Novodobé blbotinky v autách - áno, či nie?

prohledat
573 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 16.07.2016 do 18.04.2020, založil/a minno
řadit dle data
10:42:00
14.11.2019
Pavel P..
-> palinator: to máš asi nějaký jiný TDi.... mě 22let starý passat b5 topí krásně už po 5km když je venku na nule.... má to sice přídavný žhaviče ve vodě, což je plus ale hlavně stačilo loni dát nový termostat a topí to líp jak felicie mpi4 3
10:26:45
14.11.2019
dragon_cb_cz
-> palinator: Holt tam dolej trochu zimního VIFu no 3 Jinak rozumím ti... do provozek teda bohužel tankuju častěji, ale třeba do 900 kdybych bral plnou, tak jsem za loňský rok tankoval tak 2x... letos 3x. Ale je mi trochu líto nechávat tam stát víc jak 2 litry korun českých v palivu 3
10:24:13
14.11.2019
palinator
-> dragon_cb_cz:

Naposled když jsem tankoval do Octy, jakožto aktuálně jedinýho provozního auta, který mám, tak to bylo po třech měsících. 3 Vzal jsem plnou a uvědomil si až později, že jestli takhle budu pokračovat dál, tak mi ta letní nafta při první příležitosti v prosinci zmrzne. 3 3
10:08:15
14.11.2019
dragon_cb_cz
-> palinator: Můj relativně úsporný TiD topí v pohodě 4 Ale uznávám že na tvoje poměry je to nenasytný žrout 3
09:24:29
14.11.2019
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

My, zvyklí na úporné motori TDI, jsme rádi, když jde odněkud vůbec nějaký teplo. 3
18:33:21
13.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> darklord 13.11.19 18:20:15: Tohle nepozorujeme. Vzhledem k tomu, že jsou to auta, kde se počítá především s provozem v chladných oblastech, je rozvod velmi dobře navržený a topí to nebo chladí příjemně, aniž by ti to z hlavy vytahalo vlasy. 1 Třeba u Cromaňonce to topí také výborně, klima také, ventilace je dobře navržená, ale není to takové pokojíčkové, jako u švéda. 4

Jak bych to přirovnal...., u jednoho vozu vniká teplo okolo tebe, z dalších cítíš, že to teplo nebo chlad jde z výdechů ventilace.
18:20:15
13.11.2019
darklord
-> Jirik_Tuňák1983 13.11.19 08:32:19: no v aktulnom aute uz mam tiez iba moznost teploty L/P a prave ma z toho ide porazit. V tom prehistorickom bavoraku mi to prislo uplne prirodzene ze si kazdy nastavi co mu vyhovuje a jediny problem bola intenzita vetraku (ale to ako pises sa da este trochu zachranit na vyduchoch). Problem je ten, ze neznasam ked mi auto v zime leje lavu na nohy (kdezto okno/ruky mam rad v teple), a moja zena zase inak totalne vymrzne ked nejde teplo na nohy. Toto je pre toyotu neriesitelny problem - bohuzial som si to neuvedomil ked som to kupoval... Takze teraz v zime budem zase vystupovat z auta s totalne prepotenymi topankami.
upraveno 1x, naposled 13.11.2019 18:21:12
16:48:57
13.11.2019
MATTESS
V září, když bylo auto po rozvodech, jsme jeli do Prahy a žena po 5km říká, ať pustím klimu, že je v autě hrozný horko. Klima byla puštěná, ale na její straně bylo nastaveno HI 3
16:18:44
13.11.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
16:14:15
13.11.2019
Jirik_Tuňák1983
15:51:45
13.11.2019
Karlos (WIO46)
-> Jirik_Tuňák1983: Jak já Tě chápu. Taky mě drásá mít na každý straně jiný číslo. Ale stejně mi to pak vždycky někdo rozhodí.
15:31:27
13.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 13.11.19 15:12:55: Já to takhle mít nemohu, protože na obou stranách musím mít všechno souměrné. 3 Tady ještě navíc rozdíná čísla, to je nepředstavitelná šílenost. 3
15:12:55
13.11.2019
dragon_cb_cz
-> Luky: Mně to přijde fajn, třeba v létě osobně preferuju intenzivnější klimu než žena a děti, takže na mě fouká víc, na ně míň... stejně tak si žena nastavuje v zimě vyšší teplotu. Nebo naopak když já jedu klasicky v tričku, ale ona trvá na tom, že dětem nechá alespoň mikiny a sama jede nacpaná v bundě - tak to si zase nastavuje míň a já si vesele topím 2
14:57:39
13.11.2019
Luky
-> Syny 13.11.19 08:17:36: jo to mě taky přijde jako zbytečnost. Stejně se to v interiéru smíchá. To je stejný jako když máš na jedné straně plaveckého bazénu "zde se nesmí čůrat do vody" a na druhé straně je "zde se smí čůrat do vody" 47



