Novodobé blbotinky v autách - áno, či nie?

prohledat
573 příspěvků (zobrazeno 351 až 400) od 16.07.2016 do 18.04.2020, založil/a minno
řadit dle data
09:10:43
13.08.2019
minno
V 95% je to vždy len o ľuďoch. A nie je to len výsada dnešnej doby a dnešnej techniky. Rozumný človek si veci ustráži aj v modernom aute. Pamätám časy starých škodoviek - kde výmena žiarovky je primitívna záležitosť a aj tak koľko áut jazdilo len s jedným funkčným svetlom a pod. a celkovo na stav auta majitelia srali.



Večer som bol po tme na biku - cyklochodník - jedna cyklistka ma neskutočne oslňovala, predné svetlo jej smerovalo kdesi do neba, cestu jej to neosvetľovalo vôbec, ďalší dvaja cyklisti bez osvetlenia.

Proste - niektorým ľuďom rozum do hlavy nenaleješ.
upraveno 1x, naposled 13.08.2019 09:11:04
08:53:10
13.08.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny 13.08.19 07:42:11: A zase jsme u toho, Ty víš, že já nevím 3 3 3 tos mě pobavil. S tebou to nemá smysl dál tady řešit.
08:52:18
13.08.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTESS 13.08.19 08:24:22: Jenže k tomu ty lidi vede právě ta automatika. Když pokaždé při usednutí do auta budu muset myslet na zapnutí světel, tak mě to vede k větší otupělosti a neřešení i takových situací.
08:24:22
13.08.2019
MATTESS
-> Tuner#2: když je za volantem nemyslící debil, to je těžké. U Bolky jsme chytli průtrž, že nešlo jet víc jak 40 (někteří i stáli v odstavném pruhu), tam byly mlhovky jasný. Déšť ustál, dálnice jen vlhká, koncový viditelný a plno zase pádí na mlhovky dál. U Berouna taky déšť, že i mlhovky byly vhod a bába s Ovcí na denní. O kus dál po dešti pán pořád s mlhovkama. Prostě lidi nemyslí, to prý bolí.
07:42:11
13.08.2019
Syny
-> Tuner#2: Vim zes to netusil, stejne jako evidentne netusis, jak funguje senzor svetel. Proto jsem to napsal 3 (Psano bez ironie). Nechapu, proc musis furt reagovat jako vocas :)



Pokud nekdo jede po dalnici za deste, kdy se zveda vodni trist a nejsou videt ani klasicke koncovky, na denni, tak je debil. Za to ale nemuze denni sviceni...
upraveno 2x, naposled 13.08.2019 07:46:53
07:32:02
13.08.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny 13.08.19 07:10:41: Děkuji za přednášku, netušil jsem, že to má tolik "výhod"... (psáno s jistou dávkou ironie). Jinak samozřejmě vím proč s tím někdo přišel, na druhou stranu je to bez zadních světel dost blbý a nebezpečný nesmysl.



Auto dálky neobhajuju a ani nepotřebuju. Navíc full LED u Audi je trochu jiná káva než tady bylo před časem ukazováno a funguje to na rozdíl od toho co popisoval David29.



Jo a mlhovky pouštím i v dešti na dálnici. Chci být viděn a ne sestřelen. Teď v sobotu jsem byl u Hradce a děkuji všem co jeli s mlhovkama (ve vodním víru je to auto stále vidět) na rozdíl od těch co jeli jen se světlama (v tom případě vidíš světla na poslední chvíli) či dokonce bez díky tomu slavnému dennímu svícení...
upraveno 2x, naposled 13.08.2019 07:33:37
07:10:41
13.08.2019
Syny
-> Jirik_Tuňák1983 12.08.19 19:42:57: To je normalni i u koncernu. Kdyz mas vypinac svetel na ploze "AUTO", tak mlhovky zapnout nejdou (nejde vytahnout vypinac). Musis to manualne prepnout na svetla a pak az to jde. Ale vzhledem k tomu, ze prave ta mlha casto ten senzor oblbuje, tak ty svetla stejne vetsinou musis manualne zapinat. Spis moc nerozumim tomu, proc se nejdriv zapinaj samotne predni mlhovky a pak az predni + zadni. Logictejsi by mi prislo jen samotne zadni a pak kombinace predni zadni. Ale vzhledem k tomu, ze mlhovky vyuziju tak 2x za rok (a to buh vi jestli), tak me to az tak netrapi.



