skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Domaci Audio
prohledat
2312 příspěvků (zobrazeno 1325 až 1374) od 19.02.2007 do 19.04.2025, založil/a Vojta - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Márja pano nazaretská, co to je? Co dům dal? Alespoň otočte ten "středovýškový" reproduktorek.
-> Athlonek: Taky bych neco mel - samo pouzite ale dobre skladovane takze by mely byt ok.
-> Athlonek: Ahoj, jestli nevyžaduješ nové, tak pásků mám hromadu a asi už je nevyužiju. Klidně se zbavím i dvou B116 (jedna funkční, druhá na díly) Cena rozumná 

-> King: Já právě pořizoval trochu rozumnější kabely za ošklivější cenu, ale po jejich roztřižení jsem zjisil, že je to jen řádně ogumovaná tkanička. Od té doby si tvořím kabely sám a musím říct, že objev stahovacích konektorů mě zbavil spusty starostí.
-> FORM: Jsem na tom podobne - postupne jsem vsechno prekopal na RG58 a zlaceny cinche Vivanco.
Já si před chvílí pohrál se signálovýni kabely a dotvořil jeden pár pro připojení koncáku. Osobně používám RG-62 nebo TASKER T40 kabel a zlacené stahovací A.E.C. RP-1007 konektory. S kupovanými kabely mám špatné zkušenosti. Jak jste na tom vy?
-> ZdenoR: jsi si jistý, že ti stačí zesilovač s užitným výkonem 20W? jakožto střední hodnota výkonu pro poslech je to dostatek, ale aby byl schopen bez ztráty květinky vykrýt výkonnové špičky při ostřejších tonech, měl by jsi mít zesilovač o řád výkonnější. Rozumné zesiloače přecházejí plynule mezi A a AB třídou na rozhranní cca 30 - 50 W, tudíž při běžných tonech jsou přesné a při větších výkyvech dokáží dodat dostatečný proud do reproduktorů.
-> ZdenoR: Zkus kouknout na audioweb.cz
Sháním magnetofonové pásky pro cívkový magnetofon, lidově kotoučák, nevíte někdo o něčem?
Stavbu bez problému zvládnu, ale poslední dobou na to není moc času. Tak že nejlíp nějaký starší kousek a třeba ho trochu poléčit.
Cenu řekněme v řádu tisíců
Cenu řekněme v řádu tisíců
A chceš stavět, nebo koupit hotovou krabičku? Cenová představa?
Pánové určitě v tomhle budete mít lepší přehled. Koukám se po kvalitní náhradě mého "nějak hrajícího" domorobo zesilovače.
Hlavní požadavek je jasný:
Kompletní unipolar konstrukce v A třídě
Stačí čistě koncový stupeň max pár přepínatelných vstupů, výstupní výkon bohatě stačí 20W. Bude krmit širokopásmové repro s citlivostí kolem 95dB…
Hlavní požadavek je jasný:
Kompletní unipolar konstrukce v A třídě
Stačí čistě koncový stupeň max pár přepínatelných vstupů, výstupní výkon bohatě stačí 20W. Bude krmit širokopásmové repro s citlivostí kolem 95dB…
-> MerHanz: Tak myšlenka je to pěkná, ale netroufám si odhadnout životnost toho "řídícího náhrobku" na průměrným českým hřbitově :)
-> King: Tak tohle není málo







....just remeber, that death is not the end...
avmania.e15.cz/catacombo- ozvucena-rakev-pro-mrtve-a udiofily-za-600-000-kc

avmania.e15.cz/catacombo- ozvucena-rakev-pro-mrtve-a udiofily-za-600-000-kc
-> FORM: A maj ty deky nějakej přínos? Speciálně u basů bych na jejich pohltivost moc nesázel. U B&W jsem ocenil, že maj těch basů "tak akorát" a že při dištancu 25cm od stěny to neduní. Zkoušel jsem i ucpávat nátrubky, ale nejlíp mi to zvukově sedí s otevřenejma bassreflexama.
-> MerHanz: Dělal jsem něco obdobného u mých C607, ale při přílišném ucpání jsem dosáhl dost nepěkné změny barvy zvuku. Momentálně přitlumuji pověšenými dekami za reproduktory. Není to ideální. Nicméně velmi zajímavě teď pomohl pořádný koncový zesilovač, který konečně pomohl reproduktory ukočírovat. Dosti tomu také pomáhá neutrálnější projev NADu.
-> Tuner#2: A já si říkal, že jsem Magor. Když jsem se naprd a u svích Jamo zkoušel ucpat basreflex smotanejma fuskama
. Nakonec jsem je odtáh od zdi až do nynějších 60cm . Sice mi tu trčej, ale zvukově je to přínos. Už kolikrát jsem si říkal, přoč výrobci nedělaj ten nátrubek aspoň v předu. V dnešní době panelákovejch minibytů, kde místa pro laboraci s umístěním je asi jako v krabici od dětských botiček :/ A uzavřenka zase potřebuje svůj objem, aby zahrála a to se neslučuje s trendem minimalizace.

