skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Autobusáci :-)
-> VeTeV: co si pamatuju v pardubkach jezdili linku 13, ktera mela leta konecnou Slunecni ve forme poskladanejch panelu driv jen ujezdena hlina a nad tim natazeny troleje. Byla to jedina linka v Pardubicich kde jezdily kloubaky na druhem konci tocna nebyla, ale objizdel se blok. Bezne tam jezdily Ikarusy a podobna kloubova havet, a pak se stal zazrak po 20letech ne-li vice tu tocnu vyasfaltovali. Bohuzel jaksi blbe to promerili a uz se tam zadnej kloubak neotocil :-/ a od te doby v pardubicich nejezdi kloubove busy :-D
1560 28.12.10 11:35:46 napsal:
→ eben:
Máme lepší (fotka z netu, svoji nemůžu najít):
Nic moc, pár pozohýbaných příček, trochu upravená elektrika a náprava…
Ale třeba sklo vydrželo.
presne takuto buracku sme robili aj mi,keby bol modry tak sa normalne pomylim,ne vlas rovnako naburany,mozno mam este aj foto
→ eben:
Máme lepší (fotka z netu, svoji nemůžu najít):
Nic moc, pár pozohýbaných příček, trochu upravená elektrika a náprava…
Ale třeba sklo vydrželo.
presne takuto buracku sme robili aj mi,keby bol modry tak sa normalne pomylim,ne vlas rovnako naburany,mozno mam este aj foto

-> Radek Retro eLeSo: a nejlepší byl ten výjezd Vysočanskou nahoru na Prosek - tam si mohl vystoupit a jít pěšky.... a přitom se těchto kloubáků nasekalo nepřeberné množství a byl to snad jejich nejůspěšnější model co do počtu...
-> VeTeV: Pamatuju, s tim mě vzhledem k jejich vzácnosti bavilo jezdit nejvíc...
-> VeTeV: Jinak ano, myslim toto...
-> VeTeV: Jinak ano, myslim toto...
-> VeTeV 29.12.10 14:55:15: to byl neskutečnej mazec,zatáčka u Bulovky směr do Kobylis-tam sem si vždycky myslel že to zvrhne,nebo když z Nádr.Holešovice jezdila 200ka-jí vždycky hnali jak blázen



-> VeTeV:
Na tyhle stroje si pamatuju:D Naštěstí sem byl ještě malej a výlet autobusem byl pro mě neuvěřitelnej zážitek:D Takže sem to nebral ještě tak negativně jako ostatní:D
Na tyhle stroje si pamatuju:D Naštěstí sem byl ještě malej a výlet autobusem byl pro mě neuvěřitelnej zážitek:D Takže sem to nebral ještě tak negativně jako ostatní:D
-> Pivodak: já na ně vzpomínám rád - tam člověk nikdy nevěděl, kdy a jestli vůbec dojede - prostě geniální stroj :-))
jinak david asi myslel toto
jinak david asi myslel toto
-> VeTeV: To byla madarská pomsta
-> David29: ty asi nepamatuješ klasické pekelné Ikarus stroje co? V zimě pojízdná sibiř, v létě sauna 

-> David.: 177 byla vždycky kloubová, ne? A co já vim, tak Ikarusy tu sou akorát jako minibusy - co jezděj snad v centru
-> David29: co vím tak SOR do toho cpe stejně motory Iveco a co se týče vzhledu tak ty nový nízkopodlažní co máme v Praze se mi moc nelíbí...takový divný
-> David29: od kdy?lidi na to nadávali, bylo to líný, např. na lince 177 která ti jezdí přes celou Prahu byla karosa rychlejší tak o 10minut oproti Ikarusu

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Myslim nový, vole 

-> David29: V cem je lepsi ikarus? Ze vic smrdi a ohazuje sazema cyklozmrdy?
No jako me se taky libily, byla to sranda, ale ze by byly lepsi?

