skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svářeči (a sváření)
-> Ultim 10.03.14 10:29:08: ano, sprásně se dělaji obloučky nějak takhe ((((((((((((((((
-> Ultim: Mas to video? To bude lepsi nez slovni popis. Jinak CO2 je MAG.
Otazka na vsechny, kteri tomu rozumi. Ted jsem se dival na nejake video o svarovani na YT a delal tam normalne koutovy svar, ale pritom delal takove obloucky. Ja teda kdyz delam koutove, tak spis naklapim "pistoli" jakoby na jeden kus a pak na druhy a pritom jedu postupne dopredu. To naklapeni provadim asi tak 30° aby se svar dostal poctive na oba kusy, aby to nebylo jen tak slepene. Znamena to, ze to delam spatne?
PS: jo bavim se o Mig [CO2]
PS: jo bavim se o Mig [CO2]
-> Majki 27.02.14 09:30:48: Kdyby fungovala tahle tvoje logika, tak by te svarecka zabila, pokud byses dotkl obou kabelu :)
-> Majki: www.google.cz/
Hned první odkaz a zajímaj Tě prakticky první 2 schémata. Spíše to první schéma. Na měření napětí naprázdno Ti klasickej multimetr musí stačit. Jenom nastav správnej rozsah (střídavý/stejnosměrný napětí) dle druhu svářečky (trafo, usměrněný trafo, invertor atd.).
Hned první odkaz a zajímaj Tě prakticky první 2 schémata. Spíše to první schéma. Na měření napětí naprázdno Ti klasickej multimetr musí stačit. Jenom nastav správnej rozsah (střídavý/stejnosměrný napětí) dle druhu svářečky (trafo, usměrněný trafo, invertor atd.).
-> Majki: Pletes proud a napeti dohromady. Ta pojistka je tam na mereni proudu [jako ne na to, ale snad si rozumime], pri mereni napeti do multimetru netece [skoro] zadny proud.
-> Ultim: ne ale mam to jištěne při nejhorším 16A pojistkou a měřak je do 20A... svářečkou dejme tomu může protékat 80A a proto se trochu o měřak bojim 

-> Majki: Kdyz meris napeti v zasuvce, tak tim multimetrem taky protece cela elektrarna?
-> Jozka: Děkuji!
další dotaz, jak změřim napětí na prazdno? multimetr se mi musi logicky svařit
další dotaz, jak změřim napětí na prazdno? multimetr se mi musi logicky svařit

-> Majki: Něco málo info zde.. www.svarbazar.cz/phprs/vi
ew.php?cisloclank...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Proč by nebyly.. vejfuk elektrodama a trafem mi nerezne už od roku 83 (a tátovi předtím nerezl už od roku 1970..)
. Ale ne že by to byla nějaká optimální a progresivní metoda - to zas netvrdím..

-> Majki: Jasně že to jde.. když je správný trafo (nějaký docela velký napětí naprázdno je potřebný) a správný elektrody, tak to jde i vcelku dobře.. A dokonce se prý teď dělají i bazický elektrody na střídavej, se kterejma se daří lépe nežli kdysi s E-K nebo E-R.. ale osobně nemám vyzkoušený, trafo už neopustilo regál dobrejch 10 let...

Svarovat se da vselijak, akorat ty svary pak nejsou nerezovy.
-> Majki: Švára to klasickou svářečkou svařoval... detaily nevím. Nevím teda jestli ještě tou stařičkou nebo už novější invertorovou, ale to asi není podstatné.
Pánové jak je to se svařováním nerezi? jde to trafem nebo musi byt něco jiného? elektrody vím že musi být na nerez.
Pekna ridici jednotka. Odeslo tam rele.
Uz vim, proc je ajnhel takova mrdka
Hrozny vnitrnosti. Typ 170.

-> Jimmi: mám 5 let omi 215D a sem naprosto spokojenej.a klidně jdi do tý modry KIT,jsou to všechno český mašiny prakticky od jedný firmy,včetně alfa in.čínu nekupuj
Zdravím vespolek, chtěl bych se s vámi poradit. Chci si koupit domů "céóčko" , něco za rozumnou cenu a aby s tím šly dobře vařit a bodovat tenké plechy. Něco málo sem už stihl pročíst ale pořád nejsem rozhodnutý. Dost mě zaujala tato svářečka www.svarecky-obchod.cz/in
vertory/.../3160-kitin-204
0-mig-euro-horak-ventil.ht
m , nejen díky parametrům ale i kvůli 5leté záruce. Co vy na to? Vyplatí se to nebo stačí koupit čínu JASIC za cca 12tis ? A nebo jít do OMI 165 kterou dost lidí chválí? Děkuju za každou radu.

