-> Jirik_Tuňák1983: -> Eidy: niekde som videl / čítal nebezpečie plastových / PVC rozvodov na rozvod vzduchu vraj sa môže roztrhnúť trubka ... ale tá PPR má celkom slušnú stenu ....
aký priemer použiť do garáže na rozvod vzduchu ? 20mm mi príde málo, 25 by bola asi vhodnejšia ?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kompresor
-> palinator 01.01.19 22:26:58: Podle mého je ideální mít pevný rozvod s více přípojnými místy.
-> Klubko_:
Tak tam uděláš dilataci jako na horkovodu. Toho bych se nebál. Spíš je otázka jestli je to pro tebe celkově vhodný někam klást "nerozebiratelnou " trubku. Hadici v případě potřeby smotáš a je to.
Tak tam uděláš dilataci jako na horkovodu. Toho bych se nebál. Spíš je otázka jestli je to pro tebe celkově vhodný někam klást "nerozebiratelnou " trubku. Hadici v případě potřeby smotáš a je to.
kompresor je orlík 2JSK se 150l vzdušníkem, 4,5kW motor. Vyšší výkon! 
Možná jsem to blbě popsal, chápu, že průměr hadice při téhle délce je malej. Takže tam chci dát větší průměr, ale zárověň chci mít kompresor odpojitelnej, takže proto se pídím po větší rychlospojce.
S předěláním na trubku si pri téhle délce nejsu jistej vhodností. Ona i ta hadice se se změnou teploty hezky natahuje a smršťuje

Možná jsem to blbě popsal, chápu, že průměr hadice při téhle délce je malej. Takže tam chci dát větší průměr, ale zárověň chci mít kompresor odpojitelnej, takže proto se pídím po větší rychlospojce.
S předěláním na trubku si pri téhle délce nejsu jistej vhodností. Ona i ta hadice se se změnou teploty hezky natahuje a smršťuje

-> MOLSO: Mám to po garáži taky v plastu. Je to na vodu do 10 barů, tak proč ne vzduch?

-> MOLSO: Bez problémů. Osobně mám odzkoušenejch 10BAR. A určitě by to dalo víc. Na bejvalý dílně jsem s tím měl kompletní a dost členitej rozvod, v práci na dílně to tím máme taky. A tam to dokonce snad (nikdy jsem nezkoumal, co vše od vzduchu je součástí revize a jen ji vždycky založil) i prochází revizí...
-> MOLSO 01.01.19 19:09:07: PPR může dát i na vzduch, normálně se v něm rozvody dělají. Ale stejně jsem zvědavý, o jaký kompresor se jedná.
V práci totiž honíme dvě linky jedním šroubovým kompresorem bez další expanzky na vedení.
V práci totiž honíme dvě linky jedním šroubovým kompresorem bez další expanzky na vedení.
ja mam zahradni hadici, ale kdyz jsem neco strikal, tak mi chybel vzduch

