-> Tomaso435 25.02.15 12:48:55: jezdím za 1,09 kč/km, 0-100 okolo 8s, na jedno natankování ujedu 1400 - 1500km a palivo seženu na jakékoli pumpě v Evropě bez opruzu s tím, jestli mi sosák pasuje do díry nebo ne.
Co tam máš dál?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Benzín alebo nafta?
15:38:43
25.02.2015
25.02.2015
Alenka
14:51:07
25.02.2015
25.02.2015
darklord
-> Jirik_Tuňák1983:
14:49:43
25.02.2015
25.02.2015
Jirik_Tuňák1983
Richejc, už tady 45 minut není ani prd.
14:04:42
25.02.2015
25.02.2015
dragon_cb_cz
-> aDAm: Jo, ale CNG je trochu něco jiného než LPG (které měl asi saskyn na mysli)... A v Praze je auto na LPG fakt naprd, protože se už tak mizerný možnosti parkování dál zhoršujou... V centru je na povrchu prakticky nemožný parkovat...
14:02:03
25.02.2015
25.02.2015
castrol
-> Jirik_Tuňák1983: tomaso vie ako to myslím
13:59:14
25.02.2015
25.02.2015
Jirik_Tuňák1983
-> castrol 25.02.15 13:38:33: Je skutečně nutný se do Tomasa takhle opírat?
13:58:56
25.02.2015
25.02.2015
aDAm
-> saskyn2 25.02.15 12:58:53: ta jo já ti nevim, rok provozuju auto na CNG a zatím mě žádná z tvých nevýhod nepotkala. Pravda v kufru mám pevný baťoh na příč, takže se jeho užitná plocha/objem zredukovala ale nic dramatického. Parkování v podzemí...nevím, asi sem zatím nenarazil kde bych nemohl, neb do podzemí nejezdím ;) ale v praze bych možná měl problém ;) Pravda tankování je tedy častější protože těch 12kg plynu je pryč raz dva, ale pro mě nic tragického takže když už je jó třeba tak si to cigárko během tankování dám....
kámoš si pořidil benzín, první věc co udělal tak ten 6ti hrnek splynoval a chrochtá si blahem. Potřeboval neco co bude mít dynamiku, komfort jízdy a nebude se srát jako většina rakovin, navíc dost toho nalítal s plaťákem...díky tomu nájezdu se mu ta poměrně vysoká investice relativně rychle vrátila.
a jo, já mám rád cestu za cca 1,5kč/km....
kámoš si pořidil benzín, první věc co udělal tak ten 6ti hrnek splynoval a chrochtá si blahem. Potřeboval neco co bude mít dynamiku, komfort jízdy a nebude se srát jako většina rakovin, navíc dost toho nalítal s plaťákem...díky tomu nájezdu se mu ta poměrně vysoká investice relativně rychle vrátila.
a jo, já mám rád cestu za cca 1,5kč/km....
13:38:33
25.02.2015
25.02.2015
castrol
-> Tomaso435: je ti ľúto peniaze a jazdis fackom to nejde moc spolu
13:11:40
25.02.2015
25.02.2015
Syny
-> Tomaso435: Kdyz budes jezdit na kole, tak nemusis resit ani jedno...
13:10:40
25.02.2015
25.02.2015
dragon_cb_cz
-> Tomaso435: Mě zase přijde neuvěřitelný, že některý lidi pořád ještě nepochopili, že plyn fakt není pro všechny...
13:06:37
25.02.2015
25.02.2015
Jozka
-> Tomaso435 25.02.15 12:48:55: Nejseš.. kámoš už léta plynofikuje všechno, co mu přijde pod ruku.. Teda krom kila a dieselový dodávky, co pořídil jako tahouna podvalu - a u těch brečí na spotřebou jak želva, ještě než otočí klíčem v zapalování..
Jinak zajímavá debata, ke který můžu dodat akorát bratrancovo moudro, že ojetou naftu ani náhodou proto, jak je s nima zacházeno za studena a svoje, že Multikára a Nissan Trade 3.0 byly docela fajn..
Jinak zajímavá debata, ke který můžu dodat akorát bratrancovo moudro, že ojetou naftu ani náhodou proto, jak je s nima zacházeno za studena a svoje, že Multikára a Nissan Trade 3.0 byly docela fajn..
