skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mašinfíráci :-)
14:28:17
13.10.2025
13.10.2025

darklord
-> palinator: no ta trat je na urovni rakusko uhorska, a rychlostami (potr) aj pod nou.
12:43:03
13.10.2025
13.10.2025

palinator
-> darklord:
Na 99% fíra projel návěstidlo a vjel do postavené cesty pro rychlík z tunelu. Musel zastavit někde mezi námezníkem výhybky a jejím hrotem, podle toho jak je ta mašina trefená.
V praxi se takové případy stávají ve chvíli, kdy se na tom místě nekřižuje pravidelně (min. jeden z vlaků má zpoždění). Pak stačí přehlédnout výstrahu na vjezdovém návěstidle a jelikož je ta stanice v oblouku, fíra nevidí co svítí na odjezdu a zastavit už nedokáže.
A samozřejmě je to důsledek zoufale špatné úrovně zabezpečení, kdy trať není vybavena ani návěstním opakovačem, natož něčím skutečně účinným, jako je třeba ETCS.
Na 99% fíra projel návěstidlo a vjel do postavené cesty pro rychlík z tunelu. Musel zastavit někde mezi námezníkem výhybky a jejím hrotem, podle toho jak je ta mašina trefená.
V praxi se takové případy stávají ve chvíli, kdy se na tom místě nekřižuje pravidelně (min. jeden z vlaků má zpoždění). Pak stačí přehlédnout výstrahu na vjezdovém návěstidle a jelikož je ta stanice v oblouku, fíra nevidí co svítí na odjezdu a zastavit už nedokáže.
A samozřejmě je to důsledek zoufale špatné úrovně zabezpečení, kdy trať není vybavena ani návěstním opakovačem, natož něčím skutečně účinným, jako je třeba ETCS.
12:39:15
13.10.2025
13.10.2025

darklord
-> palinator: no to ma zqujima kto to tam posral, je tam vyhybka z dvojkolajky do jednokolajneho tunela, zjavne mali tukes na nej.
11:33:13
13.10.2025
13.10.2025

palinator
..
11:33:05
13.10.2025
13.10.2025

palinator
..
11:32:56
13.10.2025
13.10.2025

palinator
Au...
18:15:28
05.05.2025
05.05.2025

Syny
-> Sita 05.05.25 18:04:27: Njn, tecka sem, tecka tam 
-> Nwkt 05.05.25 17:37:03: A bylo to alespon v lokomotive? :)

-> Nwkt 05.05.25 17:37:03: A bylo to alespon v lokomotive? :)
18:04:27
05.05.2025
05.05.2025

Sita
-> Syny 03.05.25 13:04:16: hezka dokumentace osmdesátého letu 

17:37:03
05.05.2025
05.05.2025

Nwkt
-> Syny: Včera jsme s ní jeli 

13:04:16
03.05.2025
03.05.2025

Syny
Dneska k nám zavítal nějaký kus železa :)
10:56:50
06.01.2025
06.01.2025

palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Evidentně to ujelo někam do výluky...
Evidentně to ujelo někam do výluky...
19:08:41
03.01.2025
03.01.2025

Milan 136
-> Matthes, záškodník z TechWebu 03.01.25 18:43:22: Píše se tam, že vlak jel sám bez strojvedoucího.
18:43:22
03.01.2025
03.01.2025

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Milan 136: A to byl crashtest nebo co?
18:07:45
03.01.2025
03.01.2025

Milan 136
08:50:06
02.01.2025
02.01.2025

palinator
-> Vojťas:
Pak se můžeme na rozvoj nějaký konvenční sítě rovnou úplně vysrat.
Pak se můžeme na rozvoj nějaký konvenční sítě rovnou úplně vysrat.

09:22:18
01.01.2025
01.01.2025

Vojťas
-> palinator: to si myslim ze nikdy nebude realizovany. Ale treba prekvapi nez pujdu do duchodu 

12:36:54
31.12.2024
31.12.2024

palinator
-> Vojťas:
Jj, stačí odhad nákladů na přeložku Choceň-Ústí.
A to není VRT.
Jj, stačí odhad nákladů na přeložku Choceň-Ústí.