-> FORM 14.02.13 10:51:37: Bowers & Wilkins to tak má dokonce spočítáno a naměřeno, dodávají zpravidla dva typy záslepek, jednu s více bublinama propustnou a jednu hustou, že to udělá prakticky uzavřenou bednu.
-> Tuner#2: Dá se to řešit, ale považuji to za náhradní řešení. Osobně mám momentálně basreflexové sloupy, ale jsem celkem nahlodaný, že v dohledné době postavím řádné bedny uzavřené konstrukce. Očekávám použití solidnější řady reproduktorů a trochu zajímavějšího vzhledu.
-> MerHanz 14.02.13 08:46:58: To se dá řešit různě hustýma ucpávkama do bassreflexu z různě pórovitého molitanu 

-> Tuner#2: Jsem rád, že se mi to jen potvrdilo
. Dle mě je trochu škoda dnešní doby. Kde se vyrábějí malinkatý bedýnky s basreflexem vzadu ( větší náročnost na umístění ), místo dříve ( tak v 80 a 90tých letech ) hojně zastoupených beden, vcelku ještě rozumných rozměrů s uzavřenou konstrukcí, kde mi přijdoui basy přesnější, při zachování kousku mohutnosti.. Jakej je v tom zvukovej rozíl si netroufnu hodnotit. Tolik toho, ze zmiňovanýho, naposloucháno nemám.

-> MerHanz 14.02.13 07:45:07: Už kdysi to byl snad největší propadák v stereo a video. Moc se nestává aby tam bylo něco horší než dobré, ale tohle melo jen 1/3 hvězdiček a později se mě to při osobním setkání potvrdilo.
-> Peca: Jak hrajou ty pioneery? Kdysi jsem po nich pokukoval. Ale co jsem je slyšel v jednom baru na jukeboxu tak mě absolutně nebraly. Pravda, že nevím který z těch 3 skoro stejných modelů to byl.
-> FORM: Vypracoval jsem laickou metodu - když si suchejma prstama zašustíš ze stejný vzdálenosti do obou uší, musí to mít subjektivně stejnou hlasitost, ale hlavně ten zvuk musí bejt "stejnej". S tou dortovou svíčkou v uchu jsem někdy slyšel skoro stejnou intenzitu, ale zatímco to čistý ucho to vnímá jako bílej šum, to ucpaný to bralo jako růžovej šum (s potlačením vejšek). Teď šustím dokonale symetricky :)
-> King 13.02.13 23:02:48: 

-> King: Člověče, blatouchy by také snesly revizi, mám podezdření, že i u mě by se našel menší kokon, který po leta roste. Leta přibývají, tak se musíme zaměřovat spíš na kvalitu přednesu než na hlučnost a mezní frekvece, nad 18 kHz už je také považuji za okrajové :-D
-> Tuner#2: Taky bejvávalo - rozklady některejch telek na 16kHz mě dokázaly pěkně srát, ale dneska bych maximálně slyšel subharmonickou vaklavýho jádra. Ale ještě jsem to teď zkusil generátorem z Arty a při cca 2W na 16KHz jsem to dal a když jsem dal blatouch kousek od membrány bowersáckýho vejškáče, dal jsem i 18kHz. Dokonce vnímám i 20 kilo, ale už to pro mě není jako za mlada zvuk, ale spíš jenom pocit tlaku v uchu. Tak nevím, jestli nesmazat z HDD ty 96/24 alba nebo SACD ripy a nechat jenom CD ripy 44/16, protože s tímhle "HW" je to házení perel sviním :)
-> King: No hezky pěkně. Asi si budu muset zase udělat test. Před pár lety to podle generátoru s čítačem bylo cca 18Hz - 21kHz. Ale dneska to tak slavný už určitě nebude... :-/
-> King: 

