
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vraky
-> minno: to je nejaka pomluva... tohle jsem nikdy nikde nepsal ani nerekl

-> Jozka: nj, sorry, ja len žartujem :) To v tej súvislosti, že mi napadla jedna stará hláška tuším PavlaP: "jezdím odhadem 20 let staré gumy a úplne v pohode...auto drží stopu, pneumatiky nepískajú...to vše do rýchlosti 40 km/h"

-> minno: Vtipný, ale skoro pět jsem najel jen loni.. Bylo to (se čtyřma strojema na střídačku) mnohem, mnohem víc - byly ale i doby, kdy jsem najezdil ročně skoro 20 tisíc km.

-> Pavel P.. 02.05.25 07:24:23: Jo, souhlas.. zákon schválnosti funguje líp, nežli gravitace - u všeho.
Jestli dobře počítám, tak jsem za víc jak 40 let skončil 1x na odtahovce (prasklej svislej čep) a 2x na laně (vysypaná klika + "vyhořelý" dobíjení). Když se k tomu připočte jeden záhadnej "asistovanej" dojezd, tak problém jen jednou za 10 let, což mi přijde přiměřený.
Jestli dobře počítám, tak jsem za víc jak 40 let skončil 1x na odtahovce (prasklej svislej čep) a 2x na laně (vysypaná klika + "vyhořelý" dobíjení). Když se k tomu připočte jeden záhadnej "asistovanej" dojezd, tak problém jen jednou za 10 let, což mi přijde přiměřený.
-> minno 02.05.25 10:23:37: Jo, to mi nemusíš povídat - to vše znám z vlastních zážitků

-> Bukaj: Ja len tak trochu zabŕdam
Viem o tom svoje. Mne osobne prevodovka v škodovke nikdy neodišla, ale pár prípadov poznám.
Áno, so škodovkami je to asi tak, ako si písal. Ani mňa to auto za vyše 300tkm nikdy nikde nenechalo tak, aby som sa nevrátil domov po vlastnej ose, i keď zopárkrát veľa nechýbalo
Z čoho samozrejme pramenia aj zážitky.
Ak sa človek nevyberie do sveta vedome autom v zúfalom stave, obvykle to dá v pohode.
Ale ak sa jazdí "hodne", tak to furt dačo.... Drobnosti, ktoré otravujú život. Tu prasknuté tiahlo radenia, tam doaltíkovaný altík alebo doštartérovaný štartér, netesnosti v chl. systéme, občasne prasknutý držiak výfuku a podobne...

Áno, so škodovkami je to asi tak, ako si písal. Ani mňa to auto za vyše 300tkm nikdy nikde nenechalo tak, aby som sa nevrátil domov po vlastnej ose, i keď zopárkrát veľa nechýbalo

Ak sa človek nevyberie do sveta vedome autom v zúfalom stave, obvykle to dá v pohode.
Ale ak sa jazdí "hodne", tak to furt dačo.... Drobnosti, ktoré otravujú život. Tu prasknuté tiahlo radenia, tam doaltíkovaný altík alebo doštartérovaný štartér, netesnosti v chl. systéme, občasne prasknutý držiak výfuku a podobne...

-> minno: To je mým specifickým zacházením s tím jedním konkrétním vozem.
A ze tří destrukcí stálého převodu ve dvou případech auto dojelo po svých ještě několik desítek kilometrů domů (poprvé asi 50 km, podruhé asi 120 km), jen jednou jedinkrát bylo auto neschopné dojet vlastní silou...
A ze tří destrukcí stálého převodu ve dvou případech auto dojelo po svých ještě několik desítek kilometrů domů (poprvé asi 50 km, podruhé asi 120 km), jen jednou jedinkrát bylo auto neschopné dojet vlastní silou...

