-> Mr._Nosferatu: Nikdo... Ale jsou pravidla jak značky umistovat. A jelikož je ta ulice obousměrná (?), tak je to takhle.
To je to samý, že v slepý ulici daj na pravo (když tu "zed" budeš mít za zádama) tu značku tak, že ze silnice máš šanci ji vidět akorát zezadu....
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nesmyslné dopravní značení
20:22:11
16.05.2017
16.05.2017
David29
20:16:25
16.05.2017
16.05.2017
krtik
-> Mr._Nosferatu 16.05.17 20:04:08: To by mě zajímalo, co když tam to auto někdo nechá..?
20:15:38
16.05.2017
16.05.2017
Chali
-> Mr._Nosferatu: To to tam dali dostatečně dopředu
19:34:05
16.05.2017
16.05.2017
David29
-> Luky: Takže když na tom mostě zastavím a pudu se vychcat, nemůže mi nikdo nic...? Dobrý
23:10:48
15.05.2017
15.05.2017
Luky
-> Bukaj: bál jsem se po něm i přejít :)
Byla tam vidět taková prohlubující se kolej, až v jednom místě byla skrz, asi to někdo prošlápl náklaďákem
Byla tam vidět taková prohlubující se kolej, až v jednom místě byla skrz, asi to někdo prošlápl náklaďákem
23:08:43
15.05.2017
15.05.2017
Bukaj
-> Luky: Vjezd jen pro otrlé
22:55:51
15.05.2017
15.05.2017
Luky
Teda já nevím, nebylo by lepší na propadlý most dát radši zákaz vjezdu?
22:29:40
15.05.2017
15.05.2017
Bukaj
-> Syny:
Asi jo, no.
Jinak jsi mi připomněl značku na Zbraslavi u nádraží - je tam značka "zákaz vstupu chodců" a pod ní dodatková tabulka s nápisem "jen pro inline bruslaře" - to je česky tak blbě napsaný, že ti bruslaři si to snad musejí vysvětlovat tak, že mají ze zákazu výjimku, nebo nevím, ale často tam nějakého musím objíždět (nejsou tam chodníky a souběžná stezka pro chodce a cyklisty začíná až po 200 metrech)
Asi jo, no.
Jinak jsi mi připomněl značku na Zbraslavi u nádraží - je tam značka "zákaz vstupu chodců" a pod ní dodatková tabulka s nápisem "jen pro inline bruslaře" - to je česky tak blbě napsaný, že ti bruslaři si to snad musejí vysvětlovat tak, že mají ze zákazu výjimku, nebo nevím, ale často tam nějakého musím objíždět (nejsou tam chodníky a souběžná stezka pro chodce a cyklisty začíná až po 200 metrech)
22:19:35
15.05.2017
15.05.2017
Syny
Takovej dotaz na jeden (dle me) haluz pobliz :) Celou dobu tady byla osazena znacka "Jine nebezpeci" (A22) s dodatkovou tabulkou se symbolem chodce (viz odkaz).
www.google.cz/maps/.../da ta=!3m6!1e1!3m4!1sXODLllUA Mway6LYCUgXHRQ!2e0!7i13312 !8i6656?hl=cs
Ted tady ale nejaky koumak sundal tu znacku "Jine nebezpeci" a dal misto toho 70tku (Nejvyssi dovolena rychlost). Takze ted tady je sedmdesatka a pod tim dodatkova tabulka chodci.
Jestli to tedy spravne chapu, tak ta sedmdesatka tedy plati pro chodce a ja tam muzu autem klidne jezdit devadesat, no ne?
www.google.cz/maps/.../da ta=!3m6!1e1!3m4!1sXODLllUA Mway6LYCUgXHRQ!2e0!7i13312 !8i6656?hl=cs
Ted tady ale nejaky koumak sundal tu znacku "Jine nebezpeci" a dal misto toho 70tku (Nejvyssi dovolena rychlost). Takze ted tady je sedmdesatka a pod tim dodatkova tabulka chodci.