Nicméně kolega když je spolujezdec tak si to vždycky aktivuje a o 0,5 nebo 1 ° C poladí 36 1
11:51:59
13.11.2019
bouchy
-> Milan 136: Když si chci pustit AirCare, tak musím matlat 4x - 1. tlačátko menu klimy, 2. dotyk AirCare, 3. Matlat na menu, 4. Matlat na média/rádio... spása!... Nebo je nějakej workaround?

Takže Columbus/Amundsen v OIII/Superb/K...Q, kterej je slícovanej s palubkou a pod tím ovládání topení, výhřevu, klimy... v tlačítkách - chrochtám si 3 3
upraveno 1x, naposled 13.11.2019 11:55:10
11:07:01
13.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 13.11.19 08:37:55: Nerozumím. Co 3:1? Namačkáš si hlavu, střed, nohy zvlášť, plus máš ještě okno. Výdechy máš dvě štěrbiny k přednímu sklu, v palubovce 4 (2 řidič, 2 spolujezdec), dva malé ofuky na boční skla. Další výdechy máš k nohám. Pro zadní cestující máš dva výdechy v B sloupkách, dvojici na zadní části loketky a další pod předními sedačkami pro nohy zadních cestujících.

Jako neboj se, funguje to vyváženě a lépe, než si dovedeš představit. Je to takové ambientní.
upraveno 1x, naposled 13.11.2019 11:23:21
08:37:55
13.11.2019
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Nevim tedy jestli to ma oddeleny okruh na ofuk nohou, ale ty horni ofuky v palubce jsou v pomeru 3 : 1, coz mi proste prijde jako kravovina...
08:32:19
13.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 13.11.19 08:17:36: Přesně tak, ve všech autech, i kde jsem měl čtyřzónovku, jsem měl nastavené pro obě strany stejnou teplotu i otáčky.