08:45:08
31.12.2024
31.12.2024

Vojťas
-> Jirik_Tuňák1983: myslím že ten zakopanej pes je právě v tom náskoku 50 let, respektive 40-50. Která z postkomunistickych zemi ma novou vysokorychlostní trať typu TGV? Jen se na pár místech modernizuje stávající. Že se u nás dlouhý léta nic nedělo je jasný. Ale chtít u nás ekvivalent TGV je už z geografickyho hlediska ekonomickej nesmysl. Cela VRT v dobe kdy se vlece stavba dalnic je naprosto silena. Tim nechci popirat prinos zrychleni prepravy a ulevu ostatnim tratim. Ale kromě tý dálkový přepravy lidi to nic nevyresi.
23:02:25
30.12.2024
30.12.2024

Jirik_Tuňák1983
Čumím opět na Dobrodruha s Belmondem. Je tam krásný záběr na první gen. TGV. Zajímavé, že ani po téměř padesáti letech jsme se nedostali na srovnatelnou úroveň rychlosti a komfortu.
cs.m.wikipedia.org/wiki/T GV
A tohle je asi nejlepší:
Další pozoruhodný výkon předvedla souprava TGV č. 531 dne 26. května 2001, kdy překonala vzdálenost napříč Francií z Calais do Marseille (1 067,2 km) za 3 hodiny a 29 minut, tj. průměrnou rychlostí 278,4 km/h. Na překonání 1 000 km s letmým startem tak potřebovala pouhé 3 hodiny a 9 minut, tj. dosáhla průměrnou rychlost 314,5 km/h. Rychlost na celé trase 1067,2 km je nižší, protože čas zahrnuje počáteční rozjezd a konečné brzdění. Pro srovnání: SuperCity Pendolino Českých drah jede v běžném provozu 250 km cesty z Prahy do Olomouce s jednou zastávkou 2 hodiny a 5 minut, tj. průměrnou rychlostí 120,2 km/h (stav k roku 2019).
cs.m.wikipedia.org/wiki/T GV
A tohle je asi nejlepší:
Další pozoruhodný výkon předvedla souprava TGV č. 531 dne 26. května 2001, kdy překonala vzdálenost napříč Francií z Calais do Marseille (1 067,2 km) za 3 hodiny a 29 minut, tj. průměrnou rychlostí 278,4 km/h. Na překonání 1 000 km s letmým startem tak potřebovala pouhé 3 hodiny a 9 minut, tj. dosáhla průměrnou rychlost 314,5 km/h. Rychlost na celé trase 1067,2 km je nižší, protože čas zahrnuje počáteční rozjezd a konečné brzdění. Pro srovnání: SuperCity Pendolino Českých drah jede v běžném provozu 250 km cesty z Prahy do Olomouce s jednou zastávkou 2 hodiny a 5 minut, tj. průměrnou rychlostí 120,2 km/h (stav k roku 2019).
22:03:32
24.12.2023
24.12.2023

Matthes, záškodník z TechWebu
-> ajok:
dementi, kterejm se nemuze nic stat no.

21:57:28
24.12.2023
24.12.2023

ajok
-> Jarda/felda 24.12.23 11:10:35: tezko rict, jak to maji osetrene, kdyz ono se vse oje*ava,
napr. u tvarecich stroju stacilo puvodne pro dvourucni ovladani seriove zapojeni tlacitek, jenze na jedno stacilo dat cihlu a obsluha to mohla ovladat jednou rukou a o druhou prijit, pak u typu II uz bylo, ze pri stlaceni jednoho se tim druhym spustil stroj pouze 1x a to druhe se muselo na nove spusteni znovu uvolnit a stisknout a dnes jediny povoleny typ III, doba mezi zmacknutim tlacitek nesmi presahnot 500ms, jinak se stroj nerozjede, no uz jsem videl, ze si delnik udelal pripravek, takovou listu, ze jednou rukou spinal najednou obe tlacitka, takze komu neni rady a kdo chce o tu ruku nebo alespon prsty prijit... bohuzel dost casto ohrozuji i ostatni
napr. u tvarecich stroju stacilo puvodne pro dvourucni ovladani seriove zapojeni tlacitek, jenze na jedno stacilo dat cihlu a obsluha to mohla ovladat jednou rukou a o druhou prijit, pak u typu II uz bylo, ze pri stlaceni jednoho se tim druhym spustil stroj pouze 1x a to druhe se muselo na nove spusteni znovu uvolnit a stisknout a dnes jediny povoleny typ III, doba mezi zmacknutim tlacitek nesmi presahnot 500ms, jinak se stroj nerozjede, no uz jsem videl, ze si delnik udelal pripravek, takovou listu, ze jednou rukou spinal najednou obe tlacitka, takze komu neni rady a kdo chce o tu ruku nebo alespon prsty prijit... bohuzel dost casto ohrozuji i ostatni

