![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Autobusáci :-)
-> Bobesh 16.12.12 08:06:01: "Tak mladej a už tak odvážnej..." ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bobesh 15.12.12 22:25:02:
![119](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/119.gif)
![32](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/32.gif)
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
![119](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/119.gif)
![119](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/119.gif)
![119](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/119.gif)
automix.atlas.sk/revue/..
./serial-legendy-mhd-vsade
pritomna-karosa-700
vyskocil na mna clanok jak som isiel citat maily
vyskocil na mna clanok jak som isiel citat maily
-> David29:
U Karos s pětikvaltem je to takto:
1 3 5
R 2 4
No pokud tam jsou půlky (a většinou osmikvalt), tak takto:
3/4 7/8
1/2 5/6
Na klacku je pak přepínač, kterým volíš nižší nebo vyšší stupeň. Jel jsem s tím jednou na LC936 a že by mi to nějak přirostlo k srdci... Ale je to asi o zvyku. Zpátečka teď nevím, kde je, protože jsem ji za tu jízdu nepoužil, ale myslím, že samostatně vlevo dole.
Ty půlky měli asi všechny zájezdový Karosy buď standartně nebo na přání. Akorát nevím odkdy - buď od roku 1992 nebo od doby, co se na LC736 dávala lepená skla. LC736 s okny v gumě jsem ještě s půlkama neviděl.
EDIT - teď jsem šáhnul do skříně a vytáhl nabídkový list Karosy z roku 1994 a čtu, že osmikvalt s půlkama se standartně dával do LC736 s motorem Liaz, na přání do C735 s motorem Liaz. Do devítistovek pak standartně do LC936/956.
U Karos s pětikvaltem je to takto:
1 3 5
R 2 4
No pokud tam jsou půlky (a většinou osmikvalt), tak takto:
3/4 7/8
1/2 5/6
Na klacku je pak přepínač, kterým volíš nižší nebo vyšší stupeň. Jel jsem s tím jednou na LC936 a že by mi to nějak přirostlo k srdci... Ale je to asi o zvyku. Zpátečka teď nevím, kde je, protože jsem ji za tu jízdu nepoužil, ale myslím, že samostatně vlevo dole.
Ty půlky měli asi všechny zájezdový Karosy buď standartně nebo na přání. Akorát nevím odkdy - buď od roku 1992 nebo od doby, co se na LC736 dávala lepená skla. LC736 s okny v gumě jsem ještě s půlkama neviděl.
EDIT - teď jsem šáhnul do skříně a vytáhl nabídkový list Karosy z roku 1994 a čtu, že osmikvalt s půlkama se standartně dával do LC736 s motorem Liaz, na přání do C735 s motorem Liaz. Do devítistovek pak standartně do LC936/956.
-> tomsal55: ten znám :) kolega s tím jezdil patří to nějaký ženský z phy co se vozí v merglu :) a tak cca před měsícem to stálo posraný na parkovišti na budějovický :-D
-> 1560: Tak na něčem takovým jsem kdysi začínal. Jako elév jsem dostal "náhraďáka" atmosféru LC 735 ročník 84 z kopřiv,co měl jít na zruš. A do půlroku to bylo jakžtakž auto a do roka jsem si to za pomocí dílny vyvařil,do dalšího sám naštětkoval,takže nakonec sloužila ve firmě dalších bratru osm járů navíc,než šla definitivně do kopru.
pŘESNĚ JAKO U 742KY,JEN JEDNIČKU S MEZIPLYNEM. Pardon![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> David29: Co jsem tak viděl a teoreticky vstřebal, tak 1,2,3 s meziplynem, 4,5 už by měla mít synchron.
Stromeček řazení je občas jinej než má třeba stodvacítka, občas to ale jen tak vypadá, Někteří autobusáci se rozjíždějí na dvojku (když nemaj moc plnej autobus a není to do kopce).
Jedna autobusačka jezdila běžně tak, že rozjezd na dvojku, pak plnej 3 a hned rychlost číslo 5, její přítel - autobusák také tak, ten to ještě prokládal jízdou na volnoběh (rozjel se na 80, pak vyřadil a počkal si, až pojedeme 40, pak to zase rozjel a zase vyřadil ..... no prostě na konci trasy až 15 minut zpoždění a ušetřenejch 1,5 litru. EKO spotřebu ještě vylepšoval tím, že netopil.). Přitom když s tím autobusem jel někdo jinej, tak řadil normálně všechny rychlosti a nebyl problém.
