
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svářeči (a sváření)
-> colaczech 13.04.14 22:48:32: tak nevím jestli hadička je příčinou
ale je bílá(čírá) a bez opletu

-> spartra: a co tm máš za hadičku? Průhlednou bez opletu? Jestli ano, tak místo ní kup hadičku na kyslík na autogen, ta už nebouchne.
že se ptám, na bombě hodiny. přijdu otočím trochu kohoutem na jednom budíku jde ručička doprava a nafoukne se hadička. dvakrát mě bouchla hadička od hodin k co, v čem bejvá problém?
hodiny sem rozebral profouknul a žádná změna
mám shánět jiný, pokub by tyto aukro.cz/lahvovy-redukcni -ventil-argon-co2-mix-mini -i4131534421.html vydrželi zas 5 let
hodiny sem rozebral profouknul a žádná změna
mám shánět jiný, pokub by tyto aukro.cz/lahvovy-redukcni -ventil-argon-co2-mix-mini -i4131534421.html vydrželi zas 5 let
-> Klubko_: Vidíš a já to bral jako fór 

-> ZdeněkH: s tim jsme experimentovali na stredni
rozkuchali jsme zapalovac, spajeli roztrojku, napojili hadicky a foukali. Dalo se s tim slusne tavit plast
Jinak tuhle techniku foukani do hadicky pouzivaji zlatnici.


Jinak tuhle techniku foukani do hadicky pouzivaji zlatnici.
Už jsem slyšel i o tom, že někdo nahradil kyslík stlačeným vzduchem z kompresoru. Fungovat by to na ohřejvání/povolováníi mohlo, ale pouze v případě použití autogeních hořáků na PB, který stojej docela raketu.
-> Stepan FUN: jojo, máš pravdu... bez kyslíku je to uplně na nic. Když jsem vařil litinový svody, tak jsem to chtěl předehřát, půjčil jsem si od souseda tu sadu co odkazuješ ty, napojil na bombu... a výsledek je jen "větší plamen ze zapalovače"... Pamatuju si, že jsem to ohřejval strašně dlouho a stejně jsem snad nedosáhl požadovaný teploty, protože mě to už nebavilo... :D
Na žádný povolování bych to rozhodně neviděl.. Navíc se ten plamen vůbec nedá nikam směřovat, prostě bez kyslíku uplně na nic. Maximálně tak na rozpálení grilu nebo krbovek...

Na žádný povolování bych to rozhodně neviděl.. Navíc se ten plamen vůbec nedá nikam směřovat, prostě bez kyslíku uplně na nic. Maximálně tak na rozpálení grilu nebo krbovek...


Cokoli bez kyslíku je naprosto stejný jako hořáček na 2kg butanovou lahev. Na malý věci dobrý, u větších smůla. Buď to neohřeješ na rozumnou teplotu (pro povolení) vůbec, nebo za strašně dlouho až se prohřeje i materiál okolo, což v mnoha případech znamená zničení dalších částí (manžety, silentbloky), nehledě na to, že ten plamen nejde moc směrovat cíleně na určitý místo, ale jde "všude okolo".
Osobně mám doma tohle: www.3pro-zelezarstvi.cz/p rodukt/pajeci-souprava-bra sna a že by to bylo extrémně dobrý povolovátko se říct nedá. Naštěstí mám možnost si půjčit autogen PB-kyslík...
Osobně mám doma tohle: www.3pro-zelezarstvi.cz/p rodukt/pajeci-souprava-bra sna a že by to bylo extrémně dobrý povolovátko se říct nedá. Naštěstí mám možnost si půjčit autogen PB-kyslík...
-> Jarda/felda: to je nieco jako zmodernizovana let lampa co ?to by mohlo fungovat
-> Jarda/felda: Máš s tím zkušenost? Já právě po tom co psal -> StepaNoFUN 12.04.14 23:00:07: tomu už nevěřím
Hele říkáš kyslík a co kdybych při použití toho hořáčku do toho foukal?
Však kyslík tam je přece dýchaní z huby do huby. Sranda.

