Novodobé blbotinky v autách - áno, či nie?

prohledat
573 příspěvků (zobrazeno 301 až 350) od 16.07.2016 do 18.04.2020, založil/a minno
řadit dle data
20:42:12
21.08.2019
Nwkt
-> Milan 136: Taky myslím, že to byl důvod proč to v Rakousku zrušili, jedno nesvítící auto se v tom proudu ztratilo
20:38:56
21.08.2019
David29
Je to lepší, jak píšou kluci. Nejde ani o nehodovost, ale celkově má člověk lepší přehled. Což znamená, že se může soustředit třeba na jiné věci a pomáhá to plynulosti - viz třeba ty zrcadla



Ale je pravdou, že jedno nesvítící auto je pak nebezpečnější, než když nesvítí nikdo.

A to mluvím z praxe - takový uličky, po obou stranách zaparkovaný auta, průjezd pro každej směr jízdy. Odbočoval jsem doleva - a úplně jsem přehlíd protijedoucího, co odbočoval doprava. A důvod byl jedinej - nesvítil, a považoval jsem ho automaticky podvědomě za zaparkovaný auto a tudíž jsem ho neřešil.



Ale věřil bych, že klesla nehodovost ohledně třeba uraženejch dveří. To, že auto svítí - člověka tak nějak upozornuje, že je auto aktivní a hrozí že vystoupí lidi, náhle vyjede bez rozhlídnutí do zrcátka. Jako já osobně se víc soustředím na svítící auta přesně z tohodle důvodu. A ne že bych si řekl "nesvítí, seru na něj", ale prostě podvědomě. Stejně tak jako třeba nečekám, že se rozjede auto, co není nastartovaný - jo, spíš mě přejede Tesla než Tatra
upraveno 2x, naposled 21.08.2019 20:40:22
18:32:53
21.08.2019
Milan 136
-> Tom Troll 21.08.19 18:20:42: Taky mi přijde v mnoha případech, že je osvětlené auto daleko víc vidět. Nedávno jsem někde v šeru jsem málem při vyjíždění na hlavní málem přehlédnul šedý auto bez světel.
18:20:42
21.08.2019
Tom Troll
-> Sita: Já ti nevim, ale třeba v zrcadlech kde se kouká za roh na nebezpečnejch křižovatkách je podle mě povinný svícení k nezaplacení... nesvítící auto v něm často nemáš šanci vidět. A to je jenom jeden případ.
18:10:37
21.08.2019
Sita
Vlakno jsem necetl cely, ale existuje nekde statistika o kolik klesla/stoupla nehodovost po zavedeni povinnyho sviceni? Prave jsem se totiz vratil z vyletu v GB a neprislo mi to u nas teda bezpecnejsi nez ve zbytku "sveta" kde se nesviti... Mimochodem jedina nehoda kterou jsem cestou potkal byla u nas - prevrzenej kamion u Straznyho :D
23:19:03
18.08.2019
saskyn2
-> Bukaj: No já teda nevím ale zrovna u embéčka tohle moc nevyužiju a asi jsem nepochopil k čemu to je. Jedině že si to člověk v noci vypne aby ho to neoslňovalo, něco jako když si u novějšího auta stáhneš jas, což mě napadá že v passatu i oktávce jde vypnout display v noci což jsem teda asi taky nikdy nevyužil...
23:13:13
18.08.2019
Bukaj
-> saskyn2: No, setkal jsem se s tím kdysi nezávisle asi u třech aut (a měl jsem za to, že jedno z nich byla tátova Octavie, ale možná to taky bylo něco firemního?) a z tohoto "vzorku" jsem usoudil, že je to u těch novějších vozů (r.v. kolem 2000) tak nějak standardem...6

Stejně nejlíp to má MBčko - podsvícení budíků samostatně vypínatelné 1

Uvažoval jsem, že bych si do 130LPG také udělal vypínač na podsvícení budíků (kvůli vypalování držáku objímky u plastových budíků (teploměr, palivoměr, sdružený budík/otáčkoměr), ale zatím jsem to nezrealizoval. Spíš jsem pak chtěl udělat "denní svícení" - že bych měl samostatný spínač na tlumená světla bez obrysovek - sice by to z hlediska legality nebylo úplně košer, ale zase na druhou stranu kdo by to v provozu poznal a řešil? Když vždycky při čištění světel vidím ty zčernalé žárovičky v předních i zadních obrysovkách...8
22:49:35
18.08.2019
saskyn2
-> Milan 136: JJ, já si to s tou O1 taky myslím, ale nebyl jsem si 100% jistej tak jsem nechtěl Bukajovi křivdit3 Jo u OII jdou ráfličky s maxidotem čehož si právě člověk všimne spíš než když to nesvítí vůbec...
22:30:23
18.08.2019
Milan 136
-> saskyn2 18.08.19 21:58:35: O1 pokud vím svítí vnitřek až po zapnutí světel. Třeba mě na Octavii svítí jen rafičky při denním, ale to samozřejmě Ty víš1
21:58:41
18.08.2019
palinator
Zrovna včera jsem jel na kole o půl druhý v noci 300 m neosvětlenej a dneska jsem jel kilometr autem bez světel.