-> darklord 13.11.19 08:02:57: Chápu, není to digitální, ale může natáhnout ruku a přivřít si výdech. U Fiatu mám nastavení směru ofuku pro obě strany zvlášť a nikdy jsem to nepoužil. Mám to pro obě strany stejně. Navíc, tady to dělají stejně už možná 20 let a očividně to vyhovuje. Taky by mne zajímalo, co bys tam např. při nastavení na auto chtěl honit.
upraveno 1x, naposled 13.11.2019 08:34:16
08:17:36
13.11.2019
Syny
-> darklord: Nevim jak to maj Volva, ale dvouzonovka u koncernu mi prijde jako jedna z nejvetsich blbosti v tom aute. Zaprve se dvouzonovky tyka jen teplota, nikoliv rychlost vetraku (coz je logicke, kdyz je vetrak jen jeden) a i ta teplota je dost diskutabilni, protoze spolujezdec ovlada jen jeden vydech ze 4 - tedy ten u okna. Stredovy dva jedou na nastaveni ridice. Vyznam moc nechapu a u myho auta jsme to se zenou nepouzili ani jednou... Takze ac mi climatronik vyhovuje maximlane, tak tuhle ficuru moc nepobiram a vubec by tam za me byt nemusela...
upraveno 1x, naposled 13.11.2019 08:18:55
08:02:57
13.11.2019
darklord
-> Jirik_Tuňák1983: nejak tam postradam pajdulaka pre spolujazdca, alebo to premiove volovo ma dvojzonovu len regulaciu teploty a ked vodic chce mat prievan v tvari tak spolujazdec ho ma tiez?
07:19:51
13.11.2019
King
-> palinator: Taky mam cuky zprovoznit jednu z Nokiii 5110, co se vali u matky :-) Ale zase se mi nechce tahat 2 telefony.
23:42:56
12.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 12.11.19 22:10:42: Ony to ty naše vehikly mají všechny stejně, ovládání přes displej přišlo až s aktuálními modely, ale tohle mi vyhovuje nejvíce z toho, s čím jsem jezdil a nebo jezdívám. Směřování vzduchu se namačká na siluetě pajďuláka, na teplotu je kolečko, v jehož středu se namačká výhřev sedaček, multimédia a takové ty serepetičky jsou okolo a samozřejmě je možnost ovládat krom volantu i vybrané věci kolečky. Ale je to starší interier, po FL v asi 2011 nebo 2012, základ skeletu palubky je v 2006/2007.
zvětšit Novodobé blbotinky v autách - áno, či nie? - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 12.11.2019 23:42:56
upraveno 2x, naposled 12.11.2019 23:44:34
22:31:56
12.11.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Milan 136 12.11.19 22:10:42: a když to píšu vedle, že to pořád ladím i u climatronicu, tak jsem za blbce 1
22:10:42
12.11.2019
Milan 136
Já tedy rostu z ovládání klimatizace ve Scala/Kamiq a teď i Octavia IV.

Máčknout na tlačítko menu na klimě a pak posuvníkem na displeji MIB úplně jinde regulovat větrák, to je fakt debilní8
20:54:46
12.11.2019
MATTESS
-> Nwkt 12.11.19 20:29:52: přesně. Osobně se mi to i lépe ovládá, když jsou kousek nad středovou konzolí.

A co dotykové ovládání světel, mlhovek u nového Golfa?81 To je to samé
20:45:03
12.11.2019
dragon_cb_cz
-> Nwkt: Rád se nechám vyvést z omylu. Můj dojem teda je, že když už tam ten nablblej dotykovej panel je, tak umístit na něj dotykovej prvek je násobně levnější, než fyzický tlačítko v interiéru.
20:33:39
12.11.2019
Nwkt
-> dragon_cb_cz: S tím bych si dovolil nesouhlasit
20:33:11
12.11.2019
dragon_cb_cz
-> Nwkt: Jenže to stojí moc peněz... katujou se kosty 8
20:31:24
12.11.2019
Milan 136
-> Nwkt 12.11.19 20:29:52: Jsem stejného názoru.
20:29:52
12.11.2019
Nwkt
S dotykovým ovládáním souhlas, určitý prvky by měli bejt pořád tlačítkový
09:03:32
12.11.2019
palinator
-> King:

Taky díky tomuhle vynálezu dokážu krátce odpovídat na SMS, aniž bych se na mobil podíval. 4 Nedávno mi na C2-01 přestal jít mikrofon. Už začala najíždět představa androidího smartphone. Ale my jsme řekli NE!. Telefon jsem rozebral, štětečkem lihem celej vymyl, vyfoukal komprdórem a sedmiletej kus zas funguje. 3 A telefonuje i v noci. 3
08:59:06
12.11.2019
King
-> David29: Jo, s tema tlacitkama souhlas, nas bejvalej obchodni reditel byl proslulej, ze obcas po ceste do prace na prozvoneni odpovidal smskou: “Ted nemuzu, ridim “ 3
08:41:28
12.11.2019
David29
www.auto.cz/osm-veci-kter e-nova-skoda-octavia-dosta va-vubec-poprve-a-jedna-kt erou-prekvapive-ne-132000? utm_source...