-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.08.19 19:18:23: Denni sviceni neni jen o tom setrit xenony, ale i cele paraboly u halogenu. Navic treba pri dennim sviceni neni aktivni corner system, mas jinou intenzitu podsviceni palubky, jsou neaktivni ostrikovace svetel atd. Zajimavy, ze automaticky dalky tady diky tvemu znamemu obhajujes, ale na senzor svetel, kterej rozhodne nefunguje tak jak tady pisete, tu plives...
upraveno 1x, naposled 13.08.2019 07:11:35
19:42:57
12.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2: Já měl třeba u Citrona problém, že když byla ráno taková ta bílá mlha, že nebylo vidět na špičku pinďoura natož jiné auto, ale mlha byla jasná denní bílá, nešly mi pustit mlhovky. Musel jsem z automatických světel (senzor) přepnout na na normální svícení a až pak šly pustit. Detail, ale sralo mi to. 3
19:18:23
12.08.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny 12.08.19 12:21:45: Asi nemá cenu vyvracet, svůj názor a praktické zkušenosti jsem napsal a v lese v šeru, když problikává sluníčko je to dost zásadní problém. Možná to s oční vadou vnímám více než Vy všichni, ale souhlasí se mnou řada dalších lidí a ostatně to je důvod, proč motorky a později i auta mají povinné svícení. Denní je jen nesmysl, který ještě chápu v předu, když chce někdo šetřit xenony, tak místo nich žárovku/diody, ale proč by to nemělo svítit vzadu? To je opravdu nebezpečný nesmysl pro nás co se rádi sveze rychleji...



Co se týče auto dálek, známej si to v Q7 s LED pochvaluje a proto třeba nerad přesedá do M4, která to nemá a měl by s ní jet v noci. Na lepší si člověk zvykne rychle, nicméně většina těchto věcí vede opravdu jen a jen k větší lenosti a blbosti populace... Bohužel.
upraveno 1x, naposled 12.08.2019 19:19:12
16:00:55
12.08.2019
bouchy
-> Syny 12.08.19 12:21:45: Tak nějak, ale víme - kutilům se meze nekladou, ostatně jeden výrobek je tu i s návodem. Nejseš autor? 3 3

-> David29: Souhlas, jízda furt po horizontu nahoru dolů jsem pro protijedoucí peklo. Mám to vyplý.

-> minno: Souhlas. Za chvíli bude místo Iphonu top špička produkt špičatej klacek... www.cyberciti.biz/media/. ../eatsleepwork_2016-Apr-2 7.jpg

To řikám furt, nějaká I/C2C komunikace, wifi, BT před začátkem tunelu/lesa.. a je vyřešeno...
15:05:32
12.08.2019
minno
Z novodobých pikačovín je aj tak top pikačovina start-stop systém. Človek roky bojuje so zhasínaním na križovatkách u Škody 120 a oni to nakoniec montujú do áut ako mega vychytávku3
14:01:32
12.08.2019
David29
-> Syny: Jo, to je naprosto to samý 4 Takovejch už bylo..
14:00:34
12.08.2019
Syny
-> David29 12.08.19 13:58:03: Nedej boze, kdyz jezdis porad s benzinem a najednou jedes s naftou a potrebujes tankovat 47
13:58:03
12.08.2019
David29
-> Syny: No právě - a ted si představ že to mohlo bejt tím, že běžně to hládní maj 4



Já to vidím u sebe - jedu osobákem, a při vjezdu do tunelu kde normálně zapínám motorovku, tak v osobáku zapnu stěrače





-> Borderer: Tak jinak.

Jezdíš celej den v autě. Světla neřešíš, protože se sami zapínaj - takže nastartuješ a jedeš.

Pak do toho jednou skočíč večer, a vůbec tě nanapadne si rozsvítit - protože se to furt rozvěcí samo 4
13:38:23
12.08.2019
saskyn2
-> David29 12.08.19 13:26:12: Jak odnaučený? Když nemáš automat tak musíš manuálně v noci ty světla zapínat, prostě blb který zapomněl, stejně tak ti zapomene at má denní nebo ne. Jediný řešení je automat.

-> Borderer 12.08.19 13:26:45: Někdy si to na nějakém autě vyzkoušej zakrýt rukou. Zatím co rozsvícení je okamžitě(určitě ne víc než 1s) tak přepnutí zpátky na denní je cca 7s takže diskotéku s tím neuděláš jinak než že budeš vevnitř cvakat manuálně vypínačem.
13:32:18
12.08.2019
Syny
-> Borderer 12.08.19 13:26:45: Prodleva na zhasnuti je daleko delsi nez prodleva na rozsviceni...
13:31:17
12.08.2019
Syny
-> David29 12.08.19 13:26:12: Dneska me vytlacoval jak osobak, tak nakladak na kruhaci - ani jedno auto nemelo hlidani mrtvyho uhlu...
13:26:45
12.08.2019
Borderer
-> saskyn2: V tom případě asi synchronizovaný rozsvěcení a zhasínání, protože prodleva rozsvícení po vjezdu do tunelu odpovídá přibližně prodlevě zhasnutí po výjezdu.



