skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
kolik má najeto vaše auto
08:28:41
26.03.2019
26.03.2019
Jawák2
-> suri: Nestraš vraj ten olej nemal taký tlak ako by mal mať keďže ho bolo málo, preto trhlo motorom keď som preradil
07:47:54
26.03.2019
26.03.2019
suri
-> Jawák2: nevidel som ešte automat ktorú opravila výmena oleja dlhšie ako na pár km
07:28:25
26.03.2019
26.03.2019
Jawák2
Bolo to aj s preplachom, a doslova v hodine dvanástej.. chýbalo v nej cca liter oleja Niekto sa v tom už musel hrabať. Preto mi tak trhalo motorom keď som dal s P do R alebo S..
Teraz sa to zlepšilo tak uvidím či to vydrží alebo nie. No mechcenik mi vravel že ešte 3 deci oleja ak by chýbalo tak pomaly by začalo prevodovku poškodzovať
O 60 000 km pôjdem znova na výmenu s preplachom
Teraz sa to zlepšilo tak uvidím či to vydrží alebo nie. No mechcenik mi vravel že ešte 3 deci oleja ak by chýbalo tak pomaly by začalo prevodovku poškodzovať
O 60 000 km pôjdem znova na výmenu s preplachom
18:53:48
23.03.2019
23.03.2019
dragon_cb_cz
-> David29: Ty jsi ale měl S80 s klasickým měničem, ne? To je dost jiná převodovka... každopádně ani tam to není potřeba tak dramatizovat, klasickou výměnou "vypustit, dolejt" nic nezkazíš, spíš jde o to, že vyměníš max polovinu náplně - pak se to okamžitě promíchá s tím zbytkem a částečně ho to znehodnotí. Ale rozhodně není potřeba dělat demontáž, možnosti jsou v zásadě tři:
1) Udělat těch výměn víc relativně rychle za sebou - někdo se jede jen pár km projet, někdo s tím jezdí třeba týden, další to prostě dělá každých 10-15 tisíc km s výměnou oleje v motoru.
2) Vypustíš co jde, doleješ, pak odpojíš vratnou trubku z chladiče a dáš jí do nádoby... nastartuješ a necháš běžet na neutrál. Čerpadlo běží a postupně takhle z tý trubky vytlačíš třeba 2 litry (kolik je bezpečný záleží podle typu převodovky). Chcípneš, odměříš stejnej objem novýho oleje jako jsi vytlačil, doleješ a zase nastartuješ... tohle opakuješ dokud z tý trubky neteče dostatečně čistý ATF. Klidně takhle můžeš protlačit systémem třeba 20 litrů.
3) Sofistikovanější verze výše uvedeného je proplach mašinou - což je to co ti asi tenkrát doporučovali. Ve výsledku je to samý, jen si odpustíš to opakovaný startování, chcípání, dolejvání atd... spotřeba oleje asi stejná.
Já jsem u Suzuki zvolil nakonec tu první variantu, resp i se sundáním vany a výměnou filtru (což u novějších převodovek ale už nejde). Původně jsem přemýšlel o proplachu, ale chlapík co mi to dělal říkal, že i když na to mašinu má, že mu to přijde zbytečný - že to ATF na měrce nevypadá zas tak zle (mělo odjeto 136 tisíc km). No... možná se s tím jen nechtěl prcat Každopádně po tej částečnej výměně převodovka funguje stejně v pohodě jako před ní, možná ještě o fous líp... takže asi při další výměně oleje v motoru udělám zase "výměnu" i v automatu, tentokrát už bez sundání vany, jen vypustit a dolejt novou... stojí to asi 6 stovek, tak proč ne.
1) Udělat těch výměn víc relativně rychle za sebou - někdo se jede jen pár km projet, někdo s tím jezdí třeba týden, další to prostě dělá každých 10-15 tisíc km s výměnou oleje v motoru.
2) Vypustíš co jde, doleješ, pak odpojíš vratnou trubku z chladiče a dáš jí do nádoby... nastartuješ a necháš běžet na neutrál. Čerpadlo běží a postupně takhle z tý trubky vytlačíš třeba 2 litry (kolik je bezpečný záleží podle typu převodovky). Chcípneš, odměříš stejnej objem novýho oleje jako jsi vytlačil, doleješ a zase nastartuješ... tohle opakuješ dokud z tý trubky neteče dostatečně čistý ATF. Klidně takhle můžeš protlačit systémem třeba 20 litrů.
3) Sofistikovanější verze výše uvedeného je proplach mašinou - což je to co ti asi tenkrát doporučovali. Ve výsledku je to samý, jen si odpustíš to opakovaný startování, chcípání, dolejvání atd... spotřeba oleje asi stejná.
