skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svářeči (a sváření)
-> Eidy: pekny to mas :-)
-> StepaNoFUN: jj, sety jsou od nich dobrý, bral jsem od nich set OMI 205 a vyšlo to super.
Škoda, že tu gamu 1700d HF v setu nemají. No uvidime, jak to dopadne.
Škoda, že tu gamu 1700d HF v setu nemají. No uvidime, jak to dopadne.
-> Antony: Taky pěkný. Rulík nemá špatný ceny. Bral jsem od nich spořič plynu na TIG... (sice je to cena v říši snů, ale u argonu se to si vyplatí). Každopádně ty "sady" od Alfy vyjdou docela rozumně oprotu nákupu po kusech. Osobně jsem bral 250tku Alfu (MIG/MAG + MMA) a vyšlo to oproti nákupu sólo o dost líp.
-> StepaNoFUN: Já pokoukávám po tohle
www.rulik.cz/eshop/.../21 15-gama_1700d_hf
Zatim jen pro MMA, TIG časem.
www.rulik.cz/eshop/.../21 15-gama_1700d_hf
Zatim jen pro MMA, TIG časem.
-> Antony: Pokud nepotřebuješ DC (hliník), tak se nechá koupit například tohle: www.svarecky-elektrody.cz
/alfa-in-pegas-160-t-hf-ti
g-horak-kabely-ventil-kufr
/d-1388
Já chtěl právě i AL, proto mám čínu v sadě za 20 (víc bych v práci neprotlačil). + jsem dokupoval druhou lahev za myslím 3,5k.
Edit: Pokud nemáš dobrou kuklu, doporučuju tohle: www.svarecky-elektrody.cz /alfa-in-pegas-160-t-hf-ti g-horak-kabely-ventil-kufr -kukla/d-1391 Ta kukla od Alfy mi vyhovuje maximálně (mám tu samou, akorát modrou). Speedglass to sice není, ale tam jsme cenou jinde...
Já chtěl právě i AL, proto mám čínu v sadě za 20 (víc bych v práci neprotlačil). + jsem dokupoval druhou lahev za myslím 3,5k.
Edit: Pokud nemáš dobrou kuklu, doporučuju tohle: www.svarecky-elektrody.cz /alfa-in-pegas-160-t-hf-ti g-horak-kabely-ventil-kufr -kukla/d-1391 Ta kukla od Alfy mi vyhovuje maximálně (mám tu samou, akorát modrou). Speedglass to sice není, ale tam jsme cenou jinde...
-> StepaNoFUN: jj na klasický práce to není, kor jak píšeš na auto, bodovat se s tím taky nedá, teda když používáš přídavný material. Já to beru spíš jako nadstavbu ke zdroji MMA, (kterej nemám a že na stavbě je potřeba, páč Céčkem to není vždy ono) že by to byl takový příjemný bonbonek. Stačí pak dokoupit láhev, ventil a hořák.
-> Eidy: pekne to svaruje.
Ja mam TIG i s lahvi a ventilem za cca 10. Ma to HF, ale ze by fungoval 100% to se rict neda. U Tigu ti musi matros krasne dolehat na sebe, nebo musis pridat drat. To je nejslozitejsi svarovani ktere jsem delal. Pouzivam TIG hlavne na nerez a tam to stejne brousim.
Ja mam TIG i s lahvi a ventilem za cca 10. Ma to HF, ale ze by fungoval 100% to se rict neda. U Tigu ti musi matros krasne dolehat na sebe, nebo musis pridat drat. To je nejslozitejsi svarovani ktere jsem delal. Pouzivam TIG hlavne na nerez a tam to stejne brousim.
-> Antony: Tig na černý železo nic moc. Sice s tím moc neumím, ale radši si na černý železo vezmu cočko, než tig. Pokud nepotřebuju nějakej minisvar atd...
Navíc na autech trochu problém s případnou elektronikou. HF z TIGu jsem si zničil COčko a to byly jenom cvaknutý zemnící kleště na ponku. Naštěstí oprava na počkání a v řádu desetikorun (+ cesta k výrobci).
Cena svařování TIGem tak není nejnižší, (hlavně kvůli ceně plynu), prakticky neustále potřebuješ obě ruce (takový bodnutí že si jeden díl držíš skoro nelze)...
Navíc na autech trochu problém s případnou elektronikou. HF z TIGu jsem si zničil COčko a to byly jenom cvaknutý zemnící kleště na ponku. Naštěstí oprava na počkání a v řádu desetikorun (+ cesta k výrobci).
