-> All: Fotky v tématu smazány a náhrány do totogalerie:
skoda-virt.cz/cz/.../244-
druhy-vylet-historickym-au
tobusem-1
Přidáno raději bez popisu aby to náhodou zase někoho nedráždilo:-)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Druhý výlet historickým autobusem :)
-> Bobesh 25.05.10 23:10:18: to je fakt, tamta už je spíš na lopatku, tahle ještě drží pohromadě, ale už to že je předělaná na stánek a zanedbaná, to je škoda... 

-> Risan: Jsem mu jenom napsal co stojí na dvoře
Heh, toto je vypečené téma. 1560 se zeptá na ŠM a oni mu nabízí ŠL, RTO, vleky.
Ale máte samozřejmě pravdu, řada Š11 je povedený design.

Tak včera jsem jel s Irisbusem asi crossway, ale musím říci, že konečně jsem jel busem kam se i vejdu a dokonce mám i před nohama kus místa 

-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Vím,taky jsem ji registroval cestou do Dox,ta se nezdá na pohled tak zubožená jako ta první.
-> Bobesh 25.05.10 22:02:57: ještě jedna směrem z Jičína na Mladou Boleslav na konci jedné vesnice po levé straně, která asi sloužila jako občerstvení. Když jedu okolo, tak mi jí je tak líto, že to ani nechci fotit... 

-> Bobesh:
Až tak do detailů nevím :-D
Až tak do detailů nevím :-D
-> 1560: Mrázek,pilot Putěrka

auto.bazos.cz/inzerat/...
/Autobus-%E2%80%93-SL.php si dovolím kdyžtak smáznu
A ještě jeden Mrázek (nebo Martínek? Teď nevím, jeden z nich), fotil jsem to někdy loni v létě...
-> Bobesh: jo to bude ono vždy jsem ji viděl zepředu tak vypadal celekem dobře
-> Vojtik:
Pce vím... Tedy pokud je tím myšleno tohle, prej to má nějaké sdružení a stává to v místech, kam si Radek Bartoš odkládá své autobusy, nevím, jestli to souvisí i s ním...
Pce vím... Tedy pokud je tím myšleno tohle, prej to má nějaké sdružení a stává to v místech, kam si Radek Bartoš odkládá své autobusy, nevím, jestli to souvisí i s ním...
-> filcek: Já vím jen o ŠLe v Podhorním újezdu,překopávka na přepravník ale ta tam stojí dobrejch 10-15let a to už bude tak na zametení na pár lopat rezavý drtě.
jednen rťák stojí při cestě z hradce králové do jičína takovej no něco má za sebou už ale nevipadá to na uplnej šrot
-> petr s: ??
-> 1560: ještě něco tuším pardubice, ale tam to má nějaký neblahý vývoj, měli dvě a snad už o jednu přišli a ta druhá se taky netěší nějaké velké péči. Má to nějaký člen nějakého sdružení a moc dobře to nevypadá.
Pak vím ještě o jedné slušné, ale o tu se ucházím já, tak zatím nechci víc prozrazovat
Pak vím ještě o jedné slušné, ale o tu se ucházím já, tak zatím nechci víc prozrazovat

-> 1560: Tady na východě o žádný nevím,hradec to vystřílel komplet před lety a pardubky myslím taky nemaj.
-> 1560: Jo asi 5 rto 2šm 2 šl a 6 vleků za rto
Když už se tu rozvinula debata... Kolik se tak zachovalo muzejních ŠM11? Vím snad jen TM Brno, DP Praha, DP Ostrava, Bratislava dva kousky tuším, a to je vše, co vím. Ví někdo více?
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Nestěžuju,i když linková doprava nebyl můj životní sen,je to pravidelnej příjem a když si to zpříjemníš jak to jde a nevyčníváš moc z řady,jde to vydržet. S Ešdama se shodnem,ten design stejnej předek i zadek je prostě úchvatnej,navíc když to dostal do ruky šikovnej lakýra,pastva pro oko. A když se povedl motor,byly to úžasný letadla
Měli jsme na učňáku nejlepší verzi s tunelama s rozvodem náporové ventilace a osvětlení,centrální mazání.
-> Vojtik: Díky za pochopení,aspoň to tu žije.