-> Bukaj 02.05.25 09:42:58: -> Pavel P..: Škodovka jako celek není nijak extra kvalitní ani spolehlivý vůz, ale oproti jiným vozům nemá snad žádný důležitý díl, který obvykle odejde takovým způsobem, že Tě auto někde nechá....teda až na prevodovku

-> Pavel P..: Škodovka jako celek není nijak extra kvalitní ani spolehlivý vůz, ale oproti jiným vozům nemá snad žádný důležitý díl, který obvykle odejde takovým způsobem, že Tě auto někde nechá.
To auto jako celek prostě nějak funguje, i když má hromady much a jednotlivé díly jsou poškozené či opotřebené (ať stářím nebo provozem)...
To auto jako celek prostě nějak funguje, i když má hromady much a jednotlivé díly jsou poškozené či opotřebené (ať stářím nebo provozem)...

-> Jozka: ale nemuze to vztahovat jen na skodovky.... to se tyka vseobecne vsech starych stroju, ale nemyslim si ze by skudka byla nejak vyjimecne poruchova, ze by rada dilu degradovala casem nebo mela jen omezeny najezd a pak odesla.

-> Pavel P..: Zákon schválnosti praví, že se porouchá, co nemáš - a naopak..

-> Jarda/felda: co konkretně je tak poruchový? Vzhledem k tomu že většina těch aut jezdí jen svátečně a na srazy tak jediné co bude degradovat časem jsou gumové části.... z vlastní zkušenosti jsem za posledních 10let víkendovýho provozu, kdy najezdím okolo 2000km za rok, vyměnil jen pár hadiček, žárovek a jen měním olej a brzdovku a jinak jezdím a užívám si.... nemusim pod tim ležet po každém výletu
jinak dle zkušenosti tankuju už víc jak 10let jen Vervu nebo v nouzi jiný víceoktan a zatím vše kromě hadičky od pumpy do karbce, je od výměny v roce 2010 stále v pořádku a funkční.

jinak dle zkušenosti tankuju už víc jak 10let jen Vervu nebo v nouzi jiný víceoktan a zatím vše kromě hadičky od pumpy do karbce, je od výměny v roce 2010 stále v pořádku a funkční.

-> minno 30.04.25 22:53:57: tak u škodovkářů je to nutnost mít kopu dílů
jinak ty auta nepůjde udržet v provozu

koukám, že tu mam asi odpověď na to co jsem se ptal v dnešním nákupu:-)
-> minno:



-> isti: Tak logika škodovkárov je jasná: sám mám málo
Inak ty tiež nie si úplne v poriadku a o tom, že ja už mám doma plnú skriňu VW dielov, ktoré som z auta vymontoval z dôvodu upgrade, radšej pomlčím
-> Jozka:


-> Jozka:

-> minno: Neser..

-> minno: Asi tak,a ani ten kto to nahrává nie je v úplnom poriadku
(takých videí s podobným osudom má viac)
Pripomíná mi to nitrančana,keď som bol u neho kedysi a ponukol mi nové kryty svetiel na M-ko tak som mu odpovedal že nechcem,mám originál a on hneď na to˝˝a nepredáš to?˝˝,pritom mal toho viac krabíc.

Pripomíná mi to nitrančana,keď som bol u neho kedysi a ponukol mi nové kryty svetiel na M-ko tak som mu odpovedal že nechcem,mám originál a on hneď na to˝˝a nepredáš to?˝˝,pritom mal toho viac krabíc.
-> Milan 136 25.04.25 21:14:07: psychicky chorý človek-> Jozka: -> Bukaj: No len sa neospravedlňujte

-> Milan 136 25.04.25 21:14:07: je to masaker...ale ten manik co to nataca o tom co mu rozprava ten zberac nema paru. Ale asi pre dnesnu generaciu v pohode...ja som uz stara konzerva tie stroje som vacsinou este stihal na gazdovstve vo funkcnom stave.

-> Jozka 26.04.25 23:20:47: Jo, přesně!
Když vidím podobná místa, tak mne to utvrzuje v tom, jak nechci skončit. A na druhou stranu i v tom, že jsem zatím úplně normální...