Cena svařování TIGem tak není nejnižší, (hlavně kvůli ceně plynu), prakticky neustále potřebuješ obě ruce (takový bodnutí že si jeden díl držíš skoro nelze)...
-> Eidy: -> Antony: a hlavne TIGo neprska ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Eidy: to určitě, je to vyšší level. Já mám Čečko Omicron 205 a je super. Ale s TIGem znáš to, Víš že je to drahý, že to vyuziješ parkrát do roka, ale nemůžeš si pomoct ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> T: Tak samozřejmě sem nedám ty nepovedený.
Ale tak samozřejmě to svařuje líp. A co teprve v rukou odborníka.
-> Antony: TIGem jsou to jinačí svary. Ale asi to není tak snadný a navíc to zřejmě vyžaduje perfektní přípravu. Mám za to, že tím nejdou vyplnit tak snadno mezery. COčkem zalepíš díru jako nic.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Antony: TIGem jsou to jinačí svary. Ale asi to není tak snadný a navíc to zřejmě vyžaduje perfektní přípravu. Mám za to, že tím nejdou vyplnit tak snadno mezery. COčkem zalepíš díru jako nic.
-> Eidy: jo ták. Já si začínám pohrávat s myšlenkou na zdroj MMA s TIGem LA, což je lepší než škrtací a nestojí to ranec. HF už je pro domácí použití cenově mimo jak píšeš.
Edit: ikdyž za 15tkč zdroj s HF, hořák, naplňená nová láhev a ventil.
To není špatný
Edit: ikdyž za 15tkč zdroj s HF, hořák, naplňená nová láhev a ventil.
To není špatný
-> Antony: Trafo na 230V? Dneska? Kdepak. Je to invertor MIG/MAG + MMA. TIG nebyl vůbec v plánu. Ani jsem o něm neuvažoval, protože neškrtací je úplně jiná cenová. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy: Já myslel, že jsi šel do invertoru s TIGem. Tohle je klasika COčko, ale na 230V?
-> Eidy: mě se to líbí
je vidět, že je svár zase trošku jinde od té, co teď mám já![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
je vidět, že je svár zase trošku jinde od té, co teď mám já
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Je tam krabička s průvlaky a hubicemi, vedle sprej, štípačky a kartáč. Ať je to komplet. :)
No a dnes jsem si to přivezl z lakovny v barvě, přidělal na podvozek a osadil. :) Lahev drží zatím jen izolepou, bo finální řešení je ještě v řešení.
-> charon: Sehnal jsem ji tady www.svartop.cz/svareci-te
chnika/svareci-invertor-sh
arks-250-y10-mig-mma-igbt-
horak-kabely Ještě jsem bral super kuklu, cívku drátu, elektrody, pár průvlaků, hubice a bylo to 15700,-.
Ale třeba tady na tý to všechno lícuje parádně. Asi jak se vyspali. postimg.cc/image/3wa5t0ah z
Ale třeba tady na tý to všechno lícuje parádně. Asi jak se vyspali. postimg.cc/image/3wa5t0ah z
-> Eidy: Za kolik jsi ju sehnal? Já právě nad nějakou svářečkou uvažuju, jde mi hlavně o to, ab to k nečemu vařilo. To zprcování je sice úděsné, ale na to sere bílej tesák
-> Eidy: (y) palec hore na to sa to moje GUDE nechyta.. :O![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Svary jsem nijak nezačišťoval ani nebrousil. Všimněte si, že to není vůbec zaprskaný. To je oproti mýmu přestavěnýmu Einhelu obrovský pokrok. Zapalování oblouku je parádní a krásně se to slejvá. Jen musím jet rychleji nebo dát menší posuv. Ale ta mašinka zvládne určitě dost.
Opravdu to není špatný. Za život jsem vyvařil asi jen 6kg drátu, takže profík by s tím musel kouzlit.
Dvířka nemohou být o 5 mm delší, protože pak by se cívka nandavala moc snadno.