Dynamické blinkry - to považuju za největší moderní debilitu, kde dyzajn má přednost před funkčností.

Kdyby majáky na sanitkách byli dynamické, nikdo by se jich moc nevšim. S blinkrem to je obdobné.

Prostě varovky/blinkry budou vždy lépe viditelné, budou li blikat naráz, a ne postupně - zejména při rozsvěcování.

Což je mimochodem nesmírná výhoda diod -žárovka má tendenci se rozvěcet postupně, což lidské oko tak neupozorní. Ale takhle ten význam diod úplně zabijou.



A dotykové ovládání všeho? Taky debilita. Tlačítkové věci se daj ovládat poslepu po zpaměti - tohle akorát odtrhává pozornost od řízení. Zkuste si napsat SMS na tlačítkovém telefonu a dotykovém. Na tom tlačítkovém to jde skoro poslepu, na dotykovém ani náhodou



To je furt bezpečnost, vymýšlení nových systémů a já nevím co ještě... Ale unikaj jim základní věci. A to není jen tohle, to je samozřejmě víc automobilek.



Já třeba ve Volvu nemám hlášení pravidelného servisu - že to prej odtrhává pozornost, m,usím to mít v knížce. Ale že na mě každou minutu řve sklopení kabiny a musím to odmačkávat (a sklopenou ji nemám, jen se vysralo čidlo), to je v pohodě - jako by nestačilo to odmáčknout po nastartování
16:50:16
17.10.2019
bouchy
06:12:02
17.10.2019
MATTESS
V úterý jsem jel s kolegou k Jilemnici a ještě jsme nabírali dalšího v Praze. Ve služební OIII nikdo neřeší start/stop a kolikrát to chcíplo a hned startovalo neb se jelo dál, to bych nespočítal. Úplně zbytečně
22:51:49
16.10.2019
David29
-> Jirik_Tuňák1983: No, někdo tu nechápal, jak se může stát, že někdo jede jen na parkovačky... Tak velice snadno 1
22:45:03
16.10.2019
Jirik_Tuňák1983
-> David29 16.10.19 22:41:54: Bude i druhý díl tohoto poutavého příběhu? 3
22:41:54
16.10.2019
David29
Tak dneska jsem jezdil dopoledne na parkovačky (tzn. pohaslý denní svícení + obrysovky).

Ráno jsem svítil heligónama bo byla tma. Přijel jsem na betonárku s kafemlejnkem (míchá se to tam půl hodiny) a přepl na parkovačky.

No, když se to domíchalo, tak už bylo světlo a jezdil jsem jako vždy



Všiml jsem se toho náhodou při nastupování asi v deset, kdy jsem zmerčil vypínač světel, kde svítila ikonka parkovaček. Což mi bylo divný, a pak mi došlo proč.



Kupodivu se nic nestalo - nikdo mě nepřehlíd a svět se nezbořil 1
upraveno 2x, naposled 16.10.2019 22:42:31
14:08:17
15.09.2019
Bukaj
-> cPetan: To je kvůli bezpečnosti - geniální způsob, jak přinutit řidiče, aby i v noci na prázdné dálnici jezdili "bezpečnou šedesátkou"3 8
14:06:35
15.09.2019
cPetan
Včera jsem Valíkem projížděl o půlnoci a je to teda ňamka, člověk vyjede z toho bílého pekla a nevidí nic
22:17:20
13.09.2019
King
-> Bukaj: Protože v našich končinách do teď prostě platilo: dalniční tunel=80, axiom, žádná diskuse, odborníci vědí proč - protože proto :-). Valík byl z nich byl největší kokotina vč. tý kasičky.

