-> Kočislav: tak nejak jsem si to myslel že to bude...
ne že bych jezdil jak ovád, ale prece jen se mi v desti jede lepe, bo nemusim hypnotizovat ručičku tachometru, jestli je tam 49 nebo 57....
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Princip radaru
-> LiMaK - 742 forever: Co se týček klasických radarů - bradavic, i lidarů, v dešti nebo mlze je snížena šířitelnost příslušných vln. V praxi to má za následek to, že je snížena pravděpodobnost, že tě přístroj změří. Na výsledek měření (odchylka apod.) to vliv nemá. Např. za hustého deště bradavice není schopna měřit téměř vůbec.
je fakt že v zimě mě blejskla ta krabice co blikne dvakrát oranžově někde za Turnovem a byla dost mlha...doteď nic nepřišlo

-> myl@s: Takže to je informace k hovnu, pač přenosnej nebudou v dešti vytahovat že-) Pokud teda nepoužívaj tenhle systém i ty Passati...
A víš jak to je teda s těma úsekovejma?
A víš jak to je teda s těma úsekovejma?
-> David29: ne kolem buzer budek, pisu PRENOSNY radar
tak ja to myslel trochu ve fyzykalnejsi rovine...
když v mlze svitim svetlama, tak mlha paprsek rozptyluje, jak se odrazi od casteček mlhy....
to same v mrholení...když trebas fotím s bleskem v mlze, tak je na fotce videt hovno, bo tam jsou samé malé bílé tečičky....(plati i pro dest)
a ted me napadá, jak vlastne ten radarový paprsek, nebo i laserový, reaguje na rozptyl v kapkach vody/mlhy....
Jestli se to proste nerozostří natolik, že to hovno měří, a nebo zdali treba se paprsek neodrazi od kapek deste a taky to nic nemeri...
to, že když prší, tak elektrické pristroje vlhnou, to je mi jasne....to by se snad na toto ptal jen idiot...
to je jako s tím dotazem na Mladou Boleslav jak rozezname policejni felicii...že prej ma maják a je specialne nabarvená s napisem policie...
když v mlze svitim svetlama, tak mlha paprsek rozptyluje, jak se odrazi od casteček mlhy....
to same v mrholení...když trebas fotím s bleskem v mlze, tak je na fotce videt hovno, bo tam jsou samé malé bílé tečičky....(plati i pro dest)
a ted me napadá, jak vlastne ten radarový paprsek, nebo i laserový, reaguje na rozptyl v kapkach vody/mlhy....
Jestli se to proste nerozostří natolik, že to hovno měří, a nebo zdali treba se paprsek neodrazi od kapek deste a taky to nic nemeri...
to, že když prší, tak elektrické pristroje vlhnou, to je mi jasne....to by se snad na toto ptal jen idiot...