Co je lepší? Novodobá Karosa (čili Iveco) nebo SORka?
Já se ptám, že třeba srovnání Ikarus/novodobá Karosa je s přehledem lepší Ikarus...
Já se ptám, že třeba srovnání Ikarus/novodobá Karosa je s přehledem lepší Ikarus...
-> VeTeV:
Hold nadnárodní koncern (jak Icom tak Mercedes).
Hold nadnárodní koncern (jak Icom tak Mercedes).
jsem dneska zase vedl hovor s autobusákem z Icomu, a ten říkal zajímavou věc - máme s Mercedesem smlouvu, že busy u nás odlítaj 5 let a kupujeme nové. V protiúčtu dají ty 5 let staré mrchy, které opraví, zrepasují a prodají obratem do Ruska, tam to prý stačí 

VeTeV 28.12.10 00:33:30 napsal:
ale jednu celkme raritu měli obě firmy -upload.wikimedia.org/wiki pedia/.../Strojek_pro_vyde j_jizdenek.jpg :-) bych nevěřil, že to ještě nekdy
uvidím v provozu

A k vybave este patrila upravena lesticka na nechty
ale jednu celkme raritu měli obě firmy -upload.wikimedia.org/wiki pedia/.../Strojek_pro_vyde j_jizdenek.jpg :-) bych nevěřil, že to ještě nekdy
uvidím v provozu

A k vybave este patrila upravena lesticka na nechty

Nemáte někdo z řidičů zkušenosti s Tedomem nebo se Solárkem? By mě zajímalo, co a jak, ale já se k těmto autům nedostanu...
nejlepsi je stejně iveco crossway euro4 z čsad fm
-> eben:
Máme lepší (fotka z netu, svoji nemůžu najít):
Nic moc, pár pozohýbaných příček, trochu upravená elektrika a náprava... Ale třeba sklo vydrželo.
Máme lepší (fotka z netu, svoji nemůžu najít):
Nic moc, pár pozohýbaných příček, trochu upravená elektrika a náprava... Ale třeba sklo vydrželo.
tak niekedy idem na tatovej bove
škoda že zatial len neoficialne


-> 1560: můžu ti ji splašit ranec a možná i neoraženou :-)) tydle dvě jsem našel v bundě - je to z mé zahrádky 

-> VeTeV:
To chcu :) Sežeň mi taky jednu :)
To chcu :) Sežeň mi taky jednu :)
-> VeTeV:
Jo, ale nespěchá to :)
Jo, ale nespěchá to :)
-> 1560: tito ne, jen z toho nelezou takové ty jízdenky na pásu, ale mají natištěné kartičky, které tam zvrchu strkají a tím je označují - já to vyhazuju, ale je to prostě pěkná raritka... to mě napadá, že ti dlužím naskenovat zpožděnku .-)
-> VeTeV:
H.F. mělo někdy na busech napsané jméno majitele, tuším Látal...
Setright, vida. Osobně vím, že ho ještě nedávno používal DT Expres a pár soukromníků... Ale i to už je pár let nazpět a všichni mají už klasický starý mikroelektroniky nebo tak. Jeden mám doma (dojela takhle jednou SORka SAD Zvolen na ÚAN Brno a řidič mi vytáhl z kufru 20 Setrightů, všechno po repasi, cena 500 Kč za kus, všechno šlo přátelům a muzeím, o to víc mě sere, že to pak někteří obratem prodali za dva litry a podobné ceny), ale je celkem problém do toho sehnat pásku :(
H.F. mělo někdy na busech napsané jméno majitele, tuším Látal...
Setright, vida. Osobně vím, že ho ještě nedávno používal DT Expres a pár soukromníků... Ale i to už je pár let nazpět a všichni mají už klasický starý mikroelektroniky nebo tak. Jeden mám doma (dojela takhle jednou SORka SAD Zvolen na ÚAN Brno a řidič mi vytáhl z kufru 20 Setrightů, všechno po repasi, cena 500 Kč za kus, všechno šlo přátelům a muzeím, o to víc mě sere, že to pak někteří obratem prodali za dva litry a podobné ceny), ale je celkem problém do toho sehnat pásku :(
-> 1560: HFko to není - kdybych já si vzpomněl z jaké prdele ta firma byla... pokusím se to pozjistit, ale neslibuju...
ale jednu celkme raritu měli obě firmy -upload.wikimedia.org/wiki pedia/.../Strojek_pro_vyde j_jizdenek.jpg :-) bych nevěřil, že to ještě nekdy uvidím v provozu

ale jednu celkme raritu měli obě firmy -upload.wikimedia.org/wiki pedia/.../Strojek_pro_vyde j_jizdenek.jpg :-) bych nevěřil, že to ještě nekdy uvidím v provozu