17:17:24
24.12.2023
24.12.2023

SO545
-> Jarda/felda 24.12.23 11:10:35: asi pre posunovanie......

11:10:35
24.12.2023
24.12.2023

Jarda/felda
-> darklord 24.12.23 10:44:18: správně ne, stejný jako nákladáky, bez vzduchu nemají odbrzdit, ale určitě tam bude nějaký manuální odbrždění
10:44:18
24.12.2023
24.12.2023

darklord
Mal som za to ze dnesne vagony bez tlaku v brzdach sa hybat nemozu a je tam nejaky override pre vynimocne pripady? Takze niekto zanedbal kontrolu?
18:11:58
23.12.2023
23.12.2023

ajok
-> michael 23.12.23 17:22:55: ze i todle se jeste dnes muze stat
takto u Krouny pamatuji asi 20 mrtvych
cs.wikipedia.org/wiki/%C5 %BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_neh oda_u_Krouny

cs.wikipedia.org/wiki/%C5 %BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_neh oda_u_Krouny
17:22:55
23.12.2023
23.12.2023

michael
10:12:08
07.10.2023
07.10.2023

Jirik_Tuňák1983
09:26:41
04.10.2023
04.10.2023

palinator
-> Syny:
Hodně záleží i na tom, jak je dlouhá vzdálenost mezi výstražníky. A co se týče stanic, záleží, jestli je ten začátek přibližovacího úseku směrem od přejezdu až za protisměrným odjezdovým návěstidlem, nebo ještě před ním. V druhém případě přejezd do výstrahy bezprostředně po postavení VC nejde. Lze také vlaku návěstit nižší, než traťovou rychlost, čímž se doba výstrahy výrazně zkrátí. Typicky v případě, kdy plná rychlost nemá dopravně žádný význam, případně jí vozidlo nedosahuje.
To je ale možné pouze na staničních přejezdech.
Hodně záleží i na tom, jak je dlouhá vzdálenost mezi výstražníky. A co se týče stanic, záleží, jestli je ten začátek přibližovacího úseku směrem od přejezdu až za protisměrným odjezdovým návěstidlem, nebo ještě před ním. V druhém případě přejezd do výstrahy bezprostředně po postavení VC nejde. Lze také vlaku návěstit nižší, než traťovou rychlost, čímž se doba výstrahy výrazně zkrátí. Typicky v případě, kdy plná rychlost nemá dopravně žádný význam, případně jí vozidlo nedosahuje.
To je ale možné pouze na staničních přejezdech.
22:15:00
03.10.2023
03.10.2023

Syny
-> Bukaj: Jak už tady padlo dřív, tak předzváněcí doba (vzdálenost) je různá dle typu trati. Takže někdě je ta vzdálenost delší a zahrne i nádraží. Ale to se tady pořád bavíme o "přibložovacím" úseku - tedy to co je před vlakem. Pochopil jsem z toho co tu padlo, že jakmile má vlak postavenou cestu, tak přejezd bliká. Ale to je jiná situace než když vlak už projede. Tam přejezd přestane blikat většinou hned po projetí posledního vagónu nějakého místa pár metrů od přejezdu (pokud smaozřejmě nepřijíždí nebo nepojede další vlak směrem k přejezdu).
U nás třeba přejezd začne blikat když je vlak ještě ve stanici, která je 750m od toho přejezdu.
U nás třeba přejezd začne blikat když je vlak ještě ve stanici, která je 750m od toho přejezdu.
22:00:20
03.10.2023
03.10.2023

