skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
jak se Vám jezdí ve sněhu?
prohledat
124 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 24.02.2004 do 04.03.2004, založil/a
13:06:14
25.02.2004
25.02.2004

King
2 Saky: Nejsem si zcela jistej, ale co rikaj kamoinaci, tak s 40t obludou pri kalamite jsou ti zimaky v kopci na dve veci.
12:14:57
25.02.2004
25.02.2004

Saky
jasne jenze tim ze se ti guma vic v lete vic sjizdi je jen tvuj problem jestli zhorsis jizdni vlastnosti tak nijak rapidne a muzu s klidem tvrdit ze treba auto s rozhozenou geometrii s tlumicema v hajzlu se sebelepsima gumama nepojede lip nez auto v normalnim stavu na zimakach v lete.. proste pouzivat zimaky v lete je jen tvuj problem a da se rict ze tim nikoho neohrozis. narozdil od lidi co jezdej v zime na letnich.. vzdycka mam radost kdyz se u nas v kopci zasekne kamion na letnich gumach a zablokuje vjezd z jedny strany do nasi obce-) loni se to stalo letos zase.. loni tam byl tri dny nez ho vytahli letos jen den.. proste v zime bych dla povinost zimni gumy a domluvil jsem k tomu to tematu.. mozna-)
11:49:40
25.02.2004
25.02.2004

wekky
No tak hrozný to není, ale rozdíly jsou obdobné jako letní v zimě a to mnoho lidí tvrdí, že taky není tak hrozný...
Ještě k předchozímu: Já si dokážu dost dobře představit, že budou mít policajti v autech vestavěné teploměra a budou pokutovat dejme tomu od 0°, když povinnost záměny by byla např. od +3°.
Ještě k předchozímu: Já si dokážu dost dobře představit, že budou mít policajti v autech vestavěné teploměra a budou pokutovat dejme tomu od 0°, když povinnost záměny by byla např. od +3°.
11:41:42
25.02.2004
25.02.2004

Saky
ale ja vim, ja jen tvrdim ze to neni tak hrozny.. aspon si precti co jsem napsal a komentuj to a ne to co si z toho vydedukujes.
11:32:33
25.02.2004
25.02.2004

Luděk
-> Saky: zimní gumy,mimo to,že se za vyšších teplot dost podstatně opotřebovávají,ještě navíc dost podstatně zhoršují jízdní vlastnosti a stabilitu vozu,inu každá pneumatika je stavěná na svoje podmínky.
11:25:19
25.02.2004
25.02.2004

Saky
weeky tak to teda nevim kde si tohle sebral.. netvrdim ze zimni jsou na leto vhodne ale jen se o to vic sjizdej ale jezdit se na tom bezne da.. podle me lepsi jezdit celorocne na zimnich nez celorocne na letnich samozrejme uvazuju vzorek do 3mm
11:16:31
25.02.2004
25.02.2004

wekky
-> Saky: No zimní při 18° mají asi takový brzdný vlastnosti jako letní při 0°. A navíc plavou a velmi efektně pískají...
10:48:07
25.02.2004
25.02.2004

Baghira
Jenže nějakej dědula, kterej vyjede jen za slunného počasí, když je třeba 15 stupnů, což se v prosinci může stát si bude na ty dvě zimní jízdy kupovat zimáky...nebo přehazovat? Trochu blbost ne?
10:30:14
25.02.2004
25.02.2004

Saky
no oni zimni gumy spolehlive fungujou i pri 18stupnich. . proste me prijde scifi jak bude policajt kontrolovat s teplomerem jestli muzes mit nebo nemuzes mit letni gumy..
10:16:08
25.02.2004
25.02.2004

wekky
Podle času je to ale blbost taky, máš období, kdy může být jak 0° tak třeba 18°C a to jsou extrémy ve kterých jedno nebo druhé prostě použít nelze.
Pokud jedu do hor, tak s teplotou počítat musím, to je to samé, jako že si s sebou vezmu řetězy...
Pokud jedu do hor, tak s teplotou počítat musím, to je to samé, jako že si s sebou vezmu řetězy...
10:06:27
25.02.2004
25.02.2004

