Co jste dnes Podělali...

prohledat
40223 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 12.12.2008 do 22.05.2018, založil/a Tuneman2
datum
 
 
22:47:38
22.05.2018
Jarda

-> Bukaj 22.05.18 18:05:23: tak to je pochopitelne..., ja 2006, kdyz jsem jel do poprve rapidem do Chorvatska s nove postavenym motorem, tak jsem se desil jak z5 ty kopce budu drtit na 4, mozna i 3 a ja pak temer vse jel na 5, na rovince to tenkrat dalo 182kmh a ted po 300 tis. km uz z toho nedostanu vic, jak 176kmh
22:37:50
22.05.2018
dragon_cb_cz

-> Bukaj: Co jsme tenkrát dovezli, resp. ta přibližná půlka co zůstala u mě, tak tu pořád je... plus nějaká sada 4 kusů ve folii co jsem u ní koupil ještě před tím.
18:05:23
22.05.2018
Bukaj

-> dragon_cb_cz: Ojnice (včetně ojničních ložisek), čepy, písty, kroužky, vložky...
...jo, kdybys měl navíc nějaký ojnice od Novačky, tak sem s něma1

Jinak poznatky z provozu jsou takové, že motor v otáčkách pocitově není o moc živější, než před zásahem, ale velmi výrazný rozdíl je ve schopnosti udržet rychlost ve stoupání. Zatímco předtím jsem téměř ve všech kopečkách jezdil "na doraz", tak teď mi většinou stačí půl plymu a motor se stoupáním neztrácí sílu - fajn věc hlavně na dálnici.
Jen si budu muset dávat bacha v úsekových měřeních - teď jsem se zrovna přistihl, jak tunelem nahoru valím přes kilo - zvyklej nečumět na tacho a jet "naučené schéma"3
14:51:41
21.05.2018
dragon_cb_cz

-> Bukaj: Jo, myslel jsem sání... nějaké jeté mi překáží ve sklepě 3 A co jsi teda dal nový? Komplet vložky/písty/kruhy? Ojnice staré, spodek jak byl?
09:47:01
21.05.2018
Sita

-> Bukaj 20.05.18 22:25:09: Gratuluju a trochu zavidim. Uz se taky tesim az si zacnu na bezny jezdeni rychtovat Skodovku :)
22:25:09
20.05.2018
Bukaj

Tak prvních 450 km na motoru zatím proběhlo bez problému 5
15:51:22
20.05.2018
Bukaj

-> dragon_cb_cz: Nevím, co konkrétně máš na mysli, jestli sání, tak to by mi bylo líto do nového vrtat závit na připojení podtlakové hadičky k reduktoru LPG... 4

Jinak auto už zase vrčí, prvních zkušebních 50 km ujeto a snad zatím OK (ťuk, ťuk,...) 1
Teď si dáme testovacích 2x130 km (nakonec jedu pro ty díly k m8rinkovi) a pokud dojedu, tak to bude snad asi dobrý3
Jinak prvotní pocit z "nové" stotřícy je super, že tam, kde jsem dřív jel na plný plyn mi teď stačí půlka - ještě nevím, jak to bude v otáčkách, zatím (v rámci "záběhu") moc nepoužívám druhou komoru karburátoru a netočím nad 40005
10:52:08
19.05.2018
dragon_cb_cz

-> Bukaj: Kdybys nechtěl dávat nové, mám tu jeté... ale asi pozdě a ty máš stejně dost 3
00:45:24
19.05.2018
Bukaj

-> isti 18.05.18 21:55:45: Vačku 136B sice mám připravenou, ale tohle bude jen taková rychlooprava - ani nebudu sundavat prsa a rozvody (rozvody mají najeto "jen" nějakých 150 tisíc a vypadají v pohodě, takže na to teď šahat nebudu - potřebuju hlavně, aby to bylo pojízdné...
A to prasklé sání nesouvisí s LPG, ale spíše s mým stylem užíváním vozu...3
21:55:45
18.05.2018
isti