Nicméně by spíš pomohlo aby se lidi opět učili řídit a dávali za volantem pozor, místo spoléhání se na všelijaký el. pomocníky.
13:26:12
12.08.2019
David29
-> saskyn2: Jenže jde prostě o to, že to denní svícení svítí automaticky a jsou odnaučený něco zapínat a přemejšelt nad tím, zda něco svítí



To je to stejný, jako hlídání mrtvýho úhlu - má to svítit, když je tam čisto. Ted to svítí, když tam je auto

Stačí porucha nebo přesedlat do jiného auta, a síla zvyku uvidí že nic nesvítí - a vyrazí měnit pruh
13:22:11
12.08.2019
saskyn2
-> David29 12.08.19 12:33:23: Jo a stejně úplně běžný je že potkáš v noci felicii co nesvítí vůbec ničím, to už snad lepší když svítí aspon tím denním, když je to prostě blb.
13:19:50
12.08.2019
saskyn2
-> Borderer 12.08.19 12:29:16: Vzhledem k tomu jaké to má na zhasnutí zpoždění tak prostě píšeš nesmysl, možná spíš pozoruješ nějaký blby který to manuálně přepínají. Všeobecně denní s automatem je dobrá věc, eliminuje to blby za volantem který jezdí v noci bez světel bo si to zapomenou zapnout.
12:57:27
12.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> David29 12.08.19 12:33:23: Nepozoroval jsem.
12:34:23
12.08.2019
Syny
Asi jezdite po jinej planete, ale budiz 3 I kdyby to bylo jak pisete, tak nikdo nebrani nikomu ty svetla zapinat a vypinat manualne 4
12:33:23
12.08.2019
David29
Hele a co takový automatický dálkový? To je ale píčovina!



1) při dojíždění pomalejšího auta to furt v zatáčkách bliká, a jsou momenty kdy mu to pálí do zrcátek

2) na dálnicích to přes křoví/svodidla nedetekuje protijedoucí kamiony, takže těm to pálí do očí.

3) chodce to nedetekuje snad vůbec





Jinak si myslím, že denní svícení by mělo bejt montovaný pouze se senzorem - takový to, že někdo jede na denní svícení za tmy, je úplně běžný
12:29:16
12.08.2019
Borderer
-> Syny: Zrovna něco podobnýho, co píše Tuner taky pozoruju a hlavně u aut z rodiny VW. Na severu tu jsou krátké tunely nebo podjezdy. Okolo to rozsvěcí, zhasíná jak na diskotéce a je to otravnější jak kdyby ty auta prostě nebyly těch pár vteřin pořádně vidět. Brzdovky fungují i tak a většina sebekratších tunelů je nasvícená tak, že v nich světla nejsou potřeba vůbec... A pokud by auto v tunelu prudce brzdilo za absence brzdových světel, nějak se mi nechce věřit, že potkávačky by tu situaci řešily...
12:21:45
12.08.2019
Syny
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.08.19 12:14:48: Nebudes tomu verit, ale jak moje auto, tak vsechna co jsem s destakem ridil, tak nikdy nedelala to co pises. Vjedu do tunelu a behem 1-2 vterin sviti potkavacky (dokonce i ted s novym osvetlenim v tunelu), po vyjeti z tunelu to behem cca 10ti vterin zase svetla zhasne. Kdyz zapada slunce a je vyrazne protisvetlo, zapina to potkavaci svetla taky samo. Snad jediny pripad, kdy to nefunguje dobre je mlha. Kdyz je rano mlha a je sedo, tak to senzor hodnoti jako dost svetla a necha denni. Pak musi holt mit mozek ridic a tohle si pohlidat. Jediny co nechapu, proc na potkavacky VW nema kontrolku, ne snad ze by neslo zjistit jestli sviti nebo ne, ale Skodovka to ma pohodlnejsi. Nicmene ani u Fabie to nefunguje tak na hovno jak popisujes, tak nevim kdes to zase sebral...



