Přívěs - rada

prohledat
182 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 01.07.2012 do 23.02.2024, založil/a Pecyn
řadit dle data
11:39:57
10.08.2015
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Zdravím všechny,



potřebuju poradit. Přemýšlím nad koupí nového vozíku za auto. Rád bych něco se slušnou konstrukcí, která zvládne i možné přetížení a hrubé zacházení. Uživatelská představa je užívat jej na stavbě - čili připadá v úvahu převoz všeho možného druhu materiálu od sypkého až po pevný. V čem konkrétně potřebuju poradit



- náprava - listová pera, nebo ta s tou zkrutnou nebo jakou nápravou?

- bočnice - minimální výška, materiál (pozink plech, alu, překližka)

- oj - klasická "tyčka" nebo "V"?



Hodily by se zkušenosti, rady a vlastně cokoli uživatelského co vás napadne. Samozřejmě třeba i typ na výrobce. Předci jen je jich víc a všechny asi znát nebudu.



Díkes. 4
21:47:37
30.06.2015
Pecyn
-> Matthes, záškodník z TechWebu: možná do té doby než povolí silikon kolem dna a šrouby se proklepou skrz překližku 3
21:41:44
30.06.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
Dneska sem byl v OBI a možná ty Agadosy budou lepší než ten, co mám já. V Agadosu můžete vozit i volně ložené kapaliny.
zvětšit Přívěs - rada - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 30.06.2015 21:41:44
18:48:40
15.06.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
2,2 x 1,25m lozna plocha. Svarenej z jeklu.
zvětšit Přívěs - rada - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 15.06.2015 18:48:40
18:44:17
15.06.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
Tak jsem nakoupil jetej. Ma shnily preklizky a chci predelat elektriku. + minimalne vycistit ale spis vymenit loziska.
zvětšit Přívěs - rada - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 15.06.2015 18:44:17
08:27:17
12.04.2015
spartra
-> Hurdis 11.04.15 22:05:16: to by byl občas trochu problém, otvíráme obě čela plachty140
22:18:32
11.04.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Hurdis: Jasny :-) Ja se na ten vlek chtel jet podivat, ale kokot jsem se spatne podival vcera a oni maj jen do 12 v sobotu :( Tak snad se tam dokopu v nedeli... Dneska jsem videl nejaky SUV u OBI s VAPPem a to je trochu jina konstrukce no, ale proste mimo finance, ktere jsem ochoten obetovat.
22:05:16
11.04.2015
Hurdis
-> spartra: Tak kup gumolano v metráži a protáhni ho dokola plachty jako gumu do trenek :-). A utahuj v jednom bodě, napínej přes kolíky jako normálně.



-> Matthes, záškodník z TechWebu: No, dobře, věta byla napsána trochu kostrbatě, a i když občas mentální příčetnost dosti poklesá, tak bych písek bez čel asi nevozil :-D, jen ve vaku.
22:19:30
10.04.2015
spartra
-> Hurdis 10.04.15 21:35:42: přiložím obrázek, stejnej systém.

potřebuju udělat koncový oka a vazací drát z výroby je fuč i po převázání doma se povoluje.

lepší by byla nějaká spona, zas ne moc velká, musí prolézt okem, zatím se mě nedaří nic najít
zvětšit Přívěs - rada - obrázek od spartra vložen 10.04.2015 22:19:30
21:38:59
10.04.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Hurdis: No sundavat čela při převozu písku asi není moudré :-) Jinak by asi šel udělat zlepšovák na vožení dlouhých věcí - falešný čelo/čela. Prostě jenom z jeklu udělat rám místo čela, aby zpevnil ten vlek. Jak říkám, ten vlek by víc stál než jezdil.



Je asi o 3500 dražší než bau plecháč no a libí se mi víc :-)
21:35:42
10.04.2015
Hurdis
-> spartra: Kolík na gumolano vyjde do 5 Kč a M6 vrut nebo šroub s matkou, - na obvod potřebuješ 10 - 14 ks podle velikosti vleku. Lano cca do 8 Kč/m - délka obvykle do 10m. Profi nízká plachta s vysokou gramáží a cca 20 oky je např. na aukru za 750 Kč.

Tj,. pořádně zaplachtovat nízké sajtny stojí na větší vlek kolem 1.000 kč, dlouhá životnost, montáž na pár minut.

Proč něco omotávat vázacím drátem?
21:26:44
10.04.2015
Hurdis
-> Matthes, záškodník z TechWebu: :-D Agadoss z překližky. Snímatelná čela a nižší hlučnost je přidanou hodnotou. Neprovázaný rám, lehká náprava. Ale už s U zadním rámem a Jokony na bajonet.

