Cely je to tak trochu postaveny na hlavu. Spousta firem co tu jsou, maj plan, ze proste musej expandovat vic a vic. A tedka, kdyz nejsou takovy prodeje, placou nad tim, ze neplnej plan. Kolikrat na tom nejsou ani tak spatne, treba i oproti lonskymu roku maj vyssi prodeje, ale vedeni je tlaci, ze delaj malo. Nejhorsi je, ze na tom jsou nejcasteji biti zamestnanci, kterym pak berou hodiny, odmeny,... Misto toho aby si snizili cile, je chtej porad vyssi a vyssi. Vzdyt nemusis expandovat, k tomu abys vydelal, samozrejme je to lepsi. Akorat ze to si, ti nahore moc neuvedomujou. A to je i pripad skodovky.
Je to jen muj skromnej nazor, netvrdim ze je to pravda, ale ja to tak vidim. Neni to duvod krize, ale jeden z dusledku, proc vsichni brecej, ze "nevydelavaj"
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Konec škodovek?
-> petr s: jenze kdyz si to koupis bez nich na eshopu tak to vyjde levnejc.... kamos to resil a rikal no cez nebo kdosi me da litr kdyz to koupim v datartu... ja to koupil na net shopu a usetril jsme oproti jejich cene i se srotovnym dalsich 1800... to je pak tezky ....
-> Labros: no jo lobby velkejch hracu trhu a co si budeme povidat Skodovka ma v tomto vylucne postaveni na nasem trhu...
a s tim ez si serou do vlastniho hnizda naprosto souhlasim a uz jsem to psal - ze dva roky bude v jeste vetsich srackach nez dnes...
-> Labros: no jo lobby velkejch hracu trhu a co si budeme povidat Skodovka ma v tomto vylucne postaveni na nasem trhu...
a s tim ez si serou do vlastniho hnizda naprosto souhlasim a uz jsem to psal - ze dva roky bude v jeste vetsich srackach nez dnes...
-> Labros: Poslední leták e nay už má i šrotovné na všechnu elektroniku i pračky
Jestli se ještě bavíte o šrotovném, tak si myslím, že si automobilky, zvláště Škoda a \"odborník na záchranu ekonomiky\" Martin Jahn serou do vlastního hnízda, protože lidi akorát teď nakoupí auta, který chtěli koupit třeba do roka, a až se tenhle problém vyčerpá, budou na tom automobilky ještě hůř, než předtím. Pak zase budou chtít peníze od státu. Jinak ať si šrotovné vyplácejí, s tím, že se ale musí zavést na všechno, ne jen na auta. Třeba já bych chtěl šrotovné na starou pračku, hned bych si koupil ekologickou novou. Takhle je to jen další protežování jednoho odvětví průmyslu, na kterým jsme už teď moc závislý. Vždyť u nás měl vždycky tradici elektrotechnickej průmysl, tak proč ho nepodpořit stejně. Navíc z automobilovýmu průmyslu se mi občas dělá blivno - už teď je moc aut, a ten průmysl nemůže žít bez toho, aby se jejich počet ještě dál zvyšoval. Snížení odbytu je možná spíš logický ozdravění, a boj proti tomu je mrhání penězma daňových poplatníků.
krátce výstižně -> VeTëV: neresi se jadro problemu, vedeni nezacina u sebe, ale u pesaku, odmeny si stejne nasype a rozjede byznys na dalsi dluhove pasti

