Princip radaru

prohledat
121 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 15.03.2008 do 06.09.2009, založil/a UltraFan.
řadit dle data
21:08:59
06.09.2009
LiMaK - 742 forever
-> Kočislav: tak nejak jsem si to myslel že to bude...

ne že bych jezdil jak ovád, ale prece jen se mi v desti jede lepe, bo nemusim hypnotizovat ručičku tachometru, jestli je tam 49 nebo 57....
20:46:54
06.09.2009
Kočislav
-> LiMaK - 742 forever: Co se týček klasických radarů - bradavic, i lidarů, v dešti nebo mlze je snížena šířitelnost příslušných vln. V praxi to má za následek to, že je snížena pravděpodobnost, že tě přístroj změří. Na výsledek měření (odchylka apod.) to vliv nemá. Např. za hustého deště bradavice není schopna měřit téměř vůbec.
18:46:27
06.09.2009
myschaak AZNP K.Hora
je fakt že v zimě mě blejskla ta krabice co blikne dvakrát oranžově někde za Turnovem a byla dost mlha...doteď nic nepřišlo50
18:26:59
06.09.2009
David29
-> myl@s: Takže to je informace k hovnu, pač přenosnej nebudou v dešti vytahovat že-) Pokud teda nepoužívaj tenhle systém i ty Passati...



A víš jak to je teda s těma úsekovejma?
15:56:12
06.09.2009
myl@s
-> David29: ne kolem buzer budek, pisu PRENOSNY radar
02:16:13
06.09.2009
LiMaK - 742 forever
tak ja to myslel trochu ve fyzykalnejsi rovine...



když v mlze svitim svetlama, tak mlha paprsek rozptyluje, jak se odrazi od casteček mlhy....

to same v mrholení...když trebas fotím s bleskem v mlze, tak je na fotce videt hovno, bo tam jsou samé malé bílé tečičky....(plati i pro dest)



a ted me napadá, jak vlastne ten radarový paprsek, nebo i laserový, reaguje na rozptyl v kapkach vody/mlhy....

Jestli se to proste nerozostří natolik, že to hovno měří, a nebo zdali treba se paprsek neodrazi od kapek deste a taky to nic nemeri...





to, že když prší, tak elektrické pristroje vlhnou, to je mi jasne....to by se snad na toto ptal jen idiot... 8 to je jako s tím dotazem na Mladou Boleslav jak rozezname policejni felicii...že prej ma maják a je specialne nabarvená s napisem policie...
23:11:22
05.09.2009
David29
-> beastyLA - ten první: Ono toho zas tolik neni.. tyhle ty úsekáče na Jižní spojce (ono všeobecně v Praze) jsou celkem profláklý.. a řidiči tolik zdegerovaný, že jednou "pro sichr" ještě od 10km/h méně...



-> myl@s: Chceš říct, že když prší, tak kolem "buzerbudek" můžu jezdit jak chci?
21:54:31
05.09.2009
myl@s
-> LiMaK - 742 forever: fyzikalni rozbor je naprosto jednoduchy, prenosny radar obsahuje klasicke PDA, proto se za deste nepouziva, nebot to vlhne
20:51:04
05.09.2009
LiMaK - 742 forever
a ted jedna má hlodavá otázka...jak je to s radary, prevazne stacionarnimi, ktere meri jen okamžitou rychlost....a nebo i s radary pohyblivými (trojnožky s městakem... :-)



když prší, nebo je celkem hustá mlha...