Lepší jak kovák z B--Maxu apod., ale bude to při delších břemenech se sundanými čely - trámky, sendvičové desky - plavat jako kráva. A když na tom budeš vozit sypké - písek, štěrk, suchý beton, nebo kusový náklad, se sundaným čelem a bez zkurtování do průřezu "obdélník", tak se Ti to po délce sajten otevře.
19:10:37
10.04.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
Hele tohle je taky naprd? Nejlevnejsi vlek s vyndavacim prednim celem, coz se hodi na dlouhy veci.

Trumf R 13

www.privesy.eu/privesny-v ozik-trumf?from=0
zvětšit Přívěs - rada - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 10.04.2015 19:10:37
upraveno 1x, naposled 10.04.2015 19:11:03
14:13:49
07.04.2015
gim
Jen malá inzerce ;-) kdyžtak smažte. Kdybyste někdo sháněl, tak kamarád prodává cca 5 let starý vozík. Je to domácí stavba- rám L 70x70 + jekl 50x50, překližková podlaha a sajtny 18mm překližka, Včko oj, na 15" kolech 5x100mm, nad sajtnama ještě zábradlíčko, ložná plocha 230x115cm, tak kdyby byl zájem napište SZ a předám info nebo kontakt.
12:34:39
07.04.2015
Nepér
10:42:33
07.04.2015
Luky
-> Pavel P@nkáč: já vím že koupíš, jen žiju v tom, že zákonem je rychlejší jízda než 80 km/h s přívěsem stejně zakázána. Mně taky auto taky jede přes 200 ale v ČR smím jet jen 130, to spolu nesouvisí...



-> Bukaj: takže už to neplatí? 36
10:37:04
07.04.2015
Nepér
S prázdným vlekem, co neodskakuje, si myslím, že není problém jet 130. Jsou ale náklady a vozíky, se kterými se i 80 člověk bojí...
22:04:27
06.04.2015
Pavel P@nkáč
-> Luky: ted uz koupiš i se 130kou4
21:20:22
06.04.2015
Bukaj
-> Luky 06.04.15 20:22:32: Toto bývalo ještě v době, kdy jsem dělal autoškolu - maximálka s vlekem byla 80 Km/hod, ale jen a pouze proto, že se přívěsy s vyšší max. konstrukční rychlostí prostě nikde nevyráběly...3
20:26:12
06.04.2015
MVM
-> Luky 06.04.15 20:22:32: Rychlost soupravy je dána tou nejnižšší konstrukční rychlostí jednotlivýho "článku" soupravy 4
20:22:32
06.04.2015
Luky
Konstrukční rychlost přívěsu vyšší než 80 km/h je stejně poněkud zbytečná, neb u nás (a v okolní Evropě též?) je zákonem nejvyšší povolená rychlost při jízdě s přívěsem stanovena na 80 km/h. Nebo ne?
19:07:03
06.04.2015
M@rtin
Já pořídil loni Sacher RS-03 a naprostá spokojenost

47
zvětšit Přívěs - rada - obrázek od M@rtin vložen 06.04.2015 19:07:03
14:53:53
06.04.2015
Nepér
Takže u mě dobrý, jen je to trochu DoDo a má to pár detailů, ale jsem s tím spokojenej a dokoupil jsem si i stříšku. Taky jsem si dodělal velký kotvící oka do rohů a menší dvě po stranách, všechno skrz podlahu a dlouhý šrouby do nosníků, což třeba u těch vleků, co držej pohromadě jen díky překližce na podlaze (Handy 20 za 10t), nejde.
zvětšit Přívěs - rada - obrázek od Nepér vložen 06.04.2015 14:53:53
upraveno 3x, naposled 06.04.2015 14:56:22
14:48:47
06.04.2015
Nepér
Ach, ty tábory :D



Jinak kdyby chtěl někdo reference na Přívěsy HK, tak o tom můžu cosi říct...



-zadní koncový i přední poziční světla byly zapojený v zásuvce na jednu stranu, ačkoliv maj bejt odděleně, snadný napravit, elektriku to chce celou zrevidovat, protože co je dodělávaný dodatečně do prefabrikovanýho svazku je udělaný ručně - připojení osvětlení značky, poziční světla atd., to všechno technologií izolační pásky a zkroucení kabelů, taky jsem to líp uzemnil.

