toho tak 12 škodovek, počítám-li to až po Felicie - vyšlechtěnýho Rapida, dvě pečlivě udržované užovky, 1 nově nalakovaný eMko, 1 trošku vyšisované, ale v dobré kondici podle hladkých startů, 3 nebo čtyři Felicie zánovně vypadající, 2 Favority na podhled velmi pěkné, jediná problamatická škodovka je tam zvadlej Forman s vyčichlým motorem a svěšenej na stranu, protože majitel má jistě 150 kg.. A jsou to všechno auta v denním provozu..
sroty jazdia stale !!! a budu i nadalej !!! bo majitelia srotov nemaju na nove auto ... a ti co maju na nove auto maju vacsinou v dobrom az perfeknom stave auta ... ale ked uz "vihodia" starucku octavku,feldu,az po kilo,tak su to fak dementni ludia !!!
je to tak !!! 



-> TommyEngelo: Co si budem povídat...90% těhle škodovek co jezdí po našich silnicích by si zasloužilo stejnej osud, vždyť se podívejte v jakym stavu často jsou...?
-> TommyEngelo: hezky vyřádkované
-> TommyEngelo: twe
to je jak dostat nožem pod žebro..

-> Turda 17.04.09 16:05:51:
tak to taky bylo mylseno...

By to chtělo na ně povolat státní veterinární inspekci aby nařídila nucený odstřel.
-> Syny: tak ono to, že udělali obojí svědčí pro mne jen a jen o neschopnosti těch troubů nahoře vymyslet cokoliv konstruktivního a místo toho zkouší, co na lidí víc zabere. Buď jedno, nebo druhý, lae ne tímhle systémem. Je to banda kktů
-> Turda: nj holt žijeme v šílený zemi plné šílenců na hradě



-> Turda: Jj přesně tak
třeba to Syny myslel tak že by za prachy místo EKOdaně mohl mít kaťák a lambdu a ne ty prachy narvat kreténům do koryt !!!! stát zešílel, to vám řikám já !!!!
-> Syny: tak sme si to prostě vyložili z toho "ja moch mit misto prevodu koupenej novej katalizator a lambdu " 

-> Labros: No zatím ne, zatím jsou na 30-40 %, pokud vim, ale s těma balíčkama se to může vyšplhat do astronomickejch hodnot a nejenom v USA.
-> Labros: -> VeTëV: Hosi a vam rekl kdo ze na to nemam? To ze napisu ze misto prepisu mohlo byt tohle, kdybyn evymejsleli kokotiny znamena, ze na to nemam? Zacinate me tady s timhle uz celkem srat... Laskave si reste svou financni situaci a ne cizi o kterej vite prd...
-> Labros: holt flakajici se student...
-> Syny: Na auto má, a na kat nemá, jo 

-> Syny: no jo tak si vem pujcku - vole to je moderni - podporis eknomiku :-))
-> Baghira: ekonomika s 60–80 procentním podílem státu na HDP, to myslíš USA? to jako vážně?
-> Syny: Napíš Bursíkovi, třeba ti to zaplatí aby si jezdil zelenějš
-> Reeaper: kdyby se vysral ina "eko" dane a srotovny, tak udelaj nejlip a ja moch mit misto prevodu koupenej novej katalizator a lambdu 

Trochu zvláštní.. když se mluvilo o zavádění ekosviňárny, spousta lidí křičelo, že se raději má zavýst šrotovný tak, jako se to udělalo v některých ostatních zemích EU a teď nově na Slovensku. A když na to má dojít, zase je to špatně
Stejně, jako tu už zaznělo, si myslím, že lidé, který na nový auto nemají, tak toho stejně nevyužijí, ale budou mezi nimi i tací, který si vezmou půjčku a kdoví, jak to pak dopadne.
Na Slovensku se taky spousta lidí loučila se svými miláčky..
Vraky tímhle určitě nezmizí, protože lidi, který nemají na to, aby starej vrak dali do kupy, si nekoupí nový auto, protože na něj nemají a ani třeba na splácení půjčky.
Určitě bude zajímavý, jak tohle dopadne a co to přinese. Na začátku určitě boom pro automobilky, ale výhledově..
Ale pár škodovek díky tomuhle určitě zmizí a spíš než o ty auta mě štvou náhradní díly, který bude ještě těžší sehnat.
Doma mě stojí rápo a octávka a ani jedno takovýmhle způsobem pod lis nepude, dokud budou jen trochu peníze na udržení je ve fajn stavu. Nejsou to jen auta, je to srdce..