Saky
zimni gumy podle teploty je ale scifi-) vyjedes z Prahy dojedes do Krkonos a ve Vrchlabi budes prehazovat-) idelani je to podle doby proste listopad az brezen povinost.. a vic neresit..
09:44:17
25.02.2004
25.02.2004

Sušenka
->wekky:Jsem frajer
všem:Mam jeste jednu poznamecku k bezpecnosti starsich vozu. Ochranna klec. Samozrejme homologovana (ledabyle a nahodile navarene trubky jsou
). Vzhledem k tomu, ze vetsina lidi tady si upravuje sve "vraky" do sportovni linie (nemluvim o renovacich), mozna by stalo o teto moznosti uvazovat. Druha vec je technicka, krysoti a pripad dopravni nehody... Proc to tu nemuze fungovat jako v Nemecku...
všem:Mam jeste jednu poznamecku k bezpecnosti starsich vozu. Ochranna klec. Samozrejme homologovana (ledabyle a nahodile navarene trubky jsou
). Vzhledem k tomu, ze vetsina lidi tady si upravuje sve "vraky" do sportovni linie (nemluvim o renovacich), mozna by stalo o teto moznosti uvazovat. Druha vec je technicka, krysoti a pripad dopravni nehody... Proc to tu nemuze fungovat jako v Nemecku...
08:45:16
25.02.2004
25.02.2004

Lukáš
do včerejška jsem jezdil na letních a je to humáč (185/70 R13
) - teď mám takový pseudozimáky a jezdím jako king ... jsem pro zimní povinně, příští rok už budou, slibuju!
) - teď mám takový pseudozimáky a jezdím jako king ... jsem pro zimní povinně, příští rok už budou, slibuju!08:42:23
25.02.2004
25.02.2004