Jako pochybuju, že nejakej mestak bude stat v prutrži mračen s trojnožkou a merit, ale mame tu v Ově i stacionary na sloupech....tak by me celkem zajimal nejaky rozbor, zdali je to fyzikalne mozne merit radarem v mlze, nebo mrholení/desti.... teda jestli ty kapky vody ve vzduchu nebudou ovlivnovat ty vlny radaru, jako ze by to rušily...
upraveno 1x, naposled 05.09.2009 20:51:29
19:03:01
05.09.2009
beastyLA - ten první
-> David29 05.09.09 09:28:58: co jsem slyšel, tak by to na jižní spojce mělo fungovat tak, že se ti z bodu A počítá čas do bodu B, ten se vydělí dráhou a výsledkem je Vp, tedy průměrná rychlost a dle ní, buď se tvůj záznam skartuje nebo se pošle na Mú v Praze, kde toho mají tolik, že pokud Ti do roka nepříjde pozvánka, je tvůj záznam opět skartován... ale jak to přesně je nevím 8 ale také by mě to zajímalo4
10:14:56
05.09.2009
David29
-> Kloggie: Tam jsou úsekáče, a ted jsou i značený značkama (paragrafy)... ale kamarád co jezdí na motorce tak řikal, že radary díky tomu neřešej...
10:11:37
05.09.2009
Kloggie
A jak je to s motorkama, když nemaj vepředu spztku? Někdy mi totiž skůtr vytáhne kilo ve strahovským tunelu ve směru na smíchov. No, někdy...skoro vždycky1 A je to ve strahovským tunelo úsekový, nebo se tam fotí? Já mám za to že je to stacionární radar - tj. že "jenom" fotí.
upraveno 1x, naposled 05.09.2009 10:11:51
09:42:54
05.09.2009
David29
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Vim, že hned za koncovejma radarama občas stojej měštáci..



Dobrý, můžu po Jižní spojce lítat furt 100kou 40
09:30:34
05.09.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> David29: Melo by to tak byt. Kdyz nemaj cas vjezdu tak tezko vyhodnoti rychlost jen z casu vyjezdu. Pokud ovsem nejsou kurvy a nemaj este nejaky mereni navic u tech koncovych kamer 3
09:28:58
05.09.2009
David29
Mám dotaz na úsekový měření..

Někde začíná (A) a někde končí (B).

Na jižní spojce jsou, jak je všeobecně známo, tři pruhy, tzn, 3kamery s radarem (1 na pruh). Ale:

V místě na jížní spojce kde je 60ka - Na připojovací pruh s benzinky OMV žádná kamera v bodě A neni... takže když vyjedu s pumpy, zařadim se za kamerama (tudíž by mě neměli zaznamenat vjezd do úseku), tak pak můžu jet normálně 80kou?

Jak to takhle je?
09:22:10
25.03.2008
COL
King 24.03.08 10:33:50 napsal:
-> pajavlk: Tzv. lidar - používaj ho hlavně městský polopolicajti. Měří se vzdálenost měřenýho auta v rozestupu několika vteřin. Strážník musí udržet po tu dobu auto (resp. nějakou jeho svislou plošku) v zorným poli zaměřovače, takže se to spíš používá ve spojení se stativem. To se mi docela vymstilo na trase od Barranďáku nahoru na Plzeň, kde v dělícím pásu kvasil nějakej jouda v reflexní vestě a vejral do do něčeho na stativu, což jsem mylně vyhodnotil jako zeměměřiče a von to měšťák s lidarem :)




No ale ty bezny stroje co meli/maji mestsky podpolicajti, snad mely nejaky obyc fotak (alespon to na fotkach tak vypadalo) a on psal o komplet IR systemu....



Jinak bych rekl, ze meri vzdalenost toho auta ve vyrazne ktratsich intervalech nez nejakych vterinach. Je pravda, ze musis udrzet paprsek na stejnem miste, ale nemas zadnou jinou moznost jak overit, ze se ti povedlo, nez to zmerit znova. Navic, cim by byl delsi interval mezi merenima tim by bylo horsi paprsek tak udrzet. Takze ja si spis myslim, ze se provede v kratkem useku hodne mereni vzdalenosti, pak se posoudi smysluplnost a vyhodnotitelnost ziskanych dat a udaj se bud vyhodnoti nebo nevyhodnoti.