Bukaj
-> Sita 03.10.23 10:21:51: Stejný je to "u nás" na přejezdu ve Vraném nad Vltavou (jednokolejná trať "Posázavského pacifiku" s vícekolejným nádražím, kde se obvykle vyhýbají soupravy).
už jsem si zvykl, že pokud přes Vrané jedu "v celou", tak pravděpodobně zůstanu pár minut stát na šraňkách.
Nádraží je na dohled od závor a pokud jede vlak a v nádraží nečeká jiná souprava v opačném směru na "střídání", tak po projetí vlaku se závory většinou zvednou. Ale často je to tak, že do nádraží přijede souprava z jednoho směru a čeká na soupravu ze směru druhého a celou tu dobu jsou šraňky dole, i když jedna nebo obě soupravy stojí na nádraží...
Nevím, jaká je minimální vzdálenost pro automatický zabezpečovací úsek přejezdu, ale asi těch pár set metrů je málo. Nicméně znám i přejezdy blíže nádraží a tam to jde...
...opačný extrém je třeba přejezd v Řevnicích - tam jsou šraňky víc dole než nahoře a nebýt objízdní trasy (podjezdu) a prastarých světelných infotabulí "závory zavřeny", tak tam ve dvou ze tří cest stojím 10 minut na přejezdu...
už jsem si zvykl, že pokud přes Vrané jedu "v celou", tak pravděpodobně zůstanu pár minut stát na šraňkách.
Nádraží je na dohled od závor a pokud jede vlak a v nádraží nečeká jiná souprava v opačném směru na "střídání", tak po projetí vlaku se závory většinou zvednou. Ale často je to tak, že do nádraží přijede souprava z jednoho směru a čeká na soupravu ze směru druhého a celou tu dobu jsou šraňky dole, i když jedna nebo obě soupravy stojí na nádraží...
Nevím, jaká je minimální vzdálenost pro automatický zabezpečovací úsek přejezdu, ale asi těch pár set metrů je málo. Nicméně znám i přejezdy blíže nádraží a tam to jde...
...opačný extrém je třeba přejezd v Řevnicích - tam jsou šraňky víc dole než nahoře a nebýt objízdní trasy (podjezdu) a prastarých světelných infotabulí "závory zavřeny", tak tam ve dvou ze tří cest stojím 10 minut na přejezdu...

18:36:55
03.10.2023
03.10.2023

Vojťas
No těžko říct co se stalo, těch možností je spousta, mohlo něco odpoutat jejich pozornost a ten vlak tam je hned. Každopádně se tam těch okolností k jejich smůle určitě sešlo víc.
16:48:32
03.10.2023
03.10.2023

StepaNoFUN
-> palinator: Nemluvil jem o koleji ve výluce. Ale dělali jsme u nádraží, kde po tý krajní koleji nejezdilo nic. A stejně jsme tam měli nařízíno, že tam musí stát jeden šmudla navíc a hlídat, jestli něco náhodou nejede. A to tam jezdily jen motoráky a skoro krokem, protože na tom nádraží zastavovali.
16:29:17
03.10.2023
03.10.2023

Vojťas
-> palinator: ale at ses jakkoliv spravenej tak za svou bezpecnost si rucis sam. To ze on se ma venovat trati je vec jina.
16:08:27
03.10.2023
03.10.2023

palinator
-> Syny:
Ona podbíječka dělá větší rachot, než ten vlak. Dokonce stačí, když vede trať zástavbou, kde je nějaká rušnější ulice a i při bezvětří slyšíš úplnou piču. V kombinaci s obloukem olemovaným protihlukovkama a rychlostí 80 a víc, moc příjemná práce. Ale my neprovádíme "práci na zařízení", jsme v jakémsi těžko řešitelném právním vákuu. Když se to dělalo kvůli probíhající kontrole v DK poctivě, z hodiny jsme dělali dohromady 10 minut.
Ona podbíječka dělá větší rachot, než ten vlak. Dokonce stačí, když vede trať zástavbou, kde je nějaká rušnější ulice a i při bezvětří slyšíš úplnou piču. V kombinaci s obloukem olemovaným protihlukovkama a rychlostí 80 a víc, moc příjemná práce. Ale my neprovádíme "práci na zařízení", jsme v jakémsi těžko řešitelném právním vákuu. Když se to dělalo kvůli probíhající kontrole v DK poctivě, z hodiny jsme dělali dohromady 10 minut.
16:00:32
03.10.2023
03.10.2023