wekky
Co jsem tu nebyl tak se tohle téma slušně rozběhlo.
Zimní gumy: Mělo by se zavést, že pokud teplota klesne dejme tomu pod 3°C ať je rezerva pro ty, co jezdí na letňácích (i když se zimní doporučují pod 7°C) mělo by se brát vozidlo, co má letní, podobně jako když nemá předepsanou hloubku dezénu. A pod nějakých -10°C by podobné pravidlo platilo i pro univerzály.
Podle subjektivních dojmů se to sice nezdá, ale při nízkých teplotách vlastnosti letních nesplňují to, co by měli. A nezdá se to, protože změna vlastností není skoková (stejně tak spousta řidičů nepozná opotřebované tlumiče dokud auto vyloženě neplave. Spousta řidičů říká, že jezdí opatrněji (což by pro běžnou jízdu stačïlo), ale nastaneli krizová situace(někdo nečekaně zabrzdí apod.) překročí letní hranici fyzik. zákonů, protože se u ní pohybuje mnohem blíže a nezbýzá žádná rezerva.
Stáří auta:Podle stáří nelze posuzovat, většina i 15tiletých vozů bezpečnostní požadavka jakžtakž splňuje. Spíše by se mělo důsledně dbát na technické hodnoty a hlavně je kontrolovat. To znamená třeba v dnešní době např. povinně bezpečnostní pásy na všech sedadlech a výztuhy dveří + samozřejmě brzdovou soustavu bez chyby a emisní hodnoty podle předpisů v době výroby (přísnější nařídit nelze, max. nějaké znevýhodnění pojištěním pokud nesplňuji dejme tomu Euro2). Taková podmínka by staré a nevyhovující vozy dokázala vytřídit.
Oni i sami řidiči by si měli uvědomit v čem jedou a jestli je to dostatečně bezpečné. Když jedu na výlety se starou feldou a musím část trasy jet po frekventované komunikaci i mezi náklaďáky nemám z toho nejlepší pocit, ve své době nebylo o bezpečnostních pásech nebo deformačních zónách ani ponětí...
Kdo to dočetl až sem je frajer.
Zimní gumy: Mělo by se zavést, že pokud teplota klesne dejme tomu pod 3°C ať je rezerva pro ty, co jezdí na letňácích (i když se zimní doporučují pod 7°C) mělo by se brát vozidlo, co má letní, podobně jako když nemá předepsanou hloubku dezénu. A pod nějakých -10°C by podobné pravidlo platilo i pro univerzály.
Podle subjektivních dojmů se to sice nezdá, ale při nízkých teplotách vlastnosti letních nesplňují to, co by měli. A nezdá se to, protože změna vlastností není skoková (stejně tak spousta řidičů nepozná opotřebované tlumiče dokud auto vyloženě neplave. Spousta řidičů říká, že jezdí opatrněji (což by pro běžnou jízdu stačïlo), ale nastaneli krizová situace(někdo nečekaně zabrzdí apod.) překročí letní hranici fyzik. zákonů, protože se u ní pohybuje mnohem blíže a nezbýzá žádná rezerva.
Stáří auta:Podle stáří nelze posuzovat, většina i 15tiletých vozů bezpečnostní požadavka jakžtakž splňuje. Spíše by se mělo důsledně dbát na technické hodnoty a hlavně je kontrolovat. To znamená třeba v dnešní době např. povinně bezpečnostní pásy na všech sedadlech a výztuhy dveří + samozřejmě brzdovou soustavu bez chyby a emisní hodnoty podle předpisů v době výroby (přísnější nařídit nelze, max. nějaké znevýhodnění pojištěním pokud nesplňuji dejme tomu Euro2). Taková podmínka by staré a nevyhovující vozy dokázala vytřídit.
Oni i sami řidiči by si měli uvědomit v čem jedou a jestli je to dostatečně bezpečné. Když jedu na výlety se starou feldou a musím část trasy jet po frekventované komunikaci i mezi náklaďáky nemám z toho nejlepší pocit, ve své době nebylo o bezpečnostních pásech nebo deformačních zónách ani ponětí...
Kdo to dočetl až sem je frajer.
16:54:06
24.02.2004
24.02.2004

Luděk
-> martyCZ (Martin Sliwka): zkusím nějaký dodat,chcete nahoře bez,nebo komplexně bez

16:43:03
24.02.2004
24.02.2004

martyCZ
koukam uz nam chybi jenom snezenky ... mame to tady same machry :o))))
16:34:16
24.02.2004
24.02.2004

Fantozzi
Nejhorší to je jak včera. Potřebuju na sedmou večerní do Olomouce. Já vůl najedu na dálnici, protože si myslím, že bude projetá a bude to rychlejší, jenomže omyl. Plno debílků jedoucích čtyřicet, ikdyž sníh byl už vyjetej. Je několik možností: Buď jsou najednou všichni machírci podělaní a chcou bezpečně dojet, nebo nemají adekvátní zimní výbavu a bojí se o svůj život a auta , nebo je silnice fakt nesjízdná. Zpátky jsem si to sypal 90 po staré, která vede vedle dálnice a všechny ty dravce jsem předjížděl. Akorád jsem potkal jednu škodovečku v příkopě, protože na letních gumách se po udusaným sněhu do ostr= zatáčky moc dobře nejezdí :-))
16:26:30
24.02.2004
24.02.2004