Jestli to tedy spravne chapu, tak ta sedmdesatka tedy plati pro chodce a ja tam muzu autem klidne jezdit devadesat, no ne?
02:45:00
14.04.2017
14.04.2017
David29
-> Enggik: Ne teoreticky - tam jsem jel za 136km, zpět jsem to vzal podél, vody a měl jsem to za 106 asi
Tak je to pohodlný Kdybych se tak pitomě nevracel, dle mapy bych v tom byl za 117km
Kdyby ti debilové tu ceduli dal už na exit Ústí, byl bych v tom za 120km...
Tak je to pohodlný Kdybych se tak pitomě nevracel, dle mapy bych v tom byl za 117km
Kdyby ti debilové tu ceduli dal už na exit Ústí, byl bych v tom za 120km...
21:56:13
13.04.2017
13.04.2017
Enggik
-> David29: Jen teoreticky. A vyplatí se z nějakýho důvodu jet do Děčína vrchem po dálnici víc, než spodem kolem vody??
19:22:00
13.04.2017
13.04.2017
David29
Dneska Děčín. Říkám si no dobrý, vede tam nová dálnice - tak ji zkusím.
Jedu po D8, minu Ustí, Petrovice - a sjíždím na Děčín, mám tam uhnout doprava. Cedule - nad 12t zákaz a značená objíždka.
Říkám si cosi o prdeli a jedu jak oranžáda káže. Vrátilo mě to zpět do Ústí, shodilo mě to zpátky k vodě a na Děčín z druhý strany.
Strašnej problém dát tu ceduli k Lovosicím, nebo aspon na exit Ústí... Ne, nechaj mě dojet až k tý silnici. Proč bych tam jel za 110km, když to tam můžu zvládnout za 140km... Mě to za tím volantem hrozně baví a rád jezdím na betonárky pozdě
Jedu po D8, minu Ustí, Petrovice - a sjíždím na Děčín, mám tam uhnout doprava. Cedule - nad 12t zákaz a značená objíždka.
Říkám si cosi o prdeli a jedu jak oranžáda káže. Vrátilo mě to zpět do Ústí, shodilo mě to zpátky k vodě a na Děčín z druhý strany.
Strašnej problém dát tu ceduli k Lovosicím, nebo aspon na exit Ústí... Ne, nechaj mě dojet až k tý silnici. Proč bych tam jel za 110km, když to tam můžu zvládnout za 140km... Mě to za tím volantem hrozně baví a rád jezdím na betonárky pozdě
11:28:32
16.02.2017
16.02.2017
Mexican
Ta značka u středových svodidel uklidňuje pacienty jedoucí v protismeru
09:11:03
16.02.2017
16.02.2017
Bukaj
-> Mr._Nosferatu 15.02.17 16:23:29: Vlastními slovy: "Tudy k dálnici"
17:14:44
15.02.2017
15.02.2017
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Mr._Nosferatu: Neni, nejdriv je sjezd a hned za nim znacka se vzdalenosti. Vymyslel to curak. Jezdim tam uz 130, protoze to znaceni je nahovno a da se to napadnout.
16:45:21
15.02.2017
15.02.2017
Mr._Nosferatu
-> Nwkt: Je, ale nejsem si jistý zda není až za druhou značkou s udanou vzdáleností.
16:42:28
15.02.2017
15.02.2017
Nwkt
-> Mr._Nosferatu: Rovně dálnice, je tam nějakej sjezd?
16:23:29
15.02.2017
15.02.2017
Mr._Nosferatu
Netuší někdo význam té dodatkové tabulky se šipkou ? Asi po 500m je klasická s napsanou vzdáleností
22:23:57
24.01.2017
24.01.2017
David29
-> Bukaj: Není.
