1,6 Tdi

prohledat
158 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 04.04.2011 do 21.12.2014, založil/a palinator
řadit dle data
01:07:18
25.03.2012
Jumbo
-> palinator: jako odrodilec na benzínových motorech mi právě to sedí víc. Ale to je pak věc každého, komu co sedí...
00:55:33
25.03.2012
palinator
-> Jumbo:

Jako ten CR větší rozsah otáček má, ale je třeba ve městě pocitově línější, protože pod 2000 s ním není až taková řeč.
22:51:15
24.03.2012
Jumbo
-> palinator: Nemyslel jsme to jako novinku, jen mě zarazilo, že zrovna ty otáčky bereš jako negativum, když jsou dané konstrukcí motoru. Mě osobně to spíš přijde jako pozitivum, kompenzuje mi to nedostatek otáček u běžného TDi a hlavně mi nepřipadá, že bych ten motor nad 2500 trápil...
13:24:12
24.03.2012
vhml
-> palinator: 77kW a je to opravdu dost točivej
13:19:50
24.03.2012
palinator
-> vhml:

Co v tom je za motor?
13:17:48
24.03.2012
palinator
-> Jumbo:

Hujer, metelesku blesku.3

Common-rail bych jinou konstrukcí nenazýval, pořád je to jen o vstřikování a jiné hlavě. Spodek motoru zůstává stejný. Ale máš pravdu, že starý rotačky a PD jsou položeny do nižších otáček, než common-raily, bylo tomu tak vždycky. Obecně obzvlášť jednotky od VW byly vždy "nízkootáčkové" .
12:53:13
24.03.2012
Jumbo
-> palinator: Nevím, jestli o tom víš, ale nové 1.6 TDI už jsou vlastně Common Rail, takže je jasný rozdíl oproti klasickému TDI. Z mojí zkušenosti z hodně různýma autama vím, že klasické VW TDI mají pracovní otáčky tak o 500 níž, než většina Common Rail dieselů. Ve firmě teď máme novou ix20 s 1,4 CRDi, 66kW a motor je naprosto úžasný, ale musí se točit. Při svižné jízdě není problém 3000 - 3500 otáček a sám pan šéf s ním už motal i víc než 4000 a vůbec mu to nevadilo, spíš naopak... Sám vím, že u klasického TDi mám nad 2500 otáček pocit, že motoru ubližuju, ale u CR dieselu jsme to nikdy neměl. Je to jiná konstrukce motoru, proto je taky jiná charakteristika. Ale já bych to jako vadu neviděl...
12:28:50
24.03.2012
vhml
Tenhle tejden jsem nabrouzdal dalších 1000km se služebním růmstrem, tam za spotřebu 5,4, všechno dálnice, kolem 120, měl jsem čas. Zpátky 160-195 ( je možný že to má na 195 omezovač? nějak se to rozškytalo a dál prostě nešlo) za 6,5. Celkově palubák ukázal 6,0, ale dle tankování mi to vyšlo na 6,3...
20:53:02
12.11.2011
palinator
Dneska jsem zas hejbal s tou novou Fabií a pořád ty brzdy jsou takový podivný. Teď jsem přišel na to, že když párkrát při nastartovaným motoru zašlapu na brzdu, tak pedál ztuhne a pomalu se propadá. Celkově ten pedál chodí divně, jakoby váznul, oproti jinejm autům má odzačátku mírnej odpor a po puštění jde pomaleji zpět. Jak je to vlastně s těma vývěvama? Jsou všude stejné nebo u každýho motoru je jiná?
16:32:56
14.09.2011
suri
-> Tuner#2: o tom som nepočul kedže tu sa také ani nepredalo , a všeobecne nevie nikto nič lebo toho nieto , bohvie ako to je ... podľa mňa to je čo sa týka konštručkne zaujímavý motor
00:07:58
14.09.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jarda/felda 13.09.11 23:48:52: Bohužel víc nevím, dotyčný neprozradil o 3,6 víc 8
23:48:52
13.09.2011
Jarda/felda
-> Tuner#2: nebyla to ta kauza s termostatama ? 1
23:47:04
13.09.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Alenka 13.09.11 22:03:17: Co je zásadně jiného na té 1,4 180HP?



