tuning domu :-)

prohledat
9916 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 17.04.2006 do 19.01.2018, založil/a rolls
datum
 
 
20:06:31
19.01.2018
MB_CML

-> Tuner#2: I pro novostavby tam jsou nějaké varianty. Nebo musíš pořídit kotel na uhlí a pak požádat o dotaci 1 Tak ono ve výsledku se není čemu divit, každý blabolí o ekologii aut, ale to co kolikrát leze lidem z komína pozoruju sám, stačí pár dní auto mimo přístřešek a je celé černé a "drsné"... takže dotace na "bezkouřové" systémy typu TČ nebo soláry, proč ne 4
-> charon: Musíš si tu sekeru vzít občas do práce, to taky pomáhá od stresu 3
19:49:35
19.01.2018
Jozka

-> vhml 19.01.18 16:14:07: A já jsem doufal, že ten obrázek není v měřítku.. 3 3
A jo, co nejníž (a žádný zatáčky).
18:58:03
19.01.2018
venni

Chlapci,já už se asi před léty ptal,ale asi jsem to zapoměl :D potřebuju udělat new garážový vrata. (rolovací neřešim,protože v bytovce nebudu na pořád tak je to zbytečný) Rám udělam udělam kasila z jeklu,ale přemýšlím co dát za obložení.Dřevěný palubky se mi moc nezamlouvají.Řešil jste to někdo? Nějaký ty palubky co jsou 50/50 plast/dřevo nebo nějakej podobnej matroš ze kterýho by to bylo pohledný :) nějaký nápady?
18:47:16
19.01.2018
vhml

-> Tuner#2 19.01.18 17:12:09: na čerpadlo je 80% , maximálně 120tisíc. Při zateplení přes zelenou úsporám ještě dalších 20 navrch. U automatu na uhlí je 75t+40t
17:12:09
19.01.2018
Tuner#2

-> MB_CML 18.01.18 21:58:34: Pokud jsou dotace tak štědré (což se až divím, nikdy jsem se po tom nepídil, neb pro novostavby mě od toho hned odradili) tak pak asi není co řešit a nezbývá než gratulovat. 4
16:14:07
19.01.2018
vhml

-> Jozka 19.01.18 15:38:01: ja to prave nemam tretinu ale tak 4/3 3
Bohužel s tim nic neudělám. Takze to zapojim spis niz abych mel co nejdelsi svislou cast
upraveno 1x, naposled 19.01.2018 16:14:21
15:38:01
19.01.2018
Jozka

-> vhml: Spád je předepsanej jen minimální (3°, resp. 5%), maximální ne - ale čím budeš mít větší, tím víc snížíš účinnou výšku komína. Zjednodušeně se dá říct, že část "vodorovná" by neměla být delší, než třetina vzdálenosti od jejího napojení do komína po vršek komínu.

Platí pro komíny s přirozeným tahem a napojení do komína bez kolen apod..
14:55:10
19.01.2018
vhml

Chystám se přes víkend řešit to topení viz : -> vhml 16.11.17 21:43:39:

Mám ten kouřovod dělat podle modré čáry a mít ho v co největším spádu, nebo podle zelené a mít co největší výšku svisle? Díra do komína na zelenou čáru již existuje, právě s tím spádem cca 10cm/metr. V modrém provedení by byla díra cca o půl metru vejš.
zvětšit tuning domu :-) - obrázek od vhml vložen 19.01.2018 14:55:10
upraveno 2x, naposled 19.01.2018 14:57:04
10:44:06
19.01.2018
charon

Heleď, já třeba dělám v automobilovém průmyslu technologa, celej den jsem zadrbanej v kanclu a u přípravy dřeva se parádně vzvětrám venku a vyvztekám, takže pro mě má příprava dřeva ještě nemalou antistresovou přidanou hodnotu.
21:58:34
18.01.2018
MB_CML