-> StepaNoFUN: PPR trubka je OK s tlakovým vzduchom ? nehrozí roztrieštenie ?
-> Klubko_: Natáhni tam normální PPR vodovodní 32mm trubku a ta sama o sobě bude v týhle dýlce vzduchojem. ;-)
Souhlas, problém bude v tý hadici a ne ve spojkách. Mám hadici 12 m a taky jsem dával kvůli utahováku větší průměr, než jsou ty klasický hadičky z hornbachu. Spojky mám přesně tyhle stejný...
-> vhml:
Přesně, 30 metrů je na tyhle průměry podle mě mrtě. Slabým místem asi nebudou rychlospojky, ale to vedení. Kdyby to bylo vedený v coulový trubce tak věřim, že žádnej problém nebude.
-> Klubko_:
Řešil bych to vzduchojemem, jak píše vhml.
Přesně, 30 metrů je na tyhle průměry podle mě mrtě. Slabým místem asi nebudou rychlospojky, ale to vedení. Kdyby to bylo vedený v coulový trubce tak věřim, že žádnej problém nebude.
-> Klubko_:
Řešil bych to vzduchojemem, jak píše vhml.
-> Klubko_ 01.01.19 12:52:16: A co máš za kompresor? Jaký je průřez hadice / trubky na tom 30 m prodloužení?
-> Klubko_ 01.01.19 12:52:16: existuje i větší velikost tradiční rychlospojky.
Asi bych do tej druhej garáže přidal ještě jednu expanzku, abys to při nárazovým odběru netahal na tu dálku.
Asi bych do tej druhej garáže přidal ještě jednu expanzku, abys to při nárazovým odběru netahal na tu dálku.
kdybych chtěl ke kompresoru nějakou větší rychlospojku, než jsou bězny rychlospojky pro připojení nářadí www.dovavanik.cz/eshop/..
./25036_o_0.jpg tak jsou pak až bajonetovy? www.konekt-hk.cz/uploads/
.../001680-710.jpg
Tahám totiž vzduch z kompresoru v jedné garáži do druhé, cca 30m, mám to připojeny rychlospojkou, hadice 10mm a příjde mi, že na tu vzdálenost je to malej průměr a nemá to dostatečnej průtok, tak vymýšlim něco většího.
Tahám totiž vzduch z kompresoru v jedné garáži do druhé, cca 30m, mám to připojeny rychlospojkou, hadice 10mm a příjde mi, že na tu vzdálenost je to malej průměr a nemá to dostatečnej průtok, tak vymýšlim něco většího.
Díky za rady, tak holt budu trpět hlukem, ale aspoň jsem ušetřil.
Je nějaký rozdíl mezi těmito levnými kompresory - ceny se pohybují někde mezi 3-6 tisíc?
Nebo to chrlí jeden číňan a kvalita je stejná?
Je nějaký rozdíl mezi těmito levnými kompresory - ceny se pohybují někde mezi 3-6 tisíc?
Nebo to chrlí jeden číňan a kvalita je stejná?
-> Klubko_ 25.06.18 11:00:35: tlumic sani udela překvapivě hodne. Narazil jsem na saci trubku olejovej filtr z Fabie a hlučnost prijemne klesla.
ja som si 2 roky spátky , spravil podla inšpirácie od polákov na youtube , malý kompresor , povodne iba na fúkanie kolies na motorkách , a nakoniec s ním robím všetko možné , najlepší pomocník to je hlavne na ofukovanie , fúkanie kolies u áut , malé lakovačky motoriek alebo tak .. hlučnosť presne 0db
tlaková nádoba zo šrotu , dva chladničkové kompresory , nejaký starý tlakový spínač a manometer a maly šikovny kompresorik je na svete .. nevýhoda je že je pomalý , ale tak to sa dá čakať
ale na také domáce šolíchanie , keby si taký spravíš ale z 4kusov chladničkových kompresorov , tak myslím si že uplne bez problému .... tu je v pozadí vidieť na fotke robosk.rajce.idnes.cz/lak
ovanie_fichtla



