skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Turbo kit na 120-cu :-)
18:22:27
06.11.2004
06.11.2004

cici - zrušená registrace
myslím, že tento článek bojuje o první místo v počtu příspěvků...78,hm...
17:36:05
06.11.2004
06.11.2004

Peto85
Michal LR> nahodou nemas viac foto toho motora ked hej tak poprosim peto12@pobox.sk dik moc
21:18:11
02.11.2004
02.11.2004

Honzik
Škoda Favorit - Felicia - závodní nová kliková hřídel 5x uložená - zdvih 78, hlavní uložení 60. Tel.: 604 112 263
tak sem to přece našel
tak sem to přece našel
21:07:10
02.11.2004
02.11.2004

Honzik
-> Pepino RS: teť asi před tejdnem byla jedna 5x uložená se zdvihem 78 v annonci
21:02:46
02.11.2004
02.11.2004

Tom
Taky dobrý
www.funpedia.net/clips/.. ./wreck019.zip
www.funpedia.net/clips/.. ./wreck019.zip
20:56:08
02.11.2004
02.11.2004

Tom
13:24:14
02.11.2004
02.11.2004

Milošek
tady jsou ale ortodoxni skodofkari:)misto toho aby si koupily nejaky jiny auto co jede tak narvou dvakrat tolik do uprav motoru a porad to bude ta skoda co"nebrzdi"nese
di"krouti"apod co o nas shademanech putuje....


13:07:44
02.11.2004
02.11.2004

Bery
-> Tom: Já karbec mám,ale do rezerva bych ještě jeden vzal - nebo na díly.
Taky sehnat někoho,kdo ho zrepasuje,nebo poradí s repasí.Chtělo by to nový membrány do podtlaků..no budou to ještě starosti-ale potom...
Taky sehnat někoho,kdo ho zrepasuje,nebo poradí s repasí.Chtělo by to nový membrány do podtlaků..no budou to ještě starosti-ale potom...

12:50:02
02.11.2004
02.11.2004

Tom
-> Bery: Tak daleko ještě nejsem, řekl bych nějakej renault ale nevim. Pokud neseženu kompresor za rozumnej peníz tak na to prdim.

11:41:55
02.11.2004
02.11.2004

Michal LR
-> Pepino RS: a k čemu mě bude bez bloku? když budeš mít obojí, koupím.
11:35:24
02.11.2004
02.11.2004

Pepino RS
-> Michal LR: 5x ulozena klika ze zdvihem 72 se da sehnat uplne krasne sehnat a kliku 5x ulozenou ze zdvihem 78 se neda sehnat ! 

11:12:32
02.11.2004
02.11.2004

Bery
-> Tom: máš zdroj na karbeci z turba??
11:05:37
02.11.2004
02.11.2004

Tom
-> markus: Já potřebuju jenom kompresor, a dám tam karbec z nějakého turbomotoru.

10:44:49
02.11.2004
02.11.2004

markus
-->Tom:ono těch výrobců je docela dost,ovšem ty ceny jsou šílené(na naše poměry samozřejmě).Ty adresy ti pošlu,at se alespon podíváš.Třeba na Audi A4/6 koupíš celý set,(kompresor Roots,řídící jednotku,řemeny prostě vše,-jen namontovat),--za nějakých 4500 babek.Pro Amíka je to částka přijatelná,ale pro našince,--no nevím nevím;o).Sehnat se dá ale všechno,--akorát s tou vačkou,bude třeba asi v takovém případě něco udělat.Protože to dodávají v těch setech k tomu rovněž.Ale zas,když to budeš zkoušet,taky to nějak dopadne,--a přínos by to měl být taky značný i bez toho.Ta myšlenka je opravdu zajímavá,--a 2 Webery má dnes kdejaký šMOULA;o)),ale kompresorovou Škodovku??--jestli máš chut zkoušet,--tak do toho!!!
10:25:49
02.11.2004
02.11.2004