-> suri 13.09.11 22:03:56: Údajně problém jednoho dodavatele, celá série co jsem slyšel, ale dotyčný nechtěl/nesměl říct víc.
22:03:56
13.09.2011
suri
-> Alenka: a o 3,6 sú aké infá a poruchy?
22:03:17
13.09.2011
Alenka
-> palinator: vsechny downsizovane motory VW jsou shit, zes' to nevidel. Vazme si poruchovych 2.0 TDI PD, 2.0 TFSI a 3.6V6, protoze ty 1.2, 1.4 ( snad krome 180k), 1.6 a 1.8 na tom casem budou jeste mnohem hur nez tyhle dnes zatracovane motory.
21:46:29
13.09.2011
palinator
-> Alenka:

Tak to je pěknej shit.
21:39:33
13.09.2011
Alenka
-> palinator: nejsou. Staci chip a klidne se ti na te 1.6 ohne ojnice. Dokonce to nema ani bronzovy futra na pistni cep jako stare 1Z motory, takze tady bych se o zadne upravy nepokousel, neb je to na hranici moznosti uz v seriovem stavu.
20:50:18
13.09.2011
palinator
Ein Dotaz.

Jsou nějaké "hardwarové" modifikace motorů 1,6 TDI ve svých různých výkonových variantách typu turba, IC, vstřiky?
22:57:05
28.08.2011
palinator
-> Milan 136:

1) Jel jsem ve strejcově Octě II 1,9 TDI-PD "05 s 120 tkm na hrbu a nechalo se s tím klidnou rychlostí jet ve městě od 1200 otáček. V této Fabii i v Octě 1,6 TDI to jde mnohem hůř. Možná, že to má delší kvalty, nevím, ale určitě PeDečka byla schopnější. Spotřebu zatím nejsem schopen zhodnotit. Je to teprv v záběhu, první kilometry měly průměr okolo 6 litrů, pak to pomalu klesalo. Teď to má najeto 700 km a extra economy run jsem s tím jel za 3,6 po rovině, v globále za 4,0 po 2km kopci. Limit spotřeby má firma u tohohle auta psanej 5,2, čemuž moc nevěřim, že by se dalo snadno dodržet. Na rozdíl od přechozí 1,4 16v, kde limit 8,6 l/100 prakticky nešel překročit, tady to asi takovej problém nebude. Klidný chod, který se mi v porovnání s HDi tak klidný nezdá (uvidíme po záběhu), mě osobně nepřipadá nějakou výhodou - zvuk PeDečky mi naprosto nevadil, co se projevu týče, kopanec ve výkonu poblíž 1700 je u TDIček snad všude stejný - u PD možná o trochu větší.

2) Nekritizuji přesnost řazení, jen srovnávám s jedničkovou 1,4 16v. V té to šlo snáze, s kratší drahou, zcela hladce. Vím, jak vypadá řazení v Peugeotech (mám zkušenost ze 307 a 106)



add 1) V tomto bodě jsi mi asi neodporoval (zle jsem to prve pochopil), ale mazat to nebudu.
19:52:38
28.08.2011
Milan 136
-> palinator: se spoustou věcí souhlasím, jako je chybějící teploměr, nesmyslnej ukazatel doporučení řazení, kterej chce podtáčet motor atd. a ta 55 je opravdu lemra. Lidi co to dostali po 1.4 tdi jsou neštastný. ale máme ještě 66 a 77kW-s tím fabia letí pěkně. jinak v tý octavii je to v porovnání s PD, který šlo od nuly za plynem líný. Ale už jsem v tom nějaký km najezdil a super. Musíš si na to zvyknout. hlavně ta spotřeba a klidný chod.

Ale kritizovat přesnost řazení u fabie chce velkou odvahu4

to jsi ještě nejel v nový 207 či 308
15:19:14
28.08.2011
palinator
-> Milan 136:

Co se Ti zdá přehnané?
20:29:46
26.08.2011
Milan 136
-> palinator 25.08.11 21:37:20: Ale ale nepřeháněj
21:57:26
25.08.2011
alpin
-> palinator: koncern nemusím ale názor mám rovnaký , nové auto by som nekúpil , už len kvôli ekoešusom ktoré sa budú určite srať a dôvodov je samozrejme viac
21:54:38
25.08.2011
palinator
-> alpin:

Neřikám, že ne. Já bych si nový auto nekoupil, jedině kdybych nevěděl co s penězma. Pro mě je na trhu spousta lepších ojetin, byť preferuji koncern. Dokud budou jezdit a budou se nechat rozumně provozovat, nevidim důvod, proč bych se jich neměl držet a místo nich preferovat ekoteroristický sráče.
21:54:16
25.08.2011
alpin
-> Dušan: ja viem ,možno by sa dalo zrovnať sandero , ale za popremýšlanie to stojí
21:53:21
25.08.2011
Dušan
-> alpin: ale takovy auto se s fabii vubec srovnavat neda.
21:50:51
25.08.2011
alpin
-> palinator: za tie prachy máš logana 1,5 dci vo výbave , nevravím že je to lepšie auto....
21:50:02
25.08.2011
palinator
-> alpin:

Ale za tyhle prachy to nikde nekoupíš.. taky to je služebák.
21:49:19
25.08.2011
alpin
-> palinator: stále mi to príde predražené
21:48:04
25.08.2011
palinator
-> alpin:

305 tis Kč a nějaký drobný.. s příplatkovou klimou.
21:41:08
25.08.2011
alpin
-> palinator: povedz cenu modelu
21:37:20
25.08.2011
palinator
Tak dneska jsem udělal testovací jízdu poněkud novotou vonící (viz kolik má najeto vaše auto) Fábií Combi 1,6 TDI (55 kW) ve výbavě Ambiente. Trochu zde jako OT napíšu osobní dojmy z tohoto vozu. Ale nejdřív k motoru:

Je to odspodu stejná lemra, jako 77 kW verze, kterou jsem měl tu čest ozkoušet v Octavii. Jde aspoň o ten pocit, kdy od volnoběhu po 1500 otáček se neděje vůbec nic a pak slyšitelně zafouká turbo, narůstá zrychlení až do 2000, dále už je to takové furt stejné - zkrátka je to diesel. 1,9 TDI oproti tomuto táhne vážně od volnoběhu. Oproti Octě je spojka méně ostrá, i když i tady je především proti jedničkové Fabii ostrá až až. Co se mi nelíbí, že motor na volnoběh nejde vytočit nad 2500.. prostě je tam softwarová zarážka.. dobrý možná pro ženskou, pro chlapa vysírací - nemám rád nějaký omezení. Co oceňuju, je rychlá elektronika - v řízení motoru nejsou žádné prodlevy, když sešlápnu plyn, motor hned zabere, když pustim plyn, hned vypne naftu. Žádná hranice 1500 otáček, pod kterou motor začne přidávat palivo jako u Vectry nebo nějaké občasné zmatené chování. Řazení se mi zdá méně přesné a celkově horší, než u jedničky - docela šokující je menší či větší spočítání zubů při řazení zpátečky - musí se čekat hodně dlouho. Rychlosti jsou dost dlouhé, řazení "předpovídá" ten nesmysl u palubního počítače.

K autu samotnému: vysloveně mi vadí absence teploměru chladící kapaliny. To že je ukazatel paliva digitální, by mi ani nevadilo, i když to nemusim, ale teplotu bych každopádně vidět chtěl. Mít tuhle výbavu až u Elegance? Super... Páčky palubního počítače jsou křivého designu a najít tam ovládací tlačítka je na chvilku hmatání, oproti jedničce, kde se nešlo netrefit. Brzdy jsou zatím spíše slabší, musí si sednout, ale nějak divně vázne brzda v tom smyslu, že když jí pustím, účinek pomine až se zpožděním. Zabouchnutí 5. dveří nějak divně zarachotí, jakoby se špatně zavřely, ale jsou zavřeny správně. To je ale jen detail. Uvidíme, jak to bude fungovat. V tomto směru jsem k tomu autu docela skeptický, ale my to platit nebudem, tak co.1
21:05:43
19.04.2011
Honza M
pokud jezdíš že jako musíš. Například každý den do práce tak prostě něco ušetříš tak jako tak...
20:40:41
19.04.2011
Nwkt
-> Honza M: No to je tak, čim menší spotřeba, tak tim víc jezdíš 3 takže to nakonec finančně vyjde nastejno 3
20:39:46
19.04.2011
Honza M
pojistku bych u 1,9TDI vůbec neřešil. Myslím že já platím do 3tis. Sice je to více než za 120tku ale zase se to vrátí na spotřebě...
17:13:53
19.04.2011
Crestik
-> Luky.: omg...pojistku od flotilového poskytovatele, né že naběhneš do pojišťovny a řekneš, že máš 2 auta a chceš flotilu. Taková flotila od CPP je PMBS atd, takže si to chce něco zjistit.

Na forech je tři prdele různých poskytovatelů těchhle flotil...osobně platím za 2,5l necelých 2600Kč a 500 za okna. Když jsem byl u PMBS, tak jsem měl jednu událost, a vše vyřešeno bez problému.