Hlásím se tím do kategorií:

Ignoranti

Salámisti

Blbci

Sebevrazi



3



A přitom největší průser jsem nedávno málem udělal předpisově osvětlenej. 8
21:58:35
18.08.2019
saskyn2
-> Nwkt: Jo to je možný, ale to co píše -> Bukaj 14.08.19 08:40:43: je podle mě blbost, jako u jedničkový oktávky si nejsem úplně jistej, takový veterány sem už přijedou jen hodně výjmečně, ale myslím že tam nic takového není, at potvrdí třeba Jarda nebo někdo kdo ji má a třeba F1 to určitě nemá. A nový auta to taky nemaji.



Ono všeobecně proti těmhle „novinkám“ nejvíc brojí jedinci který v takovým autě v životě nejeli, tím neříkám že v některých hodně výjmečných případech(třeba stopstart) nemají pravdu. To mi připomíná jak jsem kdysi někdy před 20 lety jel ve starém Tipu a nadával jsem na ten digitální tachometr co to je za píčovinu...no a dneska jsem se vrátil z itálie a tak nějak jsem si na to úplně vzpomněl že už koukám jenom na digitál a nějaký ručičky luštit to bych z toho byl za těch 800 km asi úplně vykoukanej, prostě na některý věci, aby si člověk zvyknul tak potřebuje víc než jednu cestu jako spolujezdec do kauflandu.
21:36:57
18.08.2019
dragon_cb_cz
-> Tomaso435: Jasně že jsou pořád stejně blbý, jen různá doba a různé situace tomu dávají různý průběh s různými důsledky... neosvětlenej blbec na dálnici v mlze a skoro tmě, to je lahůdka...
21:20:54
18.08.2019
Tomaso435
-> dragon_cb_cz 13.08.19 21:40:32: pamatuju když sme jezdili ještě v naší 105 v době kdy nebylo nutný svítit.. kolik aut se v tom cca polovičním provozu? možná ještě méně, potkávalo doslova za tmy bez světel. Takže nějaký zvyky na denní svícko, nebo spoleh na automaty, vo tom snad nemuže bejt vubec řeč. Lidi sou jenom stejně blbý jako byly dřív akorát je jich na silnici tak o 60% víc než bývalo v dobách kdy bylo lépe :))))
21:09:17
18.08.2019
dragon_cb_cz
-> Nwkt: SX4 to má taky, ale pro zapnutý/vypnutý světla se úroveň podsvitu nastavuje zvlášť....
20:13:18
18.08.2019
Nwkt
-> saskyn2: Moje Toledo 1M to mělo, zapnul se podsvit celý palubky s klíčkem. Nechápu co to ty blbce v seatu napadlo udělat takhle 3
15:13:06
15.08.2019
bouchy
-> saskyn2: Tak tak, je to proti zapomnětlivosti (na zimu to vypínám).

Jo, když se sedne do auta, kde to není (a že i novějších je..), tak člověk vzpomíná..

Na ostatní neblikám za hranicema okresu, nemá to cenu. Jinak v okrese se chytaj, návštěvníky na dálku nepoznám5
14:51:10
15.08.2019
saskyn2
-> Bukaj 15.08.19 08:35:12: FII předface je denní(jestli se tomu tak dá říkat) na vypínač(pokud tím je vybavena) a svítí komplet všechny světa kromě palubky. Tj. přesně příklad auta kde nehrozí abys jel bez světel(logicky ani na denní protože to v podstatě žádné denní nemá)
08:35:12
15.08.2019
Bukaj
-> saskyn2: Co si matně vybavuji, tak to takto (budíky se rozsvítí po zapnutí klíčku a při rozsvícení světel jen trochu pohasne intenzita podsvícení) měla většina aut od druhé poloviny 90. let (od Octavia dále)...