-> Vojtik: Díky za pochopení,aspoň to tu žije.
-> Bobesh: Tohle mě vůbec nevadí, je to alespoň rámcově on topic a halvně, že už se neřeší růžový tančík
To mi začínalo už trochu dost vadit, taková hádka o ho*nu


-> Bobesh 25.05.10 19:34:26: vidíš, tak hlavně že si nestěžuješ... ale pro mě je ŠD-11/ŠL-11 prostě nejlepší a nejhezčí 

-> Vojtik: Vojto,kdyžtak napiš,zda vadí,či nevadí,případně požádáme některého z dohlížejících o přesun jinam

1560 25.05.10 12:26:31 napsal:
→ Bobesh:
Můžu poprosit obě fotky Mrázkovo vozů, co jsi sem dával, na mejl (v ID)
v origo rozlišení? Díky :)Něco tam máš,mám víc ale musím to někdy skennout. Renault a já r.2003 Jonnkoping,Švédsko. Ta zimní je z r.2003 Bedřichovka,to panorama hor je pohled směr Schladming,Rakousko2001,f oceno z Hintertalu.
→ Bobesh:
Můžu poprosit obě fotky Mrázkovo vozů, co jsi sem dával, na mejl (v ID)
v origo rozlišení? Díky :)Něco tam máš,mám víc ale musím to někdy skennout. Renault a já r.2003 Jonnkoping,Švédsko. Ta zimní je z r.2003 Bedřichovka,to panorama hor je pohled směr Schladming,Rakousko2001,f oceno z Hintertalu.
-> Risan:
Tak nějaké jiné vlákno založ.
Tak nějaké jiné vlákno založ.
Ehm, a o čem že vlastně bylo tohle vlákno? Pěkně jsme to tady Vojtovi zasrali, jen co je pravda. Tanky usnuly, ale rozmohly se tu řeči o nějakých cizích moderních autobusech. Tak co kdybychom se bavili o akci v Lešanech a diskusi o nových autobusech nechali na jiné vlákno?
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Jasně,co bys chtěl u C934ky? Navíc verze žebrák,původně snad na Ukrajinu,nemá ani stropní ventilátory ale zase má pětkový velký průhledný vikýře. Agregát Renault MIHR. Na svejch 830000 celkem spořivej,nezakouří ani studenej a spotřeba oleje takřka mizivá.
-> Bobesh 25.05.10 13:47:37: tohle máš předpokládám taky bez klimy, že?
-> Syny 25.05.10 02:49:52: myslím, že by bylo dobré to tu promazat od tanků, protože to úplně zabilo původní smysl vlákna...
Bobesh 25.05.10 10:53:35 napsal:
...vždyť už jsou tu taky třicet let a historii popřít nelze...
...právě sedmistovky daly českýmu turismu pomyslná křídla...-> Bobesh: já s tebou souhlasím, milý vousáči
...vždyť už jsou tu taky třicet let a historii popřít nelze...
...právě sedmistovky daly českýmu turismu pomyslná křídla...-> Bobesh: já s tebou souhlasím, milý vousáči

-> Kubina AVTOBA3 CCCP: nevím, proč svoje mindráky taháš zrovna do tohohle téma, který s tím ani okrajově nesouvisí... 

-> David29: A tos nezažil IVECO HD nebo Domino,vše po podlaze,bez zalití,chrániček apod. Taky pak když auto vidělo víc vody nebo v zimě za břečky začlo střečkovat řazení,hlášení všemožnejch poruch atd. To u Renaultu neexistovalo. pokud to dostalo fabrickej servis a nebastlily se tam neoriginální díly,nebyl problém a že to jsou už vozy přes 20 let starý

-> 1560: Ono vedení kabeláže je uděláné trochu neštastně.. Koneckonců, taky jeden z důvodů proč neustále hořely autobusy
Taky už to DP Praha na vlastní náklady dal do kupy...

