Když tak tady čtu o "úpravách"....

prohledat
97 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 16.02.2005 do 01.03.2005, založil/a Jirik [toreádor] - zrušená registrace
řadit dle data
12:19:27
01.03.2005
TUNER
-> Jirik: Jj,mě se taky celkem líbí...Jen ten předek bez toho nárazníku mi nějak nesedí,ale ten zadek je pěknej.....(nemyslim tvuj zadek)))
JInak já taky teď moc nestíham číst....Kdysi jsem kupoval minimálně 5 časáků za měsíc a teď už čtu jen dva...TM a Mobility....Taky to je prací,dřív jsem při práci četl časáky,teď zase čtu net a doma na to nemam čas....4
11:27:58
01.03.2005
Jirik - zrušená registrace
-> TUNER: No ten jedinej mě tam potěšil. Má to hezky udělaný. Možná bych k těm xenonům nechal chromovej podklad místo černýho. Jinak je to krásně začištěný, hlavně zezadu a z boku je to vyloženě s citem dělaným. Navíc na tom dělal s tátou, a iniciativu starších lidí (ocků) velmi oceňuji a vážím si jí. V příštím čísle je tam dle karikatury na předposlední straně připravovaná taky jakás škodovka.
No, ale nemám pravdu ?
Vždyť jsou v každém čísle tatáž auta se stejnejma spojlerama.
Občas nějakej originální domácí druh oupravy, kterej to oživí.
Fakt jsou to v podstatě vyhozený dukáty.
Mám ale stohy čísel a nechce se mi moc vynechat.
Mám teď hovno čas, takže jediný co čtu, jsou noviny, tuning časáky, text tady na webu a jídelní lístky v restaurantech. 3
09:38:56
01.03.2005
TUNER
-> Jirik: Koukal jsi na novej TM....?Je tam EXTREM tady ze stranek.....4
09:29:44
01.03.2005
Jirik - zrušená registrace
Mě už ty časopisy začínají taky srát.
Protože ať už otevřete jakejkoliv, tak vždycky tam jsou auta s tunama spojlerů až na zem.
Všechny musí mít nárazníky se třema dírama a tahákovem. Křídlo až do nebe, nejlíp aluminiové gilotiny.
Pak mě dostávají ty tetování na bocích.
Když se to udělá na nějakýho japonce v americkém t****gu (fuj, to slovo), tak to vypadá normálně. U nás je to kýčovité a hnusné. A pak chromovaný zadní světla, tzv. alobalovky. Kuwa, to je dneska móda.
Mě to nevadí, ale vždyť je to auto jedno jako druhý bez rozdílu.
A víte jaký auto zachrání v těch časopisech originalitu ? Posraný škodovky.
Škody 742 - Rapid, Favority a Felicie.
Octavie a Fabie jsou už taky na druhém břehu. 8
20:22:25
28.02.2005
Hanz - zrušená registrace
Celé jsem to nečet na to nemám čas, ale do půlky ano a vcelku mi to stačilo. Ano je to pravda takové super vychytávky jako uřízlé pérka, Motor z audinky na dvoupísty atd. to je kvalitka. Já nesnáším slovo TUNING a začínám být alergický i na nějaké plastové či alu křídla. Ano je sice pravda chci do zádu vaničku a stříšku, to je ale vše už i ten nárazník(y) nechci nechám tam klasickej ale zkytuji tu škvýru 1 . Líbí se mi LRka takže proto ty spojlery nad oknem a na výku.
A jestli jste někdo četl TM už se také ozívají lidé kterým se PLASTING nelíbí Už je to opravdu trapné.
Mam své plány se škůdkou ale opravdu jen drobnosti a věci které normálně nejsou vidět, protože se mi líbí taková jaká je. Toď vše
Škodě zdar
10:13:55
28.02.2005
marcelus
to King2-asi jo, já v tom indijánskym slengu nejsem moc dobrej
09:59:33
28.02.2005
Veron
-> Jirik: já viděl postaršího pana Inženýra, jak si nechal navařit podložky pod šrouby přímo na kolo, aby nemusel kupovat kratší šrouby... Kdo by si to pomyslel, že takovou hovadinu bude někdo takový mít na autě úmyslně 7
09:39:12
28.02.2005
King
Pan mel asi na mysli "howg-domluvil jsem"4
17:00:29
22.02.2005
marcelus
tak oulrajt-tohle sem chtěl slyšet-tímto končím tuto debatu o tom kdo má pravdu-hawk-domluvil jsem
16:40:11
22.02.2005
Jirik - zrušená registrace
-> marcelus: Máš pravdu, Baghira taky a já samozřejmě taky a to úplně největší. Hehéééé. 1
16:09:51
22.02.2005
marcelus
