skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kompresor
se vám tady pochlubím, jak jsem si zrepásnul Orlík 2JSK.
Na začátku
Na začátku
-> Eidy 27.11.20 09:07:04: to je napsaný asi u každýho hobby kompresoru :-) jenom ne vždy tak okatě ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: Hlavně jsem našel tohle www.segu.cz/Kompresor-s-m
otorem-W3065-M806772-d4872
.htm?gclid=CjwK...
Podle popisu nesmí jet dýl jak 10 minut. To je dost naprd.
Podle popisu nesmí jet dýl jak 10 minut. To je dost naprd.
-> StepaNoFUN 26.11.20 23:20:11: mě u toho hlavně děsí ta nedostupnost informací. Na každým eshopu píšou něco jinýho. Datasheet od toho žádnej nenajdeš
Někde píšou 850ot, jinde zas 1150ot, na posrání. Největší problém vidím jak ho zapojit na přímo a zároveň ponechat tu vrtuli, bez toho aby to bylo nějaký zásadní bastlení.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> vhml: mel jsem na dilne vzhledove totoznej 2pist. Dobry....
V rámci úklidu jsem dneska doma našel zánovni 3kW motor, 940ot.
Hned jsem dostal roupy jestli by z toho nešel ubastlit už nějakej solidnější kompresor. Nemáte někdo zkušenost s těmahle Polskejma / Čínskejma jednotkama? mar-pol.sklep.pl/sprezark a-do-kompresora-w3065,3,86 10,5563
Nádobu tu mám, motor teda taky, dokoupit tlakovej spínač a nějaky věci kolem, tak je z toho za 5000 snad i slušnej kompresor. Jen teda vzhledem k otáčkám motoru, bych to asi musel provozovat bez řemenů na přímo.
Hned jsem dostal roupy jestli by z toho nešel ubastlit už nějakej solidnější kompresor. Nemáte někdo zkušenost s těmahle Polskejma / Čínskejma jednotkama? mar-pol.sklep.pl/sprezark a-do-kompresora-w3065,3,86 10,5563
Nádobu tu mám, motor teda taky, dokoupit tlakovej spínač a nějaky věci kolem, tak je z toho za 5000 snad i slušnej kompresor. Jen teda vzhledem k otáčkám motoru, bych to asi musel provozovat bez řemenů na přímo.
-> SO545 22.06.20 18:58:02: První předpokladem je, že je najdu. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 22.06.20 16:03:10: ak to je stara dobra komancero vyroba urcite ich nevyhadzuj...ma to svoju cenu...pre vela ludi.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> hans1 22.06.20 15:59:49: Jestli jsem je nevyhodil, páč už je nemám na co namontovat, tak mám doma asi 3 nebo 4 kusy v původních obalech, koupené ještě za komárů.
-> StepaNoFUN 22.06.20 14:44:54: dělá se,ale ideál je přes stykač marcomplet.cz/zbozi/.../z
pa-ekoreg-tlakovy-spinac-t
sa-3v-05m-008-015.html
-> palinator: asi to spis chci resit nakupem novyho
-> palinator: Což je u třífázovýho kompresoru trochu problém. Tlakáč s odfukem jsem na 3f ještě asi neviděl. Tudíž ještě k tomu musíš přidat stykač.
Některý kompresory dokonce maj odstředivej ventil, kterej jak se kompresor zastaví, tak to hlavy odpustí.
Navíc je potřeba zpětnej ventil, kterej podrží tlak v nádobě a ne v hlavě/hlavách. Kolikrát je to natvrdo, že to držej jen ventilky v hlavě. A málokterej zpětnej ventil ty rázy snese. Mě se nejvíc z levnejch (ne přímo kompresorovejch planžetovejch) provedení osvědčil z Tatry. Klasický vodařský zpěťáky jsou na pár hodin/dní...
Některý kompresory dokonce maj odstředivej ventil, kterej jak se kompresor zastaví, tak to hlavy odpustí.
Navíc je potřeba zpětnej ventil, kterej podrží tlak v nádobě a ne v hlavě/hlavách. Kolikrát je to natvrdo, že to držej jen ventilky v hlavě. A málokterej zpětnej ventil ty rázy snese. Mě se nejvíc z levnejch (ne přímo kompresorovejch planžetovejch) provedení osvědčil z Tatry. Klasický vodařský zpěťáky jsou na pár hodin/dní...
-> Sita:
A přitom by stačilo mít tlakáč kterej po vypnutí odtlakuje hlavy.
A přitom by stačilo mít tlakáč kterej po vypnutí odtlakuje hlavy.
