skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ostra vačka 304/306
15:48:41
15.04.2017
15.04.2017
MISCHO
-> Bery: temu som presunul sem a prispevky vymazal aby som neotravoval zbytocne. To ze sa tu par ludi toho chytilo nieje moj problem. Ano je to od Krejbicha.
12:10:53
15.04.2017
15.04.2017
Bery
-> MISCHO: ty sis začal. A odpověď v tajence je teda Kreibich?
Teda Stepane;-)))))
Teda Stepane;-)))))
10:38:07
15.04.2017
15.04.2017
MISCHO
Rad by som tuto debatu ktora nikam nevedie uzavrel.
10:22:13
15.04.2017
15.04.2017
StepaNoFUN
-> Bery: Hlavně kůrou nahoru :-D
Sory za OT, ale musel jsem. :-D
Sory za OT, ale musel jsem. :-D
07:10:19
15.04.2017
15.04.2017
Bery
-> MVM: ;-) chtěl jsem pomoct, ale inženýra netrumfnem.
20:39:30
14.04.2017
14.04.2017
MISCHO
Bavil som sa s Ing. Hrivnakom ,ktory mimochodom robil moj terajsi motor ohladom vacky do noveho motora. Vyslovene mi ju nedoporucil vzhladom k mojmu vyuzitiu auta. Nemam najmensi dovod mu neverit, povedal som mu co a ako chcem. Spravil vsetko k mojej spokojnosti predtym a verim ze to tak bude aj v pripade noveho motoru.
20:13:52
14.04.2017
14.04.2017
MVM
-> Bery: To předchozí ale samozřejmě bylo myšleno mírně ironicky. Ano je otázka kde jede vačka na maximum - a pak odladění aby motor jako celek běžel kultivovaně a s autem se dalo jezdit v nízkých (např na přejezdech mezi RZ)
20:08:47
14.04.2017
14.04.2017
Bery
-> MVM: to je mozny. Tohle spektrum otáček považuju za zvýšený volnobeh. zas ta vacka je taková jak říkám milá k motoru. Žádný extrém a seřízení Motor s ní jede na pohodu í dole.
20:02:18
14.04.2017
14.04.2017
MVM
-> Bery 14.04.17 19:55:56: Když to říká - tak bude. Jako ano soutěžákum "pomůžou" kratší kvalty - ale i tak to se správným naladěním dokáže při částečném zatížení jezdit okolo 3000otáček.
19:55:56
14.04.2017
14.04.2017
Bery
-> MISCHO: to nebude asi ale vackou .
10:20:39
14.04.2017
14.04.2017
MISCHO
-> Bery: Ty jazdis zavody ,ja nie . Auto jazdi po svojej osy na zrazy a neviem si predstavit ist 200-300km niekam s autom ktore do 4 tisic ide pomaly horsie nez seria .
07:03:33
14.04.2017
14.04.2017
Bery
Já ji mám v druhém motoru. Co je na ní nepouzitelneho? Určitě lepší jak tunerska klasika 280°
21:20:46
13.04.2017
13.04.2017
MISCHO
Celkom zaujimavo sa rozvija tato debata pytal som sa na vyrobcu z dovodu ci taku vacku niekto vobec seriovo vyraba. Ak ano KTO ?? Ostatne by som si zistil sam , co som aj v konecnom dosledku spravil . Cuduj sa svete z vacky 304/306 zdvih 7,1 je vacka 304/304 zdvih 7,05 od pana Krejbicha. Mala zmena a zrazu bude kazdy mudry. Samozrejme ze taka vacka by sa dala zakazkovo navrhnut a vyrobit ale za tie prachy to nikto z nas do skodovky neda. A k odpovedi Petra poviem len tolko , ze aj ked ho osobne nepoznam, sledujem jeho pracu,vysledky a je jeden z mala , ktorym sa dari ale srat do huby si nemusi . V inom vlakne jeho vacky chvali a zrovna aj tuto spominanu a zrazu je to vacka s malym zdvihom ktora nicim velkym neprekvapi .Neboj nebudem tu vkladat odkazy ako osoba xy. Na zaver dodam len tolko ze niesom motorar a tomu comu nerozumiem zverim do ruk cloveku ktory sa v tom vyzna. Kedze som nemal ponatie od koho to je pytal som sa tu . Pre mna je ta vacka maximalne nepouzitelna.Takze ju kludne posuniem dalej.
20:55:29
13.04.2017
13.04.2017
StepaNoFUN
-> MVM: A nedej bože, aby se někomu takovýmu dostala do ruky vačka, která má psaný rozdílný vůle na jednotlivejch válcích...