-> King 13.02.13 22:04:56: Jako ty woe to mě položilo smíchy k zemi
Až se přestěhuju, tak schválně otestuju kam až slyším teď, slyšel jsem zřetelně i 20kHz z testovacího disku co byl u jednoho z prvních čísel Stereo a video, ale to jsem naposled zkoušel, když jsem měl Bowersy nějak z čerstva a ono to bude už skoro 10 let. Ale tuhle jsem se bavil tím, když jsem šéfovi říkal, ten saťák je na pochodu, že tam píská zdroj. Mě to vadilo 1m od satelitu, šéf 45+ měl ucho nalepené až na plechovém krytu a nic 


-> FORM: Ty parametry vypadaj solidně.
Nicméně bych si dovolil obrátit pozornost k nejlevnějšímu, ale nejpodstatnějšímu části audiořetězce - k blatouchům :) Když jsem loni na podzim začal investovat do muziky, pořád mi něco při poslechu vadilo, že si musím sedat blíž k pravý bedně, jsem přičítal mizerný akustice panelákovýho obýváku. Pak jsem při testování softu pro spektrální analýzu objevil, že na pravý ucho jsem od 10kHz skoro hluchej a skoro v celým zbytku pásma mám na něm o 2-3dB menší citlivost. Tož jsem sáhnul po takovým tom sprejíku na proplach uší a špejličkách s vatou, což podle předpokladu nezabralo a snaha byla odměněna víkendem částečné hluchoty :) A tak jsem se objednal ke špeciálistovi na ORL, kde jsem mu přednes svůj "audiofilskej" problém a vyslovil podezření na mazovou zátku. A taky že jo - začal se mi tam vrtat nějakým šroubovákem a na první pokus vytáhnul kus humáče velikosti kuličky pepře, ale prej že ještě nejsme hotovi :) Bolestí jsem drtil čelisti, ale stálo to za to - vítězoslavně vytáh nechutné těleso velikosti menší motýlí kukly! Připadal jsem si jako Šrek, šlo by z toho vymodelovat menší dortovou svíčku :) Když jsem se ještě optal, jestli je na prahu 40tky normální končit někde mezi 15-16kHz, tak mě ujistil, že je na tom stejně - čekal jsem ještě otázku, co tam mám dál :)
Je to strašně nespravedlivý - když jsem testoval spektrák na noťasu, 16kHz z generátoru šlo naplno do repráků a já viděl jenom čáru s peakem 0dB na grafu, obě děti si vedle mě na gauči zacpávaly uši a já neslyšel ani kokot :) Přitom ještě před 10 lety, kdy jsem stavěl DPA jsem 19kHz dával s přehledem :( Tak se pochlubte, ať mám co závidět :)
Nicméně bych si dovolil obrátit pozornost k nejlevnějšímu, ale nejpodstatnějšímu části audiořetězce - k blatouchům :) Když jsem loni na podzim začal investovat do muziky, pořád mi něco při poslechu vadilo, že si musím sedat blíž k pravý bedně, jsem přičítal mizerný akustice panelákovýho obýváku. Pak jsem při testování softu pro spektrální analýzu objevil, že na pravý ucho jsem od 10kHz skoro hluchej a skoro v celým zbytku pásma mám na něm o 2-3dB menší citlivost. Tož jsem sáhnul po takovým tom sprejíku na proplach uší a špejličkách s vatou, což podle předpokladu nezabralo a snaha byla odměněna víkendem částečné hluchoty :) A tak jsem se objednal ke špeciálistovi na ORL, kde jsem mu přednes svůj "audiofilskej" problém a vyslovil podezření na mazovou zátku. A taky že jo - začal se mi tam vrtat nějakým šroubovákem a na první pokus vytáhnul kus humáče velikosti kuličky pepře, ale prej že ještě nejsme hotovi :) Bolestí jsem drtil čelisti, ale stálo to za to - vítězoslavně vytáh nechutné těleso velikosti menší motýlí kukly! Připadal jsem si jako Šrek, šlo by z toho vymodelovat menší dortovou svíčku :) Když jsem se ještě optal, jestli je na prahu 40tky normální končit někde mezi 15-16kHz, tak mě ujistil, že je na tom stejně - čekal jsem ještě otázku, co tam mám dál :)
Je to strašně nespravedlivý - když jsem testoval spektrák na noťasu, 16kHz z generátoru šlo naplno do repráků a já viděl jenom čáru s peakem 0dB na grafu, obě děti si vedle mě na gauči zacpávaly uši a já neslyšel ani kokot :) Přitom ještě před 10 lety, kdy jsem stavěl DPA jsem 19kHz dával s přehledem :( Tak se pochlubte, ať mám co závidět :)
-> FORM: Jo,nejjednodušší je často nejlepší. Angláni jsou profláklý svým konzervativním přístupem ke všemu,audio a design nevyjímaje. Vypadá to jako rádio,funguje to jako rádio,proč z toho dělat polokompjútr?