-> Bukaj 17.05.18 21:50:20: Rozhodne nepoteší8 ale aspoň to urobíš na ďalších 200tisíc.Pri tej príležitosti nedáš výkonnejšiu vačku?
-> Bukaj 18.05.18 07:59:07: Bolo to prasknuté iba na jednej strane či na oboch?Podla mňa to s lpg nesúvisí,už som videl pasknuté sanie v škodovke ktorý používali na polné cesty.Dva dni som hladal príčinu prečo to ide na dve valce3
20:34:57
18.05.2018
LuMi

Sice ne já,ale nějakej dobrák se mi podepsal na kapotu:-(
zvětšit Co jste dnes Podělali... - obrázek od LuMi vložen 18.05.2018 20:34:57
12:53:15
18.05.2018
Luky

Já to ještě neviděl, mám jen info po telefonu od vyvažovačky. Na dvou kolech prý hází vnitřní límec tak o půl cm (nevím jakým směrem)
Dosedací plocha je čistá. Rovnání i lak dělali v jediný firmě, převzal jsem až hotový kola. Po obvodě byly zabalený ve smršťovačce, nijak jsem to nezkoumal.
Gumy nový, ale na tohle to nemá vliv. Příští týden proběhne reklamace, tak jsem na to zvědavej. Blbý je, že příští sobotu jsem na nich chtěl jet
12:06:31
18.05.2018
castrol

-> Luky: normalne to teda nieje
11:43:04
18.05.2018
Jirik_Tuňák1983

-> vhml 18.05.18 11:27:26: Stačí větší překlad a už může guma po rozválení začít házet.
11:32:58
18.05.2018
Eidy

-> Luky: Před lakováním jsi je asi nezkoušel roztočit, co? Ale normální to není. Jak tu padlo, není nalitá dosedačka?
11:27:26
18.05.2018
vhml

-> Luky 18.05.18 10:47:20: a máš kulatý pneumatiky? Ono to zní jak blbost, ale málokterá guma je fakt kulatá.
11:26:49
18.05.2018
Jirik_Tuňák1983

-> Luky 18.05.18 10:47:20: Že by je přetopili (nezdá se ti lak moc křehký?) a nebo před lakem někomu upadly? Na vyvažovačce běžely rovně a neházely moc závaží? Gumy jsi tam vracel původní? Ty vypadají jak?
upraveno 1x, naposled 18.05.2018 11:27:00
11:24:06
18.05.2018
dragon_cb_cz

-> Luky: Rovinnost dosedací plochy?
10:47:20
18.05.2018
Luky

Je normální, když si necháš srovnat a nalakovat práškem kola, necháš je obout, a ony pořád hází?! 121 176
10:03:21
18.05.2018
Tom Troll

-> Bukaj 18.05.18 06:56:32: Jeden mistr mi vyprávěl jak si stavěl motor 120 od novoty a naschvál tam dal vložky A a písty C. Dlouho to zabíhával a musel se k tomu dost šetrně chovat, ale nakonec to jezdilo jak drak a sám se divil co z toho motoru bylo možný vymáčknout skvělou tolerancí na pístech4
09:43:39
18.05.2018
Jarda

-> Nwkt 18.05.18 09:13:33: lambda to vydrzela a kat taky, a je to podtlak, sekvencka by to udelat nemela... je divne ze Matejovi to udelalo, muselo tam byt neco hodne spatne4
Me za 3/4 milionu km na LPG 2x stredovej dil vyfuku na 2 ruznejch feldach a karbec na favu, ale to jsem startoval na 3 baterky a bylo -27°C a moc levny to neni, kdyby bylo LPG za 3kc, jako v Kazachstanu to by bylo levny, ale zas je fakt ze v takovym stavu jsem jeste LPG filtr nemel :)))
upraveno 1x, naposled 18.05.2018 09:55:42
09:26:18
18.05.2018
castrol

-> Nwkt: ked ale ono je to take usporne jazdenie 1
09:13:33
18.05.2018
Nwkt

-> Jarda: To jsou ty vaše plyny 3 3 Až se ti takhle rozletí katy a odpraví to obě lambdy na 1,8T tak zabrečíš .... 3 3 3
09:08:12
18.05.2018
Jarda

-> Nwkt 18.05.18 08:55:56: tak ono kdyz to nepali... me nedavno felda na 3 valce a rozlitl se vyfuk
08:55:56
18.05.2018
Nwkt