...jak to mají nyní vyráběné modely s elektronikou, to netuším, asi nejnovější auto s denním svícením, se kterým jsem měl tu čest, je Fabia II (2007) a tam při denním svícení svítí snad úplně všechno, kromě budíků (tedy i obrysovky a zadní koncová světla) - takže takové denní svícení na prd3

A u C5 (2002) mého bývalého šéfa byla nějaká automatika na světla, ale tu jsem vůbec nepochopil - páčka měla 3 polohy - Off/On/Auto a stejně si světla svítila, jak chtěla... 2

Nejnovější vůz, se kterým jsem jezdil, byly firemní Fiaty Ducato (předfacelift poslední generace - 2007-2011) a ty denní svícení neměly a budíky se též rozsvítily po startu...
00:19:22
15.08.2019
saskyn2
-> Bukaj: Marně přemýšlím kterému jak píšeš „novějšímu vozu“ svítí přístrojovka po zapnutí klíčku aniž by svítili světla. Jestli to není stejná píčovina jako s tou diskotékou, pak sem píšete takovýhle blbosti...Hlavně jsem nepochopil asi celou debatu o co teda jde, nový auta mají vesměs automat který jako jediný eliminuje blby který zapomenou rozsvítit(tim nemyslím konkrétně že si blb, když jsem jezdil ve 120 tak se mi to taky někdy stalo, horší že spoustu jich problikneš a stejně to nepochopí) a díky bohu za tyhle věci.
17:19:58
14.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> 1560 - zrušená registrace 14.08.19 15:06:55: Tak proto to Mr. Bean vyřešil takto. 3
zvětšit Novodobé blbotinky v autách - áno, či nie? - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 14.08.2019 17:19:58
15:23:14
14.08.2019
minno
-> 1560: Je pravda, že keď sedí vyššie, tak oslnenie je menšie, ale nevypínať diaľkové oproti vyšším autám je samozrejme blbosť a dovoliť si to môže len debil.
15:06:55
14.08.2019
1560 - zrušená registrace
-> David29:

Si pamatuju jak mi kdosi vyprávěl se zcela vážnou tváří, že proti kamionu může svítit dálkovýma, protože ho neoslňuje, neb kamioňák sedí výše než jsou světla osobáku... 3
11:10:34
14.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Nwkt 14.08.19 10:52:17: Ano novější a nebo ano vederán? 3 Vederán říkával mimochodem děda. 3

Jééééjej, to byly čsasy, když byl ještě živ. Uměl vymyslet nová sprostá slova a jejich kombinace. 3
10:52:17
14.08.2019
Nwkt
-> Jirik_Tuňák1983: Ano cca tak je to u koncernu
10:44:52
14.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Nwkt 14.08.19 09:45:36: Počítají se i auta od roku 2007 mezi novější a nebo mezi vederány? 3 Už to mám i na Volvensteinovi. 1
10:10:46
14.08.2019
bouchy
-> Nwkt: Tak jest. Dokonce i na obrysovky. Právě proto jsem psal, že mě sere gen. 1 (denního s.), resp. benzínková úprava, kdy ten default "automat" nijak nedá vědět, že je třeba rozsvítit, tudíž 99% uživatelů včetně mě zapomene - vždy/někdy.
09:45:36
14.08.2019
Nwkt
-> Bukaj: Novější auta mají senzor světla v budikach a pokud je tma a nesvítí potkavacky tak vypnou podsvícení budíků
09:11:15
14.08.2019
Jozka
-> Bukaj: Přesně, poprvé rozsvítím vždycky, při popojíždění tu a tam zapomenu..

-> saskyn2: No, když vyrazím třeba z Plzně na Rozvadov, tak potkávám různě divně svítící jen vocucaný bonbony, který poznám až podle loga - čili auta mladší 10ti let, starší se tam totiž prakticky nevyskytujou.

A když se pohybuju kolem kostelní věže, tak bych to viděl mezi těma přečidlovanejma kusama a manuálama místní přepravy tak asi napůl.



Nejlepší byl u nás (údajně - nikdy jsem ho osobně nepotkal) nějakej tmavočech, kterej neměl na svý vrakoidní Felicii STK ani ručení a tak jezdil "logicky" schválně zhasnutej. 3
08:40:43
14.08.2019
Bukaj
-> saskyn2: Mně zase přijde, že u té Feldy a starších to nerozsvícení ve tmě eliminuje fakt, že podsvícení přístrojovky je aktivováno až s obrysovými světly, ale u novějších vozů přístroje svítí hned po zapnutí klíčku, tak leckoho ani nenapadne, že nesvítí, když vidí na budíky...