-listový odpružení je super, za autem to nelítá, jak ty agadosy na tvrdý gumě. Tlumení ale zajišťuje hlavně tření zadního držáku pružiny - když se povolí, je to suprměkký a hopsá to. Provozem se to samozřejmě ubrušuje a má to tendenci se povolovat, nicméně když se hezky srovnají flexou ty třecí plochy a trochu se tam dá vazelína, funguje to dobře a není třeba je utahovat často. Utahovací moment asi 30 Nm jsem vysledoval, že je pro jízdní vlastnosti ideální.

-Celou nápravu i listy aspoň z boků jsem natřel černým alkytonem, prodávající říkal, že když už to tak ladím, ať si to i natřu.

-Kola jsem si nechal vyvážit, protože to při stodvaceti vrtělo s autem, prodávající ale říkal, že se to prostě nevyvažuje.

-Pneuservisák říkal, že ty disky a gumy nejsou moc rovný, já na tom problém nevidím.

-Gumy jsou tam Kargomax ST-4000 z Číny, podle označení na nějaký větší zatížení, asi tunu suti to uvezlo, při tlaku okolo 2.7 atm.

-Celý je to dost předimenzovaný a docela těžký (200 kg)
zvětšit Přívěs - rada - obrázek od Nepér vložen 06.04.2015 14:48:47
10:57:26
04.04.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Hele nevim co jste vezli. Mam dojem ze tam byl i nejakej nabytek, mozna stehovani?
09:45:26
04.04.2015
Bukaj
-> Jozka: Proto jsem kupoval novej vlek, aby mi ho nebylo líto rasit - jednou je to spotřební kus nářadí, tak proč jej "plně" nevyužít 3

Ale občas pokukuju i po nějakém dobovém "mazlíkovi" 4
09:19:49
03.04.2015
Jozka
-> Bukaj 02.04.15 22:39:11: To bych do tebe neřekl.. štěrkuchtivý vlekovrahu..5
06:27:57
03.04.2015
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Už si ani nevzpomínám...

...to asi byla nějaká cesta na tábor, ne? Co jsme vezli?
00:16:05
03.04.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Ty a vleky, to je něco :-D Nejlepší jak si jednou přijel s kámošema s 3nasobně přetíženým vlekem, že chcete doufokat kolo :-D Náprava byla do A horizontálně i vertikálně :-D



Jinak u mě se vlek odkládá zatím, páč potřebuju teď zainvestovat něco jinýho :-)
22:39:11
02.04.2015
Bukaj
Dnes ráno cestou do práce vyjížděl z areálu jedné asfaltérské firmy v Radotíně Tranzit s přívěsem (takovej bytelnější dvounápravovej plaťák s bočnicema), na kterém mne zaujaly dvě věci - jednak asi "zapomněli" zapojit zástrčku, neboť osvětlení vleku ani nemrklo (a přes silniční válec na vleku nebylo z většiny úhlů vidět na světla Tranzita) a druhak to byla nálepka na blatníku, informující o max konstrukční rychlosti a tam bylo 140 (km/hod)9

Přemýšlel jsem, odkud vlek pochází, doposud jsem neviděl tabulku s vyšší omezenou rychlostí, než 130, natož na vleku...?

Jinak já mám MARO 06, kupované před 5 lety za cca 21k Kč. Je to překližkovej nebržděnej vlek s "A" ojí a na to, že se k němu nikdo nechová moc hezky (stojí mi na zahradě, jezdím i v soli, půjčuji jej kamarádům, často jezdí přetížen - beton, písek, štěrk, substráty...), tak jediné mouchy jsou zoxidovaná místa na pozinkovaných dílech korby a odrbaná překližka korby.4
23:57:13
01.04.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
Hoši díky za konzultaci, zatím nic nekupuju, tak uvidíme jak to dopadne. Vím, že v tom máte pravdu...
23:47:31
01.04.2015
Jarda/felda
-> Hurdis 01.04.15 22:57:36: 600kg sportjacht tam byla, ovšem přívěs je rok 99 výroba 1
23:27:53
01.04.2015
Hurdis
Ještě mne napadá jedna vějička, která se tu zatím neřešila. Tou je konstrukční rychlost. Když jsem kupoval dva profi vleky před cca 4 lety, čekal jsem u prodejce na montáž doplňkových dílů a vyřízení pojistky na počkání. Abych se nenudil, pouštěli mi tenkrát nová homologační videa a vysvětlovali způsob testování vleků na vyšší rychlost.

Ve výsledku se hodnotilo zrychlení, zpomalení, nějaký losí test apod. s prázdným vlekem. Nic konkrétně vypovídajícím. V době, kdy jsem zboží kupoval, měl jsem homologaci na 100 km/h, s tím, že probíhala homologace na 130, tj. dnes bych si na stejném typu asi neměl mít problém zapsat nové údaje do TP.