Tom
-> markus: Tak jsem projel čechyše internet, anašel jsem tam zajímavé věci. O tom ROOTS se říká že uvnitř dochází k poměrně velkýmu tření, takže prej po nějakejch 60-100km musí jít na repas. Takže šance že kopím slušnej kousek je malá. Pak jsem dostal typ na mercedesa. Ty prej maj kompresory poměrně často a jeden člověk může sehnat novel z SLKáčka za 16000 a jetej by moh bejt tak za 9000 což de. A pozor maj prej elektromagnetickou spojku na vypínání toho kompresoru, což u mercedesa vypíná při normální jízdě ve městě páč tam to s tím více žere.
Jinak co se týče kliky, dal bych rači z fabky ta bude pevnější a nebo spíš celou fabku, ta má na spodku slušný výstuže.
Jinak co se týče kliky, dal bych rači z fabky ta bude pevnější a nebo spíš celou fabku, ta má na spodku slušný výstuže.
10:23:31
02.11.2004
02.11.2004

Bery
-> Michal LR: Já vim,že motor na to turbo není konstruovanej,ale jak je vidět soudruzi v boleslavi umí.
Je to dřina sladit to - o tom žádná,ale výsledný efekt je dost slušný.
Já to páchám přez karbec,upravovali se spalováky,kanály,fabka má navíc motor zpevněný tím litinovým košem - myslím,že to chvilku vydrží.
Nebo nemá tady cenu o tom polemizovat,počkáme za jak dlouho někdo od nás jezdící s turbem na fa motoru přetrhne kliku.

Je to dřina sladit to - o tom žádná,ale výsledný efekt je dost slušný.
Já to páchám přez karbec,upravovali se spalováky,kanály,fabka má navíc motor zpevněný tím litinovým košem - myslím,že to chvilku vydrží.
Nebo nemá tady cenu o tom polemizovat,počkáme za jak dlouho někdo od nás jezdící s turbem na fa motoru přetrhne kliku.

09:20:17
02.11.2004
02.11.2004

Michal LR
5x uloženou kliku měla jen 130LR evo a to ještě jen občas 

09:09:54
02.11.2004
02.11.2004

BEYER - zrušená registrace
mno ked ste sa tu bavili o tom ulozeni... chcete mi povedat ze favo je 5x lozene ?
09:00:55
02.11.2004
02.11.2004

Michal LR
-> Bery: jako co? já jen že 136 má na turbo trošku velkou kompresi. a ten motor není tak trochu konstruovanej na turbo (vačka, tvar spalováku,zapalování, tvar ventilu i kanálu atd.). Jak vyřešíš bohatost když je turbo v záběru a když ne? A stejně do něho člověk narve několikrát víc,nikdy to pořádně nesladí - u TDi stačí, když se sekne natáčení lopatek, motor se nahoře plní moc a odejde během pár tkm, efekt minimální - fiat pojede vždycky víc, zůstane vstřikování i zápalko a najede statisíce km a stejně ani Fa "turbo" STK neprojdeš.
08:34:55
02.11.2004
02.11.2004

Bery
-> Michal LR: Týpek od nás s tím jezdí 3 roky - a co na to klika??drží... a bere to celkem u držky...motor 135-asi to v mladý bouli trochu předymenzovali
07:43:45
02.11.2004
02.11.2004

Michal LR
A proč tam nedát rovnou MTX přírubu na žigula a motor 1,3turbo z Una? To auto jsem měl, motor jede jako kr.va a těžkej taky není. Navíc se to dá pořídit za pár peněz. U fáčka by musela ještě i jiná vačka a 135 motor a stejně ta klika prdne.
05:28:31
02.11.2004
02.11.2004

markus
-->Tom:tak jsem se"zapojil",a našel dokonce i výrobce(německo,dánsko,US
A).
Ceny jsou bohužel celkem mastné.Odpoledne ti pošlu mail s adresama,ať se na to podíváš taky.Jinak lze sehnat ještě prý i Roots SC 12,14(z fiata nebo Lancie),ale bude to asi obtížné.Neříkám,že to ale nepůjde.Zajímá mě to,tak se Ti pokusím pomoct,samozřejmě v rámci svých možností;o).
Ceny jsou bohužel celkem mastné.Odpoledne ti pošlu mail s adresama,ať se na to podíváš taky.Jinak lze sehnat ještě prý i Roots SC 12,14(z fiata nebo Lancie),ale bude to asi obtížné.Neříkám,že to ale nepůjde.Zajímá mě to,tak se Ti pokusím pomoct,samozřejmě v rámci svých možností;o).
00:27:34
02.11.2004
02.11.2004