...ale je to fakt dost o těch lidech, o tom, kde se pohybují a s autem to tolik nesouvisí.



Sám občas zapomenu rozsvítit nebo přepnout z obrysovek na tlumená světla. Sice vždy automaticky rozsvěcím po nasednutí a nastartování auta, ale když na chvilku zastavím, aniž bych vylezl z auta a přepnu na parkovačky nebo zhasnu úplně (třeba na někoho čekám v autě nebo také zhasínám v dlouhých kolonách), tak pak někdy jedu chvíli bez světel (ve dne), než mi to docvakne nebo než na mne někdo zabliká... 6
00:55:15
14.08.2019
saskyn2
-> Jozka: Tak ono celkem logicky nejvíc takových potkáš na osvětlených ulicích kde se nevšimne že nesvítí, naposled to byl nějaký renault u globusu co si vybavuju.
00:42:50
14.08.2019
Jozka
-> saskyn2: To bude evidentně prudce ovlivněný tím, kde se pohybuješ..4
00:34:29
14.08.2019
saskyn2
Je zajímavý že když potkám nějakýho neosvětlenýho dementa tak je to většinou felda nebo podobně starej vrak kde žádný návyky z denního nehrozí3
22:09:03
13.08.2019
StepaNoFUN
Osobne bych dodelavany denni zakazal. Kolikrat je to bida s nouzi. Nicnene na sluzebaku, kde jsou origo se svetelnym a destovym senzorem, na to nemuzu rict pul slova. Zacne prset a setrem vic jak 3x za minutu? Svitime. Prestane (cca 5min. nestirame), vypnuto. V tunelu (lese) okamzity zapnuti, vypnuti po cca 10sec. , kdy se podminky zlepsily. Kdykoli se svetla rozsvitej, jdou zapnout mlhovky (kterakoli z nich), prepne se na denni, mlhovky se automaticky vypnou. Akorat mi tam prijde o neco vetsi prodleva, ale to je treba jen zdani.

Jediny co to nezvlada, je ta zminena bila mlha.
21:41:47
13.08.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 13.08.19 21:38:08: Přesně. Když někdo nesvítil/zapomněl (což se prostě stane když člověk myslí na něco jiného), tak po kilometru ho problikne tolik aut, že to zapne a svítí celej. S denním to je bohužel v provozu problém a za mě dost vážný...
21:40:32
13.08.2019
dragon_cb_cz
-> Tuner#2 - zrušená registrace 13.08.19 21:31:10: Podle mě to vychází z toho, že když se zavádělo denní svícení, tak se zvažovaly (vcelku správně) i ekonomický a ekologický dopady - těch třeba 100W z hlavních světel není úplně málo, když se to vynásobí počtem aut. Jenže ty koncový by zrovna v tomhle ohledu moc nepřidaly a ten pozitivní efekt by byl výrazný... pitomý, no. Tipoval bych, že tenkrát si asi nikdo nedokázal představit jak moc pitomý lidi po návyku na ty DRL budou, že je nenapadne rozsvítit si kolikrát ani v noci, natož v pršce na dálnici...
upraveno 1x, naposled 13.08.2019 21:42:36
21:38:08
13.08.2019
dragon_cb_cz
-> MATTESS: -> Syny: DRL za to nemůžou, ale daly těm idiotům větší pole působnosti.
21:31:10
13.08.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTESS 13.08.19 18:07:59: Ano částečně je to o lidech, ale z lidí se stávají čím dál větší ovce a to je nepopiratelný fakt. Ono to dělá za mě samo...



-> dragon_cb_cz 13.08.19 14:42:57: Konečně se jednou schodneme. Denní bez zadních světel je nebezpečný nesmysl krásně viditelný na tom videu.
21:29:25
13.08.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nwkt 13.08.19 14:00:16: Žijou? Ty máš statistiku o tom, že to nezpůsobilo žádnou nehodu? Nebo snad popíráš, že svítící auto je vidět stejně jako nerozsvícené? Podívej se na konec videa nelži sám sobě Tomáši!!!