-> Bukaj 18.05.18 07:59:07: že prdne plastový sání na LPG je normální, ale tohle je už docela extrém 3
08:22:15
18.05.2018
Bukaj

-> Syny 18.05.18 08:19:02: Brisky jsem tam měl předtím a nikdy žádný problém. Tohle udělala funglnová NGK (asi padělek)... -> Bukaj 14.05.18 23:37:26: 8
08:19:02
18.05.2018
Syny

-> Bukaj: Brisky?
08:03:57
18.05.2018
Bukaj

-> Jarda 18.05.18 08:01:10: Tak ono asi bude jedno, na co to zajíždím, i když na benzín se to bude lépe chladit...
...no, uvidíme1
08:01:10
18.05.2018
Jarda

-> Bukaj 18.05.18 07:55:36: no vymenil jsem ji a uz to bylo OK, ale tam ten cistej propan to bylo neco, musel jsem hodne pridat na bohatosti4
A budes to zajizdet na LPG? ja bych asi radeji na benzin4, kor kdyz Ty mas karbec v OK stavu...
07:59:07
18.05.2018
Bukaj

...a sání...9
zvětšit Co jste dnes Podělali... - obrázek od Bukaj vložen 18.05.2018 07:59:07
07:58:23
18.05.2018
Bukaj

...zbytky elektrody svíčky a od nich vydřená vložka 8
zvětšit Co jste dnes Podělali... - obrázek od Bukaj vložen 18.05.2018 07:58:23
07:55:36
18.05.2018
Bukaj

-> Jarda 18.05.18 07:30:02: A zjistil jsi, zda to bylo vadnou svíčkou, nebo něčím jiným?
A když už tady mám připravenou tu sadu pístů, tak půjdou nové...4
-> kraska98 18.05.18 07:30:06: Tak já jsem generálku plánoval už vloni na jaře - z důvodu, že motor měl najeto přes 200 tisíc (z toho cca 150 tisíc na LPG), ale po sundání hlavy (dělal jsem přesahy a dával hlavu s tvrzenými sedly) se ukázalo, že generálka zatím netřeba, tak jsem to odložil na letošní jaro - a to zase nebyl čas to řešit, tak jsem si říkal, že aspoň vyzkouším, kolik takový rozumně udržovaný sériový škodovácký motor vydrží bez generálky - aktuálně má něco přes 235 tisíc a ač jsem už chtěl dělat generálku, tak jsem zjistil, že spodek motoru (klikovka a její uložení) je úplně v cajku, takže bude jen výměna vložek, abych zjistil, jak vlastně má jezdit 130 v rozumném stavu...3
zvětšit Co jste dnes Podělali... - obrázek od Bukaj vložen 18.05.2018 07:55:36
07:30:06
18.05.2018
kraska98

-> Bukaj: Fíha, takže z malé údržby se vyklubala skoro komplet GO motoru. 3
07:30:02
18.05.2018
Jarda

-> Bukaj 17.05.18 21:50:20: asi bych kvuli zaklepane elektrode pist nedaval, vim o motoru, ktery s tim jeste najezdil pres 100tis. km4 ale nepsal jsem Ti, ze svicka mi v Uzbekistanu delala to stejne?... :)
Ojnice jsem nikdy neresil :( ty jsem vzdy prehazel jen z motoru 1 do motoru 2 a vzdy no problem...
06:56:32
18.05.2018
Bukaj

-> Borderer: Vložky, písty, kroužky. Chtěl jsem úplně původně (než se stala ta příhoda se svíčkou) dát jen nové vložky a kroužky na původní písty, ale když je na dně pístu zaklepaná ta elektroda ze svíčky, tak i písty.
A písty půjdou nové - mám tu sice sadu slušných použitých, ale toleranční třídy A a všechny vložky, které mám k dispozici, jsou zase toleranční třídy B...7