hlučnost se dá případně řešit i tlumičem sání, ale nebude to velkej zázrak, případně zavřít kompresor do odhlučněné bedny opět s tlumičem na přístupu vzduchu. Takovej tlumič hlukus dostatčným průtokem i kvůli chlazení je vlastně takovej labyrint s přepážkou, nic až tak složityho.
Pak jedině membránovej kompresor. To v podstatě funguje podobně jako AC pumpa. Známej to používal na tlakování do akvárek k rybám, tak je otázka, jestli se to ještě vyrábí a jakej tlak a množství vzduchu to dodává.
Pak jedině membránovej kompresor. To v podstatě funguje podobně jako AC pumpa. Známej to používal na tlakování do akvárek k rybám, tak je otázka, jestli se to ještě vyrábí a jakej tlak a množství vzduchu to dodává.
-> Venca. 24.06.18 13:36:23: Mám dva kompresory, malý Atmos (ještě menší model než v linku) na přenášení a větší Unimaster od Schneidera. Atmos je hlučněší a více vibruje, ta uváděná čísla jsou nesmysl, podívej se na řadu silent od Schneidera, ani ten nemá takové hodnoty jako Atmos, jinak tyhle malé kompresory se stejně nevyrábí v Chrástu, je to čína jak poleno.;) Jinak souhlas s -> palinator:
-> Venca.:
Těm 81 dB, resp. tomu rozdílu proti 97 dB bych moc nevěřil. Oba kompresory jsou stejné koncepce. Jednopístovej na společný hřídeli s motorem. Navíc je to dvoupólovej jednofázovej motor, tzn. má vysoký otáčky = velkej hluk.
Lepší řešení jsou kompresory vybavený řemenovým převodem do pomala nebo kompresory s čtyřpólovým (ideálně 3f motorem). Mimochodem při požadavku na nízkej hluk se nabízí možnost nějaký domácí výroby. Tyto kompresory totiž obvykle řemenový pohon mají a hlučnost je skutečně výrazně nižší, než u více či méně marketových rachoťáků. Já mám teda levnej kompresor dvouválec do V přímo poháněnej a z hlediska hlučnosti a vibrací asi neexistuje horší varianta.
Těm 81 dB, resp. tomu rozdílu proti 97 dB bych moc nevěřil. Oba kompresory jsou stejné koncepce. Jednopístovej na společný hřídeli s motorem. Navíc je to dvoupólovej jednofázovej motor, tzn. má vysoký otáčky = velkej hluk.
Lepší řešení jsou kompresory vybavený řemenovým převodem do pomala nebo kompresory s čtyřpólovým (ideálně 3f motorem). Mimochodem při požadavku na nízkej hluk se nabízí možnost nějaký domácí výroby. Tyto kompresory totiž obvykle řemenový pohon mají a hlučnost je skutečně výrazně nižší, než u více či méně marketových rachoťáků. Já mám teda levnej kompresor dvouválec do V přímo poháněnej a z hlediska hlučnosti a vibrací asi neexistuje horší varianta.
Využiju tohle téma, scháním kompresor do garáže na takové ty klasické činnosti jako foukání kol, ovzdušňování brzdy atd. a řeším hlučnost. Šroubový kompresor je asi nereálný, ale třeba hobby řada kompresorů od Atmosu má hlučnost psanou 81 dB( www.kompresory-vzduchotec
hnika.cz/p/.../pistovy-kom
presor-bobby-225 ), zatímco ty nejlevnější kompresory jsou někde okolo 97 dB ( www.lidl-shop.cz/PARKSIDE
-Kompresor-PKO500A1/p10023
2477 ). Máte s tím někdo zkušenost? Vyplatí se připlatit cca 2x - 3x tolik, bude rozdíl v hluku poznat?
-> MVM: Tak mě šlo o sjednocení olejů - a jelikož ty nejmenší agregáty chtěj něco lepšího, šáhl jsem po tom nejlepším a hotovo
-> David29: Ten pístovej kompresor "zvládne" s pravidelýma výměnama naprosto obyčejnej M6AD SAE 30. Spousta lidí ten olej vůbec nemění nebo neřeší. ( Na hobby kompresorek stačí opravdu to,co Ti zbyde z výměn běžnýho auta. - ale víme dobře co se dneska používá v běžnejch autech LL5W/30.)Prakticky bych ale dal univerzální 10W/40. Ono potom v další fázi taky záleží na co je kompresor určenej,jak propouští olej,většinou má mazání rozstřikem,a taky jestli je jen na foukání a nebo je na lakování - tam je zase odlučovač oleje,filtry. Kdežto u pneumatickýho nářadí je přimazávání výhodou.
Je fakt ze v praci jsem do malyho mrzaka jednopistu dolil 10w40, protoze tam nebylo nic a chlapi se divili, ze se to ma kontrolovat 

-> David29:
A myslíš že je hobby pístovej kompresor taková kosmická technologie, kde se hraje na nějaký specifikace?
A myslíš že je hobby pístovej kompresor taková kosmická technologie, kde se hraje na nějaký specifikace?