Syny
A ti makáči mají sluchátka? Nebo jakto, že vlak neslyší? Já s malou chodím na nádraží u nás celkem často čučet na vlaky a vždy je slyšet docela dost dopředu jak už "zvoní" koleje, než vlak vůbec přijede. Taky bych čekal, že třeba fíra zatroubí, když tam vidí makáče na kolejích, ale tam tedy je předpoklad, že na tu cestu kouká, no...
15:56:59
03.10.2023
03.10.2023

palinator
-> Vojťas:
Pak je blbý když fíra čumí do mobilu... Kor ty co jezděj s Elefantama na AVV jsou na to experti. Jednou nás taky málem přejel, když se rozjížděl ze stanice.
Pak je blbý když fíra čumí do mobilu... Kor ty co jezděj s Elefantama na AVV jsou na to experti. Jednou nás taky málem přejel, když se rozjížděl ze stanice.
15:55:17
03.10.2023
03.10.2023

Vojťas
-> StepaNoFUN: Ano jeden ze skupiny je vzdy hlidka, bezpecnost je na nich. V tomhle vetru, pokud foukal ze spatne strany, si dokazu predstavit ze sto metru od lesa ze kteryho vlak vyjel o nem ani nevedeli...
15:37:50
03.10.2023
03.10.2023

palinator
-> StepaNoFUN:
Pokud je kolej ve výluce, tak se ve svém průjezdném průřezu považuje za bezpečné místo.
Pokud není, sjednávají se podmínky práce na zařízení, je tam buď stráž a nebo je pracovník zpravován o plánovaných jízdách vlaků, musí potvrdit že rozuměl hlášení, atd.
Zatim nevim, kdo co posral a co se tam mělo dít.
E: ale věř, že se to stane snáze, než se zdá
Pokud je kolej ve výluce, tak se ve svém průjezdném průřezu považuje za bezpečné místo.
Pokud není, sjednávají se podmínky práce na zařízení, je tam buď stráž a nebo je pracovník zpravován o plánovaných jízdách vlaků, musí potvrdit že rozuměl hlášení, atd.
Zatim nevim, kdo co posral a co se tam mělo dít.
E: ale věř, že se to stane snáze, než se zdá
15:15:10
03.10.2023
03.10.2023

StepaNoFUN
www.novinky.cz/clanek/kri
mi-vlak-srazil-ctyri-lidi-
40445458
Dotaz na znalé drážních předpisů - to nemusí jeden čumět, jestli něco náhodou nejede?
Nám tvrdili že i při práci v ochranným pásmu snad 20m (kuwa to je doba, co jsem ten strojničák dělal a už si howno pamatuju) od kolejí i když tam nic nejezdí tam musí bejt jeden, kterej to jen hlídá.
Dotaz na znalé drážních předpisů - to nemusí jeden čumět, jestli něco náhodou nejede?
Nám tvrdili že i při práci v ochranným pásmu snad 20m (kuwa to je doba, co jsem ten strojničák dělal a už si howno pamatuju) od kolejí i když tam nic nejezdí tam musí bejt jeden, kterej to jen hlídá.
11:09:18
03.10.2023
03.10.2023

Sita
-> palinator: diky, zkusim se na to zamerit, ale myslim, ze to zustava praveze zavreny v obou smerech.
11:01:37
03.10.2023
03.10.2023