Racyk
no ja jsem až do minulého týdne jezdil na letních:)) Já vím je to chyba, ale bohužel jsem měl několik nepředvídaných(pístní kroužky) a předvídaných(pojistka, roční dálniční známka), ale co jsem měl dělat, ted jsem konečně na zimách a moc jsem na snehu ještě nejezdil, ale už se těším:)) Nedávno jsme byli s bráchou na zasněženém letišti a on na zimákach nemohl dostat smyk a hodiny atd. ale mě to šlo na letních (předek MP12 zadek OR34) uplně skvěle, ale ted asi poslední jízda po ledě jsem musel zastavit v kopci v koloně na ledě a uplně v poho jsem se rozjel a přede mnou se škrábal Pasat a jel cca 1cm za 1s a ja nějak za ním, pak jsem ho předjel a on byl pořád trochu málo ovladatelný, ted na zimákach nevim jak by to vypadalo, ale asi ještě jistěji:)))
15:18:11
24.02.2004
24.02.2004

Honza "Bobr"
-> Luděk: No jo kurňa . . . tak já si je teda na příští zimu pořídím, když teda furt tvrdíte jak jsou super
Nejhorší je, že dva mam v kolně na chalupě i s diskama asi už 3/4 roku a nebyl jsem schopen je obout, ono je to taky o vrozené lenosti lidí
Nejhorší je, že dva mam v kolně na chalupě i s diskama asi už 3/4 roku a nebyl jsem schopen je obout, ono je to taky o vrozené lenosti lidí
15:10:26
24.02.2004
24.02.2004
Kani
co se tyce zimaku, tak ja je mam teda ted uz ne nejak mi neprezily zimu :(
15:08:20
24.02.2004
24.02.2004
Kani
-> Bery: jo akdyz se prvni povede a je pokus o druhy a to je naprostej curak tak s tim co?
15:05:54
24.02.2004
24.02.2004

Simi
Miluju zimu a jizdu na snehu, ale nejradsi nekde na horskejch cestach, ktery nejsou posypany ale jenom prohrnuty a kde pokud mozno nikdo nejezdi. Tam se da pak slusne vyblbnout, kdyz je videt kousek pred sebe :-)
Mam ted novy zimni savvy a nemuzu si je vynachvalit. Hlavne vyborne brzdi a to i na cvachte.
Mam ted novy zimni savvy a nemuzu si je vynachvalit. Hlavne vyborne brzdi a to i na cvachte.
15:05:35
24.02.2004
24.02.2004

martyCZ
-> Honza "Bobr": no nevim kde na to ti lidi chodi ale je to sakra poznat! zvlast na schade s lehkym predkem!
15:03:20
24.02.2004
24.02.2004

Luděk
-> Honza "Bobr" : to je právě hroznej omyl,který se táhne motorismem z dřívějších let

15:00:29
24.02.2004
24.02.2004

Honza "Bobr"
Zimní gumy? Co s tim? Ja odjel uz dvě zimy na 165/R13 na 80 univerzálech jak po rozsolené Praze, tak po zasněžených Semilech a jsem toho názoru, že zimní gumy jsou dobrá věc, ale kdo umí jezdit a hlavně ví co od svého vozu může čekat, tak mu stačí i ty letní. A přiznejte si, na ledě je to stejně jedno, ne
?
?14:57:43
24.02.2004
24.02.2004

Saky
jasne to ja jsem taky puvodne psal o tech gumach nedaval bych to zakonem ale zpusobis nehodu v zimnim obdobi (nebo budes ucastnik to je fuk)tak proste mas smulu a pojistovna nepalti nic..
jenze v tyhle skorupovany zemi to nikdy nepujde takze kdyby se to udelalo takhle byl by klid..
jenze v tyhle skorupovany zemi to nikdy nepujde takze kdyby se to udelalo takhle byl by klid..
14:48:35
24.02.2004
24.02.2004

