Sněží :-)

prohledat
9428 příspěvků (zobrazeno 2751 až 2800) od 04.09.2007 do 17.11.2024, založil/a Mr.Lumpy
řadit dle data
12:01:43
23.01.2013
palinator
-> Bukaj:

Jo, takhle podobně to probíhalo u mě taky. Potkal jsem se poprvý s instruktorem (takovej Landa, s kšiltovkou a slunečníma brejlema), on zadrmolil něco jako pozdrav a řek: "Pojedem se trochu projet" a hodil mi klíče od Octávy. Jen tak mimochodem se zeptal "Řídils někdy?" tak jsem odpověděl že jo, nic už ho nezajímalo a "Tak jedem." 3 Za deset minut už řikal že jsem toho musel načerno najezdit setsakra hodně. A přitom na silnici jsem načerno zas tak moc nebyl, od toho jsem se držel dál, ale polní cesty, zimní plochy a podobný jsem měl docela zmáknutý. Mimo to pak desítky tisíc kilometrů naježděnejch na simulátorech (ale simulátorech (např. kamioňáckej King of the Road, závoďáckej Life for Speed), ne arkádách typu Need For Speed 1)
11:35:36
23.01.2013
Bukaj
-> Pavel P..: -> King: -> palinator:

Mne v autoškole posadil instruktor za volant a řekl jeď. Čekal jsem nějakou instruktáž pro někoho, kdo sedí poprvé za volantem... Nechápavě jsem na něj pohleděl a on na mne. Nějak nemohl pochopit, že člověk, který jde dělat autoškolu, nikdy auto neřídil3 (holt vesnická autoškola).

Druhý den mne táta posadil do 120L (1978) a v ulici mne učil se rozjíždět. Pak mi řekl, abych zastavil před tou hromadou písku, tak jsem dupl na brzdu a nepřipoutaný otec obtiskl sklo čelem8 (byl jsem zvyklý pouze na jízdní kolo značky Favorit a když jsem chtěl zabrzdit, chtělo to páčky stisknout silou, nečekal jsem takovou reakci brzd).

Pak už jsme vždy po lekci s Toledem v autoškole po nocích objížděli s tátou a stodvácou okolní vesnice a okresky (byl sychravý podzim, takže s užovkou dobrá škola)4



Co se síly a jiných vlastností brzd týče, mne ještě překvapily dvě auta - mámina Fabia II. generace - jak brzdy, tak řízení mi připadá šíleně přeposilované, takže člověk ztrácí zpětnou vazbu a nemá přehled o kvalitě povrchu vozovky. Ale zvyknout se na to dá.

Druhé auto, co mne překvapilo a na které jsem si dosud nezvykl, je šéfova stará Xantia 1,8i (1996) - to auto vůbec nemá brzdovou kapalinu a systém brzd je nějak spřažen s hydraulikou podvozku - pedál brzdy je takovej gumovej, vypadá, že ani nemůže brzdit a mám z toho takový pocit, že vůbec nepřenáší sílu, kterou na pedál tlačím na hydrauliku brzd, ale že je tam nějaký senzor, který odhaduje tlak (něco jako u elektronických kláves) - pedál neustupuje pod tlakem nohy pozvolna, ale při tlačení větší silou to vypadá, že pruží. Výsledek brždění při pozvolném stlačování pedálu je takový, že zezačátku nic, nic, pedál začne klást odpor a furt nic a najednou zničehonic se rozhodne brzdit. A Xantia brzdí dobře 3

Občas se to auto chová podivně - jakoby se hydraulika pomátla a pérování je takové divně gumově tvrdé a Xantia poskakuje po silnici jako koza. A když se tohle stane, tak brzdění je jako u škodovky s nefunkčním posilovačem...