Stejně, jako tu už zaznělo, si myslím, že lidé, který na nový auto nemají, tak toho stejně nevyužijí, ale budou mezi nimi i tací, který si vezmou půjčku a kdoví, jak to pak dopadne.
Na Slovensku se taky spousta lidí loučila se svými miláčky..
Vraky tímhle určitě nezmizí, protože lidi, který nemají na to, aby starej vrak dali do kupy, si nekoupí nový auto, protože na něj nemají a ani třeba na splácení půjčky.
Určitě bude zajímavý, jak tohle dopadne a co to přinese. Na začátku určitě boom pro automobilky, ale výhledově..

Ale pár škodovek díky tomuhle určitě zmizí a spíš než o ty auta mě štvou náhradní díly, který bude ještě těžší sehnat.
Doma mě stojí rápo a octávka a ani jedno takovýmhle způsobem pod lis nepude, dokud budou jen trochu peníze na udržení je ve fajn stavu. Nejsou to jen auta, je to srdce..
-> Baghira:
Nerozumim asi ani jedinej vete
Treba to pochopim casem az vyrostu 



-> gim: Ano to je ono, světu prostě a jednoduše chybí krizový manažeři. Lidi, kteří by dokázali rozumně a citlivě restrukturalizovat společnost a to zásahama všema směry. Místo toho se stavěj nereálný plány, stlačujou náklady i na pro firmu životně důležitejch věcech a propoutěj zaměstnanci s vyššímy příjmy bez ohledu na to, že to jsou pro firmu nezastupitelní odborníci. Prostě všechno naopak...
-> VeTëV: Taky se šrotovnym zásadně nesouhlasim, ekonomika se musí sama zotavit a bohužel to, že při tom zkrachuje spousta i zavedenejch značek a o práci přijde spousta lidí je prostě nezbytná daň, aby příští růst byl oproštěnej od "pleva" nefunkčních společností, který by byli jako koule na noze pro příští vlády a banky... Proto se ovávám po zásazích státu do ekonomiky USA, že se ještě v dohledný době dočkáme daleko masivnější a drtivější krize, protože pseudosocialistický hospodářství pumpující do ekonomiky biliony dolarů ze státního rozpočtu a s 60-80 procentním podílem státu na HDP je cesta do pekel, což jsme si my ve východním bloku před dvaceti lety vyzkoušeli a Obamova administrativa se to dnes snaží neuměle implantovat jako boj s finanční krizí.
-> VeTëV: Taky se šrotovnym zásadně nesouhlasim, ekonomika se musí sama zotavit a bohužel to, že při tom zkrachuje spousta i zavedenejch značek a o práci přijde spousta lidí je prostě nezbytná daň, aby příští růst byl oproštěnej od "pleva" nefunkčních společností, který by byli jako koule na noze pro příští vlády a banky... Proto se ovávám po zásazích státu do ekonomiky USA, že se ještě v dohledný době dočkáme daleko masivnější a drtivější krize, protože pseudosocialistický hospodářství pumpující do ekonomiky biliony dolarů ze státního rozpočtu a s 60-80 procentním podílem státu na HDP je cesta do pekel, což jsme si my ve východním bloku před dvaceti lety vyzkoušeli a Obamova administrativa se to dnes snaží neuměle implantovat jako boj s finanční krizí.
-> Fén: třeba jo.. jeden šašek je pro, druhej proti... tak uvidíme co z toho vznikne
-> Pavel P..: Ještě ale aby to došlo těm nahoře.
-> Pavel P.. 16.04.09 16:00:48: není se čemu divit :-)
-> gim: já bych s tím souhlasil. Kapitalismus je postavenej na tom, že musí pořád růst, jakmile stagnuje, je problém. Jenže lidi nemakaj čím dál víc, maximálně stejně, viz kolik je nás pracujících na tomhle fóru
Pokud nemakáme my a nezvyšujeme produktivitu nějakou jinou formou, musí makat víc Číňani, a my jim za to musíme prodávat něco jiného, jako exkurze po Praze nebo pivo. A to pivo jim musíme pořád zdražovat, abychom mohli říkat, že je pořád lepší. Přitom je pořád horší. Pak jednou Číňani přijdou na to, že v Praze je draze a pivo stojí za prd...
Samozřejmě tady jsem to trochu přehnal, ale obecně Evropa a Amerika budou čím dál víc stát na prodeji služeb třeba bankovních, finančních, IT, a všechno ostatní se bude dělat na východě. Jinak nebudeme moct v teple kanclu a těšit se z každoročního zvyšování čísílek na výplatní pásce.

Samozřejmě tady jsem to trochu přehnal, ale obecně Evropa a Amerika budou čím dál víc stát na prodeji služeb třeba bankovních, finančních, IT, a všechno ostatní se bude dělat na východě. Jinak nebudeme moct v teple kanclu a těšit se z každoročního zvyšování čísílek na výplatní pásce.