-> Tomaso435: myslis ze tim to soudruzi delali ? :D po opiskovani pricky motoru to na me vykouklo. Ale jestli uz s tim nekdo neco delal nevim.
neni to moc videt, je to proste deravy, i kdyz po krajich je to normalni svar
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svářeči (a sváření)
-> Vojťas: invertorem ? :D
-> Milan 136: Škoda, že se na porovnání životnosti dochovalo tak málo třeba Tigrů (údajně existujou jen 3 nebo čtyři na celým světě), svařovaných "na zámky"..



-> Jirik_Tuňák1983 21.05.17 23:30:21: podle ceho soudis?
Delas, jak kdybys ho vyrobil, a pritom ho ani nepoznal
-> Jozka 22.05.17 01:03:38: aha. Zajimavy. Drzet to muselo, jinak by se to davno rozpadlo, to je jasny
Delas, jak kdybys ho vyrobil, a pritom ho ani nepoznal

-> Jozka 22.05.17 01:03:38: aha. Zajimavy. Drzet to muselo, jinak by se to davno rozpadlo, to je jasny

-> darklord 22.05.17 07:43:17: No jo, máš recht.
Já to bral historicky, ne co stálo na podstavci, takže mi to nedocvaklo.

-> Bukaj:
Zas až tak starej nejsem.. Ale kdysi mě tyhle věci docela zajímaly a navíc jsem byl nejen tankista, ale i do svárkovania lehce fušoval..



-> Jirik_Tuňák1983 21.05.17 23:30:21: az na to ze na fotkach je IS-2m 

-> Jozka: Ty mluvíš (píšeš), jako bys v té fabrice pracoval...



-> Milan 136 21.05.17 23:09:25: To jsou jen stopy po strusce na povrchu - pevný je to dost, svařováno bylo na tu dobu velice moderně "pod tavidlem" na podložce - broděním ukrutný tyče v celý tloušťce dílu. Materiál navíc silně legovanej, žádný bláto, jaký třeba používali Němci, protože neměli příslušný suroviny.

-> Milan 136 21.05.17 23:09:25: O tančících, konkrétně o T-34, toho víš asi tolik co já o háčkování. 

-> Antony - zrušená registrace 21.05.17 22:56:15: to jo, o estetiku neslo vubec a bylo to treba rychle postavit. Ale ty lepenice nevypadaji moc pevne :-D
-> Bukaj 21.05.17 22:56:29: ted je v Brne.
Kde byl pred tim nevim. Realnej asi bude
Tak na netu pisou, ze tam dorazil z Lesan
-> Bukaj 21.05.17 22:56:29: ted je v Brne.
Kde byl pred tim nevim. Realnej asi bude

Tak na netu pisou, ze tam dorazil z Lesan
-> Milan 136: Jů, voni ho někde zase vyšašili? Kde celou tu dobu vlastně stál? Nebo je to "replika"? Asi ne, ten lak a ta koroze vypadá dost autenticky...

-> Milan 136: No, když si uvedomiš v jakých kvantech je chrlili a jaká byla realná životnost v boji, tak není divu 

Soudruzi meli docela dobry svarece. Prikladny zpracovani. Docela se divim, ze se to samo nerozpadlo
-> Antony: Tak to netuším. Ještě jsem se s takhle umřetou kuklou nesetkal. Přední sklo je předpokládám čistý a nezežloutlý...
-> StepaNoFUN: jj, funguje. To člověk pozná, ale jakoby se ztratily detaily.
A ani hledí není nijak extremě poprskaný, zakouřený
A ani hledí není nijak extremě poprskaný, zakouřený
-> Antony: samozatmívání funguje? Neumřela baterka?
Včera jsem po dlouhý době vzal do ruky COčko a zjistil, že na to vůbec nevidím. Mám samozatmívačku, myslím magg (byla v setu k mašině) a dřív paráda, ale teď ať nastavím jakykoliv stupeň, tak vidím akorat světlý bod lázně, ale tvar lázně anebo okolí svaru vůbec. Abych viděl co vlastně svářím. Je možný, že časem maska degradovala?
-> StepaNoFUN: Já nikdy nesvářel. Pročetl jsem si pár rad a máš pravdu, jel jsem po směru... aspoňje vidět, že sá mám hoodně co učit.
-> Jakub Vedral: Pomalej posun hořáku? Apropos - nemáš zvyk z elektrody jet po směru (dozadu)?
Ahoj. Dnes první seznámení se svářečkou. Řekne mi někdo svůj komentář?
Proč mam ty sváry tak vystouplé? Že bych tam sunul moc drátu?
Proč mam ty sváry tak vystouplé? Že bych tam sunul moc drátu?
-> spartra 23.03.17 07:23:06: kotouče se brousí 