Driv se jezdilo bez svetle uplne (a do dnes se v mnoha statech jezdi) a bez problemu. Ty 5W zarovky to vzadu ve dne opravdu nespasi a pokud nekdo neodhadne vzdalenost auta pred sebou, ktere vzadu nesviti, tak tam je problem spis nekde jinde...
upraveno 2x, naposled 12.08.2019 12:28:04
12:14:48
12.08.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny 12.08.19 07:36:41: Za takovým je pak radost jet třeba v tunelu... V půlce Valíku se to rozmyslí, že by bylo asi dobré svítit i vzadu, pak to 2 x zhasne protože už je pomalu na konci a problikne mu tam světlo z konce tunelu a nakonec to před koncem zhasne úplně. Bezpečnost hadr... Hlavně v lese, když pak jedeš rychleji a předjíždíš, tak je radost mít taková auta před sebou a odhadovat jejich rychlost a vzdálenosti. Vůbec nechápu proč to někdo povolil, že zadek nesvítí... 8
12:07:06
12.08.2019
U-Geen
-> Syny: za jasnyho dne v lese, kde jsou prechody svetlo / stin se i ty bludicky obcas hodej :-)
07:52:49
12.08.2019
bouchy
-> MATTESS 11.08.19 21:59:17: Zákonně nelze (podle mě, viz případy na internetech s MP a vyplašenejma manželkama), ale dodělat lze i kódováním (VAG obvykle bez potíží, ostatní asi taky). Je to samozřejmě lepší (už milionkrát řečeno, tunely, lesní úseky a nejseš vidět) - většinou gen. 1 (/socka výbava) tohohle zřízení neměla automat - kdo automaticky šáhne po vypínači před tunelem, lesem, zhoršení počasí... = nikdo. Takže pak jezděj temný auta ve světelný inflaci.

Edit: Legislativa fakt asi neexistuje; vyhl. 100/2013 je zrušená a jinak nikde nic (361/2000 se odkazuje na ni)...

-> StepaNoFUN 11.08.19 22:19:17: Tak to se budem těšit 6

-> Jarda: Za mlhovky za jasnýho dne/noci dávám houkačku. Protisluničko zeshora vs. mlhovky nad vozovkou? Kup si raději ANTI 101 28
upraveno 3x, naposled 12.08.2019 08:10:04
07:36:41
12.08.2019
Syny
-> StepaNoFUN 11.08.19 22:19:17: Spis nez tohle by meli zavest povinny senzory na prepinani dennich a potkavacek. Za jasnyho dne jsou ty slaby zarovky vzadu k nicemu. Sam mam automatiku na destaku a je to jedna z pro me nejuzitecnejsich veci, kterou to auto ve vybave ma.
07:30:04
12.08.2019
David29
Třeba já na Volvu (mix) mám s denním osvětlený celý auto...
23:10:29
11.08.2019
MATTESS
-> Nwkt: díky, zítra jedu k Vénovi4
23:09:47
11.08.2019
Jarda - zrušená registrace
-> StepaNoFUN 11.08.19 22:19:17: no a madari to vyzaduji, tak si vyber, u 1.6 mam k dennim i mlhovky, ale spis do protislunicka, nez do mlhy4 a u rapida si mlhovku rozsvitim, kdy me napadne, prepojil jsem si ji 2014 v turecku, ale zas koncovky k dennim ne
23:09:06
11.08.2019
Nwkt
-> MATTESS: Můžeme zkusit nastavit
23:03:14
11.08.2019
MATTESS
-> Milan 136: 4
22:43:31
11.08.2019
Milan 136
-> MATTESS 11.08.19 22:14:40: Na Škodovkách to aktivovat běžně jde, takže to půjde6
upraveno 1x, naposled 11.08.2019 22:43:52
22:22:43
11.08.2019
MATTESS
Tak že bych "předběhl" dobu1
22:19:17
11.08.2019
StepaNoFUN
Prozatim je to zakazany... do budoucna to ma bejt prej povinny...

Kazdopadne to ani dnes nikdo neresi...
upraveno 1x, naposled 11.08.2019 22:21:15
22:17:50
11.08.2019
Nwkt
-> MATTESS:
VW Golf MK7 rear lights with DRLs activation with OBDeleven
22:15:47
11.08.2019
Jarda/felda
-> MATTESS 11.08.19 21:59:17: řek bych ž je to možný, zakázaný to vyloženě nejni 1
22:14:40
11.08.2019
MATTESS
-> Nwkt: když by to šlo aktivovat, bral bych to tak
22:06:44
11.08.2019
Nwkt
-> MATTESS: Někdo říká že ano, někdo říká že ne 3 podle mě ano
21:59:17
11.08.2019
MATTESS
Jak to je s denním svícením? Lze mít s denními světly aktivovaná zadní světla?
13:56:31
15.08.2016
StepaNoFUN
-> palinator: S tím přidáváním jsem to myslel tak, že mu nedáš ze čtvrt plynu hned podlahu, ale ten krok toho plynovýho pedálu rozložíš třeba do 2sec plynule. Pak se to sbírá o něco líp.