Gryzly
Tak před rokem jsem četl inzerát že někdo prodává motor z Favorita s Tubem upravenej do Š120. Mohl to dokonce ukázat a chtěl za to 20 000,-
14:09:40
01.11.2004
01.11.2004

REMIX
-> remix: kdyby to nebylo tak drahe, zbytecnou desitku nemam a kdybych mel, tak by se mi do toho stejne nechtelo, je mi lito meho motoru..za 10000 uz mam snad i ten motoru 1.8T z golfa

14:09:40
01.11.2004
01.11.2004

Tom
-> Tommy: Jo díky, ale do turba se mi moc nechce. Je to složitější zástavba a musí bejt chladič vzduchu. Ten kompresor je více elegantní, nepřidá sice tolik co turbo, ale zase přidá i v nízkejch otáčkách.
-> markus: Byl jsem se zeptat na VW vrakáči a Corrada je tak málo že šance je skoro nulová. A navíc ta G60tka je velká jak to turbo. Ten ROOT je prej placatej a funguje na jinym principu, takže by byl asi lepší. Takže na kterejch autech se používal?
-> markus: Byl jsem se zeptat na VW vrakáči a Corrada je tak málo že šance je skoro nulová. A navíc ta G60tka je velká jak to turbo. Ten ROOT je prej placatej a funguje na jinym principu, takže by byl asi lepší. Takže na kterejch autech se používal?

14:05:42
01.11.2004
01.11.2004

REMIX
-> Klop: Joo tak tohle uz jsem taky kdysi davno cetl a jak sem videl kolik se toho musi sehnat a menit, tak sem si rek: seru na to
Skodovka na rozpadnuti, ale hlavne za ma TURBO, to je maras, no ale ne ze bych ho nebral
Skodovka na rozpadnuti, ale hlavne za ma TURBO, to je maras, no ale ne ze bych ho nebral
14:05:28
01.11.2004
01.11.2004

Bery
-> Klop: ta už neexistuje...
teď to šlape v bílém rapidu...
teď to šlape v bílém rapidu...
14:01:15
01.11.2004
01.11.2004

Klop
Já věděl, že sem to na techwebu někde viděl.
14:00:29
01.11.2004
01.11.2004

Bery
-> Milošek: Tak to ,co jsme měli my netočilo.4500 ot/m a vím nee.
Jinak já mám 2 turba z una 1,4 - cena jednoho byla cca 1500 kaček.Karbec z renaulta 1,7 turbo za litr a z Lancie Integralky chladič turba - taky asi 1500,-
Potřeboval bych sehnat někoho,kdo má třeba renaulta 5 v turbu,nebo něco podobnýho abych mu z toho rozebral pár věcí...Třeba ten přepoušťák na benzín...
Jinak já mám 2 turba z una 1,4 - cena jednoho byla cca 1500 kaček.Karbec z renaulta 1,7 turbo za litr a z Lancie Integralky chladič turba - taky asi 1500,-
Potřeboval bych sehnat někoho,kdo má třeba renaulta 5 v turbu,nebo něco podobnýho abych mu z toho rozebral pár věcí...Třeba ten přepoušťák na benzín...
13:59:51
01.11.2004
01.11.2004

Klop
12:50:00
01.11.2004
01.11.2004

Tommy
2 Tom: Kdybys chtel turbo, tak jsem tady dva zahlidl
www.autohifi.cz/forum_rep .php3?a_id=1&...
www.autohifi.cz/forum_rep .php3?a_id=1&...
12:21:06
01.11.2004
01.11.2004