Ale jedná se pouze o papírovou záležitost. Když vidím, co dnes má nálepku 130... a když vím jak se chová neutrálně dobře vyvážený vlek i při dálničním přesunu v běžných (mnohem vyšších) rychlostech, je to jen o čísle na papíru, který máte doma v šuplíku. V reálu si situaci, která by měla mít vliv na pomyslné lámání chleba představuju těžko.
23:06:58
01.04.2015
gim
-> Matthes, záškodník z TechWebu: mrkni na toho bobka co jsem dával níže... za 14500,- dostaneš vozejk s překližkovejma sajtnama a jeklovým rámem, na kterém teprv potom je L-ko které u plecháčů tvoří celou konstrukci...
22:57:36
01.04.2015
Hurdis
-> Jarda/felda: A jakou máš? Nemyslím Knott nebo AL-KO..., myslím tonáž. O 750 kg variantách debata není. Ono to z veřejné diskuze asi nevyplynulo, řeším opozituru vůči hobby vlekům v dostupné variantě na 1,3 t (náprava, rám, oj, žehlička, popř. obutí..)
22:54:35
01.04.2015
Jarda/felda
-> Hurdis 01.04.15 22:49:27: pokud bude vozík používat tak reálně po 10 letech bude měnit nápravu 4 já jí měnil až ted po 16, ale už 5 byla špatná
22:49:27
01.04.2015
Hurdis
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ale tohle právě nesrovnávej. U přívěsů nějaká úměra viz. nářadí nebo spotřební auta apod. neplatí. Tady Ti hodnota (min. ta užitná zůstane). Rozlož si rozdíl cca 11.000 Kč do 20 let a více a není moc o čem přemýšlet. Hobby přívěsy jsou pro lidi, kteří jsou spotřebně založeni, jejich rajonem je Kaufland a jejich protivníci jsou oponenti, kteří na akci vstávají v sobotu o pět minut dříve a parkují blíže ke vchodu.
22:43:13
01.04.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Hurdis: Ta zpráva by tam měla být, ikdyž hláška nevyskočí... :-)



Tenhle pohled chápu, nečekám, že ten plecháč bude něco extra. Zatím sleduju různý bazoše, jestli se nenaskytne něco hodnotnějšího ojetýho v rozumný cenový hladině. Na moje použití se mi prostě 20 litrů za novej "lepší" dávat nechce :( Pokud nakonec dojde na plecháč, tak se dá po pár letech prodat - nějakej další hejl se určitě najde.



Pohled na mě je asi jako kdybych se já díval na člověka, co si v LIDLu kupuje vrtačku parkside :-)
22:35:52
01.04.2015
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 01.04.15 22:08:13: plecháč určitě ne 8 považovat tu 0.8 plech nebo z kolikátky to lisujou za nosnou část je hnus 8
22:30:40
01.04.2015
spartra
-> Hurdis 01.04.15 22:19:55:
To je vše přátelé!




pokud chceš agados plechovej, seš slyšet hodně dopředu, proto se vybíral dřeveněj (překližka), bral se od sachra rs-09, pokud se jelo pro písek 1200 kg uveze, slabinou sou gumy, chtělo by to nějaký dodávkový, nebo s vyšší nosností, nějaký to dřevo taky odvozila.

jedinej problém za ca 10 let provozu, jedno ložisko je už hlučnější i když se přimazalo. Došlo k prasknutí předního rámu jeklu z obou stran, zavařeno a udělána výztuha. Tažná spojka (žehlička) hlásí opotřebení, měnily se přední sufitky obrysový.

Za 20t.czk se kupoval s plachtou 1m a plechový blatníčky, jěště bych doporučil kotevní misky dovnitř

.
upraveno 1x, naposled 01.04.2015 22:45:51
22:19:55
01.04.2015
Hurdis
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nj.nedošlo. Evženéééé.

Jestli mám dát radu, byť bude skoro otcovská, a tudíž nežádaná. Než koupit za 11 sráče na chvíli, raději za 22 něco na celogenerační využití.

Ono nejde ani o to co od toho krátkodobě očekáváš a kolik Kč máš ve váčku, ale hlavně o to, jak se to při používání chová.

Za dobu svého řidičského oprávnění jsem měl soukromě i pracovně za svým či cizým, velkým či malým tak cca 20-25 vleků. S různými náklady.