Já jsem u Suzuki zvolil nakonec tu první variantu, resp i se sundáním vany a výměnou filtru (což u novějších převodovek ale už nejde). Původně jsem přemýšlel o proplachu, ale chlapík co mi to dělal říkal, že i když na to mašinu má, že mu to přijde zbytečný - že to ATF na měrce nevypadá zas tak zle (mělo odjeto 136 tisíc km). No... možná se s tím jen nechtěl prcat Každopádně po tej částečnej výměně převodovka funguje stejně v pohodě jako před ní, možná ještě o fous líp... takže asi při další výměně oleje v motoru udělám zase "výměnu" i v automatu, tentokrát už bez sundání vany, jen vypustit a dolejt novou... stojí to asi 6 stovek, tak proč ne.
09:33:20
23.03.2019
23.03.2019
David29
Hele s tou výměnou opatrně.
Mě tehdy bylo doporučeno, že tuším nad 100tkm to už nechce klasickou výměnu, ale komlet to vypustit s demontáží.
Že klasickou výměnou se to nevypustí všechno, a výrobce taky udával doživotní náplň - ale je to to samý, jak píše -> dragon_cb_cz 22.03.19 11:29:37:
Mě tehdy bylo doporučeno, že tuším nad 100tkm to už nechce klasickou výměnu, ale komlet to vypustit s demontáží.
Že klasickou výměnou se to nevypustí všechno, a výrobce taky udával doživotní náplň - ale je to to samý, jak píše -> dragon_cb_cz 22.03.19 11:29:37:
21:32:45
22.03.2019
22.03.2019
dragon_cb_cz
-> Jawák2: Tak se s nima předem dohodni, v mém případě to byl taky specialista, ale měl svoje dodavatele a co neměli, to mi řekl ať si klidně dovezu sám, ale že on to prostě nedodá...
18:48:32
22.03.2019
22.03.2019
Jawák2
-> dragon_cb_cz: No, lenže nepočítajú s tým že autá sa dožívajú aj viac ako 200 000 km najradšej by som bol za originál, budú mi to meniť vo firme kde sa špecializujú len na automaty
11:29:37
22.03.2019
22.03.2019
dragon_cb_cz
-> Jawák2: Ono dost často udávají výrobci náplň jako "doživotní"... což taky většinou bývá - do konce života převodovky A jaký olej tam dáváš? Origo?
07:49:15
22.03.2019
22.03.2019
Jawák2
-> dragon_cb_cz: Repasovať sa to dá, ale finančne je to dosť drahé. Olej som ešte nemenil teraz v pondelok idem na výmenu s preplachom Auto mám od 180 tkm, mám aj servisnú knižku a nieje nikde poznačené žeby bol olej v prevodovke niekedy menený..
08:02:20
21.03.2019
21.03.2019
dragon_cb_cz
-> Jawák2: Těm CVT většinou škodí hlavně jízda ustálenou rychlostí (dálnice atd), pokud jezdíš spíš město/okresky, tak by to mělo být lepší... a určitě to jde repasovat. Olej si v tom měnil?
07:14:17
21.03.2019
21.03.2019
Jawák2
-> palinator: myslíš výherný automat ?
-> dragon_cb_cz: to netuším No automat som nikdy nechcel to auto som mal asi 2 mesiace objednané na dovoz, na SK som žiadné také na predaj nenašiel. No keďže sa mi staré auto už úplne rozpadlo ( Toledo 1L, zhnila zadná náprava a zlomila sa ) , tak som prikívol aj na automat :) ako zatiaľ som spokojný, uvidím ako dlho tá prevodovka vydrží no pri nižších rýchlostiach dusí motor, nepustí na viac ako 1300 ot.
Večšinou si dávam ručné radenie
-> dragon_cb_cz: to netuším No automat som nikdy nechcel to auto som mal asi 2 mesiace objednané na dovoz, na SK som žiadné také na predaj nenašiel. No keďže sa mi staré auto už úplne rozpadlo ( Toledo 1L, zhnila zadná náprava a zlomila sa ) , tak som prikívol aj na automat :) ako zatiaľ som spokojný, uvidím ako dlho tá prevodovka vydrží no pri nižších rýchlostiach dusí motor, nepustí na viac ako 1300 ot.
Večšinou si dávam ručné radenie
20:27:23
18.03.2019
18.03.2019
Nwkt
-> Syny: Kup tu B7 za 260
10:05:28
18.03.2019
18.03.2019
dragon_cb_cz
-> Jawák2: Tak proti gustu... znáš to Multitronic je CVT, že jo? S tím jsem jel jen chvilku jednou a přišlo mi to cajk, ale byl to teda japonec... ti to už myslím stran spolehlivosti mají docela vymakané.
11:34:58
17.03.2019
17.03.2019
palinator
-> Jawák2:
Nemůžeš mít pravdu, protože automat je nejlepší věc na světě.
Nemůžeš mít pravdu, protože automat je nejlepší věc na světě.