-> Sita 22.06.20 10:40:14: hele to všechno fungovalo v pohode a kdybych si pri ty vymene nevsimnul ze je nejakej podezrele slabej podle stitku, tak bych to ani neresil
-> vhml: hm, obcas kdyz mam natlakovanej vzduchojem, tak musim motor startovat navickrat, protoze prokluzujou remeny (stacilo by asi dosponovat, ale nemam rad kdyz jsou veci natvrdo). Proto si tam tech 750W neumim predstavit, ale ja do techhle veci moc nedelam, takze je to laickej pohled....
-> Sita 22.06.20 08:55:48: no to ano, provozoval. Ale shorel mi jinej motor tak jsem použil ten z kompresoru.
aha ok, prispevky jsem jen prelitnul, myslel jsem ze jsi to dlouhodobe provozoval na 750W...
motor, vidim tam 3kW, 14xx rpm?
Ne, shorel mi na vodarne a tenhle byl stejny tak jsem ho tam nahonem dal. A do vodarny je to vykonove spravne tak ho tam necham a sháním adekvátní do kompresoru
-> vhml: Presne tenhle kompresor mam po tatovi. Vyfotim stitek a zprevodovani, ale tipuju ze tam mam urcite vetsi vykon. Presne jak rika Hans1, z toho kompresoru asi vetsi vykon nevyzdimes, ale ten motor se pretezoval az "shorel"...
-> StepaNoFUN 21.06.20 20:41:04: neříkám že si pomůže na výkonu ale pomůže si tím že nebude muset zhánět nový motor který pravděpodobně shořel přetížením...pochybuju že tam má správně nastavený motorovou ochranu. 0,75kw je podle mě na takovej kompresor málo.
-> SO545 21.06.20 22:01:30: na 8bar je stavěnej ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> SO545 21.06.20 22:01:30: musim kvuli zouvačce aby měla dost sílu.
-> vhml 21.06.20 21:55:36: to ho nemusi tlacit do 8bar...staci 6bar a bez chladenia je to aj tak trapenie...a cim vyssi tlak tym vacsia zataz na komplresor.
-> StepaNoFUN 21.06.20 21:39:52: nejak evidentne nezpomaloval. Já ho můžu zpřevodovat třeba 1:1 a mít 1400ot namísto 1000. Ale je otázka jak to vlastně vydrží nebo ne. Ale používám ho třeba jednou za tejden na půl hodin ( domácí pneuservis )
-> vhml 21.06.20 21:07:54: vykonem motoru si nepomuzes naprosto vubec. Jen si zvysis rozbehovej proud.
Jak jsem psal - pomohly by otacky, pokud je kompresor vydrzi. Pokud ne, tak vykopat celymu soustroji melkou jamku a koupit neco normalniho. Samozrejme nepocitam i celkovou repasi kompresoru. Ta by taky urcite pomohla. Ale ne vetsi vykon motoru, pokud se ten motor v tech 6-8Bar vylozene nedusil (nepoklesly otacky).
Jak jsem psal - pomohly by otacky, pokud je kompresor vydrzi. Pokud ne, tak vykopat celymu soustroji melkou jamku a koupit neco normalniho. Samozrejme nepocitam i celkovou repasi kompresoru. Ta by taky urcite pomohla. Ale ne vetsi vykon motoru, pokud se ten motor v tech 6-8Bar vylozene nedusil (nepoklesly otacky).
-> vhml 21.06.20 17:07:36: jestli je to rto tak těch 1000ot je ideál zvednul bych výkon motor aspon na 1.5kw -> SO545 21.06.20 20:59:40: e stavěný na dlouhodobý provoz tak mu nebude vadit že pojede clý den ale vzduchu asi zrovna moc nedá ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> hans1 21.06.20 18:22:55: díky za tip i typ :-) kouknu jestli najdu nejakou specifikaci teda.
-> StepaNoFUN 21.06.20 20:41:04: jako nejak to utocil, ale od 6 do 8atm to zadna hitparada nebyla
-> StepaNoFUN 21.06.20 20:41:04: dlhodobo urcite nie..je to stavane na dofukovanie sustavy auta a nie na odber stratoveho naradia...
Chce to aspon 1-JSK 75 a bude pokoj do smrti.
Chce to aspon 1-JSK 75 a bude pokoj do smrti.
-> vhml: jestli to ten motor utocil, tak vetsi vykon netreba. Nepomuzes si s nim. Maximalne by sis pomohl otackama. Ale netusim, jestli je kompresor vydrzi.
-> vhml: Kompresor je ze škody RTO,Otáčky těžko určit možná nějak spočítat (změřit)na motoru ,bylo napřímo z převodů.Viděl bych to na motor 3kw/1500ot. 0,75kw mi přijde hrozně málo.Bacha na mazání nevím přesně jak je to tam řešeno...
