skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
1,6 Tdi
-> Luky.: Oni ty palubáky neměří zas tak přesně a záleží na co to používáš, na dálnici určitě bude chálovat mín 1.9, ve městě spíš ta 1.4.
-> saskyn2: jasně no, ten zvuk 3hrnku je nic moc
Jestli seženu, nějaké "levné" pojištění na tu 1.9, tak bych ji bral

Jestli seženu, nějaké "levné" pojištění na tu 1.9, tak bych ji bral
-> saskyn2: spotřebu menší než 1,9? Já mam teda s Fabií RS menší spotřebu než s Roomsterem osazeným tímhle dieselovým polovičním šestiválcem...
-> Rooney: Do fábie se rotačka nikdy nedávala, jinak jestli ti nevadí zvuk 1.4TDI tak do ní běž, ale já bych raději šel do 1.9 TDI, kvůli výkonu a hlavně kvůli zvuku motoru, navíc ten tříhrnek se tak klepe že ani nemůžeš dát plný silembloky přední nápravy aby ti to netřáslo celým autem, jinak spotřebu to má hezkou a ani o žádných častých závadách nevím.
-> Crestik: tak na rapida platím cca 1200, a za tu 1.9 bych platil kolik? přes 3tis určitě si myslím, a to je pro mě dost podstatný rozdíl 

-> Crestik: flotila je taková urban legend, zapomeň na ni
Ta jde pouze na IČO a vyplatí se až tak kolem 5 aut, a to ještě kdoví jestli
(zdroj: pani v ČPP někdy koncem února)

Ta jde pouze na IČO a vyplatí se až tak kolem 5 aut, a to ještě kdoví jestli
(zdroj: pani v ČPP někdy koncem února)
-> Rooney: při dnešních cenách pojistek, flotil apod je argument o povinném ručení uplně mimo mísu.

-> saskyn2: podle čeho poznám, že to má rotační čerpadlo?
..a co říkáte na koncernovou 1.4TDi?
Nedávno sem jezdil s fabkou s tímhle motorem a nebylo to až tak špatné, tedy až na ten zvuk tříválce.
V dohledné době chci kupovat fábku I po fejsliftu, a začínám o tomhle uvažovat.
Nejlepší by byla 1.9TDi, ale zase ta pojistka no
Nedávno sem jezdil s fabkou s tímhle motorem a nebylo to až tak špatné, tedy až na ten zvuk tříválce.
V dohledné době chci kupovat fábku I po fejsliftu, a začínám o tomhle uvažovat.
Nejlepší by byla 1.9TDi, ale zase ta pojistka no

