jake nejlepsi zimni gumy?

prohledat
270 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 27.10.2010 do 05.11.2018, založil/a Jarda - zrušená registrace
řadit dle data
11:17:30
05.11.2018
StepaNoFUN
-> bouchy: Ne. Je to Ford. Večer se mi už nechtělo jít hledat papíry.

Takže normální rozměr kol je 215/65R15, nebo 215/65R16 na 6,5" ráfku, a pro řetězy je 185/75R16 na 5,5" ráfku. Samozřejmě v TP o řetězech ani zmínka. Ta je pouze pod jakousi hvezdičkou v návodu k obsluze. :-/

Takže řetězy jsou mi k ho... :-/ Spíš by mě zajímalo, co když někde bude značka přikazující nasazení sněhovejch řetězů. To tam prostě asi nesmím. Ale kupovat kvůli tomu nový ráfky a gumy fakt nebudu, když jsem si teď objednal nový gumy za 12... Naštěstí řetězy by na to šly ty co mám.

-> palinator: Na služebáku nikdy, na octávce taky ne. Ale na pár dvoukolkách jsem je asi 3x v životě dával. A jednou na půjčenýho offroada. Ale tam se daly na všechny 4 kola, sníh mi šel přes kapotu a jelo to jako tank. :-D
09:51:38
05.11.2018
bouchy
-> StepaNoFUN: Pokud Škoda, tak: www.skoda-auto.cz/mini-ap ps/alternativni-pneumatiky (koukám, zrušeno a přesměrování na návody, což je škoda). Jinak zmínka, jestli řetězy lze nebo nelze na daném rozměru, bývá i v TP.
22:56:46
04.11.2018
palinator
-> StepaNoFUN:

Sněhový řetězy? Použils je někdy? Možná v bahně na stavbě ne? 3
22:51:05
04.11.2018
StepaNoFUN
Jsem si na služebák pořídil sněhový řetězy a až pak si omylem (hledal jsem něco jinýho) přečetl návod k autu. :-D

A zjistil jsem, že mi asi budou úplně k ho*nu, protože je na to auto asi nenasadím. :-D - Musím vyzkoušet.

Nějak mě nenapadlo, že na běznej rozměr pneu z výroby 215/65R15 (ani na alternativu co dodávaj na AL ráfkách - myslím 215/60R16) se ty řetězy nesměj montovat. :-/ A pro použití řetězů jsou tam daný nějaký 185/?/R16 na myslím i užším ráfku. To snad ani není normálně v techničáku (schválně se podívám). Problém bude asi hlavně vzdálenost pneumatiky od tlumiče. Tam fakt moc místa není. :-/
12:45:38
03.11.2018
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983: spis se blbe macka do mista mezi disk a gumu. Bud to ma snahu sjizdet na disk, nebo mackas kus dal do bocnice, coz taky neni dobry.
00:30:27
03.11.2018
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 03.11.18 00:07:54: Tak se holt trošičku vrací zpátky, no. 3
00:07:54
03.11.2018
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 02.11.18 23:21:57: z hlediska odmačkování pneu při zouvání je velká ochrana dobrý zlo1 Třeba i Contíky 205/50 R17 mají slušnej rantl
23:21:57
02.11.2018
Jirik_Tuňák1983
Někdo se tady ptal na pořádnou ochranu ráfku, tak zrovna třeba Hankook dělá velmi slušnou, ne nějaké šidítko, které sotva leze přes ráfek.
22:42:54
02.11.2018
StepaNoFUN
-> MVM: Tak tam záleží ještě na tom, kdo v tom sedí. Jsou lidi, co nezjistěj, že jedou po ráfku a guma je na s*ačky...

A pak jsou lidi, co držkujou že to je na ho*no a klouže to, když nestihneš před neměřeným tréningem po vyložení auta (těžký rána a já i normálně nerad vstávám brzy) nafoukat správně. :D
22:36:37
02.11.2018
MVM
-> StepaNoFUN: Letos na R Cliu Hankook PZ 17" slick přijel skoro na prázdný pneu (ventilek) a nikdo si niceho 20min trenink nevšimnul 3
22:29:55
02.11.2018
StepaNoFUN
-> MVM: K Mischelinu jsem se (bohužel) zatím nedostal. Ale od Kumha (zatím pomalu) přecházíme k Hankooku, protože je to jinej level za ještě celkem rozumný peníze...