To modrý jsou zrcátka
EDIT: A stejně jsem to nakreslil asi blbě, protože mezera mezi sloupkem a zrcátkem není a jestli, tak je vidět více dopředu (protože ten sloupek je předemnou, na na mé úrovni)
To modrý jsou zrcátka
EDIT: A stejně jsem to nakreslil asi blbě, protože mezera mezi sloupkem a zrcátkem není a jestli, tak je vidět více dopředu (protože ten sloupek je předemnou, na na mé úrovni)
20:53:06
24.01.2017
24.01.2017
Syny
-> Bukaj: No ne, tak proste me jen bylo divny, ze by u zabezpecenyho prejezdu byla potreba jeste stopka. To ze tam neni videt je prave vyreseno tema svetlama, tak neni nutny tam davat stopku, ktera leckdy neni ani u prejezdu bez svetel. Nidky jsem nikde nevidel kombinaci svetel na prejezdu a stopky, proto me to prijde proste jen divny a vicemene i zbytecny. Samozrejme se da ohanet tim, ze svetla nemusi fungovat, ale to bys to pak musel mit na kazdym prejezdu... Tod vse :)
20:04:07
24.01.2017
24.01.2017
Bukaj
-> David29: Dobrejch 50 metrů tam vidět je.
www.google.cz/maps/.../da ta=!3m6!1e1!3m4!1sInDo4mFc G8v4b22Bsib6aQ!2e0!7i13312 !8i6656?hl=cs
www.google.cz/maps/.../da ta=!3m6!1e1!3m4!1sInDo4mFc G8v4b22Bsib6aQ!2e0!7i13312 !8i6656?hl=cs
19:57:32
24.01.2017
24.01.2017
David29
-> Bukaj: A kolikrát jsem psal, že když tam zastavím, tak jediný co vidím je křoví a barák co je za tratí? Na ty koleje nevidím, ani když na nich jsem, až když jsem spíš za nima a hlavu otočím skoro za sebe...
19:55:47
24.01.2017
24.01.2017
Bukaj
-> David29: Ne, ale vidí tě a ty spíš uvidíš vlak. Tedy vlak uvidíš ve stejnou chvíli, ale je rozdíl v té chvíli stát/rozjíždět se nebo tam vjet byť jen třicítkou.
...ale fakt si myslím, že tady ta diskuse nemá cenu...
...ale fakt si myslím, že tady ta diskuse nemá cenu...
19:11:53
24.01.2017
24.01.2017
David29
-> Bukaj: Fakt si myslíš, že když zastavíš na stopce, tak mašinfíra by stačil zabrzdit, když to zastavení do rozjezdu se dá počítat na 1 - 2s + reakční doba mašinfíry, že jsi se zase rozjel...?
12:20:47
24.01.2017
24.01.2017
Bukaj
-> Jumbo 24.01.17 09:42:42: Ale ta hierarchie světelného zařízení přejezdu a stopky je v tom jednom paragrafu jasně daná, tak nevím, co se tu pořád řeší. Jako kdyby zde někteří lidé neuměli číst, nebo nevěřili tomu, co čtou?
-> Syny 24.01.17 09:45:13: Tak třeba proto, že ani světelná signalizace 100% nezaručuje, že tam nepojede vlak a taky proto, že z toho směru nevidíš, co je za rohem? A i když tam zaručeně bude rychlostní limit pro vlak 30, nebo 20 Km/hod, tak na těch 20 metrech nezastaví, když před něj vlítneš padesátkou. Zatímco když tam s autem zastavíš, tak fíra stojící auto uvidí a zvýší obezřetnost, stejně tak máš čas z auta zjistit (zrakem, sluchem), že tam vlak nejede a v klidu se rozjet.
Ač po republice je mraky STOPek zcela nelogicky, tak zrovna tato mi přijde namístě.