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak 5W50 proč ne, pokud ho máš v chladný garáži.
Jenže to není specifikace, ale jen viskozita
Jenže to není specifikace, ale jen viskozita
-> David29: No to jsem taky uvažoval tam dát 5W50 co mám do volva :-D
A já jsem tam nalil motorák, ted si nevzpomenu na specifikaci (je to jeden z těch lepších) od Mobilu.
Chtěl jsem sjednotit oleje do jednoho typu u všech agregátů, co u hasičů máme...
A kompresor je od té doby i slyšitelně tišší. A už to bude rok...
Chtěl jsem sjednotit oleje do jednoho typu u všech agregátů, co u hasičů máme...
A kompresor je od té doby i slyšitelně tišší. A už to bude rok...
Ja ho klidne koupim, nemam problem. Jen mi znamej pred x lety rikal ze je lepsi motorovej, pac ten origo je tak do profi kompresoru a ne do hobby... Ale jestli je to jedno tak neni co resit :-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 21.01.18 21:15:23: koupil bych olej přímo pro kompresory třeba www.protruck.cz/prevodove
-oleje/vdl-100-kompresorov
y-olej-1l.htm?gclid=EAIa..
.
Přitom mi nepřijde olej pro pístový nebo šroubový kompresory nějak výrazně drahej.
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Taky jsem řešil co tam dát, ale nějakou péči bych asi spíš viděl u šroubovejch kompresorů, u písťáka musí stačit normální motorák klidně i bídný výkonnosti. O co jde? Namáhanej není moc ani na tlak, ani na teplo nebo chemický vlivy. Prakticky jen na vlhkost. Jen jde asi o viskozitu, kde menší viskozita umožní provoz (resp. rozběh) kompresoru i za nízkejch teplot. Já teda mám ke kompresoru spešl olej co jsem k tomu dostal, ale už bych to neřešil.
Taky jsem řešil co tam dát, ale nějakou péči bych asi spíš viděl u šroubovejch kompresorů, u písťáka musí stačit normální motorák klidně i bídný výkonnosti. O co jde? Namáhanej není moc ani na tlak, ani na teplo nebo chemický vlivy. Prakticky jen na vlhkost. Jen jde asi o viskozitu, kde menší viskozita umožní provoz (resp. rozběh) kompresoru i za nízkejch teplot. Já teda mám ke kompresoru spešl olej co jsem k tomu dostal, ale už bych to neřešil.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ja som kupoval priamo kompresorový olej Komprimo VDL 100 1olej.sk/produkt/.../mogu
l-komprimo-vdl-100-1l
Borci, poridil jsem si novy prditko Güde a chtel bych se zeptat co tam nalejt po zabehu za olej. Muze byt 10W40 do auta? V navodu je prd, jen ze se ma menit po 50 hodinach a pak po dvou letech... Klidne koupim jinej, jen vedet co. Hledal jsem na netu a lidi psali o nejakejch PAO olejich, to nevim co je...
-> MOLSO: vieš co mam za kompresor a ventile som ti tiez mam dojem ukazoval stači poriadne zabrusit a nieje problem ja som to robil na skle a brusna pasta 

Páni chcel by som sa opýtať, či niekto neriešil niečo podobné. Pred cca rokom som si kúpil starší kompresor od Kovopodniku Nymburk - dvojvalec, 92 litrový toroid. Som s ním celkom spokojný, vzdušník natlakuje celkom rýchlo, ale mám problém s tesnosťou ventilov. Po natlakovaní je počuť syčanie od hláv. Rozobral som to a ventily boli plné bordelu a nasatej farby od striekania. vyčistil a vyškriabal som ten bordel preč a skúšal som tie ventily zabrúsiť pastou na ventily. Pomohlo to len čiastočne, syčí to menej, ale bohužial stále. Nepozná niekto nejakú firmu, ktorá by dokázala tie ventily zrepasovať alebo dodať nové ?
-> Martin2705: Stojí asi 10 let na tomhle fleku připojenej do elektriky nebylo snim hnuto hazí se na něj bordel jen čudlik na zapnutí a konec hadice je volnej.. aby se to dalo pouštět.. Až se oteplí přemejšlim že to vyndám a trochu do toho kouknu..
Ten prach je normální nad tim a u toho se skladuje seno moje COčko je vedle a vypadá stejně
Ten prach je normální nad tim a u toho se skladuje seno moje COčko je vedle a vypadá stejně

-> petr s: Mno aspon něco.. Výkonově to náhodou nevíš.. Pokud ne zagůglim
Až se potkám s dědou ten to dělal tak se ho zeptam

Až se potkám s dědou ten to dělal tak se ho zeptam
-> Tampajs: Je to ze škody 706 RT
-> Tampajs: vypadá to trochu unaveně a pochybuju, že když je to domorobo že ti k tomu někdo řekne víc
-> Tomik...: Skoro denně 

-> Tampajs: To někdy běželo?
Zdravím mám doma kompresor je to snad samo dom na 380V ale víc o tom nevim.Když zjistim značku nafotim a tak dalo by se odvodit nějaký věci? Potřebuju aspon výkon nebo tak něco.. Má to velkej zásobník.Jediný čeho se bojim tak to má nějaký obyč hadice aby se na to daly napojit ty kompresorový kroucený.. Taky vim že ted je zapojenej nastálo a nejde to přes zásobník a výkon toho foukání nic moc asi to někudy utíka ty hadice ou spuchřelí..Skočim to okouknout a nafotit..
Případně bych se tu pak zeptal na věci ohledně koupě něčeho novějšího
Případně bych se tu pak zeptal na věci ohledně koupě něčeho novějšího