Stromeček řazení je občas jinej než má třeba stodvacítka, občas to ale jen tak vypadá, Někteří autobusáci se rozjíždějí na dvojku (když nemaj moc plnej autobus a není to do kopce).
Jedna autobusačka jezdila běžně tak, že rozjezd na dvojku, pak plnej 3 a hned rychlost číslo 5, její přítel - autobusák také tak, ten to ještě prokládal jízdou na volnoběh (rozjel se na 80, pak vyřadil a počkal si, až pojedeme 40, pak to zase rozjel a zase vyřadil ..... no prostě na konci trasy až 15 minut zpoždění a ušetřenejch 1,5 litru. EKO spotřebu ještě vylepšoval tím, že netopil.). Přitom když s tím autobusem jel někdo jinej, tak řadil normálně všechny rychlosti a nebyl problém.
Jak je to s řazením na Karosách?
Půlky to asi nemá, ale nějakej mezi plyn? Šlapání dvakrát na spojku?
Nebo se tam řadí jako v osobáku?
A "stromeček" rychlostí to má jak?
Půlky to asi nemá, ale nějakej mezi plyn? Šlapání dvakrát na spojku?
Nebo se tam řadí jako v osobáku?
A "stromeček" rychlostí to má jak?
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) :
Ano, třeba brzdy![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ano, třeba brzdy
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
1560 15.12.12 23:41:03 napsal:
(...) ztrácel tlak vzduchu, hlavně v případě, že chtěl člověk použít něco ze vzduchové soustavy
Třeba brzdy... ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
(...) ztrácel tlak vzduchu, hlavně v případě, že chtěl člověk použít něco ze vzduchové soustavy
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Stepan FUN:
Tak jasně, já jsem se taky trochu chtěl projet se sedmistovkou, protože normální autoškolu jsem dělal na C934 (v ne o moc lepším stavu než tohle) a taky si to trochu připomenout, protože od dob autoškoly jsem jel s autobusem sice několikrát, ale vždy jen nějaký kousek, případně dlouho, ale po rovině
A obrubníky jsou sviňa. Tak se mi to tak sešlo, ale byl jsem trochu zklamán, že to auto bylo v takovým stavu, že jsem si to ježdění ani neužil, spíš naopak. Ještě teď jsem rozladěnej z toho, jak se ztrácel tlak vzduchu, hlavně v případě, že chtěl člověk použít něco ze vzduchové soustavy ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tak jasně, já jsem se taky trochu chtěl projet se sedmistovkou, protože normální autoškolu jsem dělal na C934 (v ne o moc lepším stavu než tohle) a taky si to trochu připomenout, protože od dob autoškoly jsem jel s autobusem sice několikrát, ale vždy jen nějaký kousek, případně dlouho, ale po rovině
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> 1560: Nejlepší škola. Máš jízdy i techniku v jednom. :- D A když se naučíš na starým vraku, tak na lepší se zvyká rychle. :-)
Ale aspoň jsem se projel sedmičkou, to se v běžném provozu už moc nepovede...
-> Stepan FUN:
No, ještě nedávno to jezdilo i do zahraničí. Pamatuju si tak dva roky zpět. Spíš mě udivuje, že to má technickou a že si to musí žák s instruktorem opravovat za jízdy, aby někam dojeli.
No, ještě nedávno to jezdilo i do zahraničí. Pamatuju si tak dva roky zpět. Spíš mě udivuje, že to má technickou a že si to musí žák s instruktorem opravovat za jízdy, aby někam dojeli.
-> 1560: Chtěl jsi auto na kondiční jízdy po městě, nebo autobus se kterým povezeš zájez do francie???
Když není originální madlo, tak tam hodíme nějaké náhradní.
Neseřízený zavírání deklů i dveří taky nevadí, hlavně, že to nějak drží (a drží to perfektně - zadní dveře nefungujou a přední jen někdy, takže jsme tam tuhle uvnitř uvázli na půl hodiny).
A když ne, tak tam tadyhle plácneme kus plechu...
Nějaká ta díra, to je v pohodě, ono to vydrží...
A teď pár detailů.
