skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
1000mb Diesel
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Moc tam toho nepsali - že je to moc těžký a málo výkonný, pokud se pamatuju. Značka OM?
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: taky sem to měl nedavno v ruce bylo to v ročíku 82 ale číslo nevim..a hledat se mi nechce
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ok jsem blbej máš recht
-> Samantus: Svadky vsech svadych 

-> Samantus: asi po velikonocích asi
-> vaclav785: po cem?
-> jednoducho TOMO: tak mi paní napsala že je mimo domov a že mi napíše po svátcích
-> jednoducho TOMO: nevím napíši tam znovu
-> vaclav785: je nieco nove ???
jojo stejná odpověď
-> vaclav785: jj to je pravda, taky sem na to napsal. Odpověď sem dostal tu samou.
tak jsem tam psal maila a bylo mi odpovězeno at si zavolám za 14 dní, že detaily se upřesnují v muzeu
Taky jsem o tom nikdy neslyšel, ale za vyloučený to nepovažuju.. A jsem zvědav, jak se story vyvine..
mo každopadně by mela byt nejaka informace v papírech , jak tady nekdo psal . tak by to ctačilo ofotit a je po dohadech .
Myslím,že paní někdo někdy něco řek a ta teď pouští kachnu

-> Gryzly: o cenu som sa nezujmal kedze povedala ze sa snazi ziskat viac info a mam sa ozvat o 14 dni ... zatial mi stacilo info ze to je obyco schade s nejakou tou upravou na kastli koli nafte
-> bflm: Nějaké konkrétní informace nevíš?
-> bnjaro - bnpodzim: A cena?
prave som volal s pani a jedna sa o KAROSERIU upravenu na naftovy motor ale uz v nom je benzin ... pani patra po viac informaciach a pry sa mam ozvat za 14 dni

-> vaclav785: tach chod toho litra obzriet ak to mas blizko a vyfot ... 

Motor z bagru do litra, doooobrý:)
-> Risan: Ty motory byli seriově v nějakých bagrech
-> pavel14: Máš pravdu, Tatraplan 600 Diesel byl postaven ve třech prototypech v první polovině 50. let, byl to vzduchem chlazený čtyřválec 1952ccm o výkonu 42k při asi 3300 ot/min. Motor vznikl úpravou sériového plochého vzduchem chlazeného benzínového čtyřválce.
Že by ale o více než deset let později a o více než 15 let po ukončení výroby tatraplánů v Kopřivnici ještě stavěli tyto motory pro MBčka? Nevím. A auto na fotce má výfuk orientovaný spíš jako od klasického řadového čtyřválce než od boxera. Nakonec v tom inzerátu se nepíše, že tam ten motor je. Tam se píše "jedna ze šesti karoserií".
Že by ale o více než deset let později a o více než 15 let po ukončení výroby tatraplánů v Kopřivnici ještě stavěli tyto motory pro MBčka? Nevím. A auto na fotce má výfuk orientovaný spíš jako od klasického řadového čtyřválce než od boxera. Nakonec v tom inzerátu se nepíše, že tam ten motor je. Tam se píše "jedna ze šesti karoserií".
no je mi záhadou že by o tom nikdy nikde nebyla sebemenší zmínka
myslim si ze by to pravda byt mohla... jednalo se asi o prototypni kusy ktery levne prodali a majitelu se ptali jaky to ma vlastnosti a tak .. chtel bych videt ten motor
no pokud se nepletu, tak na přelomu 40-50 let v tatře předělali motor tatraplánu na nafťáka s nepřímým vstřikem a později snad měl být i přímovstřik s vyšším výkonem, tak nevím proč by nemohli udělat diesel pro škodovku...
zanechte dohadů a poproste majitele o fotky, případně i fotku papírů

-> vaclav785: nevim ale pochybuju že by to byl tatrováckej motor..Tatra dle mě nikdy nědělala osobáky s naftou - vždy to byl benzin.
-> Tomo-čistič karbecov: to má sice pravdu, ale kdyby si splet palivo tak tam nebude tento dovětek co jsem okopíroval
-> vaclav785: ako pise Luky ... 

Navíc - když by někdo prodával takový super klenot, myslíte že by opravdu nevyfotil jak to vypadá pod kapotou? A dopusud jsem v žádné literatuře o takovém motoru nic neviděl (což sice nezaručuje nic na 100% , ale něco to naznačuje...).
A nedokážu představit, jak by se motor z Tatry 148 (nebo jaký že model tenkrát v Kopřivnici vyráběli) vešel do litra
A nedokážu představit, jak by se motor z Tatry 148 (nebo jaký že model tenkrát v Kopřivnici vyráběli) vešel do litra

-> Tomo-čistič karbecov: citát z inzerátu:Škoda 1000MB s průkazem veterána, první majitel, po celkové opravě v původní podobě, najeto 105.000km.Jedna z šesti karoserií, ve které byl namontovám v Tatře Kopřivnice naftový motor.
-> Luky.: to asi majitel tej 1000 nevedel najst palivo tak dal desiel :D 

-> Tomo-čistič karbecov: Jsem stejného názoru 

-> ALL: podla mna je to blbost !!! pokial neuvidim ,neuverim ...



-> berkym1: Spíše v té době stála nafta 90 haléřů
By me zajimala ta cena - to bude asi slusna palka :)
v tej dobe by male auto s dieselom bolo unikát, neviem či sa vobesc vyrabalo seriovon nejake malé auto na nafto. viem že špekulovali vw s chrobákom, ale bolo to tak lenivé a smradľavé, že na to velmi rýchlo zabudli. mam aj nejaký članok o chrobákovi diesel.
-> gabo000000: zase tak o moc delší ne, když vezmeš objem a rok výroby, tak výkon bude asi mic moc.A kdyaž sem srovnával podle otáčkoměru P309 a škodnou, tak tam seu podle obrátek rozdíly okolo 15km/h a točí to max stejný obrátky. ALe litrovej dízel ze 68? toí by mě opravdu zajímalo jakej výkon z toho dostaly.
-> gim: Tam jsem právě na ni přišel proto se ptám jestli to není nějaký domácí bastl nebo jestli to je opravdu tak jak to bylo postaveno v té době.Mě zajímají ostatatní podrobnosti jelikož kdyby to bylo tak jak se píše tak by to mělo cenu uvažovat o takovém skvostu.
tam museli anrvat aj dlhsiu prevodovku nei? o dost...
-> Pavel P..: mě se to právě taky nechce prohrabovat

-> Apple STS Chvojkovice-Brod: měl jsem to v ruce ale nevzpomenu si... možná jsem to aj skenoval. už nevim..
-> Pavel P..: nevíš v jakym je to čísle? popř nemáš to po ruce?
neví někdo za kolik je na prodej,pro zajímavost?
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: jj z ytálie

vím o 105tce diesel mám to někde popsaný ve světě motorů 80-83ročník
tak to čumim jako puk,to fakt slyším poprvé

Taky jsem na to koukal jako vejr. Myslel jsem si, že toho už trochu o škodovce vím a koukám vím prd. O tomhle jsem nic neslyšel.

tady mas jednu na prodej tak se na ni zajed mrknout treba budou podklady www.annonce.cz/detail/Sko
da-1000MP-cervena-6132157-
W2KHAM.html