Luděk
-> všichni: původně jsem se bál,že byste se opravdu drželi tématu,ale na konci jsme už u vyklešťování,takže jako obvykle naprosto mimo
,ale já bych se k tomu vrátil,převážnou většinu km v životě jsem odjezdil s vozy Škoda a zřejmě spíš víc s předohrabama,ale i tak můžu dost podstatně posoudit chování klasický 742jky,která má zázračné univerzály OR34 (podle mě nejhorší pneu,co může být),nebo opravdu úplně obyčejný zimní protektory (jezdím je na Rapidu už druhou zimu) o předním náhonu a rozdílu pneu ani nehovořít,tam je to snad ještě podstatně viditelnější.
,ale já bych se k tomu vrátil,převážnou většinu km v životě jsem odjezdil s vozy Škoda a zřejmě spíš víc s předohrabama,ale i tak můžu dost podstatně posoudit chování klasický 742jky,která má zázračné univerzály OR34 (podle mě nejhorší pneu,co může být),nebo opravdu úplně obyčejný zimní protektory (jezdím je na Rapidu už druhou zimu) o předním náhonu a rozdílu pneu ani nehovořít,tam je to snad ještě podstatně viditelnější.14:46:36
24.02.2004
24.02.2004

Baghira
No ty testy byli a nějakým spec. čísle Autobildu, ale to je jedno. Pokud budeme srovnávat stejný třídy, tak samozřejmě jo, ale v tom případě je ještě Rapid 1990 v normě :-))) a může směle jezdit. ale Rapid 1985 už za žádnou cenu ne!!! Mě je to fuk, ať tu vraky klidně jezdí, ale jak se něco díky tomu vraku a jeho stavu stane, tak si to majitel plně a tvrdě odnese, tak jak je to v již zmiňovaný americe. jen to musí svítit, brzdit a mít pásy. To že se v tom může někdo klidně zabít je jen jeho problém, neměl do toho lízt.
14:40:37
24.02.2004
24.02.2004

Saky
vim ze testu je mraky a jejich cistota a nezkorupovatelnost je urcite dokonala ale testy co jsem videl ja tak tam vysel smart celekm dobre oproti zminovane felde.. ale to je fuk.. proste to je jedno a ze novejsi auta ve stejny tride sou bezpecnejsi nez o 20let starsi ve stejne tride me nikdo nevymluvi.. vic bezpecnostnich prvku, karoserie jeste nesezrana rzi atd.. srovnavas nesrovnatelne..
jo je to o stylu jizdy o tom zadna ale proste pokrok nezastavis. ja jen rikam realitu kterou bohuzel nikdo nechce slyset a to ze tu vraky nebudou vecne jak si nekteri z vas mysli..
jo je to o stylu jizdy o tom zadna ale proste pokrok nezastavis. ja jen rikam realitu kterou bohuzel nikdo nechce slyset a to ze tu vraky nebudou vecne jak si nekteri z vas mysli..
14:33:03
24.02.2004
24.02.2004

Bery
-> Kani:
A když se uvidí,že první dítě je magor,tak aby se předešlo dalšímu utrpení,taxe otec nechá vykleštit...
Doufám,že časem všichni vyházíme starý plívy do šrotu,koupíme si nový ''normální'' auta a budeme si udržovat své veteránské mazlíky pro své hoby ježdění,srazy atd...Jo,vývoj..
A když se uvidí,že první dítě je magor,tak aby se předešlo dalšímu utrpení,taxe otec nechá vykleštit...
Doufám,že časem všichni vyházíme starý plívy do šrotu,koupíme si nový ''normální'' auta a budeme si udržovat své veteránské mazlíky pro své hoby ježdění,srazy atd...Jo,vývoj..
14:31:41
24.02.2004
24.02.2004

Baghira
Ale to není jen o autech. Navíc nevim kde jsi vzal, že Smart je bezpečnější než felda, tos asi neviděl test, kde v 80ti jsi pomalu bez nohou a ve 100ce máš palubku narvanou v hlavě...mimochodem v tom katalogu z těch testů bylo těch aut víc a u většiny těch malejch vozítek (matiz, smart, tico..) jsi v 60 měl až po pánev rozlámaný nohy..takže šup s nima do šrotu, u okrávky jsi měl v 80 nebezpečí těžkého zranění hlavy...šup s ní do šrotu, u bavoráka sis ve 140 od airbagu zlomil vaz...šup s ním do šrotu...tak jsi to myslel, vždyť jsou taky nebezpečná?!? Za komunistů bylo na dálnicích taky 130 a nehodovost na nich taková nebyla, já vím jezdí dnes víc aut, ale není to spíš o stylu jízdy než o bezpečnosti aut. To že jedeš 180 v meďouru, napálíš to někam a airbag tě zachrání je teda v pořádku? Asi ne že? co takhle montovat do všech aut omezovač na 130?
14:19:06
24.02.2004
24.02.2004