to baghira-no jo jenže u toho límcovýho kola je kolo uchyceno uplně ve stejným bodě jako originál-navíc bez těžkejch podložek, kdežto kolo s třícentimetrovou podložkou ten bod uchycení oddaluje, tudíž zvětšuje tu páku, a ty síly jsou přenášeny pouze přes tu podložku, kdežto u toho límcového kola jsou daleko více rozloženy-fakt nejsem technik, ale když si to nakreslim z profilu tak mi to příde logický, ale třeba máte pravdu vy-je to fakt asi zbytečná debata,zvláště když vim, že na budoucím autě budou jak podložky tak límce, jelikož požadovaný kola se nevyráběj v požadovaný rozteči
14:22:45
22.02.2005
Baghira
-> marcelus: Já taky nejsem technik, jen to posuzuju z logiky věci, že pokud se zvětší zatížení na konci hřídele současně s její dýlkou, ale ložiska zůstanou stále na stejném místě, tak to není dobře ani pro ložiska, ani pro hřídel.
17:28:01
21.02.2005
marcelus
to baghira-no tak to byl tak technickej výklad, že nemám co říct a sem z toho úplně blbej :-)
to simi-OK, jenom mi to tak přijde i logický - to co říkám, ale technik ani fyzik nejsem...
15:50:17
21.02.2005
Labros
-> Baghira: Jsem si vzpomnel na jednoho ceskeho politika, ktereho bytostne nesnasim v televizni debate o nehodovosti. Bavili se o rychlosti atd a on se najednou zatvari strasne vazne a rika: Pani redaktorko, ale nemeli bychom vynechat daleko nejzavaznejsi pricinu problemu, a tou je spatny technicky stav! Vzdyt se podili na nehodovosti z celych 60 procent!! Pani redaktorka se tak odmlcela, vymenila si nechapavy vyraz z druhym debatujicim, koukla do papiru a rika, Ale pane L******, podle oficialnich statistik je to asi 5% (nebo neco takovyho, taky uz si presne nepamatuju.) A Langer (debil, at ho teda jmenuju) se pousmal, a "Ehm. Aha. No nic." No proste to zkusil.
21:26:06
20.02.2005
Baghira
-> lubosgls: Já myslim, že ze statistik se technickej stav na nehodách podílí asi 5 procenty z celku, takže tuning bude spíš v promilech.
19:26:57
20.02.2005
Jirik - zrušená registrace
-> lubosgls: To mě taky, ale asi jsou upravený a "upravený". 1
17:34:09
20.02.2005
lubosgls
by me zajimala staticka nehod jakej procentualni podil vni maji upraveny skodovky
14:10:06
20.02.2005
lipnicak
Nezalezi jestli jezdis v oktavce nebo v trabantu,to je uplne jedno.Ale nevhodne upravy u jakyhokoliv auta=zaliti hlavne u bouchcky.V nejlepsim pripade prijdes o prsty.A kdyz to zapomenes nekomu rict,muzes ho i zabit.Tohle vazne neni vesele tema.O stavu nekterych vozidel v CR nemluvim.To je zase trochu o necem jinym.Ja uz bych tohle tema proste nerozmazaval.
20:56:48
19.02.2005
lubosgls
-> lipnicak: zbran je cely auto, co myslis?? kdyz do tebe narve rozjarenej borecek( a v dnesni dobe to vubec neplati jen o mladech blbeccich ) v oktavce do sade nebo berecek s dubovejma podlozka a zrezavelou pixlou dejme tomu do te oktavky
20:44:16
19.02.2005
Jirik - zrušená registrace
-> lipnicak: Juju, tak jsem to myslel. 4
19:14:40
19.02.2005
lipnicak
Da se tunit vse,nejsem proti tomu.Jsou jisty lidi kterejm to vadi.Podle meho toto tema vzniklo proto, aby pohanilo netere "tuningare" ktery nejsou soudny.Tuningare typu dubove podlozky,rozmatime-zohyba me-zavarime,bych taky opravdu na miste strilel(v uvozovkach).Jirikovi opravdu dosla trpelivost v nekterych clancich.Tohle cele forum je o tom,aby se ty kamikaze tuningare podarilo presvedsit o tom,ze to co vymysli stoji za prd.
Dokud se opravdu nestane pruser,tak si nikdo neuvedomi,co muze nevhodny tuning zapricinit.Auto je opravdu zbran,tak bacha na to.
Tak tedy tuningu zdar a vseho s mirou.4
11:34:51
19.02.2005
Jiřan - zrušená registrace
Já vám poradim!!!!! 2 Kupte si sériovku....nebo normal auto..a na tuning se vyserte! Je to jen auto! a To má sloužit člověku a ne aby člověk sloužil jemu !!!! Jo a Tuxiku!! S tou moji škodovkou se stokonovym motorem se nejezdí!!!!! Stojí tady v Poli!!!4