09:53:35
17.03.2019
17.03.2019
Jawák2
-> dragon_cb_cz: Nechcel som automat. Je tam multitronic ktorý je povestný svojou nespoľahlivosťou, a aj servis je dosť nákladný
09:07:23
17.03.2019
17.03.2019
dragon_cb_cz
-> Jawák2: Proč bohužel? U auta podobný třídy je automat jednoznačný plus...
08:28:19
17.03.2019
17.03.2019
Jawák2
-> Jirik_Tuňák1983:
-> dragon_cb_cz: 2,0 TDi 105kw ( CR ), no bohužiaľ automat.. je to rok 2013 a bolo vyrábane pokiaľ viem len pre zahraničný trh, má LED svetlá a inú mriežku v maske
To moje je dovezené s Nemecka na objednávku
-> dragon_cb_cz: 2,0 TDi 105kw ( CR ), no bohužiaľ automat.. je to rok 2013 a bolo vyrábane pokiaľ viem len pre zahraničný trh, má LED svetlá a inú mriežku v maske
To moje je dovezené s Nemecka na objednávku
21:52:13
16.03.2019
16.03.2019
dragon_cb_cz
-> Milan 136: Wiki tvrdí, že jen do roku 2010. To by mohlo být docela fajn... ta 1.8TSI co přišla po tom je oproti klasice o dost větší průser, ne?
21:48:27
16.03.2019
16.03.2019
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 16.03.19 21:45:24: V tom byla k dostání pokud mě paměť neklame i stará 1.8T 20V. Ale asi ne po celou dobu prodeje.
21:45:24
16.03.2019
16.03.2019
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 16.03.19 21:41:30: Vzhledem k tomu, že je to převtělení starší Audi, tak ještě normální.
21:41:30
16.03.2019
16.03.2019
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Taky tak.
-> Jawák2: Zajímavej vozejček... co v tom máš za motor?
-> Jawák2: Zajímavej vozejček... co v tom máš za motor?
21:04:15
16.03.2019
16.03.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Jawák2 16.03.19 20:37:17: Přiznám se, že Exeo konby vidím poprvé v životě a to ještě na obrázku.
20:08:05
16.03.2019
16.03.2019
dragon_cb_cz
-> Jawák2: Co to je za povoz?
20:10:08
09.03.2019
09.03.2019
Matsoft
moje jednickova octa ma 366000km - je to 1.6 74kW LPG
20:01:09
09.03.2019
09.03.2019
dragon_cb_cz
-> palinator: No, vzhledem k tomu, že je na tom autě původní prakticky všechno krom ECU, tak to je docela výkon (vyjma spotřebních věcí typu desky, kotouče atd).
19:52:44
09.03.2019
09.03.2019
palinator
-> dragon_cb_cz:
To by bylo docela blbý kdyby nežil ne?
To by bylo docela blbý kdyby nežil ne?
22:10:11
28.02.2019
28.02.2019
michael
-> Jirik_Tuňák1983: Jezdí se mi v tom moc hezky. Moc krásně se to ovládá výkon motoru i když třeba v Octavii mám o sto koní více, tak vůbec díky nízké váze nepocituji, že by to nejelo.
22:00:26
28.02.2019
28.02.2019
Jirik_Tuňák1983
-> michael 28.02.19 21:52:08: A jak si to užíváš? Jezdí se s tím pěkně?
21:52:08
28.02.2019
28.02.2019
michael
-> Kocvin: Ale já to nikterak nepodtáčím.
21:50:48
28.02.2019
28.02.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Kocvin 28.02.19 21:45:03: Zapomněl jsi napsat italskej motor.
21:50:38
28.02.2019
28.02.2019
RadovanSkodovkar
Ex A6ka 2.5tdi 110kw, ak by bolo zle vidno tak 428443 zvuk motora bol pekný
21:45:03
28.02.2019
28.02.2019
Kocvin
-> michael: Protože takový styl záběhu, není pro motor nejvhodnější..
20:24:12
28.02.2019
28.02.2019
michael
-> Kocvin: Proč?
20:22:28
28.02.2019
28.02.2019
Kocvin
-> michael: špatně..
20:06:45
28.02.2019
28.02.2019
michael
-> MVM: No ještě chvilku šimrat budu.
19:51:48
28.02.2019
28.02.2019
MVM
-> michael: Jo takhle .. Tak to má 1800km,z čehož je tušit zajíždění .. Tak hlavně to neprodlužovat a nešimrat.
19:15:48
28.02.2019
28.02.2019
michael
-> MATTESS: Příště se polepším
19:14:10
28.02.2019
28.02.2019
MATTESS
-> michael: snad spider, ne? A chtělo by to do tý věty ještě čárku, páč to na první pohled vypadá, že to ne jede
19:12:20
28.02.2019
28.02.2019
MATTESS
19:09:26
28.02.2019
28.02.2019
michael
-> MVM: Fiat 124 spieder právě, že ne jede to moc hezky.
18:55:24
28.02.2019
28.02.2019
MVM
-> michael 28.02.19 18:07:02: Co to je za stroj? A jak se to má chápat? Jako že to je líný ?