
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektrikáři
prohledat
126 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 15.05.2021 do 27.01.2023, založil/a StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: vlastně myslím, protože s tou AAA jsem tak na 1/3 hmoty 2 AAA baterek 

-> Klubko_: Mysli ekologicky 

-> King 24.01.23 21:00:38: -> Matthes, záškodník z TechWebu 24.01.23 19:03:33: jste mě inspirovali a hle, hned mám myš o baterku lehčí. Ba dokonce jsem z ní vytáhl 2xAA a nahradil jí 1xAAA (jen jsem musel trochu natáhnout pružinku)
a jsem teda zvědav, jak dlouho na ní ta myš pojede. Protože s těma 2x AA mi přišla dost těžká a to, že budu dřív měnit baterku mi asi až tak moc neva.

-> MXMarek: To ale vůbec nevypadá špatně... Díky moc...
Edit: Tak to dokonce vypada hodne dobre, dival jsem se do manualu a ma to i funkci "start assist", kdy to dokaze spojit obe baterky, pokud by bylo treba... Ukladam si...
Edit: Tak to dokonce vypada hodne dobre, dival jsem se do manualu a ma to i funkci "start assist", kdy to dokaze spojit obe baterky, pokud by bylo treba... Ukladam si...
-> palinator: S pojistkou na kabelu počítám... To dobíjení přímo altíkem mě taky napadlo, ale nevím, jak moc bych ten kabel musel dimenzovat, aby to při dobíjení nefungovalo i jako topení... A asi nechci mít možnost zapojení obou baterek současně, právě kvůli efektu "kanibalizace" jedné na druhou...
-> Jumbo:
Jen bych ten kabel od první baterky taky nějak jistil, přeci jen je to kus kabelu přes celý auto.
E: já bych to přepínání teda dělal ve smyslu baterka 1 + 2 a baterka 2, tím bys měl zajištěný i případný nabíjení autem...
Jen bych ten kabel od první baterky taky nějak jistil, přeci jen je to kus kabelu přes celý auto.
E: já bych to přepínání teda dělal ve smyslu baterka 1 + 2 a baterka 2, tím bys měl zajištěný i případný nabíjení autem...
-> palinator: vzadu baterka, druha pojistkovka a všechny věci "navíc" oproti běžné výbavě Favorita zapojené do ní. Silnější kabel od baterky do vypínače, který bude přepínat zdroj mezi baterkou auta a záložní baterkou. Když budu vědět, že budu někde dlouho stát a budu chtít využívat "doplňkovou výbavu", tak přepnu vypínač a budu brát šťávu ze záložní baterky, abych pak měl dost energie na start...
-> StepaNoFUN 24.01.23 20:58:18:
Sice takovej jev skutečně existuje, ale v reálu to zas tak horký bejt nemusí. Větší baterky jsou standardně tvořený sérioparalelní kombinací článků, kde jsou pravda články typově stejný, ale nikdo je nijak ve fabrice při skládání nepáruje. Třeba koloběžky mívají od 2 do zhruba 5 článků paralelně. BMS řeší balancování článků jen v rámci sériově zapojených skupin, ten zbytek se balancuje sám právě tím paralelním zapojením. Něco to asi sežere, ale zpravidla se ty baterky chovaj dost kultivovaně, tzn. že mezi jednotlivejma skupinama nejsou velký napěťový rozdíly a balancovat není moc potřeba. Pokud už k nějaké odchylce dojde, značí to zpravidla vadný článek.
Sice takovej jev skutečně existuje, ale v reálu to zas tak horký bejt nemusí. Větší baterky jsou standardně tvořený sérioparalelní kombinací článků, kde jsou pravda články typově stejný, ale nikdo je nijak ve fabrice při skládání nepáruje. Třeba koloběžky mívají od 2 do zhruba 5 článků paralelně. BMS řeší balancování článků jen v rámci sériově zapojených skupin, ten zbytek se balancuje sám právě tím paralelním zapojením. Něco to asi sežere, ale zpravidla se ty baterky chovaj dost kultivovaně, tzn. že mezi jednotlivejma skupinama nejsou velký napěťový rozdíly a balancovat není moc potřeba. Pokud už k nějaké odchylce dojde, značí to zpravidla vadný článek.
-> Jumbo:
Jako že to napojíš na palubní elektriku?
Jako že to napojíš na palubní elektriku?
-> David29 25.01.23 03:14:10: to si najdi v nějakým návodu k autu. VW má pro webasto v kufru a hlavní u motoru. Určitě se to dá poznat i podle kabelů atd. Nebo jednu odpoj a uvidíš co půjde a co ne

