skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
kolik má najeto vaše auto
-> MVM: Fiat 124 spieder právě, že ne jede to moc hezky.
-> michael 28.02.19 18:07:02: Co to je za stroj? A jak se to má chápat? Jako že to je líný ?
-> MATTESS: Jo, jsou fešácký, proto mě to zaujalo.
-> dragon_cb_cz: s tím bílým pozadím vypadají lépe než s černým (podle mě)
-> MATTESS: Aha, mě úplně minulo že Pugy měly takovýhle budíky... my teď koukali na 508, vypadá to na pěkný vozejk.
-> dragon_cb_cz 28.02.19 11:33:34: pořád P308 SW (2011)
-> MATTESS: Co to je za vůz? Ten tachometr vypadá jako Mini nebo něco takového...
-> Bukaj: Jj 900NG... ale teď mám nějak náladu to trochu šlechtit, dostal nové horní uložení na levé straně a hned začalo být slyšet na druhé, takže půjde asi i tam... Včera jsem objednával nové PCV hadice a ventil, protože na křižovatkách uvnitř smrdí benzín s olejem - viník viz foto. A dneska Alča odvážela do pneuservisu dvě sady liťáků a nejspíš zítra tam pojedu nazout nový gumy na léto místo těch rozpadajících se starých + zimáky se přestěhujou z ohnilých plechů na odrbané liťáky
No a pak bych potřeboval opravit stropnici ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj: Jj 900NG... ale teď mám nějak náladu to trochu šlechtit, dostal nové horní uložení na levé straně a hned začalo být slyšet na druhé, takže půjde asi i tam... Včera jsem objednával nové PCV hadice a ventil, protože na křižovatkách uvnitř smrdí benzín s olejem - viník viz foto. A dneska Alča odvážela do pneuservisu dvě sady liťáků a nejspíš zítra tam pojedu nazout nový gumy na léto místo těch rozpadajících se starých + zimáky se přestěhujou z ohnilých plechů na odrbané liťáky
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> dragon_cb_cz 27.02.19 21:38:48: To je ta Tvá nejstarší neškodovka?![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> MATTESS 27.02.19 22:29:53: Možná ještě vydržím a až budu starej a uschlej, tak si koupím 508ku GT. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 27.02.19 11:01:25: taky pokukuju, co dál. Zatím nevím co, tak pokukuju dál![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: tak ja mam auto iba jedno a vzdy som mal ,teda ano potrebujem fabiu ,aspon pokial zase nebude teplo ,potom vytahujem mopeda a fabca bude oddychovat
no vidis cize mas dve auta celorocne a jedno na sezonu ,teraz je otazne ci to na sezonu nieje na case dat prec a nechat len tie dve![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
no vidis cize mas dve auta celorocne a jedno na sezonu ,teraz je otazne ci to na sezonu nieje na case dat prec a nechat len tie dve
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> castrol 27.02.19 18:46:11: A potřebuješ ty tu Fabii? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Cromaňonec je pracant, pro rodinu, když jedeme někam dál a primárně na cesty do práce. Karolíny autem ale jezdím taky, páč je teď na mateřské a jezdilo by to jen krátké trasy a město. Mno a pak už začíná být teplo, takže jsem už začal vytahovat i Volfíka.
Skútr jel naposledy vloni a to ještě asi jen třikrát. Přitom předtím jezdil v jednom kuse až do podzimu. Toho nejspíše prodám.
Vůbec nechápu lidi, kteří mají XY aut, jak to vůbec ujezdí. Tam počítám jak zábavu tak povinnost.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Cromaňonec je pracant, pro rodinu, když jedeme někam dál a primárně na cesty do práce. Karolíny autem ale jezdím taky, páč je teď na mateřské a jezdilo by to jen krátké trasy a město. Mno a pak už začíná být teplo, takže jsem už začal vytahovat i Volfíka.
Skútr jel naposledy vloni a to ještě asi jen třikrát. Přitom předtím jezdil v jednom kuse až do podzimu. Toho nejspíše prodám.
Vůbec nechápu lidi, kteří mají XY aut, jak to vůbec ujezdí. Tam počítám jak zábavu tak povinnost.