-> Klubko_: Pokud to mas v ruce a dobrou masinu, tak svaruj 0,8mm dratem.
-> Klubko_ 07.02.14 08:42:19: tyhle slabý musíš ject jakoby bodově, bod na bod
-> Klubko_: Kludne aj 1mm drotom, aj tak to budes iba bodovat, inak ti pokruti plechy...
Edit: tu su dobré stránky k tematike... svarforum.cz
Edit: tu su dobré stránky k tematike... svarforum.cz
-> Klubko_: mělo by to být lepší, protože tam můžeš nastavit menší proud
kdyz se tady bavite o 0,6 dratu, mam v planu ted svarovat 0,8 plechy, tak si rikam, ze bych presel jen kvuli tomu na 0,6 drat. Budou se mi takovy plechy svarovat snaz, nez 0,8 dratem nebo je ma domneka mylna?
Zatim jsem svaroval jen 0,8 dratem a s takto tenkejma plechama jsem se docela natrapil, hodne propaloval.
Zatim jsem svaroval jen 0,8 dratem a s takto tenkejma plechama jsem se docela natrapil, hodne propaloval.
-> Stepan FUN: Nebyl by ale v tom případě rozstřik nepravidelnej ?
-> m8rinek: A včera jsem nedopsal do konce.. ten stroj má nejspíš daleko lepší, tj. jemnější regulaci posuvu než ta moje Cebora, takže ti k doladění v tomhle případě postačí k voltům po 0.8 mm na získání správnýho proudu snad jen manipulace s posuvem.
-> m8rinek: A včera jsem nedopsal do konce.. ten stroj má nejspíš daleko lepší, tj. jemnější regulaci posuvu než ta moje Cebora, takže ti k doladění v tomhle případě postačí k voltům po 0.8 mm na získání správnýho proudu snad jen manipulace s posuvem.
-> Stepan FUN: Mám za to, že jsem si tam nechal dát 0,6-0,8mm bowden, když tp šlo na repas, ale ruku do ohně za to nedám...
-> m8rinek: A co bowden v hořáku? Nekroutí se Ti v něm ta 0,6tka? Jsou různý průměry pro rázný dráty. Většinou to bejvá 0,6-0,8; 0,8-1; 1-1,2. Pokud by byl moc silnej, může se v tom ten drát kroutit a tím kolísat rychlost posuvu. Pak to dělá docela brajgl.
-> m8rinek: No to já taky.. Ten knoflik vedle OF/ON jsem myslel.. napětí na oblouku - ale ty máš těch stupňů stejně jen 10, tak s tím nehejbej..
-> Jarinko: Ty ampréry jsou fajn vědět, ale u těhle mašinek, co nemají žádný měřáky jaksi..
-> Jarinko: Ty ampréry jsou fajn vědět, ale u těhle mašinek, co nemají žádný měřáky jaksi..