-> Tuner#2: Tak ještě jednou 1 já za to TČ nijak do krve neoroduju, jen jsem to uvedl jako další varianty, kdežto Ty jsi začal uvádět pouze negativa. Neříkám, že je to spásnej systém, ale v současnosti bych řekl cena/výkon střední cesta. Zvlášť, pokud se dá využít dotace, kterou jsem pak zpětně použil i já, tak předpokládám dokážeš spočítat, kolik je 80% z těch 160tis. Které se mi pak vrátili 4 Takže těch Tebou uvedených 30tis. Za plynový kotel je v tomhle případě zcela irelevantní. Další věc je, že tohle konkrétní TČ s označením T-CAP udrží topnou vodu na 55 stupních i při -15. Kolik takových dní v zimě u nás je? A Tebou zmíněná patrona tam sice je, ale mám ji odstavenou a ani nebylo potřeba jí zapojovat. Hlavně pokud není projektant debil, tak nezvolí takové čerpadlo, aby jí někdy potřebovalo, pokud se neobrátí země vzhůru nohama a nebudeme tady mít Sibiř. Hlavně nulová údržba... což se u plynového kotle říct nedá 4
Pro mě za mě, ať topí třeba tím dřevem, taky to nezavrhuju, jen jsem poukázal na to, že když ho baví dělat dříví teď, za pár let tomu tak být nemusí. Já jsem si to vyzkoušel a už nikdy víc. Bordel, smrad, člověk jde do práce a smrdí... ale když to někoho baví... 4
-> Antony: Jo, to já vím, i o tom co psal -> Bukaj: Já mám výhodu v tom, že mám cca 30m od baráku potok, který nevysychá ani v těch největších vedrech a 200m Sázavu, takže tam bych nějaké "vyčerpání" vrtu nepředpokládal. Ale ve výsledku ten systém vzduch/voda byl nejsnazší volba, žádné povolení, žádné extra náklady na prostupy apod.
19:21:13
18.01.2018
Antony

-> Tuner#2: Tak, tak, všechno souhlasí. Cela situace pozemku je do počátku tak plánovaná. 4
19:03:05
18.01.2018
Bukaj

-> Tuner#2: Ještě bych doplnil jednu víceméně osobní zkušenost (můj zákazník) s vrty - když po pěti letech provozu "odejde" jeden vrt ze tří, zbylé dva to zvládnou. Ale když za další 3 roky odejde i druhý, jeden to už nedá a kvůli nemožnosti oprav (bez rozkopání celé zahrady) se nakonec předělával systém na voda-vzduch...7
Nevím, co konkrétně tam odešlo, ale takto to mám od zákazníka, který vytápěl systémem voda/země...
18:54:11
18.01.2018
Tuner#2

-> Antony 18.01.18 18:43:38: Tchán to chtěl teď do novostavby taky, tak jsem poptal známého a tady je jeho názor na věc:

"Co se týká zemního kolektoru, je samo levnější než vrty, a pokud se dělá tzv. "na zelené" louce, jde to i rychle a bez chyb. Nicméně je třeba mít na paměti cca čtyři zásadnosti, které většinou lidi napadnou až když je "pozdě" a hotovo:

1. v tom kolektoru je poměrně značné množství solanky - teplonosného media. To jednak něco stojí, druhak samozřejmě léty degraduje a je dobré ho ne doplňovat, ale opravdu měnit a hlavně - když firma co zemní kolektor dělá ukončí hadice v šachtě, která je součástí suterénu novostavby RD, aby to hezky "jen prošlo" základem do technické místnosti, a neposichruje vodotěsnost prostupek i šachty a pak tam něco rupne, těch X set litrů solanky máš ve sklepě než řekneš švec :-D

2. tzv. "zabití" plochy kterou kolektor zabírá - do budoucna nemožno cokoli tam kopat, stavět, zásadně měnit. I dodatečné instalace větších byŤ rádoby pochůzných ploch ze zámkové dlažby, náhlá potřeba drenáží, zakopání základů pro oplocení, palisády, atd je prostě smůla. Taky pamatovat na to, že se může v půli plochy kolektoru objevit ložisko spodní vody, které kolektor naruší a ona ho pak vlastně v zemi, podél všech trubek zaplaví a zaizoluje mu tak přestup tepla ze země..