Ale je pravda, že když (na dělítkách) třeba po měsíci Hankook uteče na 0, tak to vypadá jako lehce podhuštěná guma (je fakt, že na 650kg vážícím autě).
22:23:40
02.11.2018
MVM
-> StepaNoFUN: Jasně .. Hankook se nemusí ani foukat .. ta guma je snad dvakrát těžší než Michelin a tvar drží furt stejnej, Jen teda když dělám pátoou sadu na mašině bez pomocných ramen - tak mám pracky jak Pepek námořník 3 A těch slov ..
22:19:35
02.11.2018
StepaNoFUN
-> Jarda/felda: Ale tam to bylo orezlejma ráfkama. :-D
22:03:54
02.11.2018
Jarda/felda
-> vhml 02.11.18 20:58:47: já měl lepený i na passatu 3 3 prostě to pořád ucházelo pod patkou tak se to zalepilo a byl klid 3
21:59:17
02.11.2018
StepaNoFUN
No kydž jsem obouval kdysi původní semislicky od Matadoru, tak jsem se u toho vyvztekal docela dost. Ale na zouvačce s pomocným ramenem to už docela jde. Když nemaj 5°... Chvíli na sluníčku či u kamen a je to pak OK.

Hankooky se obouvaj taky docela na prd, Kumha jsou relativně měkký a ty docela jdou...
21:27:04
02.11.2018
MVM
-> vhml 02.11.18 20:58:47: Rally je jiná dimenze a podle mě tam bude i jiná konstrukce celý pneu,stejně tak jako ráfky právě s tou bezpečnostní "patkou". Ale na okruhu to ovlivní nejvíc limit minimálního tlaku v pneumatice -kterej Ti urči dodavatel pneu. A pokud to moc podhustíš - tak je na začátku možnej průser. (Tak se zabil pravděpodobně Winkelhock v Porsche 962)
20:58:47
02.11.2018
vhml
-> MVM 02.11.18 20:54:36: u Pecha to na rally na Porsche snad údajně i něčím lepili, protože s tím při jeho nasazení byl problém,



Mě jdou závodní gumy obouvat v pohodě, 3-4atm jako na běžnou gumu. Ale asi to bude tím, že jsou to běžný sériový ráfky.
20:56:33
02.11.2018
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 02.11.18 20:42:54: pasty, vosky, gely, modrý, červený, bílý, v čem je vlastně rozdíl a kterej je na co? Nikdy jsem nepochopil jakej je v tom rozdíl. Od začátku používám tenhle, co by měl dotěsňovat. Jen se s ním pracuje dost nahovno, je to jak rosol. Bud na štětec nenabereš žádnej, nebo hromadu.

www.ferdus.cz/pneuservisn i-material/.../monti-seal- 1-tesnici-montazni-priprav ek.html
20:54:36
02.11.2018
MVM
-> Jirik_Tuňák1983: No a teď si vem,že "závodní" disky mívají tu plošku (mezi šipkou a okrajem) zdrsněnou pískováním - kvůli protočení. Taky právě Michelin nechtěl moc mazat spíš dávat nasucho .- ( a měl jsem na to jejich montážní sprej. Pak jsem to už mazal ale lehounce.
20:44:21
02.11.2018
Jirik_Tuňák1983
Pro ostatní.
zvětšit jake nejlepsi zimni gumy? - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 02.11.2018 20:44:21
20:42:54
02.11.2018
Jirik_Tuňák1983
-> MVM 02.11.18 20:37:55: Přesně tak, někdy má hlavně u alu hump tak blbej tvar, že to musíš buď nastřelit a nebo fouknout min. na 5 atm a více. Měli jsme tu i takové, kde byl hump po stranách hranatej.