13:05:18
25.02.2015
25.02.2015
U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983: z vyroby ne, ale pod ochranou rukou importera to montoval v CR Auto Gas Coubal, "vstrik kapalne faze", www.autogascoubal.cz/cz.p
hp?txt=stag , jak to bylo jinde nevim
12:58:53
25.02.2015
25.02.2015
saskyn2
-> aDAm: Jaký konkrétní komfort myslíš??? Jako že nemůžeš jet do podzemních garáží, že musíš platit dvoje měření emisí, že musíš každoročně na revizi, nebo častější návštěva benzínky a s tím spojené občersvení bagetou nevalné chuti:-) nebo že v kufru vozíš místo psa bombu s plynem??? Prostě každý má svoje výhody a nevýhody...ale fakt nejsem proti plynu nijak zaujatý, jen vidím i ty negativa které někteří přehlížejí:-)
12:53:41
25.02.2015
25.02.2015
aDAm
-> saskyn2 25.02.15 11:51:45: na kráté trasy = malé nájezdy benzín, na velké nájzedy plyn a uživat si komfortu benzínového motoru. Nafta patří do zemědělských strojů a do kamen :-D
12:49:25
25.02.2015
25.02.2015
saskyn2
-> Jirik_Tuňák1983: To nevím, zatím mi žádné neprošlo pod rukama, ale je možné že něco takového mají. Ono je vždy lepší LPG/CNG z výroby, protože je auto vyráběný přímo na plyn, má k tomu uzpůsobený motor, nádrž většinou nezabírá kufr, atd
12:48:55
25.02.2015
25.02.2015
Tomaso435
je neuvěřitelný jak jste všichni ochotný zbytečně platit za benzín a naftu , když můžete platit pulku za alternativu.... sem asi jedinej kterýmu je líto jeho peněz
12:40:01
25.02.2015
25.02.2015
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2: Jak to má Subaru? To mělo z výroby taky LPG, ale s nějakým zkapalňováním nebo co.
12:33:57
25.02.2015
25.02.2015
vhml
-> Syny 25.02.15 11:54:42: není problém ject na plyn hned od začátku. S jakýmkoliv systémem. Problém je, že mu to úplně moc neprospívá. Nemusíš mít odpařenej všechen plyn, proženeš si tryskama kapku, která jim ublíží atd.
11:54:42
25.02.2015
25.02.2015
Syny
-> saskyn2: Tak do tohodle motoru bych plyn nedaval, ale treba jsem uvazoval a koupi Mondea (2006) s 1,8 benzinem a tam jsem o tom LPG vazne uvazoval. Ale jeste nevim co nakonec poridim. Kdyz ale vidim ty naftaky a jak je vetsina lidi provozuje, tak bych mel fakt strach kupovat ojety naftovy auto.
LPG jsem myslel z duvodu, ze sem tam jedu delsi trasu, ale prevazne postrky do 20ti km. Ale treba skorotchan ma ve svej Hjundé taky plyn a ma tam nejakej, na kterje to rovnou startuje a benzin defakto vubec nepotrebuje.
LPG jsem myslel z duvodu, ze sem tam jedu delsi trasu, ale prevazne postrky do 20ti km. Ale treba skorotchan ma ve svej Hjundé taky plyn a ma tam nejakej, na kterje to rovnou startuje a benzin defakto vubec nepotrebuje.
11:53:20
25.02.2015
25.02.2015
saskyn2
JJ, není nad nezávislé topení
11:51:45
25.02.2015
25.02.2015
saskyn2
-> Syny: No tak zrovna ten duratec si s plynem náramě rozumíhele každý atˇsi koupí co chce, jen prostě u moderního auta není to LPG to samé co třeba u felicie, tam to bylo fakt super, ale stojím si za tím že u moderních složitých motorů musí být sofistikované i to LPG což pak zvyšuje dobu návratnosti první investice a zvyšuje náklady na údržbu. Prostě za mě na krátké vzdálenosti benzín, na dlouhé nafta, nerozumím tomu proč na krátké vzdálenosti a málo ujetých km cpát plyn ale každého volba.
11:51:09
25.02.2015
25.02.2015
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Topi to relativne hned, ale to je mozna tim, ze to ma el. topeni, ktery funguje do doby nez se nejak trochu ohreje voda.
11:41:10
25.02.2015
25.02.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 25.02.15 11:15:57: Na to jsou ještě ideální vozy s předehřevem. Je to komfortnější ohledně topení a lepší i pro motor. Za jak dlouho ti to začne na té 8 km trase topit? Já topím po cca 200m od nastartování.
11:15:57
25.02.2015
25.02.2015
Syny
-> saskyn2: Tak treba nasi koupili relativne nedavno Fiestu 1,25 atmosferu... A navic jsem tedy nevedel, ze se tady resi nove auta, ale myslel jsem, ze se tu resi cemu by kdo dal radeji prednost.