3. účinnost - proti vzduch/voda je samo super, ale proti vrtům, s ohledem na geografické podmínky čr, se musí položit fakt veeeliká plocha, aby se účinnost trochu vyjevila. Podle modelů Evropy, co mají k dispozici výrobci TČ nejsme zrovna ideální země s tak dobře nabitou a prohřátou zemí, jak by se hodilo

4. změna mikroklimatu té plochy..samozřejmě nejde obdělávat, už tam nenasázíš brabmbory, ale ani větší stromy s velkými kořeny, atd - obtížnější kultivace a využití plochy. To se týká i živočichů a rostlin v zemi, které můžeš taháním tepla z hloubi země do vrchní vrstvy, která má být promrzlá, probudit...můžeš se tomu smát, ale takové kolonie mandelinek, mravenců, komárů a jiné havěti co přezimuje běžně v zemi, to když se namnoží X krát víc než je přirozené a probudí a vyleze dřív než má, to na takové zahradě u domu nemusí být vždycky super....

Třeba Vám to pomůže při rozhodování."

Ohledně plynu nejdy bytovka s rovnávat s dobře zateplenou novostavbou + pokud budeš mít podlahovku je náklad na topení zase někde jinde proti radiátorům v bytovce.
18:43:38
18.01.2018
Antony

-> MB_CML: vrt je dobrej, když nemáš pozemek. Počítej cena vrtu je kolem 1200kč/metr hloubky. My jdem do kolektoru, pozemek k tomu určený máme. Pořizovací cena čerpadla je vyšší, ale zas když to srovnam s tim, co dám za plyn teď v bytě. (a to moc netopíme)
18:35:33
18.01.2018
Tuner#2

-> MB_CML 18.01.18 18:02:13: For arch a v poslední době pracovně na dřevostavby když je čas. Nevím jak teď fungujou dotace, ale soused TČ má, tak vím co stálo pořízení v době kdy jsem stavěl a vím jaké má náklady v porovnání se mnou. Ceny zařízení pochopitelně za těch 6-7 let co jsem to řešil maličko poklesly, ale pořád je to 30tKč za plynový kotel vs. třeba těch Tvých 160. U novostavby s nízkou spotřebou je návratnost nereálná. Co se týče plynu, tak pravda přípojka něco stojí, ale plynárny si jí od Tebe můžou odkoupit čímž se Tě "zaplatí" a ceny plynu jsou závislé na okolních státech úplně stejně jako elektrika v případě TČ kde to stejně v nízkých teplotách dotlačuje elektrická patrona. Co se týče vrtů, tak už jsem slyšel o případu, kdy se časem vrt podchladí/vyčerpá a zase jsi u toho, že aby jsi měl teplo, tlačíš do toho elektriku...
upraveno 1x, naposled 18.01.2018 18:36:33
18:02:13
18.01.2018
MB_CML

-> Tuner#2: Tak pokud jsi četl začátek otázky, tak Tabi jasně uvedl, že chce využít dotaci. Nevím na které výstavy chodíš, ale moje TČ, které mám 4roky stálo 160tis. Žádná čína, ale Panasonic. Záruku na kompresor jsem si vyjednal na 10let a nic jiného se tam pokazit defakto nemůže. Maximálně uteče chladivo, které je otázkou cca 3tis. A ten kompresor taky není žádná raketa, je to kolem 15tis.
Jak říkám, dneska bych šel spíš do vrtu, ale když tenhle systém bude fungovat 20let, tak budu spokojenej. Naopak zase Tebou preferovaný plyn má několik nevýhod. Musí být přiveden k pozemku, což třeba já nemám a ani to neplánuju. Závislost na okolních státech, které sem plyn dopravují, atd. atd.
Nikomu tuhle variantu nenutím, ale než to zavrhneš, tak by to chtělo nějaké praktické zkušenosti a ne jen to, co si precteš 4
16:59:28
18.01.2018
Tuner#2

-> radekp 18.01.18 09:20:14: Soláry, tepelný čerpadla apod. jsou ve většině případů holý nesmysl. Když si spočteš vstupní náklady vs. to co Tě to uspočí, tak návratnost končí zhruba po tvé uvedené době a to je dávno TČ 2 x po ne zrovna levném servisu, neb to ten kompresor prostě nevydejchá. Takhle, když mě po xy letech lehne plynový kotel, tak za 30tKč mám jinej a valím dál. V době, kdy jsem stavěl bylo slušné TČ 200 - 250tKč (nedělám si iluze že dnes je to výrazně levnější co občas na výstavách kouknu) a to se prostě bez nějaké mega dotace nikdy nevrátí. To samé solar.