-> beastyLA - ten první: Ono toho zas tolik neni.. tyhle ty úsekáče na Jižní spojce (ono všeobecně v Praze) jsou celkem profláklý.. a řidiči tolik zdegerovaný, že jednou "pro sichr" ještě od 10km/h méně...
-> myl@s: Chceš říct, že když prší, tak kolem "buzerbudek" můžu jezdit jak chci?
-> myl@s: Chceš říct, že když prší, tak kolem "buzerbudek" můžu jezdit jak chci?
-> LiMaK - 742 forever: fyzikalni rozbor je naprosto jednoduchy, prenosny radar obsahuje klasicke PDA, proto se za deste nepouziva, nebot to vlhne
a ted jedna má hlodavá otázka...jak je to s radary, prevazne stacionarnimi, ktere meri jen okamžitou rychlost....a nebo i s radary pohyblivými (trojnožky s městakem... :-)
když prší, nebo je celkem hustá mlha...
Jako pochybuju, že nejakej mestak bude stat v prutrži mračen s trojnožkou a merit, ale mame tu v Ově i stacionary na sloupech....tak by me celkem zajimal nejaky rozbor, zdali je to fyzikalne mozne merit radarem v mlze, nebo mrholení/desti.... teda jestli ty kapky vody ve vzduchu nebudou ovlivnovat ty vlny radaru, jako ze by to rušily...
když prší, nebo je celkem hustá mlha...
Jako pochybuju, že nejakej mestak bude stat v prutrži mračen s trojnožkou a merit, ale mame tu v Ově i stacionary na sloupech....tak by me celkem zajimal nejaky rozbor, zdali je to fyzikalne mozne merit radarem v mlze, nebo mrholení/desti.... teda jestli ty kapky vody ve vzduchu nebudou ovlivnovat ty vlny radaru, jako ze by to rušily...
-> David29 05.09.09 09:28:58: co jsem slyšel, tak by to na jižní spojce mělo fungovat tak, že se ti z bodu A počítá čas do bodu B, ten se vydělí dráhou a výsledkem je Vp, tedy průměrná rychlost a dle ní, buď se tvůj záznam skartuje nebo se pošle na Mú v Praze, kde toho mají tolik, že pokud Ti do roka nepříjde pozvánka, je tvůj záznam opět skartován... ale jak to přesně je nevím
ale také by mě to zajímalo


-> Kloggie: Tam jsou úsekáče, a ted jsou i značený značkama (paragrafy)... ale kamarád co jezdí na motorce tak řikal, že radary díky tomu neřešej...
A jak je to s motorkama, když nemaj vepředu spztku? Někdy mi totiž skůtr vytáhne kilo ve strahovským tunelu ve směru na smíchov. No, někdy...skoro vždycky
A je to ve strahovským tunelo úsekový, nebo se tam fotí? Já mám za to že je to stacionární radar - tj. že "jenom" fotí.

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Vim, že hned za koncovejma radarama občas stojej měštáci..
Dobrý, můžu po Jižní spojce lítat furt 100kou
Dobrý, můžu po Jižní spojce lítat furt 100kou

-> David29: Melo by to tak byt. Kdyz nemaj cas vjezdu tak tezko vyhodnoti rychlost jen z casu vyjezdu. Pokud ovsem nejsou kurvy a nemaj este nejaky mereni navic u tech koncovych kamer 