-> Baghira: BTW a jak sam rikas - to ze to sebere v podstate veskere segmenty ekonomiky to necekal nikdo a obavam se ze predikce ekonomu jak to resit = vestbe z kristalove koule... kadzopadne ja osoben se neztototznuju s politikou mrhani penez danovych poplatniku an podporu vyhnivajicich imperii ci urcite casti prumyslu...dle mne je to kratkodobe reseni oddalujici pricinu problemu...
v jednom takovem institutu financnim, jenz krizi pocitil dost silne jsme donedavna delal a mohu jen konstatovat, ze naliti penez je naprosto neucelne - neresi se jadro problemu, vedeni nezacina u sebe, ale u pesaku, odmeny si stejne nasype a rozjede byznys na dalsi dluhove pasti... ze narust poctu vydanych kreditek nedokaze zaplnit narust neplsacenych dluhu to se jaksi opomiji...
a mluvit o nejake efektivite v rizeni, nakladani s prostredky a zlepsovani - no tam se hraje na to big to fall a to staci ....
v jednom takovem institutu financnim, jenz krizi pocitil dost silne jsme donedavna delal a mohu jen konstatovat, ze naliti penez je naprosto neucelne - neresi se jadro problemu, vedeni nezacina u sebe, ale u pesaku, odmeny si stejne nasype a rozjede byznys na dalsi dluhove pasti... ze narust poctu vydanych kreditek nedokaze zaplnit narust neplsacenych dluhu to se jaksi opomiji...
a mluvit o nejake efektivite v rizeni, nakladani s prostredky a zlepsovani - no tam se hraje na to big to fall a to staci ....
-> Baghira: tak tyto teorie V U a VV znam - nekdo tvrdi ze to bude V nekdo U a ted se objevuje VV - jsem zvedav jak to bude nakonec :-))
kazdopadne ty jejich pouckyvetsinou nezapadaj do reality kor kdyz moc dobre vim, ze ekonomie jakozto desna paveda vse resi az nasledne a vyvine na to metrak teorii, ktere plati jen za urcitych podminek a omezeni...par let jsem to studoval, mam na to i nejaky papiry a statnice .-))
kazdopadne ty jejich pouckyvetsinou nezapadaj do reality kor kdyz moc dobre vim, ze ekonomie jakozto desna paveda vse resi az nasledne a vyvine na to metrak teorii, ktere plati jen za urcitych podminek a omezeni...par let jsem to studoval, mam na to i nejaky papiry a statnice .-))
-> beastyLA - ten první: také jsem zamáčkl slzu
-> Syny: ty dosluhující dosloužej.. ale ty udržovaný budou jezdit dál většinou.
-> Pavel P..: No nevim, ja teda tady v Plzni ubytek docela dost pozoruju...
-> Syny: neviděl bych to tak černě... ještě jich jezdí dost, zvlášť na vesnicích. tady u mě v okolí v ulici je dobrejch 10-12 škodovek a jiný starý hajtry..
-> magor-no1 14.04.09 22:26:58: To eMko vpravo dole vypada pekne (teda spis asi vypadalo). No ted to bude se Skodovkama uz rychly... Do dvou let verim, ze na ceste tohle auto bude uz vzacnost...
No trošku nesmysl, když v německu vyjde pro průměrně vydělávajícího němce Fabia asi jako pro průměrně vydělávajícího čecha lepší lednička nebo pračka...takže bych se zrovna u němců velkého zadlužování, nebo utrácení na úkor jiných odvětví moc nebál...horší je to samozřejmě u nás, nebo na slovensku.
-> VeTëV: Ale tohle není nic překvapivýho, ekonomiky mají obvykle výkyvy jaksi ve tvaru "W". Bohužel teď se stalo, že se to díky globalizaci a medializaci prostě spojilo v celym světě a navíc se to týká všech sektorů ekonomiky, což taky nebývalo obvyklé. Ovšem to neznamená, že za dva-tři roky nemůže být svět na křivce uplně na opačný straně.
-> VeTëV: Ale tohle není nic překvapivýho, ekonomiky mají obvykle výkyvy jaksi ve tvaru "W". Bohužel teď se stalo, že se to díky globalizaci a medializaci prostě spojilo v celym světě a navíc se to týká všech sektorů ekonomiky, což taky nebývalo obvyklé. Ovšem to neznamená, že za dva-tři roky nemůže být svět na křivce uplně na opačný straně.
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: nic noveho pod sluncem - na to opravdu staci selskej rozum ze je todle holej nesmysl...
me jen hlava nebere, ze cele to vznikklo jakoproblemkolem nesplacenejch hypotek, prasknuti bubliny ceny nemovitosti na to se nabalily akcie atd...
a ted se vsici zenou do pujcek - budeme pucovat na auta, budeme rozdavat kreditky... a jaky to asi bude mit konec, kdyz se vsude propousti?
todle nejak nepobiram...
me jen hlava nebere, ze cele to vznikklo jakoproblemkolem nesplacenejch hypotek, prasknuti bubliny ceny nemovitosti na to se nabalily akcie atd...
a ted se vsici zenou do pujcek - budeme pucovat na auta, budeme rozdavat kreditky... a jaky to asi bude mit konec, kdyz se vsude propousti?
todle nejak nepobiram...
-> magor-no1: smutné... raději nekoukat... ta uzovka na levé straně
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: pravdivé, nic neřešící