Pravděpodobvně ta Xantia má nějaký problém, nikdy jsem v jiné neseděl, abych to mohl porovnávat, ale pocitově je mi nepříjemné, když se auto chová za stejných podmínek různě8
11:09:07
23.01.2013
Pavel P..
-> palinator: no já to právě absolvoval v oct.1 TDi... 3
11:05:31
23.01.2013
King
-> Pavel P..: Já měl kliku, že den před první autoškolou mě kámoš na prázdným parkovišti zasvětil v Š120L s posilovačem (myslím zasvěcení do řidičských základů :), protože kromě 5km v tanku T72 jsem neřídil nic.
11:03:38
23.01.2013
palinator
-> Pavel P..:

Nemusí se jednat jenom o přechod z bezposilovače na posilovač. Já měl čest s poface dvojkovou Octou a tam jsem taky čuměl, jak málo stačí k tomu, dát si tečku, to samý spojka, jedovatá jak kdyby to byla keramika. Pak ta Octa měla brzdy na servise na výměnu a od tý doby už tak nebrzdily.3
10:55:01
23.01.2013
Pavel P..
-> King: něco podobnýho se mi přihodilo při první jízdě v autoškole.... znalý jen bezposilovačových dvoupístků z naší užovky jsem musel náhle zabrzdit před semaforem, tak jsem na to hamtnul a chudák nepřipoutaný instruktor se sesunul ze sedačky a praštil s sebou o palubku.... hned na to na mě začal řvát že tohle neni 105ka a že jestli to ještě udělám tak mě vyrazí z auta3
10:52:01
23.01.2013
King
-> Bukaj: V tom ti neporadím, ale když prostě někde vidím zasněženou plošku, tak těch pár minut a decek benzínu obětuju.
10:45:42
23.01.2013
Bukaj
-> King: Nojo, no, ale jak si tu reakci zautomatizovat, když se do těch krizovek nedostanu? A nikde v okolí neznám volně přístupnou plochu, kde bych mohl potrénovat. V provozu to zkoušet nebudu...8

Edit: A netvrdím, že se mi to stát nemůže, jen se snažím, aby se mi to pokudmožno stávalo co nejmíň 4
upraveno 1x, naposled 23.01.2013 10:51:37
10:43:01
23.01.2013
King
-> Bukaj: Já tomu rozumím, ale kouzlo krizovek je i v tom, že přijdou i když si člověk myslí, že jemu se to při jeho stylu jízdy stát nemůže4

A pokud nemáš zautomatizovanou reakci na různý krizovky, je to imho problém...
10:41:29
23.01.2013
Bukaj
-> King: No, tak se škodovkou jsem strávil také většinu svých kilometrů, ale poloosa se mi nikdy nerozpadla (asi proto, že v kufru vozím náhradní)3 Tedy ne u škodovky. V mínus deseti jsem se válel pod Dacií, když se mi v závěji rozpadla přední poloosa (vnější kloub)8 vyškubnul jsem zbytek poloosy, nechal jen vnitřní unašeč jako ucpávku převodovky, odhrabal zapadlý bok a přezul zimáky z přední nápravy na zadní a po hodině jsem byl opět pojízdný (naštěstí to bylo v civilizaci, takže jsem dostal teplý čaj)3 O dáčiji budu taky vyprávět vnoučatům...
10:35:10
23.01.2013
Bukaj
-> King: Možná si tak úplně nerozumíme - právěže moc dobře vím, kde ty mé vozy mají tu "hranici", ale jezdím tak, abych se k ní moc nepřibližoval, natož abych ji překračoval.

Té tvé poslední větě moc nerozumím, ale jestli narážíš na stav dnešních Felicií, tak bych tu svou hájil, že je z těch lepších. Kupoval jsem ji po prvním majiteli (respektive dvou - rodinná firma a po konci leasingu osobní vlastnictví) s natočenými 95 tisíci km a stav tomu odpovídal.

Až na shnilé páté dveře a chycenej levej zadní lem zdravý auto, stejně tak po mechanické stránce.