Úplný extrém je, když někdo překombinuje několik topných systémů dohromady a ještě to chce "chytře" řídit inteligentním ovládáním domu. Známej z Plzně za to dal pomalu mega a ve finále s tím neumí, nastavení bude peklo na zemi a návratnost systému bude někde u dětí jeho dětí, ale to samozřejmě ten systém nepřežije... Je to tady ke konci tématu od poslední fotky dolů: www.autohificlub.cz/forum /.../1873956-inteligentni- chytry-dum-=-mate-nekdo
upraveno 2x, naposled 18.01.2018 17:00:35
16:28:15
18.01.2018
kraska98

Trochu off topic,ale nevím,kde jinde to zařadit.Nevíte jak je to s udělením trvalého bydliště pro nájemníka ? Co jsem se dočetl,tak nájemník nepotřebuje žádný souhlas od majitele.Stačí mu na úřadě předložit nájemní slouvu.Vyjímkou jsou pouze podnájemní smlouvy,nebo by muselo být přímo v nájemní smlouvě uvedeno,že si to majitel nepřeje.Co je na tom pravdy ? Díky.
10:12:02
18.01.2018
Tabi

-> radekp: Jako ano,já s váma v podstatě souhlasím.Ale já neplánuji žádnou rekonsrtrukci,a to ani baráku uvnitř,kdy už by se v tom případě dalo nainstalovat třeba to podlahové topení,a to ani otopné soustavy jako celku.Já pouze vyměním kotel plus přidám aku nádrž a valím vesele dál do radiátorů.Kdybych plánoval celkovou rekonstrukci nebo stavěl nový barák,tak bych uvažoval určitě o jiné alternativě vytápění.Ale i tak jsem rád,že si můžu přečíst vaše zkušenosti,v budoucnu se mi vaše poznatky můžou hodit,takže díky za ně.4
09:20:14
18.01.2018
radekp

-> Tabi: souhlas s Honzou.
Jakou máš tepelnou ztrátu domu? Jaký výkon má kotel na dřevoplyn?
Já bych nekombinoval podlahovku s radiátory. To raději 2 samostatné okruhy, nejlépe pro samostatné tepelné zdroje, jejichž výstupná teplota je rozdílná. Ale proč to dělat 2x? Jedině v případě rekonstrukce, kdy chci stávající systém zachovat, nebo mám zdarma přístup ke dřevu. Radiátor potřebuje +- 60 stupňů, podlahovka ti bude fungovat od 25? Dávat do okruhu trojcestné ventily, dělat smyčky přes akumulačku...zbytečně komplikované.
Já vidím jako rozumné 2 varianty - mít zdroj tepla s regulovatelným výkonem. Já (i T2) máme kondenzační kotel s ekvitermní regulací a podlahovku. Na noc nenastavuju nižší teplotu, podlaha je pořád nahřátá...nemám s tím žádné starosti. Výdaje za plyn s TUV mám +- stejné, se zateplením.
Druhá varianta je mít kotel (zplyňovací, na tuhé paliva...), který má násobně větší výkon, než jsou tepelné ztáry domu a akumulačku.
Příjdeš z práce a natopíš ji, pak ji budeš vybíjet den, dva...trojcestný ventil pustí do podlahovky teplotu, kterou si nastavíš...

-> Tuner#2: jsem rád že jsem zvolil jednoduchý systém. Propočítával jsem soláry, ale na TUV mě to nepříjde rentabilní - ohřev TUV mě stojí měsíčně 200Kč, takže při ceně solárů 50k je návratnost 20 let a hlavně s tím máš starosti. Kolega je pořídil za nákupku, ale trvalo dlouho, než to sladil. Akumulačce v podstatě obětoval jednu místnost v domě a když jel v létě na dovolenou, musel vylézt na střechu a soláry zakrýt, aby se mu systém nechladil přes podlahovku1
08:48:44
18.01.2018
Tabi

-> MB_CML: -> Tuner#2: Jak říkám,dřevo mám za babku a ta trocha práce co stím je,mě zatím baví.Průměrnou spotřebu máme cca 15 m3 na zimu a to je udělaný za chvilku,takže zatím nemám důvod přecházet na jiné palivo na vytápění.
22:22:18
17.01.2018
Tuner#2

Topný systém by měl opravdu navrhnout projektant, ale ne ten co dělá dům komplexně, ale projektant přímo jen na topení. Správně spočítat energetickou náročnost budovy a dle toho navrhnout optimální systém.