-> Kubina AVTOBA3 CCCP: pravdivé, nic neřešící

-> Risan: já měl namysli situaci před a po 89

chci rakousko uhersko, za císaře pána bude jezdit i na krávě

-> beastyLA - ten první: to se neresi, ted je na programu dne vyhazet z okna miliony - neucelne, nesmyslne, ale hodne rychle a v co nejvetsim mnozstvi - co na tom, ze podporuji a reinkarnuji mrtvoly...
-> VeTëV: přesně... problém mnoha aut to neřeší. ten problém se vyskytne po šrotovném znovu... tedy za rok? pro koho pak budou dělat auta? ty milióny aut ročně z každé automobilky...
a efekt dve - Ti co na auto maj a chtej pekny tak na to dlabou nebo koupej neco jako nakupni tasku, Ti co se cejtej out a chtej novy tak na nej nejak nasmolej ci pujcej... ale pochybuju ze Tito lide budou v prubehu tri let kupovat dalsi auto... jsem zvedav jak to bude dal s poptavkou po autech az opadne vlna srotovnych apod kravin...
-> Hydron: -tento pokus nechape snad nikdo, ale je velice popularni...osobne to vnimam jako kratkodobou vypomoc lobujicim automobilkam, krachujicim bankam a stagnujicim pojistovnam... co se stane, az Ti co by auto nemenili a kvuli tomuto vymeni ( s jitotou ze dalsich 20 let nic jineho nekoupi), pak nebudou mit praci ci na splatky to se uz neresi - kratkodobe to je super.. zachranis automobilky, pridruzenej prumysl a financni instituce...
jinak stat si v podstate odpusti DPH na auta a frkne to jako srotovne lidem...
jinak stat si v podstate odpusti DPH na auta a frkne to jako srotovne lidem...
No já pořád nepochopil, co tím šrotovným vlastně sledujou.Ekonomiku to z dlouhodobého hlediska stejně nenakopne a spíše to povede k většimu zadlužování domácností (viz. můj tchán, který už přemýšli ža dá do šrotu své hezké fávo, vyfásne šrotovné, na zbytek si veme půjčku a půjde koupit něco nového). Další otázkou je, kde na to stát veme, když všude kam se člověk podívá se peněz nedostává.

Zeke-ten šestý 13.04.09 20:40:48 napsal:
→ OndraKrupi-TenČtvrtý: Myslím si to samé,já si třeba
neska přivezl plný kufr dílů a ještě jeden pytel dílů mam na
balkoně
Ale víš o tom že to není jen tvoje?
Btw: taky mám skladiště dílů v paneláku
→ OndraKrupi-TenČtvrtý: Myslím si to samé,já si třeba
neska přivezl plný kufr dílů a ještě jeden pytel dílů mam na
balkoně

Ale víš o tom že to není jen tvoje?



Btw: taky mám skladiště dílů v paneláku

-> red.bill: Já to nebyl, kdo zde začal s politikou. Celé toto vlákno je přece o politickém opatření zvaném "šrotovné". 

-> OndraKrupi-TenČtvrtý: u panelaku je,ale sou to auta me k nicemu jako Opel,mazda,...



-> Zeke-ten šestý: jako co jinýho prostě vrakovistě v baráku nebo paneláku 

-> OndraKrupi-TenČtvrtý: Myslím si to samé,já si třeba neska přivezl plný kufr dílů a ještě jeden pytel dílů mam na balkoně