Potřeboval bych radu. Mam takovyto dvouvalcovy kompresor bez stitku. Odešel mi motor a potrebuji sehnst jiny. Byl tam motor 0.75kW a 1400 ot s prevodem na 1000 ot na kompresoru. A zadny převratný vykony to nepodavalo. Netusite nekdo jaky vykony a otacky tam patri spravne?
-> palinator 01.06.20 09:03:37: Jediný riziko je to, co píše Jumbo. Jinak je potřeba se toho hlavně nebát a umět trochu svařovat. Kdysi jsem vyráběl tlakovku na T148 co je pod kabinou. Ze 2 menších. 10 let to jezdilo bez problémů.
Před mnoha lety daleko menšíma zkušennostma se svařováním a bídným vybavením jsem si dodělával tlakovku ke kompresoru z vyžazený nádoby z traktorovýho vleku. Dokonce jsem neměl ani závitovou hlavu, tak jsem trubky používal co jsem doma našel zbytky vodovodních (pozink) a na druhým konci vždy něco (koleno, mufnu) navařil. Drží to dodnes.
V autě vozím tlakovku od malýho kyslíku (neplnitelnou), na kterou jsem si z boku naletoval (stříbrem) vývod na rychlospojku na vzduch a místo původního vývodu je našroubovanej tlakoměr. Foukám ji přes 40Bar - drží.
Před mnoha lety daleko menšíma zkušennostma se svařováním a bídným vybavením jsem si dodělával tlakovku ke kompresoru z vyžazený nádoby z traktorovýho vleku. Dokonce jsem neměl ani závitovou hlavu, tak jsem trubky používal co jsem doma našel zbytky vodovodních (pozink) a na druhým konci vždy něco (koleno, mufnu) navařil. Drží to dodnes.
V autě vozím tlakovku od malýho kyslíku (neplnitelnou), na kterou jsem si z boku naletoval (stříbrem) vývod na rychlospojku na vzduch a místo původního vývodu je našroubovanej tlakoměr. Foukám ji přes 40Bar - drží.
-> palinator: Kolik ti ten kompresor tlačí? 10barů není kdoví jakej tlak, aby bylo velký rizoto protržení
-> StepaNoFUN:
Svářet doma tlakovou láhev nepředstavuje rizoto?
Svářet doma tlakovou láhev nepředstavuje rizoto?
-> StepaNoFUN: A ideálně ještě před tím, než je ta láhev od LPG správně vyčištěná...
-> palinator: nejednodusejc? Pouzit svarecku?
Nemá někdo tip na to, jak nejjednodušejc přizpůsobit toroidní nádrž LPG k použití ke kompresoru? Hlavně co se týče díry od plynu a dodělání odkalovacího ventilu. Díky.
-> Jumbo: Jak silný je dno? Našroubovat odvzdušňovák.
-> Jumbo 19.02.20 13:03:40: nádrže z auta už jsem použitý viděl jako vdušníky ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jumbo: Nevim jakej je tlak u LPG, ale odkaleni - mit ji vzhuru nohama? :-)
Dají se jako vzdušník ke kompresoru použít 33kg PB lahve? Našel jsem dvě "za pusu", ale nevím, jestli si tím nepřidělám víc starostí, než užitku...
Teoreticky by v tom žádný problém asi být neměl, ale přemýšlím jak vymyslet odkalování, když to má jednom jeden vstup...
Teoreticky by v tom žádný problém asi být neměl, ale přemýšlím jak vymyslet odkalování, když to má jednom jeden vstup...
-> Jirik_Tuňák1983: ano, těsněné je to Loctitem. Teflon říkám obecně
rozvody jsou tak 4 roky staré. Zkusím jednu odmontovat a mrknu jak vypadá. Jednu spojku mám v průběžném DG, jednu asi o 10cm výš a jedna je tuším níž. Odkalovač a redukčák mám až na rychlospojce.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> radekp 04.11.19 14:47:27: Teflon moc nemusím, raději těsním šroubové spoje Tangitem (ještě dělá alternativu Loctite). Tím to udělá cvičená opice. Co se týká úniků. Jak starý je rozvod? Nehromadí se v něm kondenzát? Pokud ano, spojky se často zahnojí "rzí" a bordelem ze vzdušníku. Často pak nedovírají a utíkají. V jaké výšce vede rozvod a v jaké výšce jsou rychlospojky? Máš umístěny na vedení odlučovače? Pokud ano, kde?
-> Jumbo: Kolik je na štítku max. nevím, ale víc jak 12bar auto nefouká. Ale jsou docela malý
-> Jumbo 04.11.19 14:54:22: dostupné řešení je nádrž od LPG
-> Doyle: -> radekp: -> palinator: Díky, udělám to ve 20ce... Jinak nevíte náhodou, na jaký tlak pracují vzduchojemy z náklaďáků? Dají se sehnat docela levně...