19:54:11
13.04.2017
13.04.2017
MVM
-> MISCHO 13.04.17 10:44:13: Nemáš pravdu. Vaček bylo za léta letoucí nabroušeno desítky. Pár ověřených funkčních se zachovalo, navíc přibyly nové modifikované s velkým zdvihem atd. Takže až si na motor s novými rozvody nasadíš časovací kolo a provedeš "oměření vačky" - jistě třeba Urbi nebo jiný člověk který ty motory dělá poradí alespoň přibližné vůle které nebudou špatně. A podle profilu vačky Ti na 80% řeknou i od koho je .. A může to být klidně od 10ti brusičů Kdo neví začne 0,30/0,30 za tepla a zkouší třeba se "trefí" Správně se vačka přečasovává klínkem a doladí přesně vůle za tepla .. Víc snad ani na Tvou otázku odpovědět nejde .. sorry
10:44:13
13.04.2017
13.04.2017
MISCHO
Chlapi ,pytal som sa na to od koho je vacka . Stacilo povedat ten alebo onen clovek to robi . Pripadne neviem ,aj to povazuje za odpoved. Taku vacku nerobi 10 ludi. Ostatne by som si zistil sam priamo od vyrobcu .
10:38:44
13.04.2017
13.04.2017
vhml
-> MISCHO 13.04.17 10:14:06: protože ses ptal na něco, na co se nedá odpovědět přesně a korektně a ještě k tomu máš i vysvětleno proč to tak je. Buďme za takové odpovědi rádi.
10:14:06
13.04.2017
13.04.2017
MISCHO
-> minno: Problem som vyriesil inym sposobom . Bohuzial tema sa neda vymazat a nechcem zasierat forum. Siahodlha odpoved ,ktoru som dostal ma akurat tak znechutila . Hold velmi vela clenov s tohto fora reaguje na otazky odpovedou ktora sa sice temy tyka ale relevantna odpoved nikde.
09:58:48
13.04.2017
13.04.2017
minno
A úplne najlepšie je svoj príspevok zmazať a tváriť sa, že skutok sa nestal :-(
19:59:56
11.04.2017
11.04.2017
MVM
-> MISCHO: Urbi už to napsal... Ty hodnoty vůlí si nikdo nevycucá z prstu, stejně tak jako podle přibližných hodnot určit výrobce. Je několik možností - ale jen jedna je správná - a to, že si vačku přesně oměříš sám,dosáhneš cca s určitou "chybou měření" nějaký průběh zdihových křivek ventilů a pak lze cca odvodit to co je potřeba, at to včetně vůlí.a jiné Vše ostatní je střelba od boku - protože za léta kopírování a překupování vaček je pro běžného motoristy těžké přesně definovat prapůvodní původ matrice.
16:08:44
11.04.2017
11.04.2017
havlik
A původní majitel to neví?
15:01:33
11.04.2017
11.04.2017
Petr Urban
Kde jsi tyto hodnoty vzal ? Jak důvěrohodné jsou a vůči čemu je změřen úhel otevření ? Vůči jakému offsetu, tedy ventilové vůli. Neboli tento úhel je měřen od jakého zdvihu na vačce ? Ono při 0,25mm na vačce je klidně 5-6 st. jiný úhel než při 0,30 na vačce. Pak hraje také roli přepočet přes vahadlo a vůle celého aparátu, takže fyzicky na ventilu je zase něco jiného...
Tedy kde je to změřeno s jakýmm offsetem ? či je to pouze řečeno ústně... Proč lačníš po informacích ? Malý zdvih, velké stupně, pro mně to znamená mírně točivá vačka co ničím velkým nepřekvapí...
Začlo mě iritovat tady ty čísla otevření kolem vaček apod., protože pokud se to neudá k čemu je vztažen úhel otevření, pak je to jen bezrozměrné číslo pro mě.
vačka 300 / 300 může mít při vent. vůli 0,45 úhel otevření 295 / 295, při 0,40 téměř 300/300 a při vent. vůli 0,20 má klidně 310 až 315st.... Pak si může každý prodejce vaček vybrat, jaké číslo se mu hodí do krámu jako "prodejní hit"
Nejlepší a nepsané pravidlo je měřit to vůči 0,30mm zdvihu na vačce (což je cca 0,45-0,47mm ventilu) a při tomto zdvihu má například Krejbichem broušená 304 st. přesně 298 / 298.
Tedy kde je to změřeno s jakýmm offsetem ? či je to pouze řečeno ústně... Proč lačníš po informacích ? Malý zdvih, velké stupně, pro mně to znamená mírně točivá vačka co ničím velkým nepřekvapí...
Začlo mě iritovat tady ty čísla otevření kolem vaček apod., protože pokud se to neudá k čemu je vztažen úhel otevření, pak je to jen bezrozměrné číslo pro mě.
vačka 300 / 300 může mít při vent. vůli 0,45 úhel otevření 295 / 295, při 0,40 téměř 300/300 a při vent. vůli 0,20 má klidně 310 až 315st.... Pak si může každý prodejce vaček vybrat, jaké číslo se mu hodí do krámu jako "prodejní hit"
Nejlepší a nepsané pravidlo je měřit to vůči 0,30mm zdvihu na vačce (což je cca 0,45-0,47mm ventilu) a při tomto zdvihu má například Krejbichem broušená 304 st. přesně 298 / 298.