Je pravda, že za ty dva roky, co ji mám (najeto 30 000), docela trpí přední náprava (poslední 1,5 km k domu tu je mizerná silnice a posledních 500 metrů mlatová cesta 8

Ale stále je to velmi nadprůměrný stav Felicie na české poměry4
10:30:20
23.01.2013
palinator
-> Bukaj:

No, v čem je user friendly jsem ti popsal. Já jen žes psal, že se bojíš, co ti Felda na sněhu provede, ale z principu ti může provést daleko méně záludností, než škodovka.4 A nevim jak tu Feldu máš obutou, ale já nikdy s předohrabama na sněhu nějak zvlášť velkej problém neměl, když jsem nejel nějaký extrémy typu les a 15 cm sněhu, případně 2,5 cm mokrýho sněhu a letňáky.3
10:30:19
23.01.2013
King
-> Bukaj: Tak jednoho takovýho blázna máš před sebou :) Š105 s vlečkou a fávomotorem hrála statečně roli rodinnýho wágenu 6 let. Ovšem za tu dobu jsem rukou od šmíru zasral snad všechny kapitoly z Andrta. A o rutinní opravě roztrženýho vnitřního kloubu poloosy v kvádru u zastávky v Kolodějích, v -5C a větru budu vypravovat ještě vnoučatům :)
10:24:21
23.01.2013
King
-> Bukaj: Tím si asi prošel každej vč. mě - myslím tím obdobím, kdy ty asistentnční systémy považoval za zbytečný kecání do řízení :)

Souhlasím i s tím, že jezdit se má pokud možno tak, aby ty systémy do řízení kecat nemusely. Ovšem neznat svoje auto v mezních situacích asi není úplně optimální.

Jinak to srovnání škochtle s feldou - nevím, nevím.....na škochtlíchi jsem měl nalítáno asi čtvrt mega, na feldách podstatně míň, ale to, co si člověk může dovolit s feldou, by ve škochtli bylo jenom otázkou času, kdy to skončí někde ve stromě 4

O jízdě na sněhu do kopce žádná - nebyl problém na horách ani na letních gumách, ale jinak to projíždí na všech frontách. Jinou otázkou je, co se dneska dá dá sehnat mezi tím zbytkem feld v poli.
10:06:40
23.01.2013
Bukaj
-> palinator: Pokud pojmem "user friendly" myslíš u Feldy to, že v zimě rychle a zdatně topí, tak souhlas1

Nebo myslíš, že je víc user friendly tím, že pokud je "horší sjízdnost", tak ani nevyjedeš z ulice a tudíž se nedostaneš do potencionálně nebezpečných situací, tak také souhlas 47



Pro mne u Feldy je "user friendly" hlavně ta vlastnost, že jde prakticky o bezúdržbové auto (stále srovnáváme s 1000-136), proto ji mám jako spotřebáka. Ale hlavní důvod, proč jsem koupil Feldu, byl ten, že jsem nechtěl, aby přítelkyně, později s dítětem jezdila škodovkou. Sice to dopadlo tak, že přítelkyně jezdí radši autobusem, ale i tak do Feldy se vejde celá rodina, s autosedačkou, kočárem a bagáží na tři týdny. V tom má Combi menší výhodu oproti škodovce. Krátký Felda naopak zaostává, nemá skoro žádný kufr.

Ale kdybych byl větší blázen (respektive kdyby mladá jezdila Feldou), tak bych si jako spotřebáka pořídil MBčko - levný provoz, levné povinné ručení, snadné opravy, dostatek dílů na skladě, pro mne výhodné jízdní vlastnosti a další pozitiva a sociální jistoty 4
09:45:35
23.01.2013
palinator
-> Bukaj:

No, srovnávat "všechnovzad" s Feldou na sněhu v disciplíně ovladatelnosti pro nezávodníka... určitě Felicie je víc user friendly.