Jinak váhám, jaké použiji ojnice. Původní jsou ještě v motoru a nepřevažoval jsem je, ale vím, že už dlouho (posledních cca 160 tisíc) klepal nějaký pístní čep, a na to, abych měnil pouzdra a nechal je přestružit, zúhlovat a vyvážit jaksi nemám čas (chci, aby to auto zítra vrčelo)...
...uvidím, jak moc velké na nich zjistím vůle.
Pak tu mám sadu slušných ojnic z druhého 130 motoru (ze kterého pocházejí ty Ačkové písty) - jenže jsem je převažoval a dvě jsou pravděpodobně jiné váhové kategorie (ač jsou v motoru z výroby9) - dvě mají 605 g a další dvě 615 g...
Tak buď si nějak dovyvážím ty dvě těžší, nebo tu mám sadu nových...
...u nových (vyloupnutých z vosku) si zase nejsem jist, zda jsou rovnou připravené k montáži. Váhově jsou v toleranci (+-1 g), pouzdra na čep mají také připravená, jen si nejsem jist, zda jsou z výroby zúhlované - a na to jaksi nemám přípravek, jak to změřit... 8
23:13:03
17.05.2018
Borderer

-> Bukaj: Takže dáváš celou pístní sadu nebo jen tu jednu vložku?
21:50:20
17.05.2018
Bukaj

-> Bukaj 14.05.18 23:37:26: Tak jsem to před chvilkou rozebral a zjistil, že (pravděpodobně):
Příčina velmi neklidného volnoběhu, cukání v nízkých otáčkách a střílení do sání při brzdění motorem (na LPG horší, na benzin méně výrazné) byla chudá směs v důsledku prasklého sání9
...a příčina náhlého výrazného klepání byla upadlá středová elektroda (jiskřiště) nové svíčky - pravděpodobně výrobní vada svíčky - zbytek elektrody je zaklepán v pístu...8
Jinak (kromě sání, pístu a vložky) vypadá motor v pořádku, takže v sobotu dám nové sání, vložky, písty, zabrousím ventily (zkoušel jsem těsnost benzinem a všechny docela dost propouštěly) a uvidíme 1
21:31:47
15.05.2018
Bukaj

-> Matthes, záškodník z TechWebu 15.05.18 13:55:51: 9 Vytanuly mi z paměti věci, které tam raději měly zůstat hluboko uzavřené 3
16:06:22
15.05.2018
Jarda

a ja uvazoval o aru, ikdyz treba ve snowboardacich to ARO vypadalo dost schopne a bylo od AMC :)
14:14:13
15.05.2018
dragon_cb_cz

-> minno: Mám pocit, že Bukajovo popis jeho zkušeností s tím jeho autem jak mi ho kdysi osobně líčil nebyl od toho tvého moc odlišný 3
13:55:51
15.05.2018
Matthes, záškodník z TechWebu

-> Bukaj: Tyjo, sem k tý dáčiji našel tohle téma, to jsi ještě nebyl na virtu :-D

skoda-virt.cz/cz/.../1149 22-dacie-1304-valnik
upraveno 1x, naposled 15.05.2018 13:56:29
13:45:35
15.05.2018
Jarda

-> minno 15.05.18 13:21:10: ja prijel jednou na sraz veteranu v rumunsku a cpali me mezi zapadaky, ne mezi dacie, lady, ara, ale mezi vw brouky, oply apod. zlutym rapidem
13:21:10
15.05.2018
minno

-> Bukaj: Dacia 1307 je ako pozerám vlastne Double Cab. Tú som mal ako služobák v rokoch 2004-5, auto bolo r. v. 2003, vo firme bolo od nova. Motor Renault 1,9D a 4x4 pohon. Horšie auto ako toto som v živote nezažil. Takže porovnávať to s prevádzkou 130 je úplne scestné. Pretože azda každé iné auto je lepšie, ako bola tá Dacia :) Kupovaná bola na leasing, po najazdení zhruba 40 tis. km ako umrela spojka sa "auto" vracalo leasingovke. A oni to asi zhodili zo skaly :)
Celý čas veľký problém s radením spiatočky, za tých málo km odišli zadné brzdy, problém aj s brzdovým posilňovačom, odpadli stierače, vonkajšie zrkadlá, vypadla vložka zámku z dverí3, myslím že sa aj zlomil kľúč od dverí (tenké blato), prestal fúkať ventilátor kúrenia, často nechcelo vypínať štvorkolku (pobúchanie po palubovke, kde bol vypínač, pomohlo 1), raz som si otvoril šoférové okno a nazad som ho už nedal - ostalo spadnuté v dverách3 Problém s geometriou od nova (krivo sa drali gumy - pozoroval som aj na iných týchto vozoch) - raz pri predbiehaní iného auta v nízkej rýchlosti za mokra (odhadom 60kmh) mi tak ustrelil zadok, že som to ledva ukočíroval. No proste des, paródia na auto. Ale aspoň kopec srandy. Len škoda, že auto viac stálo v servise, ako na cestách. V tých časoch som si neskutočne pochvaľoval škodovku. Škoda 120 bola pocitovo oproti tomu kvalitou prevedenia a pocitom z jazdy ako mercedes oproti trabantu.
12:42:52
15.05.2018
Jarda