-> Jirik_Tuňák1983: a potrebujes tri auta?
-> Jirik_Tuňák1983: Ráno do práce jedním, z oběda druhým a večer nakoupit třetím
-> Nwkt 27.02.19 13:21:00: A jak mám ujezdit na střídačku tři auta? ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Jezdit?
-> MATTESS 27.02.19 10:32:01: A já mám nějakých 140 000 na Cromaňoncovi a už zase přemýšlím, co dál. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Dnes ráno. Většinou kolem takové číslovky šlo auto z domu. Tohle asi ještě nějaký čas zůstane
-> U-Geen: ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> castrol: kotouce mazes aby nerezly? :)
-> Jirik_Tuňák1983: ale kde ze, kotuce jak nove ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> castrol 20.02.19 12:18:27: Copak? Stáním přirezly destičky a nejde to vyvézt na světlo? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> darabos: tiez si myslim ,este by tu bolo pohorsenie
-> castrol: dobre robis
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> darabos: tak ja sem radsej ani nedam aktualne foto ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Jeden nějakej japonec, druhej nějakej ford či co
-> Matthes, záškodník z TechWebu: A kudy to bere? Přes turbo, nebo někde hůř?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: A kudy to bere? Přes turbo, nebo někde hůř?
-> dragon_cb_cz 03.02.19 20:39:37: Jen kdyby nerachotila převodovka a motor nežral volej :-)
-> dragon_cb_cz 03.02.19 20:39:37: To je ten Mikrobiši, ne? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak na to, že se o S40 říká, že to vlastně ani není Volvo, tak dobrý, ne? ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 01.02.19 19:42:24: konecne nejakej normalni najezd![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Syny 31.12.18 19:31:41: Ale ten Saab je 2.3 turbo, tam pomůže i objem. Volvo má třeba 2,5 a byť v diskuzi probírané nízké otáčky úplně nevymetám, od volnoběhu bez problémů a bez nějakých protestů nebo vibrací.
Ale jak píše Vítek, od 1500 mám 320 Nm.
Ale jak píše Vítek, od 1500 mám 320 Nm.
-> Syny 31.12.18 19:22:20: Ještě že moje turbo VGT nemá a dvouhmotu taky nevedu ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Syny 31.12.18 19:31:41: No "mezi kvaltama" je přece otáček podle toho, kolik zrovna točíš, ne? :) V nízkých točkách je ten skok menší, ve vyšších vyšší... každopádně v 1600 otáčkách už tam mám nějakých 280 Nm, což pokud nepotřebuju zrovna zběsile akcelerovat mi nepřijde málo... a když potřebuju víc výkonu, tak ten automat pochopitelně podřadí, ale při běžnej jízdě (příměstkej provoz do školky/práce/na nákup) to fakt přes 2000 otáček pouští vyjímečně. Ostatně, kdybych to nechtěl pustit pod 2 tisíce, tak mimo dálnici nezařadím pátý kvalt (2000 rpm na pětku je přesně tachometrových 100km/h).
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Syny 31.12.18 19:31:41: No "mezi kvaltama" je přece otáček podle toho, kolik zrovna točíš, ne? :) V nízkých točkách je ten skok menší, ve vyšších vyšší... každopádně v 1600 otáčkách už tam mám nějakých 280 Nm, což pokud nepotřebuju zrovna zběsile akcelerovat mi nepřijde málo... a když potřebuju víc výkonu, tak ten automat pochopitelně podřadí, ale při běžnej jízdě (příměstkej provoz do školky/práce/na nákup) to fakt přes 2000 otáček pouští vyjímečně. Ostatně, kdybych to nechtěl pustit pod 2 tisíce, tak mimo dálnici nezařadím pátý kvalt (2000 rpm na pětku je přesně tachometrových 100km/h).