Mám dotaz na úsekový měření..
Někde začíná (A) a někde končí (B).
Na jižní spojce jsou, jak je všeobecně známo, tři pruhy, tzn, 3kamery s radarem (1 na pruh). Ale:
V místě na jížní spojce kde je 60ka - Na připojovací pruh s benzinky OMV žádná kamera v bodě A neni... takže když vyjedu s pumpy, zařadim se za kamerama (tudíž by mě neměli zaznamenat vjezd do úseku), tak pak můžu jet normálně 80kou?
Jak to takhle je?
Někde začíná (A) a někde končí (B).
Na jižní spojce jsou, jak je všeobecně známo, tři pruhy, tzn, 3kamery s radarem (1 na pruh). Ale:
V místě na jížní spojce kde je 60ka - Na připojovací pruh s benzinky OMV žádná kamera v bodě A neni... takže když vyjedu s pumpy, zařadim se za kamerama (tudíž by mě neměli zaznamenat vjezd do úseku), tak pak můžu jet normálně 80kou?
Jak to takhle je?
King 24.03.08 10:33:50 napsal:
-> pajavlk: Tzv. lidar - používaj ho hlavně městský polopolicajti. Měří se vzdálenost měřenýho auta v rozestupu několika vteřin. Strážník musí udržet po tu dobu auto (resp. nějakou jeho svislou plošku) v zorným poli zaměřovače, takže se to spíš používá ve spojení se stativem. To se mi docela vymstilo na trase od Barranďáku nahoru na Plzeň, kde v dělícím pásu kvasil nějakej jouda v reflexní vestě a vejral do do něčeho na stativu, což jsem mylně vyhodnotil jako zeměměřiče a von to měšťák s lidarem :)
No ale ty bezny stroje co meli/maji mestsky podpolicajti, snad mely nejaky obyc fotak (alespon to na fotkach tak vypadalo) a on psal o komplet IR systemu....
Jinak bych rekl, ze meri vzdalenost toho auta ve vyrazne ktratsich intervalech nez nejakych vterinach. Je pravda, ze musis udrzet paprsek na stejnem miste, ale nemas zadnou jinou moznost jak overit, ze se ti povedlo, nez to zmerit znova. Navic, cim by byl delsi interval mezi merenima tim by bylo horsi paprsek tak udrzet. Takze ja si spis myslim, ze se provede v kratkem useku hodne mereni vzdalenosti, pak se posoudi smysluplnost a vyhodnotitelnost ziskanych dat a udaj se bud vyhodnoti nebo nevyhodnoti.
Ale zajimalo by mne to mereni vzdalenosti v konkretnich v detailech, abych vedel jak ho nejak rafinovane eliminovat.... a taky jaky kuzel ma prijimaci optika, abych vedel, jestli to ma vubec smysl.
-> pajavlk: Tzv. lidar - používaj ho hlavně městský polopolicajti. Měří se vzdálenost měřenýho auta v rozestupu několika vteřin. Strážník musí udržet po tu dobu auto (resp. nějakou jeho svislou plošku) v zorným poli zaměřovače, takže se to spíš používá ve spojení se stativem. To se mi docela vymstilo na trase od Barranďáku nahoru na Plzeň, kde v dělícím pásu kvasil nějakej jouda v reflexní vestě a vejral do do něčeho na stativu, což jsem mylně vyhodnotil jako zeměměřiče a von to měšťák s lidarem :)
No ale ty bezny stroje co meli/maji mestsky podpolicajti, snad mely nejaky obyc fotak (alespon to na fotkach tak vypadalo) a on psal o komplet IR systemu....
Jinak bych rekl, ze meri vzdalenost toho auta ve vyrazne ktratsich intervalech nez nejakych vterinach. Je pravda, ze musis udrzet paprsek na stejnem miste, ale nemas zadnou jinou moznost jak overit, ze se ti povedlo, nez to zmerit znova. Navic, cim by byl delsi interval mezi merenima tim by bylo horsi paprsek tak udrzet. Takze ja si spis myslim, ze se provede v kratkem useku hodne mereni vzdalenosti, pak se posoudi smysluplnost a vyhodnotitelnost ziskanych dat a udaj se bud vyhodnoti nebo nevyhodnoti.
Ale zajimalo by mne to mereni vzdalenosti v konkretnich v detailech, abych vedel jak ho nejak rafinovane eliminovat.... a taky jaky kuzel ma prijimaci optika, abych vedel, jestli to ma vubec smysl.
-> UltraFan.: hele ještě k tomu strahovskýmu tunelu, tam to úsekový neni, je tam radar co fotí, úsekový měření začíná až na jižní spojce za baranďákem ve směru na D1. Já tam jezdím poměrně často za mladou - sjíždim na exitu na Krč.
-> King: no tak takovou bych potřeboval loni v dubnu :D 2500,- 3 body..
stejnak to slyším rád a zkusil bych to do budoucna
stejnak to slyším rád a zkusil bych to do budoucna