Nevýhody 1000-136:

lehkej čumák, kterej se často nechytne

náhon na zadek, kterej když začne hrabat, dochází k přetáčivýmu smyku (pravda, hrabat začne až mnohem později, než Fel)

když necitlivě podřadíš, v tu ránu jsi ve smyku, je to jak ruční brzda

hodně přetáčivej smyk nevyrovnáš pouhým přidáním plynu

zpátečka je trakčně o dost horší, než jízda popředu



Fel:

horší trakce (ovšem co se nedá vyjet popředu, dá se vyjet pozadu 1)

když přidáš víc plyn a dojde k prokluzu (který nastane o dost dřív jak u "všechnovzadu") , okamžitě bojuješ s nedotáčivým smykem, který je ale snadno zvládnutelný, pokud člověk ví, že je to dáno nadkritickou akcelerací.
09:09:22
23.01.2013
Bukaj
-> King 22.01.13 22:28:13: Tím pojmenováním "hloupej elektronickej systém" jsem chtěl vyjádřit můj poněkud skeptický vztah k podobným vymoženostem v autech, není v tom nic konkrétně proti ABS, natož jeho konstruktérům. Jen když už něco řídím, tak bych byl rád, kdyby mi toto privilegium nikdo nebral3 a neškolil mne, jako v autoškole. Třeba přijde doba, kdy auto bude nejen samo rozhodovat, kdy se porouchá2, kdy si přidá či ubere plyn, nebo kdy zabrání prokluzu/zablokování kol, nebo jakou silou zabrzdí, ale třeba také o tom, kdy, kam a jestli odbočí, kdy dá blinkr, kdy rozsvítí mlhovky (to by byla velmi užitečná funkce 4), kdy koho protroubí a kam si zajede pro palivo. Pevně doufám, že v té době ještě bude možnost jezdit škodovkou5



Jinak uznávám, že kdybys mne poslal na školu smyku, že bych zaručeně propadl. jezdím totiž takovým stylem, abych vozidlo pokudmožno nedostal za hranice ovladatelnosti a tudíž nemám téměř žádnou zkušenost, jak neovladatelné vozidlo ovládat2

U škodovky jakžtakž, na ní jsem najezdil asi nejvíc a hlavně jsem se na ní učil jezdit a prošel jsem si s ní i "nevybouřené" období...

Proto také prohlašuji, že za zhoršených podmínek sjízdnosti bych ji nevyměnil za jiný vůz.

Oproti tomu Felda je auto, které mi má nějakých aspoň 8 let ještě vydržet a nehodlám testovat, jak ji (ne)poslat do příkopu. A když vidím, jak se za zhoršených podmínek chová ve srovnání se škodovkou, o to většího si dávám majzla4
23:36:14
22.01.2013
palinator
-> King 22.01.13 22:54:32:

Mám rád, když kromě bezcennejch plků disponuji ještě něčím průkazným, třeba videem.4 Jenže běžná kamerka na sklo dohromady nic neukáže, montáž tak, aby bylo vidět i na dění řidiče se mi nechce vymejšlet a stativ ve vhodným místě obecně nemám, když mě napadne "zrovna tahle zatáčka".3
23:29:40
22.01.2013
King
-> U-Geen: 3
23:26:28
22.01.2013
U-Geen
-> King: teambuilding na korbe? :)
23:08:01
22.01.2013
King
-> haso: To mi povídej :) Moje první jízda ve firemním felda pick-upu, kterej pro mě, mírně pokročilýho hundrtkáře, představoval technologickej šok, se dodnes vzpomíná na srazech ex-ex-exfirmy :) Mýho spolujezdcei, kterej byl nějakou náhodou připoutanej to jenom dost vyhrašilo, ale chlapci, co jeli na korbě na bedýnkách, si moje první zabrždění s posilovačem budou pamatovat ještě dlouho :)
22:56:49
22.01.2013
haso
-> King: jo, je to fajn, pokial tym autom jazdis a si zvyknuty, ale ked dostanes auto ze toto odvez tam...a zrazu ides (pomaly, sak v cudzom) a slapnes a brzdu (ako na vlastnom) tak zrazu vsetky veci zozadu letia dopredu
22:54:32
22.01.2013
King
-> palinator: Podle toho, co popisuješ by to byly jenom vyhozený peníze4
22:53:53
22.01.2013
King
-> haso: Jestli myslíš různý varianty brzdovýho asistenta (taky mám v mondeu), tak dobrá věc. Ono skutečně většina řidičů, co si o sobě myslej, jak jsou dobrý, neumí ani pořádně krizově zabrzdit a tohle to trošku kompenzuje.
22:36:30
22.01.2013
palinator
-> King:

Asi bych měl absolvovat školu smyku, aby se v tom udělalo jasno, neboť jsem se nejhlouběji ze všech pustil do kritiky ABS v momentech, které 99% řidičů nikdy nezažije - čili jsem tebou nazvaný "závodník" a přijde mi nefér, abych patřil mezi "poražené", když jsem se utkání s kluznou plochou ještě nezúčastnil)))
22:35:48
22.01.2013
haso
-> King: ale jedna elektronicka vymozenost mi vadi a tou je ten system u francuzov, ze ako silno (rychlo) slapne clovek na brzdovy pedal, tym lepsie to brzdi



to je take feature, ze toho za mnou tlacim ocami, aby to stihol dobrzdit
upraveno 1x, naposled 22.01.2013 22:36:38
22:28:13
22.01.2013
King
-> Bukaj: S tím "hloupej elektronickej systém" mám trošku problém - on je podle mě poměrně sofistikovanej a podle bych se moh zeptat, co žes už v životě zkonstruoval :)

Jde taky o to, že řidičů s citem pro řízení je už vyloženě menšina, ale pokud mezi sedačkou a volantem nesedí vyložený střevo, zaplať pámbů za ty asistenční systémy.
22:23:07
22.01.2013
King
-> Bukaj: Tak nějak a u těch amatérských pokusů s ABS musíme vzít v úvahu i to, že zaručení stejných podmínek testů je setsakra těžká záležitost. Přeci jenom porovnávat třeba 900kg filcku s 1,5t mondeem je krapet nefér atd.

Já mám třeba z filcky nebo starejch škodovek zažitý brždění tak, aby se ABS neaktivovalo, ale když už se tak občas stane, mám radši, když je během brždění auto i řiditelný.

To samý třeba ESP a pod. - to všude samej závodník, co mu asistenční systémy překážej a jsou nebezpečný a pak na škole smyku nezvládaj ani přetáčivej smyk na třetí pokus :)
22:14:21
22.01.2013
Bukaj
-> suri: Jasně, na ledě, sněhu bahně a hlavně situacích, kde je potřeba při brzdění i korigovat směr jízdy o přínosu ABS nepochybuji, tam bych i jeho reakci čekal. Ale v těch situacích, které jsem popsal, by mne ani nenapadlo, že mi do řízení nějakej hloupej elektronickej systém bude kecat 8
22:13:58
22.01.2013
palinator
-> haso:

Problém toho, proč ABS teda v určitých případech neumí kratší brzdnou dráhu musí být jedině to, že technologie neumožňuje, aby se brzdná síla držela co nejideálněji těch 15% skluzu. Kolem určité hodnoty osciluje, některé systémy víc, některé míň. Třeba se to jednou podaří vyřešit. Jinak totiž nejde vysvětlit, jaktože je naopak vždy lepší trakce bez prokluzu kol, případně nejvyšší přetížení v zatáčce, pokud kola ještě nesmýkají. To snad nepopřete.6
22:05:28
22.01.2013
suri
-> Bukaj 22.01.13 22:01:10: Bukaj 22.01.13 22:01:10 napsal:

→ suri: Z tohoto faktu se dá předpokládat, že k tomu,

jak má správně reagovat systém ABS, jeho konstruktéři došli nejen

teoretickou cestou, ale především metodou pokus-omyl v praxi. Teoreticky

totiž nelze zahrnout všechny vlivy, působící v danou chvíli na dané

vozidlo, takže ABS je jakýmsi kompromisem, který (například) v 80%

případů pomůže, v 10% případů neuškodí a v 10% případů uškodí.