09:40:58
19.02.2005
lubosgls
jeste jsem jaks nepochopil z jakyho duvodu tohle tema vzniklo( krom toho mam dojem ze tady uz to snad vsichni pochopili ), takovyhle temat uz tu byli mraky a ze by se posledni dobou pokousel o sileny prestavby nevim
00:39:26
19.02.2005
lipnicak
Jirik ma castecne pravdu s tema kontrolama na silnici.Ja mam 2 Skodky. Jedna je uplna seriovka typu dedeckova ulozenka.Kdyz sem jel v kolone 10ti aut,tak hadejte koho si vybrali flojdi ?? No prece mne. Oblezli cely auto a kdyz zjistili ze tam nic navic neni,tak mi pustili a to tam jely veci plecky a nebyly to skodky.Muj druhej zavodak je taky skoro serie,akorat zde dbam trosku vice na bezpecnost. K provedenym upravam pohone jednotky 136/55kW,musi byt podvozek, brzdy a rizeni ve 100% stavu.Nejsem vrah malejch deticek jak rika manik co unas dela skoleni ridicu.Opravdu kazdy by se mnel zamyslet nad tim,k cemu svoje auto pouziva.Upravy ANO ale v rozumne mire.Bezpecnost predevsim.Znám mnoho tuneru (nemyslim vas vsechny) ktery si vytuni sve auto,viz-napravy,tlumice, pera,kliky,volanty,sedacky .... a pak zjisti po uprave ze to ma negativni vliv na 10 dalsich veci.A pak se jen divi.Je vono mi to spatne zataci,je vono mi sere ze musim kazdymu v zadu otvirat,je voni se mi mlzi okna,je vono to netopi,je vono to nesedi na silnici,i kdyz brousim prednim celem po asfaltu a kdyz prsi muzu si stoupnout pod motor.Nektere upravy jsou opravdu horsi nez lepsi.2xmer,1xrez.Jo jeste k tem kolum.Opravdu je vseobecne dobre,priblizit se diskem co nejblize k seriovemu ET.Brutalne vypodlozkovane prevaraky nebo hliniky snizuji podstatne zivotnost naprav i pneu.
A co se tyce motoru,kdo neprispusobi celkovy podvozek a brzdy svemu agregatu,to je fakt hovadak.Viz nekolik pomnicku u cest.Bez prdele,nektere lidi ktery tam maji sve meno sou tam diky uprave 1000/136 100/136 105/136 .Proste to rozfarili,neudrzeli,neubr zdili a konec.Uz se nevrati.A kdyz mi nekdo rekne ze ma nabusenej motor na xxxkW,tak at si ho testuje na okruhu.Pokud tedy neco upravujete,dotahnete to do konce at to opravdu na 100% funguje a je to hlavne bezpecne.
00:00:33
19.02.2005
Max
-> Jirik: chápu tě :-) vim jak jsi to myslel.... je to i u jinejch aut,ale ne tak masově...Ale koukni co je zprsklejch třeba golfu II. Jsou pěkný kousky a jsou i takový,který pohromadě držé jen těch pár plastů,co je na tom nalepenejch.... Znám spoustu lidí,který si koupěj sebevětší schnilou mrdku,jen by nikdy nesedli do škodovky.... Ale škodovek je tady pořád mraky,tak proto.... Je to o lidech...jako skoro všechno...
23:37:47
18.02.2005
lubosgls
ja bych nerekl ze kontroly jsou zamereny na skodovky s podlozkama a technicky te vyhodej nebo budou mit keci i kdyz tam budes mit kdo vi co "bezpecny", tak jak jsem to ja pochopil podle tebe kuli skodovkarum typu bukovy podlozky , serezany zavity atd atd., na technicky na to maj podle me stejnej nazor jako na ram v aute , vyztuzeny napravy, chladaky a kdo vy co vsechno, proste jdes co udelala fabrika je pro ne svaty ( ono vlastne musi bejt) a vetsina chlapku z tech STK a cajzlu na skodovkach vyrustala proto jsou tak na ocich , kdyby si nekdo udelal neco na cizim aute tak vetsina znich nic nepozna
20:22:07
18.02.2005
Jirik - zrušená registrace
Ale víte jak jsem tohle témo myslel ?
Že ti "úpravci" si neuvědomují, že takhle zavařili všem škodovkám. Výsledek je ten, že se po nich každej vozí, chlupky, STK atd. A zavařili tak i sami sobě, protože až se vyhrabou z těch začátků a pustí se do něčeho pořádnýho, tak v tej době už bude o strach s tou upravenou škodovkou vůbec vyjet. Nebejt takovejhle svéráznejch zásahů, tak by to nebylo na silnicích při kontrolách tak horký.
Teď už všichni věděj co čekat a co hledat. 10
20:16:03
18.02.2005