Milošek
chybicka ta adresa ma na komnci *.net a ne com ale je ted ve vystavbe takze dejte treba *.de tam je to taky mam dojem:)
12:12:31
01.11.2004
01.11.2004

markus
-->Tom:já bych zkusil spíš nějakého chlápka,co vozí díly na alfy,lancie z italie,-ať se po tom ROOTsu poohlídne.Není možné,aby se za slušný peníz nedalo sehnat i s karburátorem!Mě to kdysi dokonce někdo sliboval,ale pak mě to přestalo zajímat,a dnes už uvažuju spíš jinak,-čili v jakýchsi mezích"originality&q
uot;;o).
12:12:09
01.11.2004
01.11.2004

cici - zrušená registrace
turbo na octavii TDi za patnáct...
12:11:54
01.11.2004
01.11.2004

Milošek
-> Bery: no tak to sorry ale turbo z nafty netoci???koukni se na www.ghostridermovies.com nevim proc ho daval na hayabusu z jumpera-doted nevyzkousel kolik to jede pres 400km/h uz se boji.......
11:21:38
01.11.2004
01.11.2004

Tom
Tak jsem koukl do anonce, a jedinej kompresor tam byl za 22000Kč, tak mi trochu zatlukalo srdce.


11:19:28
01.11.2004
01.11.2004

Eidy
Nebo vůbec napastit systém Komprex na škodofku. Díval to třeba Opel na svý Senatory. Motor měl kompresor i turbo. Kompresor bežel odspoda a turbo nahoře. Výborná a smrtelná kombinace.
10:12:35
01.11.2004
01.11.2004

Bery
-> wekky: turbo z nafty je k ničemu.Dává hodně od spoda,ale motor s ním neroztočíš.Zkoušeli jsme nedávno turbo z nafťáku a motor se nechtěl moc točit do ''plných''.
Mám doma už všechno připravený,nedávno jsme turbo rozchodily na jednom motoru z fáva a poměr mezi cenou úprav a výkonem vychází hodně v poho!!!
Mám doma už všechno připravený,nedávno jsme turbo rozchodily na jednom motoru z fáva a poměr mezi cenou úprav a výkonem vychází hodně v poho!!!
09:43:52
01.11.2004
01.11.2004

Tomáš SK
-> Tom: "Totální Čech" - to je pekné označenie 

08:23:16
01.11.2004
01.11.2004

wekky
Kdysi před lety jsem o něčem podobném přemýšlel a nejlépe (nejdostupněji, velikostí a i cenově) mi vycházelo použít turbo z tříválcového Zetoru.
Dnes bych se do toho stejně už asi nepustil...
Dnes bych se do toho stejně už asi nepustil...
23:30:48
31.10.2004
31.10.2004

Tom
-> markus: Ale bohužel na českém internetu jsem zjistil hovno, a jelikož jsem totální čech tak se dál nedostanu. V annonci je taky prd, takže kdyby někdo zjistil nějaké info kde co a jak ohledně toho kompresoru tak dejte vědět. 