Když vidím podobná místa, tak mne to utvrzuje v tom, jak nechci skončit. A na druhou stranu i v tom, že jsem zatím úplně normální...

-> Milan 136: Že jo? Viděl jsem někdy minulej tejden - a pro mě dobrá zpráva, myslel jsem, že mám trochu problém.. ale ve srovnání s tímhle chlapíkem jsem úplně v pohodě..

-> Bukaj 04.02.25 23:42:42: hele to lino nikdy nebylo uplne dobrý, ale v trávě to pohnije cca po kliky dveří no....
-> ajok 04.02.25 18:47:36: tvrdý odřezky z náhrobních kamenů, toho tam je tak 4 tuny na každý, pak cokoliv se našlo
na vyrovnání, štěrk, pak Písek pak nopovka pak Písek a pak štěrk po kterým jezdím. A to celý je na geotextilii co se dává pod dálnice.
na vyrovnání, štěrk, pak Písek pak nopovka pak Písek a pak štěrk po kterým jezdím. A to celý je na geotextilii co se dává pod dálnice.
-> Tomaso435: Tak lino (nepropustná folie) pod autem je rozhodně lepší, než tráva/hlína/štěrk (odkud může vzlínat vlhkost)...
-> Tomaso435 04.02.25 18:45:52: mensi zlo to je nechat zapadnout do hliny? :)
co mas v tech plechovkach vlastne za podlahy?
co mas v tech plechovkach vlastne za podlahy?
-> ajok 04.02.25 18:35:50: tak přesně než lino pod to a plachtu na to. Je menší zlo tohle.
Ale osobně bych koupim 8m² dlazby pod to a vyřešeno.
Ale osobně bych koupim 8m² dlazby pod to a vyřešeno.
-> Bukaj 04.02.25 14:50:43: jj, to chapu, ale zas pod to favo by nebyl takovej problem hodit lino nebo plachtu a na to alespon nejakou poloplachtu, jedna pani rikala, ze to stalo pred par lety pod pristreskem nekde kousek od jeji zahrady a ze to i semtam jelo...
-> ajok 02.02.25 20:35:02: -> Matthes, záškodník z TechWebu 02.02.25 19:27:18: Tak v životě se mění priority - není na to zrovna čas a nálada to řešit, přijdou děti, jiný starosti nebo zájmy a tohle je furt jenom věc. ne, že by mi to nevadilo, ale chápu důvody. Já jsem taky spoustu věcí, do kterých jsem v minulosti vložil dost úsilí, nakonec prodal za pakatel nebo vyhodil či odvezl do šrotu a život jde dál...
Ten Favorit možná bude případ, že někdo postavil pro rodinu novej dům bez garáže a někdo mu vypověděl nájem garáže a tohle auto nebylo kam dát, tak ho převezl na zahradu a tam zůstalo, protože to je neprodejné (a možná určitá nostalgie), ale jezdit už v tom nechce - má jiné zájmy...
Ten Favorit možná bude případ, že někdo postavil pro rodinu novej dům bez garáže a někdo mu vypověděl nájem garáže a tohle auto nebylo kam dát, tak ho převezl na zahradu a tam zůstalo, protože to je neprodejné (a možná určitá nostalgie), ale jezdit už v tom nechce - má jiné zájmy...
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Kousek od nás stojí u baráku už několik let bílej Favorit, jeden z prvních. Byl naprosto krásnej, bez koroze, hovno jetej. Teď už je zelenej od mechů a lišejníků a začíná hnít.
Kousek od nás stojí u baráku už několik let bílej Favorit, jeden z prvních. Byl naprosto krásnej, bez koroze, hovno jetej. Teď už je zelenej od mechů a lišejníků a začíná hnít.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 02.02.25 19:27:18: ja nechapu todle www.google.com/maps/.../d
ata=!3m7!1e1!3m5!1sOgxlAQT
YFAh1jr4bt3clPA!2e0!6shttp
s:%2F%2Fstreetviewpixels-p
a.googleapis.com%2Fv1%2Fth
umbnail%3Fcb_client%3Dmaps
_sv.tactile%26w%3D900%26h%
3D600%26pitch%3D3.68799257
2315011%26panoid%3DOgxlAQT
YFAh1jr4bt3clPA%26yaw%3D34
6.88838394234807!7i16384!8
i8192?entry=ttu&... do sroubku udelanej favorit a takto ho hodili, zapada uz do hliny, par let tam uz stoji... vzdy na nej koukam, kdyz jedu kolem na kole