Saky
Kani ty ses s prominutim magor-) nerikej to co jsem nenapsal.. proste vyvoj nezastavis a to je vsechno co sem chtel rict.. vim ze se to vetsine majitelu starsich aut nelibi.. ale proc jsem toho uz napsal dost..
14:09:41
24.02.2004
24.02.2004
Kani
Takze jestli jsem to dobre pochopil, nove vyrobene auto je lepsi nez starsi, tak starew vyhodime, to znamena ze kdyz tvoji rodice vychovaj mladsiho sourozence lepe, tak by tebe mely zabit, protoze mladsi dite se jim povedlo lepe!!!
13:44:05
24.02.2004
24.02.2004

Saky
no srovnavat vec ktera se pohybuje a muze zpusobit skody a barak kterej stoji na jednom miste je neco jinyho ale mas pravdu, vsude je mraky baraku na spadnuti a nikdo s tim nic neudela..ja bych je proste zdemoloval proc ne..
tak pred dvema lety sem byl ve FrydkuMistku na jedno namesti bylo tam nadherne namesti nove opravene cele dokola az na jeden barak kterej byl totalne zaslej nikdo v nem nebydlel okna zataraseny paletama, a mesto s tim nemuze udelat nic takhle hyzdi namesti.. je to spravne?
barak zrestituoval nekdo kdo zije v americe nejevi o nej zajem ho udrzovat a opravovat mestu ho prodat nechce, v zakonu je udajne neco ze pokud se majitel o dum nestara asi 15let nebo kolik a nejevi o nej zajem tak ze v takovychto pripadech propadne mestu ale v tom Frydku to fakt vypadalo silene a jeste musej par let cekat nez to bude mesta.. ja bych to povolil samozrejme tak jak si to popsal ty asi ne.. ale ruiny barabizny kterejch je vsude dost bych se zemi srovnal.. ale to je uz o necem jinym..
tak pred dvema lety sem byl ve FrydkuMistku na jedno namesti bylo tam nadherne namesti nove opravene cele dokola az na jeden barak kterej byl totalne zaslej nikdo v nem nebydlel okna zataraseny paletama, a mesto s tim nemuze udelat nic takhle hyzdi namesti.. je to spravne?
barak zrestituoval nekdo kdo zije v americe nejevi o nej zajem ho udrzovat a opravovat mestu ho prodat nechce, v zakonu je udajne neco ze pokud se majitel o dum nestara asi 15let nebo kolik a nejevi o nej zajem tak ze v takovychto pripadech propadne mestu ale v tom Frydku to fakt vypadalo silene a jeste musej par let cekat nez to bude mesta.. ja bych to povolil samozrejme tak jak si to popsal ty asi ne.. ale ruiny barabizny kterejch je vsude dost bych se zemi srovnal.. ale to je uz o necem jinym..
13:36:58
24.02.2004
24.02.2004

Saky
no to je taky sice zcasti pravda ale i dnesni maly auta typu treba smart sou bezpecnejsi nez felda a podobny auta.. a co se tyka bezpecnosti v 30let starejch autech ktery nemeli tenkrat ani pasy vzadu a operky hlav atd..se to asi taky neda srovnat, netvrdim ze v novejsim aute to clovek prezije ale myslim si ze ma vetsi sanci pezit nez v aute 15let starem srovnatelnych parametru porovnavat mercedes a matiz jaksi nejde.. ale nema cenu se poustet do dalsich debat ja jsem nastinil jen jednu stranku veci a ta by byla urcite dobra samozrejme by se to muselo kompenzovat nejak jinak aby na to lidi meli atd.. ale proste drzenim vraku tak jak je to tady modou se situace na silnicich nezlepsi.. a pri fungujicich STK tak jak fungujou si sice vetsina skodovkaru muze libovat ze opet prosli a ze je to stalo par korun do kapsicky ale to je fuk..
13:21:44
24.02.2004
24.02.2004

