
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
o červenej karkulce
prohledat
43 příspěvků (zobrazeno 1 až 43) od 30.09.2013 do 02.10.2013, založil/a WingArrow - zrušená registrace
-> sep: Křupání jsem neslyšel, tak snad
Těch bubnů by byla škoda, jsou docela hezký...

-> dragon_cb_cz: :pokud se klínek dá moc hluboko tak při dotažení matky roztrhne,resp. vylomí na konci buben.
-> Vrba 01.10.13 07:23:12: Ešte len uvidím, akú mám v skutočnosti závadu. Musím auto potiahnuť k domu(garáži) 50Km, no keby známemu nechýbalo šróbovacie oko na ťahanie, už to tam mohlo byť pondelok. Známy to oko zháňal, origo 110euri
. Aspoň keby som nebol nakapatý a pred nočnou... Keby to bola poloos tak novú poloos mám a keď nie tak celú zadnú strojovú časť Š136Rapid aj s motorom. Jazdím len po rovinách, tak by som nechal na začiatok 120-vý motor s peknou priemernou spotrebou, naposledy 5,6L. Takže tak... vlečka by ma potešila, len aby tam už bola.

-> MOLSO: To asi vydrží,dokud se to nějak více nezahřeje od brzd.
-> Eidy: zabudol som dat klinok na jednej strane ...
ale dotiahnute som to mal podla navodu + po par km znova pretiahnute ... ci si to sadlo alebo co ... netusim. Po 300 km som isiel skontolovat brzdy a bubon nezoskočil ale len pomaly schadzal z poloosi 


-> MOLSO: no vida. A tos měl schválně?
-> WingArrow: Budeš montovat vlečku? Jinak tam 136 rapid převodovku bez její úpravy nedáš.
-> dragon_cb_cz: Jo, podložka je vlastně až u vlečky.
-> Eidy: Hmm, tak jestli mi koukal ven z bubnu po nasazení si jistej nejsem (teda spíš si jsem dost jistej že ne), ale snad to sedí dobře
Že nejde dát už úplně na konec jsem si taky myslel... Jinak podložka tam pokud vím žádná není 


-> dragon_cb_cz: Nevím, jestli jde klínek nasunout až jako poslední díl. Myslím, že ne. Takže nasadit klínek do drážky v poloose tak, aby po nasazení bubnu čuměl ven k závitu. Samozřejmě nesmí koukat tolik, aby bránil dosednutí bubnu na kužel. Stačí koukat 2 mm. Pak nasadit podložku a matku a celý to zatáhnout. Klínek zajede jen tolik, kolik je nezbytně nutný a všechno sedí přesně. Samozřejmě je dobrý nejdřív bez klínku zjistit, jak to celý sedí a nejlíp do sebe zabrousit pastou na ventily.

-> Eidy: Hmm, a jaký je správný postup při montáži? Nejdřív klínek do drážky a pak nasazovat buben, nebo přesně napasovat buben proti poloose a pak až klínek zasunout? Teď asi budu za blbce, ale přiznám se, že jsem nad tím nikdy moc nepřemýšlel...
-> Eidy: kyvka bez klinku jazdi akurat ked ten spoj trochu povoli, bubon sa v poloose pretoci a stane sa toto ...
Ale aj tak som s tym normalne jazdil a prisiel domov
Ale aj tak som s tym normalne jazdil a prisiel domov
-> Eidy: Jo, to s moc zasunutym klínkem mě nenapadlo. Samozřejmě že to zlomení poloosy způsobí upadnutí kola, to sem se jen moc rozepsal na téma, co se dá při montáži pokazit. 

-> stepan: To zase motáš 2 věci dohromady. Kdyby praskla poloosa za bubnem tak kolo letí pryč. Ale když se zakládá klínek do drážky a dá se moc daleko, tak zabrání bubnu dosednout dokonale na kužel a moment pak přenáší klínek a nikoliv buben. Navíc mezera nezpůsobí výrazně větší namáhaní. To spíš ložisko dostává na frak díky axiálním ranám. Takový 3cm podložka pod kolem je pro poloosu daleko horší. Já jezdil kyvku leta s vůlí za bubnem a nikdy nic neprasklo. Ani v Mostě.
Škoda, že nemám auto s kyvkou. Jsem 100% přesvědčen, že to musí jezdit i bez klínku. Kužel je to, co se sevře a přenáší veškeré síly.
Škoda, že nemám auto s kyvkou. Jsem 100% přesvědčen, že to musí jezdit i bez klínku. Kužel je to, co se sevře a přenáší veškeré síly.
-> dragon_cb_cz: Jasně, mezera nezpůsobí nedosednutí, ale výrazně zvýšený namáhání poloosy, která následně praskne.
-> stepan: Počkej, mezera mezi bubnem a ložiskem? Ta snad dosednutí bubnu na kužel nemůže zabránit ne? Malej utahovací moment jasný, bordel na kuželu jasný...
-> dragon_cb_cz: Špatnej utahovací moment, bordel na kuželu, mezera mezi bubnnem a ložiskem (nepřidání podložky) > špatný předpětí, ...
-> Eidy: Co konkrétně je možné při montáži udělat blbě, že by k tomuhle došlo? Je mi jasné, že jde o situaci kdy poloosa nesedí na kuželu jak má, ale jestli je nějaká zjevná montážní chyba která k tomu vede... já jen že jsem měl zrovna včera dole buben 

