skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Autobusáci :-)
-> Bobesh: A co pohlí na místě řidiče na takovou dlouhou cestu?
A jinak trávím dovolenou v tomto městě :-)
-> 1560: A mas treba listky prazsky MHD kupovany od ridice s prirazkou? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jedna veselá historka z natáčení. Když jsem v Českých Budějovicích u řidiče kupoval dvakrát za 25 Kč a dvakrát za 10 Kč, díval se na mne dost vyděšeně (pravda - hned vedle byl jízdenkovej automat, kde jsou ty lupeně podstatně levnější). Když jsem mu vysvětlil, že to mám do sbírky, díval se na mne ještě vyděšeněji a říkal mi cosi o tom, že si až dosud myslel, že největší blázen je jeho bratr, vášnivý motorkář, který dává pravidelně tisíce za nejmodernější motorkářské vybavení. A strašně ho potěšilo, že někdo dává tisíce za kousky obarvenýho papíru ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) 31.03.13 13:31:44: To jo
jinak francouzi jich maj víc a hezkejch.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> U-Geen 31.03.13 13:25:46: Obzvlášť,když je limiter na 70km/h. Jseš oblíbenej,všichi tě maj rádi,tiráci na tě troubí,přátelsky ti kynou montpákou...
-> Bobesh: to musi bejt radost jet s kloubakem takovu dalku ne? :-)
-> haso 10.03.13 14:56:05: 100km/h. V určitých oblastech Rakouska sice platí Larmschutz-omezení hlučnosti v nočních hodinách (bus 90km/h,LKW 60km/h) ale málokdo to dodržuje. A v Německu se mohlo s busem 100 jen pokud prošel TUV (něm. STKčkem),jinak pouze 80km/h.
-> Bobesh: To bez diskuze,sedačky s dostatočným odstupom,vysoké priestranné kufre,to boli dobré vozy-škoda,že Karosa nezačala inštalovať Cursory už do posledných sedmiček.to by bolo iné porno...
-> haso: aj u nas smie ist autobus 100km/h. Niektori sa s tym pravda moc neseru, uz som siel aj z TT do ZA po dialnici busom, kt. vyvratil rucicku suverenne na koniec stupnice tachografu (125km/h)
jaka je maximalka pre autobusy v krajinach ako je rakusko, nemecko a svajciarsko?
lebo kamion kde na tachometry suverenne svietilo 90 sme ofukli jak nic a ostatne autobusy sme predbiehali tiez...
lebo kamion kde na tachometry suverenne svietilo 90 sme ofukli jak nic a ostatne autobusy sme predbiehali tiez...
-> 1560: Jo. To pak byly Sedmikila (pokud neměly posunutou řadu kvůli mražáku) luxus![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Matthes, záškodník z TechWebu 06.03.13 23:28:03 napsal:
→ palinator: Tam zas ohluchnes revem odeslych lozisek
prevodovky.
to skôr hučí diferák
→ palinator: Tam zas ohluchnes revem odeslych lozisek
prevodovky.
to skôr hučí diferák
Normy jsou (náš život) :-)
Každopádně dopravci se většinou při zadání výběrka na nové vozy řídí jednoduchým pravidlem - čím více sedaček, tím lépe - většinou je to v závislosti na vypsaném výběrku na provoz linek.
A jinak citace z dokumentu "Technické a provozní standardy IDS JMK:
"Ve vozidlech uvedených do provozu po 1. 1. 2011 u sedadel směřujících stejným směrem
nesmí být vzdálenost mezi přední stranou polštářování sedadla a zadní stranou polštářování
sedadla před ním, měřená vodorovně a ve všech výškách nad podlahou mezi úrovní vrcholu
sedáku a bodem ležícím 620 mm nad podlahou menší než 650 mm u vozidel třídy „I“ a „A“ a
680 mm u vozidel třídy „II“."
A v rámci nějakého výběrka se třeba dočteme, že:
"Dopravce je povinen nasadit autobusy s minimálním počtem 49 sedících a 53 stojících cestujících..."
A pak tam sedíme jak sardinky.
Každopádně dopravci se většinou při zadání výběrka na nové vozy řídí jednoduchým pravidlem - čím více sedaček, tím lépe - většinou je to v závislosti na vypsaném výběrku na provoz linek.
A jinak citace z dokumentu "Technické a provozní standardy IDS JMK:
"Ve vozidlech uvedených do provozu po 1. 1. 2011 u sedadel směřujících stejným směrem
nesmí být vzdálenost mezi přední stranou polštářování sedadla a zadní stranou polštářování
sedadla před ním, měřená vodorovně a ve všech výškách nad podlahou mezi úrovní vrcholu
sedáku a bodem ležícím 620 mm nad podlahou menší než 650 mm u vozidel třídy „I“ a „A“ a
680 mm u vozidel třídy „II“."
A v rámci nějakého výběrka se třeba dočteme, že:
"Dopravce je povinen nasadit autobusy s minimálním počtem 49 sedících a 53 stojících cestujících..."
A pak tam sedíme jak sardinky.
-> Fén: Nějaká norma na to učitě bude, když jsou normy v podstatě na všechno... ale otázkou je, podle čeho jsou volené ty hodnoty v ní.
-> Fén: nekde jsem o tom cetl pojednání. Dopravce co kupuje novej autobus muze u výrobce volit konfiguraci od - do , v závisloti na tom kolik chce vyvařit.