Dneska je řada možností a velmi snadno se sklouzne k řešení, které se může zdát ideálním, ale když si spočítáte náklady na pořízení a náklady na provoz, ak to jde mnohdy řešit úplně jinak...

Když jsem teď koukal do rozpočtu, tak barák 200m2 mě vyšlo topení na 140tKč s kompletní podlahovkou Rehau a plynovým kotlem Vaillant i s externí nádobou 120l na TUV. Když vezmu náklad 16 - 17tKč ročně na topení (ještě nezatepleno), ohřev TUV a vlastně i vaření, tak vpodstatě nechápu jiné zdroje pro vytápění a už vůbec ne dřevo. Snad se to dá pochopit jako v případě kolegy, který mají vlastní poměrně velký les, ale jinak je to kupa práce a úspora nikde.
22:08:27
17.01.2018
MB_CML

-> Tabi: Pokud to máš na dotaci, tak bych volil TČ. Ono je sice fajn, že teď nemáš se dřevem problém a bereš to z části sportovně, ale ono Tě to časem přejde. Shánění dřeva, bordel ze zpracování, bordel a smrad doma... Koupil jsem barák, kde byl automat a bavilo mě to dva roky... pak jsem přešel na TČ vzduch voda a kromě toho, že někdy v září/říjnu zapnu jistič se o to "nestarám".Dnes ka bych asi volil vrt, ale i tenhle systém funguje 4roky naprosto bez problémů. Další výhodou je, že jedu na NT 22h/den celej barák... No ale nutit to nikomu nebudu, jen zmiňuji variantu. Ono ve výsledku s dotací by Tě dneska to TČ vyšlo tak kolem 60-80tis s boilerem ze Tvého 4
21:52:43
17.01.2018
Tabi

-> charon 17.01.18 20:45:51: Myslím,že těch 5 kubíků je zase už možná zbytečných.Je potřeba si to nechat spočítat,kolik je rozumný max objem na konkrétní vytápěný objekt.Protože s navyšováním objemu do aleluja začne klesat efektivita využití vyrobeného a naakumulovaného tepla.Prostě nic se nemá přehánět.6
21:14:07
17.01.2018
Tabi

-> Jarda/felda: Myslím,že ne.4Pouze jsem tak reagoval na -> Pavel P@nkáč 16.01.18 22:37:32: .Když už bych chtěl podlahové topení,tak k tomu dám jiný zdroj vytápění,než kotel na dřevoplyn.To potom třeba topí celou top.sezonu,ale s kotlem na dřevo si prostě myslím,že mu to nejede nonstop od podzimu do jara.Proto,když odstaví kotel na den,dva někdy třeba i na víc,tak potom musí dlouho čekat,než to začne doma topit.Podle mě je optimální mít na podlahovku takový zdroj tepla,který se dá dobře a hlavně pružně (přesněji okamžitě) regulovat od min. až po max. výkon.V tom případě nemusí být v okruhu ani žádná aku nádrž.Jestli se pletu,tak si nechám poradit?Já se o to nikdy moc nezajímal.Až prostě nebude dřevo,tak potom budu řešit jinou vhodnou alternativu vytápění.Ale díky za každou radu nebo zkušenost s jakýmkoliv vytápěním.4
20:45:51
17.01.2018
charon

Akumulačky mít kam dát, tak pořídím klidně 5 kubíků a k tomu odpovídající kotel. Pak stačí topit třeba jednou za tři dny.
Jinak mě radiátory taky topí v podstatě pořád ...
20:17:33
17.01.2018
Jarda/felda

-> Tabi 17.01.18 19:55:40: to máš popletený podlahovka "topí pořád"
19:55:40
17.01.2018
Tabi