Ze to to ty lidi nechavaj tak hnit a nedaj to do srotu. Nam teda taky fabie nabourana stoji za plotem asi dva mesice, ale to visi na Tomasovi 

Nevíte, kdy bude mít letos Felicia Open Days? :) Že bychom tam mrkli
.. ale to by chtělo ne octou, ale stylové alespoň bluesky nebo funkou :)
.. ale to by chtělo ne octou, ale stylové alespoň bluesky nebo funkou :)
-> jozef : Rozpůlili to hezky, nevěřil jsem, že to dokážou naložit 

-> Skili 19.04.24 10:05:41: Jako hned jak sem to viděl, vzpomněl sem si na tebe :D Ale Praha, vilová čtvrť... to bych nečekal :D
-> Matsoft 23.04.24 09:26:46: když prekopirujes a odstranis mezeru, tak jde... Ale je to blbe na výšku na mobil
-> kraska98 22.04.24 20:02:02: nejde prehrat
-> minno: Tak já to taky chápu jako zajímavost, ale už nechápu, proč celé video má 3/4 hodiny, když by se věcný obsah dal shrnout do pěti minut.
Zbytek jsou jen trapný výlevy a povzdechy, asi aby to bylo zajímavější...

https://youtube.com/short
s/Z218_fAoShs?si=2zI7Q-k6Z
Ee7YsGn Tak už to rozpůlili
-> kraska98 22.04.24 15:58:39: Viděl bych to podobně jako ty.. dokonce jsem to skouknul celý a podivil se, že vrak zůstal vcelku - nevsadil bych si na to.

-> minno: Já bych to tak černě neviděl.... Zcela očividně tohle kilo vytáhli jen pro zajímavost/zábavu/recesi, jestli se to auto rozpůlí, nebo ne. A za mě to účel splnilo. Alespoň já jsem tedy nikdy tak shnilé kilo neviděl, u videa jsem se pobavil. Zároveň to poukazuje na to, jak končí auta majitelů, kteří si myslí, že mají doma poklad a nezbaví se ho, dokud se to nepromění v hromádku sutě. Pan majitel dostal 2 tisíce na pivo, nebude to už dále strašit na zahradě, autorovi videa se ty 2 tisíce vrátí za shlédnutí. Za mě ok
-> gim 22.04.24 14:34:05: to moje tam teda stalo "jen" 10 let, jak jsem rozbehal eRkovej motor, tak uz jsem to musel mit :), matice jsem povolil razovym utahovakem, napred jsem teda ohnul origo felda klic, kdyz jsem na nem skakal, razovej dal 3 matky a 4Ah baterka musela na nabijecku
Nekde pod tim videem jsem cetl o videu s eRkem, nemate odkaz? :), nenasel jsem to...
Jinak funka by vyjela sama, kdyby ji nepraskla civka...
Nekde pod tim videem jsem cetl o videu s eRkem, nemate odkaz? :), nenasel jsem to...
Jinak funka by vyjela sama, kdyby ji nepraskla civka...
Zamítnuté přispívání mají:
- Ceskejparan10 - zrušená registrace (udělil U-Geen), důvod: nesmyslne fotky, prispevky
- Flasch1994 (udělil Nwkt), důvod: Ničení cizího majetku
- jirkasim1 (udělil Syny), důvod:
- kubasim (udělil Syny), důvod:
- Skoda_130_GL - zrušená registrace (udělil Nwkt), důvod: maďar