Sam jezdim tedko tady v Anglii naftovym autem do prace cca 8km (jedna casta) a jsem si jistej, ze tadle trasa by min vadila benzinu, kterej by byl ohratej po 2 km, spis nez nafte, kde se mi raficka dotkne 90°C ve chvili, kdy vytahuju klicek ze zapalovani na parkovisti pred praci. A to mam naftaka bez DPF - diky bohu, protoze tydle trasy by ten filtr zabily.
Sam jezdim tedko tady v Anglii naftovym autem do prace cca 8km (jedna casta) a jsem si jistej, ze tadle trasa by min vadila benzinu, kterej by byl ohratej po 2 km, spis nez nafte, kde se mi raficka dotkne 90°C ve chvili, kdy vytahuju klicek ze zapalovani na parkovisti pred praci. A to mam naftaka bez DPF - diky bohu, protoze tydle trasy by ten filtr zabily.
11:09:01
25.02.2015
25.02.2015
saskyn2
-> Syny: Pokud se bavíme o fungl novém autě tak tam nemáš až tak moc na výběr pokud nechceš něco exotického:-)...ano existují, ale otázka jestli se ti při ježdění 20km do práce něco takového vyplatí.
-> Luky:
-> Luky:
10:54:40
25.02.2015
25.02.2015
Luky
-> saskyn2 25.02.15 10:26:13: a když se to pořádně ohřeje, tak to taky asi jede na benzín? Jsem před časem letěl 1,4 CNG Passatem po německým autobahnu co to šlo, a když jsme zastavili čůrat, v tom autě hrozně praskalo, jak to chladlo (s běžícím motorem samozřejmě) a po zbytek cesty to jelo na benzín a na plyn to přepnout nechtělo
10:49:10
25.02.2015
25.02.2015
Syny
-> saskyn2: Ja ale nechci zadnej oturbenej maloobjem. Bavim se tady o atmosferickym benzinu. A system LPG, kde auto startuje uz rovnou na LPG taky existuje.
10:26:13
25.02.2015
25.02.2015
saskyn2
-> Syny: Na krátké trasy je plyn ideální, stejně to pak jede na benzín než se to zahřeje Jinak o tom jestli naftový motor má víc dílů které se můžou vysrat bych se taky hádal. Když si koupíš nějaký oturbený maloobjem tak ta nafta přežije tak tři ty tvoje motory...
10:06:32
25.02.2015
25.02.2015
saskyn2
-> aDAm: Z praxe kdy vidím jak má zákazník za dva roky čtvrtou lambdu, jinému zase poněkolikáté měním prasklé plastové sání na 1.6, a to nemluvím o vstřikách např na TSI které nejsou na LPG stavěné. Když už do nového auta tak jedině CNG a ideálně z výroby aby to mělo nádrž normálně pod autem a ne zabraný celý kufr.
10:04:15
25.02.2015
25.02.2015
dragon_cb_cz
-> Syny: Mám v tom započítáno to, že krom běžné pravidelné údržby (filtry, olej, rozvody) se na tom motoru zatím měnil jen nějaký ventil ohledně turba, stál do dvou tisíc - a turbo bylo na preventivní kontrole a čištění, to taky nebylo drahý. A hlavně obě dvě tyhle záležitosti nejsou už dneska nijak specificky naftový, nový benzíny jsou oturbený skoro všechny...
Za těch 325 tisíc km co to auto najelo to na rozdílu spotřeby už ušetřilo takovejch peněz, že i kdybych teď musel vyměnit turbo, komplet spojku, EGR ventil a nechat repasovat vstřiky i čerpadlo, tak jsem pořád v plusu...
Za těch 325 tisíc km co to auto najelo to na rozdílu spotřeby už ušetřilo takovejch peněz, že i kdybych teď musel vyměnit turbo, komplet spojku, EGR ventil a nechat repasovat vstřiky i čerpadlo, tak jsem pořád v plusu...
09:26:55
25.02.2015
25.02.2015
Syny
Tak jelikoz vetsina mych cest je do 20ti km, tak ja rozhodne budu porizovat opet benzinove auto. Idealne jeste s LPG/CNG, ale to se jeste uvidi :) Ale nafta je na tydle moje kratky postuchy nesmysl.
-> dragon_cb_cz 24.02.15 21:31:03: A mas v tom zapocitanou veskerou udrzbu a riziko toho, ze je u naftovyho motoru radove vic dilu, ktery se muzou vysrat a vymena neni za par korun?
Jako jezdit denne do prace z Plzne do Prahy, tak beru naftu taky, ale na tech par kilometru, kdy se pomalu nafta ani neohreje, je moje volba jasna.