Besipky 2014 23 Svetla
19:07:17
13.08.2019
Syny
-> MATTESS 13.08.19 18:07:59: Presne tak. Za to, ze je nekdo idiot a neumi premejslet, tak za to fakt nemuzou denni svetla.
18:31:38
13.08.2019
Nwkt
-> MATTESS: Jj, přesně tak



btw už to máš nastavené? 3
upraveno 1x, naposled 13.08.2019 18:31:50
18:07:59
13.08.2019
MATTESS
-> Tuner#2 - zrušená registrace 13.08.19 08:52:18: jak píšu, je to v lidech. Já mám automat x let a reagovat na změny počasí a případně přepnout dřív než automat mi nedělá problem
14:42:57
13.08.2019
dragon_cb_cz
-> Nwkt: Jo, to bylo boží když jsme jeli na dovču přes Německo... na dálnici průtrž mračen jak svině a půlku germánů nenapadlo zapnout světla, mají přece DRL... toho imbecila co vymyslel, že to bude svítit jen vepředu bych propleskal.
14:33:18
13.08.2019
Bukaj
-> Syny: Do tunelu to tak nějak očekáváš, ale pod mostem, nebo mezi stromy to člověka poleká. Navíc LED osvětlení je daleko výraznější a jeho rozzáření mnohem rychlejší, než u žárovky, takže ten záblesk prostě evokuje v člověku (alespoň u mne) brzdovky...
14:17:20
13.08.2019
Syny
-> Bukaj: Tak jestli uz vadi i rozsviceni zadnich svetel po vjezdu do tunelu (coz mam pocit, ze se tedy delalo i v dobe, kdy sviceni ve dne vubec povinne nebylo), tak to uz je opravdu asi chyba jinde, nez na strane techniky... Bych opravdu neveril s cim vsim dokaze mit nekdo problem.
14:11:20
13.08.2019
Bukaj
Jo, je to o lidech. Ale štve mne to, jak má dost lidí všechno "na salámu"7

K dennímu svícení - stále jsem si nezvykl na automatické rozsvěcení obrysových světel a při jízdě lesem nebo v Praze v tunelech mi náhle se rozežhnuvší zadní osvětlení moderních vozů evokuje brzdová světla... ...bojím se doby, kdy natolik otupím, že to do někoho skutečně brzdícího pošlu8

Nebo před dvěma týdny - mlha jako mlíko (po bouřce u řeky) a náhle se z té mlhy z protisměru vynoří neosvětlený VW v šedé metalíze, jedoucí prostředkem vozovky...

...a s lidskou hloupostí, nedomýšlením či arogancí a ignorací se v provozu setkávám denně...7
14:00:16
13.08.2019
Nwkt
Zajímavý, v D a AT nemají povinný denní svícení, takže půlka aut jede bez, čtvrtka s předkem a další čtvrtka se světlama a světě div se, žijou 3 3 3
11:04:10
13.08.2019
Jozka
-> minno: To zcela určitě jo..



E: Na stejný trase bych v roce 1985 cestou potkal nanejvejš hlídku VB statečnou a možná ještě souseda, vracejícího se trochu našikmo z nálevny..
upraveno 1x, naposled 13.08.2019 11:06:32
10:18:36
13.08.2019
minno
-> Jozka: Možno je to aj tým, že teraz je toho všetkého na cestách ďaleko viac.
10:01:05
13.08.2019
Jozka
-> minno: Osobně bych skoro odhadl, že v takový půlce 80. byl stav lepší, co se týče poměru správně svítících vozidel k nesvítícím a taky stavu vozovýho parku obecně, ale netroufl bych si tvrdit, že to tak bylo v rámci celý tehdejší ČSSR..5

Ale že bych tehdy přejel od 1,5 km od zahrado-garáže domů, přitom potkal dva neosvětlený cyklisty, jednoho joudu nalevo úplně "zhasnutýho" (hlavně že měl vzádu křííídlo), dalšího na nějaký snad obrysovky bludičkový a blba, co mi skoro do ksichtu vyjel z vedlejší, jako bych tam ani nebyl, to asi fakt ne.. A přitom středa, tak nemohli snad bejt všichni nalitý - přijde mi, že všichni maj všechno tak nějak čím dál víc v..209
09:54:05
13.08.2019
bouchy
-> minno: Protože je dvojí metr. Dát dejchnout cyklistovi? Zkontrolovat mu povinný součásti (výstroje)? Tak to se nikdy nestane.... Novodobí politici a úředníc by to nedovolili, když si za EU peníze stvořili tuhle nedotknutelnou skupinu. Pak jen čtu "automobil srazil cyklistu"...



Jinak BTW, prima věc je kontrola žárovek, byť brzy obsolentní (vše na LED, co vydrží 2 auta). Krom lidí, co maj potřebu to ojebávat odporama atd. Přecejen, kdo obchází co týden celý auto...?
Extreme Tyres