Dokud to pujde tak feldu nedam, ale jako myslim se že kdo chce opravovat tyhle naše miláčky tak si musí koupit pár vraků na zahradu a z nich skládat do auta to co se podělá...
-> Risan: když si narazil na politiku, já bych neházel celej národ do jednoho pytle, těch ksindlů jak řikáš tu bylo pár a bordel udělali právě oni a dovedli fabriky tak kde zkončily... ono můžem klidně jmenovat jeden z tech pánů sedí na hradě druhej se na hrad cpal taky a třetí na toho si teď nevzpomenu jak se jmenoval... ale to jsme u politiky a ta sem nepatří od toho jsou jiný weby...
ps: před 89 nám vládli komunisti a kdo nám vládne po revoluci?? ty samý lidi jen přeběhli na druhou stranu
ps: před 89 nám vládli komunisti a kdo nám vládne po revoluci?? ty samý lidi jen přeběhli na druhou stranu
-> red.bill a další: Nemyslím si, že to je tím, že Škoda Auto vedou Němci. Právě třeba oni dovedou dělat klidně díly i na 40 let starý auta. Třeba takový Mercedes. A kdyby Němcům nezáleželo na značce Škoda, tak by ji asi nedrželi až do teď ne? Já myslím, že xindl si tady děláme sami. A je to právě tím, že tady bylo před 89 to, co tady bylo. "Revolucí" v 89 se lid český nevyměnil máchnutím kouzelného proutku za jiný. Revoluce v 89 přinesla jen důkaz toho, jaký je ten slavný český národ xindl, když se mu udělaly podmínky jako jinde a národ předvedl, co předvedl. Myslím si, že Škoda Auto je na tom ještě velice dobře právě díky Němcům. Podívej se na jiné podniky, kde to vedli od revoluce Češi. Třeba na Tatru, v jak hluboké je prdeli.
Já myslím, že u aut, kterých se nadělaly milióny (jako je třeba řada Š742) je třeba pár takových radikálních opatření jako je ekopoplatek při přepisu, drakonická opatření pojišťoven nebo šrotovné, aby se z toho staly vzácní veteráni. Nejsem příznivcem ani jednoho z těch politických opatření a ani si nemyslím, že tohle mají navrhovatelé těch opatření na mysli, ale ten efekt to mít bude. Vraky, ty odpadnou postupně přirozeně. Ale aby byla stodvacítka vzácná, je třeba, aby prořídly ty relativně pěkné. Zdejší členové předpokládám už nějakou mají, takže by jim to vadit nemělo. Spíš by měli být rádi, že jejich majetku tak v budoucnu více vzroste hodnota. A že nebude levný zdroj dílů? Tak dělejte zásoby, jestli chcete ty ostatní auta zkanibalizovat, teď je pravá příležitost. V budoucnu budou asi díly drahé, tak jako u všech opravdových veteránů. Jó, chlapci, veteránismus je luxusní koníček pro bohaté.
Problém s tím, že do veteránského věku se dostávají auta, která se vyráběla v obrovských sériích a dnes se ještě dají běžně používat, je v celém světě. Mezinárodní veteránská organizace FIVA se tomu snažila čelit tím, že veteránský věk auta postupně posouvala z 20ti let na 25 let v současnosti. A jak se zdá, stejně to nepomáhá, takže od příštího roku už bude veteránem jen auto starší než 30 let.
Já myslím, že u aut, kterých se nadělaly milióny (jako je třeba řada Š742) je třeba pár takových radikálních opatření jako je ekopoplatek při přepisu, drakonická opatření pojišťoven nebo šrotovné, aby se z toho staly vzácní veteráni. Nejsem příznivcem ani jednoho z těch politických opatření a ani si nemyslím, že tohle mají navrhovatelé těch opatření na mysli, ale ten efekt to mít bude. Vraky, ty odpadnou postupně přirozeně. Ale aby byla stodvacítka vzácná, je třeba, aby prořídly ty relativně pěkné. Zdejší členové předpokládám už nějakou mají, takže by jim to vadit nemělo. Spíš by měli být rádi, že jejich majetku tak v budoucnu více vzroste hodnota. A že nebude levný zdroj dílů? Tak dělejte zásoby, jestli chcete ty ostatní auta zkanibalizovat, teď je pravá příležitost. V budoucnu budou asi díly drahé, tak jako u všech opravdových veteránů. Jó, chlapci, veteránismus je luxusní koníček pro bohaté.
Problém s tím, že do veteránského věku se dostávají auta, která se vyráběla v obrovských sériích a dnes se ještě dají běžně používat, je v celém světě. Mezinárodní veteránská organizace FIVA se tomu snažila čelit tím, že veteránský věk auta postupně posouvala z 20ti let na 25 let v současnosti. A jak se zdá, stejně to nepomáhá, takže od příštího roku už bude veteránem jen auto starší než 30 let.
posraná Evropská unie :/ doufejme že uplně nevimizí no to už abych si jednu s papírama koupil:)
edit: ono stejně kdo do dneška jezdil s vrakama tak bude jezdit dál, no stejně mu zvíhodnění 30k moc nepomůže :)
edit: ono stejně kdo do dneška jezdil s vrakama tak bude jezdit dál, no stejně mu zvíhodnění 30k moc nepomůže :)
spíš než zmiznou, nebude poptávka, přestanou se vyrábět díly, bude po piči
stejank už pomalu mizely, na co zákon
kterej debil si poběží koupit hned nový auto, pak platí garančky a to se vyplatí
Horst Fuchs