ještě dodám na níže zmíněné příklady pás ca 250 kč, kotouč ca 3500kč
proběhlo víc adeptů
pilan pms 130
www.pilanametal.cz/pasova -pila-na-kov-pms-130130-mo .html
tradiční německý produkt gude mbs 125
www.peva.cz/katalog/.../p asova-pila-mbs125v--gude-4 0543
taky bych měl zmínit prostor je problém, na řezaní máme karbo aeg smt 355
www.nejnaradi.cz/pokosove /681-aeg-smt-355.html jelikož je to výlisek z plechu je problém udržet rovinu při 90 natož 45 stupních, výhoda leží na ponku a při řezání se hodí na podlahu
což by mě splňovala ta kotoučovka, zas ta cena kotouče a neznámá výdrž
proběhlo víc adeptů
pilan pms 130
www.pilanametal.cz/pasova -pila-na-kov-pms-130130-mo .html
tradiční německý produkt gude mbs 125
www.peva.cz/katalog/.../p asova-pila-mbs125v--gude-4 0543
taky bych měl zmínit prostor je problém, na řezaní máme karbo aeg smt 355
www.nejnaradi.cz/pokosove /681-aeg-smt-355.html jelikož je to výlisek z plechu je problém udržet rovinu při 90 natož 45 stupních, výhoda leží na ponku a při řezání se hodí na podlahu
což by mě splňovala ta kotoučovka, zas ta cena kotouče a neznámá výdrž
-> spartra: Pásovka je pásovka. I levný "sračky" se nedaj s "velkou flexou" srovnat. Ten pás pokud ho nezmrvíš vlastní blbostí vydrží dost... Je to sice v případě levnejch zařízení o neco pomalejší řezání, ale zase s minimem otřepů, přesnější...
-> spartra: mam pasovu bomarku a nestazujem si
-> spartra 22.03.17 17:28:11: nejlíp pásovku s tvdokovovým vedením pásu
a máte pudičku..............?
že se ptám, máte někdo zkušenost na domácí řezání převážně trubky jekly
ohledně přesnosti, nastavování úhlů, pás-kotouč, hluk, opotřebení, rychlost na tu se asi doma nemůže moc hrát
mezi pásová / kotoučová pila
pásovka bomar Pulldown 160.120 G
www.fipas.cz/bomar-pulldo wn-160120-g
kotoučová DRC 355
www.forsteel.eu/kotoucova -pila-na-kov-rotadry
- případně starší česká pkm 60(tam nevím průměr kotouče, případné opravy převodů a čepů nejsou taky zadarmo)
že se ptám, máte někdo zkušenost na domácí řezání převážně trubky jekly
ohledně přesnosti, nastavování úhlů, pás-kotouč, hluk, opotřebení, rychlost na tu se asi doma nemůže moc hrát
mezi pásová / kotoučová pila
pásovka bomar Pulldown 160.120 G
www.fipas.cz/bomar-pulldo wn-160120-g
kotoučová DRC 355
www.forsteel.eu/kotoucova -pila-na-kov-rotadry
- případně starší česká pkm 60(tam nevím průměr kotouče, případné opravy převodů a čepů nejsou taky zadarmo)
-> Jozka: ok dik. Tak ze na aute radeji ne
-> Milan 136: Nakoukni semhle - nějaký zrnka tam jsou, ale musíš je
pracně vyrejžovat - asi jako tady.
www.svarforum.cz/forum/vi ewtopic.php?id=162&...
Osobně jsem TIGem štouchal do auta jen jednou, ale ve stavu 99% odstrojení. Ale to vf zapalování je fakt sviňa - důkazem budiž zesnulej firemní měřák (kterej jsme používali na kvalifikace postupů a tehdy stál asi desítku), kterej si hoši od ČEZ ode mě kdysi půjčili a prostě s ním museli změřit napětí na oblouku..
pracně vyrejžovat - asi jako tady.
www.svarforum.cz/forum/vi ewtopic.php?id=162&...
Osobně jsem TIGem štouchal do auta jen jednou, ale ve stavu 99% odstrojení. Ale to vf zapalování je fakt sviňa - důkazem budiž zesnulej firemní měřák (kterej jsme používali na kvalifikace postupů a tehdy stál asi desítku), kterej si hoši od ČEZ ode mě kdysi půjčili a prostě s ním museli změřit napětí na oblouku..
-> StepaNoFUN: no prave. Kluci v karosarne maji nejakou ochranu proti prepeti, co se pripoji klestema na baterku a pak v klidu vari. Ale ten tig nevim no
-> Milan 136: vzhledem k tomu, že jsem si HF TIGem odpálil elektroniku v COcku a to byly na stejnym stole jen hozený kabely, tak bych se toho bál. Přece jen to zapalování oblouku má napětí v řádu kV...
-> MB_CML: je to privarit nerezovou koncovku na nerezovou trubku. A vyndat znamena preriznout a pak dat sponu, coz se mi uplne dvakrat nechce 

Tak spíš než baterku bych vyhodil kabel od altíku. Každopádně pokud na to nebudeš používat 50let starou trafo svářečku, tak se tam nemá co čemu stát. Kleště někam na potrubí a jedu... Akorát to stejně skončí tak, že ten výfuk sundáš a zavaříš venku, pokud je to něco většího, než držák.
-> Milan 136: sice zvarane na fele co ma elektroniku asi len lcd hodinky ale baterku som pre istotu odpojil 