-> Pavel P@nkáč: Já bych pouze podlahové topení v celém baráku nechtěl,když už,tak v kombinaci třeba s radiátorama.Když zatopím,tak chci mít doma teplo hned a ne až za 2-3 hodiny.(nevím teda jestli je to pouze tvůj případ)Co se týká aku nádrže,tak na kotlíkovku je podmínka,že musí být min.objem 55L na 1kW výkonu kotle.V mém případě bude kotel 25kW,takže min. objem musí být 1375L.Počítám,že já budu mít nádrž(e) tak 2000L.
-> charon: Já teď ohřívám TUV taky v kombinovaném bojleru,a chtěl bych asi tu možnost zachovat.Ale chci s topenářem ještě probrat tu možnost,kdyby byla nádrž s výměníkem a je potom možnost vodu předehřívat.Doufám,že jsem dostal typy na dobré topenáře a dokážou mi poradit a navrhnout to nejlepší řešení,hlavně po ekonomické stránce.4 Díky pánové za vaše zkušenosti.
17:13:08
17.01.2018
charon

Tuv ohrivam v kombinovanym bojleru. Nadrz mam obyc a v ni elektrickou patronu, abych mohl natapet barak proti zamrazu kdyzbych jel v zime na vic dni pryc. Diky tomu se pak da dosahnout na lepsi tarif elektriky. Jinak na kotli mam 80 stulnu do 30ti minut po zatopu nejdele
22:37:32
16.01.2018
Pavel P@nkáč

-> Tabi: Mam drevoplynovej kotel kupoval jsem asi před šesti lety starší Dakon za asi 4500Kč3 mam ho napojenej na 300l aku nadobu z toho si to bere vodu přes rozvaděč do podlahovky, nevím co by jsi chtšl vědět

-kotel se me rozehřejvá na provozní teplotu asi hodinu a sežere to celkem dost polínek (někdy se při dobre konstalaci rozjede i za 30 min ale to malo kdy spíš tak 45minut a víc)

-z 300l nadrže si stejně nezatopíš do te podlahovky asi to je prostě velkej chladič ta plocha

-do radiatoru by to bylo asi jine ale než mě to začne doma topit tj tak 2-3h (než se to rozehřeje
chvilku to trva ale zas to třeba 3-4h topí i když už je v kotli vyhaslo)

-na podlahovku je asi vhodnější ten automat na uhlý nebo tepelný čerpadlo co udržuje vodu třeba 27-30 stupnu skoro po celej den....dam si casem to tepelny čerpadlo ono ty polínka tě časem omrzej a taky je problem že musíš být doma já si nedokažu představit kdybych chodil třeba na 12ky do prace...
upraveno 1x, naposled 16.01.2018 22:38:52
22:16:34
16.01.2018
Tabi

-> hans1: Jj,na TZB info-forum jsem toho přečetl celkem dost.Já vím,že dřevo je potřeba nechat vyschnout,to dělám i teď.Jenom magor topí mokrým dřevem,a je úplně jedno co má člověk za kotel.Máme doma druhý kotel,první byl Dakon,téměř dvacet let.A to si ho bral chlapík tady s ulice a ještě mu sloužil,ale nevím jak dlouho,to bych se musel zeptat.V roce 1998 jsme koupili nový kotel na dřevo,dá se v něm topit i uhlím,na přání zákazníka byl při výrobě použit silnější plech.Tenkrát tam byl zanedbatelný rozdíl v ceně.No a ten jede do dnes bez jedinýho problému.Nedělám si samozřejmě iluze,že mi nějaký kotel co koupím v dnešní době vydrží tak dlouho.4 Jenže jsem chtěl využít kotlíkovou dotaci,tak půjde do šrotu.10

-> charon: Díky,to je přesně co hledám,přímá zkušenost majitele toho konkrétního kotle.Jinak kdyby to v druhé vlně kotlíkovky šlo,tak bych vzal taky kombiňák,bohužel to už nelze.Co máš přesně za nádrž?Máš obyč. nebo třeba i s nějakým výměníkem?Jakým způsobem ohříváš TUV?Když se na něco budu chtít zeptat,tak se určitě ozvu,diky.
20:57:59
16.01.2018
charon