Jirik - zrušená registrace
-> Simi: Já taky nechci měnit převod. Mám 5q 4.22 a 742.136, což je docela příjemná kombinace. Hlavně když dáš na rovince na 4ku "podlahu". To pak úplně sám valím kuky 9 s jakou axelerací to začne v levým pruhu dojíždět kus přede mnou jedoucí normální škodověnky. Ty zlobím velmi rád 3. Líbí se mi jak pak podivně poplašeně koukají, hehe. Mám s tímhle motorem ještě málo naježděno a jsem stále víceméně jednou nohou ve 105ce.
A to je právě tím převodem 4.22, gumama 195/50/15, neboť ty jsou o cca 2 cm menší na průměru a taky tím hypervýkoným moderním tříložiskovým čtyřválcem. 3
Přinejhorším ta převodovka půjde předělat.
-> U-Geen:
Jaká náprava tam půjde, prozraď Jiržimu, SAKY´s made ?
19:44:21
18.02.2005
Simi
-> Baghira & Labros: Btw, idealni vozidlo na rozsirovani (alespon vzadu) byl wartas. Kdyz totiz sla do produkce jeho 4taktni verze, potrebovali prizpusobit siri zadni napravy sirsi predni naprave (ta byla sirsi kvuli tomu, aby se tam vesel ten vw motor). Pani inzenyri to vymysleli uplne dokonale. Nechali puvodni napravu. Ta byla resena tak, ze v ramenu bylo jedno lozisko, na rameno se pak ctyrmi imbusy prisrouboval "domek" v kterem bylo druhe lozisko. Na osu se nasadil unasec se steftama, buben se pak pres ne prevlekl. No a rozsireni bylo naprosto jednuduchy. Sundal se domek z ramene, vyndalo se lozisko a misto nej se vsadil presne na miru udelany 3cm valecek (mel udelane osazeni, takze zapadl presne misto loziska). Prvni lozisko se pak vsadilo misto do ramene do toho "valecku" a misto puvodnich imbusu, kterymi se prisrouboval ten cely domek na rameno se daly akorat o 3cm delsi (tvrdost byla standartni 8.8). Tim se zadni naprava rozsirila o 6cm a pritom se vlastne nijak nemenilo jeji namahani. Safra, proc to nejde takhle lehce i u skodovky? :-)
19:31:25
18.02.2005
Simi
-> marcelus: Nemuzes verit uplne vsemu, co pisou v tuning magazine. Kola s et 0 byvaji obvykle drazsi, proto je budou vzdycky vsude chvalit :-) Kazdopadne namahani loziska zustava stejne...
19:26:48
18.02.2005
Simi
-> Jirik: Na predku mam ted ty zkraceny sakyho 250 (o ten mrtvej zavit, takze na cca 235), pozmeneny dorazy (mam vyriznutou misku a doraz chodi az na "dno" ramene, kam jsem dal pulku motoroveho silentbloku, takze dorazi krasne do mekkeho). Tlumice mam zatim jenom pritvrzene originaly, ale zda se, ze se podarilo najit vhodnou miru pritvrzeni a ze si to rozumi s tema perama vcelku slusne. Musim rict, ze s predkem jsem fakt spokojenej, drzi, neuskakuje a kupodivu se ani netvari nijak prilis tvrde, proste parada.
Horsi je to vzadu. Tam mam (zatim) ty 3cm ocelovky na zmenu roztece + ty siroky kola (navic nic moc gumy). Musel jsem naopak podlozit zadni pruziny (13mm podlozkou), protoze to jednak skrtalo o lemy a navic sly kola do A. S tema podlozkama pod pruzinama se acka krasne zmensily (horsi je to ale ted v zime, kdy na tech uzkejch kolech to dela zase pro zmenu zcela logicky vecka). Pri prujezdu nekterejch zatacek s obzvlast hrbolatym povrchem (u nas horska klasika - serpentiny, kde vsechny ty oktavie 1a1 pred zatackou brzdi na posledni chvili jak prase a je vytlaceny asfalt) ten zadek jevi tendenci "odskakat". To me trochu vadi, takze bych to rad nejak vyresil (= zbavil se tech ocelovejch zavazi, snad to bude stacit). Vlecku jsem prozatim definitivne vypustil z planu. Cozpak o to, aj bych si ji tam dal, mam pripravenou jednu v zaloze, ale kdyby se spolu s napravou nemusela vymenovat aj ta blba prevodovka! Ne ze bych ji nemohl nikde sehnat, ale jednak to jsou dalsi (a ne zrovna male) prachy navic - ale hlavne, nechci 3.9 prevod (to by tu 120 zabilo). A rozkuchavat prevodovku a menit stalej prevod - ble, do toho se mi fakt nechce. Takze si asi pockam na reseni od sakyho :-)