Ale zajimalo by mne to mereni vzdalenosti v konkretnich v detailech, abych vedel jak ho nejak rafinovane eliminovat.... a taky jaky kuzel ma prijimaci optika, abych vedel, jestli to ma vubec smysl.
21:12:12
24.03.2008
Kloggie
-> UltraFan.: hele ještě k tomu strahovskýmu tunelu, tam to úsekový neni, je tam radar co fotí, úsekový měření začíná až na jižní spojce za baranďákem ve směru na D1. Já tam jezdím poměrně často za mladou - sjíždim na exitu na Krč.
20:53:17
24.03.2008
fine_ray
-> King: no tak takovou bych potřeboval loni v dubnu :D 2500,- 3 body..

stejnak to slyším rád a zkusil bych to do budoucna 3
19:42:03
24.03.2008
King
-> borrico: No jistě! :)

Ještě si vzpomínám, jak nedávno zaparkoval svoje servisní vozidlo nějak nešikovně v centru Prahy a než se vrátil ze servisního zásahu, bylo fuč. Dotazem na bengárně mu řekli, že ho odtáhli, tak sed na metro a byl na tom odstavným parkovišti jenom pár minut po příjezdu odtahovky, takže platil jenom malinko. Jenže to bylo v době, kdy porušení zákazu zastavení byly nesmyslně i body, tak vyslal na inšpektorát "blízkou" manželku. Měla kliku, že ouředník byl její spolužák z gymplu, ale neodpustil si rejpavou poznámku, že všechny špatně zaparkovaný služebáky v poslední době zásadně říděj manželky zaměstnanců :)
17:53:29
24.03.2008
borrico
-> King: Tak to si sekretářka zasloužila prémie, ne? 3
17:21:18
24.03.2008
King
-> fine_ray: Auto je soukromý a psaný na mě (kvůli bonusu povinnýho ručení :). Ale i kdyby to bylo ve služebáku, stejně bych se o osobu blízkou pokusil :) Mýmu bejvalýmu kolegovi přišlo do firmy "rychlý foto" a přinesli ho dva policajti. Naštěstí narazili na nerudnou sekretářku, která jim řekla, že údaje o půl roku starejch jízdách sice archivujou, ale že absolutně nemá čas se hodinu vrtat v nějakejch starejch papírech v archivu....mno a soudruzi jenom pokrčili rameny....a zklamaně odešli :)
12:52:39
24.03.2008
fine_ray
-> King 24.03.08 12:46:17: 3 3 týwe..na koho je psaný auto? :)
12:49:12
24.03.2008
fine_ray
-> King: njn, jenže s firemní károu je to těžký.. :-/ prostě musím jezdit jako hodný kluk... 1
12:46:17
24.03.2008
King
.....jo a když jsme u těch úsekovejch měření: Taková veselá historka ze včerejška. Jedeme si takhle s dětma z cirkusu a manželka způsobně brzdí před kamerou úsekovýho měření na Zálabí. jenže hned jak jsme ho minuli, začala přidávat. Dovolil jsem si poznamenat, jestli ji nevadí i ta druhá kamera, která je o 300m dál za křižovatkou :) Drahá polovička ještě položila doplňující otázku, kdy jsem ji stručně vysvětlil princip onoho "radaru" a pak se doslova orosila :) Oni tam jsou namontovaný tyhle radary v obou směrech a podle denní doby měřej 40 nebo 50. Mno a choť si myslela, že stačí udělat úlitbu bohu dopravní buzerace v podobě přibrždění před první kamerou a pak neručeně pokračovat v obvyklém tempu :)