King
Me to jako nesmysl nepripada. Malokdo si uvedomuje, ze v provozu nezdrzujou a neohrozuji auta, ale umeni/neumeni jejich ridicu. Jestli system umoznuje provoz pojizdnych dymovnic s nefunkcnimi brzdami, je problem systemu. Co kdyz ti po 25 letech od kolaudace prijede k baraku demolicni ceta s tim, ze Tvuj barak nevyhovuje estetickym a hygienickym kriteriim podle vyhl. c.1243234/2029 nejvyssi rady EU, ktera byla prijata pred mesicem, a na hulvata ti ho srovna se zemi? :)
13:16:28
24.02.2004
24.02.2004

Baghira
-> Saky: To vůbec není o autech, když pojedeš v Matizu a vytelíš se někde v 80ce tak máš daleko menší šanci než v mercedesu 1970. Ty tu propaguješ konzumní společnost, která funguje v USA, kde si každej co 2 roky kupuje na lízačku nový auto. Ano to je v pořádku, tak by to mělo být, ale s bezpečností to má jen málo společného. Já pokud si kupuju auto "nákupní taštičku" tak musím počítat s tím, že ta bezpečnost je tam prostě nesrovnatelně horší než třeba u Oktávy, takže podle toho se taky budu na silnici chovat.
13:14:07
24.02.2004
24.02.2004

Komár 1981
rada pro financne slabsi: poridte si IŽ. novy auto za cenu 150.000, technicka uroven favorita. emisni limity splnuje jakz takz, je NOVE!!! cilize mate 10-15 let cas nechat to schnit a zabijete se v tom stejne rychle, jako ve 120.
(nekde najdu link na IŽovske stranky a hodim foto...
(nekde najdu link na IŽovske stranky a hodim foto...
13:11:10
24.02.2004
24.02.2004

Komár 1981
-> Saky: hehe se to tu nejak rozohnilo, saky 

13:10:36
24.02.2004
24.02.2004

Saky
ale podivej se na to zdruhy strany kolik lidi v tech rychlejch novejch autech prezije a jaka je umrtnost v tech popelnicich-)
dodrzovani predpisu je jina vec..
dodrzovani predpisu je jina vec..
13:08:52
24.02.2004
24.02.2004

Saky
proste vyvoj.. jenze to vam asi nic nerika co?
vim ze se tento nazor nikomu nelibi protoze by kazdej musel do srotu-) ja jen nastinil myslenku jak by se dal resit pocet vraku na nasich silnicich.. a myslim si ze 15let stary auto uz vazne nema na silnici co delat osobne si to myslim i o 10let starem aute..
proste ja se jednou nechci zmrzacit v necem co uz nema parametry jako nove auto a co uz je koncepcne prestarle nesplnuje predpisy atd.. a ekonomicky slabsi a silnejsi jsou i levne a drahe vozy nikde neni psano ze kazdy musi jezdit bavorakem.. ale to je fuk.. vidim ze vam evidentne vrakoidni silnice nevadej pocet obeti ve starejch kraksnach taky ne atd..
vim ze se tento nazor nikomu nelibi protoze by kazdej musel do srotu-) ja jen nastinil myslenku jak by se dal resit pocet vraku na nasich silnicich.. a myslim si ze 15let stary auto uz vazne nema na silnici co delat osobne si to myslim i o 10let starem aute..
proste ja se jednou nechci zmrzacit v necem co uz nema parametry jako nove auto a co uz je koncepcne prestarle nesplnuje predpisy atd.. a ekonomicky slabsi a silnejsi jsou i levne a drahe vozy nikde neni psano ze kazdy musi jezdit bavorakem.. ale to je fuk.. vidim ze vam evidentne vrakoidni silnice nevadej pocet obeti ve starejch kraksnach taky ne atd..
13:08:30
24.02.2004
24.02.2004