Jinak co se tyce planovanych zmen, radsi mi ani nemluv :-) Krome toho laku (predbezne domluven na brezen, ale jeste porad nevim barvu), mi zbyva dodelat interier, ted s vymenou spojky se chci podivat taky na zoubek moturku, chladaky na predek jsou taky v planu a spousta dalsiho (trochu vylepsit mjuzik atd). No proste skodovacka klasika - prace a nutnych penez vic, nez dost :-) Chci z toho mit peknou, lehce odlisenou seriovku s dobrym spodkem a slusne chodivym 120 motorem. I diky stavajici barve, kdyz nekde vidim policajty, muzu rovnou brzdit, protoze je jasny, ze me zastavi. Prvni otazky vedou k motoru a pak uz to bezi jak na pasu... nastesti si zatim nikdy nevsimli kol :-)

Kazdopadne, na to podani ruky se tesim a nemusis mit strach, ze bych si myslel, ze si nejaka ... :-)
16:31:27
18.02.2005
Labros
-> Baghira: chtěls říct že poloha ložiska na nápravě je stejná ať je tam podložka nebo ne. To je pravda že je pak ložisko víc namáhaný.
16:13:16
18.02.2005
U-Geen
-> Jirik: hm skoda musim holt pockat... i kdyz ona bude asi jina naprava...
15:40:25
18.02.2005
Baghira
-> marcelus: Já myslim, že je to trochu složitější, jednak je to jiný u kyvky a druhak u vlečky. Dál jde o ložiska, takže sice na delší páce vynaložíš menší sílu, ovšem trvale jsou ložiska vlivem delší páky namáhána víc, protože se s tou vzdáleností nepohybují, ale jsou stále na stejném místě...jestli jste mě pochopili...stejný je to s ohybem na hřídeli v místě uchycení ke kolu (bubnu) a to nepočítám odpory vlivem větší šíře kol.
15:21:37
18.02.2005
marcelus
to simi-hele nechci se do nikoho navážet, protože mám dojem že těch zbytečnejch urážek už tady bylo dost-ale vzhledem k tomu co si napsal jirikovi k těm mangelsům-no tak to mi příde že ses snad zbláznil-to sme teda měli každej jinou fiziku-jesli tě to zajíma-tak o tomhle pojednávali v jednom čísle tuning magazine-jednoduchá věta- pro auto a namáhání náprav je každopádně vhodnější kolo s větším et(nulovým nebo mínusovým), než kolo s et 30 do stejné šířky odstavené podložkou, fakt jak ti už tady psal -zkus si nakreslit jednoduchou páku-jesli vynaložíš míň síly směrem ke středu-tak si vyhrál
15:19:51
18.02.2005
Jirik - zrušená registrace
-> U-Geen: Nedám, su lakomé 1 Ba ne. Ty si nechám až se jednou bude dávat úhlovka, viš ?....
15:09:00
18.02.2005
U-Geen
-> Jirik: nechces mi ty HP pruziny prenechat ? :-) nebo je budes rezat? :-(
15:02:34
18.02.2005
Jirik - zrušená registrace
-> Simi: Jasně. Ale nemyslel jsem to vyloženě až tak moc vážně. Byl jsem přehnaně agresívní z přepracovanosti a taky mě tak nějak nakoplo a vzalo jak jsem zapomněl na ty narozeniny. Vždyť kucí víte, že vás mám rád. 4
Já vzadu podložky nemám (už) a neuskakuje to. Neuskakovalo to ani s těma 26 mm podložkama, ale zase mi pracovaly štefty a tak jsem je dal pryč. Mám HP pružiny a tak to sedí jak přilepený.
Zadek budu snižovat teď až se trochu oteplí.
Až se někdy divím, jak se daly u starýho pekáče posunout jízdní vlastnosti vůči novejm autům.
Se SAKYM se tu řešily zadní kotouče a náboje na kyvku. Ale nějak se to zatím odsunulo, neboť se teď věnuje vývoji něčeho jiného.
Těším se, až si s tebou podám ruku a uvidíš že nejsem taková kua jak to někdy vypadá 1. Řeším teď ještě chlaďáky na předek....ale musím ještě vyřešit ten náboj.
Laboruju teď ještě s předníma blikačema, potřebuju tu kulatou parabalo zapustit, ale nemám tam místo, safra.... Pořád je co dělat
Mám v plánu ještě chromové nárazníky bez těch černejch pryžovejch svislejch kusů, takže Mangelsek se zbavovat nebudu. Chci spíš takovej Retro-styl.
Kyvku teda budeš nechávat, co lak, jak to vypadá ?
Zatím ahoj všickni, buďte hodní a nezlobte. 4
14:33:37
18.02.2005
Simi
-> Jirik: Navrhuji zakopat valecnou sekeru :-) Slo mi o to, ze mi tvuj uvodni komentar prisel az zbytecne agresivni. Proto jsem se do tebe "trochu" pustil. Jinak proti tobe nic nemam (az na ty hlasky o vyhlazeni rodinnych prislusniku)...