-> Milan 136: a pritom aké máme vysoko čistotné autá tak je emisíí viac a viac lebo počet áut rastie
-> Milan 136:
Spíš bych řek, jak moc životní prostředí auta za x set let poškodí, vzhledem k velikosti Země a jejich procesů.
Spíš bych řek, jak moc životní prostředí auta za x set let poškodí, vzhledem k velikosti Země a jejich procesů.
Přesně tak. Kvůli emisním limitům se z těch aut stávají poruchový keply. Ale kolik škodlivin udělají dopravní letadla a nákladní lodě nikdo neřeší
-> Gryzly: U tohohle je velký problém ucpané sítko v kanálku mazání turba, kamarádovi takhle odešlo turbo tak nahodil repas, po dvou dnech zase zadřený, pak už pochopil že chyba bude ještě někde jinde. Jinak s tímto zkušenost nemám.
-> Gryzly:
To se sere.
-> saskyn2:
Pojebaný emisní limity. Stejně každej více technicky přemýšlející člověk kraviny typu DPF, EGR a nesmyslnou sériovou mapu vyhodí a nahradí něčím tak akorát.
To se sere.
-> saskyn2:
Pojebaný emisní limity. Stejně každej více technicky přemýšlející člověk kraviny typu DPF, EGR a nesmyslnou sériovou mapu vyhodí a nahradí něčím tak akorát.
Brácha dnes koupil todle: sauto.cz/detail-inzeratu/
.../8746647
-> palinator: Pravda pravdoucí, rotačka je nesmrtelná, nebýt emisních limitů tak věřim že by řechtala v novejch autech doted, jezdí to na klidně rostlinu, a vše je předimenzovaný že i když do toho nacpeš pořádnou foukačku a nějaký ty koně navíc tak to všechno vydrží.
-> saskyn2:
To je fuk.
Co se týče porovnání 1,9 TDI PD a 1,6 TDI CR, tak za mě vítězí 1,9. Traktoroidní zvuk a dunění PDčka se mi líbí, oproti 1,6ce to vážně táhne odspodu neporovnatelně lépe (u 1,6 do 1500 ot se neděje vůbec nic a nad touto hranicí je cítit značný turboefekt - reakce na sešlápnutí plynu. Osmiventilovou techniku PDčka považuji za lepší z hlediska spolehlivosti, než 16v (proto se mi moc nelíbí 2,0 TDI). A vůbec nejlepší motory jsou dle mě rotačky 1,9 TDI, co se týče spolehlivosti, parametrů a spotřeby.
A komu se něco na parametrech nelíbí, DIESELPOWER vyřeší dost.
To je fuk.
Co se týče porovnání 1,9 TDI PD a 1,6 TDI CR, tak za mě vítězí 1,9. Traktoroidní zvuk a dunění PDčka se mi líbí, oproti 1,6ce to vážně táhne odspodu neporovnatelně lépe (u 1,6 do 1500 ot se neděje vůbec nic a nad touto hranicí je cítit značný turboefekt - reakce na sešlápnutí plynu. Osmiventilovou techniku PDčka považuji za lepší z hlediska spolehlivosti, než 16v (proto se mi moc nelíbí 2,0 TDI). A vůbec nejlepší motory jsou dle mě rotačky 1,9 TDI, co se týče spolehlivosti, parametrů a spotřeby.
A komu se něco na parametrech nelíbí, DIESELPOWER vyřeší dost.

-> Jirik_Tuňák: Jinak seš už tady asi jediný komu příde že PD nejede, a celá tahle debata je naprosto o ničem, z 1.6TDI jsme se dostali úplně jinam, naprosto zbytečně strávenej čas, já jdu raději dělat něco na autě
-> Jirik_Tuňák: Tak já zaujatý rozhodně nejsem, dokonce ani 1.9PD nemam, jen mám už nějaké zkušenosti, konkrétně s HDI celkem dost. Kdybych byl zaujatý tak bych asi Větvovi nezařizoval technickou
nepsal bych že PD s DPF taky stojí za hovno a podobně. Spíš ty jedinej tu máš pořád problém s čímkoliv co není z FR, někde(nevím už kde a hledat to nechci) si psal že dvojková fábie je tramvaj, tak se podivej na C3 jak vypadá zezadu a pak něco povídej, ještě nějaké další hlášky z kterejch sem se musel smát tu byly, už nevím kde, pořád do něčeho reješ, hlavně by sis možná měl už konečně uvědomit že si na ŠKODOVÁCKÉM vebu a neplést si to tu s citroenklubem.
Mapu nepotřebuji, asi mam vyšší vzdělání než ty takže hledat nemusim.
Jinak vulgární jsem na tebe rozhodně být nechtěl(jestli se tě to nějak dotklo tak se omlouvam, ta hláška mi připadala úplně mimo proto mě napadl ten rohypnol), ale po tom co mi byl vysvětlen plameňák (tímto díky neznámému za prásknutí)tak bych měl chut ti napsat něco o cikánech křížených s opicí, ale nemam chut a hlavně čas se s tebou hádat, tak to raději necháme být
p.s. Aifelovka je moc pěkná, sejra taky dělaj výbornej

Mapu nepotřebuji, asi mam vyšší vzdělání než ty takže hledat nemusim.
Jinak vulgární jsem na tebe rozhodně být nechtěl(jestli se tě to nějak dotklo tak se omlouvam, ta hláška mi připadala úplně mimo proto mě napadl ten rohypnol), ale po tom co mi byl vysvětlen plameňák (tímto díky neznámému za prásknutí)tak bych měl chut ti napsat něco o cikánech křížených s opicí, ale nemam chut a hlavně čas se s tebou hádat, tak to raději necháme být

p.s. Aifelovka je moc pěkná, sejra taky dělaj výbornej

-> Jirik_Tuňák: 