-> Syny 24.01.17 09:45:13: Tak třeba proto, že ani světelná signalizace 100% nezaručuje, že tam nepojede vlak a taky proto, že z toho směru nevidíš, co je za rohem? A i když tam zaručeně bude rychlostní limit pro vlak 30, nebo 20 Km/hod, tak na těch 20 metrech nezastaví, když před něj vlítneš padesátkou. Zatímco když tam s autem zastavíš, tak fíra stojící auto uvidí a zvýší obezřetnost, stejně tak máš čas z auta zjistit (zrakem, sluchem), že tam vlak nejede a v klidu se rozjet.
Ač po republice je mraky STOPek zcela nelogicky, tak zrovna tato mi přijde namístě.
09:45:13
24.01.2017
24.01.2017
Syny
-> Bukaj: No ja jen nechapu, proc zastavovat a rozhlizet se pred prejezdem, kterej je vybavenej svetlama. To mi nejde do hlavy...
09:42:42
24.01.2017
24.01.2017
Jumbo
-> Bukaj: Tak to je jasné, ale tady se řešilo nadřazení světelné signalizace nad svislou dopravní značkou, respektive to, čím se v tu chvíli řídit.
09:19:05
24.01.2017
24.01.2017
Bukaj
-> Jumbo 23.01.17 16:37:15: Jak jsi citoval ten paragraf 28, tak kdybys jej dočetl až do konce - konkrétně bod 5) tak je to snad jasné, ne?
-> Bukaj 22.01.17 09:43:28:
-> Bukaj 22.01.17 09:43:28:
17:55:04
23.01.2017
23.01.2017
Syny
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : No, jelikoz pod tou znackou hlavni neni dodatkova cedulka s tvarem krizovatky, tak bych predpokladal, ze plati pouze pro to prvni Tcko a pro to druhy uz nemusi.
16:37:15
23.01.2017
23.01.2017
Jumbo
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Je to tam celé nějaké divné.
Díval jsem se na příjezd směrem od značky STOP a napřed je normální návěstidlo se dvěma čárama, pak je návěstidlo s jednou čárou, nad kterým ale není značka o přejezdu, ale dej přednost v jízdě s dodatkovou tabulkou STOP-80 m a pak následuje STOPka těsně před přejezdem.
Podle mě byla idea tvůrce tohohle nesmyslu taková:
1.) Pokud bliká červené světlo, zastavím (logicky)
2.) Pokud bliká bílé světlo (které slouží jako kontrola funkce semaforu), je nadřazené značce STOP a můžu projet 50 km/h
3.) Pokud nebliká nic, měl bych projet max. 30 km/h. Ale vzhledem k umístění přejezdu clověk nemá šanci vidět, jestli z pravé strany jede vlak, dali tam STOPku, aby člověk musel zastavit a podívat se, jestli nic nejede.
Každopádně já osobně si myslím, že dle zákona je to bohužel špatně a STOPka platí pořád:
Platí sice, že:
§ 76
(6) Světelné signály jsou nadřazeny svislým dopravním značkám upravujícím přednost.
Ale v příloze č. 9 (Světelné signály) k vyhlášce č. 294/2015 Sb. je jako S 14b uvedeno:
Přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení
Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, neplatí pro řidiče povinnost nevjíždět na železniční přejezd v případech, že je již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání.
Jediné další místo, kde se zmiňuje o blikajícím světle je tady:
Železniční přejezd
§ 28
(1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.
(2) Vozidla se před železničním přejezdem řadí za sebou v pořadí, ve kterém přijela. Nejde-li o souběžnou jízdu nebo o jízdu podle § 12 odst.2, smějí vozidla přejíždět přes železniční přejezd jen v jednom jízdním proudu.
(3) Ve vzdálenosti 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění smí řidič jet rychlostí nejvýše 30 km.h-1. Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, smí 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km.h-1. Při přejíždění železničního přejezdu nesmí řidič zbytečně prodlužovat dobu jeho přejíždění.