-> 1560: bohužel jméno zoufalce si už fakt nepamatuji - bylo to psané na nějakou fyz. osobu
začínal v korporaci s jistým p. Langhamerem - ten zůstal, nebo´t narozdíl od onoho pokusmana, tento najmul rozumné řidiče s jejich soukr. autobusy a tak nám na Bene jezdí zájezdové busy a řidiči střídají dálkové trasy s místníma... a jeden z nich tomu tak podlehl, že si koupil starší Karosu, opravil jí a libuje si, že po 20ti letech na dálkovejch trasách je toto vyloženě potěšení... s Rosťou (tak se řidič jmenuje) vždy pokecám o jeho zážitcích z ciziny a oceňuji to, že narozdíl od Mercedesů Icomu, on nekončí v 90ti a já se tak dostanu do Bene rychleji :-)
začínal v korporaci s jistým p. Langhamerem - ten zůstal, nebo´t narozdíl od onoho pokusmana, tento najmul rozumné řidiče s jejich soukr. autobusy a tak nám na Bene jezdí zájezdové busy a řidiči střídají dálkové trasy s místníma... a jeden z nich tomu tak podlehl, že si koupil starší Karosu, opravil jí a libuje si, že po 20ti letech na dálkovejch trasách je toto vyloženě potěšení... s Rosťou (tak se řidič jmenuje) vždy pokecám o jeho zážitcích z ciziny a oceňuji to, že narozdíl od Mercedesů Icomu, on nekončí v 90ti a já se tak dostanu do Bene rychleji :-)
VeTeV 27.12.10 22:31:56 napsal:
→ Stepan FUN: podobnej zoufalec se nasral na trasu
Praha – benešov-Vlašim-Pelhřimov. autobusy byla sbírka vykopávek,
které jsem neměl možnost v našich luzích a hájích nikdy spatřit –
Renaulty, Scanie, medvědi – ale vše tak tok výroby 85–95… po dálnici
to vydávalo zvuky auta vezoucího šrot na kovák, při startu nebylo za
autobusem 10 minut vidět, topení nefachalo a když šlo, tak z toho šel
smrad jak ze zapařenejch ponožek, sedáky by se hodily spíš do ukrajinský
dodávky… bus jisto jistě objel tak 6× zeměkouli a jistota, že člověk
dojede na místo určení se velice rychle blížila 0 – s počtem rit, se
zvyšovala poruchovost vozů, což posléze vedlo k spotupnému vynechávání
spojů, přes občasné dojetí kamsi na D1 a panické hledání řešení,
když z busu chcal olej a motor domítal již naskočit až po sebrání
licence…
Hmm, H.F. Tour či jiná spřátelená "firma" v čele s jistým Antonínem Řezníčkem, který má snad ještě stále zákaz podnikání (původně znám pod firmou AN CAR a Rebag - všechno podobná kvalitka)?
→ Stepan FUN: podobnej zoufalec se nasral na trasu
Praha – benešov-Vlašim-Pelhřimov. autobusy byla sbírka vykopávek,
které jsem neměl možnost v našich luzích a hájích nikdy spatřit –
Renaulty, Scanie, medvědi – ale vše tak tok výroby 85–95… po dálnici
to vydávalo zvuky auta vezoucího šrot na kovák, při startu nebylo za
autobusem 10 minut vidět, topení nefachalo a když šlo, tak z toho šel
smrad jak ze zapařenejch ponožek, sedáky by se hodily spíš do ukrajinský
dodávky… bus jisto jistě objel tak 6× zeměkouli a jistota, že člověk
dojede na místo určení se velice rychle blížila 0 – s počtem rit, se
zvyšovala poruchovost vozů, což posléze vedlo k spotupnému vynechávání
spojů, přes občasné dojetí kamsi na D1 a panické hledání řešení,
když z busu chcal olej a motor domítal již naskočit až po sebrání
licence…
Hmm, H.F. Tour či jiná spřátelená "firma" v čele s jistým Antonínem Řezníčkem, který má snad ještě stále zákaz podnikání (původně znám pod firmou AN CAR a Rebag - všechno podobná kvalitka)?