-> saskyn2: To Martin v počátku nenapsal a zas takovej vyznavač jak říkáš FR modly nejsem, rozhodně ne větší, než v jakém měřítku ty galského kohouta napadáš.
. Kdybys nevěděl kde to je, podívej se na google mapy, nebo glóbus Evropy. Jsi tak zaujatý, že bys jim poplival možná i Eiffelovku. Krom toho nejsem tak vulgární jako ty. 


-> M@rtin: Tak konečně si to napsal, ty mluvíš o 1.6TDI CR, kdyžto vyznavač francouský modly o 1.9PD. Zajímavý že v názoru se schodujete, ale hodnotíte něco úplně jinýho
-> Jirik_Tuňák: Co to meleš o plameňákách, už by sis měl přestat dávat ty rohypnoly do kafe, jinak dopadneš fakt špatně.

To nechci vědět jak dopadne 1.2 TDi nebo co to chtěl cpát do fábií(možná už cpou) a něco sem slyšel že to chtěj dávat i do superbů:D
-> Boga: Tak např. 100k 1,6MPi je ve stejném autě pocitově lepší. Toho dýzla jsem přebíral v lednu jako nového a těch 6tkm jsem s tí najel jen já, nikdo jinej. Mě se ta 1,6TDI prostě nelíbí. Byl jsem se nedávno svést s 1,2TSI, 1,4TSI a tyhle motory se mi líbili mnohem více jak nafťák.
-> Don Carlos: Tak jsem se sekl o 3 kW, to není tak moc.
Na jízdním pocitu to nic neměnilo. Oproti zvyku na HDi to byl taky trochu nezvyk. Vlastně oproti "posranýmu" HDi, jak říká plameňák. 