-> borrico: No jistě! :)
Ještě si vzpomínám, jak nedávno zaparkoval svoje servisní vozidlo nějak nešikovně v centru Prahy a než se vrátil ze servisního zásahu, bylo fuč. Dotazem na bengárně mu řekli, že ho odtáhli, tak sed na metro a byl na tom odstavným parkovišti jenom pár minut po příjezdu odtahovky, takže platil jenom malinko. Jenže to bylo v době, kdy porušení zákazu zastavení byly nesmyslně i body, tak vyslal na inšpektorát "blízkou" manželku. Měla kliku, že ouředník byl její spolužák z gymplu, ale neodpustil si rejpavou poznámku, že všechny špatně zaparkovaný služebáky v poslední době zásadně říděj manželky zaměstnanců :)
Ještě si vzpomínám, jak nedávno zaparkoval svoje servisní vozidlo nějak nešikovně v centru Prahy a než se vrátil ze servisního zásahu, bylo fuč. Dotazem na bengárně mu řekli, že ho odtáhli, tak sed na metro a byl na tom odstavným parkovišti jenom pár minut po příjezdu odtahovky, takže platil jenom malinko. Jenže to bylo v době, kdy porušení zákazu zastavení byly nesmyslně i body, tak vyslal na inšpektorát "blízkou" manželku. Měla kliku, že ouředník byl její spolužák z gymplu, ale neodpustil si rejpavou poznámku, že všechny špatně zaparkovaný služebáky v poslední době zásadně říděj manželky zaměstnanců :)
-> King: Tak to si sekretářka zasloužila prémie, ne? 

-> fine_ray: Auto je soukromý a psaný na mě (kvůli bonusu povinnýho ručení :). Ale i kdyby to bylo ve služebáku, stejně bych se o osobu blízkou pokusil :) Mýmu bejvalýmu kolegovi přišlo do firmy "rychlý foto" a přinesli ho dva policajti. Naštěstí narazili na nerudnou sekretářku, která jim řekla, že údaje o půl roku starejch jízdách sice archivujou, ale že absolutně nemá čas se hodinu vrtat v nějakejch starejch papírech v archivu....mno a soudruzi jenom pokrčili rameny....a zklamaně odešli :)
-> King 24.03.08 12:46:17:
týwe..na koho je psaný auto? :)


-> King: njn, jenže s firemní károu je to těžký.. :-/ prostě musím jezdit jako hodný kluk... 

.....jo a když jsme u těch úsekovejch měření: Taková veselá historka ze včerejška. Jedeme si takhle s dětma z cirkusu a manželka způsobně brzdí před kamerou úsekovýho měření na Zálabí. jenže hned jak jsme ho minuli, začala přidávat. Dovolil jsem si poznamenat, jestli ji nevadí i ta druhá kamera, která je o 300m dál za křižovatkou :) Drahá polovička ještě položila doplňující otázku, kdy jsem ji stručně vysvětlil princip onoho "radaru" a pak se doslova orosila :) Oni tam jsou namontovaný tyhle radary v obou směrech a podle denní doby měřej 40 nebo 50. Mno a choť si myslela, že stačí udělat úlitbu bohu dopravní buzerace v podobě přibrždění před první kamerou a pak neručeně pokračovat v obvyklém tempu :)
Sice to úsekový měření má nějakou toleranci max. průměrný rychlosti, ale.......
Sice to úsekový měření má nějakou toleranci max. průměrný rychlosti, ale.......
-> King: Tak kdyby to bylo rámci autoškoly tak je mi to fuk
Jeli sme s kamarádem, jenže moje auto je napsáno na mojí matku...ale co, osoba blízká 


-> David29: A to bylo v rámci autoškoly? Jestli jo, pak jako na "neřidiče" se na tebe punktsystém nevztahuje, si teda myslím :)
-> King: Hm..tak stejně tomu nerozumim
Budu doufat že nic nepřijde....

-> David29: Stacionáry používaj ve většině případů jenom trvalý nasvěcování "scény" infračerveným reflektorem ( CCD snímá i IR). Nepletu-li se, na nábřeží žádnej radar není, ale spousta křižovatek má kamery na hlídání průjezdů na červenou a nebo jenom na monitorování provozu....
-> King: Noo..byl to radar napevno (před křižovatkou).... já teda nevim, ale radary používaj klasickej blesk jako foták?
-> King: dík za objasnění 

-> David29: Stacionáry blesk nepoužívaj, takže jedině, že by třeba měšťáci měřily z auta. Jinak si lidi odraz tlumenejch světel od kamer a reflektorů radarů pletou s bleskem 