-> VeTeV: Taky dobře... No v jakým stavu je ten vůz o kterým jsem psal vím velice dobře. Měl jsem tu "čest" na něm párkrát něco opravovat... Přestal za mnou na servis jezdit po tom, co mi zavolal v pátek v 5 odpoledne, že by potřeboval udělat těsnění pod hlavou. A to tak že nejlépe ihned, protože v půl sedmý ráno má jet do itálie. Poslal jsem ho do toho místa kde záda ztrácej slušnej název, protože to bylo celkem nereálný... Tak se nasral a už od tý doby nepřijel... Naštěstí... :-D Jenom podotýkám, že tohle bylo tejden po tom, co tam přijel v půl čtvrtý odpoledne na výměnu oleje (před cestou taky kamsi daleko). Když jsem mu vyměnil olej, tak jem se dotázal, jestli je to správně, že z toho teče voda proudem... Nebylo to správně a skončil jsem v půl čtvrtý ráno po vyndání, zaletování (pokus o nahrazení chladičem z jednoho z vraků nevyšel. Po vejletě cca 30km do místa kde ten vrak stál bylo kolegou zjištěno, že ten chladič je z důvodů jinýho motoru naprosto obrácenej a i jinak velikej) a opětovném nandání chladiče...
-> Stepan FUN: ja som siel do chorvatska s Volvo - berghoff , to je pre cestujuceho najhorsi mozny autobus - konstruckcia pod sedackami ti nedovoli poriadne natiahnut nohy , sedak tvdry , operadlo mekke takze spoteny chrbat a drevenna rit , a zdovejne okna do ktorych u tychto busom casto zateka a to chvalabohu ze to nemame na dielni...
-> Stepan FUN: podobnej zoufalec se nasral na trasu Praha - benešov-Vlašim-Pelhřimov. autobusy byla sbírka vykopávek, které jsem neměl možnost v našich luzích a hájích nikdy spatřit - Renaulty, Scanie, medvědi - ale vše tak tok výroby 85-95... po dálnici to vydávalo zvuky auta vezoucího šrot na kovák, při startu nebylo za autobusem 10 minut vidět, topení nefachalo a když šlo, tak z toho šel smrad jak ze zapařenejch ponožek, sedáky by se hodily spíš do ukrajinský dodávky... bus jisto jistě objel tak 6x zeměkouli a jistota, že člověk dojede na místo určení se velice rychle blížila 0 - s počtem rit, se zvyšovala poruchovost vozů, což posléze vedlo k spotupnému vynechávání spojů, přes občasné dojetí kamsi na D1 a panické hledání řešení, když z busu chcal olej a motor domítal již naskočit až po sebrání licence...
-> alpin: Což o to... Alespoň je to "novej" vůz... Ale já znám jednoho zoufalce, co podniká v oboru autobusová doprava se skoro 30 let starou iliádou... :-O Zy ty prachy co nacpal do těch 3 autobusů (jeden vrak na díly, u druhýho mu kleknul motor a 3tím jezdí - bohužel v tom pojízdným je úplně jinej motor než v těch předchozích 2, takže z toho skoro nic nepasuje) a oprav v posledním roce by měl pěknej zánovní vůz... U toho bych se bál, jestli to dojede. I když bych s tím měl jet i 50km a on s tím jezdí mimo jiné i španělsko atd... :-O
-> alpin: podle mě je největší problém v tom, že to dělaj Turci ,ta kvalita je vážně úplně jinde a to neni předsudek, to je prostě zkušenost
-> Dymák: ako niektorebusy slabiny maju a maju ich aj dost ale toto je slabina cely bus , firma to kupila par rokov dozadu a odjazdene 7000 km lebo si to nikto ani neobjednava , a furt to je v servise... stale sa viac vyplati objednat si ares ktory je mozno menej pohodlny ale dodje do ciela s istotou
-> alpin: ta elektrika je otřesná a nejhorší je, že si s tim nikdo neví rady, resp. to nikdo nechce dělat.. Ty sedačky taky záleží kolik si jich necháš namontovat - viděl jsem dva totožný busy, klasika 12-ti metrový a jeden měl 44 míst a druhej 58, takže tam fakt nevíš co s nohama (pokud nemaš 150 cm
)