CO je pod izolepou, jsem nezkoumal, vidno ale z tvaru :-)
CO je pod izolepou, jsem nezkoumal, vidno ale z tvaru :-)
Vidím, že jsem sem asi nedal, v čem mě bylo možno vidět poslední dobou :)
Protože jsem s autobusem dlouho nejel a blíží se doba, kdy s ním asi budu jezdit celkem často, objednal jsem si kondičky... Přistavil se tento úžasný vrak a prakticky co jízda, to nějaká závada :-)
Protože jsem s autobusem dlouho nejel a blíží se doba, kdy s ním asi budu jezdit celkem často, objednal jsem si kondičky... Přistavil se tento úžasný vrak a prakticky co jízda, to nějaká závada :-)
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Povětšinou je ve výbavě,i když ne vždy. Vozím si Blaupunkta řady 104. A proč takovou šunku? Připojení ISO konektorem,nevadí mu dlouhodobé odpojení,i po delší době si pamatuje nastavení předvoleb a korekcí,má i MW a LW,což umožňuje poslech Čro i daleko za hranicemi. A konečně:když ho náhodou někde nechám,tak si zase seženu za kilo dalšího.
-> Bobesh:
Otevřený, to znamená mimo jiné delší převodovka? Protože co jezděj městský Karosy/Citybusy/Citelisy, tak už při 60 jsou vytočený jak prase a při 70 km/h točej přes 2000 ot.
Otevřený, to znamená mimo jiné delší převodovka? Protože co jezděj městský Karosy/Citybusy/Citelisy, tak už při 60 jsou vytočený jak prase a při 70 km/h točej přes 2000 ot.
-> Bobesh: A "rádio" si vozíš nějaký svoje (telefon nebo pod.)?
-> palinator: Jak si zákazník řekne,tak mu to fabrika upraví. Tyhle byly "otevřený" na 90km/h
A do Anglie jsem vezl snad i na kilo.
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Bobesh:
Vždyť to nejede víc než 70 km/h nebo jo?
Vždyť to nejede víc než 70 km/h nebo jo?
-> palinator: A víš,že není? Vodí se to krásně,řadí to luxusně,i teplo v tom je,sedačka pohodlná. Jen absence rádia mi vadila.
-> Bobesh:
Není to s busem typu Citaro docela utrpení?
Není to s busem typu Citaro docela utrpení?
Tohle MB Citaro z francouzského Ligny En Barrois do italského Belluno.
A tohodle "turka" MB Tourismo jsem vezl z Terstu do Madridu.
Tyhle "devítky" v luxusním stavu jezdí ve francouzském -Rochefortu pod přístavem La Rochelle.
-> 1560: :iné ani nečakaj-väčšina tých strojov má už po zenite,okrem toho práve tie 931/932 neboli bohvieako antikorózne ošetrované a tie sedmy,to ani nestojí za reč.Jazdím u Veolie a to,čo nám posielajú z čiech,to býva na zaplakanie-od okien dolu zrelé na komplet výmenu...
-> Bubbooo:
Jasně :-))
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Jsem se na to byl dneska dívat, ty busy všechny zralý na šrot.
Jasně :-))
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Jsem se na to byl dneska dívat, ty busy všechny zralý na šrot.
-> doking: Fajn, ja sem starej a linej hledat :-)
Nechce nekdo bus nebo salinu? www.dpp.cz/nabidka-k-odku
pu
Jinak na Suchdol k nam prej budou na jare jezdit nejakz dvoukloubovy busy, nevi nekdo o co jde?
Jinak na Suchdol k nam prej budou na jare jezdit nejakz dvoukloubovy busy, nevi nekdo o co jde?
1560:tuším mám niekde pod ten Settright nožičku-ak ju nájdem máš zájem?
-> 1560: Ano to a ještě tam jsou dvě Volva FM s podobnou nástavbou v barvách ČSAD Jihotrans.
-> haso: No a co tohle? Tady bych klidně absolvoval prohlídku ubytování.
www.pangeotours.com/foto/
.../15 A nebo tady, až ten průvodce s mapou vypadne... www.pangeotours.com/foto/
.../82
-> haso: No a co tohle? Tady bych klidně absolvoval prohlídku ubytování.
![135](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/135.gif)
A pak mají určitě ještě jednoho Crosswaye v podobné úpravě.
-> haso:
Už mi ten odkaz nejede... Co tam bylo? Co vím, tak PangeoTour vlastní tuhle hračičku, kterou jsem kdysi fotil v Brně, tehdy ještě patřila ČSAD Jihotrans...
Už mi ten odkaz nejede... Co tam bylo? Co vím, tak PangeoTour vlastní tuhle hračičku, kterou jsem kdysi fotil v Brně, tehdy ještě patřila ČSAD Jihotrans...
-> haso 12.11.12 14:10:28: pekne
-> haso: spis se koukni na ty ceny :D