-> Tuner#2: PARASOUND HCA-1000A
Perhaps the best value in a Home THX Ultra-certified amplifier to be found anywhere. This John Curl-designed amplifier brings out all the subtle details of your music, yet still has the punch for the boldest crescendos and home cinema special-effects explosions. It also features automatic turn-on, making it ideal for home theaters and custom, multi-zone installations.
FEATURES
Circuitry designed by John Curl
THX Ultra-certified
Direct Coupled -- no capacitors or inductors in signal path
Input stage uses hand matched complementary JFETs
12 beta-matched 15 amp, 50 MHz bipolar output transistors
785VA Toroid power transformer with independent secondary windings for each channel, 40,000 µF power supply filter capacitance
Independent power supplies for each channel
DC Servo and relay protection circuits
Highbias Class A/AB operation
AC present, standby/normal, current overload indicators
Tiffany-style RCA input jacks, loop output jacks
12 volt DC automatic turn-on circuitry
Gold-plated 5 way speaker binding posts
Custom designed removable IEC AC cord
Rear mounted gain controls; ground lift switch
2 rack space height front panel
Rack mounting adapter available
SPECIFICATIONS
Continuous Power Output - Stereo:
125 watts RMS x 2, 20 Hz - 20 kHz, 8 Ω, both channels driven;
200 watts RMS x 2, 20 Hz - 20 kHz, 4 Ω, both channels driven
Continuous Power Output - Mono:
400 watts RMS, 20 Hz - 20 kHz, 8 Ω
Current Capacity:
45 amperes peak per channel
Slew Rate:
>130 V/µsecond
Power Bandwith:
5 Hz - 100 kHz, +0/-3 dB at 1 watt
Total Harmonic Distortion:
< 0.03% at full power; < 0.01 % typical levels
IM Distortion:
< 0.03 %
TIM:
unmeasurable
Dynamic Headroom:
> 1.5 dB
Interchannel Crosstalk:
> 80 dB at 1 kHz; > 60 dB at 20 kHz
Input Sensitivity:
1 V for 28.28 V, THX Reference Level; 1.1 V for full output
Input Impedance: 33 k Ω
S/N Ratio: > 116 dB, full power; > 96 dB, THX Reference Level
Damping Factor:
> 800 at 20 Hz
Power Consumption:
500 watts
Dimensions:
w 17 1/4" x h 3 1/2" x d 13 1/4", h 4 1/8" with feet
Net Weight:
22 lb
Perhaps the best value in a Home THX Ultra-certified amplifier to be found anywhere. This John Curl-designed amplifier brings out all the subtle details of your music, yet still has the punch for the boldest crescendos and home cinema special-effects explosions. It also features automatic turn-on, making it ideal for home theaters and custom, multi-zone installations.
FEATURES
Circuitry designed by John Curl
THX Ultra-certified
Direct Coupled -- no capacitors or inductors in signal path
Input stage uses hand matched complementary JFETs
12 beta-matched 15 amp, 50 MHz bipolar output transistors
785VA Toroid power transformer with independent secondary windings for each channel, 40,000 µF power supply filter capacitance
Independent power supplies for each channel
DC Servo and relay protection circuits
Highbias Class A/AB operation
AC present, standby/normal, current overload indicators
Tiffany-style RCA input jacks, loop output jacks
12 volt DC automatic turn-on circuitry
Gold-plated 5 way speaker binding posts
Custom designed removable IEC AC cord
Rear mounted gain controls; ground lift switch
2 rack space height front panel
Rack mounting adapter available
SPECIFICATIONS
Continuous Power Output - Stereo:
125 watts RMS x 2, 20 Hz - 20 kHz, 8 Ω, both channels driven;
200 watts RMS x 2, 20 Hz - 20 kHz, 4 Ω, both channels driven
Continuous Power Output - Mono:
400 watts RMS, 20 Hz - 20 kHz, 8 Ω
Current Capacity:
45 amperes peak per channel
Slew Rate:
>130 V/µsecond
Power Bandwith:
5 Hz - 100 kHz, +0/-3 dB at 1 watt
Total Harmonic Distortion:
< 0.03% at full power; < 0.01 % typical levels
IM Distortion:
< 0.03 %