-> Dymák: na dielni sme mali medaka z lucenca a ten mal dvere ale bol to nejaky starsi rocnik - mal volant z uzsimi ramenami , mal tri napravy a jednoduchsie sedacky
ale jako kvalita tych mercedesov pokial su vsetky aspon trocha rovnake je otrasna... neustale problemy v elektrike , ovysajuce kufre- valcekovy pant prisrobovany o zliabok proste nevydrzi , navyse su tie kufre hlinikove takze ked sa odrthne ten valcek tak papa.... ale jako vs edackach by som si dlhsiu cestu vedel predstavit

ale jako kvalita tych mercedesov pokial su vsetky aspon trocha rovnake je otrasna... neustale problemy v elektrike , ovysajuce kufre- valcekovy pant prisrobovany o zliabok proste nevydrzi , navyse su tie kufre hlinikove takze ked sa odrthne ten valcek tak papa.... ale jako vs edackach by som si dlhsiu cestu vedel predstavit
-> alpin: MB tourismo nikdy řidičovy dveře nemělo, to muselo bejt travego - to je ovšem jiný kafe, teď jsem jel funglovkou v dost slušný výbavě v automatu a to se s tourismem nedá srovnávat - hlavně to nejni turek
-> Bobesh: to tourismo má nějakou divně zvolenou výbavu - příplatkový sedačky za 10 tis. EUR, ale chyběj jim dole odpadkový košíky,origo navi, hliníkový kola a k tomu kufry krovky, to fakt nechápu..
Já s takovym najezdil přes 200tis km a můžu ti říct, že se to furt sralo (od novýho)

-> Bobesh: to tourismo má nějakou divně zvolenou výbavu - příplatkový sedačky za 10 tis. EUR, ale chyběj jim dole odpadkový košíky,origo navi, hliníkový kola a k tomu kufry krovky, to fakt nechápu..
Já s takovym najezdil přes 200tis km a můžu ti říct, že se to furt sralo (od novýho)
-> 1560: to hej no aale tak pokial jazdis medzimesto tak sa to tam nejako vydrzat da

-> alpin:
To ano, ale má pár věcí, které by šly vyřešit lépe. Kupříkladu nějaké odkládací místo na kabelu nebo na předprodejní jízdenky o dvou hodnotách by v kabině neuškodilo.
To ano, ale má pár věcí, které by šly vyřešit lépe. Kupříkladu nějaké odkládací místo na kabelu nebo na předprodejní jízdenky o dvou hodnotách by v kabině neuškodilo.
Krom jiného vyrábí i letištní busy,což jsou velkokapacitní krávy s velkými dveřmi po obou stranách. Jsou širší,než běžné vozy z důvodu větší kapacity ovšem šíře nevadí,když to pendluje jen mezi halou a stojánkou.
-> 1560: 26.12.10 22:55:24 nahodou na to jaky je crossway velky tak je docela obratny

Nejlepší je stejně BOVA :)
Přidáme další. Tenhle autokar vyrábí firma Salvatore CAETANO v městě Vila Nova de Gaia v Portugalsku.
-> Bobesh 26.12.10 22:26:35: tyy jo jake pohodlne sedacky 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: jeste ze jezdim autem :-)