A s většinou jsem se s obavami pořád díval do zrcátek a opatrně najížděl zatáčky, nekvalitní silnice. S mnoha s jednoduchou krátkou ojí a nízkým rámem se bez cviku i obtížně couvalo, byť to je záležitost se kterou nemám absolutně žádný problém, ani s platem za prodlouženou dodávkou.

S vleky, které mi říkají pane tohle neznám.

Prostě naložím, ukurtuju a jedu jak jsem zvyklý (vyhlášku v tom nikdo hledat nebude) až do cíle.

A když je potřeba popovézt tuna až tuna a půl, vím že to není problém, jen si hlídám obutí. To je pak poslední článek - který bude brzy vyřešen přezutím na "C"čka.



A tohle je ta věc, kterou vždy a ve všech dodávkách, službách a nákupech eviduji jako rozhodující. Tzv. přidaná hodnota. Tzn. něco navíc, co mi klidní nervy.

...teď by se hodila ta prupovídka t reklamy na platební kartu .... a je to celý...tády dády dá. 1
22:08:13
01.04.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Hurdis: Já ti odpovídal do SZ, ale asi to má Evža rozbitý a nevyskočilo ti oznámení 10



Agados čistě kvůli ceně. Vím, že to není terno, ale byl by to vlek na občasný použití, žádný rasení... Jeden agados si půjčujeme a vím, že zvládá to, co bych po něm chtěl...
22:02:44
01.04.2015
Hurdis
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jak jsem Ti psal na Tvou otázku do SZ.........jen výtah. Proč Agados?



VAPP - v překližce, profi verze, údaje v TP dle vlastního požadavku

Sacher - dtto

přívěsy HK - v kovu



To má smysl řešit pokud s vlekem plánuješ delší budoucnost než občasnou dovolenou. A již mohu u uvedených dát několikaletou referenci. Osobně vleky zatím poměrně šetřím, narozdíl od příbuzných, kteří je týrají už pár let mocně. Ale také vím co znamená naložit 1,5 kubíku dřeva, nebo dvě míchačky z betonárky.

Z toho se Ti Agados na místě poblije.

U VAPPu mám v rodině dokonce 2ks ze 4ks maloserie neodebrané objednatelem. S příslušenstvím za 21k/ks - profi verze s nosností 1300+



Plechovku hobby bych vždy považoval za vyhozené peníze, schválně se podívej do jakékoliv inzerce. Takový kus ohnutého pozinku se stářím do 5 let v ceně překoná každá herka na papírech pamatující časy, kdy Gusta Husák ještě večer mohl...
20:05:54
29.03.2015
Kuladmin
Vsuvka: My to měly na 400 sportjachtu a supr dalo se to přeložit i na dvojnásobek a pohoda akorád jsme si propálili blatníky o gumy :) A taky škoda že nám ho ukradli :(
19:16:48
29.03.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> m8rinek: On je to 6 hran a 3 hranná tyč, ovšem mě fascinuje, jak to vyrobí, aniž by se to na silnici v zatáčce rozpadlo 3 3



-> Pavel P..: Aha, co jsem zatím tyhle plečky viděl, tak měly něco jinýho 9 Ale tak ono to asi dělalo víc výrobců...
zvětšit Přívěs - rada - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 29.03.2015 19:16:48
18:50:04
29.03.2015
Pavel P..
-> Matthes, záškodník z TechWebu: starej krám na bantamech má uplně stejnou skrutnou nápravu...
18:44:47
29.03.2015
m8rinek
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Čtyrhranná tyč na koso v jeklu vystalná gumovejma hadama, na koncích navařený ramena... Takhle nějak bych řekl, že to je...
18:39:37
29.03.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
Jak maj ty agadosy delanou napravu? Je tam zaves narazenej v gumach. Je to nejak jisteny proti vysunuti do boku? Podle me ne. Zajimalo by me, jak se to vyrabi. Jediny co me napada, tak ze tu vnejsi trubku zalisujou do toho koncovyho tvaru az pri montazi tech polonaprav...

Trochu pokukuju po Handy 20 a zjistuju alternativy (pro skodovku a feldu)...

Nejakej starej kram na bantamech nevzbuzuje moc duvery.
zvětšit Přívěs - rada - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 29.03.2015 18:39:37
19:22:48
11.07.2012
gim
Tata tedka kupoval vozejk odsud www.privesybobek.cz/Defau lt.aspx ceny rozumne kvalita solidni a i dobre jednani. Vozik privezou pokud se vam nechce az k nim.
Extreme Tyres
    vyhledávání
pá 28. - ne 30.06. Pohofest | pá 09. - ne 11.08. 10. CS ŠKODA zraz | další akce...