-> castrol: Do pětikila pak už to můžu dát rovnou servisu, ale díky.
-> Stepan FUN: Safra, safra. No autogen pořizovat vážně nebudu. Zas tak často ty čepy měnit nebudu a tohle auto určitě ani tak dlouho a hlavně kam bych to doma dal. Nic no jako vždy to bude muset vyřešit hrubá síla a nic než síla
-> ZdeněkH: neviem kolko chces investovat ale totok mozem len a len doporucit www.plynem.cz/produkty/..
./mini-sady mal som tu cest to vyskusat a na obcasne pouzitie dobre
-> ZdeněkH: Věřím, že jsme Tě nepotěšil... Ale ten čistej kyslík opravdu dělá strašně moc. Nečekej že nějakej minihořák na plyn do zapalovačů ho dokáže nahradit. Hlavní věc je, že s tím přídavkem čistýho kyslíku dokážeš ohřát tu matici rychle a to je právě ten žádoucí efekt pro povolení. Potřebuješ aby se roztáhla matice a šroub nikoli. A to touhle hračkou opravdu nepůjde. ;-)
-> Stepan FUN: Hmm jasně no nepotěšil jsi mě. Bagrr v jiném tématu mi psal v podstatě to stejné. Proč jsem to hlavně chtěl koupit? Abych snadněji povolil spodní čep rameno-těhlice na frantíkovi. Čep je zde obráceně než například na favoritu nebo feldě. Tedy v těhlici je zašroubován a zajištěn a přes matici drží v rameni. A právě spoj v těhlici je dost často problém povolit. Ale díky
-> ZdeněkH: Teplota je jedna věc, výkon druhá. Na ohřátí přístupný matice do řekněme M8, či odvzdušňováku na třmenu asi dobrý (asi podobně jako hořák na 2kg butanovou flašku), do větších atrakcí bych se s tím nepuštěl. Ale za 150kč... ;-)
Každopádně butan-kyslík (acetylen- kyslík) je kuwa jiná liga. ;-)
Podobnou "hračku" (i když v několikanásobně vyšší cenový relaci) vozím v autě taky, ale spíš jako pájku. Na jakýkoli povolování opravdu tahám tu šílenost v podobě autogenu. ;-)
Každopádně butan-kyslík (acetylen- kyslík) je kuwa jiná liga. ;-)
Podobnou "hračku" (i když v několikanásobně vyšší cenový relaci) vozím v autě taky, ale spíš jako pájku. Na jakýkoli povolování opravdu tahám tu šílenost v podobě autogenu. ;-)
-> MOLSO: čo niečo od formica nitra ? v robote s tím zvárame a prídu mi to dobré mašiny , použitá ide v podobnej cenovej relácii , akurát asi len 250-tka
Chtěl bych se zeptat moc (spíš vůbec) do toho nevidím. Svářečku jsem nikdy neměl a svářet neumím a svářet ani nechci. Spíš sháním něco levného pro příležitostné nahřátí matic a spojů na autě a zaujalo mě toto:
www.sbazar.cz/simon.obcho d/.../3913917-profesionaln i-butanovy-horak-nejlepsi- cena
Zaujala mě ta teplota i doba po kterou to zvládne. Myslíte, že je to dobré (za tu cenu)? Jak říkám jen pro velmi příležitostné nahřátí matic, šroubů, spojů na podvozku auta.
www.sbazar.cz/simon.obcho d/.../3913917-profesionaln i-butanovy-horak-nejlepsi- cena
Zaujala mě ta teplota i doba po kterou to zvládne. Myslíte, že je to dobré (za tu cenu)? Jak říkám jen pro velmi příležitostné nahřátí matic, šroubů, spojů na podvozku auta.
Páni dostal som dnes ponuku od kolegu - predáva zváračku compact 208 profimaster - kompetnú používanú aj s bombou atd ... dal mi ponuku za 450€. mám do toho ísť ?
doteraz zváram iskravarom 150, na bežnú karosárinu to stačilo, ale v poslednom čae zváram hrubší matroš a iskravar prestáva stačiť.
Peniaze na mašinu by boli, a keb som obratom predal tú malú iskravarku, tak ma to ani nevyjde draho. Váham a rozmýšlam nad tým a potreboval by som popostrčiť správnym smerom
doteraz zváram iskravarom 150, na bežnú karosárinu to stačilo, ale v poslednom čae zváram hrubší matroš a iskravar prestáva stačiť.
Peniaze na mašinu by boli, a keb som obratom predal tú malú iskravarku, tak ma to ani nevyjde draho. Váham a rozmýšlam nad tým a potreboval by som popostrčiť správnym smerom

Konkrétně u COčka který je prakticky "neškodný" ale bohužel hodně tepelně roztažný by se nemělo až tak moc stát. Daleko dřív, než by lahev dosáhla kritickýho tlaku, tak povolí přetlaková pojistka. Akorát pak bude chvilku v místnosti nepříliš dýchatelno...
-> Jarda/felda: Ty nejvetsi katastrofy byly dycky dany velkou shodou nahod... Treba pretlak a pad ze schodu...
-> Jarda/felda: Provozní přetlak neradno zaměňovat se zkušebním přetlakem ..