-> Bukaj 15.05.18 12:32:24: To ja cumel, jak v rumunsku jsou pekne felicie, protoze se tam moc asi nesoli a novejsi dacie shnile na sracku, dokobce i v dusterech jsem videl diry a o loganech nemluve, ale dival jsem se do podbehu a zadnej plastizol, pouze lakovanej
, teda spis zrezlej plech 9 veril bych, ze to snad ani forezu nema...
12:32:24
15.05.2018
Bukaj

-> Jarda: Dacia byla r.v. 2001 - kupoval jsem ji jako osm let "nové" auto a vypadala tak na třicet let...
...byla to příšerná srajda - velmi praktický vůz, kdyby to vyrobil VW, ale v podání Rumunů to bylo uplácané z bláta... 10
Opravoval jsem to použitím dílů ze škodovek...3
Rapida mám 136, ale než ten vyjede, bude to hodně dlouho trvat...
09:36:57
15.05.2018
Jarda

-> Bukaj 15.05.18 09:24:19: A jakej to byl rok, ta dacie? Jsem zvedav az zprovoznim tu nivu 2007, ja se bude nebo nebude sypat.
Toho rapida mas vlastne 130 nebo 136? Vsak nerikam, ze to je spatny auto, technika rapid je super a drzi, jen ten motor, s favomotorem by to bylo lepsi, to mi nevymluvis...:) Ja ted po pul roce stani ujel rapidem o vikendu sice jen 700km, ale bez jedineho nedostatku, nedostatek by byl, kdyz bych to prepl na benzin :) to nevim, jestli by vubec jelo :/.
upraveno 1x, naposled 15.05.2018 09:38:20
09:24:19
15.05.2018
Bukaj

-> Jarda 15.05.18 09:13:21: Hele, kdybych měl na tom autě poměr oprav a najetých kilometrů jako třeba u nejnovějšího vozu, který jsem vlastnil (Dacia 1307), tak to po roce jde z domu. Ale na 130 LPG mám v tomto ohledu úplně nejlepší poměr ze všech svých vozů. Soudím, že autu svědčí, když je v každodenním provozu a nesvědčí mu občasné ježdění, nebo ježdění na krátké trasy.
130 LPG je prostě auto, které mne baví i si na sebe (a ostatní mé škodovky) dokáže vydělat, přičemž ze všech mých škodovek má nejlevnější provoz (také díky LPG) a nejnižší investice5
09:18:06
15.05.2018
Bukaj

-> Jarda: 130 má pístní čep nalisován v pístu, jako 1000-120, takže možná má pouzdro v ojnici nižší životnost, než u Fa/Fel, ale ne nijak výrazně...

-> peter13789: V kultuře chodu není žádný rozdíl, ty motory jsou konstrukčně stejné, rozdíl je pouze ve výkonu ve prospěch osmikanálu. Na kulturu chodu má vliv spolehlivější LEKR s mnohem delší životností u Fa oproti SEDRu u 130, ale s dobře nastaveným nevyběhaným karburátorem má LEKR navrch jen v přechodech, kde i bezchybný SEDR není 100% dokonalý5
A LPG nesvědčí ventilovým sedlům starších hlav, ale pokud jsou sedla na to uzpůsobená, není problém 4
09:13:21
15.05.2018
Jarda

-> peter13789 15.05.18 09:01:17: ale tak on s tim ma trpelivost podobne, jako ja s nivou :) ono kdyz uz na tom clovek tolik udela, to znam..., ale pouzivat ji k dennimu jezdeni, tak bych ji asi po roce zapalil a hodil ze skaly :)))
Extreme Tyres