-> M@rtin: A jéje a co bys čekal od motoru kolem 100 koní...pokud je ve firmě pár páprdu který řadí do 2000 tak se není čemu divit, budou zatuhlý lopatky, možná podtlak na turbu.Videl jsi křivku výkonu u PD...? A 3,0d 142 Kw v BMW je mazec...
-> Milan 136: Reagoval jsem na Jiříka, ten psal, že jezdil v octavii II. Vím, že v jedničkách jsou ty samé co ve fabii.
tak já jezdím v PD denně a mám na to názor jinej no
-> Milan 136: Ve služební (už je nemáme, jsou na SK), narozdíl od HDiček co máme se to chovalo opačně než říkáš. Druhá půjčená taky.
Dokonce to říká i M@rtin: , takže na tom něco je.
Dokonce to říká i M@rtin: , takže na tom něco je.
-> Jirik_Tuňák: PDčka jdou odspodu hned, narozdíl od CR. Nevím, v čem jsi jel
-> Don Carlos: 77 kW má 1.9 TDI v Octavii II, Fabii II a Superbu I(BJB, BKC, BXE, BLS, BSW)
74 kW má 1.9 TDI ve Fabii I a Octavii I(ATD, AXR)
-> Don Carlos: 77 kW má 1.9 TDI v Octavii II, Fabii II a Superbu I(BJB, BKC, BXE, BLS, BSW)
74 kW má 1.9 TDI ve Fabii I a Octavii I(ATD, AXR)
Předně jsme se tu bavili o 1.6, což je cr, ne PD a jízdní vlastnosti jsou vzhledem k obsahu to poslední co se mu dá vytknout, asi jste nějak moc citlivý nebo naopak hodně velký machři, protože já u toho žádný sepnutí turba fakt necítím.
Co se týká 1.9PD tak u toho žádný dušení taky neprobíhá, jen to má prostě krouták v určitém pásmu, s benzínákem taky snad nejezdíte od 500otáček a v 1000 neřadíte dvojku ne? Je to motor o určitém výkonu, není to žádná raketa, jestli to někdo porovnává s BMW 3.0d tak to skutečně od nízkejch otáček nejede.
Jestli to porovnáváte s HDI o cca stejném výkonu tak to je tak zhruba na stejno, pd má větší tah a HDička mají o dost kutivovanější chod a plošší krouták. Neříkám že je to nejlepší motor ale 100krát raději PD s jeho vlastnostma než s prominutim posraný HDI co stráví víc času v servise než na cestě.
Co se týká 1.9PD tak u toho žádný dušení taky neprobíhá, jen to má prostě krouták v určitém pásmu, s benzínákem taky snad nejezdíte od 500otáček a v 1000 neřadíte dvojku ne? Je to motor o určitém výkonu, není to žádná raketa, jestli to někdo porovnává s BMW 3.0d tak to skutečně od nízkejch otáček nejede.
Jestli to porovnáváte s HDI o cca stejném výkonu tak to je tak zhruba na stejno, pd má větší tah a HDička mají o dost kutivovanější chod a plošší krouták. Neříkám že je to nejlepší motor ale 100krát raději PD s jeho vlastnostma než s prominutim posraný HDI co stráví víc času v servise než na cestě.
-> Jirik_Tuňák: Řekl bych, že PD funguje upa normálně. A řídil jsem jich teda víc, než dvě. S HDIčkama mám taky pár stovek km odjetých a TDDi taktéž. Každé auto funguje jinak a je vhodné se s tím naučit jezdit a ne čekat, co bude, jak bateriový řidič. Mimochodem octavie s PD mívají 77 kW.
-> Rapid135 - doktor: Tak to máš asi nějakou speciální.
Protože obě dvě PDčka 74 kW se kterýma jsem jel, tak se dusily než se roztočil slimák. Nebo tomu musel člověk naložit plynu až to nebylo hezký. Prostě přesnej opak plynulýho svižnýho rozjezdu proti běžnýmu TDi, HDi apod. Tak ona se tryska na péro zas tak dlouho ve výrobě neudržela...

-> Jarda/felda: v CR konec sveta nebude
. Jsme totiz oproti celymu svetu o 30 let pozadu 


-> Hurdis 05.04.11 08:11:44: radši hned příští rok bude konec světa tak abyses dočkal nových 

-> Rapid135 - doktor: ATD nemá filtr pevných částic
-> Jirik_Tuňák: no já 1,9TDi PD mám.motor ATD se 74kw. od spoda jede hezky nedusí se a pružnosti má dost.asi mě porád fungujou naklápěcí lopatky v turbíně.
jinak jestli mám filtr pevných částic nevím nicméně ikdyž jí dávám opravdu na krev tak nezačmudí ani náhodou.potvrzeno od auta jedoucího za mnou a v nejdenom případě.jinak jede jak nakopaná do prdele
jinak jestli mám filtr pevných částic nevím nicméně ikdyž jí dávám opravdu na krev tak nezačmudí ani náhodou.potvrzeno od auta jedoucího za mnou a v nejdenom případě.jinak jede jak nakopaná do prdele
-> Jirik_Tuňák 05.04.11 12:51:38: jj tak to je, máme tohle jako služební a nic moc ty motory, jede to až když se roztočí šnek, co cca 2000ot/min je to mrtvý, od 3500ot/min je to mrtvý taky ...
-> saskyn2: jistě.mam 5značek kerejm dělám garance,ještě sem nezažil svolení k výměně 5tejch dveří,dycky lak.A pokud to vyleze hoděj to na dealera žeto špatně nalakoval.Přitom otom všechno a všichni vědí.O zárukách na lak si myslim jen to nej :D...
Nedává už náhodou Kia na karoserii 12 let jako ostatní?
Jinak na můj vkus se to zmiňovaný PDčko divně sbíralo od spodních otáček. Na prudší rozjezd to mělo tendenci se dávit a pak se to nějak přechroupalo a rozjelo, po roztočení ulity to nabralo na síle, do té doby hrůza. Octavia II to byla.
Jinak na můj vkus se to zmiňovaný PDčko divně sbíralo od spodních otáček. Na prudší rozjezd to mělo tendenci se dávit a pak se to nějak přechroupalo a rozjelo, po roztočení ulity to nabralo na síle, do té doby hrůza. Octavia II to byla.
-> saskyn2:
DPF nebrat a kde je, tam ho vymlátit.
DPF nebrat a kde je, tam ho vymlátit.