To s tím "kopancem" - to maj fordy snad od nepaměti. Do 2250 je ten motor mrtvej, pak to trochu jede.

Jinak v tom "starým" máme myslím 140k a jede to docela svižně. ;-)
11:42:19
15.08.2016
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 15.08.16 11:27:17: Ten Kustom, se kterým jsme jeli (osobní), tak má vzadu i nějaké vachrlaté plasty.

Ten co nám ho půjčoval, tak se tam někde praštil při nakládání, tak prásknul decentně pěstí do bočnice v kufru a udělal do ní díru. 3
upraveno 1x, naposled 15.08.2016 11:42:32
11:27:17
15.08.2016
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Tohle má 100 tkm a je v tom ticho. Musim uznat že se mi to na poměry dodávek fakt docela líbí (ve VW jsem neseděl 1). Hlavně když jsem z toho přesed do Toleda tak mi přišlo že ty díry na silnici jsou najednou nějaký hlubší. 3



-> StepaNoFUN:

Staršího jsem bohužel neměl tu čest vyzkoušet, nestih jsem to, ale vzhledem k tomu, že berou předokoly, tak i ve starým měli 2,0. Předtím braly Mastery, ty měly 150k tak to bylo poznat. Máš pravdu s těma emisema, že je to hrozný, přijde mi jakoby to ani nemělo VTG turbo. Čip by to potřebovalo jak sůl. 1

E: jen úplně nesouhlasím s tou definicí že pomalu začne přidávat... pod 1500 to roste tak nějak pomaličku jak říkáš (ideál je 1300 a mírnej kopec na trojku, kdy čekáš, jestli se sebere nebo budeš podřazovat 3), nad 1500 nic nic nic a pak parodie na kopanec TDI-PD. 3
upraveno 1x, naposled 15.08.2016 11:29:09
07:50:24
15.08.2016
StepaNoFUN
-> David29: Nechtěj se s tím svýzt. Máme v práci jak tohohle posledního, tak toho co máte u hasičů (mimo dalších). Když jsem měl posledně slíbenýho tohohle novýho a nedpoadlo to (potřeboval ho někdo s vyšším postavením), tak jsem si bral toho staršího. A jak zkonstatoval kolega - "Takže jsi vlastně vyhrál. Alespoň se svezeš."

Ten novej má motor s menším objemem (myslím že je tam 2,2 místo 2,4), a jak je to uškrcený kvůli emisím, tak to vůbec, ale vůbec nejede. :-/ Přidáš plyn, jednotka chvíli počká, jestli si to náhodou nerozmyslíš a když po nějakým čase uzná, že sis to nerozmyslel, tak teprve pomaličku začne přidávat. Docela se vyplatí dávat mu ten plyn pomalu. Pak to zrychluje líp.

Jako výbavou je to o trochu lepší, ale zase u toho novýho (v 9ti místný verzi) pos*ali zadní sedačky. Poslední řada je skoro za trest (málo místa pro nohy, posunout to nejde a nákladovej prostor na 2 palety - u osobní verze výbornej nápad), jak je to dole pod sedačkama uzavřený, tak to do poslední řady netopí (po jedný cestě se dávalo nezávislý topení)... Prostě zlatej ten předchozí. Ale lepší to už asi nebude...
06:51:28
15.08.2016
David29
-> palinator: Aha-)

Tehle se mi líbí asi víc, docela rád bych se svez.



Tranzit a Daily jsou jediný dodávky co uznávám
23:31:02
14.08.2016
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 14.08.16 22:31:47: S Transitem kustomem jsme jeli do Brna a zpět teď v lednu. Auto mělo najeto 33 000 km a na zpáteční cestě někde u Prahy drnčela půlka interiéru. Když se vyjíždělo, tak tam nedrnčelo nic. Po příjezdu tam něco a po cestě zpět odevšad hodněkrát něco. 3

Se šikovným právníkem amerického střihu by člověk na správě silnic a dálnic i něco vysoudil. Lidi si dobrovolně nezvolili jezdit po tom po čem jezdí. Akorát obout se do toho všichni, tak ČR zkrachuje. 3
upraveno 1x, naposled 14.08.2016 23:31:34
22:31:47
14.08.2016
palinator
-> David29:

A já myslim zase něco jako tohle, takže žádný "taky toho posledního Tranzita před Customem".
zvětšit Novodobé blbotinky v autách - áno, či nie? - obrázek od palinator vložen 14.08.2016 22:31:47
Extreme Tyres