-> Milan 136 17.03.17 20:56:43: jako běžná svéřečka, kostru co nejblíž svaru a neměl bys mít problém, maximálně bych pro klid duše odpojil baterku
Chlapci svareci. Svareni TIGem na aute, konkretne na vyfuku. Je to pro auto nejakym duvodem nebezpecny z hlediska poskozeni elektroniky?
Nemam s tim zadne zkusenosti a nerad bych, aby se neco posralo
Nemam s tim zadne zkusenosti a nerad bych, aby se neco posralo

Teď jsem viděl v TV. Tam to bylo zajímavější než na foto.
Pokoušel se tady někdo o něco podobného, byť třeba bez odpovídajícího vzdělání?
Je tady nějaký umělecký kovář?
www.szalay-sculptures.com /index.php?page=10000...
Pokoušel se tady někdo o něco podobného, byť třeba bez odpovídajícího vzdělání?
Je tady nějaký umělecký kovář?
www.szalay-sculptures.com /index.php?page=10000...
Zajímavý, jak všichni všude tvrdí, že nemají peníze a každý kupuje TIG
No vzal jsem to asi po deseti letech do ruky a vypadá to, že jsem to úplně nezapomněl

No vzal jsem to asi po deseti letech do ruky a vypadá to, že jsem to úplně nezapomněl

-> StepaNoFUN: no, návod zase celkem skoupej na informace. Našel jsem tam, jak TIG jen zapnout. Takže zase asi prd.
-> Klubko_: www.profi-svarecky.cz/med
ia/.../Rally-MIG-161-manua
l.pdf
TIG je pouze DC, bez HF, bez elektroventilu na plyn... Takže to umí to samý, co prakticky každej invertor. Jediná "podpora" pro TIG ze strany mašiny je vypnutí HOT START a ARC POWER. ;-)
TIG je pouze DC, bez HF, bez elektroventilu na plyn... Takže to umí to samý, co prakticky každej invertor. Jediná "podpora" pro TIG ze strany mašiny je vypnutí HOT START a ARC POWER. ;-)
-> Klubko_: To AL bych spíš viděl pro svařování MIG a ne TIG AC.
Mimochodem pokud by to mělo opravdu program pro MIG AL, tak je to pecka. Ale nepředpokládám. Není to tak dlouho, co mě v prodejně, kam chodím nakupovat, zvali na předváděčku mašiny opravdu určený pro MIG AL (neměl jsem čas, ale ukazovali mi z toho svary - nádhera a prej hodně rychlý), ale tam byla tam cena někde jinde (tuším že přes 60tis.).
Mimochodem pokud by to mělo opravdu program pro MIG AL, tak je to pecka. Ale nepředpokládám. Není to tak dlouho, co mě v prodejně, kam chodím nakupovat, zvali na předváděčku mašiny opravdu určený pro MIG AL (neměl jsem čas, ale ukazovali mi z toho svary - nádhera a prej hodně rychlý), ale tam byla tam cena někde jinde (tuším že přes 60tis.).
-> StepaNoFUN: je to v podstatě úplně trapnej způsob, jak se domnívat, že to umí, ale na fotkách je vidět, že tam je volič materiálu a jde tam nastavi Al www.svarforum.cz/forum/zo
brobr.php?image=./up...
www.svarforum.cz/forum/vi ewtopic.php?id=5332
www.svarforum.cz/forum/vi ewtopic.php?id=5332
-> Klubko_: Tam někde píšou o AC TIGu? Nějak jsem to tam neviděl.
dneska jsem narazil na netu na MIGATRONIC RallyMIG 161i
tady je asi nejobsáhlejší popis www.schinkmann.cz/rallymi g-161i-migatronic
www.migatronic.com/en/... /rallymig
vypadá to, že to umí i TIG AC. Sice lift arc, ale mí AC/DC a MIG za 30 tis, to by šlo.
tady je asi nejobsáhlejší popis www.schinkmann.cz/rallymi g-161i-migatronic
www.migatronic.com/en/... /rallymig
vypadá to, že to umí i TIG AC. Sice lift arc, ale mí AC/DC a MIG za 30 tis, to by šlo.
Dneska sem byl pracovně ve svářečský škole, a zase sem dostal chuť absolvovat nějakej kurz
Asi rozhodím sitě v práci, jestli by to tam neprošlo

Asi rozhodím sitě v práci, jestli by to tam neprošlo

-> Eidy: to s tou indukci na max sem si prave taky rikal, ze pokud to je jak u vyhlazovani trafa napr. pro zesik, tak proste staci co nejvic a neresit, ale k cemu to potom u te svarecky je? O.o
O čisteni vim, s tim se pocita. Neco uz sem okoukal ve skole na praxi, ale bohuzel vycvik na svarecak bude az pred prazdninama. Pak z toho snad budu chytřejší
O čisteni vim, s tim se pocita. Neco uz sem okoukal ve skole na praxi, ale bohuzel vycvik na svarecak bude az pred prazdninama. Pak z toho snad budu chytřejší