-> m8rinek: Na koutak stupačku 110A ale som zvyknuty na 0,8 a 1 drat, kazdopadne ne moc a musis tahat triuhelnik, nebo osmicku...
-> Jarinko: Čisté CO2. Tady jde v podstatě o kouťák dvou 2,5mm plechů, jinak ho mam na karosařinu..
0,6 drôt je čisto na bodovanie... Zváranie hrubších plechov ako 3mm je už neekonomicke... Nastav si to proste k ruke, 80-120A, plyn máš čisté co2?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Môže byž, ale co zbytok? stupačka, padák?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Môže byž, ale co zbytok? stupačka, padák?
-> Jozka: Jsem maličko zmatenej, mam Kuhtriebera KIT 190 a tam je posuv plynule nastavitelnej...
-> m8rinek: Zapomněl jsem jakou máš mašinku.. ale u jednoduchých a mezi 0.6 a 0.8 asi jo. Na mý je 7x5 možností pro nastavení napětí, takže hejbu s obojím..
-> Jozka: Tj zachovat napětí jako u 0,8mm a přidat na posuvu...
-> m8rinek: Tak dneska se nemůžeš spolehnout na nic.. si pamatuju na nějakej pittarc... dobrý, dobrý, dobrý, najednou úplnej ploťák a pak zas dobrý..
Ale jestli je OK, tak by mělo stačit do něj naprat stejnou "proudovou hustotu", jako do toho 0.8 předchozího.. = pohrát si s regulací, protože "vědecky" tohle na dálku nedáme..
Ale jestli je OK, tak by mělo stačit do něj naprat stejnou "proudovou hustotu", jako do toho 0.8 předchozího.. = pohrát si s regulací, protože "vědecky" tohle na dálku nedáme..
-> Jozka: Hele drát je nějakej ,,no name,, ale v 0,8mm mi fungoval dobře. Je to tohle www.levnekotouce.cz/levne
kotouce/.../115-Svarovaci-
drat-SG2-GOLD-pr-0-8-mm-ce
na-za-kg u nás to maj ve svářečský prodejně a neměl jsem s tim problém. ESABů tu mam několik krabic, ale v prima průměru 1mm.
Teď jsem malinko zmatenej (teorii se moc nevěnuju :))), ale měl jsem za to, že nastavuju napětí (cvakací kolečko) podle danýho materiálu (to je teda pravda, že mam teď víc než jsem byl zvyklej u 0,8mm) a pak k tomu doladim posuv dle převýšení housenky...
Teď jsem malinko zmatenej (teorii se moc nevěnuju :))), ale měl jsem za to, že nastavuju napětí (cvakací kolečko) podle danýho materiálu (to je teda pravda, že mam teď víc než jsem byl zvyklej u 0,8mm) a pak k tomu doladim posuv dle převýšení housenky...
-> m8rinek: V hubici to nebude.. velmi zjednodušeně řečeno, pokud jsou to fest přitavený větší kuličky cca stejný velikosti a oblouk hoří stabilně, tak je moc velkej proud v tom zkratovým procesu na konci na těch 0.6mm.. Drát je jakej - resp. z jakýho zdroje? Ono Esab je Esab, ale přijatelný svary lze pořídit i levněji, jen se musí kupovat i seriózního prodejce, kterej nechce za každou cenu vydělat co nejvíc..
-> AR166: Kolečko nový, průvlak novej, jen hubice taková hnusná, ale total ještě není, nicméně dám novou...
-> Jozka: Kdyby to byly kuličky o nízký teplotě který jen odlítnou tak to neřešim, jenže tady se mi to zapeče do materiálu a to mě sere...
-> Jozka: Kdyby to byly kuličky o nízký teplotě který jen odlítnou tak to neřešim, jenže tady se mi to zapeče do materiálu a to mě sere...
mozna vydrenej pruvlak.. otocil /vymenil jsi podavaci kolecko a spicku (pruvlak) pri zmene prumeru dratu? kvalita pridavnyho dratu horeni oblouku taky ovlivnuje. esab je zaruka. 

-> m8rinek: On není rozstřik jako rozstřik.. příčin - zdrojů je několik, ale dle -> Matthes, záškodník z TechWebu: začni pohejbáním s posuvem a když nezabere, tak i zbytkem regulace.. pokud teda máš víc stupňů než 3x3 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Vůbec mě ta 0,6 nenadchla... Zlatá 0,8mm.
-> m8rinek: Zacal bych s timhle. Obzvlast kdyz jsem si svarecku upravil, tak sem se s tim ze zacatku pral a dost to prskalo. Proste to chce nejakej kus oceli, jet horakem a kroutit tocitkem na posuv.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Místo 0,8 mám 0,6 tak jí zkusim ještě trochu přidat...
-> m8rinek: Rychlost podavani je dobra? Me se pri spatnym nastaveni stava, ze drat jde bud pomalu a oblouk chcipa a zapaluje se. Popripade to samy kdyz jede moc rychle - oblouk chcipa diky zkratu.
Pořídil jsem novej drát a mám rozstřik jako prase, co s tim?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: po pravdě já s tigem ještě nikdy nevařil :-D ale máš to hodně pěkný... myslim že kde kdo by to takhle nezavařil..
-> Tommyk: No, ja s tim nejak extra neumim :-) Nikdo mi k tomu nic nerikal. Tata to jednou dotahl, ze si neco svari, pak na to koukal jak husa do flasky, tak jsem se toho chytil...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 02.02.14 12:08:39: odborník nejsem, ale dle foto se zdá, že tam máš zápaly
ale jinak pěkný

-> Bukaj: Když jsou otočný všechny tak asi lepší na šíbování, když se zas potřebuješ do kastle trochu víc "opřít", může lehce vadit - pružit..
Jsem se k pojízdnosti nikdy nedostal, měl jsem třídílnej rám, kterej mohl zvednout VZV na kozy, ale i ten teď odpočívá rozdělenej kdesi pod kolnou, neb není čím zdvíhat a kde šíbovat..
Jsem se k pojízdnosti nikdy nedostal, měl jsem třídílnej rám, kterej mohl zvednout VZV na kozy, ale i ten teď odpočívá rozdělenej kdesi pod kolnou, neb není čím zdvíhat a kde šíbovat..