Jestli je to klínek, tak jen díky špatný montáži. Klínek nikdy nesmí nést zatížení, to nese kužel. Ale spíš prasklá poloosa u difu a ještě spíš ta uražená hruška.
-> WingArrow: Na ten čep by mělo bejt vidět když sundáš spojkovej váleček.
Páni, tak zatiaľ díky, neskôr sa ukáže, čo to bolo...
řešil, vyjel čep z diferáku a urazil hrušku. Taky dvě rány, po první to ještě jelo, po druhý už ne. Příznaky stejný, na rychlost se točil tachometr, ale nejelo to
poloos na kyvke má z bubnom držať a vzájomne fungovať vďaka klinku ? no potom sa nečudujem prečo padajú kolesá
MAs ted hold 6x neutral
Vim blbej for. Odtahnout by nemel byt problem ale pokud je to v diferaku opatrne muze se to i na neutral - ten pravej zakousnout!! Pokud je to jen klinek tak tomu to nevadi ale bude to chtit novou poloosu a buben pac to bude vymlety jak ... a nebo se ti strihl cep a rozlouply se kameny vejpul. Vyber si.

-> WingArrow: Vyžvejkanej klínek jsem řešil asi před 4mi roky, normalně shodiš zadní kolo, vyšroubuješ centralni matici. Buben by měl jít dolu poměrně snadno bez pomoci stahovaku (aspon me to tak šlo) Budes potrebovat novy klinek a buben. Dražku v poloose to v mem pripade nastesti neznicilo. No az ty nove veci budes mit, tak to normalně slozis obracenym postupem.
-> WingArrow: když prdne klínek kolo ti neupadne
Neriešil to tu už niekto? Ak áno, poprosím odkaz... Ja som nič nenašiel.
Ináč ma už potiahli 7Km k bytu a koleso na mieste.
-> darklord: auto potrebujem potiahnuť cca 50Km a tam už si dám Š136Rapid prevodovku
Aby som nezabudol, po vyradení 5-ky rýchlosti na neutral pri 3000 ot bolo počuť nejakú ranu a spravilo to dvakrát, t.j. vždy po vyradení rýchlosti.
-> darklord: Na dojetí někam se zvýšenou opatrností (sníženou rychlostí) by nemusel.
-> WingArrow: no sak aj tak musis vymenit komplet poloos a bubon pokial sa nechces zabit..
Daj bože nech to je len ten klinok.
Vercajk nemám v BA.

-> Kuba105: toto ma nenapadlo.
Pred tým som išiel po panelovej ceste zo Šaľe do Senca asi 90-95 Km/h a v BA som sa už z križovatky nerozbehol
Pred tým som išiel po panelovej ceste zo Šaľe do Senca asi 90-95 Km/h a v BA som sa už z križovatky nerozbehol

-> WingArrow: Koukni na ten klínek - točila by se poloosa v bubnu, ale není to pravděpodobný. Co tomu předcházelo? Nějaký prasení? Může bejt zlomenej čep diferenciálu třeba.
-> WingArrow: utrženej klínek v bubnu na poloose
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: pod auto som sa podíval, žiadne zmeny
-> stepan: ano, kyvka
-> stepan: moc toho nie je počuť, keď beží motor
Spojka funkčná, olej v prevodovke bez zmeny množstva od poslednej kontroly.
-> stepan: ano, kyvka
-> stepan: moc toho nie je počuť, keď beží motor
Spojka funkčná, olej v prevodovke bez zmeny množstva od poslednej kontroly.
-> WingArrow: A dělá to nějaký zvuky?
-> WingArrow: Kyvka?
-> WingArrow: A co kdyby ses pod to auto třeba podíval než se blbě ptal?
Po zaradení rýchlosti 1-5, auto stojí a točí sa tachometer
.
Bude to poloos?

Bude to poloos?