Používáme toto, komplet od toho pak není zahnojenej jako od klasické pasty, ale po uschnutí je obojí hezky čisté, max otřít hadrem.

www.ddpneu.cz/pneu-gel-5- kg
upraveno 1x, naposled 02.11.2018 20:43:24
20:37:55
02.11.2018
MVM
-> Jirik_Tuňák1983 02.11.18 20:18:38: Mě naskakují slicky v práci někdy mezi 5 - 7 Bar, ale hrozně záleží na tvaru disku a jaký to má bezpečnostní tvar pro patku. Jak je to moc a jakou značkou mýdla natřený - někdy mi u toho dobře cvaká u zadku 3
20:24:58
02.11.2018
castrol
-> Tommyk: len taka vsuvka guma na babettu zvladla 5atm a este by asi zvladla aj viac ale skocila na raf tak nebolo potreba
20:18:38
02.11.2018
Jirik_Tuňák1983
-> Tommyk 02.11.18 19:37:41: 3,5 - 4 není pro gumu nic. Nemůže ji to nijak poškodit. V některých případech, aby gumy vůbec doskočily na některé ráfky, musíme přehušťovat na 5 +/- a pak je automat ufoukne. Máme to i pro vybrané kombinace disk / guma, kdy to prostě nejde, povolené a velké série nebudeš všechno bouchat dělem. Už nevím, kolik přesně říkali, ale osobní guma jim při testování bouchla až při tuším 20 - 24 atm.
20:09:38
02.11.2018
bouchy
-> Milan 136 30.10.18 20:05:49: Tak to se sem můžu přisrat3 3 -> bouchy 19.07.18 18:14:12: R19 Pirelli P Zero.... a můžeš hodnotit.5 Přehřátý, nedohřátý, limit? Jak psáno, nejvíc trpěla logicky LP - no co, takovej osobní úvod do zkušenosti s tyre managementem, už chápu, jak jsou v F1 podělaný z puchýřkování, někdy i explozí pneu kvůli velkýmu ojetí toho slicku.

Jinak s tím, co se dává na origo auta a proč, je to popsaný na konk. fóru a věřil bych tomu, že kdo dá nejlepší cenu, jeho gumy se tam nějakou dobu cpou (něco jako regálovný v Kauflandu, nebo že v K vůbec není Danone,... prostě se zasekli a nedohodli na ceně.) Případně prostá dostupnost těch gum. Samozřejmě má to svý limity, onu 225/35 R19 88Y nedělá většina firem, asi tak jen 5. A další limit je, že na ereso asi nebudou cpát ekogumu typu Conti, Michelin Eco,... žeano. Btw teď jsem v OC Olympia čuměl na nějaký Porsche (a protože pro mě Porsche = 9113 3 ) tak sem kouk na gumy 911 Carrera cabrio a byly tam ty co mám já, akorát malinko větší a na vyšší rychlost 245/35 R203 Teda P=911 Turbo, abych to upřesnil47

To all - až sjedu ty PZera, co místo toho? Hlavně chci jednu věc - pořádnej(!) FR tedy ochranu ráfku. Nyní to stojí zahovno a už tam mám zuby na 2 ks - jo moje vina, že sem najel bokem na obrubák, kterej ale nebyl zrovna moc pod úhlem, spíš kolmice na silnici...37

Zpuchřelý (cca jako na foto) mám Turanzy taky, asi po třech letech a seru na to. Je fakt, že origo sada to dělala později a taky fakt, že na rezervě DOT07 (co si užije -20 - +50°C) není vůbec nic.

-> Jirik_Tuňák1983: Neřešil bych, pár aut stálo roky na rozumně nafouklých gumách a bez potíží. Nebo protočit s použitím heveru, pokud lze.
upraveno 1x, naposled 02.11.2018 20:10:03
20:02:27
02.11.2018
vhml
-> Tommyk 02.11.18 19:37:41: tak on je rozdíl, jestli to na ten tlak stojí na místě, nebo pojede po rozpálený dálnici...
19:57:14
02.11.2018
Tomaso435
-> Milan 136 30.10.18 22:07:44: guma už není guma... už je to forma plastu viz manžety z číny. sračka slitá ze spalin ze smetiště. a čím víckrát se to recikluje, tím věčí sračku na auto obuješ. nic víc v tom není.
19:37:41
02.11.2018
Tommyk
-> Milan 136 31.10.18 12:03:50: neni nahodou predepsane 3,5bar? I max tlak na pneu myslim neni vetsi jak 3,5baru.