palinator
-> Sita:
Jo já myslel že ten přejezd zůstává zavřenej i když přes něj přejede vlak a stojí v zastávce.. na mapě jde vidět počítací bod ještě před hranou nástupiště, takže po uvolnění toho úseku by měly jít závory normálně nahoru.
Z opačného směru je to ale v pořádku, že je přejezd zavřený. V trati jsou přejezdy spouštěny přítomností vlaku v přibližovacím úseku, běžnou obsluhou to nikdo neovlivní. Ve stanicích (neplést se zastávkou na širé trati jako je tato) lze mít otevřený přejezd před vlakem, pokud jeho krycí návěstidlo je na Stůj. Nicméně v takovémto případě to pro krátké zastavení také nemá smysl. Dispečer, který by od tohoto návěstidla stavěl cestu, nemůže vědět, jak dlouho trvá nástup/výstup cestujících, dokonce ani neví, jestli vlak pořád jede nebo už stojí v zastávce. Přejezdy na pager se u nás moc nevyskytují a byla by to krajně nebezpečná věc.
Je nutné taky zohlednit dobu, která trvá od požadavku na zavření přejezdu kvůli vyklizovacím dobám, apod. To dost zdržuje.
Jo já myslel že ten přejezd zůstává zavřenej i když přes něj přejede vlak a stojí v zastávce.. na mapě jde vidět počítací bod ještě před hranou nástupiště, takže po uvolnění toho úseku by měly jít závory normálně nahoru.
Z opačného směru je to ale v pořádku, že je přejezd zavřený. V trati jsou přejezdy spouštěny přítomností vlaku v přibližovacím úseku, běžnou obsluhou to nikdo neovlivní. Ve stanicích (neplést se zastávkou na širé trati jako je tato) lze mít otevřený přejezd před vlakem, pokud jeho krycí návěstidlo je na Stůj. Nicméně v takovémto případě to pro krátké zastavení také nemá smysl. Dispečer, který by od tohoto návěstidla stavěl cestu, nemůže vědět, jak dlouho trvá nástup/výstup cestujících, dokonce ani neví, jestli vlak pořád jede nebo už stojí v zastávce. Přejezdy na pager se u nás moc nevyskytují a byla by to krajně nebezpečná věc.
Je nutné taky zohlednit dobu, která trvá od požadavku na zavření přejezdu kvůli vyklizovacím dobám, apod. To dost zdržuje.
10:34:11
03.10.2023
03.10.2023

Jirik_Tuňák1983
-> Sita 03.10.23 09:50:33: Hezky popsané. Ten zvláštní mrtvolný a těžkopádný pocit. Co se týká individuí, těch máme plnou Plzeň a nádraží taky. Teď se naštěstí rekonstruuje, takže nemají tolik prostoru. Ten zvláštní dojem a jsou to jen střípky, moc nevylepší ani např. skákání po panelech v kolejišti na nádraží v Nepomuku a poté šplhání z nezvýšeného nástupiště do vagónů. Ale jak říkám, pro děti je to dobrodružství a pro nás možnost se pustit volantu.
Co se týká open space, jsem za něj raději. Bacily se rozptýlí a pokud si chcete někam něco dát, nejste omezeni půdorysem kupé.
Naposledy jsem pod sedačku strčil i složenou trekingovou tříkolku (kočárek) s velkými koly.
Co se týká open space, jsem za něj raději. Bacily se rozptýlí a pokud si chcete někam něco dát, nejste omezeni půdorysem kupé.
Naposledy jsem pod sedačku strčil i složenou trekingovou tříkolku (kočárek) s velkými koly.

10:21:51
03.10.2023
03.10.2023

Sita
-> palinator 02.10.23 20:09:32: jedna se o prejezd P1576 - Vrábče en.mapy.cz/zakladni?sourc
e=tra...
Kdybys mel cas, zkus se mrknout, nepotrebuju to nijak hrotit, dnes uz tolik nejezdim, ale zajimalo by me jestli to technicky jde bezpecne udelat nebo ne, aby kdyz je vlak v zastavce mohly auta jezdit a az nez se uvede do pohybu se prejezd zavrel.
Kdybys mel cas, zkus se mrknout, nepotrebuju to nijak hrotit, dnes uz tolik nejezdim, ale zajimalo by me jestli to technicky jde bezpecne udelat nebo ne, aby kdyz je vlak v zastavce mohly auta jezdit a az nez se uvede do pohybu se prejezd zavrel.
09:50:33
03.10.2023
03.10.2023