-> David29:
On třeba Citybus/Citelis měl zpracování na úrovni, dokud se to dělalo jen ve Francii. Jak se to začalo bastlit v Mýtě, tak šla úroveň prudce dolů...
Tuhle jsem z Mýta vezl novýho Crosswaye - a to samé. Nové auto a už tam drnčí plasty, už upadl drát na vyhřívání dveří, nešla otevřít dvířka od skříňky nad řidičem... Nevím, jak to bude vypadat po pětï letech provozu - no vím, viz Judr.Jan Hofmann, GmBh :-D
On třeba Citybus/Citelis měl zpracování na úrovni, dokud se to dělalo jen ve Francii. Jak se to začalo bastlit v Mýtě, tak šla úroveň prudce dolů...
Tuhle jsem z Mýta vezl novýho Crosswaye - a to samé. Nové auto a už tam drnčí plasty, už upadl drát na vyhřívání dveří, nešla otevřít dvířka od skříňky nad řidičem... Nevím, jak to bude vypadat po pětï letech provozu - no vím, viz Judr.Jan Hofmann, GmBh :-D
A v Praze jezděj střepy SOR
Podle mýho názoru - zlatý Ikarus :) Zpracování a kvalita je úplně jinde, než v Karose (popř. Renault či Iveco)

Podle mýho názoru - zlatý Ikarus :) Zpracování a kvalita je úplně jinde, než v Karose (popř. Renault či Iveco)
-> VeTeV: Jak který,jsou nový kusy i zánovní po středový opravě(povětšinou již v červeno šedých barvách VEOLIA TRANSPORT a ty starší ještě v modro bílých barvách CONNEX(já to mám cca 3 roky po středovce). Ty sedmistovky už většinou melou z posledního a jsou jako střídací a dle toho i vypadají,jinak má každej vůz většinou stálou posádku (1 nebo 2 piloty) a jak se kdo stará,je na voze vždy vidět
,servis všechno nezmůže. Tady ty SCANIA automaty s klimouz Finska jsou tady jako zánovní od února 2010:

-> Bobesh: jo Veolii jsme taky jel - jen me prislo ze to jsou busy pred rozpadem 

-> 1560: Jo,zlatá devítka se šoupačkama a průhlednejma vikýřema

-> VeTeV:
Aha, tak okna asi někdy jo, někdy ne... Ten, se kterým jsem jel já, měl okna napevno a neotevíratelná.
Aha, tak okna asi někdy jo, někdy ne... Ten, se kterým jsem jel já, měl okna napevno a neotevíratelná.
-> 1560: a já s tím jezdím denně - ale okna tomu otvírat jdou na boku - ale ten rámus co se ozve to je peklo.. jinak souhlasí, sedáky na pevno, nejede to, klima neni... a dle jejich tabulky semtam jedu tim 0560 a tam to i jde -. ale to je na dalkove trasy a jezdi to nekde od Pelhrimova
-> VeTeV:
Á, tak ty se vozíš "tureckou pomstou", alias Mercedes Conecto (či Intouro), no věz, že ICOM to bere v základní verzi, něco jako Škoda 105 S, tedy nejslabší motor, bez klimy, se základníma nepolohovatelnýma sedačkama, absence otevírání oken... Jel jsem s tím jednou Z Pce do Vamberku a nikdy více.
Á, tak ty se vozíš "tureckou pomstou", alias Mercedes Conecto (či Intouro), no věz, že ICOM to bere v základní verzi, něco jako Škoda 105 S, tedy nejslabší motor, bez klimy, se základníma nepolohovatelnýma sedačkama, absence otevírání oken... Jel jsem s tím jednou Z Pce do Vamberku a nikdy více.
-> Bobesh:
Můžu poprosit obě fotky Mrázkovo vozů, co jsi sem dával, na mejl (v ID) v origo rozlišení? Díky :)
Můžu poprosit obě fotky Mrázkovo vozů, co jsi sem dával, na mejl (v ID) v origo rozlišení? Díky :)
-> Bobesh: ještě mě napadá, jak omezovače a Busy? neboť semtam jedu ještě jakýmsi zakulaceným nástupcem staré Karosy - EDIT tip 935 a 955- a ta to metelí jakoby se nechumelilo... kdežto Mercedes vystaví na 100km/hod stop a víc to nejede ani za pytel bobků... ponechme stranou legislativu...
jinak mě teď mnoho-li vozí tento dopravce, jenž v Mercedesech má asi zalíbeni - www.icomtransport.cz/inde x.php?option=com...
a naproti tomu toto www.comettplus.cz/photo/l c935_ext.jpg valí jako když se nechumelí

jinak mě teď mnoho-li vozí tento dopravce, jenž v Mercedesech má asi zalíbeni - www.icomtransport.cz/inde x.php?option=com...
a naproti tomu toto www.comettplus.cz/photo/l c935_ext.jpg valí jako když se nechumelí