Sice to úsekový měření má nějakou toleranci max. průměrný rychlosti, ale.......
12:37:51
24.03.2008
David29
-> King: Tak kdyby to bylo rámci autoškoly tak je mi to fuk 1 Jeli sme s kamarádem, jenže moje auto je napsáno na mojí matku...ale co, osoba blízká 1
12:33:17
24.03.2008
King
-> David29: A to bylo v rámci autoškoly? Jestli jo, pak jako na "neřidiče" se na tebe punktsystém nevztahuje, si teda myslím :)
12:16:16
24.03.2008
David29
-> King: Hm..tak stejně tomu nerozumim 40 Budu doufat že nic nepřijde....
12:11:14
24.03.2008
King
-> David29: Stacionáry používaj ve většině případů jenom trvalý nasvěcování "scény" infračerveným reflektorem ( CCD snímá i IR). Nepletu-li se, na nábřeží žádnej radar není, ale spousta křižovatek má kamery na hlídání průjezdů na červenou a nebo jenom na monitorování provozu....
12:08:09
24.03.2008
David29
-> King: Noo..byl to radar napevno (před křižovatkou).... já teda nevim, ale radary používaj klasickej blesk jako foták?
12:07:42
24.03.2008
pajavlk
-> King: dík za objasnění 4
12:06:42
24.03.2008
King
-> David29: Stacionáry blesk nepoužívaj, takže jedině, že by třeba měšťáci měřily z auta. Jinak si lidi odraz tlumenejch světel od kamer a reflektorů radarů pletou s bleskem 4
11:39:34
24.03.2008
David29
-> petr s: 40
11:32:18
24.03.2008
petr s
-> David29: Na tebe musí bliknout vždy jenom tě uvidí
10:43:33
24.03.2008
David29
Mno a já se zeptám... takhle si to jedeme v Praze po nábřží (u Podolské vodárny) a najendou "blik". Zdá se že blik radar (byla už tma), jenže sme jeli asi 45 tak se mi to nějak nezdá. Musí bliknout vždycky, nebo jen když jedeme moc rychle?
10:33:50
24.03.2008
King
-> fine_ray: Tak nějak viz ten můj odkaz na D-fense níže. Je tam celej seriál o radarech a způsobech, jak s tím vyjebat.

Já jsem si třeba zautomatizoval návyk zklápět sluneční clonu, kdykoliv projíždím úsekovým měřením . Ne, že bych jezdil jak hovado, ale jeden nikdy neví :)

-> pajavlk: Tzv. lidar - používaj ho hlavně městský polopolicajti. Měří se vzdálenost měřenýho auta v rozestupu několika vteřin. Strážník musí udržet po tu dobu auto (resp. nějakou jeho svislou plošku) v zorným poli zaměřovače, takže se to spíš používá ve spojení se stativem. To se mi docela vymstilo na trase od Barranďáku nahoru na Plzeň, kde v dělícím pásu kvasil nějakej jouda v reflexní vestě a vejral do do něčeho na stativu, což jsem mylně vyhodnotil jako zeměměřiče a von to měšťák s lidarem :)
19:03:24
23.03.2008
Nwkt
-> pajavlk: Ten mají měšťáci v Plzni už přes rok
19:01:10
23.03.2008
pajavlk
teď sem četl, že zavedly nějaký radar který pracuje na principu laseru. V práci používáme lejzrovej dálkoměr, takže typuju, že to bude fungovat na stejným principu. Chválili to tam hlavně z důvodu, že se s tím dá měřit v noci, má to jakousi IR kameru která fotí kvalitně i za úplný tmy. Ale stojí prej skoro čtvrt mega 24
18:45:42
23.03.2008
fine_ray
-> Labros: a jak je tedy technicky úsekový radar?