Sita
ja mam za sebou 8 let jezdeni CB-Plzen do skoly. Kdo zna tenhle smer, vi, ze vzdy byl a dodnes je "vlakovej". I kdyz jsem pak mel uz auto, vzdy jsem radsi jel vlakem, protoze se tam dalo delat a taky ta silnice mezi CB a Plzni byla (a dodnes je) dost o hubu:D Moc me nebavilo zit na koleji, takze jsem dost casto jezdil i denne sem tam. Z prvnich brigad jsem si koupil notebook (tehdy jeste rakouskej Gericom :), kterej vydrzel presne 2hod, takze jsem si ve vlaku udelal skolu a doma uz jsem se k tomu nemusel nutit.
Vic mi vyhovuje styl "autobus" nez kupatka a taky jsem se snazil jezdit s pracujicima, tj. v 5 rano a 4 odpoledne. Za trest bylo jezdit s tema, co se jedou nekam bavit (hokej, fotbal, vylety a jina "kultura"), na to jsou kupatka peklo. Dnes uz jezdim jen Prahu a tady mezi nasi vesnici a Budejcema a rozhodne radsi mam autobusy. Do Prahy beru nejradsi RJ (Student Agency:), protoze proste k silnicim mam daleko lepsi vztah nez ke kolejim. Vlaky mi vubec nevadi a jsem rad, ze kupatka mizi (aspon co tak vidim), ale cela ta drazni atmosfera na me nepusobi dobre, cely je to takovy mrtvolny, tezkopadny, nadrazni budovy zdemolovany a i kdyz se opravi tak jsou plny divnejch individui na ktery nemam naladu... :D
Vic mi vyhovuje styl "autobus" nez kupatka a taky jsem se snazil jezdit s pracujicima, tj. v 5 rano a 4 odpoledne. Za trest bylo jezdit s tema, co se jedou nekam bavit (hokej, fotbal, vylety a jina "kultura"), na to jsou kupatka peklo. Dnes uz jezdim jen Prahu a tady mezi nasi vesnici a Budejcema a rozhodne radsi mam autobusy. Do Prahy beru nejradsi RJ (Student Agency:), protoze proste k silnicim mam daleko lepsi vztah nez ke kolejim. Vlaky mi vubec nevadi a jsem rad, ze kupatka mizi (aspon co tak vidim), ale cela ta drazni atmosfera na me nepusobi dobre, cely je to takovy mrtvolny, tezkopadny, nadrazni budovy zdemolovany a i kdyz se opravi tak jsou plny divnejch individui na ktery nemam naladu... :D
09:08:02
03.10.2023
03.10.2023

dragon_cb_cz
-> Bukaj 03.10.23 08:45:42: Tak ale co si budeme povídat, ty jsi co se týká přepravních preferencí všechno jen ne normální
Ty starý vlaky určitě měly něco do sebe, ale většina lidí třeba tu klimu ocení daleko víc, než hraní na kytaru na plošině (nic proti němu).
Ale pořád je tohle všechno nadstavba, základ je, že to musí jezdit co nejčastěji a nejspolehlivěji. A za mě teda ještě aby to nebyl totální humus. Když by byl čistý a funkční žabotlam, tak ho zvládnu taky (byť v létě by mi ta klima chyběla)... ale -> palinator: ti vysvětlí, že "není kapacitní". Což je v Praze trochu problém.

Ale pořád je tohle všechno nadstavba, základ je, že to musí jezdit co nejčastěji a nejspolehlivěji. A za mě teda ještě aby to nebyl totální humus. Když by byl čistý a funkční žabotlam, tak ho zvládnu taky (byť v létě by mi ta klima chyběla)... ale -> palinator: ti vysvětlí, že "není kapacitní". Což je v Praze trochu problém.
09:00:34
03.10.2023
03.10.2023

palinator
-> Bukaj:
Já teda když si můžu vybrat jestli jet s koženkou a umakartem, tak si radši sednu do toho zmrzlého plyše open-space.
Na drtivé většině spojů si navíc moderní nebo modernizovaný vůz s kupé můžeš vybrat.
Jinak fascinovalo mě, že když teď v Královehradeckým kraji oznámili, že skončily poslední motoráky 810, na který lidi několik desetiletí nadávali, protože ten komfort, hluk, vibrace a vedro je v tom fakt příšerný, tak najednou všichni nadávali jaké jsou nové vlaky hrůza a že 810 byla nejlepší. Akorát že vůbec.
Já teda když si můžu vybrat jestli jet s koženkou a umakartem, tak si radši sednu do toho zmrzlého plyše open-space.

