-> Sita 03.10.23 10:21:51: Stejný je to "u nás" na přejezdu ve Vraném nad Vltavou (jednokolejná trať "Posázavského pacifiku" s vícekolejným nádražím, kde se obvykle vyhýbají soupravy).
už jsem si zvykl, že pokud přes Vrané jedu "v celou", tak pravděpodobně zůstanu pár minut stát na šraňkách.
Nádraží je na dohled od závor a pokud jede vlak a v nádraží nečeká jiná souprava v opačném směru na "střídání", tak po projetí vlaku se závory většinou zvednou. Ale často je to tak, že do nádraží přijede souprava z jednoho směru a čeká na soupravu ze směru druhého a celou tu dobu jsou šraňky dole, i když jedna nebo obě soupravy stojí na nádraží...
Nevím, jaká je minimální vzdálenost pro automatický zabezpečovací úsek přejezdu, ale asi těch pár set metrů je málo. Nicméně znám i přejezdy blíže nádraží a tam to jde...
...opačný extrém je třeba přejezd v Řevnicích - tam jsou šraňky víc dole než nahoře a nebýt objízdní trasy (podjezdu) a prastarých světelných infotabulí "závory zavřeny", tak tam ve dvou ze tří cest stojím 10 minut na přejezdu...