-> petr s: 

-> David29: Na tebe musí bliknout vždy jenom tě uvidí
Mno a já se zeptám... takhle si to jedeme v Praze po nábřží (u Podolské vodárny) a najendou "blik". Zdá se že blik radar (byla už tma), jenže sme jeli asi 45 tak se mi to nějak nezdá. Musí bliknout vždycky, nebo jen když jedeme moc rychle?
-> fine_ray: Tak nějak viz ten můj odkaz na D-fense níže. Je tam celej seriál o radarech a způsobech, jak s tím vyjebat.
Já jsem si třeba zautomatizoval návyk zklápět sluneční clonu, kdykoliv projíždím úsekovým měřením . Ne, že bych jezdil jak hovado, ale jeden nikdy neví :)
-> pajavlk: Tzv. lidar - používaj ho hlavně městský polopolicajti. Měří se vzdálenost měřenýho auta v rozestupu několika vteřin. Strážník musí udržet po tu dobu auto (resp. nějakou jeho svislou plošku) v zorným poli zaměřovače, takže se to spíš používá ve spojení se stativem. To se mi docela vymstilo na trase od Barranďáku nahoru na Plzeň, kde v dělícím pásu kvasil nějakej jouda v reflexní vestě a vejral do do něčeho na stativu, což jsem mylně vyhodnotil jako zeměměřiče a von to měšťák s lidarem :)
Já jsem si třeba zautomatizoval návyk zklápět sluneční clonu, kdykoliv projíždím úsekovým měřením . Ne, že bych jezdil jak hovado, ale jeden nikdy neví :)
-> pajavlk: Tzv. lidar - používaj ho hlavně městský polopolicajti. Měří se vzdálenost měřenýho auta v rozestupu několika vteřin. Strážník musí udržet po tu dobu auto (resp. nějakou jeho svislou plošku) v zorným poli zaměřovače, takže se to spíš používá ve spojení se stativem. To se mi docela vymstilo na trase od Barranďáku nahoru na Plzeň, kde v dělícím pásu kvasil nějakej jouda v reflexní vestě a vejral do do něčeho na stativu, což jsem mylně vyhodnotil jako zeměměřiče a von to měšťák s lidarem :)
-> pajavlk: Ten mají měšťáci v Plzni už přes rok
teď sem četl, že zavedly nějaký radar který pracuje na principu laseru. V práci používáme lejzrovej dálkoměr, takže typuju, že to bude fungovat na stejným principu. Chválili to tam hlavně z důvodu, že se s tím dá měřit v noci, má to jakousi IR kameru která fotí kvalitně i za úplný tmy. Ale stojí prej skoro čtvrt mega 

-> Labros: a jak je tedy technicky úsekový radar?
Vyfotí vše co se pod nim hne, a pak srovná dvě stejné fotky (ocr nebo lidkský faktor??) a podle času průjezdu pod 1. a 2. branou dopočte rychlost a případně rozsvítí nápis: "sebrat body". ?
Vyfotí vše co se pod nim hne, a pak srovná dvě stejné fotky (ocr nebo lidkský faktor??) a podle času průjezdu pod 1. a 2. branou dopočte rychlost a případně rozsvítí nápis: "sebrat body". ?
u nas v tuneli sitina a v podstate po celom dialnicnom obchvate sa ma ist 80, isiel som dneska s kamaratom a predbehla nas octavka co isla urcite viac nez 80, dovolujem si tvrdit tak do 120...a vosla do tunela, v polke tunela nas uz predbiehali policajti, a za tunelom uz ho mali odstaveneho, takze si myslim ze tam to merali nejako na zaciatku vstupu do tunela a jak zmerali hned aj vystartovali, konecne som ich videl ako si plnili pracu a nielen buzerovali 