Nejpohodlenjsi autobus kterým jsem jel byla devítková karosa na cestě do anglie. Já ke dvoum metrům a přes sto kilo, spolužák ještě o notnej kus větší a neměli jsme problém spolu sedět přes 4000km. Spolužačka za náma seděla z nudy na zemi napříč mezi sedačkama...
Nejpohodlenjsi autobus kterým jsem jel byla devítková karosa na cestě do anglie. Já ke dvoum metrům a přes sto kilo, spolužák ještě o notnej kus větší a neměli jsme problém spolu sedět přes 4000km. Spolužačka za náma seděla z nudy na zemi napříč mezi sedačkama...
-> palinator: Taky se kolikrat divim co ta skla vydrzi za vibrace ze neprasknou.
-> Fén: když jsme jeli do Francie, tak se o tom bavili řidiči, že jejich kolegové mají ve Scanii o jednu řadu sedadel víc (cestovnak víc vydělá, a holt všichni lidi mají o něco málo méně), takže těžko říct...
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
V DPMP byl tenhle problém jenom u jedný, ale zpravidla o notnou dávku emocí se postaral LIAZ ML 636...
To když člověk nedejbože po deseti hodinách školy zachrápnul a sotva se dotkl při stání v zastávce hlavou okna, dostal takovou šlupu, že už byl probranej fest... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Dneska žádná sedmistovka v PCE provozní není.![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
V DPMP byl tenhle problém jenom u jedný, ale zpravidla o notnou dávku emocí se postaral LIAZ ML 636...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Dneska žádná sedmistovka v PCE provozní není.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> palinator: Tam zas ohluchnes revem odeslych lozisek prevodovky.
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Zlatý sedmistovky Karosy s koženkovejma sedačkama.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Zlatý sedmistovky Karosy s koženkovejma sedačkama.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
V nekterejch autobusech je to des. Na nektera mista si nesednu vubec a na nektera jen stezi. Vetsinou s nohama od sebe, ze na sedadlo vedle si uz nikdo nesedne :-D Jen cekam az mi nekdo rekne co jako delam, tak mu reknu ze mam velky koule a nemuzu dat nohy k sobe :-D
-> vhml: Dát aspoň na jednu stranu o dvě sedačky míň by asi dopravce zrujnovalo.
-> Fén: jestli jo, tak neni na normalni lidi jako já :-D
Existuje nějaká norma, která určuje vzdálenost sedaček od sebe?
-> 1560: Kvůli tomu předělávali bránu na Borech, aby se jim tam vlezli
-> OndraST 28.02.13 22:14:11: Vojtíkův tajný sklad?
To asi nee... ale koukám že se tam mimo jiné najde i nějaký ten Ikarus.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> 1560: koukal sem jak si to šinuly za sebou spořádaně
-> Radek Retro eLeSo:
Hustý, čekal jsem, co se u nás koupí, CW se docela dlouho bránili, že prej je to vysoký a nevejde se to do vjezdů nebo co.
Hustý, čekal jsem, co se u nás koupí, CW se docela dlouho bránili, že prej je to vysoký a nevejde se to do vjezdů nebo co.
Po delší době jsem jel opět trasu do Brna a nějak jsem si vzpomněl na tuhle diskuzi, ale holt foťák zůstal doma tak aspoň googl pomohl. Jeden plácek zajmavé techniky v Písku, snad to tu již někde není.
maps.google.cz/maps?q=za+ %C5%A...
maps.google.cz/maps?q=za+ %C5%A...
-> madcore: Je to 66ka,stroj prevratnej koncepcie,samonosnej konštrukcie.Moj názor-typ 55 bol omnoho krajší
Chytil jsem ho na poslední chvíli,ano Ikarus, ale typ opravdu netuším.
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) :
Ikarus 66 tuším.
Ikarus 66 tuším.
-> madcore: Ikarus?
-> 1560: Ale vypadá to hustokrutě. :)
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) :
To už se řešilo kolikrát a v podstatě asi nikdo neví, jak to je... Můj názor je ten, že si tam koupili jednu Karosu, rozložili do posledního šroubku a postavili si kopie. Vede mě k tomu mimo jiné to, že tam toho jezdí mraky a nemyslím si, že by se toho tolik exportovalo, pak to, že na spoustě vozů je víčko od nádrže a podobné věci, no a nakonec to, že to má jiné přední čelo. Ale kdo ví... A není to jen případ K700, jsou tam i RTO apod.
To už se řešilo kolikrát a v podstatě asi nikdo neví, jak to je... Můj názor je ten, že si tam koupili jednu Karosu, rozložili do posledního šroubku a postavili si kopie. Vede mě k tomu mimo jiné to, že tam toho jezdí mraky a nemyslím si, že by se toho tolik exportovalo, pak to, že na spoustě vozů je víčko od nádrže a podobné věci, no a nakonec to, že to má jiné přední čelo. Ale kdo ví... A není to jen případ K700, jsou tam i RTO apod.
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : dokážu dozjistit od táty![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Radek Retro eLeSo 19.02.13 16:23:13: O tuhle fotku by možná měli zájem i přímo u Scanie... co to může být za rok?
-> 1560: bohužel přefoceno mobilem,jinak origo papírová fotka co si táta vyvolával sám a 10x13cca