Baghira
-> Saky: Jenže většinu nehod ti dnes nezpůsobují jezdící popelnice, ale silná a "neřízená" respektive špatně řízená auta. to jestli ti způsobé nějakej zrezlej pekáč 5 % nehod vlivem techniky...ale většina smrťáků je z nedodržení rychlosti a přednosti v jízdě, s čímž stav jaksi ne zrovna souvisí.
13:00:44
24.02.2004
24.02.2004

Saky
no vim ze je to extrem ale proste emisni limity bezpecnost atd jsou nekde jinde.. proste podle me je nesmysl aby mohli jezdit auta ktery splnovali normy pred triceti lety a auta co je splnujou ted.. za stejnejch podminek.. proste si myslim ze je blbost povolit neco na nekonecnou dobu, vetsina licenci na cokoli se taky udavaji na urcitou dobu.. proste si myslim ze by to tak nejak melo byt normalni..
12:58:03
24.02.2004
24.02.2004

wekky
A po 55. rovnou střílet - ušetříme na důchodech...
Tak nějak byste si to představovali?
Tak nějak byste si to představovali?
12:54:22
24.02.2004
24.02.2004

King
Auto 15let a pak bez pardonu na srotak, bez ohledu na stav? Priznam se, ze uz jsem si zvyknul na podobne nazory z ust hlasatelu jinak "pravicovych" myslenek. Sice mi nejak nedotyka jak se to slucuje s nedotknutelnosti majetku, ale budiz, svet je plnej paradoxu :) Sorry, ale ac si nepripadam jako "financne slabsi" jedinec, pro takovou kokotinu bych ruku rozhodne nezved. Dneska zakazeme starsi auta, zejtra vsechny compy od Celeronu dolu a 1.kvetna vsichni do pruvodu :o)
12:51:16
24.02.2004
24.02.2004

Baghira
to už je extrém, jso 120ci jako nový a felicie zralý do šrotu.
12:35:01
24.02.2004
24.02.2004

Saky
psal jsem vyjimky pro beznej provoz neexistujou..
12:30:01
24.02.2004
24.02.2004

Komár 1981
-> Saky: a veteranisti??? Myslis ty vubec na ne????


12:27:34
24.02.2004
24.02.2004

Saky
ne proste sem myslel treba rok vyroby auta 2000 bude jezdit do 2015 pak proste srotak.. a neresit to.. automobilky to uvitaly bylo by vic prace. a nehromadily by se v mene ekonomicky mocnych statech vraky jako ted.. vyjimky pro beznej provoz zadny a bylo by.. vim ze by se finannce slabsi jedinci bourili ale proste tak jak to je to nejde..
11:55:21
24.02.2004
24.02.2004

Komár 1981
-> King2: je videt, ze mame stejny nazor
-> Saky: smer diskuze je jasny, od toho diskuze jsou, ze se vice jak jedna strana dohaduje s ostatnimi a snazi se je presvedcit o te sve jedine pravde...
jinak s tema atestama, STK by mela byt neuplatitelna, jinak kdyz se zavedou napr. atesty dle tveho navrhu, budou se uplacet i ty atesty... to neni v legislative, ale v lidech.
-> Saky: smer diskuze je jasny, od toho diskuze jsou, ze se vice jak jedna strana dohaduje s ostatnimi a snazi se je presvedcit o te sve jedine pravde...

jinak s tema atestama, STK by mela byt neuplatitelna, jinak kdyz se zavedou napr. atesty dle tveho navrhu, budou se uplacet i ty atesty... to neni v legislative, ale v lidech.
