skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pneumatiky tuzemské - historie
-> Bajou: Není tam u OR 32 malinkatej překlep (155 R13 vs. 155 R14) ?
-> saskyn2:
S Warťasem - tátovým kombíkem driftovala dobově i moje kamarádka.. a ani ne v závratných rychlostech - úplně stačilo, když chyběla v zadních pneu desetinka nebo dvě tlaku..

Záleží jak byly pneu skladovaný, jezdím na litru OS 25 diagonální a proti novodobým gumám to není až tak hrozný, k tomu autu se to prostě hodí, samozřejmě že novodobá radiální bude do zatáčky líp sedět, ale po tom zas nemá smysl si kupovat veterána když chci auto s kterým můžu řezat zatáčky, to už bych rovnou mohl nasadit 13, pak široký nápravy a dál to votunovat. A co si pamatuju tak zrovna waran má ty jízdní vlastnosti tak tragický že tomu nový pneu moc stejně nepomůžou.
-> Nepér: Jasně, jenže z toho jaká je ta guma dnes moc nepoznáš, jaká byla tenkrát... když se seženou neztvrdlý OR-34, tak to je pořád guma co celkem funguje - na to na co byla určená.
No nevim, co jsem měl možnost jet na historické kombinaci historických pneumatik různých vzorků "OR", je nákup nedobových pneumatik prvním tuningem, co musím před STK udělat... a taky nehodlám jezdit s wartburgem zatáčky driftem 

Chválu vyřídím 

-> Bajou: Vyřiď taťkovi pochvalu :) parádní info!

-> Bajou: Velmi dobré..
-> Bajou: Dobrý čtení 

-> Bajou: Super odkaz, díky



www.rd-technik.cz/pneumat
iky Pár poznatků od mého otce (jsou to jeho stránky - zatím ve formě tvorby
)

-> myschaak AZNP K.Hora: OR 29ky měl na Garde i Petr Atanasov
A na fotkách jsem se s nima setkal právě jen na Garde, nebo pár M1ček.

Dnes setkání s OR 6AS 215/70 HR 14 To už je slušnej balón.
Jen blbec jsem si neudělal žádnou fotku
Snad ještě bude příležitost.


-> myschaak AZNP K.Hora: mp 11 jsme meli i na felde co byla podzim 96
-> MOLSO:
-> Bukaj: Tak jsem si tipnul správně..


-> Bukaj: Tak jsem si tipnul správně..
-> Kocvin: možno počet prierazov kým začne fučať 

-> Kocvin:
PR - plies rayon
PR - plies rayon

-> MOLSO: 13-ka hmm.. Mít dvě to by se prasilo v zimě
Co znamená to 4PR na mojí je 6PR počet pláten?

-> myschaak AZNP K.Hora: Jo, na Feldách MP11

-> Bukaj: to souhlas,pak jsem si vzpomněl že jsem tu měl ještě funglovku rezervu z feldy taky s mp11,tak asi ke konci výroby to cpali na fáčka a na první feldy taky...jinak or37 vim,to ví asi každej)
jinak já dnes vyndal rezervu z garde,je tam Barum OR29,to jsem taky viděl prvně v životě
jinak já dnes vyndal rezervu z garde,je tam Barum OR29,to jsem taky viděl prvně v životě
-> Mil@n: Ani ne tak protektor jako spíš kopie západní produkce s vlastním označením

-> MOLSO: A v jakém rozměru?
Ty moje mají ještě staré číslování. Barumka je 6,70 R15 a firestonka 5,50 S12.

-> Kocvin: No protektorovalo se na různé kostry...Sám jsem jezdil dobové protektory a každá kostra jiný výrobce
Naštěstí mě nezastavili policajti jedna kostra Barum OR34 a druhá Vredestein a vzorek byl stejný


-> Kocvin: jooo tu mam doma tiez ! ale nemá sestričku do páru 

Teď jsem našel doma dvě pneu. Jedna je Barum OS 14, která tady ještě není a druhá je Firestone sport F 7.. Zajímavé je že mají naprosto identický dezén :D
Já zase na většině původních rezervních kol viděl OR37 Economy. Jak 4x98, tak 4x100.
-> Láďa: měl jsem tu funglovku kolo fáčko 4x100 a mělo MP11
Ahoj, nevíte někdo, od kdy se dávalo na Formana a Favorita z výroby obutí Barum OR54?
-> MOLSO:
volaky uherak


-> Pavel P..: tyy vole taka salama 

Dík borci
-> Athlonek: zřejmě OR22
-> Athlonek: Že by OR22 viz níže obrázky? 

-> Athlonek: OR 22
-> Bukaj: OR 34 určitě všechny nebyly Tubeless. A myslím, že jsem měl i OR36 Tube Type, ale tím si nejsem jistej...
-> Bukaj: na všech užovkách už byli z výroby OR6
-> Bukaj: Co jsem měl na autě OR 34 tak je na nich napsáno Tube Type
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 04.01.14 11:22:43: -> sliwowitz 04.01.14 14:24:52: a všichni ostatní: Vau - to jsem neznal, děkuji
-> Pavel P.. 04.01.14 14:45:44: Aha, tak OR7 znám, jen jsem nevěděl, že jsou to OR7
Jinak OR6 byly nejběžnější gumy (jak ve 14, tak později ve 13") - dávaly se z výroby na všechny škodovky (snad kromě prvních 105S - ty měly tuším ještě diagonálky) s maticovým řízením do modelu 84 včetně, pak už měly všechny škodovky z fabriky OR34
-> Athlonek 04.01.14 20:37:03: Pokud vím, tak všechny OR34 už byly Tubeless...

-> Pavel P.. 04.01.14 14:45:44: Aha, tak OR7 znám, jen jsem nevěděl, že jsou to OR7

Jinak OR6 byly nejběžnější gumy (jak ve 14, tak později ve 13") - dávaly se z výroby na všechny škodovky (snad kromě prvních 105S - ty měly tuším ještě diagonálky) s maticovým řízením do modelu 84 včetně, pak už měly všechny škodovky z fabriky OR34
-> Athlonek 04.01.14 20:37:03: Pokud vím, tak všechny OR34 už byly Tubeless...
Kdysi dávno jsem přezouval dědovo auto (origo z výroby na OR36, bylo na nich najeto cca 60tis. km), protože ty gumy už byly dost spuchřelý a potřeboval jsem nějaký dvě "bouchačky" na vozejk, tak jsem na skříni našel fungl nový OR35, kupovaný v době nákupu novýho auta "na potom". Když jsem je po asi 10ti (možná víc) letech přvezl do pnuservisu, tak na mě koukali jako péro z gauče, kde prej jsem to sebral, že už se víc jak 8 let nedělaj... Nebyl to špatněj vzorek. Docela to i fungovalo jak v létě, tak v zimě...
-> Athlonek: bezdušáky...
-> Pavel P.. 04.01.14 14:33:39: Ty 185/70 R13 OR34 jsou dušové, nebo bezdušové provedení?