-> Bobesh: tak ona absence klimy - dneska jezdím busem co má jakési vnitřní cosi co ti fouká soustavně na mozek, k tomu jsem do sedačky zaklíněn a nejsem schopen pohybu.. ano má to jakési vybrání ala Recaro, ale co ej mě to platné, když po 20 minutách nevím jak se ještě zmenšit abych přežil ... ty staré měli prd, ale vešel jsem se a pamatuji si ještě na možnost poklopení sedačky a nalezení vhodné polohy ke spánku...
pak jezdí ještě jakýsi Mercedes, kde fičura otevřeného okénka na boku na dálnici jest nejlepším luftovadlem - ovšem to hlasité lupnutí a rána, která se ozve při otvírání, to je peklo.. o zavírání nemluvím, to je jak když vypadlo okno... tam to posuvné okýnko ala stará Karosa mělo cosi do sebe...
pak jezdí ještě jakýsi Mercedes, kde fičura otevřeného okénka na boku na dálnici jest nejlepším luftovadlem - ovšem to hlasité lupnutí a rána, která se ozve při otvírání, to je peklo.. o zavírání nemluvím, to je jak když vypadlo okno... tam to posuvné okýnko ala stará Karosa mělo cosi do sebe...

Co se týče té Karosy "sedmistovky" a jejím pohodlí, tak si nemůžu vynachválit systém jakým jsme jako děti (né, že bych byl stařec) v 90. letech přespávali pod sedačkama. Roztáhli jsme karimatky a natáhli se pod dvojema sedačkama. Horší bylo, že se nedalo spát na boku, na to měly sedačky moc malou světlou výšku. Takhle se dalo krásně přespat a nemuseli jsme se mačkat na sedačkách a spát v sedmo 

-> Bobesh: Tak z pozicie pravidelneho okupanta sedadiel zajazdovych busov mozem len potvrdit, ze v Karose sa sedelo aj spalo dobre aj na velmi dlhych cestach... no a absencia klimy... vsetko sa da vydrzat. Raz sme sli z Grecka a v byvalej Juhoslavii sme na hraniciach stravili krasnych 10 hodin, teplota vonku 35+ a v autobuse ako v peci... ale nevadilo, boli sme radi, ze cestujeme
-> 1560: Jedna ze švýcarského Bad Ragaz,už jako dvojka na Rendlíkovi FR1,mým dalším vozidle.
-> 1560 25.05.10 11:09:22: Áno,můj bývalý živitel a chlebodárce. Auto je sice už ve šrotě ale sjezdil jsem s ním většinu evropy a díky pravidelné údržbě s ním nebylo větších problémů(i když zaládovaná plnící trubka kompresor-kotel mi jednou dala v Itálii pěkně zabrat,vyměnil jsem během dne snad půlku vzduchařiny,než jsem na to přišel,pětatřicet ve stínu,kombinézu jsem mohl večer ždímat ale co dělat 1700km od domova?-> VeTeV 25.05.10 11:25:39: Ono je to Jirko daný tím,že rozestup sedaček byl dostačující a sedadla nebyly anatomicky tvarována,takže jsis mohl sednout a uplácat pelech za pomocí polštáře a dek jakejs chtěl. Zcestovalí turisté,co měli za sebou více zájezdů a zkušeností se taktéž shodovali,že co do posezu,nad Karosu není(absence klimy už byla jiná story:-)
-> darklord: to je to co se mě nevybavuje délka vs věk, proto musím někdy do tého starého verku nalézti, ale dnes jich jezdí málo...