Ale jeho celková bilance je v obecné rovině plusová4
ano , presne tak to je ako si to pochopil a kľudne by som to podpísal . Skrátka je to hodne aj o cviku , ja som si odpravil abs na felicii , prípadne do hociktorej čo sadnem mám pocit že to nebrzdí , zvykol som si na svoju ktorá ide krásne dávkovať a brzdí najlepšie zo všetkých felicii čo som držal v rukách ... Takže je to o pocitoch , o zvykoch a často aj o nálade ... Inak myslel som si že fleknuté kolesá dokážu na ľade zastať skôr ako ABS , minulú zimu som si to vyskúšal , začiatok tejto som odjazdil s KO ABS a zistil som že to zastane úplne na pol metra rovnako , akurát teda pri neopatrnom zašliapnutí rovno + sa dá manévrovať volantom ,,,
22:01:10
22.01.2013
Bukaj
-> suri: Z tohoto faktu se dá předpokládat, že k tomu, jak má správně reagovat systém ABS, jeho konstruktéři došli nejen teoretickou cestou, ale především metodou pokus-omyl v praxi. Teoreticky totiž nelze zahrnout všechny vlivy, působící v danou chvíli na dané vozidlo, takže ABS je jakýmsi kompromisem, který (například) v 80% případů pomůže, v 10% případů neuškodí a v 10% případů uškodí. Ale jeho celková bilance je v obecné rovině plusová4
21:52:27
22.01.2013
suri
-> haso: ono vieš , zrovna toto čo tu riešite závisí na mnoho veciach ktoré sa dodržať nedajú , ale v ideálnom stave to proste tak funguje a o to sa tu jedná ... na jazdu auta pôsobí toľko vplyvov ktoré treba brať do úvahy že to nie je reálne ani možné , a potom stačí jedna chybka a všetko je to v prdeli ...
21:47:34
22.01.2013
haso
-> suri: ja neobhajujem, ale tuto troska teoretizujem...



mne sa to tiez cele nezda, preto som to pisal, ze pise mudra kniha (zhodou okolnosti som ju mal na stole)...



ale su veci, ktorym verim, lebo viem, ze to z coho sa vychadzalo v zaciatku by som nepochopil
21:45:32
22.01.2013
suri
haso 22.01.13 21:43:18 napsal:

→ suri: lenze tu sme sa zacali bavit o teoretickych

veciach, tak vtom pokracujeme



to ze vodic z povolania nema na HUD vopred preratane najazdove rychlosti a

podobne, mi je jasne a ze jazdi na pocit, mi je tiez jasne



ale teoretizovat z casu na cas treba, clovek trosku pohne rozumom
jj pohne , ale nedopracujete sa k ničomu , teda obhájiš si nakoniec to čo tvrdíš od začiatku ale reálne to bude k ničomu , nič idem robiť niečo užitočnejšie , držím palce :)
21:43:18
22.01.2013
haso
-> suri: lenze tu sme sa zacali bavit o teoretickych veciach, tak vtom pokracujeme



to ze vodic z povolania nema na HUD vopred preratane najazdove rychlosti a podobne, mi je jasne a ze jazdi na pocit, mi je tiez jasne



ale teoretizovat z casu na cas treba, clovek trosku pohne rozumom
21:40:57
22.01.2013
suri
haso 22.01.13 21:38:31 napsal:

→ palinator: ja som sa na tuto otazku vzdy pytal v skole,

ze ci na rovnej ceste, za idealneho stavu (slnko, sucho, nefuci 3 )

zabrzdim skor bez ABS a bolo mi povedane, ze ano…



skor je otazne, ci nenastanu v takomto pripade take podmienky, ze sucinitel

trenia pri zablokovanych kolesach je na tom lepsie, nez to trenie pri sklze tych

10–15% a ci to nie je riesenim toho, preco na suchu je lepsie bez abs
ono kolego by možno bolo lepšie neriešiť pičoviny ktoré sú totálne ale totálne teoretické a ťažko v reále dosiahnuteľné , a skôr riešiť praktické veci ... ak raz pustí guma som v prdeli , a nebudem určite doma rátať to akou rýchlosťou som vošiel do zákruty , aký vplyv mala na to hnacia aký brzdná sila keď som zahmatnol brdy , ani to aká bola odstredivá sila a odpor valenia ...
21:38:31
22.01.2013
haso
-> palinator: ja som sa na tuto otazku vzdy pytal v skole, ze ci na rovnej ceste, za idealneho stavu (slnko, sucho, nefuci 3 ) zabrzdim skor bez ABS a bolo mi povedane, ze ano...



skor je otazne, ci nenastanu v takomto pripade take podmienky, ze sucinitel trenia pri zablokovanych kolesach je na tom lepsie, nez to trenie pri sklze tych 10-15% a ci to nie je riesenim toho, preco na suchu je lepsie bez abs
21:27:49
22.01.2013
vhml
-> palinator: takovejch nálad je tu mnoho :-D
21:26:11
22.01.2013
palinator
-> vhml:

Dobře, ale jaktože ten pán v tý učebnici, co dal haso, tvrdí opak při reálném problému, kde o nějaké dokonalé hladkosti nemůže být v žádném případě řeč? Na celým tom tvrzení je založena ta poměrně nedobrá nálada, kvůli níž mám bejt ředitel zeměkoule a že já všechno vim a všechno znám. 8



-> Bukaj:

Ano, s tím souhlasím, i když o styčné ploše jsme se učili, že nezáleží na její ploše, ale pouze na síle, kterou je přitlačována k ploše druhé. Nicméně vliv šíře (a obecně plochy) bych do pneumatik přeci jen zahrnul, jak říkáš, už jenom kvůli pozorování, jak se chová off road guma a slick na suchém asfaltu.4 Navíc tam je víc jevů, kor když se ta guma "drbe", na které plocha vliv zřejmě má.

Jsem rád, že jsme dosáhli jakési takési shody.
21:20:09
22.01.2013
Bukaj
-> palinator: Ono jde nejen o samotnou adhezi, ale také o styčnou plochu a váhu, která na tu plochu působí...4
21:18:39
22.01.2013
Bukaj
-> vhml: A navíc nemám moc srovnání s jinými předohraby - pokud nepočítám Dacii, což byla kapitola sama pro sebe - na dlouhé povídání (Matthes by také mohl vyprávět3), tak Felda je můj první předohrab a dodnes si stojím za tím, že mi nejvíc vyhovovala 130L co se týče všech parametrů (kromě topení a výměny nádrže)1
21:17:43
22.01.2013
vhml
-> palinator: samozrejme ze guma nejip drzi na suchym betonu a vlak je na uklozaným v prdeli.



Ty hladký povrchy platí až u podstatne, podstatne hladsich nez kolo od vlaku :-)
21:15:13
22.01.2013
Bukaj
-> vhml: Obuty mám gumy, se kterými jsem to koupil - Polaris 2 a před dvěma lety, když jsem kupoval Feldu, vypadaly téměř nové. Horší je mé letní obutí - staletý kamenný Brilantisy, na suchu ok, ale na mokru je to dobrej adrenalin - na letošní sezónu už musím pořídit nový letňáky...
21:14:07
22.01.2013
palinator
-> vhml:

Jestli něco takovýho platí, když je něco dokonalý, o tom se hádat nebudu, protože jsem nikdy nic dokonalýho neviděl. Ale bavíme se o nedokonalejch věcech (což je právě ona pneumatika sjetá na koleno, kterou zmiňoval haso). Zmínil jsi, že to souvisí s drsností povrchu. Podle tebe tedy platí, že čím drsnější povrch, např. beton-guma, tím vyšší tření nebo nikoliv? Nebo jak to, že u ocel-ocel udávají součinitel menší, jaktože mají železniční vozidla daleko horší trakci, když mají povrch hladký jako zrcadlo?