Když už se tu řešila druhá baterka v autě, nemáte s tím někdo zkušenosti? Vzhledem k faktu, že plánuju do Pluse naspat hromadu různých spotřebičů, které bych rád používal i při vypnutém motoru, napadlo mě dát dozadu druhou baterku s přepínačem, kdy bych tyhle periferie mohl napájet buďto z hlavní baterky auta, když poběží motor, nebo po přepnutí vypínače z té záložní baterky, abych případně vymlátil tu a měl ještě druhou na nastartování... Dobíjení druhé baterky bych řešil externí nabíječkou, aby to už nebylo moc složité...
Je to blbost, nebo ne?
Je to blbost, nebo ne?
Na nabíječce je to furt, ale jenom na jedný baterce... A docela by mě zajímalo, víte která baterka je ta hlavní, tj. na kterou auto startuje?
Protože jak píšu, nabíječka je napojena nejspíš na jednu baterku a hlavně mě i zajímá, kterou baterku hlídat.
Já žil v tom, že se baterky dokurví navzájem a jednou k tomu přijdu, budou mít obě okolo 11,5V a prostě to nepojede.
Protože jak píšu, nabíječka je napojena nejspíš na jednu baterku a hlavně mě i zajímá, kterou baterku hlídat.
Já žil v tom, že se baterky dokurví navzájem a jednou k tomu přijdu, budou mít obě okolo 11,5V a prostě to nepojede.
-> StepaNoFUN: vw má klasicky bateku na celý auto, druhou jen na webasto. Nabíjení je jasný že jde jen na tu jednu, jinak by to nemělo smysl a mohli by dát rovnou jednu velkou.
-> saskyn2: Ono u těch Transitů je v tom i rádio a podobný pikačoviny.... A když to připojíš na nabíječku, tak nabiješ jen jednu. :-/ A jelikož jsou pod sedačkou řidiče a přístup na toho neznámějšího pokemona...
-> David29: Na nezávislý topení je baterka zvlášt, je to i nabíjený přes rele, představ si že to nezávislý topení je jakoby druhý auto.
-> David29: jestli myslíš baterky ve fojdu, tak tam mezi nima elektornika je a nabít to není úplně prdel. Ideálí je to rozpojit a nabít sólo.
No je pravda, že napětí mezi nimi je vždy rozdílný - docela by mě zajímal zátěžovej test.
A ony jsou teda rozdělený - tzn. že se neovlivňují?
A ony jsou teda rozdělený - tzn. že se neovlivňují?
-> StepaNoFUN 24.01.23 21:36:29: Jasne, ale treba ten budik nebo moje mys je zamejslena pro alkalicky monoclanky...
-> King: Při stejnejch z jednoho balení je předpoklad podobnýho vnitřního odporu. Ale to bereme značkový články...
Ale ani enelop (sanyo) z jednoho balení nemá po formátování stejnou kapacitu. Takže o článcích za pár korun si nedělám moc iluze...
Ale ani enelop (sanyo) z jednoho balení nemá po formátování stejnou kapacitu. Takže o článcích za pár korun si nedělám moc iluze...
-> David29: Ty 2 baterky nejsou rovnocenný... Jedna je na něco a druhá ne něco jinýho.... Dobíjet odděleně... Fakt je mezi nima elektronika.
-> StepaNoFUN 24.01.23 20:58:18: Muze bejt, ale pri pouziti dvou clanku stejny znacky a typu a pokud mozno z jednoho baleni to neni takova traga a rozhodne ten par vydrzi dyl, nez jeden clanek.
Nechápu
V Tranzitu máme dvě baterky - kvůli bufiku, aby prostě byla vyšší kapacita
V Tranzitu máme dvě baterky - kvůli bufiku, aby prostě byla vyšší kapacita
-> Matthes, záškodník z TechWebu 24.01.23 19:03:33: Neni to zas takova rarita, mam to tak bezdratovy kryse a jedu taky na jeden AAA.
-> David29: Ne. Jedna by kanibalizovala na druhý. Doba by nakonec vyšla přibližně stejná...
-> David29: Ne.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Na obě baterky by snad běžel dva roky, ne? 