-> Matthes, záškodník z TechWebu 10.03.14 23:03:55: však je testovaná ještě na větší tlak 

-> Jozka: To je jasny :-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Však to taky není žádná věda, stačí základní selskej rozum a trochu technickýho cítění.. i středně tupýmu člověku by třeba mělo dojít, že pád na schody mosaznou armaturu nepotěší..

-> Jozka: Tak ja o tom vim taky prd, ale pouzivam hlavu. Kdyz svaruju venku na slunci tak furt cumim na tlakomer, jestli to neleze nahoru...
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Jsem taky jednou zachraňoval podobnýho exota na fesťáku.. nevěděl o používání tlakových lahví ani to kulový.. Obecně v tý brandži pohostinský je stav zoufalej, netušej ani základní věci jako ty vnější vlivy, zajištění proti pádu nebo správný napojení - utažení a už vůbec ne vyprazdňování..
Jsem to vysvětloval jedný hostinský u nás, koukala jak zjara a pak ještě víc, když jsem jí ukázal, že je na používání tlakových lahví vyškolená dle ČSN 07 8304 pokaždý, když podepisuje dodák.. akorát jí k tomu nikdo neřekl ani ň a těch miniaturní písmenek v záhlaví si nevšimla..


Jsem to vysvětloval jedný hostinský u nás, koukala jak zjara a pak ještě víc, když jsem jí ukázal, že je na používání tlakových lahví vyškolená dle ČSN 07 8304 pokaždý, když podepisuje dodák.. akorát jí k tomu nikdo neřekl ani ň a těch miniaturní písmenek v záhlaví si nevšimla..
-> Jozka: No, ja nechlastam, ale uz mi jednou flasku vybrali u vycepu, kdyz jim v nedeli dosla... Stejne jsou to jantari, kamos jednou tocil a vycepni zarizeni i s flaskou mel na primym slunci. Tlak stoupnul asi na 90 baru
Sem rikal tykravo... dali sme ji do stinu a mokrej hadr na ni.

-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Buď svařuješ, nebo točíš pivo, jak je zrovna nálada ?
Jinak s obsahem sifonový CO bombičky se údajně nechají vyměnit prahy na škodovce..