-> Tabi:
Mám to víceméně tak jak to chceš. Projekt topení mi dělal projektant, co se tim živí, dal jsem za to cca 7000, nicméně oři realizaci jsem minimalně 3x tolik ušetřil, než kdybych dal topenářovi volnou ruku. Jinak mě topení a rozvody vody i s nějakejma úpravama vyšli víceméně ořesně na čtvrt míče.
Kotel mám atmos C18S - zplynovák na uhlí a dřevo (chtěl jsem oboje, pro případ nepřístupu ke dřevu), to sušení dřeva je v pohodě, topím dřevo dvouletý a bez problému, ale je pravda, že mi do něj fouká vítr, bydlíme na kopci. Akumulačku mám kubíkovou, mám to zapojený přes ekvitermí regulaci ACD1 (nebo jak, ta origo atmosácká). Měl jsem teda bokem chlapa, kterej mi to po elektrický stránce zapojil a rozchodil. je k tomu slušná elektrárna, mám regulaci mimo kotel.

Jináč spočítanou tepelnou ztrátu mám 7 kw, topíme přes den na 21 stupňů. přes noc na 18, akumulačku jsem schopnej natopit cca na dvě násypky, pokud se nenatápí i barák. Ta kubíková akumulačku pokreje topení do druhého dne, pokud není venku moc zima tak i dva dny, ale to spíš na začátku nebo na konci sezony. Osobně bych si vzal kotel větší, protože do toho mýho se vejdou jen 33 cm polena, což se blbě skladuje, rozvod topení bych udělal minimálně na dva okruhy - jeden do obytnějch místností, druhej do spacích. Celkově jsem spokojenej se vším. Spotřeba dřeva je zatím težko soudit, loňskou sezonu se topilo poprvé v novostavbě stále, spáli jsem cca 15 kubíků dřeva, letos uvidíme, asi to bude méně, ale ona zatím ještě nebyla pořádná zima.
Jestli tě něco zajímá, klidně se ptej.
19:26:46
16.01.2018
hans1

Na studium doporučuji TZB info-forum. Kotel na dřevoplyn potřebuje suché dřevo z toho plyne hodně místa na skladování a sušení dřeva ,další věc je že dřevoplyn kotle jsou většinou plechové=krátká životnost.S tou aku záleží jestli máš v plánu uložit pouze přebytečné teplo nebo velké aku s kterou sice třeba topíš 1 den ale teplo se musí uložit takže sice jedno odpoledne topit nemusíš zato druhé strávíš přikládáním-záleží na tepelné ztrátě domu a výkonu kotle,dřevu...Já osobně plánuju přestavbu na automat na uhlí.Ztopím levné dřevo a potom už uhlí v automatickém provozu s minimální obsluhou.
19:18:58
16.01.2018
Tabi

-> vhml: To bych tak nebral,že to je pokaždé o 100tis. dražší.Záleží co člověk koupí,ale jo,vím,že levnější to není a mám to na kotlíkovou dotaci,tak snad něco dostanu zpátky.Já zatím uhlím topit nechci,protože mám dřevo za dobře.6Dělat dřevo mě zatím baví a člověk doma neleží pořád na gauči. 1 Jednou až třeba nebude dřevo,nebo nebudu moc já,tak klidně.
18:11:34
16.01.2018
vhml

-> Tabi 16.01.18 17:59:48: praktickou zkušenost nemam, ale shanel jsem ho taky. Bohuzel to s kompletním zapojením vyjde o cca 100t draz nez automat na uhlí...
17:59:48
16.01.2018
Tabi

Kolegové,mám na vás pár otázek ohledně vytápění.Na netu jsem toho přelouskal mraky a mraky,a stejně s toho nejsem moc moudrej.8 Scháním někoho,kdo má doma kotel na dřevoplyn a aku. nádrž.Co máte za kotel,co máte za nádrž,jak dlouho to provozujete a jak jste s tím spokojený,nespokojený atd.?Mám objednaný dva topenáře,tak doufám,že navrhnou něco s čím mají dobrou zkušenost,uvidím.Nejlepší recenze je od někoho,kdo to má už nějakou dobu doma a funguje mu to bez problémů.Díky za vaše poznatky.
20:36:19
15.01.2018
hans1

určitě ne
19:41:01
15.01.2018
Shader

Chlapi přívody na lustry natažené. Mám ještě jeden dotaz, nevíte zda je potřeba při instalaci lustru na sádrokarton používat nehořlavou podložku? Je to sádra, ale povrch je papírový, nezjišťoval někdo? Dík.
17:38:33
14.01.2018
Shader