stejank už pomalu mizely, na co zákon

kterej debil si poběží koupit hned nový auto, pak platí garančky a to se vyplatí


Nejvíc 205 to sou krásný auta :) Brácha jednu má a fotr taky, jako spotřebák i dobré auto :)
-> 105: Pezota je taky skoda :-)
Quest 11.04.09 14:42:10 napsal: No já jsem zvědav"" jak lidi okolo mě co mají doslova Vraky jak budou mizet :) Když se rozhlídnu z okna tak vidím hnedka tak 3 rezavý vraky a dneska když jsem jel na kole tak jela po silnici taková bílá děsně orezlá 120váca… i ten eko poplatek to nějak nečistí:)ono do roku,dvou to zmizne uplně teď to všecko odjezdí silou vůle do konce technické
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ja sem ale skodovku nechtel dat pryc .. ale pažooo :D
já to taky pryč dávat nebudu
-> Matthes, záškodník z TechWebu: kurna
-> 105: Nepude
Fobie nebude 


kua prej to auto kdery se bude srotovat ma bejt na me 2 roky registrovany:( jenze je na me jen pul roku :( doufam zer to pde
-> Risan: nejsem zadnej akcionar proste se mi to libi :)
No já jsem zvědav"" jak lidi okolo mě co mají doslova Vraky jak budou mizet :) Když se rozhlídnu z okna tak vidím hnedka tak 3 rezavý vraky a dneska když jsem jel na kole tak jela po silnici taková bílá děsně orezlá 120váca.... i ten eko poplatek to nějak nečistí:)
Tak tak, \"vraky\" ostali aj dalej....akurat kopa pekných aut sa zošrotovalo

srotovnym vrakov bohuzial neubudlo, keby to spravili tak, ze nemusim byt majitelom zosrotovaneho auta tak by to malo lepsi efekt na vraky IMHO. takto ubudlo viac peknych aut ako vrakov bohuzial

Já kdybych měl ty peníze tak bych byl jako těch 10k schopnej za to dat, ale sešrotování je to pravda a každej si nový auto dovolit nemůže... a těch 30tisíc je co z 300tisíc? To si stejně moc nepomůžeš viď :)
Tak pro likvidaci pojízdných vraků jsem byl už dávno před ekopoplatky nebo nějakým šrotovným. Dle mého osobního názoru, nebo spíš odhadu (?), bude mít zmizení větší částí starých aut v obvykle zoufalém technickém stavu pozitivní vliv na jejich zachovalé nebo renovované sourozence. Tím myslím především v očích veřejnosti a časem třeba také v krátkozrakém oku legislativním. Přeživší zachovalé vozy by měly být vnímány více jako veteráni než šrot. Určitě jsem pro masovou likvidaci pokud půjdou do hutí staré vrány a těch několik zachovalých exemplářů, které je doprovodí z důvodu pozůstalosti po důchodci apod. je logická daň.
Jen jsem zvědav jak se na podzim zvedne zamoření našich silnic produkcí HáTéPéček na úkor škodovek a žigulů.
Jen jsem zvědav jak se na podzim zvedne zamoření našich silnic produkcí HáTéPéček na úkor škodovek a žigulů.
-> red.bill:
ale maš pravdu no..


-> Syny: zpátky se to nedá vzít, dlouho nám v uších bude znít, cinkali jsme klíčema, chtěli restituce mít! asi tak bych to řek, hold musíš poděkovat tomu pánovi na hradě za jeho slavnou rozkrádačku ale to už jsme daleko od tématu...