Ad ty kola - ATSka, pokud vim, patri mezi ty lehci hlinikace (alespon co jsem mel zatim moznost potezkat a slyset nazory). Kdyz jsem prezouval na zimni 165/70R13, pochvaloval jsem si, ze ty obuty atska mi prisly skoro stejne tezky jako ty zimaky.

A s tim odskakovanim jsem myslel zejmena zadni napravu. Dlouho jsem jezdil vepredu na urizlejch pruzinach a takrka na dorazech, ale predek mi nikdy neuskocil. Daleko casteji mi uskakoval (uskakuje) zadek diky vystrcenym kolum a podlozkam. Proto se jich taky hodlam v nejblizsi dobe zbavit (podlozek, ne kol). Kdyz jsme u toho, pred casem si se tu, tusim, bavil se sakym o upravach na kejvacce. Co se to tenkrat resilo? Kotouce na kyvku nebo moznost zmeny roztece?

Jinak sereme se tu asi obcas vsichni, je to jako kazdy vztah, plati to i tady, obcas nekdo nekoho nasere, obcas potesi... je na nas, abychom se s tim dokazali vyrovnat.
11:25:09
18.02.2005
Sušenka
Tak ja se Jizika castecne zastanu a castecne mu vytknu 1 Zastanu se ho v tom, ze chapu jeho postoj k nekterym upravam - ja tu nejsem tak dlouho, ale prislo mi, ze tak pred rokem uz se tu usidlila jakasi clenska zakladna, ktera mela na upravy skodovek velmi podobne nazory (myslim obecne, hlavne co se kvality uprav tyce - mne osobne se libi jak seriovky, tak i komplet predelane skodovky - jde jen o to, jak je to udelane) a jedinym elementem, ktery tuto jednotnost narusoval byl Roudik, blahe pameti 3 A v posledni dobe je tu spoustu novych clenu, kteri se skodovkama zacinaj, a tak jako naprosta vetsina lidi tady nabrala nekde nejake prvotni informace. Ja kdyz sem zacal asi v sestnacti premyslet o upravach skodovky, taky jsem zacinal s jasnou predstavou kompletu Racing Line a podvozek mi tehdy nic nerikal. Pak jsem si prosel dalsi stadia, jako rezani pruzin, zavarovani, laminovani a ja nevim, co vsechno. K memu stesti jsem si to ale vsechno odbyl vzhledem k nizkemu veku na papire a ve Photoshopu a ted, kdyz zacinam s vyvarovanim (kompletnim...), tak uz mam pomerne jasnou predstavu a v zaloze tolik napadu, ze vystacej na deset dalsich aut, ktere by byly od stupne total serie az do stupne "nepresvedcitemezeje toskodovka".
Nekdo ma ale moznost sve napady realizovat rovnou, a proto se tu obcas objevi prispevky typu 3.0 190kW do skodovky snadno a rychle, rezeme pruziny a jak zavarit celni okno, abychom byli cool. Zkuste tedy temhle lidem, stejne jako mne pred rokem ukazat, ze tu je spousta inteligentnich lidi, kteri radi poradi a kteri jsou schopni kolektivnim nazorem mene zkusene jedince presvedcit, ze jde predevsim o kvalitu a ne o kvantitu. Aby to tady nedopadlo jako na valne vetsine for o autech, kam si vsici chodi akorat vybijet sve testosteronove ego. Vezmete si U-Geenovo, Tunerovo, Zazovo (sorry, netusim, jak se to sklonuje 1) a minnovo auto a reknete, ktery je nejhorsi - nereknete to ani o jednom, protoze vsechny jsou dobry - kazdy uplne jinak, ale jsou. A ktery je nejlepsi je pouze veci vkusu...