Vyfotí vše co se pod nim hne, a pak srovná dvě stejné fotky (ocr nebo lidkský faktor??) a podle času průjezdu pod 1. a 2. branou dopočte rychlost a případně rozsvítí nápis: "sebrat body". ?
16:25:19
21.03.2008
haso
u nas v tuneli sitina a v podstate po celom dialnicnom obchvate sa ma ist 80, isiel som dneska s kamaratom a predbehla nas octavka co isla urcite viac nez 80, dovolujem si tvrdit tak do 120...a vosla do tunela, v polke tunela nas uz predbiehali policajti, a za tunelom uz ho mali odstaveneho, takze si myslim ze tam to merali nejako na zaciatku vstupu do tunela a jak zmerali hned aj vystartovali, konecne som ich videl ako si plnili pracu a nielen buzerovali 6
11:37:48
21.03.2008
Labros
Začetl jsem se kousek zpátky, princip radaru, je pravda že to je vlastně to samé jako červený posuv, což je analogický s Dopplerovým efektem, ale to samý to není. Dopplerův efekt kdy se zvuk šíří ve vzduchu konstantní rychlostí vůči vzduchu je jasnej, to je ta formule která se vůči vzduchu pohybuje, ale v případě elektromagnetickýho záření které se pohybuje stejně rychle vůči radaru i vůči jedoucímu autu už to tak triviální není. Vím že vysvětlení existuje, ale klasická fyzika a selskej rozum na to nestačí.
11:26:57
21.03.2008
David29
-> U-Geen: To je fakt..v autoškolách tě naučej jedině si správně seřídit sedačku 40 Druhou jízdu sem zatim jel nejvíc 110 při předjíždění pač se začala na mě lepit Karosa 1(to bylo už na dálnici, za Strakonickou - pro rejpaly).

Já mám moc hezkou kazetu...je to od Landy a Kresty - Bourá jen blb? Trvá asi hodinu, a zaujalo mě to 6
08:26:04
21.03.2008
U-Geen
-> King: to kazdopadne... v CR neni problem ze lidi jezdej rychle, ale ze neumej jezdit. nedostatek ohleduplnosti, predvidavosti a mysleni i za ty druhy... netusim co se s tim da delat, v autoskolach to neucej a vychovny porady v TV na to jsou kratky :)
23:06:31
20.03.2008
King
-> David29: Mno tak těch 200 umí jezdit bezpečně skutečně málokdo a ani já se už v takový rychlosti necejtim a dlouhodobě tak nejedu (je na to potřeba taky pořádnej HW, což není nějaká koktávka :) Kdyby všichni jezdili stejně rychle, byla by to sice idylka, ale je jasný, že je to utopie. Zkušenost

Německa říká, že ani dálnice, kde se pohybujou auta s rozdílem rychlostí až 150km/h, nemusí nutně znamenat masakry4 Předvídavost, čumění do špíglů, dodržování bezpečný vzdálenosti a žádný naschvály - na to je českej buzersystém krátkej......
19:47:48
20.03.2008
U-Geen
-> King: je prima, ze jdes do sebe :-)
19:34:26
20.03.2008
David29
-> fine_ray: Na silnicích vždycky bude bezpečně když budou všici jezdit stejně...jenže to je nereálný. Vždycky někdo pojede 40 a někdo 50....

Když všichni pojedou 200 (za předpokladu že to umí), furt to bude bezpečnější, než když většina pojede 150 a někdo 230....
19:14:53
20.03.2008
King
-> U-Geen: 12 Ano 12 .....odbíhám do kuchyně pro pytlík hrachu, sypu si ho pod klečící kolena, beru svůj oblíbený svazek kopřiv a šlehám se do od tropického slunce spálených zad....a ještě se tu povaluje zdroj k modemu 24V střídavých......šup s krokodýlky na genitálie a na prsní bradavky.... a k tomu Vaška a Evu v mp340
16:34:49
20.03.2008
fine_ray
-> King: souhlas4

"budeme jezdit 50/90/130 a na silnicích bude najednou bezpečno! To jsme ale mistři opatření..."8
14:58:02
20.03.2008
David29
-> U-Geen: 3 3 3
14:52:30
20.03.2008
U-Geen
-> King: dobytku, vis kolik ohrozis v ten nadzvukove rychlosti na dalnici lidi? kolik kolenovrtu jedoucich 110 jako ja z tebe dostane infarkt? ci dokonce 90karu? ze se nestydis.
14:36:05
20.03.2008
David29
King 20.03.08 12:12:41 napsal:

-> David29: Stejně jako ten kdo jede pomalejc není automaticky vzornej řidič a kolikrát spíš hovado :)


Kam tim narážíš? 40
Extreme Tyres