-> StepaNoFUN: Hhh, tak to bych musel vyjmenovat x lidi...
ne v poho... Klasicky ten budik provozuju jen na jednu baterku. By me zajimalo, jak dlouho by sel na dve baterky... Na jednu bezi asi rok. Pocitam, ze na dve by sel tak tejden 


-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak máš napsat, že nemám odpovídat...
-> StepaNoFUN: Tak voe sem myslel, ze nechas ostatni potrapit 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: 2 baterky paralelně...
Jinak by me zajimalo, kterej blbec projektoval tenhle budik. Schvalne, kdo prijde na zaludnost...
-> StepaNoFUN: -> dragon_cb_cz: Sak vim, urcite ma vic uctu a zadni vratka primo na masinu, kde Virt bezi...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 24.01.23 13:21:46: Naopak, konečně na to třeba bude mít klid, když ho nebudou rozptylovat politische gespräche 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Evža si ho dokáže i odstranit. :-D
-> U-Geen 24.01.23 12:47:36: Kdyz sis dal ban, tak urcite ne 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: hele tak interni php fce na zjistovani velikosti/typu obrazku na tom lehne, to asi aktualne neopravim :)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: j nenahraje, mrknu vecer proc
-> U-Geen: Máš jinej obrázek na mejlu. Snad to gmail nepřechroupe nějak a dojde to bez úpravy.
-> U-Geen: Sakra origo uz nemam, kdyz jsem to orizl. Zkusim jine foto bez upravy:
-> Matthes, záškodník z TechWebu: hele posli mi pro zajimavost ten puvodni screen z fb na maila
-> Matthes, záškodník z TechWebu 23.01.23 20:00:48: Nabourali tomu pražákovi sloupek? 

Vysrávač běží jak novej (ostatně je chvíli po záruce.
), i to kompletní rozebrání a vyčištění mu evidentně prospělo. Aspoň nemusí žena vytahovat vodníka, kterej je jen na větší úklide.

Jo tak to bylo tim, ze to byli z FB a stacilo to oriznout...
Facepalm
Kurvadrat zas to nejde
Kurvadrat zas to nejde
-> StepaNoFUN 22.01.23 19:54:43: ano to zjišťování sledu fází je trochu dobrodružství ale to často nepotřebuji
jinak na sn4 nedám dopustit používám od nepaměti a hlavní důvod je ten že ta cívka je dost velká zátěž takže pokud to ukáže napětí tak to tam skutečně je navíc např.při hledání vadného spoje začně v tomto spoji jiskřit typicky spoj v krabici na al drátech...

-> Pavel P..: Proto má jeden z našich velkejch zákazníků v systému položku "Vandalismus" ano/ne 

-> Jirik_Tuňák1983: jak píše Kingoš, většinou se to vytrhne ve vidlici, takže ufiknout třeba 10cm a dát novou novou.... zrovna nedávno jsem stejnou závadu řešil u celkem zánovního Karcheru, dneska to už má takový sračkový slabý kabely s tvrdou izolací že se to láme když je to v zimě ztuhlý....
-> Matthes, záškodník z TechWebu: nedonutěj... dával jsem novou zástrčku na jeden průmyslovej vysavač, byla úhlová, protože jsem po ruce zrovna jinou neměl a za dva týdny mi ukrajinka volá že vysavač nejde. Když to dovezla tak jsem hned viděl proč, ty kolíky u tý zástrčky byli ohnutý nahoru a kabel přervanej v tom ohybu, jak to rvala ze zásuvky..... takže dostala vynadáno a pak nakázáno jak bude zástrčku vytahovat.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: nedonutěj... dával jsem novou zástrčku na jeden průmyslovej vysavač, byla úhlová, protože jsem po ruce zrovna jinou neměl a za dva týdny mi ukrajinka volá že vysavač nejde. Když to dovezla tak jsem hned viděl proč, ty kolíky u tý zástrčky byli ohnutý nahoru a kabel přervanej v tom ohybu, jak to rvala ze zásuvky..... takže dostala vynadáno a pak nakázáno jak bude zástrčku vytahovat.
-> Jirik_Tuňák1983 23.01.23 09:03:01: většinou je to do 10cm od vidlice, častěji hned v místě kde se láme kabel