Začetl jsem se kousek zpátky, princip radaru, je pravda že to je vlastně to samé jako červený posuv, což je analogický s Dopplerovým efektem, ale to samý to není. Dopplerův efekt kdy se zvuk šíří ve vzduchu konstantní rychlostí vůči vzduchu je jasnej, to je ta formule která se vůči vzduchu pohybuje, ale v případě elektromagnetickýho záření které se pohybuje stejně rychle vůči radaru i vůči jedoucímu autu už to tak triviální není. Vím že vysvětlení existuje, ale klasická fyzika a selskej rozum na to nestačí.
-> U-Geen: To je fakt..v autoškolách tě naučej jedině si správně seřídit sedačku
Druhou jízdu sem zatim jel nejvíc 110 při předjíždění pač se začala na mě lepit Karosa
(to bylo už na dálnici, za Strakonickou - pro rejpaly).
Já mám moc hezkou kazetu...je to od Landy a Kresty - Bourá jen blb? Trvá asi hodinu, a zaujalo mě to


Já mám moc hezkou kazetu...je to od Landy a Kresty - Bourá jen blb? Trvá asi hodinu, a zaujalo mě to

-> King: to kazdopadne... v CR neni problem ze lidi jezdej rychle, ale ze neumej jezdit. nedostatek ohleduplnosti, predvidavosti a mysleni i za ty druhy... netusim co se s tim da delat, v autoskolach to neucej a vychovny porady v TV na to jsou kratky :)
-> David29: Mno tak těch 200 umí jezdit bezpečně skutečně málokdo a ani já se už v takový rychlosti necejtim a dlouhodobě tak nejedu (je na to potřeba taky pořádnej HW, což není nějaká koktávka :) Kdyby všichni jezdili stejně rychle, byla by to sice idylka, ale je jasný, že je to utopie. Zkušenost
Německa říká, že ani dálnice, kde se pohybujou auta s rozdílem rychlostí až 150km/h, nemusí nutně znamenat masakry
Předvídavost, čumění do špíglů, dodržování bezpečný vzdálenosti a žádný naschvály - na to je českej buzersystém krátkej......
Německa říká, že ani dálnice, kde se pohybujou auta s rozdílem rychlostí až 150km/h, nemusí nutně znamenat masakry

-> King: je prima, ze jdes do sebe :-)
-> fine_ray: Na silnicích vždycky bude bezpečně když budou všici jezdit stejně...jenže to je nereálný. Vždycky někdo pojede 40 a někdo 50....
Když všichni pojedou 200 (za předpokladu že to umí), furt to bude bezpečnější, než když většina pojede 150 a někdo 230....
Když všichni pojedou 200 (za předpokladu že to umí), furt to bude bezpečnější, než když většina pojede 150 a někdo 230....
-> U-Geen:
Ano
.....odbíhám do kuchyně pro pytlík hrachu, sypu si ho pod klečící kolena, beru svůj oblíbený svazek kopřiv a šlehám se do od tropického slunce spálených zad....a ještě se tu povaluje zdroj k modemu 24V střídavých......šup s krokodýlky na genitálie a na prsní bradavky.... a k tomu Vaška a Evu v mp3



-> King: souhlas
"budeme jezdit 50/90/130 a na silnicích bude najednou bezpečno! To jsme ale mistři opatření..."

"budeme jezdit 50/90/130 a na silnicích bude najednou bezpečno! To jsme ale mistři opatření..."

-> U-Geen:




-> King: dobytku, vis kolik ohrozis v ten nadzvukove rychlosti na dalnici lidi? kolik kolenovrtu jedoucich 110 jako ja z tebe dostane infarkt? ci dokonce 90karu? ze se nestydis.
King 20.03.08 12:12:41 napsal:
-> David29: Stejně jako ten kdo jede pomalejc není automaticky vzornej řidič a kolikrát spíš hovado :)
Kam tim narážíš?
-> David29: Stejně jako ten kdo jede pomalejc není automaticky vzornej řidič a kolikrát spíš hovado :)
Kam tim narážíš?