-> koate: Jasný, přelakovat a pak až to znova vyleze po záruce tak vyměnit celý díl za prachy majitele




Na Captivách taky hnijou 5tky u lišty kerá vibruje a poškodí lak.Neměníme.Přelakovávám
e,pak max ještě jednou apak užto neni v záruce :D
-> Hurdis: Myslim že vůbec panikařit nemusíš, nejdřív v těch vratech musíš mít díru, až pak s tím budou něco dělat
Ale jestli ti vymění celý díl tak jsou aspon slušný

Ale jestli ti vymění celý díl tak jsou aspon slušný
-> Gryzly: Pokud jsi četl na Kia clubu, tak se nedivím, větší soubor dementů se na jednom foru asi jinde nevyskytuje. Raději jsem se před dvěmi sezonami nechal od admina kompletně "vymazat" z fora.
Pokud jde o zadní dveře boční, ano na horním rámu se tvoří - špína, stačí otřít.
Pokud jde o pátá vrata, na SW byly potíže v místě plastu osvětlení RZ. Při montáži to moc dotahovali a rohy plastů poškodily nepatrnou plošku laku, kde se pak objevil puchyřek řádu 1-2 mm2.
Osobně mám teď po 4 letech stejně velkou plochu koroze u růžku horního brzdového světla.
Asi nejvyšší čas začít panikařit a chtít nová vrata.
Nebo ještě počkám, do r. 2014?
Pokud jde o zadní dveře boční, ano na horním rámu se tvoří - špína, stačí otřít.
Pokud jde o pátá vrata, na SW byly potíže v místě plastu osvětlení RZ. Při montáži to moc dotahovali a rohy plastů poškodily nepatrnou plošku laku, kde se pak objevil puchyřek řádu 1-2 mm2.
Osobně mám teď po 4 letech stejně velkou plochu koroze u růžku horního brzdového světla.
Asi nejvyšší čas začít panikařit a chtít nová vrata.

Před tak dvouam rokama jsem četl na dizkuzi i Kii seznam vad který maj lidi na Ceedech. jako běžná věc tam byla koroze zadních dveří a u některých aut třeba po jednom roce.
-> palinator: No ono co si budem povídat, oni PDčka v kombinaci s DPF nebyly taky žádná výhra.
Záruka je pěkná vychcanost, má to snad 7 let/150tis., ale jen na prorezivění, což je díra, a to než se tam udělá tak bude mít najeto víc než 150tis.
Mimo to musíš celou tu dobu dělat servis v autorizáku, a tam necháš za těch 7 let takovejch peněz že by sis za to pak koupil nový auto, a kdyby ti to prorezlo dřív tak holt za ty prachy zaplatěj nějakýho moulu co ti to poheftuje a přepatlá barvou
Záruka je pěkná vychcanost, má to snad 7 let/150tis., ale jen na prorezivění, což je díra, a to než se tam udělá tak bude mít najeto víc než 150tis.
Mimo to musíš celou tu dobu dělat servis v autorizáku, a tam necháš za těch 7 let takovejch peněz že by sis za to pak koupil nový auto, a kdyby ti to prorezlo dřív tak holt za ty prachy zaplatěj nějakýho moulu co ti to poheftuje a přepatlá barvou
-> saskyn2:
A ve SM psali, že kvalita common-railů jde nahoru se spolehlivostí.
Každopádně se vším, co tady padlo, souhlasím. Nemá náhodou Ceed vysokou záruku na i na karoserii?
A ve SM psali, že kvalita common-railů jde nahoru se spolehlivostí.

-> Syny: dacie na 100% pozink nemaji 

-> Syny: ano