-> Ultim 10.03.14 10:43:03: Jj, takhle se mi taky osvedcilo svarovat. Pokud nemas koren provarenej, tak si zkus pohrat i s nastavenim svarecky. Osobne pouzivam potravinarsky oxid uhlicity, ikdyz to neni ideal.
Jinak skutecne zalezi na pouzitym plynu - hlavne kazdej nema moznost pouzivat smes plynu. Kazdopadne pokud je ten nazev dobre (jakoze asi jo) a svaruje metodou MIG, tak ma inertni atmosferu a ne CO2, takze s tim porovnavanim to nehrotte.
Jinak skutecne zalezi na pouzitym plynu - hlavne kazdej nema moznost pouzivat smes plynu. Kazdopadne pokud je ten nazev dobre (jakoze asi jo) a svaruje metodou MIG, tak ma inertni atmosferu a ne CO2, takze s tim porovnavanim to nehrotte.
-> Ultim: Když už musíš kývat, tak asi tak.. a nejlepší poloha je hubice kolmo, ale tak fungujou roboti, člověk na to přece jen trochu potřebuje vidět..
Takze spravne je to tak, ze delam takove vlnky, pri kterych "mirim" na spodni i horni material a hubici mam trochu zaklonenou dozadu ?
-> Tommyk: Naprosto souhlasím.
-> Jozka: ono taky záleží jakej plyn používáš. Zrovna na tom videu bych neřekl že tam bude mít čistý co2, ale s příměsí argonu (82%/18%). To na vzhledu a průvaru taky udělá dost..
-> Ultim: Zkus, ale u takového domácího šťouchání bych si s tím nedělal moc velkou hlavu - třeba u jeklový zahradní branky když svařuješ do pravýho úhlu, s unihubicí velkýho průměru, realtivně tenkým drátem svařuješ a pomalu s velkým vyložením drátu, tak to sice dělá to, co to dělá.. ale třeba na rámu ty vnitřní kouťáky se bez kořene obejdou, neb nejsou namáhaný a u případný žebříkový výplně je to taky úplně jedno..
-> Jozka: Se me prave zda, ze kdyz to nenaklapim, tak to ma tendenci to delat studenaky. Jako ale hadat se nebudu, protoze tomu nerozumim. Az se dostanu do garaze, zkusim ten "T" test.
Jinak svaruju max nejake jekle t2,5 na takove ramy, branky, drzaky a takove ty pomocne veci do garaze a zahrady.
Jinak svaruju max nejake jekle t2,5 na takove ramy, branky, drzaky a takove ty pomocne veci do garaze a zahrady.
-> Ultim: Obecně střídavý naklápění teda nee - ale přijde i na to, jaký tloušťky, s jakou hubicí, jak rychle a jakejma parametrama svařuješ.. Zjistíš snadno - udělej si "T" vzorek a pak ho ve svěráku rozlom. Když bude kořen neprovařenej, tj. nenatavená hrana nohy toho "T", tak je to špatně.
V roce 1991 jsem první rozumy bral z příručky stroje WLSP 315, dosti dobré, prý se dá stáhnout zde: www.ulozto.cz/xWMYffZ/sam ek-zvar … -kroms-pdf
V roce 1991 jsem první rozumy bral z příručky stroje WLSP 315, dosti dobré, prý se dá stáhnout zde: www.ulozto.cz/xWMYffZ/sam ek-zvar … -kroms-pdf
-> Ultim 10.03.14 10:29:08: ano, sprásně se dělaji obloučky nějak takhe ((((((((((((((((
-> Ultim: Mas to video? To bude lepsi nez slovni popis. Jinak CO2 je MAG.
Otazka na vsechny, kteri tomu rozumi. Ted jsem se dival na nejake video o svarovani na YT a delal tam normalne koutovy svar, ale pritom delal takove obloucky. Ja teda kdyz delam koutove, tak spis naklapim "pistoli" jakoby na jeden kus a pak na druhy a pritom jedu postupne dopredu. To naklapeni provadim asi tak 30° aby se svar dostal poctive na oba kusy, aby to nebylo jen tak slepene. Znamena to, ze to delam spatne?
PS: jo bavim se o Mig [CO2]
PS: jo bavim se o Mig [CO2]
-> Majki 27.02.14 09:30:48: Kdyby fungovala tahle tvoje logika, tak by te svarecka zabila, pokud byses dotkl obou kabelu :)
-> Majki: www.google.cz/
Hned první odkaz a zajímaj Tě prakticky první 2 schémata. Spíše to první schéma. Na měření napětí naprázdno Ti klasickej multimetr musí stačit. Jenom nastav správnej rozsah (střídavý/stejnosměrný napětí) dle druhu svářečky (trafo, usměrněný trafo, invertor atd.).
Hned první odkaz a zajímaj Tě prakticky první 2 schémata. Spíše to první schéma. Na měření napětí naprázdno Ti klasickej multimetr musí stačit. Jenom nastav správnej rozsah (střídavý/stejnosměrný napětí) dle druhu svářečky (trafo, usměrněný trafo, invertor atd.).
-> Majki: Pletes proud a napeti dohromady. Ta pojistka je tam na mereni proudu [jako ne na to, ale snad si rozumime], pri mereni napeti do multimetru netece [skoro] zadny proud.
-> Ultim: ne ale mam to jištěne při nejhorším 16A pojistkou a měřak je do 20A... svářečkou dejme tomu může protékat 80A a proto se trochu o měřak bojim 

-> Majki: Kdyz meris napeti v zasuvce, tak tim multimetrem taky protece cela elektrarna?
-> Jozka: Děkuji!
další dotaz, jak změřim napětí na prazdno? multimetr se mi musi logicky svařit
další dotaz, jak změřim napětí na prazdno? multimetr se mi musi logicky svařit

-> Majki: Něco málo info zde.. www.svarbazar.cz/phprs/vi
ew.php?cisloclank...