Jinak fascinovalo mě, že když teď v Královehradeckým kraji oznámili, že skončily poslední motoráky 810, na který lidi několik desetiletí nadávali, protože ten komfort, hluk, vibrace a vedro je v tom fakt příšerný, tak najednou všichni nadávali jaké jsou nové vlaky hrůza a že 810 byla nejlepší. Akorát že vůbec.
08:45:42
03.10.2023
03.10.2023

Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 02.10.23 21:45:11: Houbeles - lidi jezdí vlakem, protože chtějí nebo musí (do práce, studenti, důchodci,...), totéž platí o ostatních způsobech přepravy. Na vizuál hledí tam výletníci na historických parních jízdách.
Jsou lidi, pro které vlak není - ne proto, že by byl zastaralý nebo špinavý - prostě nesplňuje potřeby.
Vlakem jsem rád jezdil do přelomu tisíciletí - třeba na vandry apod. - na větších tratích kupátkové vozy a na lokálních motoráčky, případně k tátovi do Libčic panťákem ("žabotlam") - vše sice staré, ale v celkem slušném stavu, snadno udržovatelné (koženka, kov, umakart, sklo, guma, stopové množství plastu).
Pak se začaly objevovat "modernější" nové nebo zgenerálkované vagony a už to nebylo ono - místo kupátek sedačky jako v autobuse ("open space"), okna, která nejdou otevřít (jen vyklopit na ventilačku horní část nebo vůbec), klimatizované vagony, ve kterých se mi dělá blbě a je v nich zima i v létě, místo plošiny vzadu v motoráčku, kde se zpívalo s kytarou, sedačky nebo kabina "obousměrných" vozů, místo omyvatelné koženky, kovu a umakartu plyšové (věčně zahumusené) potahy, měkký plast s hrubou strukturou a laminátové panely, často poškrábané, s rozmazanými stopami po čištění malůvek atd...
Dneska už vlakem prakticky necestuju - není důvod. Myslím, že naposledy jsem ve vlaku seděl v USA v září 2016 - a i tam vyjde na cestu přes několik států finančně lépe autobus (až na ty noční přestupy
) - 800 km jsem tam jel busem za 4 dolary plus 2 USD za místenku 
Jsou lidi, pro které vlak není - ne proto, že by byl zastaralý nebo špinavý - prostě nesplňuje potřeby.
Vlakem jsem rád jezdil do přelomu tisíciletí - třeba na vandry apod. - na větších tratích kupátkové vozy a na lokálních motoráčky, případně k tátovi do Libčic panťákem ("žabotlam") - vše sice staré, ale v celkem slušném stavu, snadno udržovatelné (koženka, kov, umakart, sklo, guma, stopové množství plastu).
Pak se začaly objevovat "modernější" nové nebo zgenerálkované vagony a už to nebylo ono - místo kupátek sedačky jako v autobuse ("open space"), okna, která nejdou otevřít (jen vyklopit na ventilačku horní část nebo vůbec), klimatizované vagony, ve kterých se mi dělá blbě a je v nich zima i v létě, místo plošiny vzadu v motoráčku, kde se zpívalo s kytarou, sedačky nebo kabina "obousměrných" vozů, místo omyvatelné koženky, kovu a umakartu plyšové (věčně zahumusené) potahy, měkký plast s hrubou strukturou a laminátové panely, často poškrábané, s rozmazanými stopami po čištění malůvek atd...
Dneska už vlakem prakticky necestuju - není důvod. Myslím, že naposledy jsem ve vlaku seděl v USA v září 2016 - a i tam vyjde na cestu přes několik států finančně lépe autobus (až na ty noční přestupy


22:55:10
02.10.2023
02.10.2023

gim
-> saskyn2: mám chalupu na druhý straně dálnice a o kus dál. Autem 45m, kombo bus do MB, pak vlak je cca na hodinu a půl. Čistě vlakem to je na 2h a víc, dle přestupu. Plus metro. Ale taky si to občas dám, je to v PIDu za 70kč.
Edit. Dojel bych za podobný čas v tuto hodinu.
Edit. Dojel bych za podobný čas v tuto hodinu.
22:53:52
02.10.2023
02.10.2023

Syny
-> saskyn2 02.10.23 22:38:29: Jo tak to pak dojedeš všude, to je fakt 

22:51:59
02.10.2023
02.10.2023

saskyn2
-> gim: Však jak píšu teď chci jet. A teď prostě nic rozumne nejede. A je v tom i cesta z Lustenic do Rejšic. Jinak přes den by se to asi dalo cca za pouhé 3h.