-> Syny: Jo to mě taky napadlo... byla by náhoda kdybych byl v profilu uprostřed. Tu s těmi "zobáčky" jsem taky našel. Tam bych pak musel upravit jen délku závitu.
17:11:34
14.01.2018
Syny

-> Robert 106 14.01.18 13:58:09: No hlavne aby se ta kovova mela kam roztahnout, kdyz to bude v tom profilu... Jeste se da sehnat tohle - to jsem dal jako drzak lustru ja (taky do profilu):

www.ataxtech-eshop.cz/dep loy/.../hmozdinka_pruzinov a_am_lustrhak_m_5_x_70_hak _friulsider_1952.jpg

Zmacnes ty zobacky, prostrcis dirou a ono se to pres pruzinu nad ni roztahne.
upraveno 1x, naposled 14.01.2018 17:12:22
14:59:49
14.01.2018
Robert 106

Máš pravdu zaky sem to tak dělal nejdřív utáhnout a pak saz vyšroubovat, ale s těma kleštěma je to mnohem snadnější a řekl bych, že to víc utáhneš.
14:33:56
14.01.2018
Shader

-> Robert 106: Ty kleště jsem viděl, ale asi nejsou potřeba ne? Jsou ty hmoždinky, které se při dotahování roztáhnou... azkotveni.cz/obchod/.../k ovova-hmozdinka-hm
13:58:09
14.01.2018
Robert 106

-> Shader: Vrtni tam díru. když tam dáš plechovou roztahovací ( kleštěmi) hmoždinku tak to dolů půjde jedině s kusem stropu :-)
13:26:05
14.01.2018
Shader

-> Syny: Jo, jo... pokud bych tam dal tu roztahovací hmoždinku tak tím nic nezkazím ne?
12:31:54
14.01.2018
Syny

-> Shader: Profil je z nejakyho cca 0,6 mm silnyho ohlyho plechu (nevim jiste tu tloustku):

eshop.salpo.cz/_obchody/. ../rigips-ud-profil-28-3m- 0.jpg.big.jpg
12:10:15
14.01.2018
Shader

-> Syny: Lustr váži skoro 5kg. Ten profil není z hrubého materiálu ne? Asi ho zkusím navrtat a dám tam nějakou roztahovací hmoždinku.
11:59:13
14.01.2018
Syny

-> Shader: Ja si do profilu predem dal dreveny hranol a napalil tam pak samorezky. Ale myslim, ze v tvem pripade je oboji mozny. Radeji bych mozna volil ty samorezky (pokud lustr neni moc tezky), protoze v pripade vrtani do profilu bych mel strach, ze mi popraskaj spary.
11:54:05
14.01.2018
Shader

Ještě bych se zeptal, když jsem se tady ptal na hmoždinky. Co když v místě ukotvení lustru je zrovna profil? Navrtat přes profil a dát hmoždinku nebo nějaký samořez? Dík.
10:52:29
14.01.2018
Syny

-> Shader: Dej tam proste nejaky plech, ktery sroubem chytnes vlevo a vpravo od driy a pak k tomu prisroubuj ten vyrizly kus SDK.
10:45:39
14.01.2018
Shader

Čau chlapi. Tak jsem se pustil do té předělávky a je to porod (viz. příspěvky níže). Mám dotaz, v jednom místě jsem musel vyřezat otvor do sádrokartonu abych byl schopen natáhnout novou kabeláž. Otázka zní... potřebuji zpět tu díru zatmelit a dát do původního stavu. Na internetu jsem se díval, že se použije vyřezaný kus (v mém případě kruhový tvar), do díry se vloží profil, který se přišroubuje do stropu a do něj se pak přišroubuje vyřezaný kus sádrokartonu. Viz. video níže (čas 1:20). Chci se zeptat, dá se koupit nějaký takový kus profilu, případně co mám vlastně koupit? Díky.

Oprava sádrokartonu
Extreme Tyres