Howgh
09:46:06
18.02.2005
Labros
-> Simi: tou špičkou krouťáku evidentně nemyslel špičku na křivce výkon-otáčky, ale určité místo na nápravě. Strojaři rádi počítají a znázorňují rozložení momentu síly na jakékoliv konstrukci, je to docela důležitá věc pro návrh.
09:35:04
18.02.2005
Jirik - zrušená registrace
Už se k tomu nebudu vyjadřovat pane VEDOUCÍ. A na tom, když mi někdo takovej zabije někoho z rodiny, že dostane přes hubu a špatně to dopadne trvám. Reagovalo by takhle dost lidí, zákoným postupem se nedostane viníkovi spravedlivého trestu. A určitě jsem tím nezamýšlel se vyjádřit silácky, labilně, nebo vtipně.
Mě to moc vtipný nepřijde.
Nezáleží jenom na hmotnosti ráfku, ale celýho kola s gumou. Někdy ti to dám potěžkat, pochybuju, že ty ATSka co máš budou nějak zvlášť lehký. Myslel jsem, že posuneš zátěž kroutícího momentu od špičky poloosy a jejího ložiska. A co se týká uskakování kol, podložky atp. Tak jsi smíchal několik různejch věcí dohromady. Na uskakování mají vliv zkrácený pružiny a to že auto sedí na špuntech.
Jo máš pravdu, měl jsem dlouhej a náročnej den, resp. celej tejden v práci. Možná se to na tom trochu odrazilo.
A jedinej, kdo se tady snaží bejt zajímavej a důležitej pan docent jsi ty.
Já možná seru tebe a někoho jinýho, věz ale, že stejně vzácným darem jsi obdařen i ty.
09:28:04
18.02.2005
itchy
-> Simi: 105 156
01:58:04
18.02.2005
Simi
-> Doc. Ing. Jirik CSc: Mno, pane profesore, jestli mi neco vadi, tak to je, kdyz me nekdo povysene poucuje a evidentne se o dane problematice dozvedel od spoluzacky na zakladni skole...

a) informace o tom, ze tve 6" mangelsy jsou lehci jak "tátovy hliníkový 6x14 co má na felicii", ma pro me zhruba stejnou vypovidaci hodnotu jako kdybys mi oznamil, ze jsou stribrne...

b) spicka kroutaku jest vec vcelku zajimava, zejmena pak dulezita pro akceleraci o jejim vlivu na namahani napravy jsem vsak nikde necetl

c) namahani napravy ovlivnuje krome hmotnosti zejmena delka paky. Naopak plati, ze cim das zavazi bliz ke stredu, tim lepe. Ciste logickou uvahou tedy dojdeme k zaveru, ze pokud budes mit ocelovy disk s et0 a hlinikovy disk s et 30 a podlozkou 30mm, ktery bude i s podlozkou vazit totez, co ten plechovy disk, muze ten plechovy disk vzhledem k vetsimu rozlozeni hmotnosti do limce namahat napravu vic.

d) pokud vim, zminoval jsi odskakujici kola ("4 setrvačníky na kolech" ... "na vlnách a hrbolech uskakující kola"... ) a to nema s namahanim napravy nic spolecneho. Pokud totiz opomineme moznost, ze se naprava ulomi, neni jeji zvysene namahani nijak nebezpecne. Narozdil od pripadu, kdy diky velke zatezi kola na hrbolech odskakuji, coz muze vest k "utrzeni" vozidla v zatacce a zpusobeni dopravni nehody. Zde vsak opet zalezi na hmotnosti a kola a tezke plechove kolo ve srovnani s lehkym hlinikovym v kombinaci s podlozkou opet muze dopadnout podstatne hur.