Podle mě blikající bílé světlo znamená to, že můžu na přejezd najet 50 km/h a i když vidím, nebo slyším vlak, tak nemusím zastavit (což je trošku divná představa). Ale na rozdíl od zeleného světla na klasickém semaforu, tady není přesně definováno, že člověk může pokračovat v jízdě, což podle mě znamená, že se na té STOPce musí zastavit pokaždé.
I když mě samotného výsledek překvapil, tak to tak asi bude. Pokud někdo najde paragraf, který podpoří opačnou hypotézu, budu jenom rád, protože i mě to přijde jako blbost...
Díval jsem se na příjezd směrem od značky STOP a napřed je normální návěstidlo se dvěma čárama, pak je návěstidlo s jednou čárou, nad kterým ale není značka o přejezdu, ale dej přednost v jízdě s dodatkovou tabulkou STOP-80 m a pak následuje STOPka těsně před přejezdem.
Podle mě byla idea tvůrce tohohle nesmyslu taková:
1.) Pokud bliká červené světlo, zastavím (logicky)
2.) Pokud bliká bílé světlo (které slouží jako kontrola funkce semaforu), je nadřazené značce STOP a můžu projet 50 km/h
3.) Pokud nebliká nic, měl bych projet max. 30 km/h. Ale vzhledem k umístění přejezdu clověk nemá šanci vidět, jestli z pravé strany jede vlak, dali tam STOPku, aby člověk musel zastavit a podívat se, jestli nic nejede.
Každopádně já osobně si myslím, že dle zákona je to bohužel špatně a STOPka platí pořád:
Platí sice, že:
§ 76
(6) Světelné signály jsou nadřazeny svislým dopravním značkám upravujícím přednost.
Ale v příloze č. 9 (Světelné signály) k vyhlášce č. 294/2015 Sb. je jako S 14b uvedeno:
Přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení
Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, neplatí pro řidiče povinnost nevjíždět na železniční přejezd v případech, že je již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání.
Jediné další místo, kde se zmiňuje o blikajícím světle je tady:
Železniční přejezd
§ 28
(1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.
(2) Vozidla se před železničním přejezdem řadí za sebou v pořadí, ve kterém přijela. Nejde-li o souběžnou jízdu nebo o jízdu podle § 12 odst.2, smějí vozidla přejíždět přes železniční přejezd jen v jednom jízdním proudu.
(3) Ve vzdálenosti 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění smí řidič jet rychlostí nejvýše 30 km.h-1. Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, smí 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km.h-1. Při přejíždění železničního přejezdu nesmí řidič zbytečně prodlužovat dobu jeho přejíždění.
Podle mě blikající bílé světlo znamená to, že můžu na přejezd najet 50 km/h a i když vidím, nebo slyším vlak, tak nemusím zastavit (což je trošku divná představa). Ale na rozdíl od zeleného světla na klasickém semaforu, tady není přesně definováno, že člověk může pokračovat v jízdě, což podle mě znamená, že se na té STOPce musí zastavit pokaždé.
I když mě samotného výsledek překvapil, tak to tak asi bude. Pokud někdo najde paragraf, který podpoří opačnou hypotézu, budu jenom rád, protože i mě to přijde jako blbost...
15:32:34
23.01.2017
23.01.2017
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Syny: Tu křižovatku taky nějak nechápu, v opačném směru je značka hlavní silnice.
07:05:19
23.01.2017
23.01.2017
Syny
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Tak nejak - dle me ta stopka ja na tu krizovatku za prejezdem. Ale vzhledem k tomu, ze to je krizovatka do tvaru T, kde dva smery maj stopky a ten treti zadnou znacku, tak tomu stejne furt nerozumim...