-> dragon_cb_cz 24.02.15 21:31:03: A mas v tom zapocitanou veskerou udrzbu a riziko toho, ze je u naftovyho motoru radove vic dilu, ktery se muzou vysrat a vymena neni za par korun?
Jako jezdit denne do prace z Plzne do Prahy, tak beru naftu taky, ale na tech par kilometru, kdy se pomalu nafta ani neohreje, je moje volba jasna.
09:20:37
25.02.2015
25.02.2015
aDAm
-> saskyn2 24.02.15 19:46:07: prosímtě a na to si přišel jak že LPG jen do starých aut? a ne do nových?
08:42:24
25.02.2015
25.02.2015
Jakub Vedral
-> Jirik_Tuňák1983 24.02.15 09:51:43:
Spotřebák na zábavu - tuto myšlenku jsem vzdal. Lidé jsou svině. Auto mám věčně odřené od dveří ostatních "lidí" a už mě nebaví to stále opravovat. Jedno parkování u obchoďáku a hned jsou šrámy na světě (vlastně autě).
Spotřebák na zábavu - tuto myšlenku jsem vzdal. Lidé jsou svině. Auto mám věčně odřené od dveří ostatních "lidí" a už mě nebaví to stále opravovat. Jedno parkování u obchoďáku a hned jsou šrámy na světě (vlastně autě).
06:50:30
25.02.2015
25.02.2015
francomk
-> Jarda: Pár takých áut už je, ale LPG je tam riešené ako prímes...
06:45:46
25.02.2015
25.02.2015
Jarda - zrušená registrace
vyzkousite uz nekdo do te nafty LPG?
01:56:21
25.02.2015
25.02.2015
U-Geen
-> dragon_cb_cz: ani trochu Opel? :)
23:28:49
24.02.2015
24.02.2015
Jarda/felda
-> King 24.02.15 22:39:46: jestli myslíš focuse tak ten v tdci má ukrutně krátký zpřevodování zrychlení slušný ale furt řadíš
23:15:06
24.02.2015
24.02.2015
darklord
-> palinator: sak o tom rec nebola nur Sechzylinder ist Legal
23:06:07
24.02.2015
24.02.2015
palinator
-> darklord:
Zrovna TDCi alias HDI nafta by urazila i mě.
Zrovna TDCi alias HDI nafta by urazila i mě.
22:43:24
24.02.2015
24.02.2015
darklord
-> King: sak som pisal, existuje aj nafta ktora ma neurazila
22:39:46
24.02.2015
24.02.2015
King
-> darklord: Zase tem turbodehtum nemuzeme tak krivdit, neni vsechno jenom TDI :-) Treba u fordiho TDCi (mozna i diky zprevodovani) je pri predjizdeni nekdy indikovana i 3ka v 80 a tahne rekneme az do 120. Na predjizdeni LKW do kopce to staci, ale kdyby se chrochtak nechal vytocit do 6-7 tisic, nezlobil bych se :-) Ale aspon se clovek nauci rychle řadit :-)
22:21:59
24.02.2015
24.02.2015
dragon_cb_cz
-> darklord: Neboj
22:18:35
24.02.2015
24.02.2015
darklord
-> dragon_cb_cz: snad nie opel ak ano tak majzla na olej ako tu uz bolo spomenute, rado si ho zbasti ci pripadne hrkocu hydrostely so stanoviskom oficialneho servisu "to je dobre".
22:16:50
24.02.2015
24.02.2015
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Ne, kupuju povoz pro manželku na postrky na nákupy
EDIT: A ne že to nějaká svině co mě má na FB prozradí - někteří by mohli tušit
EDIT: A ne že to nějaká svině co mě má na FB prozradí - někteří by mohli tušit
22:15:37
24.02.2015
24.02.2015
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 24.02.15 22:13:36: Proč? Dáš sem foto najetých 1600 km na jednu nádrž?
22:13:36
24.02.2015
24.02.2015
dragon_cb_cz
-> darklord: Hele jak tě čtu... asi tě potěším v pondělí
22:13:00
24.02.2015
24.02.2015
darklord
-> Jirik_Tuňák1983: Z14XE, asi ano
22:06:06
24.02.2015
24.02.2015
Jirik_Tuňák1983
-> darklord 24.02.15 21:52:29: To byl nějakej ten twinport, nie?
22:00:02
24.02.2015
24.02.2015
Pavel P..
21:57:36
24.02.2015
24.02.2015
darklord
-> palinator: ajo 1.6 ja som si to nejak splietol s 1.4 ktora by to prave mala mat. S tym som siel niekedy minuly rok na jesen a nemal som pocit zeby to vadlo, proste to slo az do konca. Sice tak nijak, ale aspon konzistentne