No. Tak mi včera volal jeden náš známý mechanik, co budeme potřebovat na opravu motoru. Mám tedy předběžně představu, kolik budou ty díly přibližně stát.

---
Na inzerát /tady/ jsem sehnal motor 742.136 za 5000,-. Měl být přetěsněný, s novým karbecem a v dobrém stavu, najeto 76 000 km. Přetěsněný, s novým karbem skutečně byl, ale to bylo asi tak všechno.
Jel jsem pro něj jak starej čurák až do Trutnova (z Plzně). Byl trochu zasviněnej (už vyndanej z dárcovského auta), ale jinak vypadal dobře. Jezdil v sedanu nějakýho dědy, číslo, tacho a údaje v servisce odpovídaly...
Doma jsem ho ostříkal Arvou a spláchnul.
Poleštil víko apod. Trochu mě zarazilo, že na bočním víku na zdvihátkách byly takový napečeniny, na ventilovém nebylo skoro nic.
Motor jezdil OK, chytal na škrtnutí, měl krásně sametovej tichej chod a vůbec nekouřil ani nesmrděl.
Jezdilo se pohodovým stylem, vytáčení motoru max. do 4000 rpm.
Tak měsíc jezdil v pohodě, fakt hezky a pak to začlo.
Začalo se čmoudit z hadice odvětrání klikovky, jakoby to bafalo, vždycky když šel jeden z válců. Nebylo to ale nijak moc.
V posledních fázích byl už, navzdory kvalitnímu seřízení, nepravidelnej volnoběh, na rozjezdu se muselo dát víc plynu, aby to necukalo.
V otáčkách kolem 2000 a vejš už to bylo celkem v pohodě.
Teda když pominu tu dýmovou clonu, co jsem za sebe pokládal. Když jsem s tím jel, tak jsem si připadal jak ve dvouplošníku z I. světový války, kterýho sestřelili nad Rýnem.

Ten čmoudík za mnou dělal gut turbulence a víry.

---
Mňo, včera se ten motor rozebral, dva písty super, jeden píst vůli (vyběhanej) a jeden se rozpadl mezi kroužkama.
Docela by mě zajímalo, jestli může bejt takhle vysranej motor tohohle typu v tak málo KM.
Tyhle motory se v podstatě testovaly pro Favorita a přijde mi, že oproti Fávovi, stály za pěkný hovno. Asi matriály, no....

Když se podívám na ten vypulírovanej 105kovej motor s chromama a leštěnejma dílama, co mi stojí v garáži, tak bych buď brečel a nebo tu zasranou 136ku rozkopal.
Dokud jsem nezačal vymejšlet a kupovat kraviny, tak nepotřebovalo to auto žádnou investici do oprav v podstatě do dneška.
Pouze údržbu, kdybych ho nechal jak bylo.
Mě to přijde jako s transplantovaným orgánem, autu se ten motor nelíbil, tak ho odmítlo

.
---
Takže Martine, nebuď smutnej, rozhodně nejsi mezi (sračko)škodovkářema sám....