4 už mi fakt přijde doost..7
12:03:50
31.10.2018
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 31.10.18 11:00:02: nejak bych to moc nezvedal. Zase budes trapit vyveseny silentbloky a dalsi dily podvozku v neobvykle poloze. Auta, co stoji na showroomu mame predepsano foukat na 4, 1000MB taky tak foukam a pres zimu pohoda
11:00:02
31.10.2018
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 30.10.18 22:07:44: Ještě ne, nebylo kdy / kde. Ty AS 2+ je novější guma než AS 2. Ale asi taglenc 1. V 225/45/17, které mám na Volvu, tak je mají na nejlevnějších pneu za 1280,- kus. 9

Už když jsem bral ty zimní, tak jsem byl na omak a co se týká zpracování kostry, bočnic apod. velmi spokojený, jsou velmi tiché.

Jinak ty Contisportcontacty 5, které na něm teď mám, tak jsou jak nové i když jsou xx13. U těch mi trápí vzorek na krajích, ale to už jsme řešili.



Jěště bych možná odbočil. Potřebuji Volvo "zazimovat", ale nevím jak s gumama. Na nějaké popotlačování to moc nebude kvůli prostoru. Řešením jsou špalky na opěrných bodech. Další možností je nazout na plecháče, které mám, nějaké sračkové gumy. Hodit to na zimní, ale pak se opakuje problém č. 1 s šišatostí a navíc ty zimáky mohu dojet na Cromaňonci. U špalků se ještě oberu o možnost vyjet do suché a čisté zimy a vyjel bych skutečně až zjara. Co myslíš?
22:07:44
30.10.2018
Milan 136
-> suri 30.10.18 20:57:14: vzadu fakt malinká, nic výraznýho. Tak já na nich taky odjezdil 4 sezóny, to není špatný. Spíš mě zaráží, že "nová" guma je zpuchřelá jak 50 let starý gumy na veteránech.



-> Jirik_Tuňák1983: ty Potenzy se taky řadí docela k těm nejdražším a jak to pak dopadá...

O těch AS 2+ silně uvažuju. Měl jsi tu gumu někdy v ruce? Já jen as 2. Kolega to jezdí na Alhambře a nevypadají zle
21:49:15
30.10.2018
StepaNoFUN
-> Jirik_Tuňák1983: Objednal jsem na dodávku ty conti winter... V tomhle debilním rozměru moc výběr není... :-/
21:38:17
30.10.2018
Jirik_Tuňák1983
-> StepaNoFUN 30.10.18 21:15:37: Zatím nejlepší zkušenosti u letních pneu. Není to pořadí - Conti s výhradou, Hankook, Michelin, Pirelli. Chci zkusit ještě letní Nankangy AS 2+.
upraveno 1x, naposled 30.10.2018 21:40:18
21:15:37
30.10.2018
StepaNoFUN
-> Jirik_Tuňák1983: Mně na Nokianech praskly na 2 (asi tejden po sobě) kordy. Na 2 roky starejch gumách...
21:04:22
30.10.2018
Jirik_Tuňák1983
-> suri 30.10.18 20:57:14: Já už jsem v tomto velmi opatrný. Řediteli praskly všechny 4 letní pneu na bocích. Vždy 2 - 4 praskliny o délce 10 - 15 cm na vnější straně (outside) pláště. Dvě léta staré pneu. Pak se mi doneslo, že to byl velmi častý problém daného typu. Ale nebyla to guma za 1200,-.
upraveno 1x, naposled 30.10.2018 21:07:38
21:03:04
30.10.2018
palinator
-> Milan 136:

Systém nazývám systémem v době, kdy se na Škodovky dávaly OR34 a tečka. Chápal bych, kdyby měli rámcovou smlouvu s Barumem, Matadorem, Continentalem a srali by různý modely na všechny auta. Ale to že se na to sjížděj gumy z různejch koutů světa, moc nechápu.