Přátelé, tak mi ten zázrak dneska přišel. Musím říct, že po rozbalení mi bylo velice smutno. Tak špatný zpracování se jen tak nevidí. Návod je víceméně k ničemu. Zemnící kabel je zoufale krátký. Hořák je na pohled takovej nijakej, ale dobře se drží a je lehoučkej. Nicméně jsem překonal smutek, zamáčkl slzu v oku a jal se to zprovoznit a vyzkoušet. Po praktické zkoušce jsem nadšen. Nikde nelítají okuje, párkrát se mi už podařilo naladit hezký syčivý zvuk. Oblouk krásně zapaluje a musím se naučit nastavovat, protože ono to vaří v širokém spektru nastavení, ale ideální oblast je dost úzká. Ale fakt jsem spokojen, moc se mi to líbí. Takhle nějak jsem si to představoval. Pokud se někdo rozhodne pro tuhle mašinku, musí zavřít obě oči a otevřít je až při provozu. Pak to bude paráda.
Jo a kukla je taky parádní. Teda až na to, že se musí zapnout (po nějakém čase se vypne). Ta stará funguje hned a s touhle novou si ještě mockrát bliknu.
Ale to zorný pole a průsvitnost při nevaření je pohádka. Ze zvyku jí pořád zvedám, ale není to potřeba.
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Jo a kukla je taky parádní. Teda až na to, že se musí zapnout (po nějakém čase se vypne). Ta stará funguje hned a s touhle novou si ještě mockrát bliknu.
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Samozřejmě svarová mezera, případně Včko (dle síly stěny) a musí to bejt "svatý"... Každpádně si dej záležet. Ono to pak vypouštět, vybrušovat atd. je docela pakec (pod vodou to opravdu nezavaříš i když to bude jen rosit).
-> StepaNoFUN: ok zkusim ;-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak to je naprosto v pohodě. Pokud jsou to větší trubky, svařoval bych na 2 vrstvy a tím, aby spoje svarů nevycházely na stejný místo a týct to nemůže. ;-) Mezi vrstvama samozřejmě vybrousit/oklepat oxidy křemíku.
-> StepaNoFUN: Tak tohle je ok. Potrebuju pripojit kotel k rozvodum. Na jedny strane bude priruba ke kotli a na druhy spojovaci sroubeni. Svarenec asi metr... A muzu si ho nabodovat a pak dat pryc a svarit... :-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nevidím v tom problém. Na bejvalý dílně jsem s COčkem svařil komplet topení ze starejch trubek (odhadem tak 150 spojů - tekly asi 3). Doma jsem taky kus topení svařoval COčkem. Oboje dodnes drží bez potíží (cca 8/5let)
I u zdi se při troše šikovnosti dá. Sice ne úplně jako s autogenem (musíš si to o kousek odtáhnout, takže si spoj musíš udělat tam kde to jde), ale jinak v pohodě. Každopádně měl jsem na to při obojím k dispozici i autogen (ale jen PB/Kyslík, kterým se moc svařovat nedá) na ohejbání trubek do cca 3/4". Úplně bez možnosti ohřevu a tvarování tý trubky je to docela naprd. Ne všude Ti pomůžou kolena, nebo máš pak milion spojů.
I u zdi se při troše šikovnosti dá. Sice ne úplně jako s autogenem (musíš si to o kousek odtáhnout, takže si spoj musíš udělat tam kde to jde), ale jinak v pohodě. Každopádně měl jsem na to při obojím k dispozici i autogen (ale jen PB/Kyslík, kterým se moc svařovat nedá) na ohejbání trubek do cca 3/4". Úplně bez možnosti ohřevu a tvarování tý trubky je to docela naprd. Ne všude Ti pomůžou kolena, nebo máš pak milion spojů.
-> radekp: Jako jo elektroda ma neco do sebe, ale dneska si vic verim s CO :-) Trubky jsou svaritelne, tak snad ok. Kamos mi akorat rikal ze to mozna nebude napoprve tesny, tak uvidime...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Pokud jsou ty trubky svařitelné tak proč ne. Ale třeba strýc, který svařuje armatury pro jaderné elektrárny (elektrodou a s využitím RTG) by na CO2 nesáhl, že prý jsou sváry ve výsledku křehké...
-> Jarda/felda: to nehrozí. Beru na vedomí.
se tesim jak male dite. Dodelaji se veci na škodné a muze do laku ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> zajoch 22.11.16 08:03:07: vyhřívanej je na práci venku kde máš vysokou spotřebu plynu
-> Eidy: Dobre, tak to zkusim a uvidim :-)
-> Antony: -> Eidy: tak to se mi ulevilo... Vylozene mrznout ne, ale vytapena tky neni. Nikdy tam ale nebylo min nez 10°C
Tkze by to nemuselo vadit, jo?
Tkze by to nemuselo vadit, jo?