-> dragon_cb_cz: Mimochodem nevim jak odstupnovanej mas automat, ale manual co mam v aute ja ma mezi kvatama 2-3 a 3-4 cca 1000 otacek, mezi kvatama 4-5 a 5-6 cca 500 otacek. Takze pokud te v 1600ot automat radi dalsi rychlost, tak bud jses ten pripad jezdici skoro na volnobehu a nebo mas znacne jiny pomery v prevodovce. 1600 otacek je fakt malo uz samo o sobe, natoz pri tom jeste radit vyssi kvalt. Ale tak kazdej at si jezdi dle sveho uvazeni. Me to jen prijde proste zbytecny trapeni motoru.
-> dragon_cb_cz: Pri nizkych otackach neni turbo aktivni a nebo jen minimalne, takze u pilotu, co nejdou ani pres 2000 a dlouhodobe jezdej takhle na nizky otacky casem zatuhne regulace a turbo zacne kravnout, spatne plni, pada do nouzaku atd. Navic tydle otacky pod 2000 nejvic kurvi dvouhmotu - predevsim kdyz z techhle nizkych otackach chces akcelerovat na vysokej kvalt (jak tady zminil MVM). Nejak tuhle potrebu jezdit s podtocenym motorem nechapu. Na spotrebe to udela nula nula prd a motoru to rozhodne nepomaha.
-> Syny: Jak přesně nízký otáčky kurví turbo? Jinak já třeba při běžnej jízdě v Saabu fakt necítím potřebu pouštět otáčky přes 2 tisíce - resp. v 900NG jí nemám já a v 9-5 jí nemá automat... prostě to kolikrát řadí v 1600-1800 otáčkách už další kvalt. V Suzuki je to o něčem jiným, ale to je atmosféra.... s oturbenou malorážkou krom 1.8T v Oktávii (kde taky není důvod jít přes 2 tisíce) zkušenosti nemám.
-> Syny: no ja jazdím trochu viac to je pravda , ja to beriem podľa seba kde mi posledné normálne auto ostala octavia čo mám od nova a je to asi naj čo mám alebo som mal ... kúpiť dobrú jazdenku je umenie
-> Syny 31.12.18 17:33:24: Eko rádilci to je zlo. Ale otáčky nejsou to největší neštěstí - ale zatížení. Ty motory dokážou ustálenou jízdou na ten točivej moment solidně fungovat, jen se prostě musí potom úměrně o dva kvalty podřadit. Když jedu s nějakým takovým autem tak si ty různý režimy vyzkouším,ale ne každý ten význam toho rádce správně chápe a podle toho nesprávně řadí. Znám takový lidi co podle toho jedou a jel jsem s nima v tom autě.. Trpělivost konec.
Ale jou i auta když to zacneš točit do mrtva - tak symbol shift up zmizne ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Syny: to mas pravdu, keby sa mam podla toho drzat tak motor ide pekne pod otacky
-> Jirik_Tuňák1983 31.12.18 17:15:54: No tenhle "radce razeni", to je taky vec... Dle toho bys mel jezdit asi na 1400 ot/min max. Jeste ze mam jedno z poslednich aut, co to jeste nema. Ale znam lidi, co dle toho jezdi, nebo obecne maj tendenci jezdit na co nejnizsi otacky. Pak se plno lidi divi, ze ty "moderni srace" prd vydrzi - aby taky ne, kdyz s tim jezdi skoro na volnobeh a kurvi tim dvouhmotu, turbo a celej motor obecne...
-> Nwkt 31.12.18 17:16:28: ja ted najel za tyden 3,5kkm
napred rakousko a ted madarsko...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Nwkt: auto mam v podstate na zimu na leto chodim jednostopou
-> Jirik_Tuňák1983: 3000 jsou vysoke otacky? To ani na naftu neni nic extra :)
-> suri: Tak pro nejaky vyssi najezd je to asi mozna dobry koupit funglovku, ale pro 3000km rocne? Jako jo, bezpecnost oproti necemu starsimu asi lepsi, ale takova investice kvuli par km mesicne ... ale tak kazdyho vec :)
-> suri: Tak pro nejaky vyssi najezd je to asi mozna dobry koupit funglovku, ale pro 3000km rocne? Jako jo, bezpecnost oproti necemu starsimu asi lepsi, ale takova investice kvuli par km mesicne ... ale tak kazdyho vec :)