TIM:
unmeasurable
Dynamic Headroom:
> 1.5 dB
Interchannel Crosstalk:
> 80 dB at 1 kHz; > 60 dB at 20 kHz
Input Sensitivity:
1 V for 28.28 V, THX Reference Level; 1.1 V for full output
Input Impedance: 33 k Ω
S/N Ratio: > 116 dB, full power; > 96 dB, THX Reference Level
Damping Factor:
> 800 at 20 Hz
Power Consumption:
500 watts
Dimensions:
w 17 1/4" x h 3 1/2" x d 13 1/4", h 4 1/8" with feet
Net Weight:
22 lb
-> Bobesh: Je legrační, nemá žádné funkce nazbyt, žádné přehrávání po síti, internetová rádia, gramo předzesilovač, zbytečná tlačítka, má pramalý papírový výkon a nastavovací menu ve stylu 80. let, které se klepe na obrazovce jako sulc..... Člověk by řekl že je to strašný reciever, ale ONO TO HRAJE! Z hlediska zvukových testů se umístil v úrovni osmičnové řady onkya, přečemž jej měním za šestkovou řadu. Nu a pro mě dobře, má pre-out výstup pro koncák.
-> FORM: Co to je za koncák?
-> FORM: Myslím,že ten už tě neopustí. Na dobrý se zvyká rychle.
Dočasné řešení v podobě nového recieveru. Toužil jsem po NADu, jak si s tím hraji, zjišťuji jak moc je to anglický stroj s anglickým přístupem.... Ale hraje to skvěle.
Nemáte někdo tip na nějaký schopný stereo předzesilovač ideálně se schopným gramo vstupem (MM/MC). Symetrické výstupy by se do budoucna mohly hodit, ale nejsou poviností. Rád bych aby měl DO.
-> Peca: Jak to myslíš, zesíky s tunerem, myslíš stereo reciever nebo AV reciever? Samozřejmně, že sony tato zařízení dělala a to ve velkém množství.
To vse pohani mix SONY TA-AV570 ve spolupraci s DELL Optiplexem, kterej k tomu krmi krome zvuku i HD dataprojektor na filmy a videa.
A dotaz na zdejsi odborniky: nevite, jestli se delaly k teto Sonce nebo ji podobne sestavy i se zesiky s tunerem?
A dotaz na zdejsi odborniky: nevite, jestli se delaly k teto Sonce nebo ji podobne sestavy i se zesiky s tunerem?
Neco ode me z domu: do paru k tripasmakum Pioneerum CS-5030 mam nejaky dvojity poctivy Teslacky bedny z dob minulych.
-> Bobesh: jj dik za potvrzeni ted v tech zadnich je defakto jen stredovej i kdyz buh vi co to tam genius vubec dava a tou vymenou dostanu dozadu vyskac + stredovej.
Popravde me prijde stredovej s malym rozsahem a vse pak ,,hraje,, prave zminovany vyskac ktery je stejny i v ostatnich tak buh vi.
EDIT: Tak jsou uz vzadu a je to opravdu i lepsi, aniz bych hnul s nejakym potenciometrem apod. tak ted sedim opravu uprostred toho zvuku.
Popravde me prijde stredovej s malym rozsahem a vse pak ,,hraje,, prave zminovany vyskac ktery je stejny i v ostatnich tak buh vi.
EDIT: Tak jsou uz vzadu a je to opravdu i lepsi, aniz bych hnul s nejakym potenciometrem apod. tak ted sedim opravu uprostred toho zvuku.
-> ZdenoR: Nedá mi to - v poslední době jsem se prokousával hifi-fórama, protože jsem se o to pár let moc nezajímal, ale ten Federman je totální magor a diletant :)
Spínání signálu v předzesu diodou, tantaly a keramický kondy v signálový cestě, přivlastňování si autorství XX let starých konstrukcí atd. atd. Takovýmu ámosáckýmu trotlovi bych ty jeho "teorie zkreslelní" moc nežral
Ani se Dudkovi nedivím, že se v reakcích na jeho vejšplechty uchyluje k výrazům typu "kunda"
Spínání signálu v předzesu diodou, tantaly a keramický kondy v signálový cestě, přivlastňování si autorství XX let starých konstrukcí atd. atd. Takovýmu ámosáckýmu trotlovi bych ty jeho "teorie zkreslelní" moc nežral


-> U-Geen: Nemohl jsem si stěžovat. Sice je pravda,že analog už má dnes problémy díky narvanýmu éteru ale silná stanice plus dobrá anténa rovná se posluchačskej zážitek

-> U-Geen: To bychom tu mohli slintat do rána
aneb "That´s what I call Hi-Fi !


-> Bobesh: hmhm... ja mam T-10XL do paru k A-X10ce a prijem mi oproti o neco novejsim digi tunerum prijde horsi