21:13:54
31.10.2004
31.10.2004

markus
--Tom:No,řeknu Ti,-že s tím kompresorem to není vůbec tak hloupý nápad.Ze všech těch ostatních šíleností na škodovku,mi to přijde jako nejmíň"šílené";
o).Chce to jen vyřešit přírubu kompresoru k hlavě válců(pracovní pořadí:karburátor,kompres
or,hlava),a následně pak pohon kompresoru řemenem od kliky.Toť celé.Je to elegantní,- a výkon vzroste o 30 procent (teda by měl).Cosi samozřejmě připadne na ztrátu způsobenou hnacím řemenem(příkon roste tuším se 3 mocninou otáček,nebo tak nějak--není to prostě až zas tak málo).Mě se to celé jeví velice perspektivně,-a nikdo to u nás nemá.Těžko říct proč,-protože výhody kompresorů jsou jistě zajímavé.
Jako příklad se dá uvést Moskvič ROOTS,vůz skupiny B5(spider),který postavili konce 70-tých let v INGstav Brno.Použitý motor byl moskvič 1OHC(1500),-kompresor Roots,a 1 vertikální Weber,--na téměř sériovém motoru pak prý výkon vzrostl na 130 koní.Později se ale zjistily ztraty způsobené právě hnacím řemenem,a tak se od toho řešení upustilo.Konstrukce to byla ale velmi zajímavá,-ve své době.
Jako příklad se dá uvést Moskvič ROOTS,vůz skupiny B5(spider),který postavili konce 70-tých let v INGstav Brno.Použitý motor byl moskvič 1OHC(1500),-kompresor Roots,a 1 vertikální Weber,--na téměř sériovém motoru pak prý výkon vzrostl na 130 koní.Později se ale zjistily ztraty způsobené právě hnacím řemenem,a tak se od toho řešení upustilo.Konstrukce to byla ale velmi zajímavá,-ve své době.
21:08:07
31.10.2004
31.10.2004

chooki
zohriatie je dane najma stlacenim..
21:02:28
31.10.2004
31.10.2004

U-Geen
aneb G40 nebo G60 :-)
20:54:45
31.10.2004
31.10.2004

Tom
-> markus: No kolem a kolem NITRO má krapánek dražší provoz. 

20:50:26
31.10.2004
31.10.2004

markus
--Tom:Hele,a to tam chceš dát i kompresor,NOS už je ti málo;o))??Ne,dělám srandu;o).Kde přesně se dá sehnat,nevím.Nekteré typy Lancií(Beta trevia volumex),nebo VW Sciroco ho měly.Zkus přes prohlížeč,-třeba heslo Roots nebo Comprex,--něco musí vypadnout!!Zvlášť Roots,-to byla klasika,-po 2.svět válce na tom jezdil kde kdo.a dělá se to určitě dodnes.
--U Geen:úvaha,že stlačením se plyn ohřeje je určitě správná,-ale podle mě daleko více tepla pochází z přestupu přes skříň turba od výfukových plynů,-vzhledem k tomu,jakou teplotu mají,a jak je malá ta"kompresní"čá st turba,-je to celkem na snadě.
--U Geen:úvaha,že stlačením se plyn ohřeje je určitě správná,-ale podle mě daleko více tepla pochází z přestupu přes skříň turba od výfukových plynů,-vzhledem k tomu,jakou teplotu mají,a jak je malá ta"kompresní"čá st turba,-je to celkem na snadě.
20:18:04
31.10.2004
31.10.2004

U-Geen
... ale mozna placam nesmysly
20:17:40
31.10.2004
31.10.2004

U-Geen
rek bych ze vysoka teplota je dana spis stlacenim vzduchu :-)
20:13:28
31.10.2004
31.10.2004

Tom
-> markus: U kompresoru to pochopim, tam se to od něj asi neohřívá. Nemáš kontakt kde se dá ten kompresor pořídit? A na kolik přijde?

19:43:14
31.10.2004
31.10.2004

markus
--Tom:Ne nespletl,-opravdu to tak bylo.A to nebyla pouze jeho specialita,-takto to fungovalo třeba na MTX 2 01 spider,v konstrukci VŽKG,když ho jezdil ing.Gajdoš.Pak stejně karburátor nahradili vstřik.zařízením,--ale to je všechno pravěk;o).Tyhle úpravy spadají do 2/2 70-tých let.
--Pepino Rs:jo,-kompresor,-ten by byl jistě lepší,a to o dost.Třeba Comprex,nebo Bendix,--o tom se už dá docela konstruktivně uvažovat.Motor by potřeboval sice stejně upravit,ale ten výsledek by byl jistě dost dobrý.
--Pepino Rs:jo,-kompresor,-ten by byl jistě lepší,a to o dost.Třeba Comprex,nebo Bendix,--o tom se už dá docela konstruktivně uvažovat.Motor by potřeboval sice stejně upravit,ale ten výsledek by byl jistě dost dobrý.