02:17:45
23.01.2017
23.01.2017
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Syny 20.01.17 07:37:34: Ta stopka neplatí pro přejezd, protože kdyby ano, musela by být umístěná zároveň s výstržným křížem pro železniční přejezd. To, že je před ní upozorňující dej přednost v jízdě s dodatkovou tabulkou s metry na sloupku s tabulí se vzdáleností od přejezdu na tom nic nemění = taková kombinace neexistuje, takže ty značky spolu nesouvisí.
Nicméně v těch značkách tam mají slušný bordel.
Nicméně v těch značkách tam mají slušný bordel.
14:17:44
22.01.2017
22.01.2017
Syny
Dle me to je blbost. Pokud tam jsou svetla (at s bilym nebo ne), tak na co stopka?
10:51:18
22.01.2017
22.01.2017
David29
-> Jarda...: Neplatí. Viz níže
10:20:48
22.01.2017
22.01.2017
Jarda...
-> Bukaj: a -> David29:
Zastavit na té stopce musíš pouze pokud nesvítí bílé světlo.. Pořád platí, že světelné dopravní značení je nadřazené svislému...
Zastavit na té stopce musíš pouze pokud nesvítí bílé světlo.. Pořád platí, že světelné dopravní značení je nadřazené svislému...
10:02:27
22.01.2017
22.01.2017
David29
-> Bukaj: Ale co mu to pomůže, když tam nevidím? Kdyby osekali okolí tratě, vrazili tam zrcadlo, tak by to směl mělo. Ale takhle zastavím a znova se pomalu rozjíždím - rychle to přejet prostě nejde, protože auto stojí a bliká na mě protiskluz
09:56:35
22.01.2017
22.01.2017
Bukaj
-> David29: No, právě proto, že tam do té zatáčky nevidíš, tam ta stopka je...
...ale asi nemá cenu ti to vysvětlovat, jak tě tak znám
...ale asi nemá cenu ti to vysvětlovat, jak tě tak znám
09:50:57
22.01.2017
22.01.2017
David29
-> Bukaj: Budu ji ignorovat dál, protože když tam zastavím, stejně nic nevidím - kdybys na ten streetview koukl pořádně, všiml by sis že ty koleje jsou do zatáčky. A když kouknu doprava, vidím barák co je za tratí akorát
Navíc v případě sněhu bych se tam znova už ani nerozjel
Jsou tam semafory, vlak troubí. Že by se posrali hned další dvě zabezpečení je docela nereálný
Navíc v případě sněhu bych se tam znova už ani nerozjel
Jsou tam semafory, vlak troubí. Že by se posrali hned další dvě zabezpečení je docela nereálný
09:46:48
22.01.2017
22.01.2017
Bukaj
-> David29 22.01.17 09:43:39: Tak jsi ignoroval špatně, viz pojmy "smět" (právo) a "muset" (povinnost)
09:45:34
22.01.2017
22.01.2017
Bukaj
-> David29 22.01.17 09:41:49: Jo, tohle mi připomnělo hlášku mého kamaráda - zaměstnance SŽDC:
"To, že bliká bílé světlo, neznamená, že nepojede vlak, ale jen to, že můžeš jet padesátkou..."
"To, že bliká bílé světlo, neznamená, že nepojede vlak, ale jen to, že můžeš jet padesátkou..."
09:43:39
22.01.2017
22.01.2017
David29
-> Bukaj: Aha, prosímtě neber streetview jako modlu nebo směrodatnou bibli.
Jinak ano, viděl - a proto jsem tu stopku zcela ignoroval
Jinak ano, viděl - a proto jsem tu stopku zcela ignoroval
09:43:28
22.01.2017
22.01.2017
Bukaj
Tak zde citace zákona (361/2000 Sb.):
§ 28
...
(3) ...Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, smí 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km.h-1....
...
(5) Před železničním přejezdem, u kterého je umístěna dopravní značka "Stůj, dej přednost v jízdě!", musí řidič zastavit vozidlo na takovém místě, odkud má náležitý rozhled na trať.