-> Syny: Už se těším na návrat do pracovního procesu a až se tam tudy poprvé projedu vražedně pirátskou stovkou :-) Ale, představ si, že jsou lidi, co si studeně bílejma LEDkama dobrovolně osvětlujou byty - můj kámoš je na to úchyl a je to peklo :-)
21:34:33
13.09.2019
Bukaj
-> Syny 13.09.19 21:13:05: Jo, vim, tam je (nebo byla) kdovíproč omezená rychlost na 80 a navíc radar - moc jsem nepochopil, proč...?7
21:27:08
13.09.2019
vhml
-> Bukaj 13.09.19 20:38:34: právěže v obou směrech nesvítí na konci skoro vůbec. Ale funguje to asi sotva týden teď nově.
21:17:38
13.09.2019
Syny
-> David29: Ja vim, jen si tady tak stezuju 3 Nekomu to mozna bude vyhovovat - je pravda, ze tam ted ty auta fakt svitit vubec nemusi pac to je osvetleny jak fotbalovej stadion, jen me to prijde tedy o dost horsi a neprijemnejsi nez to bylo. Mimochodem - pokud je takovej problem prechod svetlo tma a kvuli tomu vsecky tydle orgie za miliony jsou, proc se tam osvetleni na noc nevypina? 3
upraveno 1x, naposled 13.09.2019 21:19:18
21:14:30
13.09.2019
David29
-> Syny: Tvůj názor nikoho nezajímá.

Na to tady máme odborníky a inženýry - který to věděj podstatně lépe, byť možná na ten tunel neumí ukázat ani prstem na mapě
21:13:05
13.09.2019
Syny
-> Bukaj 13.09.19 20:38:34: Valik u Plzne, delka asi 330m. Za slunecneho dne to svitilo prave jak jsem psal. Nevim no, ale moc prijemny ten prujezd neni, puvodni (udajne nedostatecne) osvetleni mi bylo mnohem prijemnejsi.
20:38:34
13.09.2019
Bukaj
-> Syny 13.09.19 19:49:21: To osvětlení v tunelech je koncipováno tak, aby si při vjezdu do tunelu z denního (slunečního) světla lidské oko stihlo postupně zvyknout na přítmí umělého osvětlení a na konci naopak, aby si postupně zvyklo na vyšší intenzitu před výjezdem na slunko. Proto na začátku a na konci tunelů jsou osvětlovací tělesa nahusto a svítí dost intenzivně a uprostřed jen jako běžné pouliční lampy. Také je tam nějaká automatika (fotosenzory vně vjezdu a výjezdu z tunelu), která reguluje tento systém dle aktuální potřeby (za slunečného počasí zvýší intenzitu osvětlení u vjezdu/výjezdu a za tmy zase sníží na úroveň prostředku tunelu.

Nevím, o kterém tunelu je řeč, ale pokud je krátký (že je vidět na konec), tak za slunečného počasí asi bude svítit velmi intenzivně po celé délce...
19:54:16
13.09.2019
Nwkt
-> David29: To abys ten tunel v tý závraný rychlosti kilo za hodinu vůbec poznal 3 3 3
19:52:42
13.09.2019
David29
Tak ten tunel je tak krátkej - že kdyby tam nesvítilo vůbec nic, dělo by se hovno 3
19:49:21
13.09.2019
Syny
-> vhml: Tak takhle vjedes z "normalniho svetla" do totalne presvetlenyho prostoru - to je fakt o dost lepsi... Nevim no, nejak jsem s tim puvodnim provedenim nemel problem i kdyby tam bylo povoleno tech 130. Tohle mi prijde o dost horsi a pokud tam v noci nejak nebudou stahovat intenzitu svetel, tak docela ocekavm to, ze v noci tam vjedu na potkavacky a v tunelu mi to svetla prepne na denni a pak budou vsici akorat zas nadavat, jak je ta moderni technika debilni...
Extreme Tyres