Zatim mě tady totiž každej jenom slušně pomluvil, jak si vymejšlim, ale argumenty žádný, krom těch (který nepopírám), že za nějakej ideálních okolností tomu tak je a nějací vědátoři se pod to podepsali. Já nechci vnucovat svojí pravdu, já chci jenom dostat ty nejnutnější argumenty, abych uvěřil, že jsem se mýlil.
21:12:40
22.01.2013
Bukaj
-> U-Geen: To máš určitě pravdu - holt jsem ještě stará škola, která k podobným inovacím nemá důvěru. Pamatuju, jak jsem se kdysi (1997) lekl, když jsem poprvé řídil tátovu novou Octavii a při couvání z garáže si auto samo přidalo plyn a pod nohou mi ucukl pedál plynu9 - na tento jev jsem si zvykl a měl jsem z něj srandu, když mi u Feldy odešla klapka a dělalo to podobné brikule zcela náhodně a v libovolných otáčkách - zvláště jsem si to užíval ve městě, když jsem třeba stál na červené před přechodem a auto najednou začalo samo tůrovat - chodci na mne koukali jak na debila...38
21:09:17
22.01.2013
vhml
-> Bukaj: co máš obuto? Já s feldou ( narozdíl od Sharana ) v životě neměl problém že bych někam nevyjel. Ale byly tam nový Vraníky.
21:06:41
22.01.2013
Bukaj
-> Rapid135 - doktor: Tak zrovna v zimním období mi ze všech mých vozidel nejvíce vyhovovaly ty se zadním náhonem a motorem vzadu. S těmi se mi nestalo, že bych od někud, kam jsem zajel, už nevyjel4 Také jsem se s nimi na sněhu/ledu cítil bezpečněji (a to tehdy na OR6 a později OR34) co se ovladatelnosti a "předvídatelnosti&qu ot; auta týkalo.

Ještě to ušlo v nedávné době, kdy jsem vlastnil moderní vozidlo Dacia 1307, které sice bylo 4x4, ale buďto nefungoval přední, nebo zadní náhon (vždy jsem zprovoznil to, co bylo levnější/jednodušší, poslední zimu se rozsypala přední poloosa, tak jsem dojezdil na zadní náhon).

Poslední dva roky jezdím feldou combi a ta je na tom ze všech aut, co jsem měl, v zimě nejtragičtěji - blbá kombinace "vše vpředu", a navíc dlouhý lehký zadek. Když je u nás v ulici led, musím nahoru couvat a o jízdách s vlekem si teď v zimě můžu nechat zdát (minulý týden jsem asi půl hodiny vyjížděl od nás z ulice s prázdným! vlekem)...

A abych se vrátil zpět k ABS - bavili jsme se o letním období. V zimním obdoí se mi systém ABS nepodařilo aktivovat ani jednou. Snažím se jezdit takovým způsobem, abych svou jízdou nic nepoškodil a nikoho neohrozil a nemám potřebu "závodit", ani zkoušet, co to které auto umí/neumí.

O to větší bylo překvapení, že stejné auto na stejném místě, kde (i s jinými auty) jsem tisíckrát zastavoval stejným způsobem se najednou po tisícíprvní zachová jinak.8
21:02:27
22.01.2013
King
-> palinator: Hmmm,trošku mi to připomíná jednu ámosačku ze základky, která v testu našemu klukovi neuznala slinivku, játra a žlučník jako součást gastro-intestinálního systému - takže za 3 :)
20:59:12
22.01.2013
vhml
-> palinator: záleži na drsnosti povrchu. Platí to až u ,,dokonale" broušenejch povrchů.
Extreme Tyres