Zaverem bych rad zareagoval jeste na dvojici tvych vybornych hlasek v uvodnim komentari:

"tak bude dotyčnej do smrti jezdit na vozejku"
"mu půjdu posřílet rodinu a bude mi to jedno"

Mozna, ze podobnejma kecama sklizis uspech u davu purbertalnich kloucku, ale pokud jsi to opravdu myslel vazne, tak si o tobe muzu myslet bud, ze jsi totalni, psychicky labilni magor, nebo ze mas hubu plnou blbejch silackejch kecu a prave jsi prosvihl ten moment, kdyz uz to neni vtipny, ale dost trapny...
Vis, divokej zapad uz je par let za nama a je uplne jedno, jestli bys byl v pravu nebo ne...

Dale hodnotim mimoradne pozitivne zvysene mnozstvi obhroublych vyrazu (zejmena v zaveru tveho prvniho komentare), jejich vyznamova hodnota je opet v kontextu celeho prispevku naprosto nepostradatelna...

"Už tak nějak nemám nervy podobný píčoviny číst" - tak je necti a jestli ses blbe vyspal, vyhodili te z prace, nebo se s tebou rozesla pritelkyne, tak s tim neotravuj ostatni...
23:48:49
17.02.2005
itchy
-> Jirik: bohaca si po mne vyjel, si mal daco cierne na prednych svetlach, ale mozno sa mylim na tych fotkach co si tu mal to tak vyzeralo ale na tejto to vyzera ako origo setlomety, tak potom sorry ak to su svetlomety tak mi posli obrazok na email ak sa ti bude chcet diky. Asi fakt sorry zase som sa oje... www.meap.cz/u-geen/.../sh owpict.php?id=12&...
22:58:22
17.02.2005
Jirik - zrušená registrace
ITCHY: Co to blekotáš ? Jaký nálepky na světlech ? Žádný tam nemám. Nejdřív si to dej v hlavě do kupy a pak vykládej nesmysly. Jestli mluvíš o blikačích, tak je tam kulatý světlo s vlastní parabolou a čirým překrytem. Svítí to tak 5x tolik a výrazněji za každého počasí jak klasický bílý blikače. Hlavně mi ukaž na mém autě jedinou samolepku, obávám se, že tam nic nenajdeš.
22:53:43
17.02.2005
Jirik - zrušená registrace
A ještě vytahuje věci úplně z jinýho pytle. 8
22:53:15
17.02.2005
Jirik - zrušená registrace
-> Simi: Je vidět že o Mangelsech víš celkem kulový. 7x15 jsou těžký hodně. Ale já mám 6x15 a ty jsou lehčí jak tátovy hliníkový 6x14 co má na felicii. A další věc je, kde máš osu a kde ti končí špička krouťáku. 6x15 s ET 0 ti bude míň kurvit nápravu jak 6x15 s ET sice 25, ale 30 mm podložkou pod kolem. Tak si to nakresli a zkus nad tím obrázkem zapřemýšlet.
Koukám, že jsem zase něco napsal, jako napíše někdy KIRRI a hned to někdo obrátí proti nim.
22:42:47
17.02.2005
Baghira
Ja bych zase řekl, že to úplně o 120kách a jejich úpravách moc nebude. Zrovna dnes jsem viděl machra v tuněný oktávce, jak se svou jízdou během pěti kiláků málem dvakrát vysekal a jen díky duchapřítomnosti ostatních účastníků silničního provozu se tak nestalo...dokonce během těch 5 kiláků stála i jedna policejní dopravní hlídka...k hovnu. Takže jestli slušnej člověk byť s dubovou podložkou...nebo dobytek s homologovanou oktávou, nevim nevim.
20:22:58
17.02.2005
itchy
-> minno: chlape mas z pekla stastie, zrovna ty tam taku velku fugu nemas aby to bolo vidiet, som ti chcel dat ako nazorny priklad tvoje auto:) Asi mas nejaku specialnu ediciu 120 MBF (120M Bez Fugy) 3
Extreme Tyres