To že je někdo línej, a za 120tku platí 3-4tis je jeho problém.
15:02:22
19.04.2011
saskyn2
No v Prahe je ten rozdíl v povinku téměř dvojnásobný, za 2200 pojistit 1.9 ve větším městě je téměř nemožné, platím snad 3500 za 2.0, ale jsem nad 30 let a max bonus. Ale já bych si taky raději ten rozdíl doplatil, než 1.4TDI, ten zvuk je prostě něco co bych asi těžko rozdejchával, navíc je to prostě lepší svezení(myslim výkon) i když člověk si na to zvykne a pak už to nepříde.

Edit: Samozřejmě když někdo dělá v pojištovně tak má ty ceny trochu jinde než my normální smrtelníci:-)
upraveno 1x, naposled 19.04.2011 15:09:25
14:09:55
19.04.2011
krup
( jen vsuvka, rozdíl pov. u 1,4tdi a 1,9tdi fabie bude dejme tomu 1100 - stojí 90 českých / měsíc za lepší chování a charakter? - přihlédněme k faktu, že spotřeba je stejná .. )
upraveno 1x, naposled 19.04.2011 14:33:37
13:29:44
19.04.2011
Don Carlos
Z praxe je vyzkoušeno, že 1,9 jezdí levněji než 1,4. A hlavně člověk nemusí myslet na spotřebu. Nehledě na to, že motor nepozná, jestli jede člověk sám, nebo s plným autem. Argument s pojistkou je totální blbost. Dneska se pojišťovny bijí o zákazníka. A co se týká spolehlivosti, tak je 1,9 spolehlivější. Ale to by nám snad mohl říct někdo ze servisáků.
13:18:15
19.04.2011
Rooney - zrušená registrace
-> afro100: tak 2200kč/rok, to je už pěkná cena4, do toho bych šel

-> palinator: ještě to promyslím no 5
13:12:37
19.04.2011
palinator
-> Rooney:

Šel bych asi do 1,9 TDI, 1,4 TDI mi sice nevadí svým zvukem, ale někdo pochyboval o tom, zda dokáže být úspornější, než 1,4 - dokazováno spritmonitorem.

Na služebáku známému nedávno praskla hadice od turba na 1,4 TDI 51 kW, ale to se nedá považovat za nějakou strašnou závadu.
13:02:23
19.04.2011
afro100
-> Rooney 19.04.11 10:19:42: 406 v 1,9 TD - 2200,- Kč/rok ... moc ? :)
12:05:31
19.04.2011
Rooney - zrušená registrace
U-Geen 19.04.11 11:55:12 napsal:

→ Rooney: platim za 2.5 litr cca 3800 rocne, je to

moc? :)
No na ten obsah, to je hodně slušná pojistka 1
12:02:49
19.04.2011
VeTeV
-> Nwkt: no hele, kde ty doby jsou - dneska leda tak sleva na kabelovku a internet 70% - ale bohuzel nemam jedinou lokalitu, kde bych to vyuzil 8



jinak bejvalej kolega ten trihrnek mel od novoty - v dobe kdy jsem s nim mluvil mel najeto pres 50 tis - behalo to paradne, jen zvuk silenej... dokonce v tom palil naftu z JZD apod. destinaci - v lete s tim pravidelne jezdil do SPanelska se spotrebou kolem 5-6 l/100... jedine negativum je proste ten zvuk
upraveno 2x, naposled 19.04.2011 12:05:45
12:01:29
19.04.2011
Nwkt
-> VeTeV: Jj, jenže to tam přijde obr s nakousanou mrkví v ruce a ještě služebním vchodem, tak se bába lekne a dá ti to nejlevněší co má 3
12:00:19
19.04.2011
VeTeV
-> Nwkt: portoze ja mam pojisteno u jedne z nejdrazsich pojistoven v CR jsi chtel rici? 2
11:59:23
19.04.2011
Nwkt
-> VeTeV: Protože ty 3
11:58:41
19.04.2011
VeTeV
-> Nwkt: treba jako ja - mam na 1,8 za 2400 /rok v Praze a to nemam ani plnej bonus.... jsem po havarce na 35% 3
upraveno 1x, naposled 19.04.2011 11:59:24
11:56:04
19.04.2011
Nwkt
-> U-Geen: No já za 1,9 4000 1 asi se odstěhuju někam na vesnici 3
11:55:12
19.04.2011
U-Geen
-> Rooney: platim za 2.5 litr cca 3800 rocne, je to moc? :)
Extreme Tyres