Tedy snad je každému jasný rozdíl mezi slovy "smí" a "musí" a jejich vzájemná hierarchie
§ 28
...
(3) ...Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, smí 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km.h-1....
...
(5) Před železničním přejezdem, u kterého je umístěna dopravní značka "Stůj, dej přednost v jízdě!", musí řidič zastavit vozidlo na takovém místě, odkud má náležitý rozhled na trať.
Tedy snad je každému jasný rozdíl mezi slovy "smí" a "musí" a jejich vzájemná hierarchie
09:41:49
22.01.2017
22.01.2017
David29
Něco jsem našel:
"Jinak můj osobní názor je ten, že u toho přejezdu co je tu u nás, nebylo bílé světlo vždy ale jen semafor s červenýma. Proto tam byla ta stopka. A když tam dali semafor i s bílým, tak dle mého zapomněli tu stopku sundat"
ale:
Povinnost zastavit je stanovena přímo zákonem. Blikajicí bílé světlo v tomto případě nemá přednost před zákonnou úpravou. Navíc neznamená "Volno", ale pravidla s ním spojují maximální rychlost, kterou lze přejezd přejet.
Odpověď: JUDr. Tomáš Beran 18. 05. 2010 v 03:44
"Jinak můj osobní názor je ten, že u toho přejezdu co je tu u nás, nebylo bílé světlo vždy ale jen semafor s červenýma. Proto tam byla ta stopka. A když tam dali semafor i s bílým, tak dle mého zapomněli tu stopku sundat"
ale:
Povinnost zastavit je stanovena přímo zákonem. Blikajicí bílé světlo v tomto případě nemá přednost před zákonnou úpravou. Navíc neznamená "Volno", ale pravidla s ním spojují maximální rychlost, kterou lze přejezd přejet.
Odpověď: JUDr. Tomáš Beran 18. 05. 2010 v 03:44
09:39:36
22.01.2017
22.01.2017
Bukaj
-> David29: Na fotkách ze Streetview je jasně vidět, že ty "boční" signalizační tabule mají jen záslepky. Ale třeba to tak je v pořádku, do drážních věcí fakt nevidím...
...má otázka je: Viděl jsi na tomto konkrétním přejezdu ta bílá světla v činnosti? Pokud ano, tak uznávám, že je to zajímavé, nicméně v tomto případě bych řekl, že stopka je nadřazena bílému světlu...
...má otázka je: Viděl jsi na tomto konkrétním přejezdu ta bílá světla v činnosti? Pokud ano, tak uznávám, že je to zajímavé, nicméně v tomto případě bych řekl, že stopka je nadřazena bílému světlu...
09:28:42
22.01.2017
22.01.2017
David29
-> Bukaj: Nechápu?
Ten přejezd má dva semafory na každý straně, normálně s bílým světlem + ze směru z Vejprnic je ta stopka.
Nevím jak jsi přišel na to, že tam na "některých" semaforech bílé světlo není.
Ten přejezd má dva semafory na každý straně, normálně s bílým světlem + ze směru z Vejprnic je ta stopka.
Nevím jak jsi přišel na to, že tam na "některých" semaforech bílé světlo není.
09:22:57
22.01.2017
22.01.2017
Bukaj
-> David29: Fakt? Zvláštní, že tedy není na všech signalizacích toho přejezdu - alespoň dle streetview je sklo jen na některých a na některých plechová krytka.
Nicméně bílé světlo neruší efekt ostatních značek - má pouze informativní charakter a jediná věc, ke které Tě opravňuje, je jet přes přejezd padesátkou, místo třicítky...
Nicméně bílé světlo neruší efekt ostatních značek - má pouze informativní charakter a jediná věc, ke které Tě opravňuje, je jet přes přejezd padesátkou, místo třicítky...
09:15:56
22.01.2017
22.01.2017
David29
-> Bukaj: Na tomhle konkrétním přejezdu bílé světlo je