Samozřejmě není to nic, na co bych nadával, důvody pro to jistě mají, jen že mě to zaujalo na první pohled, když jsem si prohlížel vlak naloženej Škodovkama.
20:57:14
30.10.2018
suri
-> Milan 136: a pílka nie je ? potenzy boli vždy také no , to sú všetko také gumy na sezonu a dovidenia , a mne bude stále niekto tvrdiť že dnes nie je rozdiel medzi R15 a 17 , že sa to neoplatí ... 15ky vydržia 4 sezony , toto jednu , u mňa ani to nie



niekto mi doporučoval nejaké yokohamy , už som to nestihol a asi ani nestihnem vyskúšať
20:07:33
30.10.2018
castrol
20:05:49
30.10.2018
Milan 136
-> Nwkt: no...

-> palinator: taky se mi to nelibi, ale nenadelam nic. Dve jsou stejne dost smeteny.

Jako volne nejezdim, ale ze bych jim davak nejakej velkej kopr nekde na okruhu taky ne, abych je prehral a znehodnotil.

Auta stejnych vybav a se stejnymi disky byvaji stejne obute.

Treba RSa na 19 byvaji zpravidla na Pirellkach, cerny Gemini co mam na Potenzach, antracitovy byvaji na Contikach, Fabie ted dost chodi na nexenech v pripade 15" atd.

Nejakej system v tom asi bude.
19:58:22
30.10.2018
palinator
-> Milan 136:

A dokáže se někdo vyjádřit k tomu, proč jsou prakticky na každým autě z fabriky jiný gumy? Že je to všechno pečený přímo pro konkrétní model nehledě na výrobce?



Jinak vyhazovat gumy z roku 2015 mi přijde dost zrůdnost. Jenže to jsem já, kterýmu nevadí jezdit na desetiletejch (a starších) gumách. Ale na našich OIII jsou ContiPremium 5 a krom rychlejšího opotřebení jsou furt fajn. Teď tam přijdou na předek po dojezděnejch Dunlopech SP Maxx Debicy z mý Octavky, abych moh na Spidery obout Pneumanty, na kterejch jsem jí koupil.

Takže docela centrifuga ve "značkách" pneu. 3
19:55:19
30.10.2018
Nwkt
-> Milan 136: Tvl, koupíš nový auto a hned všechno špatně ....
19:36:28
30.10.2018
Milan 136
Takze neni Potenza, jako Potenza...
19:36:08
30.10.2018
Milan 136
19:35:44
30.10.2018
Milan 136
19:35:27
30.10.2018
Milan 136
19:35:07
30.10.2018
Milan 136
-> castrol 30.10.18 19:09:32: kdyz se na tech kamennych gumach neda jezdit, tak co mam delat...

. -> Jirik_Tuňák1983: noo, taky pekny. Jde to pekne vsechno do prdele.

Kamarad ty fotky poslal svymu kamaradovi do Bridgestonu a odpoved je zajimava
zvětšit jake nejlepsi zimni gumy? - obrázek od Milan 136 vložen 30.10.2018 19:35:07
19:17:13
30.10.2018
Jirik_Tuňák1983
19:16:23
30.10.2018
Jirik_Tuňák1983
Ještě je tam 7ka.
zvětšit jake nejlepsi zimni gumy? - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 30.10.2018 19:16:23
upraveno 1x, naposled 30.10.2018 19:19:48
19:15:54
30.10.2018
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 30.10.18 19:00:08: Bída. Co říkáš na tohle? Úplně schnilá a takové jsou všechny čtyři.
zvětšit jake nejlepsi zimni gumy? - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 30.10.2018 19:15:54
upraveno 1x, naposled 30.10.2018 19:21:02
19:09:32
30.10.2018
castrol
-> Milan 136: nejak skoro prezuvas ne ?
Extreme Tyres